abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 13:09:28 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66116429
"De omgeleide internationale Ardennenexpres naar Antwerpen-Berchem en Lelystad vertrekt van spoor 7a. Herhaling..."
Lol, whut?

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 16-02-2009 13:21:25 ]
pi_66123946
tgv en tvp
pi_66124533
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:15 schreef Geerd het volgende:
tvp
Mag dat?
............................
pi_66124650
Nieuws over spoorverdubbeling Houten

Op 23 maart wordt, na een treinloos weekend, de tweede westelijke spoorlijn in gebruik genomen. De spoorverdubbeling is dan halverwege, het werk verplaatst zich naar de oostzijde
pi_66126181
Kort vraagje, aangezien hier volgens mij heel wat kennis over treinen e.d. zit

Ik las in dit topic dat Plan V er binnenkort uit gaat, nou zit ik wel eens in de trein van Zwolle naar Emmen en dat zijn ook 9 van de 10 keer van die oude rammeldingen. Nou zijn die dingen een tijdje geleden opgekocht door de provincie Overijssel/Drenthe, gaan die er dan ook uit?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2009 @ 17:25:52 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66126348
Ze zijn niet opgekocht door de provincies aldaar en die gaan er voorlopig nog niet uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66126428
Niet? Ik dacht dat ik gehoord had dat de NS niets meer met die treinen te maken had, en omdat er overal logo's van de provincie overijssel/drenthe staan leek me dat vrij logisch
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2009 @ 17:31:14 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66126556
Dat heeft er niets mee van doen. Wel is het een soort van eilandbedrijfje, waarbij het materieel voor de lijn vast staat. Hoewel er op de Emmerlijn de laatste tijd weer van alles rondrijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 februari 2009 @ 17:54:58 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66127297
Geen treinen tussen Tilburg West en Gilze-Rijen ivm een aanrijding., Raad eens wie daar nu doorheen moet? Juist...

'Verstoring' is naar verwachting om 18.30 verholpen... ben benieuwd of dat zo is, en of mijn trein dan in Tb blijft wachten tot hij verder kan...
pi_66128548
Momenteel wordt er een reservemachinist geregeld. Deze is onderweg in een taxi en is door het drukke verkeer onderweg.
pi_66128663
weet iemand vanaf wanneer er geen treinen meer reden tussen tilburg en breda?
gr gr
pi_66128725
De aanrijding vond plaats met de stoptrein van 16.44u uit Tilburg richting Breda. Het Mat ´64 staat momenteel dus al bijna 2 uur stil...
pi_66128825
ben jij machinist?
of een ns helpdesk mederwerker zonder klanten?
gr gr
pi_66128876
Ik heb live contact met iemand uit die trein. Absurd natuurlijk allemaal, maar de situatie is gestabiliseerd.
pi_66128884
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:39 schreef Quyxz_ het volgende:
weet iemand vanaf wanneer er geen treinen meer reden tussen tilburg en breda?
ns.nl?

Plaatselijk krantje?
pi_66128952
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

ns.nl?

Plaatselijk krantje?
ik doelde op de storing van 2 uur geleden
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef Socios het volgende:
Ik heb live contact met iemand uit die trein. Absurd natuurlijk allemaal, maar de situatie is gestabiliseerd.
hehe ok
gr gr
pi_66129459
Ik hoorde het om 18:10 omgeroepen worden op Ut idd. Wat was er aan de klauw?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66129527
De betreffende trein is zojuist weer vertrokken.
pi_66129613
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:00 schreef Socios het volgende:
De betreffende trein is zojuist weer vertrokken.
Mja, logisch, dat is ongeveer de tijd die er voor staat normaal gesproken. Maar wat was er nou? Een auto of een springer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66129685
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 19:11:05 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66129952
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:04 schreef Socios het volgende:
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....

even iets heel anders:
ik kwam net dit filmpje tegen via somda, ziet er wel apart uit zo
http://www.dailymotion.co(...)t-bijzonder-lad_auto
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66130121
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....

even iets heel anders:
ik kwam net dit filmpje tegen via somda, ziet er wel apart uit zo
http://www.dailymotion.co(...)t-bijzonder-lad_auto
Die trams gaan naar Bosnie.
pi_66130700
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef dennistd het volgende:
over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....
Vooral dat er om een verpleger gevraagd wordt dan misschien. Een arts is bevoegd om de dood vast te stellen, een verpleger niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 19:34:06 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66130968
Ik sta in een overvolle IC naar Roosendaal, vertrokken om 19.13 (+6). Die doet tevens dienst als stoptrein Tb - Tbw - Tbr - Gilze-Rijen - Bd. Stampvol nu.
pi_66131052
http://www.nu.nl/economie(...)aar-hsl-oost-af.html
quote:
Onder druk van de Tweede Kamer heeft verkeersminister Camiel Eurlings maandag nieuw onderzoek toegezegd naar de aanleg van een hogesnelheidsverbinding naar Duitsland na 2020.

Hij hield aanvankelijk de boot af, toen CDA-fractiewoordvoerder en partijgenoot Ger Koopmans de studie opperde. Volgens Koopmans is er sinds 2001, toen plannen voor een hsl-oost opzij werden geschoven, veel veranderd.

Het aantal treinreizigers is niet alleen sterker gegroeid dan verwacht, ook het milieu moet zwaarder meetellen. ''We hebben liever dat mensen met de trein reizen dan met auto of het vliegtuig, als dat kan'', aldus het Kamerlid. Verder is de economische samenwerking met Oost-Europa groter dan verwacht.

Extra miljarden

Het geld zou moeten komen uit de extra miljarden die beschikbaar komen als het MIRT-infrastructuurprogramma van Verkeer en Waterstaat wordt verlengd van 2020 tot 2028. De Kamer heeft een motie van CDA en PvdA over zo'n nieuw MIRT al aanvaard.

Eurlings zet met zijn huidige spoorbeleid in op veel meer treinen laten rijden. Hij wees erop dat onderzoek destijds uitwees dat een hsl-oost maar een paar minuten reistijdwinst oplevert. Koopmans kondigde daarop een motie aan, die op voldoende steun kan rekenen.

Hsl-drama

Volgens Eurlings hoeft het onderzoek niet tot een nieuwe hsl-verbinding te leiden. ''Je kan ook op iets anders uitkomen, zoals optimalisering van bestaand spoor.'' SP-Kamerlid Emile Roemer voorspelde eerder al een ''nieuw hsl-drama'', doelend op de problemen rond de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Parijs.
Serious moneyspending
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 19:36:22 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66131086
Als je nog een bericht op FOK! kunt plaatsen is ie ook nog niet echt vol
Dan kun je je niet meer bewegen namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 februari 2009 @ 19:36:31 #128
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131095
Na 2020 pas? Waarom niet eerder?

Rammelende faalhazen daar in Den Haag.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:37:41 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131143
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:34 schreef James1988 het volgende:
Ik sta in een overvolle IC naar Roosendaal, vertrokken om 19.13 (+6). Die doet tevens dienst als stoptrein Tb - Tbw - Tbr - Gilze-Rijen - Bd. Stampvol nu.
Geen Plan T/V toch?
pi_66131150
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:36 schreef dennistd het volgende:
Als je nog een bericht op FOK! kunt plaatsen is ie ook nog niet echt vol
Dan kun je je niet meer bewegen namelijk
Daar dacht ik ook al aan ja
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Na 2020 pas? Waarom niet eerder?

Rammelende faalhazen daar in Den Haag.
Eerst de Betuweroute terugverdienen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 19:38:17 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131168
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:04 schreef Socios het volgende:
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
Oftewel poging tot zelfmoord.

Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:39:09 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131208
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook al aan ja
[..]

Eerst de Betuweroute terugverdienen
Met de metaalindustrie die van nog verder moet komen lijkt dit haast onmogelijk.

Laat Den Haag eerst bezuinigen op buitenlandse missies.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:39:59 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66131240
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oftewel poging tot zelfmoord.

Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
Daar worden die mensen niet beter van. Mensen die dit soort dingen doen, zijn ziek. Die moet je behandelen, niet opzadelen met een rekening.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66131983
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oftewel poging tot zelfmoord.

Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
Gelukkig hebben we de Middeleeuwen al een tijdje achter ons he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66132071
quote:
SP-Kamerlid Emile Roemer voorspelde eerder al een ''nieuw hsl-drama'', doelend op de problemen rond de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Parijs.
Hmm het gaat toch gewoon om 4 sporigheid. Dus geen 300 km/h. Maar net zo aanleggen als tussen utrecht en amsterdam bijlmer arena. Dat hoeft niet veel problemen op te leveren.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:02:21 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66132157
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:59 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Hmm het gaat toch gewoon om 4 sporigheid. Dus geen 300 km/h. Maar net zo aanleggen als tussen utrecht en amsterdam bijlmer arena. Dat hoeft niet veel problemen op te leveren.
Asd - Ut is gebouwd voor 200km/h als ik me niet vergis. Maar dat rijden ze er nog lang niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66132270
Viersporigheid Ut - Ah zou niet gek zijn trouwens. Als je ziet wat daar allemaal overheen moet.... Vanochtend meteen last van, de eerste dag van mijn nieuwe Stammstrecke 7:16 was de sprinter naar Rhenen vertrokken, 7:23 had ik de IC naar Nijmegen, en ja hoor, slakkengangetje door Driebergen-Zeist en Maarn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66132322
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Asd - Ut is gebouwd voor 200km/h als ik me niet vergis. Maar dat rijden ze er nog lang niet.
200 km/h ook alleen bij 25 kv en etcs. Maar om het zo aan te leggen lijkt me slimmer dan een hele nieuwe lijn alleen voor de ICE. Zo zullen ze het ook wel bedoelen lijkt mij.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:08:16 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66132423
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

200 km/h ook alleen bij 25 kv en etcs. Maar om het zo aan te leggen lijkt me slimmer dan een hele nieuwe lijn alleen voor de ICE. Zo zullen ze het ook wel bedoelen lijkt mij.
Nee, 200km/u onder 1500V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66132584
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, 200km/u onder 1500V.
Kan niet 160 km/h max
pi_66132628
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:11 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Kan niet 160 km/h max
Waarom denk je dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66132789
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Ehm volgens mij kan het niet weet het alleen niet zeker. ATB kan ook maar max 160 km/h en gaat ook niet samen met 25kv wisselspanning. En voor 200 km/h zul je alle gelijksvloerse overwegen er uit moeten halen.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:24:40 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_66133234
Het kan ook niet onder 1500V. De mogelijkheid tot het upgraden van het bestaand spoor voor snelheden van ~200km/u is bij de besluitvorming tot aanleg van de HSL-Zuid ook aan bod gekomen. Uit de HSL beleidsnota van 1994:

Nieuwe HSL-Nota / beleidsnota / maart 1994
Een belangrijk en complicerend aandachtspunt in relatie tot de rijsnelheid is de
stroomvoorziening. De 1500 Volt gelijkstroom waarop de Nederlandse treinen rijden kan, ondanks een zwaar uitgevoerde bovenleidingconstructie, geen hoge vermogens overbrengen. De technisch haalbare rijsnelheid bij dit stroomsysteem ligt tussen de160 en 200 km/uur, afhankelijk van de intensiteit op de betreffende spoorlijn. Op de zeer intensief bereden spoorlijn Amsterdam-Rotterdam-Dordrecht nadert dit systeem bij snelheden rond de 160 km/uur de grenzen van de technische mogelijkheden. De kans op storingen neemt daarboven aanzienlijk toe, met navenante gevolgen voor de punctualiteit en de betrouwbaarheid van de geleverde treindienst. Om sneller te kunnen rijden is een stroomsysteem nodig met een hoge wisselspanning. De nieuwe hogesnelheidsspoorlijnen in België, Frankrijk, maar ook de nieuwe lijn Kanaaltunnel- Londen, worden voorzien van 25 000 Volt wisselspanning (25 kV). Dit betekent dat bij het vergroten van de capaciteit en de kwaliteit van de infrastructuur in Nederland ook een keuze omtrent de stroomvoorziening gemaakt moet worden: 1500 Volt gelijkstroom of 25 kV wisselstroom. Het besteldehogesnelheidsmaterieel kan op beide stroomsoorten rijden, maar alleen onder 25 kV met hoge snelheid.


Mij lijkt dat 1500V en 200km/u geen succes wordt tussen Utrecht - Arnhem gezien de intensiteit van het treinverkeer. Maar wellicht dat bij een eventuele viersporigheid de middensporen met 25KV kunnen worden geëlektrificeerd. Dan een paar V-IRMs aanpassen voor die spanning en dan kunnen die ook hendig sjiek slippe met 200 km/u als het een beetje regent.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 16 februari 2009 @ 20:24:51 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66133247
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Geen Plan T/V toch?
Nee, ICRm. Zien ze dat in Gilze-Rijen ook eens
  maandag 16 februari 2009 @ 20:28:37 #145
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66133454
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, ICRm. Zien ze dat in Gilze-Rijen ook eens
Dan valt het nog mee.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:30:17 #146
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66133540
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:24 schreef Eix het volgende:
Het kan ook niet onder 1500V. De mogelijkheid tot het upgraden van het bestaand spoor voor snelheden van ~200km/u is bij de besluitvorming tot aanleg van de HSL-Zuid ook aan bod gekomen. Uit de HSL beleidsnota van 1994:

Nieuwe HSL-Nota / beleidsnota / maart 1994
Een belangrijk en complicerend aandachtspunt in relatie tot de rijsnelheid is de
stroomvoorziening. De 1500 Volt gelijkstroom waarop de Nederlandse treinen rijden kan, ondanks een zwaar uitgevoerde bovenleidingconstructie, geen hoge vermogens overbrengen. De technisch haalbare rijsnelheid bij dit stroomsysteem ligt tussen de160 en 200 km/uur, afhankelijk van de intensiteit op de betreffende spoorlijn. Op de zeer intensief bereden spoorlijn Amsterdam-Rotterdam-Dordrecht nadert dit systeem bij snelheden rond de 160 km/uur de grenzen van de technische mogelijkheden. De kans op storingen neemt daarboven aanzienlijk toe, met navenante gevolgen voor de punctualiteit en de betrouwbaarheid van de geleverde treindienst. Om sneller te kunnen rijden is een stroomsysteem nodig met een hoge wisselspanning. De nieuwe hogesnelheidsspoorlijnen in België, Frankrijk, maar ook de nieuwe lijn Kanaaltunnel- Londen, worden voorzien van 25 000 Volt wisselspanning (25 kV). Dit betekent dat bij het vergroten van de capaciteit en de kwaliteit van de infrastructuur in Nederland ook een keuze omtrent de stroomvoorziening gemaakt moet worden: 1500 Volt gelijkstroom of 25 kV wisselstroom. Het besteldehogesnelheidsmaterieel kan op beide stroomsoorten rijden, maar alleen onder 25 kV met hoge snelheid.


Mij lijkt dat 1500V en 200km/u geen succes wordt tussen Utrecht - Arnhem gezien de intensiteit van het treinverkeer. Maar wellicht dat bij een eventuele viersporigheid de middensporen met 25KV kunnen worden geëlektrificeerd. Dan een paar V-IRMs aanpassen voor die spanning en dan kunnen die ook hendig sjiek slippe met 200 km/u als het een beetje regent.
Blijf je nog steeds met het probleem zitten dat ATB en 25 Kv niet samen gaan. Maar 4 sporigheid en buitenste sporen gewoon 160 km/h is voorlopig snel genoeg.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:02:44 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66135315
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:15 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ehm volgens mij kan het niet weet het alleen niet zeker. ATB kan ook maar max 160 km/h en gaat ook niet samen met 25kv wisselspanning. En voor 200 km/h zul je alle gelijksvloerse overwegen er uit moeten halen.
Er zitten geen gelijkvloerse kruisingen meer op Asd - Ut, er wordt ERTMS/ETCS ingebouwd, het enige dat het misschien niet aankan is de mechanische constructie van de bovenleiding. Maar verder kun je onder 1500V prima 200 rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66136364
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zitten geen gelijkvloerse kruisingen meer op Asd - Ut, er wordt ERTMS/ETCS ingebouwd, het enige dat het misschien niet aankan is de mechanische constructie van de bovenleiding. Maar verder kun je onder 1500V prima 200 rijden.
Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed?

Ik denk 1500.

Ja dus idd: http://en.wikipedia.org/w(...)_for_railed_vehicles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66138122
Ben ik een dag arbeiten te Hvsp kom ik thuis zitten we al weer meer dan 70 71 posts verder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')