abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66139708
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:11 schreef Duvel het volgende:

Dan gaat ie op een gegeven moment harder dan zijn eigen boeggolf en daar kan ie ook niet zo goed tegen.
Bij straaljagers hoor je in zo'n geval


* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor

BOEM
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 16 februari 2009 @ 22:15:37 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66139745
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~

Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
  maandag 16 februari 2009 @ 22:17:15 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66139844
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Bij straaljagers hoor je in zo'n geval


* Dr_Flash schreeuwt even fijn in Duvel's oor

BOEM
*tuuuuut* Dank je.

Is het niet twee keer "boem"?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66139903
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:17 schreef Duvel het volgende:

[..]

*tuuuuut* Dank je.

Is het niet twee keer "boem"?
Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66139939
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Wat een geneuzel weer in die trein, weer een aanrijding meegemaakt, nou ik ben thuis hoor!~

Ik wil het na delft en gilze niet nog eens meemaken..
Zat jij daar ook in?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66140187
Vet IN Zwitserland ook trouwens, maar okee

En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_66140444
Wat nou overlast van treinen

Het geneuzel van de geluidsnormen wordt je ook simpel van hier. Nu begint de gemeente Leeuwarden bij ProRail op de deur te kloppen vanwege geluidsoverlast.
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 22:30:24 #162
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66140646
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 16 februari 2009 @ 22:34:03 #163
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_66140830
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zat jij daar ook in?
Ja en op deze manier komen de treinen me een beetje de keel uit...

Dacht dacht ik in delft al genoeg gezien hebt. Begin het een beetje zat te worden, aanrijdingen mee maken, 2 is écht genoeg..
pi_66140902
Of ProRail heeft de juiste voorzieningen er nog niet voor getroffen.

Het zou best kunnen dat de depotvoedingen welke er staan alleen werken bij de DM'90 en de Wadlopers.
pi_66140922
vanaf december 2006 zo'n 120.000 spoorkilometers gemaakt maar nog steeds nooit een aanrijding meegemaakt. Daarvoor ook niet trouwens.
pi_66141139
Ik ook niet en ik hoop zoiets absurds ook nooit mee te maken.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:42:34 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66141315
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?

Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
  Redactie Sport maandag 16 februari 2009 @ 22:44:28 #168
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66141414
Tja, er zijn ook machinisten die al jaren rijden zonder ooit een aanrijding te hebben gehad, en er zijn machinisten die nog niet zo lang rijden en er al een aantal mee hebben gemaakt.... Zoiets wordt helaas nooit eerlijk verdeeld..
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_66141435
Veel mogelijkheden hoor. Kan bij de overweg tussen West en Reeshof gebeurd zijn. Op het station Reeshof is een mogelijkheid. De twee overwegen ter hoogte van Hulten is ook mogelijk.
  maandag 16 februari 2009 @ 22:56:17 #170
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66141986
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee waarom? Die schokgolf komt maar 1 keer langs. Duik maar eens een VWO4 natuurlundeboek op
Die heb ik niet meer. Ik geloof ook dat boven mijn VWO4 natuurkundeboek ooit een elco is ontploft.

Gelukkig is er wiki en je hebt gelijk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_66143395
Aanrijding he. Altijd achteruitrijden voor je eigen veiligheid
  maandag 16 februari 2009 @ 23:27:11 #172
104871 remlof
Europees federalist
pi_66143455
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
pi_66143628
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
NsHispeed?
  maandag 16 februari 2009 @ 23:33:24 #174
104871 remlof
Europees federalist
pi_66143696
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:31 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

NsHispeed?
Ja, dat staat op de zijkant, heel klein.
pi_66143793
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:42 schreef James1988 het volgende:
Het lijkt me een unieke ervaring... aan de ene kant een beetje spannend, aan de andere kant doodeng. Ik hoop het ook nooit mee te maken. Overigens, is er iets bekend over de aanrijding? Heeft het slachtoffer het overleefd of niet?

Als het bij Tilburg Reeshof op het station is, met Mat '64... is de snelheid van die trein waarschijnlijk laag geweest - stoptrein... maar toch...
Dat idee heb ik ook wel eens. Liefst een botsing met auto zonder gewonden, maar het heeft toch wel weer iets..
Ik ben niet verder gekomen dan een fietser op 10 cm na.. Ook één keer tussen Lc en Zp stilgestaan, nadat tegemoetkomende trein een aanrijding had. Na 15 min wachten hoorden we dat het zodanig ernstig was, dat we niet door konden rijden. Na 20 min. zaten we in de bus, die daar langs rijdt (jaja, lang leven de communicatiemiddelen van Syntus, die de andere vervoerders al afgeschaft hebben volgens mij). Uiteindelijk +30 in Zp. Zouden ze bij NS sowieso niet doen, iedereen uit de trein laten stappen zonder dat daar een perron naast staat of politie/brandweer begeleiding bij is.
pi_66143856
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?

Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
4, aldus wikipedia
pi_66143919
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, dat staat op de zijkant, heel klein.


ICE

Samenwerking
NS
DB Bahn (DB)
  maandag 16 februari 2009 @ 23:43:39 #178
104871 remlof
Europees federalist
pi_66144083
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:37 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

4, aldus wikipedia
Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.
pi_66144538
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3

* Tz301 – Freiburg im Breisgau
* Tz302 – Hansestadt Lübeck
* Tz303 – Dortmund
* Tz304 – München
* Tz305 – Baden-Baden
* Tz307 – Oberhausen
* Tz309 – Aalen
* Tz310 – Wolfsburg
* Tz311 – Wiesbaden
* Tz312 – Montabaur
* Tz313 – Treuchtlingen
* Tz314 – Bergisch Gladbach
* Tz315 – Singen (Hohentwiel)
* Tz316 – Siegburg
* Tz317 – Recklinghausen
* Tz318 – Münster (Westf.)
* Tz319 – Duisburg
* Tz321 – Krefeld
* Tz322 – Solingen
* Tz323 – Schaffhausen
* Tz324 – Fürth
* Tz325 – Ravensburg
* Tz326 – Neunkirchen
* Tz328 – Aachen
* Tz330 – Göttingen
* Tz331 – Westerland/Sylt
* Tz332 – Augsburg
* Tz334 – Offenburg
* Tz335 – Konstanz
* Tz336 – Ingolstadt
* Tz337 – Stuttgart
* Tz351 – Herford
* Tz358 – St. Ingbert
* Tz361 – Celle
* Tz4603 – Mannheim
* Tz4607 – Hannover
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
* Tz4651 – Amsterdam
* Tz4652 – Arnhem
* Tz4680 – Würzburg
* Tz4682 – Köln
* Tz4683 – Limburg an der Lahn
* Tz4684 – Forbach-Lorraine
* Tz4685 – Schwäbisch Hall
pi_66144592
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Vet IN Zwitserland ook trouwens, maar okee

En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2
Zelfs nog wel langer, tot 1985 dacht ik. Zal eens kijken of ik wat foto's op internet kan vinden.



Hier nog een filmpje van de TGV, bij hoge snelheden sproeit die ook aardig vonken (gedeelte 5:00 en verder).
pi_66144743
Hier, in 1986 was de spoorwegovergang in de A2 er nog:

http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
pi_66144823
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
Hier, in 1986 was de spoorwegovergang in de A2 er nog:

http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
Zie er grappig uit. Maar als dat nu nog was
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:01:57 #184
104871 remlof
Europees federalist
pi_66144834
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:54 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3

* Tz301 – Freiburg im Breisgau
* Tz302 – Hansestadt Lübeck
* Tz303 – Dortmund
* Tz304 – München
* Tz305 – Baden-Baden
* Tz307 – Oberhausen
* Tz309 – Aalen
* Tz310 – Wolfsburg
* Tz311 – Wiesbaden
* Tz312 – Montabaur
* Tz313 – Treuchtlingen
* Tz314 – Bergisch Gladbach
* Tz315 – Singen (Hohentwiel)
* Tz316 – Siegburg
* Tz317 – Recklinghausen
* Tz318 – Münster (Westf.)
* Tz319 – Duisburg
* Tz321 – Krefeld
* Tz322 – Solingen
* Tz323 – Schaffhausen
* Tz324 – Fürth
* Tz325 – Ravensburg
* Tz326 – Neunkirchen
* Tz328 – Aachen
* Tz330 – Göttingen
* Tz331 – Westerland/Sylt
* Tz332 – Augsburg
* Tz334 – Offenburg
* Tz335 – Konstanz
* Tz336 – Ingolstadt
* Tz337 – Stuttgart
* Tz351 – Herford
* Tz358 – St. Ingbert
* Tz361 – Celle
* Tz4603 – Mannheim
* Tz4607 – Hannover
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
* Tz4651 – Amsterdam
* Tz4652 – Arnhem
* Tz4680 – Würzburg
* Tz4682 – Köln
* Tz4683 – Limburg an der Lahn
* Tz4684 – Forbach-Lorraine
* Tz4685 – Schwäbisch Hall
Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?
pi_66145005
quote:
Nee, daar staat alleen dat er drie treinseries zijn waarin ICE rijdt.

Het zijn er vier, zie ook deze wiki: http://nl.wikipedia.org/w(...)ds_spoorwegmaterieel
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2009 @ 00:14:29 #186
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66145222
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
Arriva wil het nog steeds stellen met 220 volt wat net te weinig is het
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66145315
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
pi_66145488
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.
De namen van de andere twee Nederlandse 3M's staan er dus niet op.
So we just called him Fred too
pi_66145500
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:26 schreef Cothen het volgende:

[..]

De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.
De namen van de andere twee Nederlandse 3M's staan er dus niet op.
oke die zouden dan wel geen naam hebben.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 00:32:05 #190
104871 remlof
Europees federalist
pi_66145595
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
Die heb ik gezien, die voeren het DB logo.
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 00:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

oke die zouden dan wel geen naam hebben.
Ik denk dat ze gewoon twee treinen "Amsterdam" en twee treinen "Arnhem" hebben genoemd, zal eens op de nummers gaan letten
pi_66145651
Zelfs Somda geeft er geen duidelijkheid over...
So we just called him Fred too
pi_66145821
4651 Amsterdam





4652 Arnhem



4654 Ik zie geen naam

pi_66145903
4653 ook geen naam:


Andere hoek:
So we just called him Fred too
pi_66147277
quote:
Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
Klopt, dat zou hier ook het geval zijn, dat er 380V zou komen. Alleen blijkbaar wil Arriva dat dus weer niet ofzo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 08:51:02 #195
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66148252
quote:
Naast HSL ook Benelux-Intercitylijn
4 februari 2009

Als de hogesnelheidstrein eind dit jaar gaat rijden, moet de populaire Benelux-Intercity gewoon in stand blijven. Minister Eurlings van verkeer heeft dat toegezegd in de Tweede Kamer. Reizigers kunnen daardoor kiezen tussen een boemeltje en de veel duurdere flitstrein tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel.
Aanvankeliijk zou de Beneluxtrein verdwijnen, maar de minister komt daar nu op terug. De SP in de Tweede Kamer is erg blij met de toezegging van Eurlings. In het debat werd verder bekend dat reizigers die vertraging hebben met de Beneluxtrein voortaan geld terug krijgen. Nu hebben ze alleen nog recht op een tegoedbon voor een kopje koffie.

Partijen in de Tweede kamer zijn bang dat de klanten straks weg zullen blijven omdat het kaartje te duur zal worden. Een enkeltje Amsterdam-Rotterdam v.v. gaat uiteindelijk ruim 21 euro kosten, een retourtje ruim 39 euro.

Nu is een reiziger nog 13 euro kwijt voor een enkele reis tussen de twee grote steden.
Bron: RTV Rijnmond.

Ben benieuwd wat hiermee gaat gebeuren, als de BNL behouden blijft, houden Amsterdam en Rotterdam ook hun IC-verbinding, die NS juist wil vervangen door de HSL.
  Redactie Sport dinsdag 17 februari 2009 @ 09:12:50 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_66148684
IC Amsterdam-Rotterdam zou sowieso behouden blijven door de IC's naar Roosendaal/Vlissingen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:17:53 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_66148815
Ah ok, de ICE's 4653 en 4654 hebben dus geen naam. Da's niet altijd even makkelijk te zien omdat de naam maar aan een kant van de toch al enorm lange trein staat.

Wel vreemd dat al die andere treinen wel namen hebben. Ik stel "Utrecht" en "'s Hertogenbosch" voor. In die laatste stad komt de ICE ook regelmatig als het spoor tussen Arnhem en Utrecht weer eens versperd is
pi_66149298
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:
IC Amsterdam-Rotterdam zou sowieso behouden blijven door de IC's naar Roosendaal/Vlissingen
Je vergeet dat die dan wel via de "Oude Lijn" gaat rijden en een directe verbinding met Schiphol komt te vervallen.
So we just called him Fred too
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:43:17 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66149543
Als de BNL blijft rijden, blijft ook de verbinding met Schiphol behouden, lijkt me. Not bad
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:45:24 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_66149611
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:43 schreef James1988 het volgende:
Als de BNL blijft rijden, blijft ook de verbinding met Schiphol behouden, lijkt me. Not bad
Je denkt te veel in vaste patronen. Dan gaat de Benelux natuurlijk ook gewoon weer via Haarlem, zoals in de goede oude tijd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 17 februari 2009 @ 09:53:09 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_66149870
Oja, die route hebben we ook nog.

't zou wel een verslechtering zijn qua aanbod, maar de HSL moet ook rijden natuurlijk.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 februari 2009 @ 09:54:28 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_66149916
Jep. Reizigers uit Rotterdam die richting Schiphol moeten, moeten in Leiden overstappen op de IC die uit Den Haag komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_66151359
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 09:54 schreef Peterselieman het volgende:
Jep. Reizigers uit Rotterdam die richting Schiphol moeten, moeten in Leiden overstappen op de IC die uit Den Haag komt.
Uit Rotterdam zelf kan je nog kiezen: goedkoper met overstap of duurder zonder overstap.
Voor reizigers tussen Rotterdam en Vlissingen moet er altijd worden overgestapt, ongeachte welke trein men neemt.

Er zijn behoorlijk wat regionale knooppunten die hun directe aansluiting met Schiphol dreigen kwijt te raken:
Roosendaal, Dordrecht en Den Haag HS.
Daarvoor komt één enkele extra directe verbinding voor terug: Breda - Schiphol.

Zo langzamerhand ontstaat er in het Zuidwesten van het land een overstaphel... Doorgaande treinen naar het Oosten worden steeds vaker ingekort tot Utrecht of Amersfoort, ten gunste van lijnen naar Amsterdam.

[ Bericht 23% gewijzigd door Fred2 op 17-02-2009 10:47:31 ]
So we just called him Fred too
pi_66153633
Voor iedereen uit het westen houd Nederland op te bestaan boven Amersfoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')