Ik doe altijd eerst de marsepein in stukjes verdelen die ik wel kan kneden, dan de kleurstof erdoor en dan al die stukken met elkaar vermengen... Daarna maak ik een rolletje en dat vouw ik dan dubbel en dan maak ik weer een rolletje, zo kneed ik het. Maar idd, de eerste keer had ik gigantisch pijn in m'n handen. Ik had er een week spierpijn van. De tweede keer had ik er niet zo'n last van.quote:Op maandag 19 januari 2009 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat vond ik trouwens nog best zwaar werk! Je moet echt enorm kneden om de kleurstof door het hele stuk marsepein te krijgen. Ik heb 't m'n vriend laten doen..
Wat denk je zelf?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:29 schreef TruIvy het volgende:
Woei, nieuw deel al weer! Mijn bestelling van de leukstetaarten is binnen. Marsepein, fondant, bakvormen, taartzaag, wat kleurstofjes, schrijfstiften en tylose.. Vanaf nu ga ik kunstwerkjes maken! (Al even een roosje geprobeerd van een oud restje MMF, maar dies wel heel rafelig geworden want tis helemaal uitgedroogd!!)
Maeghan: gebruik je handschoenen tegen de kleurstofvlekken?
dat kan ook nog natuurlijk!quote:Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef Nouwk het volgende:
Maeghan, gewoon oefenen! Wel een boel kilo aankomen vrees ik, maar gewoon doen![]()
@ Muck, omdat het modelletjes zijn, is het dan niet leuk om een landschap te maken met boompjes (net zoals die kerstboompjes bijv. met een schaartje) en dan een spoor en treintjes ertussendoor? De decoraties kun je toch al van te voren maken, dus tijdtechnisch.. Of je moet willen invriezen maar ik durf het niet!
Ik zal het maar gewoon weg moeten geven, denk ik. Lijkt me beter in mijn gevalquote:Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef Nouwk het volgende:
Maeghan, gewoon oefenen! Wel een boel kilo aankomen vrees ik, maar gewoon doen![]()
@ Muck, omdat het modelletjes zijn, is het dan niet leuk om een landschap te maken met boompjes (net zoals die kerstboompjes bijv. met een schaartje) en dan een spoor en treintjes ertussendoor? De decoraties kun je toch al van te voren maken, dus tijdtechnisch.. Of je moet willen invriezen maar ik durf het niet!
mooi, en klinkt erg lekker!quote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:46 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb hem bekleed, me nichtje heeft een versierd...
gevult met passievrucht mango jam en banketbakkersroom
Tja niemand heeft geantwoord..quote:Op zaterdag 24 januari 2009 21:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb nogal wat biscuitdeeg over (in een springvormpje van 16 cm gaat natuurlijk heel wat minder deeg dan in eentje van 24 cm, zou het heel erg misgaan als ik dat in muffinvormpjes gooide en er muffins van ging maken?
.
Ja het gaat echt hard hequote:Op zondag 25 januari 2009 11:43 schreef het-is-mij het volgende:
Wat een mooie taarten komen er weer voorbij.
Heb paar mnd zonder internet gezeten en moet ff een aantal topics teruglezen volgens mij hehe.
Heb me vooral op de cupcakes gestort.
Misschien nog een keer een workshop volgen met een stel vriendinnen, dat bekleden lukt me nog niet zo.
Ik heb 't gewoon gedaan, maar ik hou het maar weer bij gewoon muffindeeg voortaan,quote:Op zondag 25 januari 2009 11:31 schreef Niara het volgende:
[..]
Tja niemand heeft geantwoord..
Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? En hoe is het geworden?
Wordt een beetje droog he? Ik vond het weel verrassend, het lijkt dan bijna lange-vingerachtig. Doormidden zagen en volproppen met jam is het mottoquote:Op zondag 25 januari 2009 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Ik heb 't gewoon gedaan, maar ik hou het maar weer bij gewoon muffindeeg voortaan,.
Ik voer ze wel aan m'n vriend.quote:Op zondag 25 januari 2009 17:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wordt een beetje droog he? Ik vond het weel verrassend, het lijkt dan bijna lange-vingerachtig. Doormidden zagen en volproppen met jam is het motto
zo leuk die bolletjestaartenquote:Op vrijdag 23 januari 2009 20:46 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]
ik heb hem bekleed, me nichtje heeft een versierd...
gevult met passievrucht mango jam en banketbakkersroom
jaquote:Op maandag 26 januari 2009 17:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Van deleukstetaartenshop? Vorige keer had ik het binnen een dag in huis, ik ben benieuwd wanneer het pakje komt dat ik vanochtend besteld heb.
strikken maken wil ik ook nog wel eens leren ja, ziet er zo mooi en feestelijk uit vind ik!quote:Op maandag 26 januari 2009 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welnee! Ik ben ook benieuwd wat jij besteld hebt..
Ik heb 2 kilo marsepein, tylose en modeleergereedschap besteld, om van de week eens te gaan oefenen met het maken van strikken en roosjes!
Daarom heb ik dus tylose besteld.quote:Op maandag 26 januari 2009 18:28 schreef Nouwk het volgende:
Strikken maken is echt niet moeilijk hoor, kijk maar even op de site van taartacadabra, daar heb je zo'n loopy bow, met allemaal van die rondjes dus. Tylose en eventueel kleurtje kneden, laten rusten, gelijke reepjes maken en uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, laten drogen samen met een rondje fondant, daarna aantal lussen op het onderste rondje, dan nieuw rondje erop, lussen erop en dan een roosje of nog een lus met een dot icing vastzetten.
Die echte strikken vallen ook wel mee, http://www.wonderhowto.co(...)orating-cake-214419/ enhttp://www.cakecentral.com/article103-How-To-Make-a-Gumpaste-Bow.html geven een duidelijke uitleg!
(Je snapt dat ik nu een strik wil zien..)
Vandaag twee assepoestermuizen geboetseerd en alvast wat knoopjes, morgen floral wire halen en dan kunnen we weer verder
Oeh, als je dat wilt doen, heel graagquote:Op maandag 26 januari 2009 20:31 schreef Nouwk het volgende:
Muck, tylose of tragacanthgum kun je ook in de winkel kopen, wel bij taartwinkels. Via internet kan ook natuurlijk. Wil het anders ook wel voor je opsturen? Dan krijg je geen tylose maar tragacanth, dat gebruik ik en werkt net zo goed (is hier in de winkel alleen goedkoper)..
tofquote:@ Vlitsie, niet zenuwachtig zijn! Het komt vast he-le-maal goed, ga je ook nog wat laten proeven (showshowshow dan!)? Of is het gewoon om te vragen wat ze willen e.d.? Ik heb ook voor eind dit jaar (ze izjn er vroeg bij) een bruidstaart op de bestelling staan, voor volgende maand nog een barbie/prinses en sinds vandaag ook nog een disney+voetbalboetseercombinatie.
een taartagenda? dat klinkt geweldigquote:Foto's komen eraan, tevens van mijn taartagenda die ZO schattig is
Ja, dat hoop ik ook!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:54 schreef Anne het volgende:
Da's minder Muck. Hopen dat ze het nog op tijd vinden. Dat ze het überhaupt vinden!
Echt ontzettend netjes van zequote:Beste klant,
Helaas hebben wij net bericht van onze vervoerder ontvangen dat uw pakket helaas manco is (wat betekend dat zij niet weten waar het is gebleven). Zij schijnen u hiervan op de hoogte te hebben gesteld.Wij zullen vandaag nog een pakket naar u verzenden, deze zou morgen uiterlijk overmorgen bij u binnen moeten komen.Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,Mandy de Leeuwdeleukstetaartenshop.nlDe status van uw order bij De Leukste Taarten Shop is: Verzonden
Verzendinformatie:
Indien de status van uw bestelling 'verzonden ' is, wordt de bestelling binnen 2 werkdagen aangeleverd. Indien de vervoerder niemand op het afleveradres aantreft wordt een notitie achtergelaten voor een vervolgafspraak.Uw pakket is vanaf de eerstvolgende werkdag na deze mail onder bovenstaand bestel-/factuurnummer te traceren via onze Track&Trace pagina. Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan, dan kunt u contact met ons opnemen.
Mocht u nog vragen hebben over uw bestelling, reageer dan s.v.p. op deze email.
Met vriendelijke groet,
Team van De Leukste Taarten Shop
ja he? Ik was helemaal verbaasd!quote:
Ja, dat deed ik ook, ik volgde de how to van tartacadabra, maar ik kreeg ze niet mooi gerangschikt, ik denk dat m'n lussen te breed waren, en hoewel ik dacht dat de lussen al genoeg waren gedroogd (ze hebben ongeveer 15 uur gestaan) zakten ze toch weer in. Het werd een erg platte strik zo.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:15 schreef Nouwk het volgende:
DAD, wat ging er mis dan? Als je:
Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
Die legocakejesquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:03 schreef Mirjam het volgende:
ik stumblede net langs een site met plaatjes die ik jullie niet wil onthouden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lolquote:Op maandag 2 februari 2009 20:07 schreef LeNeHe het volgende:
(Klinkt wel leuk; 'ik heb zojuist mijn eerste baby gemaakt')
Jep is een first impressions mold, heb hem alleen niet via daar gekocht maar via cakesbybien.nlquote:Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef Nouwk het volgende:
Heb je die babymold van first impressions?
Wat voor mixer je hebt maakt niks uit, ik mix met een tomado mixer van de Blokker en mijn biscuits worden prima. Het is alleen wel zo dat 10 minuten non stop op de hoogste stand mixxen niet echt heel bevordelijk is voor je mixxerquote:Op maandag 2 februari 2009 21:32 schreef LeNeHe het volgende:
Ik las dus dat het voor het mixen van het beslag heel belangrijk is om een goeie mixer te gebruiken (welke ik niet heb, ik heb de meest simpele Hema variant).
Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gunquote:Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
die mixer heb ik ookquote:Op maandag 2 februari 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen..
ik doe het gewoon zelfquote:Op maandag 2 februari 2009 22:01 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun
http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087
Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
Dat is in mijn ervaring het geval met BIJNA alle keukenspullenquote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Nouwk het volgende:
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
Hahaquote:Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
(sorry, Trustenik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Meen je dat?quote:Op maandag 2 februari 2009 22:44 schreef Muck het volgende:
[..]
die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
[..]
ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
Dat had ik dus ook,quote:Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt(kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten
ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Jepquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:25 schreef Taartje het volgende:
Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!![]()
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant? Tenminste, hoe ik het voor me zie. Vond de afbeelding op de site waar jij hem had besteld ook niet zo duidelijk. Weet nog steeds niet goed wat ik me erbij voor moet stellenquote:
Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:46 schreef Taartje het volgende:
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant?
Ah, ik snap hetquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:49 schreef Trusten het volgende:
[..]
Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...
[ afbeelding ]
ja, meen ik echt!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Meen je dat?. Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden.
.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 10:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
En Trusten, wat een mooie baby heb je gemaakt
Waar heb je die mal vanaf?
quote:Op maandag 2 februari 2009 21:27 schreef Trusten het volgende:
[..]
Jep is een first impressions mold, heb hem alleen niet via daar gekocht maar via cakesbybien.nl
Kopenquote:Op woensdag 4 februari 2009 17:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een verlanglijstje bij deleukstetaartenshop van 55 euro. Ik wil het allemaal hebben, maar ik vind het best veel geld. Dus nu twijfel ik..
.
maar scheelt nog steeds 8 euro met ebay, maar oke zelf wetenquote:Op woensdag 4 februari 2009 18:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
de sugarcraft gun (is nu goedkoper!)
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen. De enige eigenlijk die ik op e-bay zag staan was 19,88 euro, maar toen ik verder klikte begreep ik dat daar nog gewoon verzendkosten vanuit Engeland bij kwamen. Of heb ik verkeerd gekeken?quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:27 schreef Trusten het volgende:
[..]
maar scheelt nog steeds 8 euro met ebay, maar oke zelf weten
Deze is 19 pond (17 pond en 2 pond verzendkosten)quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen. De enige eigenlijk die ik op e-bay zag staan was 19,88 euro, maar toen ik verder klikte begreep ik dat daar nog gewoon verzendkosten vanuit Engeland bij kwamen. Of heb ik verkeerd gekeken?. Dus toen redeneerde ik, aangezien ik toch al dingen wil bestellen bij deleukstetaartenshop, en daar dus ook al verzendkosten betaal, kan ik hem beter bij die bestelling opdoen. Of zie ik iets over het hoofd?
.
Maar die 2 pond is toch alleen in Engeland? Ik kan me niet voorstellen dat dat naar Nederland niet duurder is. Ik ben op zulke momenten dan misschien ook wel eens wat te gemakkelijk hoor.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:45 schreef Trusten het volgende:
[..]
Deze is 19 pond (17 pond en 2 pond verzendkosten)
Omgerekend volgens de wisselkoes van vandaag 21 euro. Scheelt alsnog 7 euro
Nee, ook naar Nederland.quote:Op woensdag 4 februari 2009 18:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Maar die 2 pond is toch alleen in Engeland?
quote:Op woensdag 4 februari 2009 14:57 schreef Muck het volgende:
[..]
[..]
En ik zou hem ook niet kunnen eten of aansnijden denk ik
Voor Paypal heb je niet perse een creditcard nodig maar Paypal aanmaken duurt dan wel wat langer omdat ze dan een x aantal cent naar je rekening overmaken en als dat er op staat moet je het bevestigen en is je paypal account klaar voor gebruikquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
E-bay en ik zijn geen vriendjes.. Eerst moet ik m'n identiteit bevestigen met of een vaste telefoon of een creditcard, en ik heb beide niet, en betalen kan alleen met PayPal, en dat heb ik ook niet.
. Kijk er vanavond wel even met m'n vriend naar.
.
DaD, ik wil het je wel voorschieten met m'n creditcard, hoorquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
E-bay en ik zijn geen vriendjes.. Eerst moet ik m'n identiteit bevestigen met of een vaste telefoon of een creditcard, en ik heb beide niet, en betalen kan alleen met PayPal, en dat heb ik ook niet.
. Kijk er vanavond wel even met m'n vriend naar.
.
Oh, dat vind ik heel lief van je!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:20 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
DaD, ik wil het je wel voorschieten met m'n creditcard, hoorPM maar als je daar behoefte aan hebt.
Nee hoor, heb ik ook niet en ik ben toch echt Ebay-memberquote:Op woensdag 4 februari 2009 19:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
Nee, voor de registratie op e-bay heb ik een creditcard nodig!
Nou, ik toch wel. Na het invullen van m'n gegevens krijg ik een scherm dat ze graag willen verifiëren dat ik ben wie ik zeg dat ik ben, en dat kan of door me te laten bellen op een vaste telefoon (die ik niet heb) of door de gegevens van m'n creditcard door te geven. 't Staat er echt!quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:27 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nee hoor, heb ik ook niet en ik ben toch echt Ebay-member
quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
God, wat voel ik me een kneus.. Ik zal er hier over ophouden.
.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:25 schreef SiTuSavais het volgende:
Nou wil ik ook al een smootherKan vast ook wel met marsepein toch (ik vond MMF eigenlijk echt vies)?
Ik ga het nog één keer vragen (geloof dat ik er vorige keer geen antwoord op had)Kan je die ronde bakvorm alleen bij de IKEA halen? En is het dan eigenlijk gewoon een kom of echt een bakvorm?
thnx voor de tip!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:35 schreef Maneki.Neko het volgende:
Het beslag in de bakvorm met een lepel in het midden wat indeuken en naar de kanten toe ophogen, of de temperatuur tijdens het bakken steeds iets verhogen.
En sowieso ondersteboven storten zodat ze strakkeonderkant de bovenkant wordt
Goed excuus om nog maar eens naar de action te gaanquote:Op vrijdag 6 februari 2009 21:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb de smoother ook bij marsepein gebruikt, werkt hartstikke goed! Als je die bolvorm bedoelt die ik ook heb gebruikt, de mijne komt van de Action. Kostte uit m'n hoofd iets tussen de 2 en 3 euro! Hij is er in 2 maten en staatbij de kommen, het is eigenlijk geen bakvorm.
Hoe bedoel je? Je kunt ze toch gewoon zien????quote:KitchenQueen: je fotootjes doen het helaas niet!
Geweldigquote:Op zondag 8 februari 2009 16:09 schreef Vlitsie het volgende:
Fotootjes staan eindelijk online dus ik kan ze showen. En ik ben zoooo trots op de Snoopy taart, vond het ook jammer dat het huisje met Snooy & Woodstock weg ging. Best wel sneu hehe.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Oh ok, anders was het ook wel érg duurquote:
nee hoor, ik zie ze ook nietquote:Op zondag 8 februari 2009 16:17 schreef Poezebeest het volgende:
@ Kitchenqueen: ik zie maar 1 fotootje, de rest geeft een foutmelding. Maar misschien ligt het wel aan mijn pc, aangezien ik de enige ben met dit probleem.
Ik zie alleen de derde foto, met banketbakkersroom.quote:Op zondag 8 februari 2009 16:34 schreef KitchenQueen het volgende:
Wat zien jullie op die ene foto dan?
En zie je verder de tekst wel?
Puzzels?quote:Op zondag 8 februari 2009 16:45 schreef Nouwk het volgende:
Ja, die zie ik ook idd Muck!
Wat een super lieve Snoopy trouwens, en mooie Nijntje puzzels!Ik krijg helemaal zin om een snoopy te maken nu, misschien voor een taartveiling voor stichting de opkikker... Als dat natuurlijk mag van jou Vlits!
puzzels zijn taarten waarvoor een plaatje in elkaar gepuzzeld moet wordenquote:
Dat scheve is juist leukquote:Op zondag 8 februari 2009 17:02 schreef Vlitsie het volgende:
@ Nouwk: Tuurlijk mag je Snoopy maken.
@ STS: Ik heb gewoon heel scheef gesneden en had geen zin om een nieuw huisje te maken die wat rechter was haha.
@ KQ: Ik heb voor het hek en de planken van het huisje een roller gebruikt met houtnerf. Voor de feestslinger heb ik gewoon driehoekjes uitgesneden en het lintje met de sugargun gedaan. Ideaal ding.
quote:Op zondag 8 februari 2009 17:02 schreef Vlitsie het volgende:
@ Nouwk: Tuurlijk mag je Snoopy maken.
@ STS: Ik heb gewoon heel scheef gesneden en had geen zin om een nieuw huisje te maken die wat rechter was haha.
@ KQ: Ik heb voor het hek en de planken van het huisje een roller gebruikt met houtnerf. Voor de feestslinger heb ik gewoon driehoekjes uitgesneden en het lintje met de sugargun gedaan. Ideaal ding.
quote:Op zondag 8 februari 2009 16:09 schreef Vlitsie het volgende:
Fotootjes staan eindelijk online dus ik kan ze showen. En ik ben zoooo trots op de Snoopy taart, vond het ook jammer dat het huisje met Snooy & Woodstock weg ging. Best wel sneu hehe.
[ afbeelding ]
Hahaha dus dat wordt een Snoopy taart maken, Snoopyquote:Op maandag 9 februari 2009 13:10 schreef snoopy het volgende:
[..]
![]()
ik word ook 40 dit jaar
![]()
Maar wat een geweldige snoopytaart!
Is zo'n combi van banketbakkersroom en jam nou lekkerquote:Op zondag 8 februari 2009 16:58 schreef KitchenQueen het volgende:
Oké, tweede poging:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is echt veel lekkerder en niet te vergelijken met slagroomtaarten. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik houd helemaal niet van slagroomtaarten, maar vindt deze taarten wel erg lekker.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:07 schreef heaven7 het volgende:
Het ziet er prachtig uit maar worden het niet allemaal een soort zachte slagroomtaarten?
Ik heb eerst alleen marsepein, botercréme, taartmix en sugarflair kleurstof gekocht. Als je het niet met marsepein wilt maken, kun je ook fondant gebruiken. Verder gebruik ik als gereedschap veel huis/tuin/keuken spulletjes zoals een deegroller, mes, vork, mixer enz.quote:Wat hebben jullie als eerste dingen besteld dan?
Ik heb de sunflower/daisy/gerbera plunger cutter 45 mm en de daisy marguerite plunger cutter 20 mm.quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Tappits wil ik ook nog! Welke bloemetjes heb je besteld?
Ik heb nog niet met fondant gewerkt omdat ik marsepein erg lekker vind en tot nu toe erg fijn met marsepein werk. Geloof dat fondant moeilijker te bewerken is en makkelijker scheurt, maar wel fijner is om mee te boetseren. En witte fondant is ook echt wit, marsepein is moeilijker wit te krijgen. Maar meer kan ik je er helaas ook niet over vertellen. Volgens mij het is gewoon een kwestie van smaak en wat je gewend bent.quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Oké bedankt! Wat is makkelijker? Fondant of marsepein? Wat is fondant eigenlijk
Wissel je dan steeds tussen verschillende handschoentjes?quote:Marsepein kan vrij snel bederven als het bijvoorbeeld in aanraking is geweest met de vulling of andere voedingsmiddelen (al dan niet via je handen - altijd heel grondig handen wassen of handschoentjes gebruiken).
Als ik marsepein kleur of boetseer, ben ik niet bezig met de vulling, toch? Het gaat eigenlijk alleen om het bekleden (en dat doe ik zonder handschoenen). Wat je daarvan overhoudt moet je gewoon of meteen gebruiken of opeten, maar wat in aanraking gekomen kan zijn met de vulling moet je niet bewaren.quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:29 schreef KitchenQueen het volgende:
[..]
Wissel je dan steeds tussen verschillende handschoentjes?
Wauw, wat een mooie! Goed hoor!quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:25 schreef Poezebeest het volgende:
Taartje van vandaag:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:05 schreef Nouwk het volgende:
Oja, en Vlitsie, jouw taarten zijn prachtig, jij verdient het zeker om meeer taarten te maken! Gewoon briefjes ophangen en mond op tot mond reclame doen, zodra ze jouw taartjes zien spread the word wel!
wat een mooi woordquote:Op donderdag 12 februari 2009 19:05 schreef Nouwk het volgende:
Ja ik werk ook 20/30 uur in een week, vraag het me soms ook af. Ben het hele weekend weg dus mamataart wordt eenvoudig. De disney/bloemenviool is voor hetzelfde gezin maar twee verschillende verjaardagen.. Een taartje voor weekend we met schoonouders en vrienden van hun voor de gezelligheid, Barbietaart voor dochtertje van collega en kikkertaart voor een veiling.. Dus ik moet nog wel hard aan de bak, heb nu alles voor de disney en bloementaart gekleurd en getragacanth gelukkig, maar tis wel even stressen!
nee joh, dan zou ik binnen no-time een ton wegenquote:Op donderdag 12 februari 2009 20:17 schreef heaven7 het volgende:
Eten jullie de taarten voor eigen gebruik ook altijd zelf op?
heb ik inmiddelsquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:34 schreef Mirjam het volgende:
Oi oi oi, dat is niet zo mooi joh
Blijf er een koud, nat washandjeb op houden en ververs hem regelmatig... In ieder geval het komende uur ofzo
ja, ik schrok me de tering, om het maar even zo te zeggenquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:37 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, wat naar, Muck! Een ontploffend blikje gecondenseerde melkNog nooit van gehoord en was voor jou vast ook volkomen onverwacht. Als de brandwond groter is dan een rijksdaalder (van dat ouderwetse geld) kan je er wel even door je arts naar laten kijken. En er nu niets opsmeren, alleen koelen tegen de pijn.
zou misschien beter zijn, maar ik woon in een gat. de huisartsenpost is een paar kilometer fietsen, dus ik wacht tot morgenochtend en fiets dan naar de huisartsquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:43 schreef Mirjam het volgende:
Hm, als het zo groot is, kun je er dan niet beter nu naar katen kijken? Het klinkt wel heftig...
Pfff, helemaal naar dus, want ik ben het wel met Mirjam eens. Klinkt als een heftige brandwond. Doet het pijn? Doet het overal pijn?quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:44 schreef Muck het volgende:
zou misschien beter zijn, maar ik woon in een gat. de huisartsenpost is een paar kilometer fietsen, dus ik wacht tot morgenochtend en fiets dan naar de huisarts
ja, mijn hele hand doet pijn.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pfff, helemaal naar dus, want ik ben het wel met Mirjam eens. Klinkt als een heftige brandwond. Doet het pijn? Doet het overal pijn?
Nou, pijn is het antwoord dat ik wilde horenquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:50 schreef Muck het volgende:
ja, mijn hele hand doet pijn.
zal ik ze anders even bellen? dan kan ik vragen wat ze ervan vinden en eventueel alsnog de fiets pakken
ah, das mooiquote:Op donderdag 12 februari 2009 22:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, pijn is het antwoord dat ik wilde horenGeen pijn = nu direct bellen
Je zou tot morgen kunnen wachten, maar als je het zeker wilt weten zou je eventueel kunnen bellen. Waarschijnlijk zeggen ze: koelen en morgen komen.
thanks!quote:Op donderdag 12 februari 2009 23:16 schreef Isabeau het volgende:
Sterkte! En om weer on-topic te komen: wat was je met de Dulce de Leche (gòddelijk spul! als het niet ontploft) van plan?
ik las opetenquote:Op donderdag 12 februari 2009 23:16 schreef Mirjam het volgende:
goedzo
is het niet open ofzo?
gwoon nette dichte blaren?
knorrigquote:
die is echt superleukquote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:51 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoe is het met je hanf Muck? heb je er erg veel last van?
Hier een foto van de taart die ik vanmorgen heb gemaakt voor iemand hier uit de buurt. Ze wou een over de top meisjes taart voor een meisje die 3 werd.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |