Heb inderdaad een andere indruk van het land. Na gesproken te hebben met een familielid wat daar voor z'n werk is geweest en door een collega die daar vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die ook niet. Dat is zo'n land waar jij als je als expat daar een ongeluk veroorzaakt, jij standaard een boete krijgt van 50.000 dollar. Gewoon, omdat jij maar een ongelovige buitenlander bent.
Nog meer domme voorbeelden?
Ah, dus kansloos dingen in het rond blaten is meer jouw ding?quote:[..]
Niet zoals mijn bovenstaande voorbeeld, for starters.
Maar ik ga hier niet met jou de discussie hoe discriminatoir islamitische landen richting minderheden zijn dunnetjes overdoen.
Als jij wilt spelen of je dom bent, moet je dat vooral blijven doen.
Mensen zoals mij. Wat zijn mensen zoals mij? Aangezien ik en niemand anders mijn eigen mening vorm.quote:
[..]
Blijkbaar.
Dat abbas en hamas 'gekozen' zijn, maakt die leiders in die regio niet ineens democraten in hart en nieren.
Maar echte democraten gaan natuurlijk niet dood, rijker dan beatrix, terwijl je volk super-paupers zijn (arafat), en gaan niet andere partijen naar het leven staan, als de uitkomst van de stembusgang ons niet bevalt (Abbas, die lekker oorlogje ging voeren met hamas, wat overigens meer levens kosten dan wat Israel nu uitvreet, maar om onduidelijke redenen hoorden we toen mensen zoals jij totaal niet!
Joden hebben, als ik mij niet vergis, pas het recht op het wonen in die streek als de Messias terug is gekomen (Ik meen dat ik dat in 1 van hun eigen geschriften heb gelezen). Dat Israël nog andere geloven heeft vergeten we maar even voor de lol dan, okey?quote:[..]
Vergeet het.
Israel zal eerder de regio nuken voor ze dat over zich heen laten komen, en gelijk hebben ze.
Pallestijnen hebben het recht om daar te wonen, ze zijn daar geboren. De joden in Israel ook.
Daar gaat het dus totaal niet om. tuurlijk moeten de nederzettingen gestopt worden. Maar in dit deel-conflict gaat het erom dat Hamas Israel wil vernietigen. Dat is hun 1e prioriteit. Zij willen Israel volledig bezitten. En een stukje land teruggeven zal dus totaal niet helpen, zie dus 2006.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een stap in de goede richting, maar nog steeds niet genoeg.
En andersom geldt dat ookquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:17 schreef MisterO het volgende:
[..]
Daar gaat het dus totaal niet om. tuurlijk moeten de nederzettingen gestopt worden. Maar in dit deel-conflict gaat het erom dat Hamas Israel wil vernietigen. Dat is hun 1e prioriteit. Zij willen Israel volledig bezitten. En een stukje land teruggeven zal dus totaal niet helpen.
Natuurlijk ben je wel selectief, ik zie je je niet zo actief opwerpen voor andere tragedies in de wereld... Dat is overigens niet erg, dat is iedereen, ik ook. Maar kom er wel eerlijk voor uit dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ben niet selectief. Ik constateer gewoon dat jij bijna altijd alles moet bagatelliseren.
Wil Israel gaza bezitten? neequote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:17 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En andersom geldt dat ook
Zoals ik zei, allebei kansloze volken.
De discussie die gevoerd werd ging over propaganda. Ik stel vast, dat wanneer iemand stelselmatig beweert dat de Israëlische regering een beleid heeft zoveel mogelijk Palestijnse burgerslachtoffers te maken of dat de IDF en IAF doelbewust burgers bestookt om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, ik het waag te betwijfelen of zo'n iemand niet is beïnvloed door propaganda of is geïndoctrineerd. En die vaststelling was naar aanleiding van een reactie dat er bij bepaalde berichten geen sprake was van indoctrinatie en propaganda.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond.
Wie weet. Israel is als dat vervelende kleine broertje wat altijd ruzie heeft/maakt met de buurkinderen en wiens grote broer hem altijd weer uit de problemen moet halen. Amerika onder Obama heeft dankzij Bush een groot geldgebrek. Als ik Obama was zou ik wat miljarden minder naar israel sturen. Laat de joodse lobby maar doodvallen, de stemmen heeft ie al binnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want die gaat zich radicaal anders opstellen richting Israel denk je?
quote:
quote:"Everybody has to move, run and grab as many (Palestinian) hilltops as they can to enlarge the (Jewish) settlements because everything we take now will stay ours...Everything we don't grab will go to them."
-- Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of the Tsomet Party, Agence France Presse, Nov. 15, 1998.
Ja en zie je de datum? 1998.. juist. En wat heeft Sharon in 2006 besloten? juist.quote:
Je begrijpt ws. het hele concept Joodsche lobby niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Laat de joodse lobby maar doodvallen, de stemmen heeft ie al binnen.
Wat was besloten in Oslo? Wat is het huidige standpunt van de Israëlische regering omtrent de grenzen? Juist.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ja en zie je de datum? 1998.. juist. En wat heeft Sharon in 2006 besloten? juist.
Zo denkt Israël nu dus ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat ik me dus wel afvraag, meer voor de langere termijn, is vrede met Hamas überhaupt mogelijk? Een staakt het vuren met Hamas zeker mogelijk, maar zodra Hamas sterker wordt zullen ze toch weer toeslaan.
Oh dus jij suggereert dat de Israelische regering de hele populaitie in Gaza wil uitroeien en zelf Gaza wil overnemen?...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Shaman het volgende:
[..]
Wat was besloten in Oslo? Wat is het huidige standpunt van de Israëlische regering omtrent de grenzen? Juist.
Nee, als Israël geen geweld gebruikt en niet over de grens van Gaza, Golan, en de West-Bank zal Hamas ook nooit geweld gebruiken tegen Israël!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat ik me dus wel afvraag, meer voor de langere termijn, is vrede met Hamas überhaupt mogelijk? Een staakt het vuren met Hamas zeker mogelijk, maar zodra Hamas sterker wordt zullen ze toch weer toeslaan.
Enlighten me.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Je begrijpt ws. het hele concept Joodsche lobby niet.
Hoe zeker weet je dat? Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat er dan een tegenaanval komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, als Israël geen geweld gebruikt en niet over de grens van Gaza, Golan, en de West-Bank zal Hamas ook nooit geweld gebruiken tegen Israël!
'Investigation' betekent onderzoek.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:36 schreef rakotto het volgende:
14:09 UN human rights official calls for investigation into possible war crimes in Gaza (AP)
Lijkt me toch echt overduidelijk dat de terroristen oorlogsmisdaden hebben uitgevoerd... Possible war crimes...
Uitroeien misschien niet, eerder verdrijven, Gaza innemen wilde Ben Gurion al, maar ook latere staatshoofden als Rabin en Sharon. Als je kijkt naar het verschuiven van de grenzen tussen het Israëlische gebied en het Palestijnse gebied lukt dat ze tot nog toe aardig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:33 schreef MisterO het volgende:
[..]
Oh dus jij suggereert dat de Israelische regering de hele populaitie in Gaza wil uitroeien en zelf Gaza wil overnemen?...
Nee, als het puur om centen ging. Maar politieke invloed op elk niveau van de samenleving. Kijk even naar die congressen en wie daar allemaal rondlopen. Het is wel even wat anders "ze nu negeren want de stemmen zijn binnen", zeer simplistische gedachtegang.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Enlighten me.
Je bedoelt waarschijnlijk de centjes die de joodse lobby heeft uit te delen? Ik denk dat de joodse lobby minder te besteden heeft dan Amerika aan steun aan Israel kwijt is.
ik kan me de laatste keer niet herinneren dat Amerika Israel uit de problemen heeft gehaald eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wie weet. Israel is als dat vervelende kleine broertje wat altijd ruzie heeft/maakt met de buurkinderen en wiens grote broer hem altijd weer uit de problemen moet halen. Amerika onder Obama heeft dankzij Bush een groot geldgebrek. Als ik Obama was zou ik wat miljarden minder naar israel sturen. Laat de joodse lobby maar doodvallen, de stemmen heeft ie al binnen.
En in welk licht moet dan de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook bezien worden?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:40 schreef Shaman het volgende:
[..]
Uitroeien misschien niet, eerder verdrijven, Gaza innemen wilde Ben Gurion al, maar ook latere staatshoofden als Rabin en Sharon. Als je kijkt naar het verschuiven van de grenzen tussen het Israëlische gebied en het Palestijnse gebied lukt dat ze tot nog toe aardig.
De Israëlische politiek lijkt er belang aan te hechten het conflict voort te laten duren, wat voor motivatie daaraan ten grondslag ligt...? Vertel jij het me maar....
Hamas heeft idd wel eea op zijn kerfstok, goede zaak dat daar eens onderzoek naar wordt gedaan!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:36 schreef rakotto het volgende:
14:09 UN human rights official calls for investigation into possible war crimes in Gaza (AP)
Lijkt me toch echt overduidelijk dat de terroristen oorlogsmisdaden hebben uitgevoerd... Possible war crimes...
Heb je wel zitten opletten waarom Israel uberhaupt de oorlog is begonnen? Ze willen de Hamas uitroeien. En daar zijn ze nu mee bezig. Als ze toch begonnen zijn, moeten ze het ook goed afmaken en niet zomaar halfjes te werk gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:40 schreef Shaman het volgende:
[..]
De Israëlische politiek lijkt er belang aan te hechten het conflict voort te laten duren, wat voor motivatie daaraan ten grondslag ligt...? Vertel jij het me maar....
Je weet wel: Land weggeven in ruil voor "vrede".quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En in welk licht moet dan de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook bezien worden?
Waarom vraag je je niet af of vrede met Israel überhaupt mogelijk is? Hamas is pas een jaar of 10 een machtsfactor, notabene geholpen door Israel. Israel is al 40 jaar veruit de sterkste partij in de regio en vindt altijd weer iemand "waarmee niet te praten valt" terwijl ze aan gebiedsuitbreiding doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Niet!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hoe zeker weet je dat? Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat er dan een tegenaanval komt.
Uit de bouw van een veiligheidsmuur.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Israel vrede wil, waar blijkt dat dan uit?
BNW?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom vraag je je niet af of vrede met Israel überhaupt mogelijk is? Hamas is pas een jaar of 10 een machtsfactor, notabene geholpen door Israel. Israel is al 40 jaar veruit de sterkste partij in de regio en vindt altijd weer iemand "waarmee niet te praten valt" terwijl ze aan gebiedsuitbreiding doen.
quote:Het doel van Hamas is te lezen in het zesendertig artikelen tellende Handvest (1988). Hamas streeft naar een een islamitische staat in Palestina tussen de Middellandse zee en de Jordaan. Met Palestina wordt het gecombineerde grondgebied van de staat Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever bedoeld. In haar Handvest meldt Hamas expliciet te streven naar de vernietiging van de staat Israël. Hamas maakt net als de Islamitische Jihad en de Libanese Hezbollah onder andere gebruik van islamitische theologie om mensen aan te moedigen tegen de Israëlische bezetting te strijden.
Ik ben toch echt benieuwd naar zijn antwoord.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je weet wel: Land weggeven in ruil voor "vrede".
Deels vanwege de internationale opinie, vermoed ik. Het grondgebied van de voormalige nederzettingen is niet teruggegeven aan de Palestijnen. Op de Westbank zijn ze overigens niet opgeheven maar is er een bufferzone ingesteld die de Westbank in drieën deelt. De Palestijnen hebben hierdoor nog meer grondgebied verloren...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En in welk licht moet dan de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook bezien worden?
Dat ze Gaza hebben verlaten?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom vraag je je niet af of vrede met Israel überhaupt mogelijk is? Hamas is pas een jaar of 10 een machtsfactor, notabene geholpen door Israel. Israel is al 40 jaar veruit de sterkste partij in de regio en vindt altijd weer iemand "waarmee niet te praten valt" terwijl ze aan gebiedsuitbreiding doen.
met daarna het grootste gedeelte van de tijd alle grenzen dicht, de haven ontoegankelijk, het vliegveld vernield .. je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken hoe daarop gereageerd wordt ..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ja en zie je de datum? 1998.. juist. En wat heeft Sharon in 2006 besloten? juist.
Ik had het niet over de Westelijke Jordaanoever. Ik heb het ook niet over 'teruggeven' gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:46 schreef Shaman het volgende:
[..]
Deels vanwege de internationale opinie, vermoed ik. Het grondgebied van de voormalige nederzettingen is niet teruggegeven aan de Palestijnen. Op de Westbank zijn ze overigens niet opgeheven maar is er een bufferzone ingesteld die de Westbank in drieën deelt. De Palestijnen hebben hierdoor nog meer grondgebied verloren...
En waarom heeft Israel dat gedaan? niet zomaar zonder reden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:48 schreef moussie het volgende:
[..]
met daarna het grootste gedeelte van de tijd alle grenzen dicht, de haven ontoegankelijk, het vliegveld vernield .. je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken hoe daarop gereageerd wordt ..
dus in 2006 de nederzettingen opgeven om een paar jaar later het hele gebied te kunnen innemen .. zoiets heet dan lange termijn planning
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:51 schreef buachaille het volgende:
Wel aardig nieuws van de palestijnen, gelukkig vreedzaam:
Vlaardingse Palestijnen willen stedenband verbreken
9 januari 2009
Palestijnse Vlaardingers hebben de gemeente gevraagd om de stedenband met de Tsjechische plaats Moravska Trebova op te zeggen. Ze zijn boos op Tsjechië omdat dat land als voorzitter van de Europese Unie weigert om de Israelische inval in de Gazastrook te veroordelen.
Vlaardingen voelt er niets voor het voorstel van de Palestijnse Vlaardingers en hun sympathisanten.
Volgens wethouder Robberegt van Vlaardingen is het geen goed idee om om die reden een stedenband met een gemeente in Tsjechië op te zeggen.
In Vlaardingen gaan ook stemmen op om een stedenband aan te gaan met de Palestijnse plaats Nablus. Maar voorlopig heeft de gemeenteraad daar geen trek in.
Nee, bescherming tegen aanslagen is de korte termijn planning!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:52 schreef MisterO het volgende:
[..]
En waarom heeft Israel dat gedaan? niet zomaar zonder reden.
Omdat raketten afgevuuurd werden en bomaanslagen gepleegd werden. Dan heeft Israel geen andere mogelijkheid gehad. De grenzen moesten dicht.
Veel Palestijnen werkten in Israël, geloof het of niet, maar het ging best goed samen.quote:Wat moeten Palestijnen ooit in Israel. Het is toch hun aartsvijand? Laat ze lekker naar Egypte gaan als ze de grens overwillen.
Het klinkt hard, maar Israel heeft geen keus meer, zolang Hamas Israel niet gaat erkennen als een volwaardig land.
Ze hebben een paar hutjes in de dichtstbevolkte zandbak ter wereld ontruimd die veel te veel kosten om te beveiligen en die hen beletten om van Gaza de openluchtgevangenis te maken die het nu is. Dat is een hele slechte sigaar uit eigen doos.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:47 schreef DtchDopey het volgende:
Dat ze Gaza hebben verlaten?
Waarom moet het over Hamas gaan? De vraag is wat Israel nou eigenlijk gedaan heeft voor die vrede die ze zeggen zo graag te willen.quote:En over Hamas, die hanteert nog steeds hetzelfde manifest waarin elke Jood dood moet en Israël moet verdwijnen (er is een lichte hint geweest dat Hamas dat wilde opgeven maar is nooit gebeurd).
Ja hoor Israel wil alle Palestijnen dood hebben.. volgens mij verdraai je de boel een beetje.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, bescherming tegen aanslagen is de korte termijn planning!Op de lange termijn willen ze gewoon alle Palestijnen dood hebben. Dat ze op deze manier zichzelf beschermen tegen raket en zelfmoord aanvallen is een gunstige bijzaak.
[..]
Veel Palestijnen werkten in Israël, geloof het of niet, maar het ging best goed samen.
Ik wel. Naar mijn mening is een beoordeling van de huidige situatie alleen mogelijk als je het volledige historische en geopolitieke kader bekijkt. De Palestijnen zien zich als één volk, wat in de Gaza strook gebeurd beïnvloed de Westelijke Jordaanoever en vice versa.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik had het niet over de Westelijke Jordaanoever. Ik heb het ook niet over 'teruggeven' gehad.
Maar jij stelt dus dat de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook te maken heeft met de internationale opinie. Kun je dat nader toelichten?
En je zei ook 'deels'; dus kun je wat verder uitweiden dan enkel 'internationale opinie'?
Alleen was mijn vraag klip en klaar:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:03 schreef Shaman het volgende:
[..]
Ik wel. Naar mijn mening is een beoordeling van de huidige situatie alleen mogelijk als je het volledige historische en geopolitieke kader bekijkt. De Palestijnen zien zich als één volk, wat in de Gaza strook gebeurd beïnvloed de Westelijke Jordaanoever en vice versa.
Wat heeft het voor zin om een Nederzetting te ontruimen als je vervolgens Palestijnen het recht ontzegd deze grond te gebruiken? Op deze manier hebben zowel de kolonisten als de Palestijnen er niets aan.
De precieze motivatie voor de ontruiming weet ik niet. Ik weet alleen dat het de publieke opinie hier in het westen positief beïnvloed vanuit de Verenigde Naties is hier meermaals op aangedrongen. Alleen op deze manier is het een wassen neus.
Dat was naar aanleiding van jouw retoriek van 'verdrijven' en Gaza innemen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef damian5700 het volgende:
Volgens Moussie wel ja!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:57 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ja hoor Israel wil alle Palestijnen dood hebben.. volgens mij verdraai je de boel een beetje.
En ja ik weet dat Palestijnen in Israel wonen, trust me. en toch nog kunnen ze alleen maar zeiken.
Ik ben lunchen
Je vraagt eerst wat ze hebben gedaan, dan krijg je te horen wat er is gedaan en dan is het niet genoeg. Volgens mij moet je tegenover een stap die door Israël is genomen (hoe klein dan ook in jouw ogen, ik weet niet of je de beelden kan herinneren maar dat was een behoorlijke stap voor Israël) een positieve stap van de Palestijnen verwachten. Integendeel, ze beginnen raketten te schieten vanuit datzelfde Gaza.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze hebben een paar hutjes in de dichtstbevolkte zandbak ter wereld ontruimd die veel te veel kosten om te beveiligen en die hen beletten om van Gaza de openluchtgevangenis te maken die het nu is. Dat is een hele slechte sigaar uit eigen doos.
[..]
Waarom moet het over Hamas gaan? De vraag is wat Israel nou eigenlijk gedaan heeft voor die vrede die ze zeggen zo graag te willen.
Wat een onzin zeg. De Palestijnen zien zich absoluut als een volk ondanks de politieke verschillen. Als je dat wilt ontkennen raad ik je aan (na de oorlog) een ticket te kopen en eens met de average Palestinian te gaan praten. Zelfs Hamas en Fatah zullen dat beamen, ondanks de politieke verschillen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen was mijn vraag klip en klaar:
[..]
En de Palestijnen zien elkaar als één volk? Ze zijn verdeelder dan ooit; http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Gaza_(2007)
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah-Hamas_conflict
wat een domme schijtmutsquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:16 schreef venomsnake het volgende:
Hehe, vergadering geschorst door wat demonstranten.
Dat doet niets af aan mijn bewering dat zij verdeelder zijn dan ooit. Nu helemaal de termijn van Abbas afloopt en hij conform de Grondwet nog een jaar zou kunnen blijven zitten en dit absoluut tegen het zere been is van Hamas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:16 schreef Alulu het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg. De Palestijnen zien zich absoluut als een volk ondanks de politieke verschillen. Als je dat wilt ontkennen raad ik je aan (na de oorlog) een ticket te kopen en eens met de average Palestinian te gaan praten. Zelfs Hamas en Fatah zullen dat beamen, ondanks de politieke verschillen.
Israël = vredequote:16:03 Cabinet rejects UN truce resolution, moves to expand Gaza ground operation (Haaretz)
Daarmee ontkracht je je voorgaande argument.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:19 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan mijn bewering dat zij verdeelder zijn dan ooit. Nu helemaal de termijn van Abbas afloopt en hij conform de Grondwet nog een jaar zou kunnen blijven zitten en dit absoluut tegen het zere been is van Hamas.
Vertel jij het maar? Het lijkt me ook geen stap in het vredesproces, de Palestijnen hebben er immers niks aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen was mijn vraag klip en klaar:
[..]
Dat was naar aanleiding van jouw retoriek van 'verdrijven' en Gaza innemen.
En de Palestijnen zien elkaar als één volk? Ze zijn verdeelder dan ooit; http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Gaza_(2007)
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah-Hamas_conflict
Ik geloof dat beide partijen vrede willen, alleen beiden hebben een bijzonder idee over de weg ernaar toe...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef MisterO het volgende:
ooow ik word zo geirriteerd van dit topic, volgens mij moet ik hier niet meer komen![]()
Dat Israel weigert te stoppen houdt niet in dat ze geen vrede willen
Welke partij(en)?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je het partijprogramma gezien van de grotere partijen?
waarom zouden ze ergens anders naar toe willen/moeten .. het is toch hun land ..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:52 schreef MisterO het volgende:
[..]
En waarom heeft Israel dat gedaan? niet zomaar zonder reden.
Omdat raketten afgevuuurd werden en bomaanslagen gepleegd werden. Dan heeft Israel geen andere mogelijkheid gehad. De grenzen moesten dicht. Wat moeten Palestijnen ooit in Israel. Het is toch hun aartsvijand? Laat ze lekker naar Egypte gaan als ze de grens overwillen.
dus je verwacht van een partij die niet erkend wordt en waarmee elk gesprek geweigerd wordt dat die wel Israël gaan erkennen .. met welke autoriteit zouden ze dat moeten doen ?quote:Het klinkt hard, maar Israel heeft geen keus meer, zolang Hamas Israel niet gaat erkennen als een volwaardig land.
ach, het bouwen van nederzettingen op vijandig gebied is ook geen probleem toch, alleen dat die kinderen dan wel worden beschermdquote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
Dus als ze menselijk schild zijn, is het bombarderen van kinderen geen probleem?
Likud steunde vroeger de kolonisatie van Gaza en de West Bank voor een groot Israël. Kadima heeft altijd al een gematigde mening gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heb je het partijprogramma gezien van de grotere partijen?
Als je niet van te voren ziet dat ze zo gebruikt worden kun je er weinig aan doen als schietende partij, als je er moedwillig doorheen schiet is het verwerpelijk van beide partijen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
Dus als ze menselijk schild zijn, is het bombarderen van kinderen geen probleem?
Haha!!!! Nee .quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:58 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Als je niet van te voren ziet dat ze zo gebruikt worden kun je er weinig aan doen als schietende partij, als je er moedwillig doorheen schiet is het verwerpelijk van beide partijen.
De hoofdschuldige is natuurlijk gewoon degene die kinderen voor zulke doeleinden gebruikt. Ik snap dan ook niet dat mensen het nog steeds voor zo'n partij op durven nemen...
De partij die kinderen inzet als schild is niet verantwoordelijk?quote:
Het is een school, gast. Een meisjesschool. De VN heeft zelfs voor het doorbreken van de wapenstilstand door Israel alle coordinaten van de VN-scholen in het Gaza-gebied aan Israel gegeven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:03 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
De partij die kinderen inzet als schild is niet verantwoordelijk?
De partij die schiet op iemand zonder te weten dat er kinderen in de buurt gehouden worden door diegene waar ze op schieten zijn alsnog verantwoordelijk?
Ik begrijp je even niet denk ik?
Israel is inderdaad te simplistisch bezig. Ze controleren continue het gebied en sturen direct een raket af naar de coördinaten waar vandaan een raket of mortiergranaat wordt afgevuurd. Die procedure zouden ze kunnen aanscherpen door de coördinaten te vergelijken met een lijst van gebieden waarop niet gevuurd mag worden. Maar ja, waarschijnlijk zal daar dan weer ogenblikkelijk misbruik van gemaakt gaan worden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Salvad0R het volgende:En zo wel, is dat dan gerechtigd om dan toch maar te schieten?
Het gaat mij hier om de vieze smerige zuurstof-onwaardige untermenschen die het goedpraten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
Israel is inderdaad te simplistisch bezig. Ze controleren continue het gebied en sturen direct een raket af naar de coördinaten waar vandaan een raket of mortiergranaat wordt afgevuurd. Die procedure zouden ze kunnen aanscherpen door de coördinaten te vergelijken met een lijst van gebieden waarop niet gevuurd mag worden. Maar ja, waarschijnlijk zal daar dan weer ogenblikkelijk misbruik van gemaakt gaan worden.
jepquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:08 schreef venomsnake het volgende:
Hele zooi witte fosfor wordt weer gebruikt.
Wacht even... Jij vraagt:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is een school, gast. Een meisjesschool. De VN heeft zelfs voor het doorbreken van de wapenstilstand door Israel alle coordinaten van de VN-scholen in het Gaza-gebied aan Israel gegeven.
Dat is heel wat anders dan het bombarderen van een school en het verbreken van een wapenstilstand.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
Ik acht ze er prima toe in staat.quote:Het is niet dat Hamas die kinderen @ gunpoint heeft gedwongen een menselijk schild te zijn, is het wel?]
En zo wel, is dat dan gerechtigd om dan toch maar te schieten?
Vol liefde!quote:Flikker toch op ! Verwerpelijke .
Untermenschen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
Het gaat mij hier om de vieze smerige zuurstof-onwaardige untermenschen die het goedpraten.
Verbazingwekkend! Alweer een nazi-term!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het gaat mij hier om de vieze smerige zuurstof-onwaardige untermenschen die het goedpraten.
Je leest het goed.quote:
Jij hebt zeker geen kinderen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Salvad0R het volgende:
Je leest het goed.
Mensen die het goedkeuren om kinderen te bombarderen wanneer deze als menselijk schild gebruikt worden, zijn ONDERMENSEN .
Ben zoals altijd, benieuwd wat ze aan 't bombarderen zijn dan...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:12 schreef venomsnake het volgende:
Veel explosies, veel rook en af en toe een fosfor bom.
Volgens verslaggevers het grootste bombardement tot nu toe.
Het invallen van Gaza: Blitzkrieg Tactiekquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Verbazingwekkend! Alweer een nazi-term!
Maar wie deed dat hier dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je leest het goed.
Mensen die het goedkeuren om kinderen te bombarderen wanneer deze als menselijk schild gebruikt worden, zijn ONDERMENSEN .
Jawel.quote:
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:13 schreef Goelie het volgende:
[..]
Het invallen van Gaza: Blitzkrieg Tactiek
Het bombarderen van scholen en ziekenhuizen: Nazi strategie
Hij weet wel de kern van het conflict aan te stippen. Dat is dé reden dat beide partijen elkaar het licht in de ogen niet gunnen...quote:
Het inzetten van zulke wapens is verwerpelijk en dankbaar propagandamateriaal voor Hamas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:08 schreef venomsnake het volgende:
Hele zooi witte fosfor wordt weer gebruikt.
Blitzkrieg is de (een) basis van de moderne krijgstactiek, zij het dat die is opgevolgd/uitgebreid met modernere tactieken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:13 schreef Goelie het volgende:
[..]
Het invallen van Gaza: Blitzkrieg Tactiek
Die stonden er niet om bekend scholen en/of ziekenhuizen te bombarderen, tenminste, niet specifiek. (De geallieerden deden dat ook).quote:Het bombarderen van scholen en ziekenhuizen: Nazi strategie
Toch ik vraag ik me af wie hier heeft geroepen dat het goed is dat die school is platgegooid?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Je leest het goed.
Verwerpelijk valt mee, dankbaar propagandamateriaal is het zeker.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:16 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het inzetten van zulke wapens is verwerpelijk en dankbaar propagandamateriaal voor Hamas.
Verwerpelijk? Verdrag van Genève heeft toch echt besloten dat het gebruik van chemische wapens wordt beschouwd als "Oorlogs Misdaad".quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:16 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Het inzetten van zulke wapens is verwerpelijk en dankbaar propagandamateriaal voor Hamas.
Iedereen die roept dat het komt omdat ze als menselijk schild werden gebruikt door Hamas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Toch ik vraag ik me af wie hier heeft geroepen dat het goed is dat die school is platgegooid?
Witte fosfor is geen chemisch wapen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:19 schreef Goelie het volgende:
[..]
Verwerpelijk? Verdrag van Genève heeft toch echt besloten dat het gebruik van chemische wapens wordt beschouwd als "Oorlogs Misdaad".
Even offtopic, dan adviseer ik de volgende plaat om tot rust te komen:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:13 schreef Salvad0R het volgende:
Jawel.
Maar daar mag ik van de moeders niet over praten want zij zitten in relaties met idioten die denken dat het hun eigen kinderen zijn.
Het praat het niet goed, maar is wel correct. Toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:20 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Iedereen die roept dat het komt omdat ze als menselijk schild werden gebruikt door Hamas.
Alsof dat het goedpraat.
LOL!!! Nice.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:23 schreef buachaille het volgende:
[..]
Even offtopic, dan adviseer ik de volgende plaat om tot rust te komen:
Daar valt over te twisten. Het is echt enorme zooi:quote:
Dan kan Israel toch met geen mogelijkheid stellen dat ze werden gebruikt als "menselijk schild"?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het praat het niet goed, maar is wel correct. Toch?
En het enige wat ik zei is dat als Hamas de kindertjes aan het zicht onttrekt, zodat Israël denkt veilig te kunnen vuren, maar dan toch een x aantal kinderen doodt... Dan kan je Israël daar toch niet verantwoordelijk voor houden?
En ik zei ook dat als Israël moedwillig door de kinderen heen schiet dat verwerpelijk is.
Ik snap je ophef niet zo eigenlijk.
En witte fosfor is inderdaad geen chemisch wapen.
Kruip nog de dieper de kont in van de Israeliers, hoe is het daarbinnen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Witte fosfor is geen chemisch wapen.
Jij bent echt bezig met onzin uitkramen de laatste tijd.
Daarom juist.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
'Investigation' betekent onderzoek.
Klopt, dus of ze hebben er moedwillig doorheen geschoten of zijn er achteraf achter gekomen dat er kinderen waren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan kan Israel toch met geen mogelijkheid stellen dat ze werden gebruikt als "menselijk schild"?
Het moedwillig in de buurt blijven van opstandelingen door vrouwen & kinderen is ook verwerpelijk ja.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:33 schreef Mylene het volgende:
Het moedwillig het vuur openen op kinderen en vrouwen is verwerpelijk ja.
Het moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is ook verwerpelijk ja.
Er zijn inmiddels andere partijen dan de Israëlisch die hebben bevestigd dat Hamas en Hezbollah gebruik maken van menselijke schilden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:30 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dan kan Israel toch met geen mogelijkheid stellen dat ze werden gebruikt als "menselijk schild"?
Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:33 schreef Mylene het volgende:
Het moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is ook verwerpelijk ja.
Als de Hamas kan investeren in ziekenhuizen kunnen ze ook zorg dragen voor fatsoenlijke schuilkelders. Ik vind dat er dus wel een keuze is.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:35 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het moedwillig in de buurt blijven van opstandelingen door vrouwen & kinderen is ook verwerpelijk ja.
Alleen in de Gaza-strook heb je niet zoveel keuze.
Het is een VN-school gast, je weet wel, zo'n instantie die constant in bedrijf is om kinderen educatie te geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt, dus of ze hebben er moedwillig doorheen geschoten of zijn er achteraf achter gekomen dat er kinderen waren.
Ik heb eigenlijk ook nog nergens gezien dat Israël zegt dat ze kinderen die onderdeel uitmaakten van een menselijk schild moedwillig hebben doodgeschoten...
Nee, niet echt.quote:
Toch wel een beetje triest dat je de inleiding over Israel dan niet quote...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:38 schreef RAVW het volgende:
LOL
Stukje van NU.nl
Hamas
Hamas wijst de VN-resolutie over het Midden-Oosten af die in de nacht van donderdag op vrijdag is aangenomen door de Veiligheidsraad. In de resolutie wordt onder meer opgeroepen tot een staakt-het-vuren.
De resolutie zou niet in het belang zijn van het Palestijnse volk. Dit heeft Hamas-functionaris Raafat Morra in Beiroet gezegd tegen het Franse persbureau AFP.
Een andere hoge Hamas-functionaris, Ayman Taha, zei in de Gazastrook dat de islamitische verzetsbeweging zich niet betrokken voelt bij de resolutie: ''Hoewel wij de belangrijkste spelers aan de grond zijn in Gaza, zijn wij over deze resolutie niet geconsulteerd, en zij hebben geen rekening gehouden met onze visie en de belangen van ons volk.''
Bron:
http://www.nu.nl/algemeen(...)anitair-bestand.html
Hamas denkt in eens aan zijn burgers .... zal eens tijd worden maar ik denk dat het nu te laat zal zijn denk dat Israël nu door gaat tot de laatste hamas strijder on de grond ligt ...
lelaas maar ze willen het zelf ..
Dat is afhankelijk van het gebruik, het kan als rookgordijn worden ingezet, dan is het niet per se een chemisch wapen. Zodra je het tegen personen gebruikt wordt dat het wel want het schijnt echt heel gemeen spul te zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het praat het niet goed, maar is wel correct. Toch?
En het enige wat ik zei is dat als Hamas de kindertjes aan het zicht onttrekt, zodat Israël denkt veilig te kunnen vuren, maar dan toch een x aantal kinderen doodt... Dan kan je Israël daar toch niet verantwoordelijk voor houden?
En ik zei ook dat als Israël moedwillig door de kinderen heen schiet dat verwerpelijk is.
Ik snap je ophef niet zo eigenlijk.
En witte fosfor is inderdaad geen chemisch wapen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemisch_wapenquote:Chemische wapens zijn niet-explosieve chemische stoffen die worden gebruikt om mensen buiten gevecht te stellen, te verwonden of te doden.
Het is de Verenigde Naties die deze scholen hebben gebouwd, Mylene.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Als de Hamas kan investeren in ziekenhuizen kunnen ze ook zorg dragen voor fatsoenlijke schuilkelders. Ik vind dat er dus wel een keuze is.
Daarom zette ik ook heel de link er bijquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Toch wel een beetje triest dat je de inleiding over Israel dan niet quote...
JERUZALEM - Israëlische tanks hebben vrijdagmiddag op diverse plekken in de Gazastrook het vuur geopend ondanks een humanitair bestand. Dit hebben ooggetuigen gemeld.
Een Israëlische legerwoordvoerder had eerder gezegd dat de Joodse staat voor de derde achtereenvolgende dag een humanitair staakt-het-vuren in acht zou nemen van 12.00 tot 15.00 uur (onze tijd) om de Palestijnen de gelegenheid te geven om voedsel in te slaan.
Is natuurlijk niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.
Hamas heeft wel een andere keuze, maar de kinderen in die verdomde school niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Mylene het volgende:
Dit is wel heel raar. Aan de ene kant hoor je nu dus geluiden dat de doden die zijn gevallen door de Israëlische bombardementen niet mogen worden goed gepraat, maar aan de andere kant wordt het gebruik van menselijke schilden door Hamas wel goed gepraat door vergelijkingen met de WOII en dat ze geen andere keuze hebben.
Wie heeft hier nu een plaat voor hun kop.
Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is de Verenigde Naties die deze scholen hebben gebouwd, Mylene.
bronquote:De aanval kwam er volgens de getuigen nadat militante Palestijnen in de aangrenzende zone Israëlische troepen met mortiergranaten hadden beschoten.
Dus als individuele opstandelingen uit een aangrenzende zone mortieren afvuren (eerst was het nog geweervuur vanuit de school, daarna raketten vanaf het schoolplein), dan is het okay om een meisjesschool plat te leggen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:43 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.
[..]
bron
Sorry, maar ik vertrouw dat dan niet.
Jouw argumenten en mening zijn heus wel duidelijk. Die hoef je niet kracht bij te zetten door op de man te spelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hamas heeft wel een andere keuze, maar de kinderen in die verdomde school niet.
Haal je hoofd eens uit die jodenreet.
Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:33 schreef Mylene het volgende:
Ken je geschiedenis.quote:Het verzet wist dat de executie van Krist niet zonder gevolgen zou blijven. Vooral omdat gedurende het laatste oorlogsjaar de confrontatie tussen verzet en bezetter steeds grimmiger werd.
White phosphorus (WP) is a flare- and smoke-producing incendiary weapon,[1] or smoke-screening agent, made from a common allotrope of the chemical element phosphorus. White phosphorus bombs and shells are incendiary devices, but can also be used as an offensive anti-personnel flame compound capable of causing serious burns or death.[2] The agent is used in bombs, artillery shells, and mortar shells, short range missiles which burst into burning flakes of phosphorus upon impact. White phosphorus is commonly referred to in military jargon as "WP".quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Witte fosfor is geen chemisch wapen.
Jij bent echt bezig met onzin uitkramen de laatste tijd.
Juist niet. Ik vind niet dat de IDF de juiste afweging heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus als individuele opstandelingen uit een aangrenzende zone mortieren afvuren (eerst was het nog geweervuur vanuit de school, daarna raketten vanaf het schoolplein), dan is het okay om een meisjesschool plat te leggen?
Genoteerd.
Sorry, maar dan vertrouw ik de VN-ers zelf wat meer. Die stellen dat er nogal een groot verschil is tussen "in de buurt van de school" en "vanuit de school". Oftewel, ik vertrouw dat dan niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:43 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.
[..]
bron
Sorry, maar ik vertrouw dat dan niet.
WAT LUL JE DAN !quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Juist niet. Ik vind niet dat de IDF de juiste afweging heeft gemaakt.
Hoe kan een school nou gebruikt worden als menselijk schild?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:38 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is een VN-school gast, je weet wel, zo'n instantie die constant in bedrijf is om kinderen educatie te geven.
Nogmaals, de VN heeft voor Israel deze agressie uitte alle coordinaten van de VN scholen doorgeven aan het Israelische leger.
Het zou mij werkelijk niets verbazen als Israel moedwillig die scholen heeft gebombardeerd en achteraf loopt te zeiken dat het gebruikt werd als menselijk schild door Hamas.
Onee? Israel bombardeert vaak genoeg huizen van onschuldige Palestijnen enkel omdat ze banden zouden hebben met Palestijnen die zich in Israel opblazen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is natuurlijk niet te vergelijken.
Israel blaast natuurlijk niet een willekeurig huis/dorp op. Ze blazen de lokatie op waarvan hun computers ze vertellen dat de raket vandaan kwam.
De duitsers pakte wel een willekeurig dorp.
Als het NL verzet raketten vanuit dorpskernen afschoot op de duitsers, ging je vergelijking op.
Niet om iets goed te praten oid maar vallen die kassamraketten daar ook niet onder? Die werden overigens wel doelbewust op burgers afgevuurd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:29 schreef Salvad0R het volgende:
Dan ga je geen non-discriminerende wapens inzetten op de burgers. Want dan ben je gewoon verwerpelijk.
SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie ondertitel :)
Jaja, nu kan je praten wat je wil, maar eerst beweert Israel te zijn beschoten vanuit het gebouw, daarna zijn er raketten afgevuurd vanaf het schoolplein, en nu opeens werden vanuit een "aangrenzende zone" mortieren afgevuurd?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Hoe kan een school nou gebruikt worden als menselijk schild?
Ik denk dat je doelt op de mogelijkheid dat er misschien mensen de school aanwezig waren die Hamas misschien heeft gebruikt als menselijk schild?
Waar zou jij gaan zitten als Hamas strijder? Waar denk je dat je veilig bent om je mortier neer te zetten en eens lekker kunt gaan knallen en de kans redelijk klein is dat Israël op je durft te schieten of in ieder geval een plek waar een hoop gezeik van komt als ze er op schieten.
En als blijkt dat Israël zonder duidelijke reden of alleen ter destructie en het maken van burgerslachtoffers op de school geschoten heeft mogen ze van mij allemaal het gevang in. Maar ik acht de kans redelijk klein dat het zo is en redelijk de kans redelijk groot dat Israël een goede reden had om het vuur te openen op zo'n politiek lastig doelwit.
Maar ik ga uit van het goede van de mens, en das ook niet altijd even slim....
Dat kan niet, want ze zijn niet te richten. Eenmaal in de lucht weet je niet exact waar zo'n raket terecht komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Niet om iets goed te praten oid maar vallen die kassamraketten daar ook niet onder? Die werden overigens wel doelbewust op burgers afgevuurd.
Ach, jij weet ook wel dat de Hamas en Hezbollah niet vies zijn van het gebruik van menselijke schilden. Het heeft dus zo zijn geschiedenis waaruit ik het e.e.a concludeer. Ik kan je wel bronnen geven van Amnesty, HRW en ook de VN.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Sorry, maar dan vertrouw ik de VN-ers zelf wat meer. Die stellen dat er nogal een groot verschil is tussen "in de buurt van de school" en "vanuit de school". Oftewel, ik vertrouw dat dan niet.![]()
Echt een heldendaad, beetje dit soort zaken goedpraten.![]()
Reageer eens op mijn post Mylene.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ach, jij weet ook wel dat de Hamas en Hezbollah niet vies zijn van het gebruik van menselijke schilden. Het heeft dus zo zijn geschiedenis waaruit ik het e.e.a concludeer. Ik kan je wel bronnen geven van Amnesty, HRW en ook de VN.
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef Reki het volgende:
Witte fosor geen chemisch wapen? . Kijk maar hoe de slachtoffers eruit zien (irak) . Het is ook gebruikt in libanon.Het is alleen een chemisch wapen als Saddam het gebruikt. Als Israël het gebruikt is het niet meer chemisch.SPOILER: schokkendOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Allah Al Watan Al Malik
22 dode Israeliers door die raketten sinds 2000 (Bron: Reuters)quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Niet om iets goed te praten oid maar vallen die kassamraketten daar ook niet onder? Die werden overigens wel doelbewust op burgers afgevuurd.
Doe maar.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ach, jij weet ook wel dat de Hamas en Hezbollah niet vies zijn van het gebruik van menselijke schilden. Het heeft dus zo zijn geschiedenis waaruit ik het e.e.a concludeer. Ik kan je wel bronnen geven van Amnesty, HRW en ook de VN.
Ik heb dat nooit goed gepraat. Hoe kom je daar nu bijquote:
Of juist wel, en wil jij daar gewoon niet aan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:51 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit goed gepraat. Hoe kom je daar nu bij
Het is alleen niet zo zwart/wit als jij denkt.
Israël sloopt huizen van de ouders/ familie van Palestijnse zelfmoord terroristen. Deze familie krijgt vaak een 'groot' geldbedrag voor de daad van het familielid, dit om jonge martelaars aan te moedigen om zichzelf in Israël op te blazen. Israël heeft daartegenover geplaatst dat ze de huizen van (bekende) familieleden zal slopen om het weer minder aantrekkelijk te maken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Onee? Israel bombardeert vaak genoeg huizen van onschuldige Palestijnen enkel omdat ze banden zouden hebben met Palestijnen die zich in Israel opblazen.
De Duitse represailles van vroeger kan je makkelijk vergelijken met de Israelische vergeldingsacties van nu.
Net zoals de Israëliërs er niet vies van zijn burgers het leven zuur te maken, al dan niet doormiddel van het bouwen van muren, het afsluiten van alle toevoerwegen en het bombarderen van scholen, huizen, vliegvelden en het stopzetten van tegoeden van Palestijnse banken, zodat niemand meer iets kan kopen? Dan geloof ik Amnesty, HRW en de VN ook als het gaat om Israël.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ook van jou!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:48 schreef Salvad0R het volgende:
Ze liegen dat ze barsten en iedereen die het hier voor ze opneemt is de zuurstof op planeet Aarde onwaardig.
Ah ja, dan is het goed gepraat bij deze.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want ze zijn niet te richten. Eenmaal in de lucht weet je niet exact waar zo'n raket terecht komt.
Juist. 22 doden aan Israëls kant sinds 2000 door Hamas. Er zijn sinds 2000 in Israël meer doden door verkeersongelukken gevallen dan door Hamas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
22 dode Israeliers door die raketten sinds 2000 (Bron: Reuters)
Dat aantal viel het eerste uur van Israel's onmenselijke offensief al in het niet bij het aantal Palestijnse slachtoffers.
Natuurlijk weet je dat wel, althans bij benadering. Feit blijft dat deze weldoelbewust op burgers werden afgeschoten.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat kan niet, want ze zijn niet te richten. Eenmaal in de lucht weet je niet exact waar zo'n raket terecht komt.
Tja, ik praat het gewoon goed op dezelfde manier als Mylene.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah ja, dan is het goed gepraat bij deze.
Dat is contra-terreur volgens het tekstboek.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:47 schreef AryaMehr het volgende:
Israel bombardeert vaak genoeg huizen van onschuldige Palestijnen enkel omdat ze banden zouden hebben met Palestijnen die zich in Israel opblazen.
Nee, want de duitsers pakten niet familie van aanslagplegers, maar echt willekeurige mensen.quote:De Duitse represailles van vroeger kan je makkelijk vergelijken met de Israelische vergeldingsacties van nu.
Je kan het met allerlei leuke woorden proberen goed te praten maar zo werkt het niet. Feit is dat de Israeliers huizen slopen van onschuldige mensen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:52 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Israël sloopt huizen van de ouders/ familie van Palestijnse zelfmoord terroristen. Deze familie krijgt vaak een 'groot' geldbedrag voor de daad van het familielid, dit om jonge martelaars aan te moedigen om zichzelf in Israël op te blazen. Israël heeft daartegenover geplaatst dat ze de huizen van (bekende) familieleden zal slopen om het weer minder aantrekkelijk te maken.
Beetje hakken met de botte bijl wel, dat klopt, maar niet geheel willekeurig.
Ik heb het nooit over dwingen gehad hè? Wel eerlijk blijven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Doe maar.
En dan vooral de bronnen waarin staat dat Hamas haar bevolking DWINGT om als menselijk schild te fungeren, bitte.
quote:U.N. humanitarian chief accused Hezbollah on Monday of "cowardly blending" among Lebanese civilians and causing the deaths of hundreds during two weeks of cross-border violence with Israel.
"Consistently, from the Hezbollah heartland, my message was that Hezbollah must stop this cowardly blending ... among women and children," he said. "I heard they were proud because they lost very few fighters and that it was the civilians bearing the brunt of this. I don't think anyone should be proud of having many more children and women dead than armed men."
En Human Right Watch heeft Israël als zowel Hamas inmiddels opgeroepen om geen gebruik te maken van menselijk eschilden. Ik kan dat raport niet vinden.quote:Amnesty kritiseert Hamas en Fatah
In het heetst van de strijd gebruikten Hamas-strijders appartementencomplexen en ziekenhuizen als uitvalsbases voor hun aanvallen en werden aanhangers van de tegenpartij zelfs in hun ziekenhuisbed doodgeschoten. Er werd zwaar gevochten in dichtbevolkte buurten, waarbij kogels en granaten vanuit de ramen werden afgeschoten.
Dat betwijfel ik zeer, of ze doelbewust de burgers willen raken. Ik kan niet in hun hoofd kijken, noch in de hoofd van de Israëliërs. Ik kan slechts feiten opnoemen en dat is dat ze netzoals bij de bombardementen die Israëliërs uitvoeren, doorgaans burgers raken. DAT is wat telt, of ze het doelbewust doen of niet, kan mij geen reet schelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk weet je dat wel, althans bij benadering. Feit blijft dat deze weldoelbewust op burgers werden afgeschoten.
Zo hee, durven ze wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Natuurlijk weet je dat wel, althans bij benadering. Feit blijft dat deze weldoelbewust op burgers werden afgeschoten.
Per definitie slecht? Onzin. Dat ik ze met nazi's vergelijk is zo gek nog niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat is contra-terreur volgens het tekstboek.
Je mag jezelf ook de vraag stellen hoe onschuldig Mo senior en Fatima zijn als ze wensen hun ogen te sluiten voor het feit dat Mo junior een enkeltje martelaarschap ambieert.
[..]
Nee, want de duitsers pakten niet familie van aanslagplegers, maar echt willekeurige mensen.
Maar dat in jou boek israel per definitie slecht is, en ze vanzelfsprekend met de nazi's vergelijkt kunnen worden, what else is new
Ah dus zolang ze maar missen is het okee?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
22 dode Israeliers door die raketten sinds 2000 (Bron: Reuters)
Nou ja, jij praat over dingen die je als feit aanneemt. Zie ik Mylene niet doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tja, ik praat het gewoon goed op dezelfde manier als Mylene.
Ik wil het je nog wel een keer vragen:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:55 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over dwingen gehad hè? Wel eerlijk blijven.
Ten tijde van de Hezbollah oorlog:
[..]
[..]
En Human Right Watch heeft Israël als zowel Hamas inmiddels opgeroepen om geen gebruik te maken van menselijk eschilden. Ik kan dat raport niet vinden.
Nee, zolang de Israëliërs een MOAB gebruiken om een terroristje neer te knallen, is het ok.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ah dus zolang ze maar missen is het okee?
Ik zeg fuck Hamas, ze weten waar ze aan beginnen; de kans dat ze Israel echt schade berokkenen is minimaal, de kans dat ze er iets mee bereiken is nihil, en de kans dat Israel keihard en volledig disproportioneel reageert is gegarandeerd. Toch vallen ze aan, tsja, dikke bult.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:54 schreef Goelie het volgende:
[..]
Juist. 22 doden aan Israëls kant sinds 2000 door Hamas. Er zijn sinds 2000 in Israël meer doden door verkeersongelukken gevallen dan door Hamas.
En dan toch deze vergeldingsacties, grond invasie, het gebruik van witte fosfor, bombardementen, 700+ doden bij de Palestijnen.
Ik zeg: Fuck Israël.
Om even een nuance aan te geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef g0dz0r het volgende:
[..]
Ah dus zolang ze maar missen is het okee?
Niet? Ik raad je aan wat beter de posts van Schatje te inspecteren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, jij praat over dingen die je als feit aanneemt. Zie ik Mylene niet doen.
Nee, ik geloof niet dat het zo wart/wit is als jij denkt. Jij ziet enkel de Joden als de grote boemannen en de Hamas als een stel lieverdjes die het zo goed voor hebben met de Palestijnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:51 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Of juist wel, en wil jij daar gewoon niet aan.
Pot - Ketel. Maar goed, dat was al vanaf het begin duidelijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat het zo wart/wit is als jij denkt. Jij ziet enkel de Joden als de grote boemannen en de Hamas als een stel lieverdjes die het zo goed voor hebben met de Palestijnen.
Ja, want het is natuurlijk een veel betere optie om gewoon je land weg te geven en de oppressors hun gang te laten gaan met al hun wapentuig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zeg fuck Hamas, ze weten waar ze aan beginnen; de kans dat ze Israel echt schade berokkenen is minimaal, de kans dat ze er iets mee bereiken is nihil, en de kans dat Israel keihard en volledig disproportioneel reageert is gegarandeerd. Toch vallen ze aan, tsja, dikke bult.
Je loopt toch ook niet op een tijger af om hem te porren met een stokje tot hij reageert? Zelfs al heeft hij net je moeder opgegeten.
Ik kan niet alles tegelijk hè? Ik heb ook nog een ander venster open staan van een forum dat ik moet modereren. Ik probeer het nog wel.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:57 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik wil het je nog wel een keer vragen:
Reageer eens op mijn post.
Hey, dat jij dat soort dingen goed wil praten is je eigen set van normen en waarden. Kijk dan niet raar op als ik het inderdaad niet normaal vind om gelijk maar naar geweld te grijpen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Zo hee, durven ze wel.
Zomaar thuisgemaakte raketten afvuren op een volk wat daar zonder hun stem hun land heeft overgenomen en ze vervolgens als dieren behandelt. Hoe durven ze zeg.
Hé sinds die hitlerverering van een kudde marokkanen in utrecht gisteren kan dat onderschrift er wel weer eens vanaf!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef Mutant01 het volgende:
Pot - Ketel. Maar goed, dat was al vanaf het begin duidelijk.
Nou, ik denk dat je set van normen en waarden niet meer hetzelfde zal zijn na decennia lang getreiter van de staat Israël.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hey, dat jij dat soort dingen goed wil praten is je eigen set van normen en waarden. Kijk dan niet raar op als ik het inderdaad niet normaal vind om gelijk maar naar geweld te grijpen.
Wel eerlijk blijven he!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:58 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Om even een nuance aan te geven.
In 9 jaar 22 dooien, Israel maakt 22 Palestijnen dood in 9 minuten.
Neuh, ik hou ervan mensen belachelijk te maken. Dus die blijft mooi staan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hé sinds die hitlerverering van een kudde marokkanen in utrecht gisteren kan dat onderschrift er wel weer eens vanaf!
Tsja, als een oplossing gemakkelijk te verzinnen was zou het niet al 60 jaar aan de gang zijn. Punt blijft dat Hamas weet dat voor elke Jood die sneuvelt Israel zonder blikken of blozen honderden Palestijnen wegvaagt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:59 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Ja, want het is natuurlijk een veel betere optie om gewoon je land weg te geven en de oppressors hun gang te laten gaan met al hun wapentuig.
Is dat nou niet juist het onderscheid tussen bananenrepublieken en beschaving?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou, ik denk dat je set van normen en waarden niet meer hetzelfde zal zijn na decennia lang getreiter van de staat Israël.
Hij had blijkbaar wel een vooruitziende blik toen hij dat postte, of bedoelden ze gisteren in Utrecht wat anders met hun nazi gebaartjes? Hadden ze jeuk, of moesten ze iets aanwijzen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:02 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Neuh, ik hou ervan mensen belachelijk te maken. Dus die blijft mooi staan.
Als Israel het echt goed heeft gedaan, dan is 20% van de overledenen terrorist. En 80% dus burgerslachtoffer.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel eerlijk blijven he!
Dan moet je dus tellen hoeveel dode Palestijnse burgers er zijn gevallen vanwege moedwillig op burgers geschoten Israëlische raketten.
Het beleid van Israel naar Palestijnen in de loop der decennia is nou niet echt "constructief" te noemen, lijkt me.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:02 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Tsja, als een oplossing gemakkelijk te verzinnen was zou het niet al 60 jaar aan de gang zijn. Punt blijft dat Hamas weet dat voor elke Jood die sneuvelt Israel zonder blikken of blozen honderden Palestijnen wegvaagt.
Maarja, misschien hebben ze het idee dat ze echt geen andere keuze hebben.
Gingen die raketten per ongeluk af dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:01 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Wel eerlijk blijven he!
Dan moet je dus tellen hoeveel dode Palestijnse burgers er zijn gevallen vanwege moedwillig op burgers geschoten Israëlische raketten.
Als jij 300 mensen waarvan 10 mensen iets raars doen zo weet te generaliseren - op een volk van 34 miljoen, dan hoor jij wat mij betreft bij dezelfde mate van randdebieliteit als de persoon in sig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hij had blijkbaar wel een vooruitziende blik toen hij dat postte, of bedoelden ze gisteren in Utrecht wat anders met hun nazi gebaartjes? Hadden ze jeuk, of moesten ze iets aanwijzen?
Daar lijkt het wel een beetje op, helaas.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is alleen een chemisch wapen als Saddam het gebruikt. Als Israël het gebruikt is het niet meer chemisch.
Nee, want om de beschaving te behouden, vervalt menig land tot bananenrepubliek. De termen zijn inwisselbaar. Beschaving is slechts het moment waarop er een status quo is bereikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is dat nou niet juist het onderscheid tussen bananenrepublieken en beschaving?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |