Heb inderdaad een andere indruk van het land. Na gesproken te hebben met een familielid wat daar voor z'n werk is geweest en door een collega die daar vandaan komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, die ook niet. Dat is zo'n land waar jij als je als expat daar een ongeluk veroorzaakt, jij standaard een boete krijgt van 50.000 dollar. Gewoon, omdat jij maar een ongelovige buitenlander bent.
Nog meer domme voorbeelden?
Ah, dus kansloos dingen in het rond blaten is meer jouw ding?quote:[..]
Niet zoals mijn bovenstaande voorbeeld, for starters.
Maar ik ga hier niet met jou de discussie hoe discriminatoir islamitische landen richting minderheden zijn dunnetjes overdoen.
Als jij wilt spelen of je dom bent, moet je dat vooral blijven doen.
Mensen zoals mij. Wat zijn mensen zoals mij? Aangezien ik en niemand anders mijn eigen mening vorm.quote:
[..]
Blijkbaar.
Dat abbas en hamas 'gekozen' zijn, maakt die leiders in die regio niet ineens democraten in hart en nieren.
Maar echte democraten gaan natuurlijk niet dood, rijker dan beatrix, terwijl je volk super-paupers zijn (arafat), en gaan niet andere partijen naar het leven staan, als de uitkomst van de stembusgang ons niet bevalt (Abbas, die lekker oorlogje ging voeren met hamas, wat overigens meer levens kosten dan wat Israel nu uitvreet, maar om onduidelijke redenen hoorden we toen mensen zoals jij totaal niet!
Joden hebben, als ik mij niet vergis, pas het recht op het wonen in die streek als de Messias terug is gekomen (Ik meen dat ik dat in 1 van hun eigen geschriften heb gelezen). Dat Israël nog andere geloven heeft vergeten we maar even voor de lol dan, okey?quote:[..]
Vergeet het.
Israel zal eerder de regio nuken voor ze dat over zich heen laten komen, en gelijk hebben ze.
Pallestijnen hebben het recht om daar te wonen, ze zijn daar geboren. De joden in Israel ook.
Daar gaat het dus totaal niet om. tuurlijk moeten de nederzettingen gestopt worden. Maar in dit deel-conflict gaat het erom dat Hamas Israel wil vernietigen. Dat is hun 1e prioriteit. Zij willen Israel volledig bezitten. En een stukje land teruggeven zal dus totaal niet helpen, zie dus 2006.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Een stap in de goede richting, maar nog steeds niet genoeg.
En andersom geldt dat ookquote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:17 schreef MisterO het volgende:
[..]
Daar gaat het dus totaal niet om. tuurlijk moeten de nederzettingen gestopt worden. Maar in dit deel-conflict gaat het erom dat Hamas Israel wil vernietigen. Dat is hun 1e prioriteit. Zij willen Israel volledig bezitten. En een stukje land teruggeven zal dus totaal niet helpen.
Natuurlijk ben je wel selectief, ik zie je je niet zo actief opwerpen voor andere tragedies in de wereld... Dat is overigens niet erg, dat is iedereen, ik ook. Maar kom er wel eerlijk voor uit dan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik ben niet selectief. Ik constateer gewoon dat jij bijna altijd alles moet bagatelliseren.
Wil Israel gaza bezitten? neequote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:17 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En andersom geldt dat ook
Zoals ik zei, allebei kansloze volken.
De discussie die gevoerd werd ging over propaganda. Ik stel vast, dat wanneer iemand stelselmatig beweert dat de Israëlische regering een beleid heeft zoveel mogelijk Palestijnse burgerslachtoffers te maken of dat de IDF en IAF doelbewust burgers bestookt om zoveel mogelijk slachtoffers te maken, ik het waag te betwijfelen of zo'n iemand niet is beïnvloed door propaganda of is geïndoctrineerd. En die vaststelling was naar aanleiding van een reactie dat er bij bepaalde berichten geen sprake was van indoctrinatie en propaganda.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:11 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je legt me woorden in de mond.
Wie weet. Israel is als dat vervelende kleine broertje wat altijd ruzie heeft/maakt met de buurkinderen en wiens grote broer hem altijd weer uit de problemen moet halen. Amerika onder Obama heeft dankzij Bush een groot geldgebrek. Als ik Obama was zou ik wat miljarden minder naar israel sturen. Laat de joodse lobby maar doodvallen, de stemmen heeft ie al binnen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja want die gaat zich radicaal anders opstellen richting Israel denk je?
quote:
quote:"Everybody has to move, run and grab as many (Palestinian) hilltops as they can to enlarge the (Jewish) settlements because everything we take now will stay ours...Everything we don't grab will go to them."
-- Ariel Sharon, Israeli Foreign Minister, addressing a meeting of the Tsomet Party, Agence France Presse, Nov. 15, 1998.
Ja en zie je de datum? 1998.. juist. En wat heeft Sharon in 2006 besloten? juist.quote:
Je begrijpt ws. het hele concept Joodsche lobby niet.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Laat de joodse lobby maar doodvallen, de stemmen heeft ie al binnen.
Wat was besloten in Oslo? Wat is het huidige standpunt van de Israëlische regering omtrent de grenzen? Juist.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ja en zie je de datum? 1998.. juist. En wat heeft Sharon in 2006 besloten? juist.
Zo denkt Israël nu dus ook.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat ik me dus wel afvraag, meer voor de langere termijn, is vrede met Hamas überhaupt mogelijk? Een staakt het vuren met Hamas zeker mogelijk, maar zodra Hamas sterker wordt zullen ze toch weer toeslaan.
Oh dus jij suggereert dat de Israelische regering de hele populaitie in Gaza wil uitroeien en zelf Gaza wil overnemen?...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Shaman het volgende:
[..]
Wat was besloten in Oslo? Wat is het huidige standpunt van de Israëlische regering omtrent de grenzen? Juist.
Nee, als Israël geen geweld gebruikt en niet over de grens van Gaza, Golan, en de West-Bank zal Hamas ook nooit geweld gebruiken tegen Israël!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat ik me dus wel afvraag, meer voor de langere termijn, is vrede met Hamas überhaupt mogelijk? Een staakt het vuren met Hamas zeker mogelijk, maar zodra Hamas sterker wordt zullen ze toch weer toeslaan.
Enlighten me.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:29 schreef Bolter het volgende:
[..]
Je begrijpt ws. het hele concept Joodsche lobby niet.
Hoe zeker weet je dat? Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat er dan een tegenaanval komt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Nee, als Israël geen geweld gebruikt en niet over de grens van Gaza, Golan, en de West-Bank zal Hamas ook nooit geweld gebruiken tegen Israël!
'Investigation' betekent onderzoek.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:36 schreef rakotto het volgende:
14:09 UN human rights official calls for investigation into possible war crimes in Gaza (AP)
Lijkt me toch echt overduidelijk dat de terroristen oorlogsmisdaden hebben uitgevoerd... Possible war crimes...
Uitroeien misschien niet, eerder verdrijven, Gaza innemen wilde Ben Gurion al, maar ook latere staatshoofden als Rabin en Sharon. Als je kijkt naar het verschuiven van de grenzen tussen het Israëlische gebied en het Palestijnse gebied lukt dat ze tot nog toe aardig.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:33 schreef MisterO het volgende:
[..]
Oh dus jij suggereert dat de Israelische regering de hele populaitie in Gaza wil uitroeien en zelf Gaza wil overnemen?...
Nee, als het puur om centen ging. Maar politieke invloed op elk niveau van de samenleving. Kijk even naar die congressen en wie daar allemaal rondlopen. Het is wel even wat anders "ze nu negeren want de stemmen zijn binnen", zeer simplistische gedachtegang.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:38 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Enlighten me.
Je bedoelt waarschijnlijk de centjes die de joodse lobby heeft uit te delen? Ik denk dat de joodse lobby minder te besteden heeft dan Amerika aan steun aan Israel kwijt is.
ik kan me de laatste keer niet herinneren dat Amerika Israel uit de problemen heeft gehaald eigenlijk.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Wie weet. Israel is als dat vervelende kleine broertje wat altijd ruzie heeft/maakt met de buurkinderen en wiens grote broer hem altijd weer uit de problemen moet halen. Amerika onder Obama heeft dankzij Bush een groot geldgebrek. Als ik Obama was zou ik wat miljarden minder naar israel sturen. Laat de joodse lobby maar doodvallen, de stemmen heeft ie al binnen.
En in welk licht moet dan de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook bezien worden?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:40 schreef Shaman het volgende:
[..]
Uitroeien misschien niet, eerder verdrijven, Gaza innemen wilde Ben Gurion al, maar ook latere staatshoofden als Rabin en Sharon. Als je kijkt naar het verschuiven van de grenzen tussen het Israëlische gebied en het Palestijnse gebied lukt dat ze tot nog toe aardig.
De Israëlische politiek lijkt er belang aan te hechten het conflict voort te laten duren, wat voor motivatie daaraan ten grondslag ligt...? Vertel jij het me maar....
Hamas heeft idd wel eea op zijn kerfstok, goede zaak dat daar eens onderzoek naar wordt gedaan!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:36 schreef rakotto het volgende:
14:09 UN human rights official calls for investigation into possible war crimes in Gaza (AP)
Lijkt me toch echt overduidelijk dat de terroristen oorlogsmisdaden hebben uitgevoerd... Possible war crimes...
Heb je wel zitten opletten waarom Israel uberhaupt de oorlog is begonnen? Ze willen de Hamas uitroeien. En daar zijn ze nu mee bezig. Als ze toch begonnen zijn, moeten ze het ook goed afmaken en niet zomaar halfjes te werk gaan.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:40 schreef Shaman het volgende:
[..]
De Israëlische politiek lijkt er belang aan te hechten het conflict voort te laten duren, wat voor motivatie daaraan ten grondslag ligt...? Vertel jij het me maar....
Je weet wel: Land weggeven in ruil voor "vrede".quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En in welk licht moet dan de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook bezien worden?
Waarom vraag je je niet af of vrede met Israel überhaupt mogelijk is? Hamas is pas een jaar of 10 een machtsfactor, notabene geholpen door Israel. Israel is al 40 jaar veruit de sterkste partij in de regio en vindt altijd weer iemand "waarmee niet te praten valt" terwijl ze aan gebiedsuitbreiding doen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Niet!quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:39 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Hoe zeker weet je dat? Het lijkt mij heel waarschijnlijk dat er dan een tegenaanval komt.
Uit de bouw van een veiligheidsmuur.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Als Israel vrede wil, waar blijkt dat dan uit?
BNW?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom vraag je je niet af of vrede met Israel überhaupt mogelijk is? Hamas is pas een jaar of 10 een machtsfactor, notabene geholpen door Israel. Israel is al 40 jaar veruit de sterkste partij in de regio en vindt altijd weer iemand "waarmee niet te praten valt" terwijl ze aan gebiedsuitbreiding doen.
quote:Het doel van Hamas is te lezen in het zesendertig artikelen tellende Handvest (1988). Hamas streeft naar een een islamitische staat in Palestina tussen de Middellandse zee en de Jordaan. Met Palestina wordt het gecombineerde grondgebied van de staat Israël, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever bedoeld. In haar Handvest meldt Hamas expliciet te streven naar de vernietiging van de staat Israël. Hamas maakt net als de Islamitische Jihad en de Libanese Hezbollah onder andere gebruik van islamitische theologie om mensen aan te moedigen tegen de Israëlische bezetting te strijden.
Ik ben toch echt benieuwd naar zijn antwoord.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef buachaille het volgende:
[..]
Je weet wel: Land weggeven in ruil voor "vrede".
Deels vanwege de internationale opinie, vermoed ik. Het grondgebied van de voormalige nederzettingen is niet teruggegeven aan de Palestijnen. Op de Westbank zijn ze overigens niet opgeheven maar is er een bufferzone ingesteld die de Westbank in drieën deelt. De Palestijnen hebben hierdoor nog meer grondgebied verloren...quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En in welk licht moet dan de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook bezien worden?
Dat ze Gaza hebben verlaten?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom vraag je je niet af of vrede met Israel überhaupt mogelijk is? Hamas is pas een jaar of 10 een machtsfactor, notabene geholpen door Israel. Israel is al 40 jaar veruit de sterkste partij in de regio en vindt altijd weer iemand "waarmee niet te praten valt" terwijl ze aan gebiedsuitbreiding doen.
met daarna het grootste gedeelte van de tijd alle grenzen dicht, de haven ontoegankelijk, het vliegveld vernield .. je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken hoe daarop gereageerd wordt ..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:28 schreef MisterO het volgende:
[..]
Ja en zie je de datum? 1998.. juist. En wat heeft Sharon in 2006 besloten? juist.
Ik had het niet over de Westelijke Jordaanoever. Ik heb het ook niet over 'teruggeven' gehad.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:46 schreef Shaman het volgende:
[..]
Deels vanwege de internationale opinie, vermoed ik. Het grondgebied van de voormalige nederzettingen is niet teruggegeven aan de Palestijnen. Op de Westbank zijn ze overigens niet opgeheven maar is er een bufferzone ingesteld die de Westbank in drieën deelt. De Palestijnen hebben hierdoor nog meer grondgebied verloren...
En waarom heeft Israel dat gedaan? niet zomaar zonder reden.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:48 schreef moussie het volgende:
[..]
met daarna het grootste gedeelte van de tijd alle grenzen dicht, de haven ontoegankelijk, het vliegveld vernield .. je hoeft geen Einstein te zijn om te kunnen bedenken hoe daarop gereageerd wordt ..
dus in 2006 de nederzettingen opgeven om een paar jaar later het hele gebied te kunnen innemen .. zoiets heet dan lange termijn planning
quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:51 schreef buachaille het volgende:
Wel aardig nieuws van de palestijnen, gelukkig vreedzaam:
Vlaardingse Palestijnen willen stedenband verbreken
9 januari 2009
Palestijnse Vlaardingers hebben de gemeente gevraagd om de stedenband met de Tsjechische plaats Moravska Trebova op te zeggen. Ze zijn boos op Tsjechië omdat dat land als voorzitter van de Europese Unie weigert om de Israelische inval in de Gazastrook te veroordelen.
Vlaardingen voelt er niets voor het voorstel van de Palestijnse Vlaardingers en hun sympathisanten.
Volgens wethouder Robberegt van Vlaardingen is het geen goed idee om om die reden een stedenband met een gemeente in Tsjechië op te zeggen.
In Vlaardingen gaan ook stemmen op om een stedenband aan te gaan met de Palestijnse plaats Nablus. Maar voorlopig heeft de gemeenteraad daar geen trek in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |