Hot. Dat wist Nicospilt ook al te melden.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:37 schreef dennistd het volgende:
Op somda meldt rolandrail trouwens dat lintje 22 al weer terug is gekomen uit stendal, en dat nu nummertje 30 die kant op is.
Schiedam scoort wel aardig, die in het noorden met die Blauwe Engelen in de mist ook.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Weesp 1918?
Hoofddorp 1992 haalt de top-10 nog niet hoor
Niet genoeg dodenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schiedam scoort wel aardig, die in het noorden met die Blauwe Engelen in de mist ook.
Schiedam toch 24, komt na Harmelen en Weesp.quote:
Daar lijkt het inderdaad op ja:quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:13 schreef Duvel het volgende:
[..]
Schiedam toch 24, komt na Harmelen en Weesp.
Waar staat dat in de tekst?quote:Op zondag 15 februari 2009 08:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar lijkt het inderdaad op ja:
Harmelen 93
Weesp 41
Schiedam 24
Winsum (9) heeft overigens wel een monument gekregen volgens Wikipedia.
quote:
Leuke platen Zugquote:In 2005, 25 jaar na het ongeval, is er aan de Voslaan een herinneringshek met de inscriptie: 1980 - 2005 geplaatst ter herinnering aan de 9 slachtoffers.
Ja, hoera! Van de week ook een keer naar huis gereden met 2x Plan V. Dat is dan wel weer leuk (behalve dan dat de capaciteit uiteraard niet toereikend was voor het aantal mensen wat zich er in wilde wurmen). Laatst maar liefst een zesbaks VIRM. Wat zal er deze week worden ingezet, ICK? ICL? ICRm? De RGL lightrail? Spanning en sensatie alom!quote:Op maandag 9 februari 2009 11:04 schreef Duvel het volgende:
[..]
Allemaal gerommel in de periferie.
Over malle stoptreinen: de stoppert Gv - Ut vanmorgen met ICM(m), de stoppert Rtd - Asd binnendoor met 2x DD-AR. Feest voor Knars.
Overstap in Almere lijkt me meer voor de hand liggen.quote:Op zondag 15 februari 2009 14:03 schreef dennistd het volgende:
Reismogelijkheden:
Gn -> Asd: overstap Dvd?
Achterlijk? Schandalig!quote:Op zondag 15 februari 2009 14:34 schreef knars het volgende:
Achterlijke reactie van de NS overigens over Harmelen.
Ach, Bijlmerramp... ramp rampquote:Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef SNArky het volgende:
Achterlijk? Schandalig!
Dat zou El Al eens moeten zeggen over de Bijlmerramp...
Begin van Q2 is 1 Aprilquote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
Plan V's en Plan T's gaan pas de eerste dag van Q2 aan de kant. Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken.
Zal wel een geintje zijn iddquote:
Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij blond bent?quote:
Ik denk dat het mosterd na de maaltijd is omdat al lang is bedacht hoe e.e.a. moet lopen, sorry. Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen. En aangezien de uitvoering gestart is, zal dat deel van het ontwerp wel klaar zijn, en zal er dus ook al een basisuurpatroon voor de Hanzelijn zijn vastgesteld.quote:
?quote:Op zondag 15 februari 2009 22:01 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij blond bent?
Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.quote:Op zondag 15 februari 2009 22:07 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen.
quote:Op zondag 15 februari 2009 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
?
![]()
Donkerblond ja? Dus?
Je gaat mij niet vertellen dat die Vtjes allemaal op 1 april aan de kant geschoven worden
Gelukkig is het niet alleen NS die dit soort dingen opstelt.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.
De dure Hemboog gebruikten ze jarenlang voor één miezerig stoptreintje per uur, een paar jaar terug zijn de perrons tussen Amersfoort en Zwolle voor niks verlengd, NS brengt om de zoveel jaar een reeks treinen naar de sloop om daarna te ontdekken dat ze een materieeltekort hebben...
Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken.
Bobbejaanland heeft er restaurants mee vol staanquote:Op maandag 16 februari 2009 09:40 schreef Cothen het volgende:
[..]
Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.
Ja, te laat!quote:Op maandag 16 februari 2009 09:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Oh, verneuk ik nou iets?
Sorry!
zoals ik al zei op somda: misschien waren ze vergeten de zender bij leeuwarden aan te zettenquote:Op maandag 16 februari 2009 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
Kraakte ik vrijdag het internet in de trein bij Arriva nog af, vandaag bleek het over het gehele traject wel op snelheid te zijn
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat ze het weer gaan hebben over de HSL-Oost... richting Duitsland
Kunnen ze daar die betuweroute niet voor ombouwen?
quote:DEN HAAG - Het CDA wil dat opnieuw studie wordt gedaan naar de aanleg van een hogesnelheidslijn naar Duitsland, de zogenoemde HSL-Oost. Tweede Kamerlid Ger Koopmans van de regeringspartij dient maandag tijdens overleg over het mobiliteitsbeleid met minister Camiel Eurlings (Verkeer) hiertoe een verzoek in.
Volgens Koopmans is er sinds 2001, toen plannen voor de HSL-Oost opzij werden geschoven, veel veranderd. Het CDA-Kamerlid stelt dat het aantal treinreizigers sterker is gegroeid dan verwacht. „Ook hebben we inmiddels een andere kijk op de aanpak van CO2-uitstoot en hebben we liever dat mensen met de trein reizen dan met auto of het vliegtuig als dat kan”, stelde hij.
Verder is volgens Koopmans de economische samenwerking met Oost- en Midden-Europese landen, zoals Polen en Tsjechië, groter dan verwacht. Dat geldt dan automatisch ook voor het zakelijk verkeer naar het oosten.
De coalitiepartners PvdA en ChristenUnie steunen het verzoek en daarmee is er een Kamermeerderheid. ChristenUnie-collega Ernst Cramer is het meest enthousiast. Hij denkt dat de aanleg snel geregeld zou kunnen worden. „Er is destijds al heel veel werk verzet, over het tracé en er ligt een milieueffectrapportage.” Met een snellere besluitvorming is aanleg vanaf 2020 mogelijk, met dien verstande dat de Duitsers het idee ook wel oppakken en aansluiting regelen voor de hsl-lijn.
Waarom zou het gaan mislukken het wordt volgens mij gewoon 4 sporig tussen utrecht en velperpoort. buitenste sporen 200 km/h nu dus nog 160. Er hoeft dus geen hele nieuwe lijn aangelegd te worden. (alleen krijg je problemen bij ede/wageningen en arnhem-velperbroek aansluiting). En als je het zo aanlegt hebben de binnenlandse treien er nog wat aan.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:26 schreef James1988 het volgende:
HSL-Oost, ja tof, nog een megaproject wat gegarandeerd gaat falen
Overigens had ik hier ooit al eens een idee voor, wat ook meteen het noorden wat beter ontsluit: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg
Pfff...quote:Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Via de betuweroutequote:
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Valt reuze mee met wat creativiteit.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Ik zie ook nog wel wat ruimteproblemen hier en daar...
Dat is wel heel creatief voor een ombouw van de bestaande lijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
quote:Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
[..]
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Wil je een tunnel door de Grebbeberg gaan klussen?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
[..]
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Tunneltje borenquote:Op maandag 16 februari 2009 12:45 schreef Palmboom313 het volgende:
Het gaat om bestaande spoor tussen utrecht en arnhem grens 4 sporig te maken. Niet een compleet nieuwe lijn en dan krijg je dus oa problemen bij ede.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |