ja he? Ik was helemaal verbaasd!quote:
Ja, dat deed ik ook, ik volgde de how to van tartacadabra, maar ik kreeg ze niet mooi gerangschikt, ik denk dat m'n lussen te breed waren, en hoewel ik dacht dat de lussen al genoeg waren gedroogd (ze hebben ongeveer 15 uur gestaan) zakten ze toch weer in. Het werd een erg platte strik zo.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:15 schreef Nouwk het volgende:
DAD, wat ging er mis dan? Als je:
Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
Die legocakejesquote:Op donderdag 29 januari 2009 22:03 schreef Mirjam het volgende:
ik stumblede net langs een site met plaatjes die ik jullie niet wil onthouden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lolquote:Op maandag 2 februari 2009 20:07 schreef LeNeHe het volgende:
(Klinkt wel leuk; 'ik heb zojuist mijn eerste baby gemaakt')
Jep is een first impressions mold, heb hem alleen niet via daar gekocht maar via cakesbybien.nlquote:Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef Nouwk het volgende:
Heb je die babymold van first impressions?
Wat voor mixer je hebt maakt niks uit, ik mix met een tomado mixer van de Blokker en mijn biscuits worden prima. Het is alleen wel zo dat 10 minuten non stop op de hoogste stand mixxen niet echt heel bevordelijk is voor je mixxerquote:Op maandag 2 februari 2009 21:32 schreef LeNeHe het volgende:
Ik las dus dat het voor het mixen van het beslag heel belangrijk is om een goeie mixer te gebruiken (welke ik niet heb, ik heb de meest simpele Hema variant).
Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gunquote:Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
die mixer heb ik ookquote:Op maandag 2 februari 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen..
ik doe het gewoon zelfquote:Op maandag 2 februari 2009 22:01 schreef Trusten het volgende:
[..]
Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun
http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087
Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
Dat is in mijn ervaring het geval met BIJNA alle keukenspullenquote:Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Nouwk het volgende:
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
Hahaquote:Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
(sorry, Trustenik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Meen je dat?quote:Op maandag 2 februari 2009 22:44 schreef Muck het volgende:
[..]
die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
[..]
ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
Dat had ik dus ook,quote:Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt(kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten
ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Jepquote:Op dinsdag 3 februari 2009 16:25 schreef Taartje het volgende:
Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!![]()
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant? Tenminste, hoe ik het voor me zie. Vond de afbeelding op de site waar jij hem had besteld ook niet zo duidelijk. Weet nog steeds niet goed wat ik me erbij voor moet stellenquote:
Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:46 schreef Taartje het volgende:
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant?
Ah, ik snap hetquote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:49 schreef Trusten het volgende:
[..]
Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...
[ afbeelding ]
ja, meen ik echt!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 09:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Meen je dat?. Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden.
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |