abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:38:44 #126
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64856953
LOL

Stukje van NU.nl
Hamas

Hamas wijst de VN-resolutie over het Midden-Oosten af die in de nacht van donderdag op vrijdag is aangenomen door de Veiligheidsraad. In de resolutie wordt onder meer opgeroepen tot een staakt-het-vuren.

De resolutie zou niet in het belang zijn van het Palestijnse volk. Dit heeft Hamas-functionaris Raafat Morra in Beiroet gezegd tegen het Franse persbureau AFP.

Een andere hoge Hamas-functionaris, Ayman Taha, zei in de Gazastrook dat de islamitische verzetsbeweging zich niet betrokken voelt bij de resolutie: ''Hoewel wij de belangrijkste spelers aan de grond zijn in Gaza, zijn wij over deze resolutie niet geconsulteerd, en zij hebben geen rekening gehouden met onze visie en de belangen van ons volk.''

Bron:
http://www.nu.nl/algemeen(...)anitair-bestand.html

Hamas denkt in eens aan zijn burgers .... zal eens tijd worden maar ik denk dat het nu te laat zal zijn denk dat Israël nu door gaat tot de laatste hamas strijder on de grond ligt ...
helaas maar ze willen het zelf ..

Dus nu hopen dat de VN dit ook gaat in zien dat dit niet de goede kant uit gaat ....

Dus waar blijven die B2's
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_64856955
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:34 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Klopt, dus of ze hebben er moedwillig doorheen geschoten of zijn er achteraf achter gekomen dat er kinderen waren.

Ik heb eigenlijk ook nog nergens gezien dat Israël zegt dat ze kinderen die onderdeel uitmaakten van een menselijk schild moedwillig hebben doodgeschoten...
Het is een VN-school gast, je weet wel, zo'n instantie die constant in bedrijf is om kinderen educatie te geven.
Nogmaals, de VN heeft voor Israel deze agressie uitte alle coordinaten van de VN scholen doorgeven aan het Israelische leger.

Het zou mij werkelijk niets verbazen als Israel moedwillig die scholen heeft gebombardeerd en achteraf loopt te zeiken dat het gebruikt werd als menselijk schild door Hamas.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:39:41 #128
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64856994
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:30 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Daar valt over te twisten.
Nee, niet echt.

Wel als over pak em beet 5 maanden (als dit conflict over is), mensen in een praathuis a'la de VN of de EU dat besluiten.

Als je het louter in de huidige context wil betwisten, ben je een stokje aan het slijpen om Israel mee te slaan.

Want als we witte fosfor, wat alle legers over de hele wereld gebruiken nu ineens 'chemisch wapen verklaren', kunnen we inzetten met:

"Israel gebruikt chemische wapens ".
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:39:51 #129
16715 Mylene
*schatje*
pi_64857000
Dit is wel heel raar. Aan de ene kant hoor je nu dus geluiden dat de doden die zijn gevallen door de Israëlische bombardementen niet mogen worden goed gepraat, maar aan de andere kant wordt het gebruik van menselijke schilden door Hamas wel goed gepraat door vergelijkingen met de WOII en dat ze geen andere keuze hebben.

Wie heeft hier nu een plaat voor hun kop.
pi_64857003
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:38 schreef RAVW het volgende:
LOL

Stukje van NU.nl
Hamas

Hamas wijst de VN-resolutie over het Midden-Oosten af die in de nacht van donderdag op vrijdag is aangenomen door de Veiligheidsraad. In de resolutie wordt onder meer opgeroepen tot een staakt-het-vuren.

De resolutie zou niet in het belang zijn van het Palestijnse volk. Dit heeft Hamas-functionaris Raafat Morra in Beiroet gezegd tegen het Franse persbureau AFP.

Een andere hoge Hamas-functionaris, Ayman Taha, zei in de Gazastrook dat de islamitische verzetsbeweging zich niet betrokken voelt bij de resolutie: ''Hoewel wij de belangrijkste spelers aan de grond zijn in Gaza, zijn wij over deze resolutie niet geconsulteerd, en zij hebben geen rekening gehouden met onze visie en de belangen van ons volk.''

Bron:
http://www.nu.nl/algemeen(...)anitair-bestand.html

Hamas denkt in eens aan zijn burgers .... zal eens tijd worden maar ik denk dat het nu te laat zal zijn denk dat Israël nu door gaat tot de laatste hamas strijder on de grond ligt ...
lelaas maar ze willen het zelf ..
Toch wel een beetje triest dat je de inleiding over Israel dan niet quote...

JERUZALEM - Israëlische tanks hebben vrijdagmiddag op diverse plekken in de Gazastrook het vuur geopend ondanks een humanitair bestand. Dit hebben ooggetuigen gemeld.

Een Israëlische legerwoordvoerder had eerder gezegd dat de Joodse staat voor de derde achtereenvolgende dag een humanitair staakt-het-vuren in acht zou nemen van 12.00 tot 15.00 uur (onze tijd) om de Palestijnen de gelegenheid te geven om voedsel in te slaan.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:40:31 #131
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64857037
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het praat het niet goed, maar is wel correct. Toch?

En het enige wat ik zei is dat als Hamas de kindertjes aan het zicht onttrekt, zodat Israël denkt veilig te kunnen vuren, maar dan toch een x aantal kinderen doodt... Dan kan je Israël daar toch niet verantwoordelijk voor houden?

En ik zei ook dat als Israël moedwillig door de kinderen heen schiet dat verwerpelijk is.

Ik snap je ophef niet zo eigenlijk.

En witte fosfor is inderdaad geen chemisch wapen.
Dat is afhankelijk van het gebruik, het kan als rookgordijn worden ingezet, dan is het niet per se een chemisch wapen. Zodra je het tegen personen gebruikt wordt dat het wel want het schijnt echt heel gemeen spul te zijn.
quote:
Chemische wapens zijn niet-explosieve chemische stoffen die worden gebruikt om mensen buiten gevecht te stellen, te verwonden of te doden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemisch_wapen
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_64857044
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:37 schreef Mylene het volgende:

[..]

Als de Hamas kan investeren in ziekenhuizen kunnen ze ook zorg dragen voor fatsoenlijke schuilkelders. Ik vind dat er dus wel een keuze is.
Het is de Verenigde Naties die deze scholen hebben gebouwd, Mylene.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:42:26 #133
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_64857122
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Toch wel een beetje triest dat je de inleiding over Israel dan niet quote...

JERUZALEM - Israëlische tanks hebben vrijdagmiddag op diverse plekken in de Gazastrook het vuur geopend ondanks een humanitair bestand. Dit hebben ooggetuigen gemeld.

Een Israëlische legerwoordvoerder had eerder gezegd dat de Joodse staat voor de derde achtereenvolgende dag een humanitair staakt-het-vuren in acht zou nemen van 12.00 tot 15.00 uur (onze tijd) om de Palestijnen de gelegenheid te geven om voedsel in te slaan.
Daarom zette ik ook heel de link er bij
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:42:28 #134
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64857123
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:36 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.
Is natuurlijk niet te vergelijken.

Israel blaast natuurlijk niet een willekeurig huis/dorp op. Ze blazen de lokatie op waarvan hun computers ze vertellen dat de raket vandaan kwam.

De duitsers pakte wel een willekeurig dorp.

Als het NL verzet raketten vanuit dorpskernen afschoot op de duitsers, ging je vergelijking op.
pi_64857129
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Mylene het volgende:
Dit is wel heel raar. Aan de ene kant hoor je nu dus geluiden dat de doden die zijn gevallen door de Israëlische bombardementen niet mogen worden goed gepraat, maar aan de andere kant wordt het gebruik van menselijke schilden door Hamas wel goed gepraat door vergelijkingen met de WOII en dat ze geen andere keuze hebben.

Wie heeft hier nu een plaat voor hun kop.
Hamas heeft wel een andere keuze, maar de kinderen in die verdomde school niet.

Haal je hoofd eens uit die jodenreet.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:43:30 #136
16715 Mylene
*schatje*
pi_64857165
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het is de Verenigde Naties die deze scholen hebben gebouwd, Mylene.
Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.
quote:
De aanval kwam er volgens de getuigen nadat militante Palestijnen in de aangrenzende zone Israëlische troepen met mortiergranaten hadden beschoten.
bron

Sorry, maar ik vertrouw dat dan niet.
pi_64857201
Ah, duidelijke schending van het bestand door Israëliërs. Wat gaat de VS nu doen?
Allah Al Watan Al Malik
pi_64857206
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.
[..]

bron

Dus als individuele opstandelingen uit een aangrenzende zone mortieren afvuren (eerst was het nog geweervuur vanuit de school, daarna raketten vanaf het schoolplein), dan is het okay om een meisjesschool plat te leggen?

Genoteerd.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:44:57 #139
16715 Mylene
*schatje*
pi_64857216
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hamas heeft wel een andere keuze, maar de kinderen in die verdomde school niet.

Haal je hoofd eens uit die jodenreet.
Jouw argumenten en mening zijn heus wel duidelijk. Die hoef je niet kracht bij te zetten door op de man te spelen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:45:05 #140
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64857227
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:33 schreef Mylene het volgende:
Het moedwillig het vuur openen op kinderen en vrouwen is verwerpelijk ja.
Het moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is ook verwerpelijk ja.
Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.

Represailles Westergracht:
quote:
Het verzet wist dat de executie van Krist niet zonder gevolgen zou blijven. Vooral omdat gedurende het laatste oorlogsjaar de confrontatie tussen verzet en bezetter steeds grimmiger werd.
Ken je geschiedenis.
pi_64857233
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:22 schreef Karrs het volgende:

[..]

Witte fosfor is geen chemisch wapen.

Jij bent echt bezig met onzin uitkramen de laatste tijd.
White phosphorus (WP) is a flare- and smoke-producing incendiary weapon,[1] or smoke-screening agent, made from a common allotrope of the chemical element phosphorus. White phosphorus bombs and shells are incendiary devices, but can also be used as an offensive anti-personnel flame compound capable of causing serious burns or death.[2] The agent is used in bombs, artillery shells, and mortar shells, short range missiles which burst into burning flakes of phosphorus upon impact. White phosphorus is commonly referred to in military jargon as "WP".

Pentagon zegt:
"Iraqi forces loyal to President Saddam may have possibly used white phosphorus chemical weapons against Kurdish rebels and the populace in Erbil and Dohuk. The WP chemical was delivered by artillery rounds and helicopter gunships."
pi_64857235
Oh men werkelijk waar, dat de ziel van de mensen die Israel verdedigen snel mag oogsten wat zij zaait.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:45:42 #143
16715 Mylene
*schatje*
pi_64857244
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:44 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Dus als individuele opstandelingen uit een aangrenzende zone mortieren afvuren (eerst was het nog geweervuur vanuit de school, daarna raketten vanaf het schoolplein), dan is het okay om een meisjesschool plat te leggen?

Genoteerd.
Juist niet. Ik vind niet dat de IDF de juiste afweging heeft gemaakt.
pi_64857256
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:43 schreef Mylene het volgende:

[..]

[..]

bron

Sorry, maar dan vertrouw ik de VN-ers zelf wat meer. Die stellen dat er nogal een groot verschil is tussen "in de buurt van de school" en "vanuit de school". Oftewel, ik vertrouw dat dan niet.

Echt een heldendaad, beetje dit soort zaken goedpraten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64857269
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef Mylene het volgende:

[..]

Juist niet. Ik vind niet dat de IDF de juiste afweging heeft gemaakt.
WAT LUL JE DAN !
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:46:42 #146
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_64857285
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:47:32 #147
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64857313
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:38 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het is een VN-school gast, je weet wel, zo'n instantie die constant in bedrijf is om kinderen educatie te geven.
Nogmaals, de VN heeft voor Israel deze agressie uitte alle coordinaten van de VN scholen doorgeven aan het Israelische leger.

Het zou mij werkelijk niets verbazen als Israel moedwillig die scholen heeft gebombardeerd en achteraf loopt te zeiken dat het gebruikt werd als menselijk schild door Hamas.
Hoe kan een school nou gebruikt worden als menselijk schild?

Ik denk dat je doelt op de mogelijkheid dat er misschien mensen de school aanwezig waren die Hamas misschien heeft gebruikt als menselijk schild?

Waar zou jij gaan zitten als Hamas strijder? Waar denk je dat je veilig bent om je mortier neer te zetten en eens lekker kunt gaan knallen en de kans redelijk klein is dat Israël op je durft te schieten of in ieder geval een plek waar een hoop gezeik van komt als ze er op schieten.

En als blijkt dat Israël zonder duidelijke reden of alleen ter destructie en het maken van burgerslachtoffers op de school geschoten heeft mogen ze van mij allemaal het gevang in. Maar ik acht de kans redelijk klein dat het zo is en de kans redelijk groot dat Israël een goede reden had om het vuur te openen op zo'n politiek lastig doelwit.

Maar ik ga uit van het goede van de mens, en das ook niet altijd even slim....
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:47:37 #148
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_64857319
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:42 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is natuurlijk niet te vergelijken.

Israel blaast natuurlijk niet een willekeurig huis/dorp op. Ze blazen de lokatie op waarvan hun computers ze vertellen dat de raket vandaan kwam.

De duitsers pakte wel een willekeurig dorp.

Als het NL verzet raketten vanuit dorpskernen afschoot op de duitsers, ging je vergelijking op.
Onee? Israel bombardeert vaak genoeg huizen van onschuldige Palestijnen enkel omdat ze banden zouden hebben met Palestijnen die zich in Israel opblazen.

De Duitse represailles van vroeger kan je makkelijk vergelijken met de Israelische vergeldingsacties van nu.
pi_64857358
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:29 schreef Salvad0R het volgende:
Dan ga je geen non-discriminerende wapens inzetten op de burgers. Want dan ben je gewoon verwerpelijk.
Niet om iets goed te praten oid maar vallen die kassamraketten daar ook niet onder? Die werden overigens wel doelbewust op burgers afgevuurd.
pi_64857365
Mensen die het gebruik van witte fosfor in een dergelijk dichtbevolkt gebied goedpraten.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')