abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 21:52:41 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66138431
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed?

Ik denk 1500.

Ja dus idd: http://en.wikipedia.org/w(...)_for_railed_vehicles
Dat was wel wat te snel voor normale exploitatie: het vonkte nogal. Maar idd: netjes onder 1500V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66138678
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:52 schreef Duvel het volgende:
het vonkte nogal.
Dat heeft niet per se met de snelheid te maken

Maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval kwam doordat er onvoldoende spankracht op de bovenleiding gestaan heeft, waardoor de trein sneller gaat dan de transversale golven door de draad. Daar krijg je ongetwijfeld vonken van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 22:11:07 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66139477
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heeft niet per se met de snelheid te maken

Maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval kwam doordat er onvoldoende spankracht op de bovenleiding gestaan heeft, waardoor de trein sneller gaat dan de transversale golven door de draad. Daar krijg je ongetwijfeld vonken van
Ja, de bovenleiding is een nogal beweeglijk mechanisch ding. En voor een goede stroomafname moet je de pantograaf hard tegen de draad duwen. Bij hoge snelheid krijg je dat de pantograaf wat gaat stuiteren, waardoor je dus vonkvorming krijgt.

Ze hebben overigens ook weleens leuke proeven gedaan met een TGV tussen Amsterdam en Utrecht, op het oude baanvak, om te onderzoeken wat er gebeurt als een trein heel snel rijdt over slappe grond. Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66139708
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Duvel het volgende:

Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen.
Bij straaljagers hoor je in zo'n geval


* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor

BOEM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 22:15:37 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66139745
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~

Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
  maandag 16 februari 2009 @ 22:17:15 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66139844
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij straaljagers hoor je in zo'n geval


* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor

BOEM
*tuuuuut* Dank je.

Is het niet twee keer "boem"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66139903
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

*tuuuuut* Dank je.

Is het niet twee keer "boem"?
Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66139939
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~

Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
Zat jij daar ook in?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66140187
Vet IN Zwitserland ook trouwens, maar okee

En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66140444
Wat nou overlast van treinen

Het geneuzel van de geluidsnormen wordt je ook simpel van hier. Nu begint de gemeente Leeuwarden bij ProRail op de deur te kloppen vanwege geluidsoverlast.
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 22:30:24 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66140646
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 februari 2009 @ 22:34:03 #163
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66140830
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zat jij daar ook in?
Ja en op deze manier komen de treinen me een beetje de keel uit...

Dacht dacht ik in delft al genoeg gezien hebt. Begin het een beetje zat te worden, aanrijdingen mee maken, 2 is écht genoeg..
pi_66140902
Of ProRail heeft de juiste voorzieningen er nog niet voor getroffen.

Het zou best kunnen dat de depotvoedingen welke er staan alleen werken bij de DM'90 en de Wadlopers.
pi_66140922
vanaf december 2006 zo'n 120.000 spoorkilometers gemaakt maar nog steeds nooit een aanrijding meegemaakt. Daarvoor ook niet trouwens.
pi_66141139
Ik ook niet en ik hoop zoiets absurds ook nooit mee te maken.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:42:34 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66141315
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?

Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 22:44:28 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66141414
Tja, er zijn ook machinisten die al jaren rijden zonder ooit een aanrijding te hebben gehad, en er zijn machinisten die nog niet zo lang rijden en er al een aantal mee hebben gemaakt.... Zoiets wordt helaas nooit eerlijk verdeeld..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66141435
Veel mogelijkheden hoor. Kan bij de overweg tussen West en Reeshof gebeurd zijn. Op het station Reeshof is een mogelijkheid. De twee overwegen ter hoogte van Hulten is ook mogelijk.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:56:17 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66141986
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
Die heb ik niet meer. Ik geloof ook dat boven mijn VWO4 natuurkundeboek ooit een elco is ontploft.

Gelukkig is er wiki en je hebt gelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66143395
Aanrijding he. Altijd achteruitrijden voor je eigen veiligheid
  maandag 16 februari 2009 @ 23:27:11 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_66143455
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
pi_66143628
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
NsHispeed?
  maandag 16 februari 2009 @ 23:33:24 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_66143696
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:31 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

NsHispeed?
Ja, dat staat op de zijkant, heel klein.
pi_66143793
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:42 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?

Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
Dat idee heb ik ook wel eens. Liefst een botsing met auto zonder gewonden, maar het heeft toch wel weer iets..
Ik ben niet verder gekomen dan een fietser op 10 cm na.. Ook één keer tussen Lc en Zp stilgestaan, nadat tegemoetkomende trein een aanrijding had. Na 15 min wachten hoorden we dat het zodanig ernstig was, dat we niet door konden rijden. Na 20 min. zaten we in de bus, die daar langs rijdt (jaja, lang leven de communicatiemiddelen van Syntus, die de andere vervoerders al afgeschaft hebben volgens mij). Uiteindelijk +30 in Zp. Zouden ze bij NS sowieso niet doen, iedereen uit de trein laten stappen zonder dat daar een perron naast staat of politie/brandweer begeleiding bij is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')