abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65333725
Maeghan, gewoon oefenen! Wel een boel kilo aankomen vrees ik, maar gewoon doen

@ Muck, omdat het modelletjes zijn, is het dan niet leuk om een landschap te maken met boompjes (net zoals die kerstboompjes bijv. met een schaartje) en dan een spoor en treintjes ertussendoor? De decoraties kun je toch al van te voren maken, dus tijdtechnisch.. Of je moet willen invriezen maar ik durf het niet!
  donderdag 22 januari 2009 @ 23:20:46 #27
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_65334119
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef Nouwk het volgende:

@ Muck, omdat het modelletjes zijn, is het dan niet leuk om een landschap te maken met boompjes (net zoals die kerstboompjes bijv. met een schaartje) en dan een spoor en treintjes ertussendoor? De decoraties kun je toch al van te voren maken, dus tijdtechnisch.. Of je moet willen invriezen maar ik durf het niet!
dat kan ook nog natuurlijk!
ik dacht aan 3 wat kleinere cakejes (ik heb een mini-mini-cakevorm ) met op elk een treintje en wat decoratie, maar jouw idee is leuker eigenlijk
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_65338921
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 23:09 schreef Nouwk het volgende:

Ik zal het maar gewoon weg moeten geven, denk ik. Lijkt me beter in mijn geval

Maar het ziet er wel heel mooi uit. In veel boeken zie je nog wel lelijke randjes aan taarten en uitlopertjes en zo, maar bij haar helemaal niet. En het is ook heel mooi gefotografeerd.

Ik wil weleens gaan oefenen met die koekjes. Om een of andere reden lijkt spuiten van royal icing me heel moeilijk, maar ik vind het wel vaak heel mooi. En met verschillende kleuren en consistenties kun je blijkbaar wel erg veel maken.
Sanity is (not) statistical
pi_65354196
Je kan ook een dummy versieren he, kan je niet opeten en scheelt dus weer kilo`s aankomen
Saartje
pi_65356049

ik heb hem bekleed, me nichtje heeft een versierd...

gevult met passievrucht mango jam en banketbakkersroom

[ Bericht 20% gewijzigd door soares op 23-01-2009 20:57:44 ]
And It Hurts With Every HeartBeat
  vrijdag 23 januari 2009 @ 20:49:14 #31
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_65356180
Njamjam (verkapte tvp)
Niet mieten! Door gieten!
pi_65367340
Ik heb nogal wat biscuitdeeg over (in een springvormpje van 16 cm gaat natuurlijk heel wat minder deeg dan in eentje van 24 cm , zou het heel erg misgaan als ik dat in muffinvormpjes gooide en er muffins van ging maken? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_65367374
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:46 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]

mooi, en klinkt erg lekker!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 25 januari 2009 @ 11:31:54 #34
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_65379357
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 21:14 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb nogal wat biscuitdeeg over (in een springvormpje van 16 cm gaat natuurlijk heel wat minder deeg dan in eentje van 24 cm , zou het heel erg misgaan als ik dat in muffinvormpjes gooide en er muffins van ging maken? .
Tja niemand heeft geantwoord..
Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? En hoe is het geworden?
pi_65379592
Wat een mooie taarten komen er weer voorbij.
Heb paar mnd zonder internet gezeten en moet ff een aantal topics teruglezen volgens mij hehe.
Heb me vooral op de cupcakes gestort.
Misschien nog een keer een workshop volgen met een stel vriendinnen, dat bekleden lukt me nog niet zo.
  zondag 25 januari 2009 @ 14:21:10 #36
112545 Muck
pi_65384319
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:43 schreef het-is-mij het volgende:
Wat een mooie taarten komen er weer voorbij.
Heb paar mnd zonder internet gezeten en moet ff een aantal topics teruglezen volgens mij hehe.
Heb me vooral op de cupcakes gestort.
Misschien nog een keer een workshop volgen met een stel vriendinnen, dat bekleden lukt me nog niet zo.
Ja het gaat echt hard he

Behalve die treintjes-taart heb ik ook een Monsters inc.-taart om te maken binnenkort
pi_65385693
quote:
Op zondag 25 januari 2009 11:31 schreef Niara het volgende:

[..]

Tja niemand heeft geantwoord..
Wat heb je er uiteindelijk mee gedaan? En hoe is het geworden?
Ik heb 't gewoon gedaan, maar ik hou het maar weer bij gewoon muffindeeg voortaan, .
pi_65392055
quote:
Op zondag 25 januari 2009 15:03 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ik heb 't gewoon gedaan, maar ik hou het maar weer bij gewoon muffindeeg voortaan, .
Wordt een beetje droog he? Ik vond het weel verrassend, het lijkt dan bijna lange-vingerachtig. Doormidden zagen en volproppen met jam is het motto
pi_65396531
quote:
Op zondag 25 januari 2009 17:50 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wordt een beetje droog he? Ik vond het weel verrassend, het lijkt dan bijna lange-vingerachtig. Doormidden zagen en volproppen met jam is het motto
Ik voer ze wel aan m'n vriend. .

Ik heb vandaag een klein taartje versierd voor m'n nichtje van 3. Weer alleen maar met 'platte' versieringen, wat een beetje saai begint te worden. Volgende keer ga ik iets 'staands' proberen, maar daarvoor moet ik eerst nog even inspiratie opdoen!
pi_65396688
Heb vandaag weer een taartje gebakken, met bonbonbloc creme en ik wilde er ganache overheen doen. Echter kon ik geen botercreme maken omdat de mixer zoek was Daarnaast is de ganache te dik en stroomt die niet lekker over het taartje heen. En hij blijft niet plakken aan de zijkanten, loopt er zo vanaf, potvervijfentwitigduizenddubbeltjes! Hij staat nu in de koelkast om te kijken of dat wat er wel aan de zijkant blijft zitten hard wordt en de volgende laag er beter op blijft plakken. Lukt dit niet, dan ga ik marsepein inzetten om de boel te redden, zucht.
pi_65397073
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:46 schreef soares het volgende:
[ afbeelding ]

zo leuk die bolletjestaarten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_65405625
@ Poezebeest, ik smeer alleen de randjes iets af, had je geen roomboter/margarine en poedersuiker in huis dan? Eventueel wat advocaat erdoor voor de smeuiigheid? Wat had je als ganacherecept gebruikt dan? Ik gebruik altijd evenveel ml als gram, vaak nog iets meer choco dan slagroom. Heb je het wel eerst laten rusten en elk half uur even omroeren? Daarna gieten om het kwartier ofzo, vloeit het nog mooi in elkaar over is het goed, anders klein beetje warm maken.
pi_65412339
Ik had wel poedersuiker en boter, maar niets om dit te mixen. En wilde idd ook alleen de randjes er mee vullen.

De ganache was echt teveel chocolade op te weinig slagroom, denk 3:1, haha. Op het forum van de leukstetaarten stond dat het de dikte moest hebben van yoghurt, mijne was kwark dikte. Het is uiteindelijk redelijk goed gekomen. Ik heb de eerste keer de randjes aangeduwd met een mes, daarna veel erover gegoten en met een mes gedoseerd. Na iedere laag ging de taart even de koelkast in. Hij is niet mooi glas en egaal, maar dat komt doordat de ganache te dik is. Taartje is ook echt een chocolade bom, vraag me af of die nog lekker is. Verder is die echt heel zwaar, letterlijk!
Nou goed, weer wat geleerd iig!

Nog een vraagje, hoe maken jullie lange ronde slierten? Ik heb het geprobeerd, maar de marsepein brak dan af, zijn dus platte sliertjes geworden.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:51:56 #44
112545 Muck
pi_65427040
Potverdikkie, ik zit met smart te wachten op een pakje van de webshop

[/ongeduldig]
pi_65427183
Van deleukstetaartenshop? Vorige keer had ik het binnen een dag in huis, ik ben benieuwd wanneer het pakje komt dat ik vanochtend besteld heb.
  maandag 26 januari 2009 @ 18:03:08 #46
112545 Muck
pi_65427365
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:57 schreef DevilsAndDust het volgende:
Van deleukstetaartenshop? Vorige keer had ik het binnen een dag in huis, ik ben benieuwd wanneer het pakje komt dat ik vanochtend besteld heb.
ja
ik heb hem vrijdagmiddag besteld, dus hij zou er vandaag of morgen moeten zijn. Volgens Track&trace issie onderweg, dus ik had de stille hoop dat ie er zou liggen als ik thuiskwam, maar helaas...

Wat heb je allemaal besteld? Of ben ik nu te nieuwsgierig?
pi_65427479
Welnee! Ik ben ook benieuwd wat jij besteld hebt. .

Ik heb 2 kilo marsepein, tylose en modeleergereedschap besteld, om van de week eens te gaan oefenen met het maken van strikken en roosjes!
  maandag 26 januari 2009 @ 18:15:22 #48
112545 Muck
pi_65427721
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Welnee! Ik ben ook benieuwd wat jij besteld hebt. .

Ik heb 2 kilo marsepein, tylose en modeleergereedschap besteld, om van de week eens te gaan oefenen met het maken van strikken en roosjes!
strikken maken wil ik ook nog wel eens leren ja, ziet er zo mooi en feestelijk uit vind ik!
ik heb een berg marsepein (het starterspakket, daar zitten al lekker veel kleurtjes in zodat ik niet zelf groen blauw en rood ben en niet zoveel hoef te kneden ) en 2 soorten glitter.
Om precies te zijn:
en
pi_65428100
Strikken maken is echt niet moeilijk hoor, kijk maar even op de site van taartacadabra, daar heb je zo'n loopy bow, met allemaal van die rondjes dus. Tylose en eventueel kleurtje kneden, laten rusten, gelijke reepjes maken en uiteinden aan elkaar plakken, op hun zij leggen, laten drogen samen met een rondje fondant, daarna aantal lussen op het onderste rondje, dan nieuw rondje erop, lussen erop en dan een roosje of nog een lus met een dot icing vastzetten.

Die echte strikken vallen ook wel mee, http://www.wonderhowto.co(...)orating-cake-214419/ enhttp://www.cakecentral.com/article103-How-To-Make-a-Gumpaste-Bow.html geven een duidelijke uitleg!

(Je snapt dat ik nu een strik wil zien.. )

Vandaag twee assepoestermuizen geboetseerd en alvast wat knoopjes, morgen floral wire halen en dan kunnen we weer verder
  maandag 26 januari 2009 @ 18:35:17 #50
112545 Muck
pi_65428334
ah thanks Nouwk!
Het is dat ik geen tylose in huis heb, maar anders was ik direct aan het knutselen geslagen!
Bij de volgende bestelling zal ik het meebestellen, of kan ik het ergens in een winkel kopen denk je?

En oeh, assepoestermuizen
heb je daar een foto van?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')