abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65672689
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:32 schreef LeNeHe het volgende:
Ik las dus dat het voor het mixen van het beslag heel belangrijk is om een goeie mixer te gebruiken (welke ik niet heb, ik heb de meest simpele Hema variant).
Wat voor mixer je hebt maakt niks uit, ik mix met een tomado mixer van de Blokker en mijn biscuits worden prima. Het is alleen wel zo dat 10 minuten non stop op de hoogste stand mixxen niet echt heel bevordelijk is voor je mixxer
pi_65672757
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65673249
Ik heb een oude van philips, mixt perfect wordt alleen wat warm. Nu mijn nieuwe keukenmachine (kennie) gebruikt in combi met siliconenvorm (wat ik sowieso niet gebruik).. En ik vond het kapsel niet te vreten.
pi_65673254
Aah gelukkig! Bedankt voor de reacties! Ik zal nog wel meer van die beginnersvragen hebben denk ik...

@ DAD; wat is er met je taart aan de hand dan?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_65673468
Ik heb een totaal gebrek aan creativiteit, eigenlijk, dus erg tevreden ben ik nooit over m'n versiering. Maar ik bekijk heel veel foto's om inspiratie op te doen!

Ik had ook nog een vraagje. Hoe werken crimpers en wat doen ze?
pi_65673579
Oh hmm, ze maken sierrandjes begrijp ik. Door te knijpen. Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik lange slierten kan maken! Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
pi_65673902
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun

http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087

Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
  maandag 2 februari 2009 @ 22:44:46 #133
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65675844
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen. .
die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:01 schreef Trusten het volgende:

[..]

Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun

http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087

Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65676503
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
pi_65677976
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt (kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65678112
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Nouwk het volgende:
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
Dat is in mijn ervaring het geval met BIJNA alle keukenspullen
* ColdFeet is verslingerd aan vijzel, sapcentrifuge en pannenlikker
pi_65678145
Die vijzel hè! Ik zoek me rot naar dat ding, mocht je hem ooit nog weer tegenkomen, CF, ik koop hem direct van je over.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65678163
Oh wacht, ik bedoel dat geweldige citroenrasp ding. Een vijzel heb ik al. Het is laat *kuch*
pi_65681619
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
(sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Haha ach, je kunt hem er ook afhalen en bewaren natuurlijk
pi_65682539
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:44 schreef Muck het volgende:

[..]

die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
[..]

ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
Meen je dat? . Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden. .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:29:17 #141
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65689858
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt (kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Dat had ik dus ook, De schrijfster van de cakewreck weblog kan dat ook altijd zo leuk beschrijven, als er weer een babyshower taart op de blog staat!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65696374
Haha, ik kan het me ook wel voorstellen. Zeker wanneer je de taart cadeau krijgt als kraamgeschenk... Toch vind ik de mal wel súper goed werken zeg! Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!

Ik heb overigens ook een heel eenvoudige en goedkope mixer, werkt prima. Nog een tip tegen lamme armen tijdens het mixen van biscuit: zet de mengkom in de gootsteen, zodat je mixer een beetje kan 'leunen' op de rand van de gootsteen. Hmm, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel haha.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_65698546
Heeft iemand een idee hoe lang je doet met een bakje van 30 gram crisco?
pi_65698847
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:25 schreef Taartje het volgende:
Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!
Jep
pi_65710156
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

Jep
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant? Tenminste, hoe ik het voor me zie. Vond de afbeelding op de site waar jij hem had besteld ook niet zo duidelijk. Weet nog steeds niet goed wat ik me erbij voor moet stellen Wil je eens een foto maken van de mal?
pi_65710403
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:46 schreef Taartje het volgende:
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant?
Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...

[ Bericht 9% gewijzigd door Trusten op 03-02-2009 21:56:03 ]
pi_65721891
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:49 schreef Trusten het volgende:

[..]

Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...

[ afbeelding ]
Ah, ik snap het Danku!
pi_65722567
kan iemand me wat uitleggen; want ik kan het nergens uithalen:

Is een cupcake een gewone muffin maar dan bewerkt? Of is het een ander formaat muffin -> kleiner ?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:32:07 #149
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65723788
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Meen je dat? . Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden. .
ja, meen ik echt!
misschien komt het doordat ik altijd al met fimoklei en gewone klei aan het prutsen was voor ik met marsepein begon, maar ik heb blijkbaar een vrij vaste hand, haha
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65723956
wauw Nouwk, Mooie taart en bijbehoren!

En Trusten, wat een mooie baby heb je gemaakt
Waar heb je die mal vanaf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')