abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:55:40 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_64852454
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:52 schreef MisterO het volgende:

[..]

En waarom heeft Israel dat gedaan? niet zomaar zonder reden.
Omdat raketten afgevuuurd werden en bomaanslagen gepleegd werden. Dan heeft Israel geen andere mogelijkheid gehad. De grenzen moesten dicht.
Nee, bescherming tegen aanslagen is de korte termijn planning! Op de lange termijn willen ze gewoon alle Palestijnen dood hebben. Dat ze op deze manier zichzelf beschermen tegen raket en zelfmoord aanvallen is een gunstige bijzaak.
quote:
Wat moeten Palestijnen ooit in Israel. Het is toch hun aartsvijand? Laat ze lekker naar Egypte gaan als ze de grens overwillen.
Het klinkt hard, maar Israel heeft geen keus meer, zolang Hamas Israel niet gaat erkennen als een volwaardig land.
Veel Palestijnen werkten in Israël, geloof het of niet, maar het ging best goed samen.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_64852461
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:47 schreef DtchDopey het volgende:
Dat ze Gaza hebben verlaten?
Ze hebben een paar hutjes in de dichtstbevolkte zandbak ter wereld ontruimd die veel te veel kosten om te beveiligen en die hen beletten om van Gaza de openluchtgevangenis te maken die het nu is. Dat is een hele slechte sigaar uit eigen doos.
quote:
En over Hamas, die hanteert nog steeds hetzelfde manifest waarin elke Jood dood moet en Israël moet verdwijnen (er is een lichte hint geweest dat Hamas dat wilde opgeven maar is nooit gebeurd).
Waarom moet het over Hamas gaan? De vraag is wat Israel nou eigenlijk gedaan heeft voor die vrede die ze zeggen zo graag te willen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 14:57:23 #53
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64852520
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:55 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, bescherming tegen aanslagen is de korte termijn planning! Op de lange termijn willen ze gewoon alle Palestijnen dood hebben. Dat ze op deze manier zichzelf beschermen tegen raket en zelfmoord aanvallen is een gunstige bijzaak.
[..]

Veel Palestijnen werkten in Israël, geloof het of niet, maar het ging best goed samen.
Ja hoor Israel wil alle Palestijnen dood hebben.. volgens mij verdraai je de boel een beetje.
En ja ik weet dat Palestijnen in Israel wonen, trust me. en toch nog kunnen ze alleen maar zeiken.
Ik ben lunchen
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:03:12 #54
36038 Shaman
retro-progressief
pi_64852735
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:51 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik had het niet over de Westelijke Jordaanoever. Ik heb het ook niet over 'teruggeven' gehad.
Maar jij stelt dus dat de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook te maken heeft met de internationale opinie. Kun je dat nader toelichten?
En je zei ook 'deels'; dus kun je wat verder uitweiden dan enkel 'internationale opinie'?
Ik wel. Naar mijn mening is een beoordeling van de huidige situatie alleen mogelijk als je het volledige historische en geopolitieke kader bekijkt. De Palestijnen zien zich als één volk, wat in de Gaza strook gebeurd beïnvloed de Westelijke Jordaanoever en vice versa.
Wat heeft het voor zin om een Nederzetting te ontruimen als je vervolgens Palestijnen het recht ontzegd deze grond te gebruiken? Op deze manier hebben zowel de kolonisten als de Palestijnen er niets aan.
De precieze motivatie voor de ontruiming weet ik niet. Ik weet alleen dat het de publieke opinie hier in het westen positief beïnvloed vanuit de Verenigde Naties is hier meermaals op aangedrongen. Alleen op deze manier is het een wassen neus.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:10:34 #55
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64853029
Lepeltak over het conflict in business class nota bene:

http://businessclass.i-s.nl/businessclass/4_januari_2009.wmv

Eerst was hij heel erg rechts en pro-Israël, maar hij schijnt nu helemaal te zijn omgeslagen!
Doorspoelen naar 59.00
Dasvidanja
pi_64853055
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_64853084
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:03 schreef Shaman het volgende:

[..]

Ik wel. Naar mijn mening is een beoordeling van de huidige situatie alleen mogelijk als je het volledige historische en geopolitieke kader bekijkt. De Palestijnen zien zich als één volk, wat in de Gaza strook gebeurd beïnvloed de Westelijke Jordaanoever en vice versa.
Wat heeft het voor zin om een Nederzetting te ontruimen als je vervolgens Palestijnen het recht ontzegd deze grond te gebruiken? Op deze manier hebben zowel de kolonisten als de Palestijnen er niets aan.
De precieze motivatie voor de ontruiming weet ik niet. Ik weet alleen dat het de publieke opinie hier in het westen positief beïnvloed vanuit de Verenigde Naties is hier meermaals op aangedrongen. Alleen op deze manier is het een wassen neus.
Alleen was mijn vraag klip en klaar:
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:41 schreef damian5700 het volgende:

En in welk licht moet dan de ontruiming van de Israëlische nederzettingen in de Gazastrook bezien worden?
Dat was naar aanleiding van jouw retoriek van 'verdrijven' en Gaza innemen.

En de Palestijnen zien elkaar als één volk? Ze zijn verdeelder dan ooit; http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Gaza_(2007)
http://en.wikipedia.org/wiki/Fatah-Hamas_conflict
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:12:17 #58
116015 SicSicSics
pi_64853099
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:57 schreef MisterO het volgende:

[..]

Ja hoor Israel wil alle Palestijnen dood hebben.. volgens mij verdraai je de boel een beetje.
En ja ik weet dat Palestijnen in Israel wonen, trust me. en toch nog kunnen ze alleen maar zeiken.
Ik ben lunchen
Volgens Moussie wel ja!

Eet smakelijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_64853200
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ze hebben een paar hutjes in de dichtstbevolkte zandbak ter wereld ontruimd die veel te veel kosten om te beveiligen en die hen beletten om van Gaza de openluchtgevangenis te maken die het nu is. Dat is een hele slechte sigaar uit eigen doos.
[..]

Waarom moet het over Hamas gaan? De vraag is wat Israel nou eigenlijk gedaan heeft voor die vrede die ze zeggen zo graag te willen.
Je vraagt eerst wat ze hebben gedaan, dan krijg je te horen wat er is gedaan en dan is het niet genoeg. Volgens mij moet je tegenover een stap die door Israël is genomen (hoe klein dan ook in jouw ogen, ik weet niet of je de beelden kan herinneren maar dat was een behoorlijke stap voor Israël) een positieve stap van de Palestijnen verwachten. Integendeel, ze beginnen raketten te schieten vanuit datzelfde Gaza.

MBT Hamas, dat is volgens mij de club die nu zoveel problemen veroorzaakt, zelfs inde ogen van een aantal Palestijnen.
pi_64853247
Hehe, vergadering geschorst door wat demonstranten.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64853266
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

En de Palestijnen zien elkaar als één volk? Ze zijn verdeelder dan ooit; http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Gaza_(2007)
Wat een onzin zeg. De Palestijnen zien zich absoluut als een volk ondanks de politieke verschillen. Als je dat wilt ontkennen raad ik je aan (na de oorlog) een ticket te kopen en eens met de average Palestinian te gaan praten. Zelfs Hamas en Fatah zullen dat beamen, ondanks de politieke verschillen.
X
pi_64853270
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:16 schreef venomsnake het volgende:
Hehe, vergadering geschorst door wat demonstranten.
wat een domme schijtmuts
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:18:27 #63
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64853341
Lepeltak over het conflict in business class nota bene:

http://businessclass.i-s.nl/businessclass/4_januari_2009.wmv

Eerst was hij heel erg rechts en pro-Israël, maar hij schijnt nu helemaal te zijn omgeslagen!
Doorspoelen naar 59.00
Dasvidanja
pi_64853383
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:16 schreef Alulu het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg. De Palestijnen zien zich absoluut als een volk ondanks de politieke verschillen. Als je dat wilt ontkennen raad ik je aan (na de oorlog) een ticket te kopen en eens met de average Palestinian te gaan praten. Zelfs Hamas en Fatah zullen dat beamen, ondanks de politieke verschillen.
Dat doet niets af aan mijn bewering dat zij verdeelder zijn dan ooit. Nu helemaal de termijn van Abbas afloopt en hij conform de Grondwet nog een jaar zou kunnen blijven zitten en dit absoluut tegen het zere been is van Hamas.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:22:46 #65
165802 Reki
no comment.
pi_64853534
quote:
16:03 Cabinet rejects UN truce resolution, moves to expand Gaza ground operation (Haaretz)
Israël = vrede
zie ondertitel :)
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:22:54 #66
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64853538
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:19 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat doet niets af aan mijn bewering dat zij verdeelder zijn dan ooit. Nu helemaal de termijn van Abbas afloopt en hij conform de Grondwet nog een jaar zou kunnen blijven zitten en dit absoluut tegen het zere been is van Hamas.
Daarmee ontkracht je je voorgaande argument.
Dasvidanja
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:27:52 #67
36038 Shaman
retro-progressief
pi_64853748
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

[..]

Dat was naar aanleiding van jouw retoriek van 'verdrijven' en Gaza innemen.

Vertel jij het maar? Het lijkt me ook geen stap in het vredesproces, de Palestijnen hebben er immers niks aan.
Dat er verschillende politieke visies zijn en er binnen zowel Hamas als Fatah extremisten zijn zal ik niet ontkennen. Maar de verdeeldheid betekend niet dat ze zich niet als een volk zien, alleen dat ze verschillende meningen hebben over de koers van dat volk. Zeker nu als gevolg van dit conflict, zal de gemiddelde Palestijnse burger zich meer verbonden voelen met andere Palestijnen, ze hebben immers dezelfde opponent.
pi_64853773
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:22 schreef Reki het volgende:

[..]

Israël = vrede
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:30:03 #69
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64853835
ooow ik word zo geirriteerd van dit topic, volgens mij moet ik hier niet meer komen
Dat Israel weigert te stoppen houdt niet in dat ze geen vrede willen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:32:47 #70
36038 Shaman
retro-progressief
pi_64853972
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:30 schreef MisterO het volgende:
ooow ik word zo geirriteerd van dit topic, volgens mij moet ik hier niet meer komen
Dat Israel weigert te stoppen houdt niet in dat ze geen vrede willen
Ik geloof dat beide partijen vrede willen, alleen beiden hebben een bijzonder idee over de weg ernaar toe...
pi_64854078
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:18 schreef MisterO het volgende:

[..]

Wil Israel gaza bezitten? nee
Heb je het partijprogramma gezien van de grotere partijen?
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:40:37 #72
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_64854355
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Welke partij(en)?
pi_64854991
Dus als ze menselijk schild zijn, is het bombarderen van kinderen geen probleem?
pi_64855080
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 14:52 schreef MisterO het volgende:

[..]

En waarom heeft Israel dat gedaan? niet zomaar zonder reden.
Omdat raketten afgevuuurd werden en bomaanslagen gepleegd werden. Dan heeft Israel geen andere mogelijkheid gehad. De grenzen moesten dicht. Wat moeten Palestijnen ooit in Israel. Het is toch hun aartsvijand? Laat ze lekker naar Egypte gaan als ze de grens overwillen.
waarom zouden ze ergens anders naar toe willen/moeten .. het is toch hun land ..
en waarom goederen tegen houden aan de grens, helemaal als het om uitvoer gaat .. de munitie ed gaat nou echt niet via de grensovergangen, die wordt al die tijd al gesmokkeld door die tunnels .. wat voor effect heeft het dicht houden van die grenzen gehad anders dan dat het de haat tegen een onderdrukker gaat voeden ?
quote:
Het klinkt hard, maar Israel heeft geen keus meer, zolang Hamas Israel niet gaat erkennen als een volwaardig land.
dus je verwacht van een partij die niet erkend wordt en waarmee elk gesprek geweigerd wordt dat die wel Israël gaan erkennen .. met welke autoriteit zouden ze dat moeten doen ?
pleased to meet you
pi_64855138
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:53 schreef Salvad0R het volgende:
Dus als ze menselijk schild zijn, is het bombarderen van kinderen geen probleem?
ach, het bouwen van nederzettingen op vijandig gebied is ook geen probleem toch, alleen dat die kinderen dan wel worden beschermd
pleased to meet you
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:58:07 #76
116015 SicSicSics
pi_64855188
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Likud steunde vroeger de kolonisatie van Gaza en de West Bank voor een groot Israël. Kadima heeft altijd al een gematigde mening gehad.

Beide partijen zijn nu echter tegen kolonisatie.
Fine, fuck you then!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 15:58:19 #77
116015 SicSicSics
pi_64855199
quote:
Als je niet van te voren ziet dat ze zo gebruikt worden kun je er weinig aan doen als schietende partij, als je er moedwillig doorheen schiet is het verwerpelijk van beide partijen.

De hoofdschuldige is natuurlijk gewoon degene die kinderen voor zulke doeleinden gebruikt. Ik snap dan ook niet dat mensen het nog steeds voor zo'n partij op durven nemen...
Fine, fuck you then!
pi_64855256
Wikipedia zegt:

Vanaf 27 december 2008 tot nu

Israeli's - Total Killed: 13
Palestinians - Total Killed: 783

Iemand vannacht Nova gezien toevallig?
http://www.novatv.nl/novaplayer/player169.html?id=rep-6609-0
pi_64855323
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 15:58 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je niet van te voren ziet dat ze zo gebruikt worden kun je er weinig aan doen als schietende partij, als je er moedwillig doorheen schiet is het verwerpelijk van beide partijen.

De hoofdschuldige is natuurlijk gewoon degene die kinderen voor zulke doeleinden gebruikt. Ik snap dan ook niet dat mensen het nog steeds voor zo'n partij op durven nemen...
Haha!!!! Nee .
pi_64855364
Echt triest dat er figuren zijn die denken de publieke opinie ook nog naar de kant van Israel te kunnen trekken Te laat, suckers.

Beter sta je volledig voor je moordlustigheid en kortzichtigheid, zodat de rest van de wereld precies weet wat we aan je hebben.
pi_64855372
CNN & C-Span hadden beiden een item
Israel broke cease fire.

CNN:
C-Span:
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:03:00 #82
116015 SicSicSics
pi_64855402
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Haha!!!! Nee .
De partij die kinderen inzet als schild is niet verantwoordelijk?

De partij die schiet op iemand zonder te weten dat er kinderen in de buurt gehouden worden door diegene waar ze op schieten zijn alsnog verantwoordelijk?

Ik begrijp je even niet denk ik?
Fine, fuck you then!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:03:18 #83
182751 MisterO
wispelvurig
pi_64855414
pi_64855500
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:03 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De partij die kinderen inzet als schild is niet verantwoordelijk?

De partij die schiet op iemand zonder te weten dat er kinderen in de buurt gehouden worden door diegene waar ze op schieten zijn alsnog verantwoordelijk?

Ik begrijp je even niet denk ik?
Het is een school, gast. Een meisjesschool. De VN heeft zelfs voor het doorbreken van de wapenstilstand door Israel alle coordinaten van de VN-scholen in het Gaza-gebied aan Israel gegeven.

Het is niet dat Hamas die kinderen @ gunpoint heeft gedwongen een menselijk schild te zijn, is het wel?
En zo wel, is dat dan gerechtigd om dan toch maar te schieten?

Flikker toch op ! Verwerpelijke .
pi_64855637

Gaza wordt trouwens flink onder vuur genomen op dit moment.
pi_64855685
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Salvad0R het volgende:En zo wel, is dat dan gerechtigd om dan toch maar te schieten?

Israel is inderdaad te simplistisch bezig. Ze controleren continue het gebied en sturen direct een raket af naar de coördinaten waar vandaan een raket of mortiergranaat wordt afgevuurd. Die procedure zouden ze kunnen aanscherpen door de coördinaten te vergelijken met een lijst van gebieden waarop niet gevuurd mag worden. Maar ja, waarschijnlijk zal daar dan weer ogenblikkelijk misbruik van gemaakt gaan worden.
pi_64855690
Hele zooi witte fosfor wordt weer gebruikt.
pi_64855729
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:08 schreef buachaille het volgende:

[..]

Israel is inderdaad te simplistisch bezig. Ze controleren continue het gebied en sturen direct een raket af naar de coördinaten waar vandaan een raket of mortiergranaat wordt afgevuurd. Die procedure zouden ze kunnen aanscherpen door de coördinaten te vergelijken met een lijst van gebieden waarop niet gevuurd mag worden. Maar ja, waarschijnlijk zal daar dan weer ogenblikkelijk misbruik van gemaakt gaan worden.
Het gaat mij hier om de vieze smerige zuurstof-onwaardige untermenschen die het goedpraten.
pi_64855772
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:08 schreef venomsnake het volgende:
Hele zooi witte fosfor wordt weer gebruikt.
jep

vrijdag 9 januari 2009 @ 16:10:45 #90
116015 SicSicSics
pi_64855796
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:05 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het is een school, gast. Een meisjesschool. De VN heeft zelfs voor het doorbreken van de wapenstilstand door Israel alle coordinaten van de VN-scholen in het Gaza-gebied aan Israel gegeven.
Wacht even... Jij vraagt:
quote:
Dat is heel wat anders dan het bombarderen van een school en het verbreken van een wapenstilstand.
quote:
Het is niet dat Hamas die kinderen @ gunpoint heeft gedwongen een menselijk schild te zijn, is het wel?]
En zo wel, is dat dan gerechtigd om dan toch maar te schieten?
Ik acht ze er prima toe in staat.

Maar als dat zo is en je weet niet dat die mensen daar zijn, is het gerechtigd te schieten. Natuurlijk. Als je weet dat er onschuldige mensen in de buurt zijn dan moet je niet schieten.
quote:
Flikker toch op ! Verwerpelijke .
Vol liefde!

Ik ook van jou.
Fine, fuck you then!
pi_64855797
off topic: ik stoor me wel een beetje aan die "Online Hebreeuws leren" banner hier onderaan de pagina.
pi_64855800
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:

Het gaat mij hier om de vieze smerige zuurstof-onwaardige untermenschen die het goedpraten.
Untermenschen?
pi_64855826
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:09 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Verbazingwekkend! Alweer een nazi-term!
pi_64855854
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:10 schreef buachaille het volgende:

[..]

Untermenschen?
Je leest het goed.
Mensen die het goedkeuren om kinderen te bombarderen wanneer deze als menselijk schild gebruikt worden, zijn ONDERMENSEN .
pi_64855877
Veel explosies, veel rook en af en toe een fosfor bom.
Volgens verslaggevers het grootste bombardement tot nu toe.
pi_64855891
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Salvad0R het volgende:
Je leest het goed.
Mensen die het goedkeuren om kinderen te bombarderen wanneer deze als menselijk schild gebruikt worden, zijn ONDERMENSEN .
Jij hebt zeker geen kinderen?
pi_64855916
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:12 schreef venomsnake het volgende:
Veel explosies, veel rook en af en toe een fosfor bom.
Volgens verslaggevers het grootste bombardement tot nu toe.
Ben zoals altijd, benieuwd wat ze aan 't bombarderen zijn dan...

Hopelijk geen burgers
pi_64855926
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Verbazingwekkend! Alweer een nazi-term!
Het invallen van Gaza: Blitzkrieg Tactiek
Het bombarderen van scholen en ziekenhuizen: Nazi strategie
  vrijdag 9 januari 2009 @ 16:13:32 #99
116015 SicSicSics
pi_64855931
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:11 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Je leest het goed.
Maar wie deed dat hier dan?
Fine, fuck you then!
pi_64855944
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 16:12 schreef buachaille het volgende:

[..]

Jij hebt zeker geen kinderen?
Jawel.
Maar daar mag ik van de moeders niet over praten want zij zitten in relaties met idioten die denken dat het hun eigen kinderen zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')