abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65260226
deel 1|deel 2|deel 3|deel 4|
deel 5|
cup⋅cake [kuhp-keyk]
1. a small cake, the size of an individual portion, baked in a cup-shaped mold.

Enkele voorbeelden van internet:

Basis cupcakerecept:
Oven voorverwarmen op 150 graden.
150 Gram boter met 200 gram witte basterdsuiker luchtig en romig mixen. Dan al mixend, 1 voor 1, 3 eieren toevoegen.Theelepel vanille-essence toevoegen en 3/4 dl melk.
200 Gram zelfrijzend bakmeel zeven en toevoegen, goed mengen.
Een muffinvorm voorzien van bakvormpjes en deze voor ongeveer 3/4 vullen. Ongeveer 25 minuten bakken.

Linkjes naar shops waar je spullen kunt kopen:
De leukste taarten
Maak je taart

Zo moet het níet:

En zo moet het wél:

Veel bak- en decoreerplezier!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65260250
Volgens mij was er nog geen nieuw deel, dus hier verder?
  dinsdag 20 januari 2009 @ 21:04:41 #3
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_65260475
das wel extreem opgemaakt hoe eet je dit op?
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_65262314
Dat vraag ik mij ook regelmatig af. .
pi_65263173
quote:
Op maandag 19 januari 2009 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dat vond ik trouwens nog best zwaar werk! Je moet echt enorm kneden om de kleurstof door het hele stuk marsepein te krijgen. Ik heb 't m'n vriend laten doen. .
Ik doe altijd eerst de marsepein in stukjes verdelen die ik wel kan kneden, dan de kleurstof erdoor en dan al die stukken met elkaar vermengen... Daarna maak ik een rolletje en dat vouw ik dan dubbel en dan maak ik weer een rolletje, zo kneed ik het. Maar idd, de eerste keer had ik gigantisch pijn in m'n handen. Ik had er een week spierpijn van. De tweede keer had ik er niet zo'n last van.
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 20 januari 2009 @ 22:29:31 #6
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65264648
Woei, nieuw deel al weer! Mijn bestelling van de leukstetaarten is binnen . Marsepein, fondant, bakvormen, taartzaag, wat kleurstofjes, schrijfstiften en tylose.. Vanaf nu ga ik kunstwerkjes maken! (Al even een roosje geprobeerd van een oud restje MMF, maar dies wel heel rafelig geworden want tis helemaal uitgedroogd!!)

Maeghan: gebruik je handschoenen tegen de kleurstofvlekken?
pi_65264887
quote:
Op dinsdag 20 januari 2009 22:29 schreef TruIvy het volgende:
Woei, nieuw deel al weer! Mijn bestelling van de leukstetaarten is binnen . Marsepein, fondant, bakvormen, taartzaag, wat kleurstofjes, schrijfstiften en tylose.. Vanaf nu ga ik kunstwerkjes maken! (Al even een roosje geprobeerd van een oud restje MMF, maar dies wel heel rafelig geworden want tis helemaal uitgedroogd!!)

Maeghan: gebruik je handschoenen tegen de kleurstofvlekken?
Wat denk je zelf?

Zie al voor me dat ik op m'n werk de hele week met geel/roze/groengevlekte handen rondloop van het bloemetjes fröbelen.
pi_65276370
present...

vandaag mini cupcakes maken!!
And It Hurts With Every HeartBeat
  woensdag 21 januari 2009 @ 14:04:24 #9
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65282450
Ik heb alleen maar ervaring tot nu toe met tokokleurstof en die had ik er zo weer afgewassen . Maar dit is wat serieuzer spul geloof ik

Succes Soares!
pi_65284052
Oef, ik heb weer echt zin in bakken! Binnenkort weer 's een en ander proberen (maar eigenlijk moet ik eerst de oven schoonmaken ).
pi_65285077
Ik zag net dat ze bij de Xenos allerlei suikerfiguurtjes verkochten om taarten etc. mee te decoreren: cijfers, dieren en (naar mijn mening nogal angstaanjagende...) clowns.

Hoe zijn je cupcakes geworden Soares?
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_65286164
Handschoenen. Dat ik daar nou zelf niet opgekomen ben! .

Van die latextandartshandschoentjes trouwens? Die vind ik eigenlijk nogal eng. .
pi_65286356
Oh, ik heb trouwens een heel schattig minispringvormpje van 16 cm gekocht bij de HEMA. Ik eet nu al elke dag een stukje van de taart die ik zondag heb gemaakt en dat is evil.
  woensdag 21 januari 2009 @ 16:14:25 #14
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65287415
Die stinken ook zo!

[ Bericht 15% gewijzigd door TruIvy op 21-01-2009 16:31:25 (Nederlands is moeilijk) ]
pi_65295887
tis er niet meer van gekomen... missc van het weekend...

iemand ideeetje voor een vulling?
pi_65295942
Zucht, elke keer als ik hier wil posten gaat het niet goed Kijken of het nu lukt.

Maar die gewone latexhandschoenen ja, al gaan ze bij mij wel plakken, beetje vervelend. In een plastic zakje doen of kleine stukjes kleuren en dan samen mengen (is sowieso makkelijker) werkt ook erg goed. Ik heb trouwens een super goede rood gevonden van Sugarflair, had alleen een wat goedkopere bruin maar die blijft grijs :/
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:55:30 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65296023
Ik ga binnenkort een workshop doen, royal icing!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65296073
Chocola? Caramel (dulche leche)? Zwitserse room? Eeeeuhm... een stijve bavarois? (Dit vind ik allemaal lekker dus ik wil ze ook wel eten ^^)
pi_65296127
PM-girl!! Waar? Hoe duur? Linklink! Ik wil ook, maar ben nog maar een arm studentje.. Nog niet eens, over een half jaar pas, maar kun je nagaan
  woensdag 21 januari 2009 @ 20:59:59 #20
94046 PM-girl
pi_65296204
Ik ga in Den Bosch, bij de taartwinkel. Ik ga met wat collega's. Het kost iets van 38 euro (deze workshop). De winkel is dan ook open, dus ik denk dat ik wel iets meer uit ga geven
*
pi_65296260
Okee! Ik ga eens kijken dan, moment ^^ Is voor mij wel erg ver weg maar wie weet!
pi_65297673
Ik ga ook een workshop volgen bij de taartwinkel, wel pas in april.

Welke maten vormen gebruiken jullie om een stapeltaart van drie hoog te maken?
pi_65297956
Ligt eraan voor hoeveel personen het is En of je veel versieringen op de rand wil aanbrengen. Ook verschilt het aantal duvels per grootte van de stapeltaartjes dus dat weet ik ook zo niet uit mijn hoofd Maar, ik zou zelf iets van 28 24 20 of 26 22 18 doen ofzo.. Of als je nog kleiner of smaller wilt kan dat natuurlijk ook
pi_65330961
Romantic Cakes van Peggy Porschen is een mooi boek! Ik twijfelde of ik het wat zou vinden, maar het zijn erg mooie taarten en koekjes met duidelijke uitleg en recepten. Ik weet alleen niet of ik het zelf zou kunnen maken maar dat is wat anders...
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:51:50 #25
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65333017
Deel 6 alweer
Ik ga binnenkort een treintjestaart maken voor een vriend die jarig is geweest (hij heeft een modelspoorbaan) maar ik twijfel of ik nou een taart maak in de vorm van een trein of een taart met treintjes erop...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65333725
Maeghan, gewoon oefenen! Wel een boel kilo aankomen vrees ik, maar gewoon doen

@ Muck, omdat het modelletjes zijn, is het dan niet leuk om een landschap te maken met boompjes (net zoals die kerstboompjes bijv. met een schaartje) en dan een spoor en treintjes ertussendoor? De decoraties kun je toch al van te voren maken, dus tijdtechnisch.. Of je moet willen invriezen maar ik durf het niet!
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:20:46 #27
112545 Muck
pi_65334119
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef Nouwk het volgende:

@ Muck, omdat het modelletjes zijn, is het dan niet leuk om een landschap te maken met boompjes (net zoals die kerstboompjes bijv. met een schaartje) en dan een spoor en treintjes ertussendoor? De decoraties kun je toch al van te voren maken, dus tijdtechnisch.. Of je moet willen invriezen maar ik durf het niet!
dat kan ook nog natuurlijk!
ik dacht aan 3 wat kleinere cakejes (ik heb een mini-mini-cakevorm ) met op elk een treintje en wat decoratie, maar jouw idee is leuker eigenlijk
pi_65338921
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef Nouwk het volgende:

Ik zal het maar gewoon weg moeten geven, denk ik. Lijkt me beter in mijn geval

Maar het ziet er wel heel mooi uit. In veel boeken zie je nog wel lelijke randjes aan taarten en uitlopertjes en zo, maar bij haar helemaal niet. En het is ook heel mooi gefotografeerd.

Ik wil weleens gaan oefenen met die koekjes. Om een of andere reden lijkt spuiten van royal icing me heel moeilijk, maar ik vind het wel vaak heel mooi. En met verschillende kleuren en consistenties kun je blijkbaar wel erg veel maken.
pi_65354196
Je kan ook een dummy versieren he, kan je niet opeten en scheelt dus weer kilo`s aankomen
Saartje
pi_65356049

ik heb hem bekleed, me nichtje heeft een versierd...

gevult met passievrucht mango jam en banketbakkersroom

[ Bericht 20% gewijzigd door soares op 23-01-2009 20:57:44 ]
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:49:14 #31
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65356180
Njamjam (verkapte tvp)
Niet mieten! Door gieten!
pi_65367340
Ik heb nogal wat biscuitdeeg over (in een springvormpje van 16 cm gaat natuurlijk heel wat minder deeg dan in eentje van 24 cm , zou het heel erg misgaan als ik dat in muffinvormpjes gooide en er muffins van ging maken? .
pi_65367374
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:46 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]

mooi, en klinkt erg lekker!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 25 januari 2009 @ 11:31:54 #34
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65379357
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb nogal wat biscuitdeeg over (in een springvormpje van 16 cm gaat natuurlijk heel wat minder deeg dan in eentje van 24 cm , zou het heel erg misgaan als ik dat in muffinvormpjes gooide en er muffins van ging maken? .
Tja niemand heeft geantwoord..
Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? En hoe is het geworden?
pi_65379592
Wat een mooie taarten komen er weer voorbij.
Heb paar mnd zonder internet gezeten en moet ff een aantal topics teruglezen volgens mij hehe.
Heb me vooral op de cupcakes gestort.
Misschien nog een keer een workshop volgen met een stel vriendinnen, dat bekleden lukt me nog niet zo.
  zondag 25 januari 2009 @ 14:21:10 #36
112545 Muck
pi_65384319
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:43 schreef het-is-mij het volgende:
Wat een mooie taarten komen er weer voorbij.
Heb paar mnd zonder internet gezeten en moet ff een aantal topics teruglezen volgens mij hehe.
Heb me vooral op de cupcakes gestort.
Misschien nog een keer een workshop volgen met een stel vriendinnen, dat bekleden lukt me nog niet zo.
Ja het gaat echt hard he

Behalve die treintjes-taart heb ik ook een Monsters inc.-taart om te maken binnenkort
pi_65385693
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:31 schreef Niara het volgende:

[..]

Tja niemand heeft geantwoord..
Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? En hoe is het geworden?
Ik heb 't gewoon gedaan, maar ik hou het maar weer bij gewoon muffindeeg voortaan, .
pi_65392055
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb 't gewoon gedaan, maar ik hou het maar weer bij gewoon muffindeeg voortaan, .
Wordt een beetje droog he? Ik vond het weel verrassend, het lijkt dan bijna lange-vingerachtig. Doormidden zagen en volproppen met jam is het motto
pi_65396531
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wordt een beetje droog he? Ik vond het weel verrassend, het lijkt dan bijna lange-vingerachtig. Doormidden zagen en volproppen met jam is het motto
Ik voer ze wel aan m'n vriend. .

Ik heb vandaag een klein taartje versierd voor m'n nichtje van 3. Weer alleen maar met 'platte' versieringen, wat een beetje saai begint te worden. Volgende keer ga ik iets 'staands' proberen, maar daarvoor moet ik eerst nog even inspiratie opdoen!
pi_65396688
Heb vandaag weer een taartje gebakken, met bonbonbloc creme en ik wilde er ganache overheen doen. Echter kon ik geen botercreme maken omdat de mixer zoek was Daarnaast is de ganache te dik en stroomt die niet lekker over het taartje heen. En hij blijft niet plakken aan de zijkanten, loopt er zo vanaf, potvervijfentwitigduizenddubbeltjes! Hij staat nu in de koelkast om te kijken of dat wat er wel aan de zijkant blijft zitten hard wordt en de volgende laag er beter op blijft plakken. Lukt dit niet, dan ga ik marsepein inzetten om de boel te redden, zucht.
pi_65397073
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:46 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]

zo leuk die bolletjestaarten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_65405625
@ Poezebeest, ik smeer alleen de randjes iets af, had je geen roomboter/margarine en poedersuiker in huis dan? Eventueel wat advocaat erdoor voor de smeuiigheid? Wat had je als ganacherecept gebruikt dan? Ik gebruik altijd evenveel ml als gram, vaak nog iets meer choco dan slagroom. Heb je het wel eerst laten rusten en elk half uur even omroeren? Daarna gieten om het kwartier ofzo, vloeit het nog mooi in elkaar over is het goed, anders klein beetje warm maken.
pi_65412339
Ik had wel poedersuiker en boter, maar niets om dit te mixen. En wilde idd ook alleen de randjes er mee vullen.

De ganache was echt teveel chocolade op te weinig slagroom, denk 3:1, haha. Op het forum van de leukstetaarten stond dat het de dikte moest hebben van yoghurt, mijne was kwark dikte. Het is uiteindelijk redelijk goed gekomen. Ik heb de eerste keer de randjes aangeduwd met een mes, daarna veel erover gegoten en met een mes gedoseerd. Na iedere laag ging de taart even de koelkast in. Hij is niet mooi glas en egaal, maar dat komt doordat de ganache te dik is. Taartje is ook echt een chocolade bom, vraag me af of die nog lekker is. Verder is die echt heel zwaar, letterlijk!
Nou goed, weer wat geleerd iig!

Nog een vraagje, hoe maken jullie lange ronde slierten? Ik heb het geprobeerd, maar de marsepein brak dan af, zijn dus platte sliertjes geworden.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:51:56 #44
112545 Muck
pi_65427040
Potverdikkie, ik zit met smart te wachten op een pakje van de webshop

[/ongeduldig]
pi_65427183
Van deleukstetaartenshop? Vorige keer had ik het binnen een dag in huis, ik ben benieuwd wanneer het pakje komt dat ik vanochtend besteld heb.
  maandag 26 januari 2009 @ 18:03:08 #46
112545 Muck
pi_65427365
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Van deleukstetaartenshop? Vorige keer had ik het binnen een dag in huis, ik ben benieuwd wanneer het pakje komt dat ik vanochtend besteld heb.
ja
ik heb hem vrijdagmiddag besteld, dus hij zou er vandaag of morgen moeten zijn. Volgens Track&trace issie onderweg, dus ik had de stille hoop dat ie er zou liggen als ik thuiskwam, maar helaas...

Wat heb je allemaal besteld? Of ben ik nu te nieuwsgierig?
pi_65427479
Welnee! Ik ben ook benieuwd wat jij besteld hebt. .

Ik heb 2 kilo marsepein, tylose en modeleergereedschap besteld, om van de week eens te gaan oefenen met het maken van strikken en roosjes!
  maandag 26 januari 2009 @ 18:15:22 #48
112545 Muck
pi_65427721
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welnee! Ik ben ook benieuwd wat jij besteld hebt. .

Ik heb 2 kilo marsepein, tylose en modeleergereedschap besteld, om van de week eens te gaan oefenen met het maken van strikken en roosjes!
strikken maken wil ik ook nog wel eens leren ja, ziet er zo mooi en feestelijk uit vind ik!
ik heb een berg marsepein (het starterspakket, daar zitten al lekker veel kleurtjes in zodat ik niet zelf groen blauw en rood ben en niet zoveel hoef te kneden ) en 2 soorten glitter.
Om precies te zijn:
en
pi_65428100
Strikken maken is echt niet moeilijk hoor, kijk maar even op de site van taartacadabra, daar heb je zo'n loopy bow, met allemaal van die rondjes dus. Tylose en eventueel kleurtje kneden, laten rusten, gelijke reepjes maken en uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, laten drogen samen met een rondje fondant, daarna aantal lussen op het onderste rondje, dan nieuw rondje erop, lussen erop en dan een roosje of nog een lus met een dot icing vastzetten.

Die echte strikken vallen ook wel mee, http://www.wonderhowto.co(...)orating-cake-214419/ enhttp://www.cakecentral.com/article103-How-To-Make-a-Gumpaste-Bow.html geven een duidelijke uitleg!

(Je snapt dat ik nu een strik wil zien.. )

Vandaag twee assepoestermuizen geboetseerd en alvast wat knoopjes, morgen floral wire halen en dan kunnen we weer verder
  maandag 26 januari 2009 @ 18:35:17 #50
112545 Muck
pi_65428334
ah thanks Nouwk!
Het is dat ik geen tylose in huis heb, maar anders was ik direct aan het knutselen geslagen!
Bij de volgende bestelling zal ik het meebestellen, of kan ik het ergens in een winkel kopen denk je?

En oeh, assepoestermuizen
heb je daar een foto van?
pi_65429505
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:28 schreef Nouwk het volgende:
Strikken maken is echt niet moeilijk hoor, kijk maar even op de site van taartacadabra, daar heb je zo'n loopy bow, met allemaal van die rondjes dus. Tylose en eventueel kleurtje kneden, laten rusten, gelijke reepjes maken en uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, laten drogen samen met een rondje fondant, daarna aantal lussen op het onderste rondje, dan nieuw rondje erop, lussen erop en dan een roosje of nog een lus met een dot icing vastzetten.

Die echte strikken vallen ook wel mee, http://www.wonderhowto.co(...)orating-cake-214419/ enhttp://www.cakecentral.com/article103-How-To-Make-a-Gumpaste-Bow.html geven een duidelijke uitleg!

(Je snapt dat ik nu een strik wil zien.. )

Vandaag twee assepoestermuizen geboetseerd en alvast wat knoopjes, morgen floral wire halen en dan kunnen we weer verder
Daarom heb ik dus tylose besteld. . Heel duidelijke how-to is dat, dat moet gaan lukken. .
pi_65430470
Foto van de muisjes

Ik heb woensdag een bruidspaar op bezoek voor een proeverij en ik vind het zo spannend
Het zijn op zich wel bekenden van me maar ik heb ze al zo lang niet gezien dus ik een beetje zenuwlappig . Morgen eens goed aan de freubel na het werk hihi
pi_65432530
Muck, tylose of tragacanthgum kun je ook in de winkel kopen, wel bij taartwinkels. Via internet kan ook natuurlijk. Wil het anders ook wel voor je opsturen? Dan krijg je geen tylose maar tragacanth, dat gebruik ik en werkt net zo goed (is hier in de winkel alleen goedkoper)..

@ Vlitsie, niet zenuwachtig zijn! Het komt vast he-le-maal goed, ga je ook nog wat laten proeven (showshowshow dan!)? Of is het gewoon om te vragen wat ze willen e.d.? Ik heb ook voor eind dit jaar (ze izjn er vroeg bij) een bruidstaart op de bestelling staan, voor volgende maand nog een barbie/prinses en sinds vandaag ook nog een disney+voetbalboetseercombinatie.

Foto's komen eraan, tevens van mijn taartagenda die ZO schattig is
  maandag 26 januari 2009 @ 20:37:06 #54
112545 Muck
pi_65432765
quote:
Op maandag 26 januari 2009 20:31 schreef Nouwk het volgende:
Muck, tylose of tragacanthgum kun je ook in de winkel kopen, wel bij taartwinkels. Via internet kan ook natuurlijk. Wil het anders ook wel voor je opsturen? Dan krijg je geen tylose maar tragacanth, dat gebruik ik en werkt net zo goed (is hier in de winkel alleen goedkoper)..
Oeh, als je dat wilt doen, heel graag
Wat wil je ervoor hebben?
quote:
@ Vlitsie, niet zenuwachtig zijn! Het komt vast he-le-maal goed, ga je ook nog wat laten proeven (showshowshow dan!)? Of is het gewoon om te vragen wat ze willen e.d.? Ik heb ook voor eind dit jaar (ze izjn er vroeg bij) een bruidstaart op de bestelling staan, voor volgende maand nog een barbie/prinses en sinds vandaag ook nog een disney+voetbalboetseercombinatie.
tof
quote:
Foto's komen eraan, tevens van mijn taartagenda die ZO schattig is
een taartagenda? dat klinkt geweldig
pi_65433670
Haha ja, anders weet ik niet meer wie wat waar en wanneer een taart moet... Ik baal alleen zo, ik breek net in mijn onhandigheid een arm af van een muis, dus even snelsnel een nieuwe gefrutsels maar bn toch niet echt tevreden. De fondant is echter al hard dus plakken gaat slecht, maar we zullen zien.

Sorry voor de slechte kwaliteit!

@ Muck, ik zal even kijken wat het kost hier, tis klein zakje maar je kunt het lang gebruiken. Past in een envelop dus aankoopprijs+postzegeltje! Als je je adres PMt probeer ik het morgen nog te halen en op de post voor je te doen, goed?
pi_65433765
Wat leuk, Nouwk! Maar zo lang ben jij toch ook nog niet bezig? Je lijkt wel een professional!
pi_65434214
Haha, wat lief van je DevilsAndDust! Ik ben in oktober ongeveer begonnen, voor de verjaardag van de moeder van mijn vriend, en daarna nog enkele keren voor tussendoor en verjaardagen. Boetseren gaat me alleen nog niet zo af als ik zou willen, iniminiedetails zeg maar.. Maar we blijven oefenen!
  maandag 26 januari 2009 @ 21:21:24 #58
112545 Muck
pi_65434690
Wat een geweldige muizen + agenda
ik ben heel stiekem een fan van de assepoestermuizen, ook al ben ik 23, hahaha

Ik zal je gelijk even mijn adres PM'en
pi_65434848
Ik maak een assepoester voor mijn nichtje... Met als inspiratie deze:
http://picasaweb.google.c(...)sDecoradasDisneyJpg#

Maar dan meer het 'decor' van deze:
http://www.4theloveofcake(...)mages/assepoes_1.jpg

En Muck, voor Disney ben je nooit te oud

Grappig eigenlijk, als ik nu de taarten uit de OP zie enzo, dan denk ik goh, dat doe je zus en zo, valt wel mee.. Maar eerst dacht ik echt JEETJE hoe KAN dat! Haha.. Zo zie je maar, alles valt te leren!
  maandag 26 januari 2009 @ 21:26:19 #60
112545 Muck
pi_65434893
*smelt
verliefd
pi_65445955
Agossie wat een schattige muisjes
En je agenda is ook een dotje.

En komt ook wel goed met die proeverij, ik zal zeker foto's maken van de proeftaartjes .

En Nouwk, misschien eens een workshopje boetseren doen bij Wendy? Ik ga 2 juli (hoe bedoel je ver ver ver in de toekomst...) en dan ga ik voor de Eftelingdraak. Lijkt me wel helemaal super omdat te kunnen
pi_65461910
Jaa, dat lijkt me ook wel super.. Maar het is voor mij vrij ver, plus dat ik vrij arme student ben.. Ik merk wel vooruitgang en boetseer veel via die tijdschriftendingen, dus daar hou ik het maar even bij! Wil nog wel royal icing leren, maar misschien ook maar zelfstudie doen. Wendy kan wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg mooie taarten maken, echt, die heeft echt gigantisch talent in der vingers!
pi_65465679
Wat is het verschil tussen fondant, marsepein en icing????

In Engeland heb ik christmas cake gegeten volgens mij met icing. Dit was aardig hard en ook echt niet lekker.
Marsepein vind ik heerlijk, maar hoe smaakt fondant?

Kun je van marsepein ook van die mooie poppetjes/strikjes/roosjes maken?

Nouwk: leuk dat jij naar de bakzolder in Elburg gaat, wil binnenkort daar ook wat dingen aanschaffen!
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:50:44 #64
112545 Muck
pi_65474494
Mijn pakketje is kwijt

Ik had hem eigenlijk gisteren al verwacht, maar toen zat ie niet bij de post. Ach nou ja, geen ramp, kan gebeuren toch?
Aangezien ik vandaag vrij was, zat ik al met smart te wachten op de postbode. Rond een uur of 10 hoorde ik een plof op de mat en dacht nog "he?! maar dat past toch nooit door de brievenbus?!"
Helaas lag er ook alleen maar een berg post en reclamefolders, dus géén pakketje
Ach, het was nog vroeg, dus de pakketdienst zou nog wel komen, dacht ik toen. Rond een uur of 12 kwam ik op het idee om eens te kijken naar de tracking-code die ik gekregen had en daar stond tot mijn grote vreugde:
26-01-2009 12.00 aflevering
Ik helemaal blij, want het was tenslotte bijna 12 uur.
Kwart over 12.... "verrek, het is de 27e vandaag"
Toen ben ik maar eens gaan bellen met de pakketdienst om te vragen hoe het zat. Heel vaag verhaal, chauffeur niet bereikbaar, ze zouden me later terugbellen...
Rond een uur of 4 ben ik inderdaad gebeld met de boodschap dat tot hun grote spijt het pakketjes kwijt is, maar dat ze nog aan het zoeken zijn op het depot. Ook raden ze me aan om contact op te nemen met de webshop.

Potverdorie, ik heb vanmorgen een kapsel staan bakken voor een taart die ik vrijdag nodig heb
pi_65474639
Da's minder Muck . Hopen dat ze het nog op tijd vinden. Dat ze het überhaupt vinden!
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:55:09 #66
112545 Muck
pi_65474693
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 22:54 schreef Anne het volgende:
Da's minder Muck . Hopen dat ze het nog op tijd vinden. Dat ze het überhaupt vinden!
Ja, dat hoop ik ook!
pi_65476918
Hmm, dit lees je nog wel eens op deleukstetaarten, dat die chauffeurs het gewoon afleveren bij de buren etc. Gewoon even overal aanbellen, anders iets regelen met de webshop, ze zijn heel vriendelijk dus het komt iig helemaal in orde. Als je nog iets nodig hebt, roep je maar!
pi_65477599
Pff, ik had precies hetzelfde. Eerst stond er 'afgeleverd'. Later stond er dat het adres onduidelijk was en dat het een paar dorpen verder was op een niet-bestaande postcode. Ten slotte stond er om 3u 's nachts dat het pakketje weer terug was op het depot
Dat ze GLS gebruiken bij de taartenshop vind ik dus echt een nadeel
pi_65482956
ik heb er ookal problemen mee gehad. Bij mij hadden ze een foute handtekening aan mijn pakketje gekoppeld. Dus ik dacht dat hij bij andere mensen bezorgt was. Ik helemaal in de stress, was 5 uur op vrijdag, dus kon pas na het weekend bellen... mailen naar de webshop, hun verder gechecked, werd hij om twee uur bezorgt

daar was ik wel heel blij mee, maar GLS mag hun zaakjes beter regelen.
pi_65485147
Wat balen Muck! Ik hoop dat je je pakje heel snel krijgt. Het mijne komt als het goed is ook vandaag, zit al in de afleverroute. Ik zet er steeds bij bij welke buren ze het eventueel mogen bezorgen als er niemand thuis is. De chauffeur zei vorige keer dat 'ie dat had gelezen en wel fijn vond. Wij hebben een paar heel lieve oude mensjes als buren, die nauwelijks nog de deur uitkomen. Ze vinden het prima om pakjes aan te nemen.
pi_65486917
Pfffffffffffffff de proeftaartjes zijn klaar.
Niet helemaal naar mijn zin maar ik ga niet (meer) lopen stressen. Zo even als razende huisvrouw door mijn ontplofte huiskamer en keuken jagen zodat het ook een beetje spic en span is hier als het bruidspaar komt hihi.
En natuurlijk eerst even fotootjes maken zodat jullie ook mijn misbaksels kunnen zien hehe .

Muck, hopelijk laat je pakketje niet lang meer op zich wachten. Hier geen problemen met GLS, ik heb ook een briefje op de deur geplakt dat ze ook het pakketje bij de buren af mogen leveren als er niemand is. En dat werkt hier wel bij de bezorger.

Ik werd gister helemaal blij met mijn pretpakketje uit Engeland . Weer een hoop glitters (lime groene glitters en glitters met de naam: Way to much pink en daar is niet van gelogen hehe), de letterset van JEm en nog een paar leuke dingetjes. Ik heb even een klein vreugdedansje in de keuken gedaan .

Maar goed ik ga eens wat doen....
pi_65487241
Het heeft me ook echt overgenomen! Als ik ga winkelen speur ik alles af op zoek naar bruikbare vormpjes of materialen of versieringen of zo!

Ik ben heel benieuwd naar je proeftaartjes Vlitsie.
pi_65493501
Ik heb tylose binnengekregen, daarop staat dat ik het 2 uur moet laten rusten. Dat is nà het boetseren neem ik aan? Ja hè? . En moet dat nog op een speciale manier of plek, of kan ik het gewoon op het aanrecht leggen, bijvoorbeeld?
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:41:44 #74
112545 Muck
pi_65497289
Ah, Nouwk, je bent vandaag mijn held
De tylose lag nu al op de mat! Muchos gracias

En wow, de webshop is echt ontzettend netjes! Ik had me voorgenomen vanmiddag even te bellen als ik weer thuis was, maar kijk eens wat er in mijn mailbox zat:
quote:
Beste klant,

Helaas hebben wij net bericht van onze vervoerder ontvangen dat uw pakket helaas manco is (wat betekend dat zij niet weten waar het is gebleven). Zij schijnen u hiervan op de hoogte te hebben gesteld.Wij zullen vandaag nog een pakket naar u verzenden, deze zou morgen uiterlijk overmorgen bij u binnen moeten komen.Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Mandy de Leeuwdeleukstetaartenshop.nlDe status van uw order bij De Leukste Taarten Shop is: Verzonden

Verzendinformatie:
Indien de status van uw bestelling 'verzonden ' is, wordt de bestelling binnen 2 werkdagen aangeleverd. Indien de vervoerder niemand op het afleveradres aantreft wordt een notitie achtergelaten voor een vervolgafspraak.Uw pakket is vanaf de eerstvolgende werkdag na deze mail onder bovenstaand bestel-/factuurnummer te traceren via onze Track&Trace pagina. Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan, dan kunt u contact met ons opnemen.
Mocht u nog vragen hebben over uw bestelling, reageer dan s.v.p. op deze email.

Met vriendelijke groet,
Team van De Leukste Taarten Shop
Echt ontzettend netjes van ze
pi_65497809
Dat is héél erg netjes van ze .
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:01:37 #76
112545 Muck
pi_65497971
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:57 schreef Anne het volgende:
Dat is héél erg netjes van ze .
ja he? Ik was helemaal verbaasd!
pi_65498002
Heel goede service!

Hoe zou het met de proeverij van Vlitsie gaan?
pi_65499848
En daar is ze weer...

Het aanstaande bruidspaar was helemaal flabbergasted door de taartjes. Ze vonden ze gewoon allemaal mooi, dus daar was ik wel helemaal happy mee. .
Uitendelijk hebben we de knoop door kunnen hakken voor de taart die ik zelf het leukst vond om te maken (ook al was die dus gaan uitzakken... je moet ook geen taartjes afsmeren met dulche de leche )
En ook nog de vulling waar ikzelf dus het meest happy ben, die vonden zij ver uit de lekkerste.
Bruidspaar blij en ik helemaal blij

Dus 19 juni mag ik een bruidstaart afleveren

ps. Foto's volgen nog.

ps. Tylose moet je gewoon door je fondant heenknenden en idd volgens de verpakking moet je dat 2 uur laten rusten. Ik laat het na het kneden eventjes 10 minuten liggen ofzo en ga daarna gewoon aan de freübel.
pi_65500511
Super Vlitsie! Krijgen we ook foto's? .

Ik heb net m'n allereerste roosje gemaakt en het lijkt ook nog best op een roosje. . En een beertje, maar dat is meer een kruising tussen een rat en een konijn geworden.
pi_65500540
Oh sorry, foto's komen nog lees ik. Niks gezegd. .
pi_65501893
Kun je dingen waar tylose door zit nou eigenlijk nog eten of niet?
pi_65502084
Ja kan je wel eten, maar hoe meer tylose je gebruikt hoe meer gummi en plakkerig het mondgevoel word. Sommige mensen vinden dat wel lekker, maar de meeste niet. Ik ben dr ook niet weg van, dus in de meeste dingen die ik maak (muv letters dmv tappits) doe ik geen tylose.
pi_65502129
Zeg je nu eigenlijk dat tylose helemaal niet nodig is bij boetseren?
pi_65502728
Eh niet bij alles, wel zware poppetjes bijvoorbeeld
pi_65505771
Ivoren taartje met rode gerbera:
Choco biscuit gevuld met chocomousse & vanille crème met frambozen.

Lichtblauw taartje met roos:
Chocobiscuit gevuld met malibu crème & vanille crème met stukjes bounty

Lichtgroen taartje met bloesem:
Biscuit gevuld met bailey's crème & espresso crème met moccaboontjes.

Donkerblauw taartje met print:
Biscuit gevuld met rozencrème & witte chocolade aardbeienmousse.

Het bruidspaar gaat voor de groene en de vulling van witte chocolade aardbeienmousse & vanillecrème met aardbeien.

pi_65505973
Ziet er mooi uit Vlitsie! Die taart met de gerbera vind ik erg gaaf gerbera's zijn mijn lievelingsbloemetjes.

Gebruiken jullie ook tylose om strikken mee te maken?
pi_65506094
Devilsanddust, je moet de tylose er in kneden samen met een kleurtje eventueel, daaarna minimaal twee uur laten rusten (liefst zo lang mogelijk) in vershoudfolie. Daarna kun je modelleren.
pi_65506190
Mooi trouwens dat het er is Muck, en netjes van de hebshop! Mooie taartjes Vlitsie, staat erg mooi zo! Ik gebruik wel tylose, dan kun je bijvoorbeeld roosjes veel dunner uitrollen en worden ze veel mooier en echter. ook rechtopstaande poppetjes gebruik ik het voor, anders zakken ze goed in. Meestal worden de uitgebreide decoraties toch niet gebruikt joh!
pi_65506556
Ik vind de groene ook het mooiste, Vlitsie. Mooi hoor.

Bedankt voor de tips Nouwk. .
pi_65510226
Vlitsie, hoe maak je Bailey's-creme?
pi_65510627
Postte ik net, valt internet weg. Zucht. Ik maak de baileyscreme van botercrememix (omdat ik boter+poedersuiker niet lekker vind en de mixen wel) en dan ipv water baileys toevoegen. Erg makkelijk en mijn baileysverslaafde vriendinnen vonden hem om te smullen!

http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Recepten:Vullen:Baileysvulling
Je kunt tevens dit recept gebruiken, is wel wat meer werk!
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:06:40 #92
112545 Muck
pi_65525831
Wow vlits, wat een prachtige taarten!
Ik ben helemaal verliefd op die gerbera
pi_65530965
Ik heb een poging gedaan tot het maken van een strik, maar het ging helemaal niet! Die how to van tartacacadabra was heel duidelijk, maar toch... Hoe breed en lang maken jullie je ´lintjes´?
pi_65537636
TVP!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_65538041
DAD, wat ging er mis dan? Als je:

Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
pi_65547079
ik stumblede net langs een site met plaatjes die ik jullie niet wil onthouden:

pi_65555937
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:15 schreef Nouwk het volgende:
DAD, wat ging er mis dan? Als je:

Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
Ja, dat deed ik ook, ik volgde de how to van tartacadabra, maar ik kreeg ze niet mooi gerangschikt, ik denk dat m'n lussen te breed waren, en hoewel ik dacht dat de lussen al genoeg waren gedroogd (ze hebben ongeveer 15 uur gestaan) zakten ze toch weer in. Het werd een erg platte strik zo. . Maar ik ga als ik tijd heb nog wel eens proberen, met misschien een andere maat lussen en langer laten drogen.
pi_65556134
Die draak!! wow, wat prachtig gemaakt!
De rest is gewoon heel erg grappig (en uiteraard ook mooi)

Vlitsie, wat een prachtige taarten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65573578
15 uur moet genoeg zijn hoor. Hoe lang had je de tylose laten drogen en hoe lang heb je de geknede fondant laten rusten? Breedte moet opzich geen probleem zijn volgens mij!
pi_65596535
Wat een mooie/lekkere taarten komen hier voorbij zeg!
Ik krijg helemaal zin om er ook eentje te maken. Heb ooit een kwarktaart gemaakt en een paar keer appeltaart, maar een taart maken en die dan helemaal versieren lijkt me veel leuker...

Kun je een basistaart (kapsel heet dat toch?) bakken met een springvorm?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_65596819
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:03 schreef Mirjam het volgende:
ik stumblede net langs een site met plaatjes die ik jullie niet wil onthouden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die legocakejes
pi_65597058
Jippie, ik ben bezig met het maken van mijn eerste taart. Het kapsel is net uit de oven, banketbakkersroom is klaar en botercréme is in de maak!
Foto's volgen...
pi_65601704
Ik wil zien Ik ben bezig met een barbietaart, tmoet een assepoester worden. Voor het eten afgesmeerd en fondant gekleurd, zo meteen bekleden en versieren
pi_65602326
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:03 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk!!
pi_65602521
@ LeNeHe, ik had je reactie helemaal niet gezien. Natuurlijk kan dat, dat doe ik zelf ook! Vind je hem niet hoog genoeg dan kun je hem ophogen met bakpapier Maar springvorm werkt perfect!
pi_65602779
Die draak vind ik too much. Dat is toch geen taart meer? Dat is gewoon 'n draak!
pi_65603083
Thanks Nouwk!
Dan ga ik van de week eens even inslaan en een poging wagen. Ik zal de foto's t.z.t. wel hier posten.
I found myself alone,
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:54:44 #108
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65606169

Sack boy taart!
bron: geekologie.com
pi_65606357
Hmm, op de foto lijkt hij vrij bobbelig, in het licht zie je dat eigenlijk niet. Gauw een foto gemaakt, morgen wordt hij op een plateau gezet enzo, dit is een action vervoerdoos hihi

pi_65607022
Wat mooi! Al die knopen en kraaltjes wat een werk en die hele prinses...
I found myself alone,
pi_65607126
HIj is echt heel gaaf geworden Nouwk!
pi_65608175
Wow nouwk! Hoe doe je dat? Ziet er echt geweldig uit!
pi_65609122
Grappig, ik ben dan weer niet zo tevreden oid, komt omdat ik hem ergens van na wilde maken denk ik, maar had echt geen puf meer nu dus is het maar zo geworden Tzijn twee tulbandvormen, grote en kleine (en ze rezen niet zoo geweldig, dus liepen niet helemaal mooi in elkaar over..) die ik gevuld heb, op elkaar gezet, rondgeplamuurd heb, toen fondant erover heen, gaatje gemaakt in de bovenkant en de pop erin geprikt. Alleen de barbie wil steeds topless, dus ik had nog een beetje ruzie.. Maargoed, we zullen zien hoe hij houdt.

De rode muis is trouwens wel een ongeluksdier, hijs al twee keer gevallen, twee keer de arm eraf (nieuwe arm gemaakt, vanavond dus de tweede keer, vingers afgebroken (heeft alleen nog een duim), onthoofd (nu een los hoofd) en een afgebroken arm (nu ook weer los eraan geduwd, zijn al keihard). Kan ik dan heel erg van balen maar ja! Hopelijk smaakt hij de gasten en dan ben ik weer blij!
pi_65613853
Ha, nu je zo zegt dat het tulbanden zijn, zie ik dat ineens! En oh, wat een lieve taart. Die muisjes En die hele opstelling, met kraaltjes en knoopjes ontzettend leuk gedaan, Nouwk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 14:21:07 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65655830
Coole taarten maken jullie!!
hoi
mag ik hier een vraagje stellen over kleurstof voor in voeding?

Die kleurstof, lost die meteen op in water? of blijft deze nog even in bolletjes vorm zegmaar als je die met een druppel in water laat vallen?
en waar kun je dit kopen? ook bij een supermarkt?

thnx
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65658780
Die strikjes!

Ik lust helemaal geen taart, maar nu ben ik verliefd!
Sweet and innocent...
pi_65661561
IK zit graag aan de eettafel te werken, maar dat werd altijd zo'n bende. Nu heb ik dus een siliconenmatje gekocht bij de Action, ik hoop dat dat fijn gaat werken. En een vorm om een boltaart mee te maken. .
pi_65663401
Ik heb die mat ook, is heel fijn!
pi_65667005
Ik heb zojuist mijn eerste babytje gemaakt (met een mal maar het effect blijft super)

pi_65668733
Wat een schatje Trusten. (Klinkt wel leuk; 'ik heb zojuist mijn eerste baby gemaakt' )
I found myself alone,
pi_65668952
Oh, gaaf zeg!

Leuk, babietjes makwn?
pi_65669016
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:07 schreef LeNeHe het volgende:
(Klinkt wel leuk; 'ik heb zojuist mijn eerste baby gemaakt' )
Lol marsepein ontmaagding
pi_65670280
Heb je die babymold van first impressions? Ik vind hem sjiek!
pi_65672442
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef Nouwk het volgende:
Heb je die babymold van first impressions?
Jep is een first impressions mold, heb hem alleen niet via daar gekocht maar via cakesbybien.nl
pi_65672638
zit ik van alles in te tikken, is m'n berichtje weer verdwenen in cyberspace.

Ik las dus dat het voor het mixen van het beslag heel belangrijk is om een goeie mixer te gebruiken (welke ik niet heb, ik heb de meest simpele Hema variant).
Nu heb ik wel een of andere superuitgebreide keukenmachine; is het mogelijk om daarmee een goed beslag te mixen?
I found myself alone,
pi_65672689
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:32 schreef LeNeHe het volgende:
Ik las dus dat het voor het mixen van het beslag heel belangrijk is om een goeie mixer te gebruiken (welke ik niet heb, ik heb de meest simpele Hema variant).
Wat voor mixer je hebt maakt niks uit, ik mix met een tomado mixer van de Blokker en mijn biscuits worden prima. Het is alleen wel zo dat 10 minuten non stop op de hoogste stand mixxen niet echt heel bevordelijk is voor je mixxer
pi_65672757
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen. .
pi_65673249
Ik heb een oude van philips, mixt perfect wordt alleen wat warm. Nu mijn nieuwe keukenmachine (kennie) gebruikt in combi met siliconenvorm (wat ik sowieso niet gebruik).. En ik vond het kapsel niet te vreten.
pi_65673254
Aah gelukkig! Bedankt voor de reacties! Ik zal nog wel meer van die beginnersvragen hebben denk ik...

@ DAD; wat is er met je taart aan de hand dan?
I found myself alone,
pi_65673468
Ik heb een totaal gebrek aan creativiteit, eigenlijk, dus erg tevreden ben ik nooit over m'n versiering. Maar ik bekijk heel veel foto's om inspiratie op te doen!

Ik had ook nog een vraagje. Hoe werken crimpers en wat doen ze?
pi_65673579
Oh hmm, ze maken sierrandjes begrijp ik. Door te knijpen. Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik lange slierten kan maken! Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
pi_65673902
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun

http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087

Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
  maandag 2 februari 2009 @ 22:44:46 #133
112545 Muck
pi_65675844
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen. .
die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:01 schreef Trusten het volgende:

[..]

Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun

http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087

Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
pi_65676503
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
pi_65677976
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt (kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65678112
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Nouwk het volgende:
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
Dat is in mijn ervaring het geval met BIJNA alle keukenspullen
* ColdFeet is verslingerd aan vijzel, sapcentrifuge en pannenlikker
pi_65678145
Die vijzel hè! Ik zoek me rot naar dat ding, mocht je hem ooit nog weer tegenkomen, CF, ik koop hem direct van je over.
pi_65678163
Oh wacht, ik bedoel dat geweldige citroenrasp ding. Een vijzel heb ik al. Het is laat *kuch*
pi_65681619
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
(sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Haha ach, je kunt hem er ook afhalen en bewaren natuurlijk
pi_65682539
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:44 schreef Muck het volgende:

[..]

die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
[..]

ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
Meen je dat? . Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden. .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:29:17 #141
94046 PM-girl
pi_65689858
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt (kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Dat had ik dus ook, De schrijfster van de cakewreck weblog kan dat ook altijd zo leuk beschrijven, als er weer een babyshower taart op de blog staat!
*
pi_65696374
Haha, ik kan het me ook wel voorstellen. Zeker wanneer je de taart cadeau krijgt als kraamgeschenk... Toch vind ik de mal wel súper goed werken zeg! Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!

Ik heb overigens ook een heel eenvoudige en goedkope mixer, werkt prima. Nog een tip tegen lamme armen tijdens het mixen van biscuit: zet de mengkom in de gootsteen, zodat je mixer een beetje kan 'leunen' op de rand van de gootsteen. Hmm, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel haha.
pi_65698546
Heeft iemand een idee hoe lang je doet met een bakje van 30 gram crisco?
pi_65698847
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:25 schreef Taartje het volgende:
Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!
Jep
pi_65710156
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

Jep
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant? Tenminste, hoe ik het voor me zie. Vond de afbeelding op de site waar jij hem had besteld ook niet zo duidelijk. Weet nog steeds niet goed wat ik me erbij voor moet stellen Wil je eens een foto maken van de mal?
pi_65710403
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:46 schreef Taartje het volgende:
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant?
Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...

[ Bericht 9% gewijzigd door Trusten op 03-02-2009 21:56:03 ]
pi_65721891
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:49 schreef Trusten het volgende:

[..]

Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...

[ afbeelding ]
Ah, ik snap het Danku!
pi_65722567
kan iemand me wat uitleggen; want ik kan het nergens uithalen:

Is een cupcake een gewone muffin maar dan bewerkt? Of is het een ander formaat muffin -> kleiner ?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:32:07 #149
112545 Muck
pi_65723788
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Meen je dat? . Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden. .
ja, meen ik echt!
misschien komt het doordat ik altijd al met fimoklei en gewone klei aan het prutsen was voor ik met marsepein begon, maar ik heb blijkbaar een vrij vaste hand, haha
pi_65723956
wauw Nouwk, Mooie taart en bijbehoren!

En Trusten, wat een mooie baby heb je gemaakt
Waar heb je die mal vanaf?
pi_65731096
Erg schattig dat babytje maar ik zou wel moeite hebben met het opeten ervan...
  woensdag 4 februari 2009 @ 14:57:51 #152
112545 Muck
pi_65732876
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En Trusten, wat een mooie baby heb je gemaakt
Waar heb je die mal vanaf?
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:27 schreef Trusten het volgende:

[..]

Jep is een first impressions mold, heb hem alleen niet via daar gekocht maar via cakesbybien.nl

En ik zou hem ook niet kunnen eten of aansnijden denk ik
pi_65738702
Ik heb een verlanglijstje bij deleukstetaartenshop van 55 euro. Ik wil het allemaal hebben, maar ik vind het best veel geld. Dus nu twijfel ik. . .
pi_65739367
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een verlanglijstje bij deleukstetaartenshop van 55 euro. Ik wil het allemaal hebben, maar ik vind het best veel geld. Dus nu twijfel ik. . .
Kopen als je het over 2 mnd zat bent kun je die spullen voor bijna kostprijs wel weer kwijt op het forum van die site. Wat staat er op je lijstje?
pi_65739578
Er staan vrijwel alleen dingen op die voor de lange termijn handig zijn: de sugarcraft gun (is nu goedkoper!), 2 kleurstoffen, crisco, pareltjes, en uitstekers om randen mee te maken. Van alles heb ik in de afgelopen weken meermalen geroepen dat ik ze wil (of MOET! ).

Ok, ik ga het doen. Zo vaak koop ik niet iets voor mezelf, en dit is gewoon even een investering.
pi_65739687
Een investering, heel goed! Ben benieuwd geworden naar de sugarcraft gun, laat je binnenkort een foto zien van het resultaat?
pi_65739784
55 euro, dat is niet eens gek veel .
Gister kwam er hier weer eens een bestelling van 109 euro binnen. Blijft een boel centjes voor je hobby maar goed... investering vind ik wel als een goed excuus klinken hahaha

Vandaag een poging gedaan tot het boetseren van Snoopy en Woodstock op het dak van een huisje van cake. Ik vind vooral Woodtock zoooo cute. En voor de rest kan het er mee door. Maar goed nu geen zin om een nieuwe poging tot Snoopy te doen. Misschien zie ik het morgen weer anders...

Zo nog even alvast marsepein kleuren voor 2 Nijntje taarten en de stapeltaart voor onder het Snoopy huisje, dan heb ik dat ook alvast gedaan
pi_65739859
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
de sugarcraft gun (is nu goedkoper!)
maar scheelt nog steeds 8 euro met ebay, maar oke zelf weten
pi_65739885
Ik ga vrijdag een taartje maken voor zaterdag (de broer van m'n vriend en diens vriendin komen gezellig een dagje langs, dat gebeurt niet zo vaak. Ik heb m'n vriend vanuit het zuiden helemaal naar Groningen getrokken, namelijk. ). Als de gun er op tijd is ga ik 'm daarvoor gebruiken, en dan zal ik een fotootje maken!

Vlitsie, dat klinkt goed allemaal! Ik ben wel benieuwd naar de schattige Woodstock? .
pi_65739944
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:27 schreef Trusten het volgende:

[..]

maar scheelt nog steeds 8 euro met ebay, maar oke zelf weten
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen. De enige eigenlijk die ik op e-bay zag staan was 19,88 euro, maar toen ik verder klikte begreep ik dat daar nog gewoon verzendkosten vanuit Engeland bij kwamen. Of heb ik verkeerd gekeken? . Dus toen redeneerde ik, aangezien ik toch al dingen wil bestellen bij deleukstetaartenshop, en daar dus ook al verzendkosten betaal, kan ik hem beter bij die bestelling opdoen. Of zie ik iets over het hoofd? .
pi_65740367
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:30 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Oh ja, dat wilde ik nog zeggen. De enige eigenlijk die ik op e-bay zag staan was 19,88 euro, maar toen ik verder klikte begreep ik dat daar nog gewoon verzendkosten vanuit Engeland bij kwamen. Of heb ik verkeerd gekeken? . Dus toen redeneerde ik, aangezien ik toch al dingen wil bestellen bij deleukstetaartenshop, en daar dus ook al verzendkosten betaal, kan ik hem beter bij die bestelling opdoen. Of zie ik iets over het hoofd? .
Deze is 19 pond (17 pond en 2 pond verzendkosten)

Omgerekend volgens de wisselkoes van vandaag 21 euro. Scheelt alsnog 7 euro
pi_65740505
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:45 schreef Trusten het volgende:

[..]

Deze is 19 pond (17 pond en 2 pond verzendkosten)

Omgerekend volgens de wisselkoes van vandaag 21 euro. Scheelt alsnog 7 euro
Maar die 2 pond is toch alleen in Engeland? Ik kan me niet voorstellen dat dat naar Nederland niet duurder is. Ik ben op zulke momenten dan misschien ook wel eens wat te gemakkelijk hoor. . Ik heb geen paypal en deleukstetaartenshop is altijd zo lekker snel en ik heb nog nooit iets gekocht via e-bay en meh. .
pi_65740598
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 18:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar die 2 pond is toch alleen in Engeland?
Nee, ook naar Nederland.

Postage to NLD £2.00 Royal Mail Airmail (Small Packets)

Het maakt mij verder ook niet uit wat je doet maar voor het geld dat het scheelt kan je weer een kilo marsepein kopen en met een Ebay verkoper die 387 x feedback heeft gekregen waarvan 100% positief loop je haast geen risico. En Paypal is zo aangemaakt waardoor je betaling ook nog eens verzekerd is
pi_65740717
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 14:57 schreef Muck het volgende:

[..]

[..]

En ik zou hem ook niet kunnen eten of aansnijden denk ik
oke thnx hihi
pi_65741329
E-bay en ik zijn geen vriendjes. . Eerst moet ik m'n identiteit bevestigen met of een vaste telefoon of een creditcard, en ik heb beide niet, en betalen kan alleen met PayPal, en dat heb ik ook niet. . Kijk er vanavond wel even met m'n vriend naar. .
pi_65741465
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
E-bay en ik zijn geen vriendjes. . Eerst moet ik m'n identiteit bevestigen met of een vaste telefoon of een creditcard, en ik heb beide niet, en betalen kan alleen met PayPal, en dat heb ik ook niet. . Kijk er vanavond wel even met m'n vriend naar. .
Voor Paypal heb je niet perse een creditcard nodig maar Paypal aanmaken duurt dan wel wat langer omdat ze dan een x aantal cent naar je rekening overmaken en als dat er op staat moet je het bevestigen en is je paypal account klaar voor gebruik
pi_65741604
Nee, voor de registratie op e-bay heb ik een creditcard nodig!
pi_65741639
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
DaD, ik wil het je wel voorschieten met m'n creditcard, hoor PM maar als je daar behoefte aan hebt.
pi_65741791
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:20 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

DaD, ik wil het je wel voorschieten met m'n creditcard, hoor PM maar als je daar behoefte aan hebt.
Oh, dat vind ik heel lief van je! . Maar niet nodig, m'n vriend heeft wel een creditcard. Die is alleen nog niet thuis van z'n werk dus daar moet ik op wachten (en dan eerst nog eten, en dan gaat 'ie nog douchen...) en ik ben een kleine ongeduld. . Alles sal reg kom hoor!
pi_65741872
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nee, voor de registratie op e-bay heb ik een creditcard nodig!
Nee hoor, heb ik ook niet en ik ben toch echt Ebay-member
pi_65742059
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:

[..]

Nee hoor, heb ik ook niet en ik ben toch echt Ebay-member
Nou, ik toch wel. Na het invullen van m'n gegevens krijg ik een scherm dat ze graag willen verifiëren dat ik ben wie ik zeg dat ik ben, en dat kan of door me te laten bellen op een vaste telefoon (die ik niet heb) of door de gegevens van m'n creditcard door te geven. 't Staat er echt! .
pi_65742187
God, wat voel ik me een kneus. . Ik zal er hier over ophouden. .
pi_65744646
Gelukt met behulp van m'n lieve huisgenootje(/beste vriendinnetje) met een e-bay- en PayPalaccount. . Zij riep ook dat ik helemaal geen creditcard nodig had, maar ik heb 't d'r laten zien en ze moest toegeven dat ik gelijk had. Maar hij is dus besteld!
pi_65779360
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
God, wat voel ik me een kneus. . Ik zal er hier over ophouden. .
Gelukkig is het je gelukt!

Ik heb gister trouwens mijn spullen binnengekregen van deleukstetaarten webshop;
1kg biscuitmix
1 kg botercreme mix
1 kg marsepein
4 flesjes kleurstof
bloem-uitdruk-ding
taartzaag
smoother

Morgen vrij dus dan ga ik eens aan de slag! Hopelijk lukt het een beetje en durf ik me hier nog te vertonen....
I found myself alone,
pi_65786448
Je moet!
pi_65803582

pi_65803800
Moooooi Hij ziet er ook echt superglad uit, zeg bij mij is het altijd een en al bobbels.

Strik is nu ook goed gelukt, toch?
pi_65803898
Ik kreeg vandaag een bestelling binnen en daar zat de smoother bij, en dat ding is werkelijk briljant!

Eigenlijk had er nog een lus in het midden gemoeten, maar ik probeerde dit met m'n nieuwe pareltjes en ik vond het eigenlijk wel leuk. .
pi_65805538
Mooi taartje! Die strik is ook tof!

O ja, mijn taart is af trouwens (pffft...) ik zal zo ook een fotootje posten (maar durf haast niet omdat die van DAD zo mooi is... )
I found myself alone,
pi_65806167
Oh come on! Als je beter kijkt zie je nog heel veel oneffenheidjes in m'n taart zitten hoor! En 't heeft me ook heel wat tijd gekost. Showen!
pi_65807451
Eindelijk een foto van DaD d'r kunstwerk .

Tof hoor! Ziet er goed en lekker uit.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:08:26 #182
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_65807555
Leuheuk! En zo glad! Is ie lekker ?
pi_65808213
Mooi DaD!
pi_65809704
*Tromgeroffel* Tada! hier is mijn allereerste exemplaar. (moest eerst even Grey's Anatomy kijken )
Hij is gevuld met botercreme en blueberry jam. Vanavond ga ik het (laten) proeven!

Net uit de oven (gelukkig helemaal goed gegaan):

Gevuld en met botercreme ingesmeerd:

Eindelijk klaar met het marsepein kleuren en uitrollen:

En het eindresultaat

De smoother is trouwens super!
I found myself alone,
pi_65810620
Wat een mooie exemplaren staan hier boven!

Hier staat ook weer een exemplaar in de oven, in een cakevorm, dus ben benieuwd of het wat gaat worden.
Moet dit weekend even uitvinden hoe ik een foto plaats, dan zal ik mijn creaties van de laatste tijd showen.
pi_65811874
Nou wil ik ook al een smoother Kan vast ook wel met marsepein toch (ik vond MMF eigenlijk echt vies)?
Ik ga het nog één keer vragen (geloof dat ik er vorige keer geen antwoord op had) Kan je die ronde bakvorm alleen bij de IKEA halen? En is het dan eigenlijk gewoon een kom of echt een bakvorm?

Morgen ga ik misschien eens kijken bij de Sligro en een andere winkel die ik ervan verdenk marsepein te hebben.

Oeh, DaD, mooi! Zo'n sierrand is eigenlijk ook wel heel leuk *hop, op het verlanglijstje*

[ Bericht 6% gewijzigd door SiTuSavais op 06-02-2009 20:33:46 ]
pi_65815431
Ik heb de smoother ook bij marsepein gebruikt, werkt hartstikke goed! Als je die bolvorm bedoelt die ik ook heb gebruikt, de mijne komt van de Action. Kostte uit m'n hoofd iets tussen de 2 en 3 euro! Hij is er in 2 maten en staatbij de kommen, het is eigenlijk geen bakvorm.
pi_65815519
Mooi, LeNeHe!
pi_65816807
Hoe voorkomen jullie eigenlijk dat het beslag rijst en er een klein bolletje ontstaat ipv een plat stuk? Of is dit niet te voorkomen en moet ik dit gewoon bijwerken met botercreme of de taartzaag?
pi_65816976
Het beslag in de bakvorm met een lepel in het midden wat indeuken en naar de kanten toe ophogen, of de temperatuur tijdens het bakken steeds iets verhogen.
En sowieso ondersteboven storten zodat ze strakkeonderkant de bovenkant wordt
Saartje
pi_65817549
DaD & LeNeHe: ze zijn leuk geworden zeg!

Ik hou er mee op voor vanavond. De 2 nijntje taarten zijn af, Snoopy en woodstock zitten op hun cakehuisje en hun twee taarten voor de stapel zijn bekleed. Morgen nog even de laatste details en stapelen maar...

Foto's volgen vast morgen
pi_65824747
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:25 schreef SiTuSavais het volgende:
Nou wil ik ook al een smoother Kan vast ook wel met marsepein toch (ik vond MMF eigenlijk echt vies)?
Ik ga het nog één keer vragen (geloof dat ik er vorige keer geen antwoord op had) Kan je die ronde bakvorm alleen bij de IKEA halen? En is het dan eigenlijk gewoon een kom of echt een bakvorm?

Ik denk dat je deze vorm bedoelt. Het is eigenlijk een serveerkom en is verkrijgbaar in verschillende maten. De kom heet Blanda Blank.
pi_65828390
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 22:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het beslag in de bakvorm met een lepel in het midden wat indeuken en naar de kanten toe ophogen, of de temperatuur tijdens het bakken steeds iets verhogen.
En sowieso ondersteboven storten zodat ze strakkeonderkant de bovenkant wordt
thnx voor de tip!

Mijn zelfgemaakte creaties:

Mijn allereerste taart:

De taart die ik gister heb gemaakt, ben er niet helemaal tevreden over. Wilde er een retro taart van maken, maar de rode marsepein werkte niet mee, plakte echt gruwelijk tov de groene, zelfs met poedersuiker.

Ik mis nog wat hulpmiddelen om taarten goed te kunnen decoreren, ga zo maar eens een bestelling plaatsen bij de leukstetaartenwebshop.
pi_65829242
Thanks voor de complimenten! Hij is erg lekker (en erg zoet ) bevonden.

Poezebeest; die van jou zien er ook goed uit.
I found myself alone,
pi_65829933
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb de smoother ook bij marsepein gebruikt, werkt hartstikke goed! Als je die bolvorm bedoelt die ik ook heb gebruikt, de mijne komt van de Action. Kostte uit m'n hoofd iets tussen de 2 en 3 euro! Hij is er in 2 maten en staatbij de kommen, het is eigenlijk geen bakvorm.
Goed excuus om nog maar eens naar de action te gaan . Ronde taartjes zijn ook niet meteen zo ontzettend véél. De taartdoos hadden ze helaas niet.
Misschien ga ik vandaag wel muffins decoreren. Maar als ik het vandaag niet doe, dan ga ik zeker een andere keer die leuke pacman-muffins schaamteloos kopiëren
pi_65848164
Na een week zoeken naar mijn cardreader voor mijn camera, hier eindelijk wat foto's:

Net uit de oven :

In lagen gesneden (zonder taartzaag ):

De eerste laag (banketbakkersroom) :

De tweede laag (aardbeienjam) :

Botercréme :

En als laatste, het eindresultaat :
pi_65850282
Ik heb een vraag:
Welke kleurstoffen gebruiken jullie?
Ik heb nu van het merk sugarflair de kleuren gooseberry, cream en eucalyptus.
De kleur cream (geel) bevalt me erg goed, maar de andere kleuren niet echt.
Welke kleuren gebruiken jullie vaak?
En zou je ook bijv. de vier basiskleuren kunnen kopen en dan weer mengen?
Bijvoorbeeld geel en blauw: groen?
pi_65850560
Ik heb van Sugarflair mint green en claret. Die bevallen me heel goed, je hebt er maar een klein beetje van nodig. De strik op m'n boltaartje is met die mint green gemaakt. Voor het bruin van dat taartje heb ik Brown van Wilton gebruikt, maar daarbij blééf ik toevoegen tot het me bruin genoeg was. Van Wilton heb ik ook Royal Blue en Ivory, maar die heb ik nog niet gebruikt.
pi_65851140
KitchenQueen: je fotootjes doen het helaas niet!

Ik heb nog niets met kleurstof gedaan, tot nu toe heb ik al voorgekleurde marsepein gekocht. Lijkt me zo enorm veel werk om te kleuren en nogal wat gedoe. Maar van de andere kant, als je altijd blanke marsepein in huis hebt en kleurstoffen is dat natuurlijk ook wel handig.
pi_65851909
Fotootjes staan eindelijk online dus ik kan ze showen . En ik ben zoooo trots op de Snoopy taart, vond het ook jammer dat het huisje met Snooy & Woodstock weg ging. Best wel sneu hehe.

pi_65851962
Briljánt, Vlitsie! Heel erg mooi!
pi_65852038
quote:
KitchenQueen: je fotootjes doen het helaas niet!
Hoe bedoel je? Je kunt ze toch gewoon zien????
pi_65852259
Wauw Vlitsie, echt heel erg gaaf!

@ Kitchenqueen: ik zie maar 1 fotootje, de rest geeft een foutmelding. Maar misschien ligt het wel aan mijn pc, aangezien ik de enige ben met dit probleem.
pi_65852349
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:09 schreef Vlitsie het volgende:
Fotootjes staan eindelijk online dus ik kan ze showen . En ik ben zoooo trots op de Snoopy taart, vond het ook jammer dat het huisje met Snooy & Woodstock weg ging. Best wel sneu hehe.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geweldig ! Heb je in dat huisje nou ook cake zitten of is dat één grote blok marsepein?
pi_65852631
Het huisje is idd van cake gemaakt

KQ: Ik zie ook maar 1 plaatje de rest helaas niet.
pi_65852682
Dit was mijn eerste taart die ik heb gemaakt, puur om te kijken of het me zou lukken.
Vind het redelijk geslaagd voor de eerste keer.
A.s woensdag ga ik er eentje voor mijn moeders verjaardag maken.
Ze is op 14 februari jarig dus ik denk dat het iets romantisch wordt!
pi_65852713
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:26 schreef Vlitsie het volgende:
Het huisje is idd van cake gemaakt
Oh ok, anders was het ook wel érg duur Wel makkelijker, denk ik. Want heb je nou die cake helemaal scheef moeten snijden? Of heb je die onregelmatige structuur (de planken/het dak) wel gewoon gekregen door de marsepein?
pi_65852744
@Vlitsie:
Wat voor gereedschappen heb je nu allemaal voor deze taart gebruikt?
Zoals voor het hek en de planken van het huisje etc?
  zondag 8 februari 2009 @ 16:32:03 #209
112545 Muck
pi_65852841
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:17 schreef Poezebeest het volgende:
@ Kitchenqueen: ik zie maar 1 fotootje, de rest geeft een foutmelding. Maar misschien ligt het wel aan mijn pc, aangezien ik de enige ben met dit probleem.
nee hoor, ik zie ze ook niet

en vlitsie, wauw wat een geweldige taarten
pi_65852933
Wat zien jullie op die ene foto dan?
En zie je verder de tekst wel?
  zondag 8 februari 2009 @ 16:37:58 #211
112545 Muck
pi_65853086
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:34 schreef KitchenQueen het volgende:
Wat zien jullie op die ene foto dan?
En zie je verder de tekst wel?
Ik zie alleen de derde foto, met banketbakkersroom.
en ja, de tekst zie ik wel.
Het ligt waarschijnlijk aan de site waar je de foto's geupload hebt
pi_65853336
Ja, die zie ik ook idd Muck!

Wat een super lieve Snoopy trouwens, en mooie Nijntje puzzels! Ik krijg helemaal zin om een snoopy te maken nu, misschien voor een taartveiling voor stichting de opkikker... Als dat natuurlijk mag van jou Vlits!
pi_65853703
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:45 schreef Nouwk het volgende:
Ja, die zie ik ook idd Muck!

Wat een super lieve Snoopy trouwens, en mooie Nijntje puzzels! Ik krijg helemaal zin om een snoopy te maken nu, misschien voor een taartveiling voor stichting de opkikker... Als dat natuurlijk mag van jou Vlits!
Puzzels? Dat zijn toch taarten?
pi_65853792
Oké, tweede poging:

pi_65853905
@ Nouwk: Tuurlijk mag je Snoopy maken .

@ STS: Ik heb gewoon heel scheef gesneden en had geen zin om een nieuw huisje te maken die wat rechter was haha.

@ KQ: Ik heb voor het hek en de planken van het huisje een roller gebruikt met houtnerf. Voor de feestslinger heb ik gewoon driehoekjes uitgesneden en het lintje met de sugargun gedaan. Ideaal ding .
  zondag 8 februari 2009 @ 17:02:08 #216
112545 Muck
pi_65853907
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Puzzels? Dat zijn toch taarten?
puzzels zijn taarten waarvoor een plaatje in elkaar gepuzzeld moet worden

Ik heb er pas een gemaakt met Mike van Monsters inc. maar mijn broer is vergeten een foto te maken

en de foto's zie ik nu wel KQ, mooie taart joh
  zondag 8 februari 2009 @ 17:03:13 #217
112545 Muck
pi_65853949
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:02 schreef Vlitsie het volgende:

@ STS: Ik heb gewoon heel scheef gesneden en had geen zin om een nieuw huisje te maken die wat rechter was haha.

@ KQ: Ik heb voor het hek en de planken van het huisje een roller gebruikt met houtnerf. Voor de feestslinger heb ik gewoon driehoekjes uitgesneden en het lintje met de sugargun gedaan. Ideaal ding .
Dat scheve is juist leuk
Pas wel bij Snoopy!
pi_65867422
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:02 schreef Vlitsie het volgende:

Ik dacht dat het de bedoeling was, ik vond het al knap
pi_65878234
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:09 schreef Vlitsie het volgende:

[ afbeelding ]
ik word ook 40 dit jaar

Maar wat een geweldige snoopytaart!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 februari 2009 @ 13:29:00 #220
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_65878836
Ik vind dit toch zo'n leuk topic om te lezen he
ik heb gewoon geen tijd om zo'n taart te maken.. mare als ik vakantie heb ga ik wel een poging doen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_65878995
Ik had bij m'n vorige bestelling een kapot flesje kleurstof ontvangen, dus ik had gemaild. Kreeg een mail terug met als antwoord dat ik bij m'n volgende bestelling in het opmerkingenveld moet aangeven dat ik nog een flesje tegoed heb. Maar ik had mezelf net zo gedisciplineerd voorgenomen om niets meer te bestellen deze maand. .
pi_65884925
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:10 schreef snoopy het volgende:

[..]

ik word ook 40 dit jaar

Maar wat een geweldige snoopytaart!
Hahaha dus dat wordt een Snoopy taart maken, Snoopy
pi_65886120
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:58 schreef KitchenQueen het volgende:
Oké, tweede poging:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is zo'n combi van banketbakkersroom en jam nou lekker ?
pi_65891896
Ik ga a.s woensdag een taart maken met een strik erop. Nu heb ik tylose bij de bakzolder gekocht voor de strik maar ik heb geen idee hoeveel tylose ik moet gebruiken voor één strik. Is een theelepeltje genoeg?
En is er anders ergens een tabelletje te vinden waar in ik kan zien hoeveel ik nodig heb?
Thnx alvast voor de hulp!
pi_65891990
Je hebt voor een strik ong 250 gram fondant of marsepein nodig en 3 gram tylose (= 1 afgestreken theelepel)
pi_65945453
'K heb weer wat inkopen gedaan!
4 potjes kleurstof: claret, pink, bitterlemon/lime, iceblue van het merk sugarflair.
Verder een zeiltje gekocht om het marsepein op te rollen. Ben benieuwd of dit fijn werkt!
Oh ja, ik heb ook nog twee hartvormpjes gekocht....
Ik kan weer aan de slag!
pi_65946161
Het ziet er prachtig uit maar worden het niet allemaal een soort zachte slagroomtaarten?
pi_65946202
Ik heb zojuist mijn bestelling binnen gekregen! Wat leuk om die doos uit te pakken. Ik weet wat ik heb besteld, maar het is toch alsof het allemaal cadeautjes zijn.

En er staat inmiddels een mini-bolletje in de oven. Die ik straks ga vullen en bekleden voor mijn lief. Kan ik oefenen met de tappits, bloemetjes en de sugargun die ik heb gekocht. Ben helemaal hieperdepieper....

Ben alleen vergeten om tylose te bestellen Dus ik kan nog geen strik uitproberen.
pi_65946273
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:07 schreef heaven7 het volgende:
Het ziet er prachtig uit maar worden het niet allemaal een soort zachte slagroomtaarten?
Het is echt veel lekkerder en niet te vergelijken met slagroomtaarten. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik houd helemaal niet van slagroomtaarten, maar vindt deze taarten wel erg lekker.
Je kunt de taart met vanalles vullen en slagroom is geen must. De biscuit smaakt goed. Het is gewoon lekker.
pi_65946397
Ik hou ook helemaal niet van slagroomtaarten, vandaar Is het moeilijk te doen? Het is wel erg verleidelijk eens wat dingetjes te bestellen om wat te freubelen
pi_65946511
Je moet even weten hoe en wat, maar op deleukstetaarten.nl staan zoveel tips dat je echt denkt, ohhhhhh, dat kan ik ook. Het is gewoon erg leuk om te doen en de reacties van de mensen die het eten is ook erg leuk.

Het enige nadeel is dat het wel echt heel verslavend is als je er eenmaal aan begonnen bent.
pi_65946535
Tappits wil ik ook nog! Welke bloemetjes heb je besteld?
pi_65947480
Klinkt leuk, had gister de site al even doorgeneusd ja. Ik hou van knutselen dus het is voornamelijk dat Echt een taartmonster ben ik sowieso niet maar het ziet er zo leuk uit Wat hebben jullie als eerste dingen besteld dan?
pi_65948006
quote:
Wat hebben jullie als eerste dingen besteld dan?
Ik heb eerst alleen marsepein, botercréme, taartmix en sugarflair kleurstof gekocht. Als je het niet met marsepein wilt maken, kun je ook fondant gebruiken. Verder gebruik ik als gereedschap veel huis/tuin/keuken spulletjes zoals een deegroller, mes, vork, mixer enz.
pi_65948127
Oké bedankt! Wat is makkelijker? Fondant of marsepein? Wat is fondant eigenlijk
pi_65948568
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Tappits wil ik ook nog! Welke bloemetjes heb je besteld?
Ik heb de sunflower/daisy/gerbera plunger cutter 45 mm en de daisy marguerite plunger cutter 20 mm.
De sugarcraft gun is trouwens echt helemaal geweldig! Ik ben er heel erg enthousiast over en heb alleen ff wat uitgeprobeerd. Vanavond ga ik de taart vullen en decoreren. Ik heb helaas niets in huis om te vullen. Moet er toch maar voor zorgen dat ik standaard een pak melk in huis heb, dan kan ik banketbakkersroom maken en vullen met jam, dat is er wel altijd.

En ik heb de funky tappits, is ff oefenen om ze er mooi uit te krijgen en mooi op de taart te krijgen.
pi_65948644
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Oké bedankt! Wat is makkelijker? Fondant of marsepein? Wat is fondant eigenlijk
Ik heb nog niet met fondant gewerkt omdat ik marsepein erg lekker vind en tot nu toe erg fijn met marsepein werk. Geloof dat fondant moeilijker te bewerken is en makkelijker scheurt, maar wel fijner is om mee te boetseren. En witte fondant is ook echt wit, marsepein is moeilijker wit te krijgen. Maar meer kan ik je er helaas ook niet over vertellen. Volgens mij het is gewoon een kwestie van smaak en wat je gewend bent.
pi_65948798
Allebei maar proberen dus als ik ooit hier aan ga beginnen Dan doe ik het ook meteen goed
pi_65950348
Ik heb ook alleen nog maar met marsepein gewerkt, en dat bevalt me goed. .

Heb je foto's van je taarten, Poezebeest? .
pi_65959956
Heb maandag nog een taart gemaakt voor m'n beste vriendin die gister jarig was. Hij was superlekker en leuk! Het was voor het eerst dat 'vreemden' (geen familieleden o.i.d.) de taart aten en ze vonden het lekker! Ik had de taart gevuld met frambozenjam en botercreme gemengd met bastognekoek

Ik heb trouwens een vraagje; afgelopen vrijdag had ik nog wat gekleurde marsepein over na het taartmaken en die heb ik in een plastic zakje gedaan en dat weer in een afgesloten doos. Nu maakte ik het maandag open en het stonk! Heb het weggegooid, maar ik dacht altijd dat je het nog best even kon bewaren
I found myself alone,
pi_65960843
Marsepein kan vrij snel bederven als het bijvoorbeeld in aanraking is geweest met de vulling of andere voedingsmiddelen (al dan niet via je handen - altijd heel grondig handen wassen of handschoentjes gebruiken).
pi_65962163
quote:
Marsepein kan vrij snel bederven als het bijvoorbeeld in aanraking is geweest met de vulling of andere voedingsmiddelen (al dan niet via je handen - altijd heel grondig handen wassen of handschoentjes gebruiken).
Wissel je dan steeds tussen verschillende handschoentjes?
pi_65962758
Fondant kun je heel goed bewaren iig, ik gebruik altijd fondant. Dit vanwege familieleden met lichte notenallergie maar kan fondant goed hebben, en niemand lust marsepein hier. Marsepein is zoals gezegd niet wit, of je moet speciaal wit bestellen. Marsepein is wel wat soepeler dan fondant voor het bekleden schijnt, maar fondant is niet moeilijker oid!
pi_65963650
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:29 schreef KitchenQueen het volgende:

[..]

Wissel je dan steeds tussen verschillende handschoentjes?
Als ik marsepein kleur of boetseer, ben ik niet bezig met de vulling, toch? Het gaat eigenlijk alleen om het bekleden (en dat doe ik zonder handschoenen). Wat je daarvan overhoudt moet je gewoon of meteen gebruiken of opeten, maar wat in aanraking gekomen kan zijn met de vulling moet je niet bewaren.

En gewoon zorgen dat je handen goed schoon zijn of inderdaad nieuwe handschoenen gebruiken - maar ik was m'n handschoenen ook gewoon tussen het werken met verschillende kleuren en dat werkt prima.
pi_65969804
Taartje van vandaag:

pi_65970069
Leuk!

Hoe heb je die randjes gemaakt?
pi_65970312
Je hebt daar van die speciale tappits voor, maar het is wel ff moeilijk om het precies en mooi op de taart te krijgen. De rode moest helemaal niet zo breed zijn, maar ik trok iets te hard aan de groene marsepein waardoor deze scheurde
De rode rand is driedelig en sloot echt niet mooi op elkaar aan, dus dan maar iets bedenken waardoor ik dat kon camoufleren. De gele rand ging een stuk makkelijker en is tweedelig. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
pi_65971300
Heb trouwens crisco gekocht en dat is echt heel fijn werken! Veel fijner dan poedersuiker!
pi_65971988
Nou, ondanks dat het niet helemaal ging hoe je wilde, vind ik 'm toch leuk.
pi_65972517
Ik ben ook erg tevreden met het eindresultaat!

En nu ga ik slapen en bedenken voor wie ik het volgende taartje ga maken
pi_65972556
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 23:25 schreef Poezebeest het volgende:
Taartje van vandaag:

[ afbeelding ]
Wauw, wat een mooie! Goed hoor!
pi_65990182
Hij is leuk Poezebeest Mooi, die tappits!

Ik moet voor dinsdag een 50-taart voor mijn moeder maken, de oude bes, voor vrijdag een donaldduck+kornuiten op een voetbalveld taart, een bloemen/viooltaart, en een taart voor een weekendje weg,
de week erop een barbietaart voor de woensdag en een kikkertaart voor het weekend. Wordt nog eventjes druk dus! Wilde gisteren alles kleuren, alleen handschoenen op.. en moest alle kleuren van de regenboog maken EN vandaag werken dus dat werd hem niet. Zo maar aan de slag dan en vanavond boetseren, dus jullie hebben nog een boel tegoed
pi_65992284
@ Nouwk: Waar haal je de tijd vandaan? Ik ben zo vier á vijf uur bezig met één taartje!
Werk fulltime, dus ik moet echt de tijd bij elkaar schrapen om een taart te kunnen maken.
Wel leuk dat je er zoveel kunt maken!
Ben vandaag bezig geweest met een taartje, foto's volgen....
pi_65995243
Wow Nouwk dat zijn nogal wat opdrachten .Ik wilde dat ik er zoveel mocht maken haha. (Maar ben zo ook wel tevreden hoor )
pi_65995810
Ja ik werk ook 20/30 uur in een week, vraag het me soms ook af. Ben het hele weekend weg dus mamataart wordt eenvoudig. De disney/bloemenviool is voor hetzelfde gezin maar twee verschillende verjaardagen.. Een taartje voor weekend we met schoonouders en vrienden van hun voor de gezelligheid, Barbietaart voor dochtertje van collega en kikkertaart voor een veiling.. Dus ik moet nog wel hard aan de bak, heb nu alles voor de disney en bloementaart gekleurd en getragacanth gelukkig, maar tis wel even stressen!
pi_65995846
Oja, en Vlitsie, jouw taarten zijn prachtig, jij verdient het zeker om meeer taarten te maken! Gewoon briefjes ophangen en mond op mond reclame doen, zodra ze jouw taartjes zien spread the word wel!
pi_65997287
Komt vast helemaal goed met die taarten van jou. Maar kan me wel voorstellen dat het even stressen is. Dat had ik vorige week met die 2 nijntjes en die snoopystapel en daarvoor had ik best tijd genoeg. Werken bij een bso is helemaal zo gek nog niet haha. Maar de kick die het ook geeft als mensen de taarten op komen halen, daar doe ik het voor hihi.

Vandaag wel weer een taartje gemaakt, helaas is het fototoestel met mijn lief mee dus kan nog niets showen. Maar dit taart is ook geen opdracht maar ik had nieuwe uitstekers en ook een nieuwe bakvorm die die vroegen om uitproberen hihi.

En Nowuk you make me blush
pi_65998709
Eten jullie de taarten voor eigen gebruik ook altijd zelf op?
pi_65999346
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:05 schreef Nouwk het volgende:
Oja, en Vlitsie, jouw taarten zijn prachtig, jij verdient het zeker om meeer taarten te maken! Gewoon briefjes ophangen en mond op tot mond reclame doen, zodra ze jouw taartjes zien spread the word wel!
pi_66000027
Hier is ie dan! Mijn tweede taart, gemaakt voor de verjaardag van mijn moeder (ze is jarig op valentijnsdag).

pi_66001126
Wow!
pi_66001258
Petje af als dat je tweede taart ooit is!
  donderdag 12 februari 2009 @ 21:31:02 #263
112545 Muck
pi_66001764
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 19:05 schreef Nouwk het volgende:
Ja ik werk ook 20/30 uur in een week, vraag het me soms ook af. Ben het hele weekend weg dus mamataart wordt eenvoudig. De disney/bloemenviool is voor hetzelfde gezin maar twee verschillende verjaardagen.. Een taartje voor weekend we met schoonouders en vrienden van hun voor de gezelligheid, Barbietaart voor dochtertje van collega en kikkertaart voor een veiling.. Dus ik moet nog wel hard aan de bak, heb nu alles voor de disney en bloementaart gekleurd en getragacanth gelukkig, maar tis wel even stressen!
wat een mooi woord
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:17 schreef heaven7 het volgende:
Eten jullie de taarten voor eigen gebruik ook altijd zelf op?
nee joh, dan zou ik binnen no-time een ton wegen

enne, leuk gedaan KQ

[ Bericht 0% gewijzigd door Muck op 12-02-2009 21:40:07 (typo) ]
pi_66002077
Oeh, mooi kq!
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:28:09 #265
112545 Muck
pi_66004054
Oh man
Ik haalde net een blikje Dulce de Leche uit de pan, zette het op het aanrecht... ontplofte het toch
Mijn hele hand is verbrand en er verschijnen nu al blaren, terwijl ik een behoorlijke tijd onder de kraan heb gezeten
Nu maar een koud, nat washandje erop en eventueel morgenochtend naar de huisarts.
Dat wordt even geen marsepein kneden
pi_66004261
Oi oi oi, dat is niet zo mooi joh
Blijf er een koud, nat washandjeb op houden en ververs hem regelmatig... In ieder geval het komende uur ofzo
pi_66004362
Jeetje, wat naar, Muck! Een ontploffend blikje gecondenseerde melk Nog nooit van gehoord en was voor jou vast ook volkomen onverwacht. Als de brandwond groter is dan een rijksdaalder (van dat ouderwetse geld) kan je er wel even door je arts naar laten kijken. En er nu niets opsmeren, alleen koelen tegen de pijn.
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:41:29 #268
112545 Muck
pi_66004490
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:34 schreef Mirjam het volgende:
Oi oi oi, dat is niet zo mooi joh
Blijf er een koud, nat washandjeb op houden en ververs hem regelmatig... In ieder geval het komende uur ofzo
heb ik inmiddels
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:37 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, wat naar, Muck! Een ontploffend blikje gecondenseerde melk Nog nooit van gehoord en was voor jou vast ook volkomen onverwacht. Als de brandwond groter is dan een rijksdaalder (van dat ouderwetse geld) kan je er wel even door je arts naar laten kijken. En er nu niets opsmeren, alleen koelen tegen de pijn.
ja, ik schrok me de tering, om het maar even zo te zeggen
en het is veel groter dan een knaak, het is mijn hele handpalm + de onderkant van mijn vingers zeg maar.
ik hou het nu koel met het washandje en fiets morgenochtend wel even langs de dokter

thanks jullie 2
pi_66004543
Hm, als het zo groot is, kun je er dan niet beter nu naar katen kijken? Het klinkt wel heftig...
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:44:52 #270
112545 Muck
pi_66004589
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:43 schreef Mirjam het volgende:
Hm, als het zo groot is, kun je er dan niet beter nu naar katen kijken? Het klinkt wel heftig...
zou misschien beter zijn, maar ik woon in een gat. de huisartsenpost is een paar kilometer fietsen, dus ik wacht tot morgenochtend en fiets dan naar de huisarts
pi_66004693
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:44 schreef Muck het volgende:

zou misschien beter zijn, maar ik woon in een gat. de huisartsenpost is een paar kilometer fietsen, dus ik wacht tot morgenochtend en fiets dan naar de huisarts
Pfff, helemaal naar dus, want ik ben het wel met Mirjam eens. Klinkt als een heftige brandwond. Doet het pijn? Doet het overal pijn?
  donderdag 12 februari 2009 @ 22:50:14 #272
112545 Muck
pi_66004760
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:48 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Pfff, helemaal naar dus, want ik ben het wel met Mirjam eens. Klinkt als een heftige brandwond. Doet het pijn? Doet het overal pijn?
ja, mijn hele hand doet pijn.
zal ik ze anders even bellen? dan kan ik vragen wat ze ervan vinden en eventueel alsnog de fiets pakken
pi_66004858
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:50 schreef Muck het volgende:

ja, mijn hele hand doet pijn.
zal ik ze anders even bellen? dan kan ik vragen wat ze ervan vinden en eventueel alsnog de fiets pakken
Nou, pijn is het antwoord dat ik wilde horen Geen pijn = nu direct bellen
Je zou tot morgen kunnen wachten, maar als je het zeker wilt weten zou je eventueel kunnen bellen. Waarschijnlijk zeggen ze: koelen en morgen komen.
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:13:32 #274
112545 Muck
pi_66005607
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 22:53 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, pijn is het antwoord dat ik wilde horen Geen pijn = nu direct bellen
Je zou tot morgen kunnen wachten, maar als je het zeker wilt weten zou je eventueel kunnen bellen. Waarschijnlijk zeggen ze: koelen en morgen komen.
ah, das mooi
geen pijn is niet goed, logisch ook wel eigenlijk...
Ik heb inmiddels contact gehad met de huisarts. Omdat het toch wel ver is om te fietsen en hij dat ook niet verantwoord vindt, is het advies voor nu: blijven koelen, verband erom, paracetamol innemen en morgenvroeg naar mijn eigen huisarts toe
pi_66005703
Sterkte! En om weer on-topic te komen: wat was je met de Dulce de Leche (gòddelijk spul! als het niet ontploft) van plan?
pi_66005734
goedzo
is het niet open ofzo?
gwoon nette dichte blaren?
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:19:23 #277
112545 Muck
pi_66005817
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:16 schreef Isabeau het volgende:
Sterkte! En om weer on-topic te komen: wat was je met de Dulce de Leche (gòddelijk spul! als het niet ontploft) van plan?
thanks!
en ja, dat was inderdaad het plan. Ik was een taart voor aan het maken en wilde hem vullen met Dulce de Leche
inderdaad verschrikkelijk lekker
ik heb het ook al een kleine 100 keer gemaakt ofzo, en nog nooit ontploft
  donderdag 12 februari 2009 @ 23:20:20 #278
112545 Muck
pi_66005849
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 23:16 schreef Mirjam het volgende:
goedzo
is het niet open ofzo?
gwoon nette dichte blaren?
ik las opeten
maar nee, het is gelukkig gewoon netjes dicht
pi_66006159
Arme Muck.. Sterkte Hopen dat het snel opknapt, laat lief je taart maar afmaken voor jou

@ Vlitsie, je hebt het verdiend hoor, echt, die snoopy en nijntje waren su-per! Ik heb vanavond een hele schaal fondant gekleurd en getragacanth (mooi he ) ben het nu wel zat ble. Maar ik bedoelde idd geen mond op mond reclame.. haha, oeps.
pi_66009912
Oei wat een pech joh Sterkte!
pi_66010111
Mooi taarten komen er weer voorbij hoor! Echt knap wat sommige van jullie voor elkaar krijgen
Ik mag morgen aan de slag voor de meisjes taart voor iemand hier verderop in de straat, hoop dat ie mooi word!

Ai Muck, beterschap met je hand zeg!
pi_66010933
Auw Muck, pijnlijk zeg! Beterschap!

Moet je die blikjes niet gewoon in de pan laten afkoelen? Heb ik weleens gelezen, geloof ik.
pi_66013197
Wat een mooie taarten heb ik alweer gezien.
Ik krijg die fondant er neit mooi omheen.
Toch maar eens met een meer ervaren vriendin oefenen en anders een workshop volgen.
pi_66013886
Oefenen is het woord, je zult echt merken dat het steeds beter gaat. Ik ga vandaag weekendje weg en hoop dat vriendlief langs de Taartwinkel wil rijden..
pi_66018299
Beterschap Muck! Wat een nare ervaring! Hoop dat het snel beter gaat.

Nouwk, wat is getragacanth?

Kitchenqueen, mooie taart! Lekker rozig, hou ik wel van!
pi_66022851
tragacanth is net zoiets als tylose, aangezien ze hier geen tylose verkochten, dit was nog wat goedkoper maar het werkt net zo goed

Hoe is het nu met Muck?
  vrijdag 13 februari 2009 @ 17:33:31 #287
112545 Muck
pi_66028194
Dank jullie
quote:
Op vrijdag 13 februari 2009 15:19 schreef Nouwk het volgende:
Hoe is het nu met Muck?
knorrig
ik ben vanmorgen langs de huisarts geweest en het is een tweedegraads verbranding. Hij heeft er zalf op gedaan en verband erom, dat ik droog moet houden tot in elk geval na het weekend.
Als ik ervoor oppas dat ik de huid niet extra beschadig of de blaren openstoot, hou ik er als het goed is niet eens een litteken aan over
Ik heb vannacht geslapen met een koud washandje en een plastic zak in mijn bed, dat heeft wel een beetje geholpen geloof ik.

Ik heb inmiddels wel een taart in de oven staan, omdat ik dit weekend visite krijg.
Maar een keertje iets simpels zonder marsepein hoor denk ik
pi_66052855
Hoe is het met je hanf Muck? heb je er erg veel last van?

Hier een foto van de taart die ik vanmorgen heb gemaakt voor iemand hier uit de buurt. Ze wou een over de top meisjes taart voor een meisje die 3 werd.

pi_66052936
leuk, lekker lente-ig
  zaterdag 14 februari 2009 @ 14:56:10 #290
94046 PM-girl
pi_66054639
Leuke bloemetjes!

En dan is zomaar ineens een kapsel mislukt. Het was veel te luchtig toen het uit de oven kwam. Het was bijna letterlijk gebakken lucht. Te lang gemixt denk ik?
*
  zaterdag 14 februari 2009 @ 16:47:47 #291
112545 Muck
pi_66057504
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 13:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoe is het met je hanf Muck? heb je er erg veel last van?

Hier een foto van de taart die ik vanmorgen heb gemaakt voor iemand hier uit de buurt. Ze wou een over de top meisjes taart voor een meisje die 3 werd.

[ afbeelding ]
die is echt superleuk

mwa, het gaat wel met het handje
Ik heb wel een hysterische, over de top valentijnstaartje gebakken voor

behalve mijn mobiele telefoon had ik even geen camera in de buurt
pi_66066465
Leuke taartjes Muck en bla_bla_bla!
pi_66068613
verkapte tvp
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_66076748
Vanmorgen weer eens dat programma "de taarten van Abel" gezien op de VPRO! Leuk om te zien hoe creatief hij taarten met die kinderen maakt.
pi_66080157
@ Muck: Beterschap met je hand!!!
pi_66176091
Vandaag voor het eerst gepuzzeld, met onderstaand resultaat. De taart heb ik nog niet gemaakt, die maak ik vrijdag, is er namelijk eentje voor het weekend.

Ben heel erg benieuwd hoe die vrijdag van de folie af komt.... Heb al een noodscenario bedacht mocht het niet lukken.
pi_66177117

voor een B-day.... Vriend van mij werd 20... hij vond het geweldig...

gevuld met toblerone creme en de andere met mango passivrucht met banketbakkersroom
pi_66177325
Erg leuk Soares!
pi_66186717
Whaha geniaal
pi_66188312
@ PM-girl, een kapsel dat zo luchtig is hoeft niet per se te lang gemixt te zijn. Wat wel belangrijk is om even nadat je ongeveer 10 minuten op hoge snelheid hebt gemixt, nog even twee minuten op een lage stand te mixen. Zo mix je de lucht er weer uit maar hou je een luchtig beslag

@ Soares, leuk Hoe vond ie um?

@ Poezebeest, je puzzelplaatje kun je even in de vriezer leggen, dan breekt hij niet
pi_66188946
Poezebeest heeft geen diepvries....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')