abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:01:37 #76
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65497971
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:57 schreef Anne het volgende:
Dat is héél erg netjes van ze .
ja he? Ik was helemaal verbaasd!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65498002
Heel goede service!

Hoe zou het met de proeverij van Vlitsie gaan?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65499848
En daar is ze weer...

Het aanstaande bruidspaar was helemaal flabbergasted door de taartjes. Ze vonden ze gewoon allemaal mooi, dus daar was ik wel helemaal happy mee. .
Uitendelijk hebben we de knoop door kunnen hakken voor de taart die ik zelf het leukst vond om te maken (ook al was die dus gaan uitzakken... je moet ook geen taartjes afsmeren met dulche de leche )
En ook nog de vulling waar ikzelf dus het meest happy ben, die vonden zij ver uit de lekkerste.
Bruidspaar blij en ik helemaal blij

Dus 19 juni mag ik een bruidstaart afleveren

ps. Foto's volgen nog.

ps. Tylose moet je gewoon door je fondant heenknenden en idd volgens de verpakking moet je dat 2 uur laten rusten. Ik laat het na het kneden eventjes 10 minuten liggen ofzo en ga daarna gewoon aan de freübel.
pi_65500511
Super Vlitsie! Krijgen we ook foto's? .

Ik heb net m'n allereerste roosje gemaakt en het lijkt ook nog best op een roosje. . En een beertje, maar dat is meer een kruising tussen een rat en een konijn geworden.
pi_65500540
Oh sorry, foto's komen nog lees ik. Niks gezegd. .
pi_65501893
Kun je dingen waar tylose door zit nou eigenlijk nog eten of niet?
Sanity is (not) statistical
pi_65502084
Ja kan je wel eten, maar hoe meer tylose je gebruikt hoe meer gummi en plakkerig het mondgevoel word. Sommige mensen vinden dat wel lekker, maar de meeste niet. Ik ben dr ook niet weg van, dus in de meeste dingen die ik maak (muv letters dmv tappits) doe ik geen tylose.
pi_65502129
Zeg je nu eigenlijk dat tylose helemaal niet nodig is bij boetseren?
pi_65502728
Eh niet bij alles, wel zware poppetjes bijvoorbeeld
pi_65505771
Ivoren taartje met rode gerbera:
Choco biscuit gevuld met chocomousse & vanille crème met frambozen.

Lichtblauw taartje met roos:
Chocobiscuit gevuld met malibu crème & vanille crème met stukjes bounty

Lichtgroen taartje met bloesem:
Biscuit gevuld met bailey's crème & espresso crème met moccaboontjes.

Donkerblauw taartje met print:
Biscuit gevuld met rozencrème & witte chocolade aardbeienmousse.

Het bruidspaar gaat voor de groene en de vulling van witte chocolade aardbeienmousse & vanillecrème met aardbeien.

pi_65505973
Ziet er mooi uit Vlitsie! Die taart met de gerbera vind ik erg gaaf gerbera's zijn mijn lievelingsbloemetjes.

Gebruiken jullie ook tylose om strikken mee te maken?
pi_65506094
Devilsanddust, je moet de tylose er in kneden samen met een kleurtje eventueel, daaarna minimaal twee uur laten rusten (liefst zo lang mogelijk) in vershoudfolie. Daarna kun je modelleren.
pi_65506190
Mooi trouwens dat het er is Muck, en netjes van de hebshop! Mooie taartjes Vlitsie, staat erg mooi zo! Ik gebruik wel tylose, dan kun je bijvoorbeeld roosjes veel dunner uitrollen en worden ze veel mooier en echter. ook rechtopstaande poppetjes gebruik ik het voor, anders zakken ze goed in. Meestal worden de uitgebreide decoraties toch niet gebruikt joh!
pi_65506556
Ik vind de groene ook het mooiste, Vlitsie. Mooi hoor.

Bedankt voor de tips Nouwk. .
pi_65510226
Vlitsie, hoe maak je Bailey's-creme?
pi_65510627
Postte ik net, valt internet weg. Zucht. Ik maak de baileyscreme van botercrememix (omdat ik boter+poedersuiker niet lekker vind en de mixen wel) en dan ipv water baileys toevoegen. Erg makkelijk en mijn baileysverslaafde vriendinnen vonden hem om te smullen!

http://www.deleukstetaarten.nl/index.php?Recepten:Vullen:Baileysvulling
Je kunt tevens dit recept gebruiken, is wel wat meer werk!
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:06:40 #92
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65525831
Wow vlits, wat een prachtige taarten!
Ik ben helemaal verliefd op die gerbera
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65530965
Ik heb een poging gedaan tot het maken van een strik, maar het ging helemaal niet! Die how to van tartacacadabra was heel duidelijk, maar toch... Hoe breed en lang maken jullie je ´lintjes´?
pi_65537636
TVP!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_65538041
DAD, wat ging er mis dan? Als je:

Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
pi_65547079
ik stumblede net langs een site met plaatjes die ik jullie niet wil onthouden:

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_65555937
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 18:15 schreef Nouwk het volgende:
DAD, wat ging er mis dan? Als je:

Tylose/traganth kneed samen met een kleurtje, tijdje laat rusten, dan uitrollen en rechthoeken maken (ik meet met het liniaal, grootte verschilt per taart, en ik maak altijd wat extra lusjes). Uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, in het begin nog even rondmodeleren af en toe. Daarna fondant/icing en stapelen maar!
Ja, dat deed ik ook, ik volgde de how to van tartacadabra, maar ik kreeg ze niet mooi gerangschikt, ik denk dat m'n lussen te breed waren, en hoewel ik dacht dat de lussen al genoeg waren gedroogd (ze hebben ongeveer 15 uur gestaan) zakten ze toch weer in. Het werd een erg platte strik zo. . Maar ik ga als ik tijd heb nog wel eens proberen, met misschien een andere maat lussen en langer laten drogen.
pi_65556134
Die draak!! wow, wat prachtig gemaakt!
De rest is gewoon heel erg grappig (en uiteraard ook mooi)

Vlitsie, wat een prachtige taarten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_65573578
15 uur moet genoeg zijn hoor. Hoe lang had je de tylose laten drogen en hoe lang heb je de geknede fondant laten rusten? Breedte moet opzich geen probleem zijn volgens mij!
pi_65596535
Wat een mooie/lekkere taarten komen hier voorbij zeg!
Ik krijg helemaal zin om er ook eentje te maken. Heb ooit een kwarktaart gemaakt en een paar keer appeltaart, maar een taart maken en die dan helemaal versieren lijkt me veel leuker...

Kun je een basistaart (kapsel heet dat toch?) bakken met een springvorm?
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')