4, aldus wikipediaquote:Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef remlof het volgende:
Even een vraagje van een leek: hoeveel ICE treinen heeft de NS nou eigenlijk?
Zie die dingen elke dag op station Arnhem, maar de enige exemplaren van de NS die ik gezien heb zijn de "Amsterdam" en de "Arnhem". Hebben ze er inderdaad maar twee?
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, dat staat op de zijkant, heel klein.
Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.quote:
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3quote:Op maandag 16 februari 2009 23:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd hoe die andere twee heten. "Utrecht" ligt voor de hand, dat ligt ook op het traject, maar die vierde? De DB treinen hebben ook allemaal namen van steden op het traject tussen Amsterdam en Frankfurt.
Zelfs nog wel langer, tot 1985 dacht ik. Zal eens kijken of ik wat foto's op internet kan vinden.quote:Op maandag 16 februari 2009 22:22 schreef Dr_Flash het volgende:
VetIN Zwitserland ook trouwens, maar okee
![]()
En tot vrij laat (1976 of zo) lag er nog een spoorwegovergang n de A2
quote:Op maandag 16 februari 2009 23:59 schreef von_Preussen het volgende:
Hier, in 1986 was de spoorwegovergang in de A2 er nog:
http://www.haarlemmermeerspoor.nl/a2.htm
Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?quote:Op maandag 16 februari 2009 23:54 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
http://de.wikipedia.org/wiki/ICE_3
* Tz301 – Freiburg im Breisgau
* Tz302 – Hansestadt Lübeck
* Tz303 – Dortmund
* Tz304 – München
* Tz305 – Baden-Baden
* Tz307 – Oberhausen
* Tz309 – Aalen
* Tz310 – Wolfsburg
* Tz311 – Wiesbaden
* Tz312 – Montabaur
* Tz313 – Treuchtlingen
* Tz314 – Bergisch Gladbach
* Tz315 – Singen (Hohentwiel)
* Tz316 – Siegburg
* Tz317 – Recklinghausen
* Tz318 – Münster (Westf.)
* Tz319 – Duisburg
* Tz321 – Krefeld
* Tz322 – Solingen
* Tz323 – Schaffhausen
* Tz324 – Fürth
* Tz325 – Ravensburg
* Tz326 – Neunkirchen
* Tz328 – Aachen
* Tz330 – Göttingen
* Tz331 – Westerland/Sylt
* Tz332 – Augsburg
* Tz334 – Offenburg
* Tz335 – Konstanz
* Tz336 – Ingolstadt
* Tz337 – Stuttgart
* Tz351 – Herford
* Tz358 – St. Ingbert
* Tz361 – Celle
* Tz4603 – Mannheim
* Tz4607 – Hannover
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
* Tz4651 – Amsterdam
* Tz4652 – Arnhem
* Tz4680 – Würzburg
* Tz4682 – Köln
* Tz4683 – Limburg an der Lahn
* Tz4684 – Forbach-Lorraine
* Tz4685 – Schwäbisch Hall
Nee, daar staat alleen dat er drie treinseries zijn waarin ICE rijdt.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:52 schreef Palmboom313 het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_treinseries_in_Nederland
3 volgens deze wiki
Arriva wil het nog steeds stellen met 220 volt wat net te weinig is hetquote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
ik denk persoonlijkquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ok, dat zijn niet alleen namen van steden op het traject Amsterdam - Frankfurt, maar toch zie ik alleen "Amsterdam" en "Arnhem" ertussen staan als Nederlandse steden. Dat zijn ook de enige treinen die het NS logo voeren, zover ik weet. Waar zijn die andere twee (of is het er maar één?) NS treinen dan?
De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
oke die zouden dan wel geen naam hebben.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
De NS heeft de nummers 4651, 4652, 4653 en 4654.
De namen van de andere twee Nederlandse 3M's staan er dus niet op.
Die heb ik gezien, die voeren het DB logo.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:18 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
ik denk persoonlijk
* Tz4610 – Frankfurt am Main
* Tz4611 – Düsseldorf
Ik denk dat ze gewoon twee treinen "Amsterdam" en twee treinen "Arnhem" hebben genoemd, zal eens op de nummers gaan lettenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:27 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
oke die zouden dan wel geen naam hebben.
Klopt, dat zou hier ook het geval zijn, dat er 380V zou komen. Alleen blijkbaar wil Arriva dat dus weer niet ofzoquote:Op maandag 16 februari 2009 22:30 schreef dennistd het volgende:
Het stomme is dat de gemeente klaagt bij Prorail over warmdraaiende GTW's van Arriva
Overigen vertelde mich (machinist bij Veolia) dat bij hun de GTW's 's nachts aan de 380V depotvoeding hangen, waardoor ze niet warm hoeven te draaien. Maar dit zou duurder zijn, en dus wil Arriva dit niet.
Bron: RTV Rijnmond.quote:Naast HSL ook Benelux-Intercitylijn
4 februari 2009
Als de hogesnelheidstrein eind dit jaar gaat rijden, moet de populaire Benelux-Intercity gewoon in stand blijven. Minister Eurlings van verkeer heeft dat toegezegd in de Tweede Kamer. Reizigers kunnen daardoor kiezen tussen een boemeltje en de veel duurdere flitstrein tussen Amsterdam, Rotterdam en Brussel.
Aanvankeliijk zou de Beneluxtrein verdwijnen, maar de minister komt daar nu op terug. De SP in de Tweede Kamer is erg blij met de toezegging van Eurlings. In het debat werd verder bekend dat reizigers die vertraging hebben met de Beneluxtrein voortaan geld terug krijgen. Nu hebben ze alleen nog recht op een tegoedbon voor een kopje koffie.
Partijen in de Tweede kamer zijn bang dat de klanten straks weg zullen blijven omdat het kaartje te duur zal worden. Een enkeltje Amsterdam-Rotterdam v.v. gaat uiteindelijk ruim 21 euro kosten, een retourtje ruim 39 euro.
Nu is een reiziger nog 13 euro kwijt voor een enkele reis tussen de twee grote steden.
Je vergeet dat die dan wel via de "Oude Lijn" gaat rijden en een directe verbinding met Schiphol komt te vervallen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:12 schreef dennistd het volgende:
IC Amsterdam-Rotterdam zou sowieso behouden blijven door de IC's naar Roosendaal/Vlissingen
Je denkt te veel in vaste patronen. Dan gaat de Benelux natuurlijk ook gewoon weer via Haarlem, zoals in de goede oude tijd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:43 schreef James1988 het volgende:
Als de BNL blijft rijden, blijft ook de verbinding met Schiphol behouden, lijkt me. Not bad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |