abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 februari 2009 @ 21:40:27 #52
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66067141
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat stel je voor? Weesp 1918?

Hoofddorp 1992 haalt de top-10 nog niet hoor
Schiedam scoort wel aardig, die in het noorden met die Blauwe Engelen in de mist ook.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66067742
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Schiedam scoort wel aardig, die in het noorden met die Blauwe Engelen in de mist ook.
Niet genoeg doden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:13:54 #54
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66068086
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Niet genoeg doden
Schiedam toch 24, komt na Harmelen en Weesp.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66068583
Gissssteren in het havengebied bij Amsterdam:


Terwijl het in de ochtenduren geregeld regende dat het goot, brak in de loop van de middag de zon flink door. Moederziel alleen staat de ACTS 6005, type V60, op het kopspoortje van de Amsterdamse Houtrakpolder op te drogen na de flinke buien.


Aan de foto gaat een lang verhaal vooraf. Een samenvatting. In de vroege ochtenduren van vrijdag de 13e februari 2009 is de ACTS 1384 (ex-r4c 2001, nog te zien aan de vale logo's) met lege kolentrein 47726 vanuit het duitse Freiburg in de Houtrakpolder gearriveerd. Nadat de trein in enkele kleinere setjes is 'geknipt', wordt een zo'n setje richting de Rietlanden geduwd. Hierbij kwam het tot een aanvaring een lege Fcs en een vrachtwagen op een van deze onbeveiligde overpaden. Nadat zo'n 3 uur later de schade was opgenomen, moest de aangereden Fcs met lichte schade uit de set worden gerangeerd. Aangezien tussentijds de uit Coevorden gearriveerde containershuttle trein 50022 al uren stond te wachten in de Westhaven, besloot men bij ACTS eerst deze containertrein naar de terminal te duwen. Toen men later opnieuw een poging wilde wagen om de Rietlanden te bereiken, werd de toegang door het bedrijf ontzegd. ACTS werd vriendelijk verzocht woensdag aanstaande terug te komen..


ITL's 103 is als losse loc op weg naar de Ceres terminal achterin de Houtrakpolder om later op de dag met een vol beladen NYK-shuttle te vertrekken.


Omdat het bij de centrale plek in de Houtrakpolder vol stond met de Fcs'n en ACTS niet meer bij de Rietlanden naar binnen mocht, werd besloten de hele set (op één na, de uitgezette Fcs na de aanrijding) op het zogenaamde oliespoor ter hoogte van Oiltanking te plaatsen. ACTS 1384 duwt de lege set hier over het bruggetje met op de achtergrond het grote schip Seashark uit Bremen.


Ondertussen is het tijd geworden om de Coevorden2-shuttle bij USA en Ceres uit te halen. ACTS 1384 staat voor de poort van de USA terminal te wachten tot ze naar binnen om het eerste deel op te halen. Gewillig poseert zij voor het karakteristieke gebouw van Ter Haak Group met een donkere lucht op de achtergrond.


Nadat de ACTS 1384 de ACTS 1255 met de korte, maar vol beladen containerset van de USA terminal heeft uitgehaald, wordt kopgemaakt en al duwend koers gezet naar de even verderop gelegen Ceres-terminal.


Een klein stukje verder op komen de ACTS 1384 + 1255 geduwd aan bij de Ceres terminal in de Amsterdamse Houtrakpolder.


Helaas mochten zowel ACTS als ITL niet direct vertrekken nadat de lok(ken) gearriveerd waren en de trein gecontroleerd was. Door diverse kleine omstandigheden vertrokken de treinen pas nadat de zon onder was. Zodoende kon wel deze fraaie line up vereeuwigd worden. Links zien we de ACTS 1384 (ex-r4c 2001) en de 1255 met daarachter in onzichtbare, maar vol beladen containertrein 50023. De 1384 zal later op de dag de trein naar de zogenaamde schoenendoos trekken, alwaar de 1255 op eigen kracht zijn weg naar Coevorden kan vervolgen. Rechts daarvan zien we ITL's 104 en 103 met een vol beladen NYK-shuttle. Ook deze trein mocht niet vertrekken bij daglicht, omdat de ITL 104 eerst nog een bezoek mocht brengen aan de tankplaats. Dit laatste is overigens niet echt efficient, want eerder op de middag bracht ITL-104 de 186 149 nog naar het hoofdspoor. Een bezoekje aan de tankplaat zat er om onduidelijke redenen toen niet in. Op de achtergrond zien we drie zeer grote kranen die deel uit maken van de Ceres terminal, daar waar grote zeecontainerschepen geladen en gelost worden.

Twee avondopnames volgen later!
  Redactie Sport zaterdag 14 februari 2009 @ 22:34:53 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66068731
mooie plaatjes weer
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66070578
Apart verhaal over die Rietlanden eigenlijk.

Verder mooie plaatjes!
pi_66075818
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 22:13 schreef Duvel het volgende:

[..]

Schiedam toch 24, komt na Harmelen en Weesp.
Daar lijkt het inderdaad op ja:

Harmelen 93
Weesp 41
Schiedam 24

Winsum (9) heeft overigens wel een monument gekregen volgens Wikipedia.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 februari 2009 @ 10:28:27 #59
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_66076559
Mooi verhaal en plaatjes Zugchef!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zondag 15 februari 2009 @ 11:43:27 #60
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66077673
quote:
Op zondag 15 februari 2009 08:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar lijkt het inderdaad op ja:

Harmelen 93
Weesp 41
Schiedam 24

Winsum (9) heeft overigens wel een monument gekregen volgens Wikipedia.
Waar staat dat in de tekst?

En Zug, mooie plaatjes!
Uitgespapt bij halte Ocaangroep Toevallig?
pi_66077858
Bedankt voor de fijne complimenten allemaal Ik ben opgepikt op Amsterdam Sloterdijk door een maat van me. We hadden de auto zodoende konden we heen en weer rijden door het toch wel uitgestrekte gebied.
pi_66078809
quote:
Op zondag 15 februari 2009 11:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

Waar staat dat in de tekst?
quote:
In 2005, 25 jaar na het ongeval, is er aan de Voslaan een herinneringshek met de inscriptie: 1980 - 2005 geplaatst ter herinnering aan de 9 slachtoffers.
Leuke platen Zug En idd een raar verhaal van die Rietlanden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 15 februari 2009 @ 14:03:40 #63
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66082668
Net even nagedacht over een mogelijke DRGL als de hanzelijn is gebruik wordt genomen:

700 2x Gn-Asn-Zl-Lls-Alm-Dvd-Asdz-Shl-Ledn-Gvc
500 2x Lw-Hr-Zl-Amf-Ut-Gd-Rtd
1600 2x Es-Hgl-Aml-Dv-Apd-Amf-Hvs-Shl-Ledn-Gvc
1500 2x Amf-Hvs-Asd
2000 4x Ut-Gd-Gvc

Reismogelijkheden:
Gn -> Asd: overstap Dvd?
Gn -> Shl: rechtstreeks
Gn -> Gvc: rechtstreeks
Gn -> Rtd: overstap Zl (misschien Gvc?)
Lw -> Asd: overstap Amf (crossplatform: Amf en Hvs)
Lw -> Shl: overstap Zl
Lw -> Gvc: overstap Ut
Lw -> Rtd: rechtstreeks
Es -> Asd: overstap Hvs
Es -> Shl: rechtstreeks
Es -> Gvc: rechtstreeks (sneller: overstap Amf en Ut)
Es -> Rtd: overstap Amf

Hierbij ga ik er vanuit dat de hanzelijn Zl-Shl een kwartier sneller is dan Zl-Amf-Shl, maar ik weet niet in hoeverre dat zo is.

Hoe denken jullie hierover?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 15 februari 2009 @ 14:33:57 #64
136283 knars
Teethgrinder
pi_66083981
quote:
Op maandag 9 februari 2009 11:04 schreef Duvel het volgende:

[..]

Allemaal gerommel in de periferie.

Over malle stoptreinen: de stoppert Gv - Ut vanmorgen met ICM(m), de stoppert Rtd - Asd binnendoor met 2x DD-AR. Feest voor Knars.
Ja, hoera! Van de week ook een keer naar huis gereden met 2x Plan V. Dat is dan wel weer leuk (behalve dan dat de capaciteit uiteraard niet toereikend was voor het aantal mensen wat zich er in wilde wurmen). Laatst maar liefst een zesbaks VIRM. Wat zal er deze week worden ingezet, ICK? ICL? ICRm? De RGL lightrail? Spanning en sensatie alom!
  zondag 15 februari 2009 @ 14:34:21 #65
136283 knars
Teethgrinder
pi_66083999
Achterlijke reactie van de NS overigens over Harmelen.
  zondag 15 februari 2009 @ 19:21:08 #66
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66093428
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:03 schreef dennistd het volgende:

Reismogelijkheden:
Gn -> Asd: overstap Dvd?
Overstap in Almere lijkt me meer voor de hand liggen.
pi_66095233
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:34 schreef knars het volgende:
Achterlijke reactie van de NS overigens over Harmelen.
Achterlijk? Schandalig!
Dat zou El Al eens moeten zeggen over de Bijlmerramp...
pi_66095304
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:12 schreef SNArky het volgende:

Achterlijk? Schandalig!
Dat zou El Al eens moeten zeggen over de Bijlmerramp...
Ach, Bijlmerramp... ramp ramp Niet half zo veel doden als bij Harmelen

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 15 februari 2009 @ 20:39:16 #69
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66096273
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
Plan V's en Plan T's gaan pas de eerste dag van Q2 aan de kant. Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken.
Begin van Q2 is 1 April
pi_66096396
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Begin van Q2 is 1 April
Zal wel een geintje zijn idd Mat64 kan nog lang niet gemist worden Niet op de stopper Utrecht - Schiphol - Dordt, Niet op de Emmerlijn, niet op de Kippenlijn. en eigenlijk ook niet op alle andere plekken waar ze maar rijden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66098692
Zoals beloofd twee avondplaatjes van vrijdag en nog wat extra's van gisteren:


Na alle perikelen bij ACTS op vrijdag de 13e, is Railion gevraagd om de AZK Spaarnelanden afvaltrein uit Haarlem op te halen. RN's 6459 is met trein 50012 zojuist op de AVI-terminal aangekomen.


Sinds de nieuwe dienstregeling ingaande 10 december 2008 rijdt vanuit Onnen elke werkdag een afvoertrein waarin naast de wagens van cluster Onnen ook het aardgascondensaat uit Roodeschool meekomen. RN's 6411 zal weldra met trein 61300 uit Amersfoort vertrekken en koers zetten naar Kijfhoek Noord.

Zaterrrrdag:

Op zaterdag 14 februari 2009 trekt de van MRCE gehuurde ACTS 189 096 een aan de voorzijde mooie, bijna eenzijdig gekleurde containertrein 50063 vanuit Leeuwarden voorbij het station van Ermelo.


In de Eempolder bij Soest passeren Koplopers 4068, 4037 en 4208 als Intercity van Schiphol naar Enschede.


Ter hoogte van recreatiegebied "De IJzeren Man" tussen Vught en Tilburg passeren NSR's Plan V 478 en 482 als stoptrein Utrecht - Breda. Het paard in de wei trekt zich weinig aan van dit alledaags tafereel.
pi_66099952
Mooie foto's hoor!
gr gr
  zondag 15 februari 2009 @ 22:01:37 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66100011
quote:
Op zondag 15 februari 2009 20:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Begin van Q2 is 1 April
Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij blond bent?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 februari 2009 @ 22:07:43 #74
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66100330
quote:
Op zondag 15 februari 2009 14:03 schreef dennistd het volgende:
Hoe denken jullie hierover?
Ik denk dat het mosterd na de maaltijd is omdat al lang is bedacht hoe e.e.a. moet lopen, sorry. Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen. En aangezien de uitvoering gestart is, zal dat deel van het ontwerp wel klaar zijn, en zal er dus ook al een basisuurpatroon voor de Hanzelijn zijn vastgesteld.

Misschien kun je bij het ministerie van V&W iets vinden over het ontwerp-tracébesluit van de Hanzelijn? Ook googlen op basisuurpatroon en Hanzelijn levert een hoop info op! Leerzaam en misschien zelfs leuk!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 15 februari 2009 @ 22:53:59 #75
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66102711
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik kan me helemaal niet herinneren dat jij blond bent?
?


Donkerblond ja? Dus?

Je gaat mij niet vertellen dat die Vtjes allemaal op 1 april aan de kant geschoven worden
  maandag 16 februari 2009 @ 00:41:18 #76
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_66106467
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:07 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je moet immers al lang in je hoofd hebben hoe veel treinen je wilt laten rijden voor je zo'n lijn gaat ontwerpen.
Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.
De dure Hemboog gebruikten ze jarenlang voor één miezerig stoptreintje per uur, een paar jaar terug zijn de perrons tussen Amersfoort en Zwolle voor niks verlengd, NS brengt om de zoveel jaar een reeks treinen naar de sloop om daarna te ontdekken dat ze een materieeltekort hebben...
  maandag 16 februari 2009 @ 08:03:40 #77
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66109325
quote:
Op zondag 15 februari 2009 22:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

?


Donkerblond ja? Dus?

Je gaat mij niet vertellen dat die Vtjes allemaal op 1 april aan de kant geschoven worden
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 16 februari 2009 @ 08:04:06 #78
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66109329
quote:
Op maandag 16 februari 2009 00:41 schreef ReisT het volgende:

[..]

Klinkt logisch, maar NS is soms niet zo goed in vooruitdenken.
De dure Hemboog gebruikten ze jarenlang voor één miezerig stoptreintje per uur, een paar jaar terug zijn de perrons tussen Amersfoort en Zwolle voor niks verlengd, NS brengt om de zoveel jaar een reeks treinen naar de sloop om daarna te ontdekken dat ze een materieeltekort hebben...
Gelukkig is het niet alleen NS die dit soort dingen opstelt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66110688
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 21:38 schreef Duvel het volgende:
Op die dag is iedereen uitgenodigd om in Utrecht langs te komen om onderdelen aan te schaffen, zoals bijvoorbeeld originele treinbanken.
Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.
So we just called him Fred too
  maandag 16 februari 2009 @ 09:50:51 #80
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66110893
quote:
Op maandag 16 februari 2009 08:03 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh, verneuk ik nou iets?

Sorry!
  maandag 16 februari 2009 @ 09:51:11 #81
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66110905
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:40 schreef Cothen het volgende:

[..]

Zo origineel zijn de banken/stoelen in plan V/T nou ook weer niet.
Bobbejaanland heeft er restaurants mee vol staan
pi_66110942
Wtf... mis ik bijna een topic zonder mijn gezicht te laten zien

Het valt mij wel op, om even op die schommelboten in te haken, dat vooral de oudere types daar last van hebben.
  maandag 16 februari 2009 @ 10:10:12 #83
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66111332
Filmpje waarom de zuiderzeelijn er toch moet komen
  maandag 16 februari 2009 @ 10:16:59 #84
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66111506
quote:
Op maandag 16 februari 2009 09:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh, verneuk ik nou iets?

Sorry!
Ja, te laat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2009 @ 10:44:39 #85
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66112339
Kraakte ik vrijdag het internet in de trein bij Arriva nog af, vandaag bleek het over het gehele traject wel op snelheid te zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 10:59:59 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66112749
quote:
Op maandag 16 februari 2009 10:44 schreef Peterselieman het volgende:
Kraakte ik vrijdag het internet in de trein bij Arriva nog af, vandaag bleek het over het gehele traject wel op snelheid te zijn
zoals ik al zei op somda: misschien waren ze vergeten de zender bij leeuwarden aan te zetten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66112844
Ik hoorde net op het nieuws dat ze het weer gaan hebben over de HSL-Oost... richting Duitsland
Kunnen ze daar die betuweroute niet voor ombouwen?
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 11:16:11 #88
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66113202
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:03 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik hoorde net op het nieuws dat ze het weer gaan hebben over de HSL-Oost... richting Duitsland
Kunnen ze daar die betuweroute niet voor ombouwen?
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66113317
quote:
DEN HAAG - Het CDA wil dat opnieuw studie wordt gedaan naar de aanleg van een hogesnelheidslijn naar Duitsland, de zogenoemde HSL-Oost. Tweede Kamerlid Ger Koopmans van de regeringspartij dient maandag tijdens overleg over het mobiliteitsbeleid met minister Camiel Eurlings (Verkeer) hiertoe een verzoek in.
Volgens Koopmans is er sinds 2001, toen plannen voor de HSL-Oost opzij werden geschoven, veel veranderd. Het CDA-Kamerlid stelt dat het aantal treinreizigers sterker is gegroeid dan verwacht. „Ook hebben we inmiddels een andere kijk op de aanpak van CO2-uitstoot en hebben we liever dat mensen met de trein reizen dan met auto of het vliegtuig als dat kan”, stelde hij.

Verder is volgens Koopmans de economische samenwerking met Oost- en Midden-Europese landen, zoals Polen en Tsjechië, groter dan verwacht. Dat geldt dan automatisch ook voor het zakelijk verkeer naar het oosten.
De coalitiepartners PvdA en ChristenUnie steunen het verzoek en daarmee is er een Kamermeerderheid. ChristenUnie-collega Ernst Cramer is het meest enthousiast. Hij denkt dat de aanleg snel geregeld zou kunnen worden. „Er is destijds al heel veel werk verzet, over het tracé en er ligt een milieueffectrapportage.” Met een snellere besluitvorming is aanleg vanaf 2020 mogelijk, met dien verstande dat de Duitsers het idee ook wel oppakken en aansluiting regelen voor de hsl-lijn.


[ Bericht 19% gewijzigd door Palmboom313 op 16-02-2009 11:59:30 ]
  maandag 16 februari 2009 @ 11:26:09 #90
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66113481
HSL-Oost, ja tof, nog een megaproject wat gegarandeerd gaat falen

Overigens had ik hier ooit al eens een idee voor, wat ook meteen het noorden wat beter ontsluit: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg
pi_66113668
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:26 schreef James1988 het volgende:
HSL-Oost, ja tof, nog een megaproject wat gegarandeerd gaat falen

Overigens had ik hier ooit al eens een idee voor, wat ook meteen het noorden wat beter ontsluit: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg
Waarom zou het gaan mislukken het wordt volgens mij gewoon 4 sporig tussen utrecht en velperpoort. buitenste sporen 200 km/h nu dus nog 160. Er hoeft dus geen hele nieuwe lijn aangelegd te worden. (alleen krijg je problemen bij ede/wageningen en arnhem-velperbroek aansluiting). En als je het zo aanlegt hebben de binnenlandse treien er nog wat aan.

En als de HSL-Oost aan gelegd worden lijkt mij arnhem centraal ook sneller af te komen

[ Bericht 7% gewijzigd door Palmboom313 op 16-02-2009 11:41:30 ]
  maandag 16 februari 2009 @ 12:03:12 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66114638
Ik zie ook nog wel wat ruimteproblemen hier en daar...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66115054
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:

[..]

nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Pfff...
pi_66115218
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:15 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Pfff...
Via de betuweroute dat zou een omweg zijn en baanvaksnelheid is ook maar 120 km/h dat is nog langzamer dan het huidige spoor tussen utrecht en arnhem.
pi_66115594
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:16 schreef dennistd het volgende:
nee, want daar zijn de tunnels niet voor geschikt door het mindere aantal vluchtwegen, net als de geluidsschermen.
Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:03 schreef Duvel het volgende:
Ik zie ook nog wel wat ruimteproblemen hier en daar...
Valt reuze mee met wat creativiteit.
So we just called him Fred too
  maandag 16 februari 2009 @ 12:38:15 #96
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66115647
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:
Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Dat is wel heel creatief voor een ombouw van de bestaande lijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66115849
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:

[..]

Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]

Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Het gaat om bestaande spoor tussen utrecht en arnhem grens 4 sporig te maken. Niet een compleet nieuwe lijn en dan krijg je dus oa problemen bij ede.
pi_66115994
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Cothen het volgende:

[..]

Daarom zegt Dichterbijer ook ombouwen.
Overigens zie ik het probleem niet, als er al een ongeluk gebeurd dan heb je niet eens de kans om een vluchtweg te vinden.
[..]

Valt reuze mee met wat creativiteit.
[ link | afbeelding ]
Wil je een tunnel door de Grebbeberg gaan klussen?
pi_66116018
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:45 schreef Palmboom313 het volgende:
Het gaat om bestaande spoor tussen utrecht en arnhem grens 4 sporig te maken. Niet een compleet nieuwe lijn en dan krijg je dus oa problemen bij ede.
Tunneltje boren
So we just called him Fred too
  maandag 16 februari 2009 @ 12:52:52 #100
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66116039
Even wat Snaps van een goede vriendin van mij die de hobby heeft foute CTA's foto's te trekken






  maandag 16 februari 2009 @ 13:09:28 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66116429
"De omgeleide internationale Ardennenexpres naar Antwerpen-Berchem en Lelystad vertrekt van spoor 7a. Herhaling..."
Lol, whut?

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 16-02-2009 13:21:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')