abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:01:37 #76
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65497971
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:57 schreef Anne het volgende:
Dat is héél erg netjes van ze .
ja he? Ik was helemaal verbaasd!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65498002
Heel goede service!

Hoe zou het met de proeverij van Vlitsie gaan?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65499848
En daar is ze weer...

Het aanstaande bruidspaar was helemaal flabbergasted door de taartjes. Ze vonden ze gewoon allemaal mooi, dus daar was ik wel helemaal happy mee. .
Uitendelijk hebben we de knoop door kunnen hakken voor de taart die ik zelf het leukst vond om te maken (ook al was die dus gaan uitzakken... je moet ook geen taartjes afsmeren met dulche de leche )
En ook nog de vulling waar ikzelf dus het meest happy ben, die vonden zij ver uit de lekkerste.
Bruidspaar blij en ik helemaal blij

Dus 19 juni mag ik een bruidstaart afleveren

ps. Foto's volgen nog.

ps. Tylose moet je gewoon door je fondant heenknenden en idd volgens de verpakking moet je dat 2 uur laten rusten. Ik laat het na het kneden eventjes 10 minuten liggen ofzo en ga daarna gewoon aan de freübel.
pi_65500511
Super Vlitsie! Krijgen we ook foto's? .

Ik heb net m'n allereerste roosje gemaakt en het lijkt ook nog best op een roosje. . En een beertje, maar dat is meer een kruising tussen een rat en een konijn geworden.
pi_65500540
Oh sorry, foto's komen nog lees ik. Niks gezegd. .
pi_65501893
Kun je dingen waar tylose door zit nou eigenlijk nog eten of niet?
Sanity is (not) statistical
pi_65502084
Ja kan je wel eten, maar hoe meer tylose je gebruikt hoe meer gummi en plakkerig het mondgevoel word. Sommige mensen vinden dat wel lekker, maar de meeste niet. Ik ben dr ook niet weg van, dus in de meeste dingen die ik maak (muv letters dmv tappits) doe ik geen tylose.
pi_65502129
Zeg je nu eigenlijk dat tylose helemaal niet nodig is bij boetseren?
pi_65502728
Eh niet bij alles, wel zware poppetjes bijvoorbeeld
pi_65505771
Ivoren taartje met rode gerbera:
Choco biscuit gevuld met chocomousse & vanille crème met frambozen.

Lichtblauw taartje met roos:
Chocobiscuit gevuld met malibu crème & vanille crème met stukjes bounty

Lichtgroen taartje met bloesem:
Biscuit gevuld met bailey's crème & espresso crème met moccaboontjes.

Donkerblauw taartje met print:
Biscuit gevuld met rozencrème & witte chocolade aardbeienmousse.

Het bruidspaar gaat voor de groene en de vulling van witte chocolade aardbeienmousse & vanillecrème met aardbeien.

pi_65505973
Ziet er mooi uit Vlitsie! Die taart met de gerbera vind ik erg gaaf gerbera's zijn mijn lievelingsbloemetjes.

Gebruiken jullie ook tylose om strikken mee te maken?
pi_65506094
Devilsanddust, je moet de tylose er in kneden samen met een kleurtje eventueel, daaarna minimaal twee uur laten rusten (liefst zo lang mogelijk) in vershoudfolie. Daarna kun je modelleren.
pi_65506190
Mooi trouwens dat het er is Muck, en netjes van de hebshop! Mooie taartjes Vlitsie, staat erg mooi zo! Ik gebruik wel tylose, dan kun je bijvoorbeeld roosjes veel dunner uitrollen en worden ze veel mooier en echter. ook rechtopstaande poppetjes gebruik ik het voor, anders zakken ze goed in. Meestal worden de uitgebreide decoraties toch niet gebruikt joh!
pi_65506556
Ik vind de groene ook het mooiste, Vlitsie. Mooi hoor.

Bedankt voor de tips Nouwk. .
pi_65510226
Vlitsie, hoe maak je Bailey's-creme?
pi_65510627
Postte ik net, valt internet weg. Zucht. Ik maak de baileyscreme van botercrememix (omdat ik boter+poedersuiker niet lekker vind en de mixen wel) en dan ipv water baileys toevoegen. Erg makkelijk en mijn baileysverslaafde vriendinnen vonden hem om te smullen!

http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Recepten:Vullen:Baileysvulling
Je kunt tevens dit recept gebruiken, is wel wat meer werk!
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:06:40 #92
112545 Muck
pi_65525831
Wow vlits, wat een prachtige taarten!
Ik ben helemaal verliefd op die gerbera
pi_65530965
Ik heb een poging gedaan tot het maken van een strik, maar het ging helemaal niet! Die how to van tartacacadabra was heel duidelijk, maar toch... Hoe breed en lang maken jullie je ´lintjes´?
pi_65537636
TVP!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_65538041
DAD, wat ging er mis dan? Als je:

Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
pi_65547079
ik stumblede net langs een site met plaatjes die ik jullie niet wil onthouden:

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65555937
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:15 schreef Nouwk het volgende:
DAD, wat ging er mis dan? Als je:

Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
Ja, dat deed ik ook, ik volgde de how to van tartacadabra, maar ik kreeg ze niet mooi gerangschikt, ik denk dat m'n lussen te breed waren, en hoewel ik dacht dat de lussen al genoeg waren gedroogd (ze hebben ongeveer 15 uur gestaan) zakten ze toch weer in. Het werd een erg platte strik zo. . Maar ik ga als ik tijd heb nog wel eens proberen, met misschien een andere maat lussen en langer laten drogen.
pi_65556134
Die draak!! wow, wat prachtig gemaakt!
De rest is gewoon heel erg grappig (en uiteraard ook mooi)

Vlitsie, wat een prachtige taarten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65573578
15 uur moet genoeg zijn hoor. Hoe lang had je de tylose laten drogen en hoe lang heb je de geknede fondant laten rusten? Breedte moet opzich geen probleem zijn volgens mij!
pi_65596535
Wat een mooie/lekkere taarten komen hier voorbij zeg!
Ik krijg helemaal zin om er ook eentje te maken. Heb ooit een kwarktaart gemaakt en een paar keer appeltaart, maar een taart maken en die dan helemaal versieren lijkt me veel leuker...

Kun je een basistaart (kapsel heet dat toch?) bakken met een springvorm?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_65596819
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:03 schreef Mirjam het volgende:
ik stumblede net langs een site met plaatjes die ik jullie niet wil onthouden:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die legocakejes
pi_65597058
Jippie, ik ben bezig met het maken van mijn eerste taart. Het kapsel is net uit de oven, banketbakkersroom is klaar en botercréme is in de maak!
Foto's volgen...
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
pi_65601704
Ik wil zien Ik ben bezig met een barbietaart, tmoet een assepoester worden. Voor het eten afgesmeerd en fondant gekleurd, zo meteen bekleden en versieren
pi_65602326
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:03 schreef Mirjam het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk!!
pi_65602521
@ LeNeHe, ik had je reactie helemaal niet gezien. Natuurlijk kan dat, dat doe ik zelf ook! Vind je hem niet hoog genoeg dan kun je hem ophogen met bakpapier Maar springvorm werkt perfect!
pi_65602779
Die draak vind ik too much. Dat is toch geen taart meer? Dat is gewoon 'n draak!
pi_65603083
Thanks Nouwk!
Dan ga ik van de week eens even inslaan en een poging wagen. Ik zal de foto's t.z.t. wel hier posten.
I found myself alone,
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:54:44 #108
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65606169

Sack boy taart!
bron: geekologie.com
pi_65606357
Hmm, op de foto lijkt hij vrij bobbelig, in het licht zie je dat eigenlijk niet. Gauw een foto gemaakt, morgen wordt hij op een plateau gezet enzo, dit is een action vervoerdoos hihi

pi_65607022
Wat mooi! Al die knopen en kraaltjes wat een werk en die hele prinses...
I found myself alone,
pi_65607126
HIj is echt heel gaaf geworden Nouwk!
pi_65608175
Wow nouwk! Hoe doe je dat? Ziet er echt geweldig uit!
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
pi_65609122
Grappig, ik ben dan weer niet zo tevreden oid, komt omdat ik hem ergens van na wilde maken denk ik, maar had echt geen puf meer nu dus is het maar zo geworden Tzijn twee tulbandvormen, grote en kleine (en ze rezen niet zoo geweldig, dus liepen niet helemaal mooi in elkaar over..) die ik gevuld heb, op elkaar gezet, rondgeplamuurd heb, toen fondant erover heen, gaatje gemaakt in de bovenkant en de pop erin geprikt. Alleen de barbie wil steeds topless, dus ik had nog een beetje ruzie.. Maargoed, we zullen zien hoe hij houdt.

De rode muis is trouwens wel een ongeluksdier, hijs al twee keer gevallen, twee keer de arm eraf (nieuwe arm gemaakt, vanavond dus de tweede keer, vingers afgebroken (heeft alleen nog een duim), onthoofd (nu een los hoofd) en een afgebroken arm (nu ook weer los eraan geduwd, zijn al keihard). Kan ik dan heel erg van balen maar ja! Hopelijk smaakt hij de gasten en dan ben ik weer blij!
pi_65613853
Ha, nu je zo zegt dat het tulbanden zijn, zie ik dat ineens! En oh, wat een lieve taart. Die muisjes En die hele opstelling, met kraaltjes en knoopjes ontzettend leuk gedaan, Nouwk
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 2 februari 2009 @ 14:21:07 #115
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65655830
Coole taarten maken jullie!!
hoi
mag ik hier een vraagje stellen over kleurstof voor in voeding?

Die kleurstof, lost die meteen op in water? of blijft deze nog even in bolletjes vorm zegmaar als je die met een druppel in water laat vallen?
en waar kun je dit kopen? ook bij een supermarkt?

thnx
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_65658780
Die strikjes!

Ik lust helemaal geen taart, maar nu ben ik verliefd!
Sweet and innocent...
pi_65661561
IK zit graag aan de eettafel te werken, maar dat werd altijd zo'n bende. Nu heb ik dus een siliconenmatje gekocht bij de Action, ik hoop dat dat fijn gaat werken. En een vorm om een boltaart mee te maken. .
pi_65663401
Ik heb die mat ook, is heel fijn!
pi_65667005
Ik heb zojuist mijn eerste babytje gemaakt (met een mal maar het effect blijft super)

pi_65668733
Wat een schatje Trusten. (Klinkt wel leuk; 'ik heb zojuist mijn eerste baby gemaakt' )
I found myself alone,
pi_65668952
Oh, gaaf zeg!

Leuk, babietjes makwn?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65669016
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:07 schreef LeNeHe het volgende:
(Klinkt wel leuk; 'ik heb zojuist mijn eerste baby gemaakt' )
Lol marsepein ontmaagding
pi_65670280
Heb je die babymold van first impressions? Ik vind hem sjiek!
pi_65672442
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:41 schreef Nouwk het volgende:
Heb je die babymold van first impressions?
Jep is een first impressions mold, heb hem alleen niet via daar gekocht maar via cakesbybien.nl
pi_65672638
zit ik van alles in te tikken, is m'n berichtje weer verdwenen in cyberspace.

Ik las dus dat het voor het mixen van het beslag heel belangrijk is om een goeie mixer te gebruiken (welke ik niet heb, ik heb de meest simpele Hema variant).
Nu heb ik wel een of andere superuitgebreide keukenmachine; is het mogelijk om daarmee een goed beslag te mixen?
I found myself alone,
pi_65672689
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:32 schreef LeNeHe het volgende:
Ik las dus dat het voor het mixen van het beslag heel belangrijk is om een goeie mixer te gebruiken (welke ik niet heb, ik heb de meest simpele Hema variant).
Wat voor mixer je hebt maakt niks uit, ik mix met een tomado mixer van de Blokker en mijn biscuits worden prima. Het is alleen wel zo dat 10 minuten non stop op de hoogste stand mixxen niet echt heel bevordelijk is voor je mixxer
pi_65672757
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen. .
pi_65673249
Ik heb een oude van philips, mixt perfect wordt alleen wat warm. Nu mijn nieuwe keukenmachine (kennie) gebruikt in combi met siliconenvorm (wat ik sowieso niet gebruik).. En ik vond het kapsel niet te vreten.
pi_65673254
Aah gelukkig! Bedankt voor de reacties! Ik zal nog wel meer van die beginnersvragen hebben denk ik...

@ DAD; wat is er met je taart aan de hand dan?
I found myself alone,
pi_65673468
Ik heb een totaal gebrek aan creativiteit, eigenlijk, dus erg tevreden ben ik nooit over m'n versiering. Maar ik bekijk heel veel foto's om inspiratie op te doen!

Ik had ook nog een vraagje. Hoe werken crimpers en wat doen ze?
pi_65673579
Oh hmm, ze maken sierrandjes begrijp ik. Door te knijpen. Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik lange slierten kan maken! Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
pi_65673902
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:54 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hoe doen jullie dat? Ik vind twee van die in elkaar gedraaide slierten rond de onderkant vaak zo leuk staan.
Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun

http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087

Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
  maandag 2 februari 2009 @ 22:44:46 #133
112545 Muck
pi_65675844
quote:
Op maandag 2 februari 2009 21:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb ook die mixer van een tientje van de HEMA, en m'n kapsels zijn altijd perfect. Kon ik dat ook maar over de rest van m'n taart zeggen. .
die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:01 schreef Trusten het volgende:

[..]

Het kan met een kleipistool maar dat kost je wel je handen (is erg zwaar), de meesten doen het met een sugarcraft gun

http://www.deleukstetaartenshop.nl/product_info.php?cPath=21_68&products_id=1087

Je kan hem op ebay.co.uk kopen voor 20 euro inc. verzenden
ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
pi_65676503
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
pi_65677976
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt (kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65678112
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:59 schreef Nouwk het volgende:
Dat kan idd ook, maar een sugargun staat bij mij wel op het lijstje, als je hem eenmaal hebt schijn je er niet meer van af te willen..
Dat is in mijn ervaring het geval met BIJNA alle keukenspullen
* ColdFeet is verslingerd aan vijzel, sapcentrifuge en pannenlikker
pi_65678145
Die vijzel hè! Ik zoek me rot naar dat ding, mocht je hem ooit nog weer tegenkomen, CF, ik koop hem direct van je over.
pi_65678163
Oh wacht, ik bedoel dat geweldige citroenrasp ding. Een vijzel heb ik al. Het is laat *kuch*
pi_65681619
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
(sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Haha ach, je kunt hem er ook afhalen en bewaren natuurlijk
pi_65682539
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:44 schreef Muck het volgende:

[..]

die mixer heb ik ook
doet het als een tierelier
[..]

ik doe het gewoon zelf
hele dunne sliertjes rollen en die in elkaar draaien...
Meen je dat? . Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden. .
  dinsdag 3 februari 2009 @ 13:29:17 #141
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_65689858
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:32 schreef Isabeau het volgende:
Nouwk, wat een überlieve taart + aanhang heb je gemaakt (kapsel te zoet?) En ik denk dat ik liever mijn tanden in een roze baljurk of een disney-achtig muisje zet dan in een iets te levensecht babietje! Horror, zo'n baby op een taart! (sorry, Trusten ik zou er onpasselijk van worden als iemand dat serveert...en er een més in zet!)
Dat had ik dus ook, De schrijfster van de cakewreck weblog kan dat ook altijd zo leuk beschrijven, als er weer een babyshower taart op de blog staat!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_65696374
Haha, ik kan het me ook wel voorstellen. Zeker wanneer je de taart cadeau krijgt als kraamgeschenk... Toch vind ik de mal wel súper goed werken zeg! Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!

Ik heb overigens ook een heel eenvoudige en goedkope mixer, werkt prima. Nog een tip tegen lamme armen tijdens het mixen van biscuit: zet de mengkom in de gootsteen, zodat je mixer een beetje kan 'leunen' op de rand van de gootsteen. Hmm, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel haha.
A balanced diet is a cookie in each hand
pi_65698546
Heeft iemand een idee hoe lang je doet met een bakje van 30 gram crisco?
pi_65698847
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:25 schreef Taartje het volgende:
Hoe gaat zoiets, is het echt een soort vormpje waar je marsepein in drukt? Heel erg mooi!
Jep
pi_65710156
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:35 schreef Trusten het volgende:

[..]

Jep
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant? Tenminste, hoe ik het voor me zie. Vond de afbeelding op de site waar jij hem had besteld ook niet zo duidelijk. Weet nog steeds niet goed wat ik me erbij voor moet stellen Wil je eens een foto maken van de mal?
pi_65710403
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:46 schreef Taartje het volgende:
Maar, maar, dan heb je toch een platte onderkant?
Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...

[ Bericht 9% gewijzigd door Trusten op 03-02-2009 21:56:03 ]
pi_65721891
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:49 schreef Trusten het volgende:

[..]

Klopt de onderkant is ook plat, de mal heb ik uitgeleend maar dat ie plat is zie je niet aangezien de baby ligt...

[ afbeelding ]
Ah, ik snap het Danku!
pi_65722567
kan iemand me wat uitleggen; want ik kan het nergens uithalen:

Is een cupcake een gewone muffin maar dan bewerkt? Of is het een ander formaat muffin -> kleiner ?
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  woensdag 4 februari 2009 @ 10:32:07 #149
112545 Muck
pi_65723788
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:01 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Meen je dat? . Ik heb het al heel wat keren geprobeerd, maar gelijkmatige rolletjes ho maar. Toch maar eens die sugarcraft gun aanschaffen dan... 't Is een dure hobby aan het worden. .
ja, meen ik echt!
misschien komt het doordat ik altijd al met fimoklei en gewone klei aan het prutsen was voor ik met marsepein begon, maar ik heb blijkbaar een vrij vaste hand, haha
pi_65723956
wauw Nouwk, Mooie taart en bijbehoren!

En Trusten, wat een mooie baby heb je gemaakt
Waar heb je die mal vanaf?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')