Dat was wel wat te snel voor normale exploitatie: het vonkte nogal. Maar idd: netjes onder 1500V.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed?![]()
Ik denk 1500.
Ja dus idd: http://en.wikipedia.org/w(...)_for_railed_vehicles
Dat heeft niet per se met de snelheid te makenquote:
Ja, de bovenleiding is een nogal beweeglijk mechanisch ding. En voor een goede stroomafname moet je de pantograaf hard tegen de draad duwen. Bij hoge snelheid krijg je dat de pantograaf wat gaat stuiteren, waardoor je dus vonkvorming krijgt.quote:Op maandag 16 februari 2009 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat heeft niet per se met de snelheid te maken![]()
Maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval kwam doordat er onvoldoende spankracht op de bovenleiding gestaan heeft, waardoor de trein sneller gaat dan de transversale golven door de draad. Daar krijg je ongetwijfeld vonken van
Bij straaljagers hoor je in zo'n gevalquote:Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Duvel het volgende:
Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen.
*tuuuuut* Dank je.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bij straaljagers hoor je in zo'n geval
* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor
BOEM
![]()
Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek opquote:Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Duvel het volgende:
[..]
*tuuuuut* Dank je.
Is het niet twee keer "boem"?
Zat jij daar ook in?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~
Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
Ja en op deze manier komen de treinen me een beetje de keel uit...quote:
Die heb ik niet meer. Ik geloof ook dat boven mijn VWO4 natuurkundeboek ooit een elco is ontploft.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
NsHispeed?quote:Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?
Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
Dat idee heb ik ook wel eens. Liefst een botsing met auto zonder gewonden, maar het heeft toch wel weer iets..quote:Op maandag 16 februari 2009 22:42 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?
Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |