abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 februari 2009 @ 13:09:28 #101
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66116429
"De omgeleide internationale Ardennenexpres naar Antwerpen-Berchem en Lelystad vertrekt van spoor 7a. Herhaling..."
Lol, whut?

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 16-02-2009 13:21:25 ]
pi_66123946
tgv en tvp
pi_66124533
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:15 schreef Geerd het volgende:
tvp
Mag dat?
............................
pi_66124650
Nieuws over spoorverdubbeling Houten

Op 23 maart wordt, na een treinloos weekend, de tweede westelijke spoorlijn in gebruik genomen. De spoorverdubbeling is dan halverwege, het werk verplaatst zich naar de oostzijde
pi_66126181
Kort vraagje, aangezien hier volgens mij heel wat kennis over treinen e.d. zit

Ik las in dit topic dat Plan V er binnenkort uit gaat, nou zit ik wel eens in de trein van Zwolle naar Emmen en dat zijn ook 9 van de 10 keer van die oude rammeldingen. Nou zijn die dingen een tijdje geleden opgekocht door de provincie Overijssel/Drenthe, gaan die er dan ook uit?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2009 @ 17:25:52 #107
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66126348
Ze zijn niet opgekocht door de provincies aldaar en die gaan er voorlopig nog niet uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66126428
Niet? Ik dacht dat ik gehoord had dat de NS niets meer met die treinen te maken had, en omdat er overal logo's van de provincie overijssel/drenthe staan leek me dat vrij logisch
  Redactie Frontpage / Sport maandag 16 februari 2009 @ 17:31:14 #109
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66126556
Dat heeft er niets mee van doen. Wel is het een soort van eilandbedrijfje, waarbij het materieel voor de lijn vast staat. Hoewel er op de Emmerlijn de laatste tijd weer van alles rondrijdt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 16 februari 2009 @ 17:54:58 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66127297
Geen treinen tussen Tilburg West en Gilze-Rijen ivm een aanrijding., Raad eens wie daar nu doorheen moet? Juist...

'Verstoring' is naar verwachting om 18.30 verholpen... ben benieuwd of dat zo is, en of mijn trein dan in Tb blijft wachten tot hij verder kan...
pi_66128548
Momenteel wordt er een reservemachinist geregeld. Deze is onderweg in een taxi en is door het drukke verkeer onderweg.
pi_66128663
weet iemand vanaf wanneer er geen treinen meer reden tussen tilburg en breda?
gr gr
pi_66128725
De aanrijding vond plaats met de stoptrein van 16.44u uit Tilburg richting Breda. Het Mat ´64 staat momenteel dus al bijna 2 uur stil...
pi_66128825
ben jij machinist?
of een ns helpdesk mederwerker zonder klanten?
gr gr
pi_66128876
Ik heb live contact met iemand uit die trein. Absurd natuurlijk allemaal, maar de situatie is gestabiliseerd.
pi_66128884
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:39 schreef Quyxz_ het volgende:
weet iemand vanaf wanneer er geen treinen meer reden tussen tilburg en breda?
ns.nl?

Plaatselijk krantje?
pi_66128952
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

ns.nl?

Plaatselijk krantje?
ik doelde op de storing van 2 uur geleden
quote:
Op maandag 16 februari 2009 18:45 schreef Socios het volgende:
Ik heb live contact met iemand uit die trein. Absurd natuurlijk allemaal, maar de situatie is gestabiliseerd.
hehe ok
gr gr
pi_66129459
Ik hoorde het om 18:10 omgeroepen worden op Ut idd. Wat was er aan de klauw?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66129527
De betreffende trein is zojuist weer vertrokken.
pi_66129613
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:00 schreef Socios het volgende:
De betreffende trein is zojuist weer vertrokken.
Mja, logisch, dat is ongeveer de tijd die er voor staat normaal gesproken. Maar wat was er nou? Een auto of een springer?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66129685
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 19:11:05 #122
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66129952
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:04 schreef Socios het volgende:
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....

even iets heel anders:
ik kwam net dit filmpje tegen via somda, ziet er wel apart uit zo
http://www.dailymotion.co(...)t-bijzonder-lad_auto
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66130121
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef dennistd het volgende:

[..]

over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....

even iets heel anders:
ik kwam net dit filmpje tegen via somda, ziet er wel apart uit zo
http://www.dailymotion.co(...)t-bijzonder-lad_auto
Die trams gaan naar Bosnie.
pi_66130700
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:11 schreef dennistd het volgende:
over het algemeen is dat een goed teken denk ik, als er nog gevraagd wordt om een arts....
Vooral dat er om een verpleger gevraagd wordt dan misschien. Een arts is bevoegd om de dood vast te stellen, een verpleger niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 19:34:06 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66130968
Ik sta in een overvolle IC naar Roosendaal, vertrokken om 19.13 (+6). Die doet tevens dienst als stoptrein Tb - Tbw - Tbr - Gilze-Rijen - Bd. Stampvol nu.
pi_66131052
http://www.nu.nl/economie(...)aar-hsl-oost-af.html
quote:
Onder druk van de Tweede Kamer heeft verkeersminister Camiel Eurlings maandag nieuw onderzoek toegezegd naar de aanleg van een hogesnelheidsverbinding naar Duitsland na 2020.

Hij hield aanvankelijk de boot af, toen CDA-fractiewoordvoerder en partijgenoot Ger Koopmans de studie opperde. Volgens Koopmans is er sinds 2001, toen plannen voor een hsl-oost opzij werden geschoven, veel veranderd.

Het aantal treinreizigers is niet alleen sterker gegroeid dan verwacht, ook het milieu moet zwaarder meetellen. ''We hebben liever dat mensen met de trein reizen dan met auto of het vliegtuig, als dat kan'', aldus het Kamerlid. Verder is de economische samenwerking met Oost-Europa groter dan verwacht.

Extra miljarden

Het geld zou moeten komen uit de extra miljarden die beschikbaar komen als het MIRT-infrastructuurprogramma van Verkeer en Waterstaat wordt verlengd van 2020 tot 2028. De Kamer heeft een motie van CDA en PvdA over zo'n nieuw MIRT al aanvaard.

Eurlings zet met zijn huidige spoorbeleid in op veel meer treinen laten rijden. Hij wees erop dat onderzoek destijds uitwees dat een hsl-oost maar een paar minuten reistijdwinst oplevert. Koopmans kondigde daarop een motie aan, die op voldoende steun kan rekenen.

Hsl-drama

Volgens Eurlings hoeft het onderzoek niet tot een nieuwe hsl-verbinding te leiden. ''Je kan ook op iets anders uitkomen, zoals optimalisering van bestaand spoor.'' SP-Kamerlid Emile Roemer voorspelde eerder al een ''nieuw hsl-drama'', doelend op de problemen rond de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Parijs.
Serious moneyspending
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 19:36:22 #127
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66131086
Als je nog een bericht op FOK! kunt plaatsen is ie ook nog niet echt vol
Dan kun je je niet meer bewegen namelijk
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 februari 2009 @ 19:36:31 #128
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131095
Na 2020 pas? Waarom niet eerder?

Rammelende faalhazen daar in Den Haag.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:37:41 #129
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131143
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:34 schreef James1988 het volgende:
Ik sta in een overvolle IC naar Roosendaal, vertrokken om 19.13 (+6). Die doet tevens dienst als stoptrein Tb - Tbw - Tbr - Gilze-Rijen - Bd. Stampvol nu.
Geen Plan T/V toch?
pi_66131150
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:36 schreef dennistd het volgende:
Als je nog een bericht op FOK! kunt plaatsen is ie ook nog niet echt vol
Dan kun je je niet meer bewegen namelijk
Daar dacht ik ook al aan ja
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:36 schreef Ofyles2 het volgende:
Na 2020 pas? Waarom niet eerder?

Rammelende faalhazen daar in Den Haag.
Eerst de Betuweroute terugverdienen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 19:38:17 #131
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131168
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:04 schreef Socios het volgende:
Aanrijding met een persoon. Er werd in de trein ook gevraagd of er een arts of verpleger aanwezig was.
Oftewel poging tot zelfmoord.

Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:39:09 #132
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66131208
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook al aan ja
[..]

Eerst de Betuweroute terugverdienen
Met de metaalindustrie die van nog verder moet komen lijkt dit haast onmogelijk.

Laat Den Haag eerst bezuinigen op buitenlandse missies.
  maandag 16 februari 2009 @ 19:39:59 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66131240
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oftewel poging tot zelfmoord.

Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
Daar worden die mensen niet beter van. Mensen die dit soort dingen doen, zijn ziek. Die moet je behandelen, niet opzadelen met een rekening.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66131983
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:38 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Oftewel poging tot zelfmoord.

Ik pleit ervoor zulke mensen direct op te laten draaien voor de geleden schade.
Gelukkig hebben we de Middeleeuwen al een tijdje achter ons he
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66132071
quote:
SP-Kamerlid Emile Roemer voorspelde eerder al een ''nieuw hsl-drama'', doelend op de problemen rond de HSL-Zuid tussen Amsterdam en Parijs.
Hmm het gaat toch gewoon om 4 sporigheid. Dus geen 300 km/h. Maar net zo aanleggen als tussen utrecht en amsterdam bijlmer arena. Dat hoeft niet veel problemen op te leveren.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:02:21 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66132157
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:59 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Hmm het gaat toch gewoon om 4 sporigheid. Dus geen 300 km/h. Maar net zo aanleggen als tussen utrecht en amsterdam bijlmer arena. Dat hoeft niet veel problemen op te leveren.
Asd - Ut is gebouwd voor 200km/h als ik me niet vergis. Maar dat rijden ze er nog lang niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66132270
Viersporigheid Ut - Ah zou niet gek zijn trouwens. Als je ziet wat daar allemaal overheen moet.... Vanochtend meteen last van, de eerste dag van mijn nieuwe Stammstrecke 7:16 was de sprinter naar Rhenen vertrokken, 7:23 had ik de IC naar Nijmegen, en ja hoor, slakkengangetje door Driebergen-Zeist en Maarn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66132322
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Asd - Ut is gebouwd voor 200km/h als ik me niet vergis. Maar dat rijden ze er nog lang niet.
200 km/h ook alleen bij 25 kv en etcs. Maar om het zo aan te leggen lijkt me slimmer dan een hele nieuwe lijn alleen voor de ICE. Zo zullen ze het ook wel bedoelen lijkt mij.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:08:16 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66132423
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:06 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

200 km/h ook alleen bij 25 kv en etcs. Maar om het zo aan te leggen lijkt me slimmer dan een hele nieuwe lijn alleen voor de ICE. Zo zullen ze het ook wel bedoelen lijkt mij.
Nee, 200km/u onder 1500V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66132584
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Nee, 200km/u onder 1500V.
Kan niet 160 km/h max
pi_66132628
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:11 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Kan niet 160 km/h max
Waarom denk je dat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66132789
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Ehm volgens mij kan het niet weet het alleen niet zeker. ATB kan ook maar max 160 km/h en gaat ook niet samen met 25kv wisselspanning. En voor 200 km/h zul je alle gelijksvloerse overwegen er uit moeten halen.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:24:40 #143
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_66133234
Het kan ook niet onder 1500V. De mogelijkheid tot het upgraden van het bestaand spoor voor snelheden van ~200km/u is bij de besluitvorming tot aanleg van de HSL-Zuid ook aan bod gekomen. Uit de HSL beleidsnota van 1994:

Nieuwe HSL-Nota / beleidsnota / maart 1994
Een belangrijk en complicerend aandachtspunt in relatie tot de rijsnelheid is de
stroomvoorziening. De 1500 Volt gelijkstroom waarop de Nederlandse treinen rijden kan, ondanks een zwaar uitgevoerde bovenleidingconstructie, geen hoge vermogens overbrengen. De technisch haalbare rijsnelheid bij dit stroomsysteem ligt tussen de160 en 200 km/uur, afhankelijk van de intensiteit op de betreffende spoorlijn. Op de zeer intensief bereden spoorlijn Amsterdam-Rotterdam-Dordrecht nadert dit systeem bij snelheden rond de 160 km/uur de grenzen van de technische mogelijkheden. De kans op storingen neemt daarboven aanzienlijk toe, met navenante gevolgen voor de punctualiteit en de betrouwbaarheid van de geleverde treindienst. Om sneller te kunnen rijden is een stroomsysteem nodig met een hoge wisselspanning. De nieuwe hogesnelheidsspoorlijnen in België, Frankrijk, maar ook de nieuwe lijn Kanaaltunnel- Londen, worden voorzien van 25 000 Volt wisselspanning (25 kV). Dit betekent dat bij het vergroten van de capaciteit en de kwaliteit van de infrastructuur in Nederland ook een keuze omtrent de stroomvoorziening gemaakt moet worden: 1500 Volt gelijkstroom of 25 kV wisselstroom. Het besteldehogesnelheidsmaterieel kan op beide stroomsoorten rijden, maar alleen onder 25 kV met hoge snelheid.


Mij lijkt dat 1500V en 200km/u geen succes wordt tussen Utrecht - Arnhem gezien de intensiteit van het treinverkeer. Maar wellicht dat bij een eventuele viersporigheid de middensporen met 25KV kunnen worden geëlektrificeerd. Dan een paar V-IRMs aanpassen voor die spanning en dan kunnen die ook hendig sjiek slippe met 200 km/u als het een beetje regent.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 16 februari 2009 @ 20:24:51 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66133247
quote:
Op maandag 16 februari 2009 19:37 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Geen Plan T/V toch?
Nee, ICRm. Zien ze dat in Gilze-Rijen ook eens
  maandag 16 februari 2009 @ 20:28:37 #145
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_66133454
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Nee, ICRm. Zien ze dat in Gilze-Rijen ook eens
Dan valt het nog mee.
  maandag 16 februari 2009 @ 20:30:17 #146
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66133540
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:24 schreef Eix het volgende:
Het kan ook niet onder 1500V. De mogelijkheid tot het upgraden van het bestaand spoor voor snelheden van ~200km/u is bij de besluitvorming tot aanleg van de HSL-Zuid ook aan bod gekomen. Uit de HSL beleidsnota van 1994:

Nieuwe HSL-Nota / beleidsnota / maart 1994
Een belangrijk en complicerend aandachtspunt in relatie tot de rijsnelheid is de
stroomvoorziening. De 1500 Volt gelijkstroom waarop de Nederlandse treinen rijden kan, ondanks een zwaar uitgevoerde bovenleidingconstructie, geen hoge vermogens overbrengen. De technisch haalbare rijsnelheid bij dit stroomsysteem ligt tussen de160 en 200 km/uur, afhankelijk van de intensiteit op de betreffende spoorlijn. Op de zeer intensief bereden spoorlijn Amsterdam-Rotterdam-Dordrecht nadert dit systeem bij snelheden rond de 160 km/uur de grenzen van de technische mogelijkheden. De kans op storingen neemt daarboven aanzienlijk toe, met navenante gevolgen voor de punctualiteit en de betrouwbaarheid van de geleverde treindienst. Om sneller te kunnen rijden is een stroomsysteem nodig met een hoge wisselspanning. De nieuwe hogesnelheidsspoorlijnen in België, Frankrijk, maar ook de nieuwe lijn Kanaaltunnel- Londen, worden voorzien van 25 000 Volt wisselspanning (25 kV). Dit betekent dat bij het vergroten van de capaciteit en de kwaliteit van de infrastructuur in Nederland ook een keuze omtrent de stroomvoorziening gemaakt moet worden: 1500 Volt gelijkstroom of 25 kV wisselstroom. Het besteldehogesnelheidsmaterieel kan op beide stroomsoorten rijden, maar alleen onder 25 kV met hoge snelheid.


Mij lijkt dat 1500V en 200km/u geen succes wordt tussen Utrecht - Arnhem gezien de intensiteit van het treinverkeer. Maar wellicht dat bij een eventuele viersporigheid de middensporen met 25KV kunnen worden geëlektrificeerd. Dan een paar V-IRMs aanpassen voor die spanning en dan kunnen die ook hendig sjiek slippe met 200 km/u als het een beetje regent.
Blijf je nog steeds met het probleem zitten dat ATB en 25 Kv niet samen gaan. Maar 4 sporigheid en buitenste sporen gewoon 160 km/h is voorlopig snel genoeg.
  maandag 16 februari 2009 @ 21:02:44 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66135315
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:15 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Ehm volgens mij kan het niet weet het alleen niet zeker. ATB kan ook maar max 160 km/h en gaat ook niet samen met 25kv wisselspanning. En voor 200 km/h zul je alle gelijksvloerse overwegen er uit moeten halen.
Er zitten geen gelijkvloerse kruisingen meer op Asd - Ut, er wordt ERTMS/ETCS ingebouwd, het enige dat het misschien niet aankan is de mechanische constructie van de bovenleiding. Maar verder kun je onder 1500V prima 200 rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66136364
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:02 schreef Duvel het volgende:

[..]

Er zitten geen gelijkvloerse kruisingen meer op Asd - Ut, er wordt ERTMS/ETCS ingebouwd, het enige dat het misschien niet aankan is de mechanische constructie van de bovenleiding. Maar verder kun je onder 1500V prima 200 rijden.
Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed?

Ik denk 1500.

Ja dus idd: http://en.wikipedia.org/w(...)_for_railed_vehicles
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66138122
Ben ik een dag arbeiten te Hvsp kom ik thuis zitten we al weer meer dan 70 71 posts verder
  maandag 16 februari 2009 @ 21:52:41 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66138431
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:19 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat hing er eigenlijk boven toen in de vroege jaren '50 der vorige eeuw een Franse eloc al 330+ reed?

Ik denk 1500.

Ja dus idd: http://en.wikipedia.org/w(...)_for_railed_vehicles
Dat was wel wat te snel voor normale exploitatie: het vonkte nogal. Maar idd: netjes onder 1500V.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66138678
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:52 schreef Duvel het volgende:
het vonkte nogal.
Dat heeft niet per se met de snelheid te maken

Maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval kwam doordat er onvoldoende spankracht op de bovenleiding gestaan heeft, waardoor de trein sneller gaat dan de transversale golven door de draad. Daar krijg je ongetwijfeld vonken van
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 22:11:07 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66139477
quote:
Op maandag 16 februari 2009 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat heeft niet per se met de snelheid te maken

Maar ik kan me voorstellen dat het in dit geval kwam doordat er onvoldoende spankracht op de bovenleiding gestaan heeft, waardoor de trein sneller gaat dan de transversale golven door de draad. Daar krijg je ongetwijfeld vonken van
Ja, de bovenleiding is een nogal beweeglijk mechanisch ding. En voor een goede stroomafname moet je de pantograaf hard tegen de draad duwen. Bij hoge snelheid krijg je dat de pantograaf wat gaat stuiteren, waardoor je dus vonkvorming krijgt.

Ze hebben overigens ook weleens leuke proeven gedaan met een TGV tussen Amsterdam en Utrecht, op het oude baanvak, om te onderzoeken wat er gebeurt als een trein heel snel rijdt over slappe grond. Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66139708
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Duvel het volgende:

Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen.
Bij straaljagers hoor je in zo'n geval


* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor

BOEM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 22:15:37 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66139745
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~

Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
  maandag 16 februari 2009 @ 22:17:15 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66139844
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij straaljagers hoor je in zo'n geval


* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor

BOEM
*tuuuuut* Dank je.

Is het niet twee keer "boem"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66139903
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

*tuuuuut* Dank je.

Is het niet twee keer "boem"?
Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66139939
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~

Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
Zat jij daar ook in?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66140187
Vet IN Zwitserland ook trouwens, maar okee

En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66140444
Wat nou overlast van treinen

Het geneuzel van de geluidsnormen wordt je ook simpel van hier. Nu begint de gemeente Leeuwarden bij ProRail op de deur te kloppen vanwege geluidsoverlast.
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 22:30:24 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66140646
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 februari 2009 @ 22:34:03 #163
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66140830
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zat jij daar ook in?
Ja en op deze manier komen de treinen me een beetje de keel uit...

Dacht dacht ik in delft al genoeg gezien hebt. Begin het een beetje zat te worden, aanrijdingen mee maken, 2 is écht genoeg..
pi_66140902
Of ProRail heeft de juiste voorzieningen er nog niet voor getroffen.

Het zou best kunnen dat de depotvoedingen welke er staan alleen werken bij de DM'90 en de Wadlopers.
pi_66140922
vanaf december 2006 zo'n 120.000 spoorkilometers gemaakt maar nog steeds nooit een aanrijding meegemaakt. Daarvoor ook niet trouwens.
pi_66141139
Ik ook niet en ik hoop zoiets absurds ook nooit mee te maken.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:42:34 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66141315
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?

Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 22:44:28 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66141414
Tja, er zijn ook machinisten die al jaren rijden zonder ooit een aanrijding te hebben gehad, en er zijn machinisten die nog niet zo lang rijden en er al een aantal mee hebben gemaakt.... Zoiets wordt helaas nooit eerlijk verdeeld..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66141435
Veel mogelijkheden hoor. Kan bij de overweg tussen West en Reeshof gebeurd zijn. Op het station Reeshof is een mogelijkheid. De twee overwegen ter hoogte van Hulten is ook mogelijk.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:56:17 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66141986
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
Die heb ik niet meer. Ik geloof ook dat boven mijn VWO4 natuurkundeboek ooit een elco is ontploft.

Gelukkig is er wiki en je hebt gelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66143395
Aanrijding he. Altijd achteruitrijden voor je eigen veiligheid
  maandag 16 februari 2009 @ 23:27:11 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_66143455
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
pi_66143628
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
NsHispeed?
  maandag 16 februari 2009 @ 23:33:24 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_66143696
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:31 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

NsHispeed?
Ja, dat staat op de zijkant, heel klein.
pi_66143793
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:42 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?

Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
Dat idee heb ik ook wel eens. Liefst een botsing met auto zonder gewonden, maar het heeft toch wel weer iets..
Ik ben niet verder gekomen dan een fietser op 10 cm na.. Ook één keer tussen Lc en Zp stilgestaan, nadat tegemoetkomende trein een aanrijding had. Na 15 min wachten hoorden we dat het zodanig ernstig was, dat we niet door konden rijden. Na 20 min. zaten we in de bus, die daar langs rijdt (jaja, lang leven de communicatiemiddelen van Syntus, die de andere vervoerders al afgeschaft hebben volgens mij). Uiteindelijk +30 in Zp. Zouden ze bij NS sowieso niet doen, iedereen uit de trein laten stappen zonder dat daar een perron naast staat of politie/brandweer begeleiding bij is.
pi_66143856
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
4, aldus wikipedia
pi_66143919
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, dat staat op de zijkant, heel klein.


ICE

Samenwerking
NS
DB Bahn (DB)
  maandag 16 februari 2009 @ 23:43:39 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_66144083
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:37 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

4, aldus wikipedia
Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.
pi_66144538
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3

* Tz301 – Freiburg im Breisgau
* Tz302 – Hansestadt Lübeck
* Tz303 – Dortmund
* Tz304 – München
* Tz305 – Baden-Baden
* Tz307 – Oberhausen
* Tz309 – Aalen
* Tz310 – Wolfsburg
* Tz311 – Wiesbaden
* Tz312 – Montabaur
* Tz313 – Treuchtlingen
* Tz314 – Bergisch Gladbach
* Tz315 – Singen (Hohentwiel)
* Tz316 – Siegburg
* Tz317 – Recklinghausen
* Tz318 – Münster (Westf.)
* Tz319 – Duisburg
* Tz321 – Krefeld
* Tz322 – Solingen
* Tz323 – Schaffhausen
* Tz324 – Fürth
* Tz325 – Ravensburg
* Tz326 – Neunkirchen
* Tz328 – Aachen
* Tz330 – Göttingen
* Tz331 – Westerland/Sylt
* Tz332 – Augsburg
* Tz334 – Offenburg
* Tz335 – Konstanz
* Tz336 – Ingolstadt
* Tz337 – Stuttgart
* Tz351 – Herford
* Tz358 – St. Ingbert
* Tz361 – Celle
* Tz4603 – Mannheim
* Tz4607 – Hannover
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
* Tz4651 – Amsterdam
* Tz4652 – Arnhem
* Tz4680 – Würzburg
* Tz4682 – Köln
* Tz4683 – Limburg an der Lahn
* Tz4684 – Forbach-Lorraine
* Tz4685 – Schwäbisch Hall
pi_66144592
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet IN Zwitserland ook trouwens, maar okee

En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2
Zelfs nog wel langer, tot 1985 dacht ik. Zal eens kijken of ik wat foto's op internet kan vinden.



Hier nog een filmpje van de TGV, bij hoge snelheden sproeit die ook aardig vonken (gedeelte 5:00 en verder).
pi_66144743
Hier, in 1986 was de spoorwegovergang in de A2 er nog:

http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
pi_66144823
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
Hier, in 1986 was de spoorwegovergang in de A2 er nog:

http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
Zie er grappig uit. Maar als dat nu nog was
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01:57 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_66144834
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:54 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3

* Tz301 – Freiburg im Breisgau
* Tz302 – Hansestadt Lübeck
* Tz303 – Dortmund
* Tz304 – München
* Tz305 – Baden-Baden
* Tz307 – Oberhausen
* Tz309 – Aalen
* Tz310 – Wolfsburg
* Tz311 – Wiesbaden
* Tz312 – Montabaur
* Tz313 – Treuchtlingen
* Tz314 – Bergisch Gladbach
* Tz315 – Singen (Hohentwiel)
* Tz316 – Siegburg
* Tz317 – Recklinghausen
* Tz318 – Münster (Westf.)
* Tz319 – Duisburg
* Tz321 – Krefeld
* Tz322 – Solingen
* Tz323 – Schaffhausen
* Tz324 – Fürth
* Tz325 – Ravensburg
* Tz326 – Neunkirchen
* Tz328 – Aachen
* Tz330 – Göttingen
* Tz331 – Westerland/Sylt
* Tz332 – Augsburg
* Tz334 – Offenburg
* Tz335 – Konstanz
* Tz336 – Ingolstadt
* Tz337 – Stuttgart
* Tz351 – Herford
* Tz358 – St. Ingbert
* Tz361 – Celle
* Tz4603 – Mannheim
* Tz4607 – Hannover
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
* Tz4651 – Amsterdam
* Tz4652 – Arnhem
* Tz4680 – Würzburg
* Tz4682 – Köln
* Tz4683 – Limburg an der Lahn
* Tz4684 – Forbach-Lorraine
* Tz4685 – Schwäbisch Hall
Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?
pi_66145005
quote:
Nee, daar staat alleen dat er drie treinseries zijn waarin ICE rijdt.

Het zijn er vier, zie ook deze wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)ds_spoorwegmaterieel
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2009 @ 00:14:29 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66145222
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
Arriva wil het nog steeds stellen met 220 volt wat net te weinig is het
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66145315
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
pi_66145488
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.
De namen van de andere twee Nederlandse 3M's staan er dus niet op.
So we just called him Fred too
pi_66145500
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:26 schreef Cothen het volgende:

[..]

De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.
De namen van de andere twee Nederlandse 3M's staan er dus niet op.
oke die zouden dan wel geen naam hebben.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:32:05 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_66145595
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
Die heb ik gezien, die voeren het DB logo.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

oke die zouden dan wel geen naam hebben.
Ik denk dat ze gewoon twee treinen "Amsterdam" en twee treinen "Arnhem" hebben genoemd, zal eens op de nummers gaan letten
pi_66145651
Zelfs Somda geeft er geen duidelijkheid over...
So we just called him Fred too
pi_66145821
4651 Amsterdam





4652 Arnhem



4654 Ik zie geen naam

pi_66145903
4653 ook geen naam:


Andere hoek:
So we just called him Fred too
pi_66147277
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
Klopt, dat zou hier ook het geval zijn, dat er 380V zou komen. Alleen blijkbaar wil Arriva dat dus weer niet ofzo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 08:51:02 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66148252
quote:
Naast HSL ook Benelux-Intercitylijn
4 februari 2009

Als de hogesnelheidstrein eind dit jaar gaat rijden, moet de populaire Benelux-Intercity gewoon in stand blijven. Minister Eurlings van verkeer heeft dat toegezegd in de Tweede Kamer. Reizigers kunnen daardoor kiezen tussen een boemeltje en de veel duurdere flitstrein tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel.
Aanvankeliijk zou de Beneluxtrein verdwijnen, maar de minister komt daar nu op terug. De SP in de Tweede Kamer is erg blij met de toezegging van Eurlings. In het debat werd verder bekend dat reizigers die vertraging hebben met de Beneluxtrein voortaan geld terug krijgen. Nu hebben ze alleen nog recht op een tegoedbon voor een kopje koffie.

Partijen in de Tweede kamer zijn bang dat de klanten straks weg zullen blijven omdat het kaartje te duur zal worden. Een enkeltje Amsterdam-Rotterdam v.v. gaat uiteindelijk ruim 21 euro kosten, een retourtje ruim 39 euro.

Nu is een reiziger nog 13 euro kwijt voor een enkele reis tussen de twee grote steden.
Bron: RTV Rijnmond.

Ben benieuwd wat hiermee gaat gebeuren, als de BNL behouden blijft, houden Amsterdam en Rotterdam ook hun IC-verbinding, die NS juist wil vervangen door de HSL.
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2009 @ 09:12:50 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66148684
IC Amsterdam-Rotterdam zou sowieso behouden blijven door de IC's naar Roosendaal/Vlissingen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:17:53 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_66148815
Ah ok, de ICE's 4653 en 4654 hebben dus geen naam. Da's niet altijd even makkelijk te zien omdat de naam maar aan een kant van de toch al enorm lange trein staat.

Wel vreemd dat al die andere treinen wel namen hebben. Ik stel "Utrecht" en "'s Hertogenbosch" voor. In die laatste stad komt de ICE ook regelmatig als het spoor tussen Arnhem en Utrecht weer eens versperd is
pi_66149298
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:
IC Amsterdam-Rotterdam zou sowieso behouden blijven door de IC's naar Roosendaal/Vlissingen
Je vergeet dat die dan wel via de "Oude Lijn" gaat rijden en een directe verbinding met Schiphol komt te vervallen.
So we just called him Fred too
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:43:17 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66149543
Als de BNL blijft rijden, blijft ook de verbinding met Schiphol behouden, lijkt me. Not bad
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:45:24 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66149611
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:43 schreef James1988 het volgende:
Als de BNL blijft rijden, blijft ook de verbinding met Schiphol behouden, lijkt me. Not bad
Je denkt te veel in vaste patronen. Dan gaat de Benelux natuurlijk ook gewoon weer via Haarlem, zoals in de goede oude tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')