Het is een VN-school gast, je weet wel, zo'n instantie die constant in bedrijf is om kinderen educatie te geven.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Klopt, dus of ze hebben er moedwillig doorheen geschoten of zijn er achteraf achter gekomen dat er kinderen waren.
Ik heb eigenlijk ook nog nergens gezien dat Israël zegt dat ze kinderen die onderdeel uitmaakten van een menselijk schild moedwillig hebben doodgeschoten...
Nee, niet echt.quote:
Toch wel een beetje triest dat je de inleiding over Israel dan niet quote...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:38 schreef RAVW het volgende:
LOL
Stukje van NU.nl
Hamas
Hamas wijst de VN-resolutie over het Midden-Oosten af die in de nacht van donderdag op vrijdag is aangenomen door de Veiligheidsraad. In de resolutie wordt onder meer opgeroepen tot een staakt-het-vuren.
De resolutie zou niet in het belang zijn van het Palestijnse volk. Dit heeft Hamas-functionaris Raafat Morra in Beiroet gezegd tegen het Franse persbureau AFP.
Een andere hoge Hamas-functionaris, Ayman Taha, zei in de Gazastrook dat de islamitische verzetsbeweging zich niet betrokken voelt bij de resolutie: ''Hoewel wij de belangrijkste spelers aan de grond zijn in Gaza, zijn wij over deze resolutie niet geconsulteerd, en zij hebben geen rekening gehouden met onze visie en de belangen van ons volk.''
Bron:
http://www.nu.nl/algemeen(...)anitair-bestand.html
Hamas denkt in eens aan zijn burgers .... zal eens tijd worden maar ik denk dat het nu te laat zal zijn denk dat Israël nu door gaat tot de laatste hamas strijder on de grond ligt ...
lelaas maar ze willen het zelf ..
Dat is afhankelijk van het gebruik, het kan als rookgordijn worden ingezet, dan is het niet per se een chemisch wapen. Zodra je het tegen personen gebruikt wordt dat het wel want het schijnt echt heel gemeen spul te zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:29 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Het praat het niet goed, maar is wel correct. Toch?
En het enige wat ik zei is dat als Hamas de kindertjes aan het zicht onttrekt, zodat Israël denkt veilig te kunnen vuren, maar dan toch een x aantal kinderen doodt... Dan kan je Israël daar toch niet verantwoordelijk voor houden?
En ik zei ook dat als Israël moedwillig door de kinderen heen schiet dat verwerpelijk is.
Ik snap je ophef niet zo eigenlijk.
En witte fosfor is inderdaad geen chemisch wapen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Chemisch_wapenquote:Chemische wapens zijn niet-explosieve chemische stoffen die worden gebruikt om mensen buiten gevecht te stellen, te verwonden of te doden.
Het is de Verenigde Naties die deze scholen hebben gebouwd, Mylene.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Als de Hamas kan investeren in ziekenhuizen kunnen ze ook zorg dragen voor fatsoenlijke schuilkelders. Ik vind dat er dus wel een keuze is.
Daarom zette ik ook heel de link er bijquote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Toch wel een beetje triest dat je de inleiding over Israel dan niet quote...
JERUZALEM - Israëlische tanks hebben vrijdagmiddag op diverse plekken in de Gazastrook het vuur geopend ondanks een humanitair bestand. Dit hebben ooggetuigen gemeld.
Een Israëlische legerwoordvoerder had eerder gezegd dat de Joodse staat voor de derde achtereenvolgende dag een humanitair staakt-het-vuren in acht zou nemen van 12.00 tot 15.00 uur (onze tijd) om de Palestijnen de gelegenheid te geven om voedsel in te slaan.
Is natuurlijk niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.
Hamas heeft wel een andere keuze, maar de kinderen in die verdomde school niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:39 schreef Mylene het volgende:
Dit is wel heel raar. Aan de ene kant hoor je nu dus geluiden dat de doden die zijn gevallen door de Israëlische bombardementen niet mogen worden goed gepraat, maar aan de andere kant wordt het gebruik van menselijke schilden door Hamas wel goed gepraat door vergelijkingen met de WOII en dat ze geen andere keuze hebben.
Wie heeft hier nu een plaat voor hun kop.
Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:40 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is de Verenigde Naties die deze scholen hebben gebouwd, Mylene.
bronquote:De aanval kwam er volgens de getuigen nadat militante Palestijnen in de aangrenzende zone Israëlische troepen met mortiergranaten hadden beschoten.
Dus als individuele opstandelingen uit een aangrenzende zone mortieren afvuren (eerst was het nog geweervuur vanuit de school, daarna raketten vanaf het schoolplein), dan is het okay om een meisjesschool plat te leggen?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:43 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.
[..]
bron
Sorry, maar ik vertrouw dat dan niet.
Jouw argumenten en mening zijn heus wel duidelijk. Die hoef je niet kracht bij te zetten door op de man te spelen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:42 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Hamas heeft wel een andere keuze, maar de kinderen in die verdomde school niet.
Haal je hoofd eens uit die jodenreet.
Alsof Nederlandse verzetstrijders in de Tweede Wereldoorlog niet voor represailles (hedendaagse vergeldingsacties) hebben gezorgd door aanslagen te plegen op de Duitsers en zich te begeven onder de Nederlandse bevolking. Represailles waarbij veel onschuldige Nederlanders zijn omgekomen. Ik hoor geen enkele Nederlander die de schuld bij de verzetstrijders legt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:33 schreef Mylene het volgende:
Het moedwillig het vuur openen op kinderen en vrouwen is verwerpelijk ja.
Het moedwillig in gevaar brengen van vrouwen en kinderen is ook verwerpelijk ja.
Ken je geschiedenis.quote:Het verzet wist dat de executie van Krist niet zonder gevolgen zou blijven. Vooral omdat gedurende het laatste oorlogsjaar de confrontatie tussen verzet en bezetter steeds grimmiger werd.
White phosphorus (WP) is a flare- and smoke-producing incendiary weapon,[1] or smoke-screening agent, made from a common allotrope of the chemical element phosphorus. White phosphorus bombs and shells are incendiary devices, but can also be used as an offensive anti-personnel flame compound capable of causing serious burns or death.[2] The agent is used in bombs, artillery shells, and mortar shells, short range missiles which burst into burning flakes of phosphorus upon impact. White phosphorus is commonly referred to in military jargon as "WP".quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Witte fosfor is geen chemisch wapen.
Jij bent echt bezig met onzin uitkramen de laatste tijd.
Juist niet. Ik vind niet dat de IDF de juiste afweging heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:44 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Dus als individuele opstandelingen uit een aangrenzende zone mortieren afvuren (eerst was het nog geweervuur vanuit de school, daarna raketten vanaf het schoolplein), dan is het okay om een meisjesschool plat te leggen?
Genoteerd.
Sorry, maar dan vertrouw ik de VN-ers zelf wat meer. Die stellen dat er nogal een groot verschil is tussen "in de buurt van de school" en "vanuit de school". Oftewel, ik vertrouw dat dan niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:43 schreef Mylene het volgende:
[..]
Dat weet ik en die mogen ook niet als doel getroffen worden, maar ook niet als doel worden gebruikt.
[..]
bron
Sorry, maar ik vertrouw dat dan niet.
WAT LUL JE DAN !quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:45 schreef Mylene het volgende:
[..]
Juist niet. Ik vind niet dat de IDF de juiste afweging heeft gemaakt.
Hoe kan een school nou gebruikt worden als menselijk schild?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:38 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is een VN-school gast, je weet wel, zo'n instantie die constant in bedrijf is om kinderen educatie te geven.
Nogmaals, de VN heeft voor Israel deze agressie uitte alle coordinaten van de VN scholen doorgeven aan het Israelische leger.
Het zou mij werkelijk niets verbazen als Israel moedwillig die scholen heeft gebombardeerd en achteraf loopt te zeiken dat het gebruikt werd als menselijk schild door Hamas.
Onee? Israel bombardeert vaak genoeg huizen van onschuldige Palestijnen enkel omdat ze banden zouden hebben met Palestijnen die zich in Israel opblazen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is natuurlijk niet te vergelijken.
Israel blaast natuurlijk niet een willekeurig huis/dorp op. Ze blazen de lokatie op waarvan hun computers ze vertellen dat de raket vandaan kwam.
De duitsers pakte wel een willekeurig dorp.
Als het NL verzet raketten vanuit dorpskernen afschoot op de duitsers, ging je vergelijking op.
Niet om iets goed te praten oid maar vallen die kassamraketten daar ook niet onder? Die werden overigens wel doelbewust op burgers afgevuurd.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 16:29 schreef Salvad0R het volgende:
Dan ga je geen non-discriminerende wapens inzetten op de burgers. Want dan ben je gewoon verwerpelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |