abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65851962
Briljánt, Vlitsie! Heel erg mooi!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65852038
quote:
KitchenQueen: je fotootjes doen het helaas niet!
Hoe bedoel je? Je kunt ze toch gewoon zien????
Liever vragen naar de langste weg dan een antwoord dat je stil doet staan.
pi_65852259
Wauw Vlitsie, echt heel erg gaaf!

@ Kitchenqueen: ik zie maar 1 fotootje, de rest geeft een foutmelding. Maar misschien ligt het wel aan mijn pc, aangezien ik de enige ben met dit probleem.
pi_65852349
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:09 schreef Vlitsie het volgende:
Fotootjes staan eindelijk online dus ik kan ze showen . En ik ben zoooo trots op de Snoopy taart, vond het ook jammer dat het huisje met Snooy & Woodstock weg ging. Best wel sneu hehe.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Geweldig ! Heb je in dat huisje nou ook cake zitten of is dat één grote blok marsepein?
pi_65852631
Het huisje is idd van cake gemaakt

KQ: Ik zie ook maar 1 plaatje de rest helaas niet.
pi_65852682
Dit was mijn eerste taart die ik heb gemaakt, puur om te kijken of het me zou lukken.
Vind het redelijk geslaagd voor de eerste keer.
A.s woensdag ga ik er eentje voor mijn moeders verjaardag maken.
Ze is op 14 februari jarig dus ik denk dat het iets romantisch wordt!
pi_65852713
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:26 schreef Vlitsie het volgende:
Het huisje is idd van cake gemaakt
Oh ok, anders was het ook wel érg duur Wel makkelijker, denk ik. Want heb je nou die cake helemaal scheef moeten snijden? Of heb je die onregelmatige structuur (de planken/het dak) wel gewoon gekregen door de marsepein?
pi_65852744
@Vlitsie:
Wat voor gereedschappen heb je nu allemaal voor deze taart gebruikt?
Zoals voor het hek en de planken van het huisje etc?
  zondag 8 februari 2009 @ 16:32:03 #209
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65852841
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:17 schreef Poezebeest het volgende:
@ Kitchenqueen: ik zie maar 1 fotootje, de rest geeft een foutmelding. Maar misschien ligt het wel aan mijn pc, aangezien ik de enige ben met dit probleem.
nee hoor, ik zie ze ook niet

en vlitsie, wauw wat een geweldige taarten
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65852933
Wat zien jullie op die ene foto dan?
En zie je verder de tekst wel?
  zondag 8 februari 2009 @ 16:37:58 #211
112545 Muck
pi_65853086
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:34 schreef KitchenQueen het volgende:
Wat zien jullie op die ene foto dan?
En zie je verder de tekst wel?
Ik zie alleen de derde foto, met banketbakkersroom.
en ja, de tekst zie ik wel.
Het ligt waarschijnlijk aan de site waar je de foto's geupload hebt
pi_65853336
Ja, die zie ik ook idd Muck!

Wat een super lieve Snoopy trouwens, en mooie Nijntje puzzels! Ik krijg helemaal zin om een snoopy te maken nu, misschien voor een taartveiling voor stichting de opkikker... Als dat natuurlijk mag van jou Vlits!
pi_65853703
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:45 schreef Nouwk het volgende:
Ja, die zie ik ook idd Muck!

Wat een super lieve Snoopy trouwens, en mooie Nijntje puzzels! Ik krijg helemaal zin om een snoopy te maken nu, misschien voor een taartveiling voor stichting de opkikker... Als dat natuurlijk mag van jou Vlits!
Puzzels? Dat zijn toch taarten?
pi_65853792
Oké, tweede poging:

pi_65853905
@ Nouwk: Tuurlijk mag je Snoopy maken .

@ STS: Ik heb gewoon heel scheef gesneden en had geen zin om een nieuw huisje te maken die wat rechter was haha.

@ KQ: Ik heb voor het hek en de planken van het huisje een roller gebruikt met houtnerf. Voor de feestslinger heb ik gewoon driehoekjes uitgesneden en het lintje met de sugargun gedaan. Ideaal ding .
  zondag 8 februari 2009 @ 17:02:08 #216
112545 Muck
pi_65853907
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:56 schreef Taurus het volgende:

[..]

Puzzels? Dat zijn toch taarten?
puzzels zijn taarten waarvoor een plaatje in elkaar gepuzzeld moet worden

Ik heb er pas een gemaakt met Mike van Monsters inc. maar mijn broer is vergeten een foto te maken

en de foto's zie ik nu wel KQ, mooie taart joh
  zondag 8 februari 2009 @ 17:03:13 #217
112545 Muck
pi_65853949
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:02 schreef Vlitsie het volgende:

@ STS: Ik heb gewoon heel scheef gesneden en had geen zin om een nieuw huisje te maken die wat rechter was haha.

@ KQ: Ik heb voor het hek en de planken van het huisje een roller gebruikt met houtnerf. Voor de feestslinger heb ik gewoon driehoekjes uitgesneden en het lintje met de sugargun gedaan. Ideaal ding .
Dat scheve is juist leuk
Pas wel bij Snoopy!
pi_65867422
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:02 schreef Vlitsie het volgende:

Ik dacht dat het de bedoeling was, ik vond het al knap
pi_65878234
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:09 schreef Vlitsie het volgende:
Fotootjes staan eindelijk online dus ik kan ze showen . En ik ben zoooo trots op de Snoopy taart, vond het ook jammer dat het huisje met Snooy & Woodstock weg ging. Best wel sneu hehe.

[ afbeelding ]
ik word ook 40 dit jaar

Maar wat een geweldige snoopytaart!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 9 februari 2009 @ 13:29:00 #220
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_65878836
Ik vind dit toch zo'n leuk topic om te lezen he
ik heb gewoon geen tijd om zo'n taart te maken.. mare als ik vakantie heb ga ik wel een poging doen.
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_65878995
Ik had bij m'n vorige bestelling een kapot flesje kleurstof ontvangen, dus ik had gemaild. Kreeg een mail terug met als antwoord dat ik bij m'n volgende bestelling in het opmerkingenveld moet aangeven dat ik nog een flesje tegoed heb. Maar ik had mezelf net zo gedisciplineerd voorgenomen om niets meer te bestellen deze maand. .
pi_65884925
quote:
Op maandag 9 februari 2009 13:10 schreef snoopy het volgende:

[..]

ik word ook 40 dit jaar

Maar wat een geweldige snoopytaart!
Hahaha dus dat wordt een Snoopy taart maken, Snoopy
pi_65886120
quote:
Op zondag 8 februari 2009 16:58 schreef KitchenQueen het volgende:
Oké, tweede poging:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is zo'n combi van banketbakkersroom en jam nou lekker ?
pi_65891896
Ik ga a.s woensdag een taart maken met een strik erop. Nu heb ik tylose bij de bakzolder gekocht voor de strik maar ik heb geen idee hoeveel tylose ik moet gebruiken voor één strik. Is een theelepeltje genoeg?
En is er anders ergens een tabelletje te vinden waar in ik kan zien hoeveel ik nodig heb?
Thnx alvast voor de hulp!
pi_65891990
Je hebt voor een strik ong 250 gram fondant of marsepein nodig en 3 gram tylose (= 1 afgestreken theelepel)
pi_65945453
'K heb weer wat inkopen gedaan!
4 potjes kleurstof: claret, pink, bitterlemon/lime, iceblue van het merk sugarflair.
Verder een zeiltje gekocht om het marsepein op te rollen. Ben benieuwd of dit fijn werkt!
Oh ja, ik heb ook nog twee hartvormpjes gekocht....
Ik kan weer aan de slag!
pi_65946161
Het ziet er prachtig uit maar worden het niet allemaal een soort zachte slagroomtaarten?
pi_65946202
Ik heb zojuist mijn bestelling binnen gekregen! Wat leuk om die doos uit te pakken. Ik weet wat ik heb besteld, maar het is toch alsof het allemaal cadeautjes zijn.

En er staat inmiddels een mini-bolletje in de oven. Die ik straks ga vullen en bekleden voor mijn lief. Kan ik oefenen met de tappits, bloemetjes en de sugargun die ik heb gekocht. Ben helemaal hieperdepieper....

Ben alleen vergeten om tylose te bestellen Dus ik kan nog geen strik uitproberen.
pi_65946273
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:07 schreef heaven7 het volgende:
Het ziet er prachtig uit maar worden het niet allemaal een soort zachte slagroomtaarten?
Het is echt veel lekkerder en niet te vergelijken met slagroomtaarten. Maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik houd helemaal niet van slagroomtaarten, maar vindt deze taarten wel erg lekker.
Je kunt de taart met vanalles vullen en slagroom is geen must. De biscuit smaakt goed. Het is gewoon lekker.
pi_65946397
Ik hou ook helemaal niet van slagroomtaarten, vandaar Is het moeilijk te doen? Het is wel erg verleidelijk eens wat dingetjes te bestellen om wat te freubelen
pi_65946511
Je moet even weten hoe en wat, maar op deleukstetaarten.nl staan zoveel tips dat je echt denkt, ohhhhhh, dat kan ik ook. Het is gewoon erg leuk om te doen en de reacties van de mensen die het eten is ook erg leuk.

Het enige nadeel is dat het wel echt heel verslavend is als je er eenmaal aan begonnen bent.
pi_65946535
Tappits wil ik ook nog! Welke bloemetjes heb je besteld?
pi_65947480
Klinkt leuk, had gister de site al even doorgeneusd ja. Ik hou van knutselen dus het is voornamelijk dat Echt een taartmonster ben ik sowieso niet maar het ziet er zo leuk uit Wat hebben jullie als eerste dingen besteld dan?
pi_65948006
quote:
Wat hebben jullie als eerste dingen besteld dan?
Ik heb eerst alleen marsepein, botercréme, taartmix en sugarflair kleurstof gekocht. Als je het niet met marsepein wilt maken, kun je ook fondant gebruiken. Verder gebruik ik als gereedschap veel huis/tuin/keuken spulletjes zoals een deegroller, mes, vork, mixer enz.
pi_65948127
Oké bedankt! Wat is makkelijker? Fondant of marsepein? Wat is fondant eigenlijk
pi_65948568
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 13:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Tappits wil ik ook nog! Welke bloemetjes heb je besteld?
Ik heb de sunflower/daisy/gerbera plunger cutter 45 mm en de daisy marguerite plunger cutter 20 mm.
De sugarcraft gun is trouwens echt helemaal geweldig! Ik ben er heel erg enthousiast over en heb alleen ff wat uitgeprobeerd. Vanavond ga ik de taart vullen en decoreren. Ik heb helaas niets in huis om te vullen. Moet er toch maar voor zorgen dat ik standaard een pak melk in huis heb, dan kan ik banketbakkersroom maken en vullen met jam, dat is er wel altijd.

En ik heb de funky tappits, is ff oefenen om ze er mooi uit te krijgen en mooi op de taart te krijgen.
pi_65948644
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 14:07 schreef heaven7 het volgende:
Oké bedankt! Wat is makkelijker? Fondant of marsepein? Wat is fondant eigenlijk
Ik heb nog niet met fondant gewerkt omdat ik marsepein erg lekker vind en tot nu toe erg fijn met marsepein werk. Geloof dat fondant moeilijker te bewerken is en makkelijker scheurt, maar wel fijner is om mee te boetseren. En witte fondant is ook echt wit, marsepein is moeilijker wit te krijgen. Maar meer kan ik je er helaas ook niet over vertellen. Volgens mij het is gewoon een kwestie van smaak en wat je gewend bent.
pi_65948798
Allebei maar proberen dus als ik ooit hier aan ga beginnen Dan doe ik het ook meteen goed
pi_65950348
Ik heb ook alleen nog maar met marsepein gewerkt, en dat bevalt me goed. .

Heb je foto's van je taarten, Poezebeest? .
pi_65959956
Heb maandag nog een taart gemaakt voor m'n beste vriendin die gister jarig was. Hij was superlekker en leuk! Het was voor het eerst dat 'vreemden' (geen familieleden o.i.d.) de taart aten en ze vonden het lekker! Ik had de taart gevuld met frambozenjam en botercreme gemengd met bastognekoek

Ik heb trouwens een vraagje; afgelopen vrijdag had ik nog wat gekleurde marsepein over na het taartmaken en die heb ik in een plastic zakje gedaan en dat weer in een afgesloten doos. Nu maakte ik het maandag open en het stonk! Heb het weggegooid, maar ik dacht altijd dat je het nog best even kon bewaren
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_65960843
Marsepein kan vrij snel bederven als het bijvoorbeeld in aanraking is geweest met de vulling of andere voedingsmiddelen (al dan niet via je handen - altijd heel grondig handen wassen of handschoentjes gebruiken).
Sanity is (not) statistical
pi_65962163
quote:
Marsepein kan vrij snel bederven als het bijvoorbeeld in aanraking is geweest met de vulling of andere voedingsmiddelen (al dan niet via je handen - altijd heel grondig handen wassen of handschoentjes gebruiken).
Wissel je dan steeds tussen verschillende handschoentjes?
pi_65962758
Fondant kun je heel goed bewaren iig, ik gebruik altijd fondant. Dit vanwege familieleden met lichte notenallergie maar kan fondant goed hebben, en niemand lust marsepein hier. Marsepein is zoals gezegd niet wit, of je moet speciaal wit bestellen. Marsepein is wel wat soepeler dan fondant voor het bekleden schijnt, maar fondant is niet moeilijker oid!
pi_65963650
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:29 schreef KitchenQueen het volgende:

[..]

Wissel je dan steeds tussen verschillende handschoentjes?
Als ik marsepein kleur of boetseer, ben ik niet bezig met de vulling, toch? Het gaat eigenlijk alleen om het bekleden (en dat doe ik zonder handschoenen). Wat je daarvan overhoudt moet je gewoon of meteen gebruiken of opeten, maar wat in aanraking gekomen kan zijn met de vulling moet je niet bewaren.

En gewoon zorgen dat je handen goed schoon zijn of inderdaad nieuwe handschoenen gebruiken - maar ik was m'n handschoenen ook gewoon tussen het werken met verschillende kleuren en dat werkt prima.
pi_65969804
Taartje van vandaag:

pi_65970069
Leuk!

Hoe heb je die randjes gemaakt?
pi_65970312
Je hebt daar van die speciale tappits voor, maar het is wel ff moeilijk om het precies en mooi op de taart te krijgen. De rode moest helemaal niet zo breed zijn, maar ik trok iets te hard aan de groene marsepein waardoor deze scheurde
De rode rand is driedelig en sloot echt niet mooi op elkaar aan, dus dan maar iets bedenken waardoor ik dat kon camoufleren. De gele rand ging een stuk makkelijker en is tweedelig. Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.
pi_65971300
Heb trouwens crisco gekocht en dat is echt heel fijn werken! Veel fijner dan poedersuiker!
pi_65971988
Nou, ondanks dat het niet helemaal ging hoe je wilde, vind ik 'm toch leuk.
pi_65972517
Ik ben ook erg tevreden met het eindresultaat!

En nu ga ik slapen en bedenken voor wie ik het volgende taartje ga maken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')