abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63671738

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.
quote:
Voorgaande topics:
XXXVIII - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Tarieven voor normaal transport:
¤15,- | < 25 kg / afmeting max 58x78x175 cm
¤29,- | 0 - 100 kg
¤59,- | 100 - 300 kg
¤89,- | > 300 kg
¤10,- | etagetoeslag

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:
Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
30 maart: IKEA Amsterdam, Haarlem en Heerlen
6 april: IKEA Amsterdam, Breda, Groningen en Utrecht
13 april: IKEA Amsterdam
20 april: IKEA Amsterdam
27 april: IKEA Amersfoort, Amsterdam, Delft, Duiven, Haarlem en Heerlen

Dit zijn de speciale openingstijden voor de komende tijd:
- Goede vrijdag 21 maart: open van 10-18 uur
- Tweede paasdag ma 24 maart: open van 10-17 uur
- Koninginnedag wo 30 april: open van 10-17 uur, m.u.v. IKEA Amsterdam en Delft
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!
  • IKEA Amersfoort: jakkop
  • IKEA Amsterdam: JC-Rags
  • IKEA Barendrecht: kalinho
  • IKEA Breda:
  • IKEA Delft: Snarf
  • IKEA Duiven: WebForce
  • IKEA Eindhoven:
  • IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003
  • IKEA Heerlen: TimC
  • IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in
  • IKEA Utrecht: Memento-Mori
    Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten
  • Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!
    Back to the 70's
      Moderator maandag 1 december 2008 @ 16:39:49 #2
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_63671790
    Binnenkort verhuizen, dus ik lees weer even mee!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
    pi_63671900
    oeps, had IKEA - Part XXXVIV moeten zijn toch?
    Back to the 70's
    pi_63671941
    TVP, want binnenkort huisgenoot weg, vriend erbij in huis.

Ben op zoek naar een tvkast, leuke boekenplank voor aan de muur, spiegel voor boven de kachel, een schilderij of zoiets voor boven de bank, een leuk douchegordijn en evt. een relaxte stoel.
    Tips zijn welkom
      maandag 1 december 2008 @ 16:58:20 #5
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63672335
    Ik ga binnenkort weer naar Delft, 2 Hemnes ladekasten (3 lades) halen voor in de slaapkamer (in wording). Had al in mijn hoofd dat ik ze wilde en ze zijn heel december 30 euro goedkoper, dus da's mooi
    Als er nog ruimte voor is willen we ook onderaan het bed de bedbank van Hemnes, maar ik kan nu nog niet inschatten of we dan nog genoeg loopruimte overhouden.

Verder zal ik nog een hoop tripjes maken naar de IKEA, want we gaan van een 2-kamer appartement naar een 5-kamer eengezinswoning
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
      Moderator maandag 1 december 2008 @ 17:18:10 #6
    92034 crew  Vonkenboer
    Geen woorden, maar draden !
    pi_63673076
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 16:43 schreef arnold-d het volgende:
    oeps, had IKEA - Part XXXVIV moeten zijn toch?
    Ehm, XXXIX zelfs, volgens mij.
    Still a little bit of your face I haven't kissed.
      maandag 1 december 2008 @ 17:29:19 #8
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_63673224
    Ik moet binnenkort ook weer een lading spullen, dus ik wil graag weer meelezen
    Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
    Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
    pi_63673738
    Vraagje:

Wij hebben een paar jaar geleden een aantal pannen gekocht bij IKEA. Nu is er van 1 van die pannen eenvoudigweg een handvat afgebroken. Het bakeliet (of wat voor materiaal het dan ook mag zijn) is gebroken op de schroefgaten. Wat kunnen we nu het beste doen?

Aan IKEA een nieuwe pan vragen?
    Een nieuw handvat vragen?
    Pan wegflikkeren en een nieuwe pan kopen?
    Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
    pi_63675402
    Ik ben nog steeds benieuwd wat het verschil is tussen een binnenveringsbed en een matrasbodem
    Klussen deel 1 en 2
    pi_63680423
    Terug Vind Ikea!

Ik heb vorige week trouwens mooie raambekleding gekocht bij Ikea! Witte Lindmon jaloezien
    Dus ik ben happy!
    Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
    pi_63680588
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 17:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Vraagje:

Wij hebben een paar jaar geleden een aantal pannen gekocht bij IKEA. Nu is er van 1 van die pannen eenvoudigweg een handvat afgebroken. Het bakeliet (of wat voor materiaal het dan ook mag zijn) is gebroken op de schroefgaten. Wat kunnen we nu het beste doen?

Heb je de kassabon nog?
    Om welke pannen gaat het eigenlijk? Want op de meeste artikelen heb je 2 jaar garantie. Een nieuwe pan wordt wat lastig dan. Maar ik zou met de kassabon en de pan naar de klantenservice gaan en daar overleggen wat er mogelijk is.
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
    pi_63680880
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 21:51 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Heb je de kassabon nog?
    Om welke pannen gaat het eigenlijk? Want op de meeste artikelen heb je 2 jaar garantie. Een nieuwe pan wordt wat lastig dan. Maar ik zou met de kassabon en de pan naar de klantenservice gaan en daar overleggen wat er mogelijk is.
    Nee, ik heb de kassabon niet meer. 't Is volgens mij ook thermisch papier, dus grote kans dat er al niets meer op zou staan.

Welke pan? Geen idee. Drie pannen die in elkaar passen. Staat geen typenaam op, enkel IKEA en Made in China.

Maar dan nog: Ik vind het niet echt normaal dat na een jaar of twee er al een handvat van afbreekt. Mijn ouders hebben hun pannen al 40 jaar en daar is nog nooit iets van afgebroken.

Ik hoef ook geen nieuwe pan. Als men mij een nieuw handvat zou bieden ben ik allang tevreden.
      maandag 1 december 2008 @ 22:13:52 #14
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63681478
    wederom romeinse cijfer tt verbeterd
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      maandag 1 december 2008 @ 22:37:00 #15
    236733 Marmex
    Currently travelling
    pi_63682388
    Ikea adoratie
    Hier heb ik bij boodschap al geen voorbaat aan.
    pi_63683203
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 21:58 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Nee, ik heb de kassabon niet meer. 't Is volgens mij ook thermisch papier, dus grote kans dat er al niets meer op zou staan.

Welke pan? Geen idee. Drie pannen die in elkaar passen. Staat geen typenaam op, enkel IKEA en Made in China.

Maar dan nog: Ik vind het niet echt normaal dat na een jaar of twee er al een handvat van afbreekt. Mijn ouders hebben hun pannen al 40 jaar en daar is nog nooit iets van afgebroken.

Ik hoef ook geen nieuwe pan. Als men mij een nieuw handvat zou bieden ben ik allang tevreden.
    Dat van die kassabon is afhankelijk van hoe je deze opbergt. Maar goed dat is het punt ook niet. Ik raad je aan om het in de winkel even te gaan proberen. Het is aan hen om te bepalen of en hoe ze dit verder gaan oplossen.

Al ben ik het inderdaad met je eens dat een handgreep niet van een pan mag afbreken.
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
    pi_63683430
    Iemand al enig idee wat ons kerstcadeau is?
    pi_63683657
    Volgende week zaterdag
    pi_63683749
    wij hebben de 14e ons kerstfeest (zondags) hier:
    http://www.defabrique.nl/
    pi_63683941
    Sow wat een aparte locatie!
    Wij hebben zaterdagavond het feest in een uitgaansgelegenheid in het centrum van Hengelo. Daarna gelijk door de stad in om het feest daar af te maken
    pi_63685100
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 23:20 schreef Bartjebart het volgende:
    Sow wat een aparte locatie!
    Wij hebben zaterdagavond het feest in een uitgaansgelegenheid in het centrum van Hengelo. Daarna gelijk door de stad in om het feest daar af te maken
    Zo hoort het

Vorig jaar hadden wij het business lounge van Fc Dordreecht en dit jaar hebben we een of andere aangelegde ijsbaan ergens in Rotterdam naast de Euromast; beide op zondag.

Terwijl het was vroeger juist zó lauw. Zaterdagavond een feest in hetpand of iig vlakbij en daarna iedereen zo lam als het maar zijn kon en dan de stad in met de mensen die nog konden. Zo hoort het.! Niet op een zondagmiddag ergens half brak.

Trouwens, gisteren bestond IKEA 30 jaar
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_63685208
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 00:04 schreef kalinho het volgende:

[..]

Zo hoort het

Vorig jaar hadden wij het business lounge van Fc Dordreecht en dit jaar hebben we een of andere aangelegde ijsbaan ergens in Rotterdam naast de Euromast; beide op zondag.

Terwijl het was vroeger juist zó lauw. Zaterdagavond een feest in hetpand of iig vlakbij en daarna iedereen zo lam als het maar zijn kon en dan de stad in met de mensen die nog konden. Zo hoort het.! Niet op een zondagmiddag ergens half brak.

Trouwens, gisteren bestond IKEA 30 jaar
    24 november toch al of zo?

maar ik snap op zich de keuze voor de zondag wel hoor! maar ben blij dat ze er in Hengelo voor gekozen hebben het gewoon op zaterdagavonden te houden
      Moderator dinsdag 2 december 2008 @ 06:16:56 #23
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_63687409
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 23:14 schreef Memento-Mori het volgende:
    wij hebben de 14e ons kerstfeest (zondags) hier:
    http://www.defabrique.nl/

ik heb vorig jaar feest gehad daar, met het bedrijf van mn vriend. was best leuk!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      dinsdag 2 december 2008 @ 07:28:13 #24
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_63687665
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 21:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Niks ten nadele van IKEA, maar voor die bedragen verwacht ik écht niet dat ze 40 jaar meegaan hoor...
    pi_63687974
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 07:28 schreef maedel het volgende:

[..]

Niks ten nadele van IKEA, maar voor die bedragen verwacht ik écht niet dat ze 40 jaar meegaan hoor...
    Nee, ik ook niet. Kijk, de pannen van m'n ouders zijn van BK, da's gewoon oerdegelijk.
    40 jaar is voor een IKEA-pan waarschijnlijk iets te hoog gegrepen. Maar 10 jaar had ik wel probleemloos verwacht. Anyhow; ik ga er van de week even mee naar de vestiging hier in de buurt.
    pi_63692015
    Weet iemand hier waar ik kan kijken of er nieuwe series uitkomen in de komenden maanden? Want wij zijn op zoek naar nieuwe woonkamer meubels, maar ikea heeft helaas net geen serie waar grote, diepe kasten bij zitten (alleen vitrine kasten helaas en smalle boeken kasten (34cm diep)). Wij willen het liefst bij IKEA kopen dus het zou jammer zijn als we straks toch naar een andere winkel gaan en daar kopen en over 2 maanden staat ons droom setje bij de IKEA...

Vroeger hadden ze van de grote muur constructies, waar diepe opbergkasten, boek kasten en TV meubels etc allemaal zamen gingen. Ik vind dan wel de serie Markör heel erg leuk (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11967/) maar de kasten zijn niet diep genoeg en ze staan allemaal alleen... En Liatorp is ook erg mooi (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/range/10364/14819/) je kan ze wel aan elkaar vastzetten en één geheel van maken maar ook hier zitten geen diepe opbergkasten (wel vitrines of glazen deuren) bij.... en hij is alleen in het wit

Dus weet iemand of IKEA in de nabije toekomst weer wat nieue woonkamer series heeft, of tenminste waar ik dat kan vinden? Of heeft iemand mischien een oplossing voor diepe opbergkasten die bij deze twee series passen? Ik blijf gewoon een grote IKEA fan maar ik will eindelijk een mooie woonkamer waar alles bij elkaar past (lol dag, studenten leven) en waar ik genoeg spullen in kwijt kan...
    Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
    pi_63692423
    Ik vraag het nog maar een keer: hoe kom je aan de handleiding van je nieuwe IKEA-oven? Iets wat uitlegt wat welk knopje doet zeg maar. Zat er niet bij.
    pi_63693102
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 11:47 schreef Reuzenpanda het volgende:
    Weet iemand hier waar ik kan kijken of er nieuwe series uitkomen in de komenden maanden? Want wij zijn op zoek naar nieuwe woonkamer meubels, maar ikea heeft helaas net geen serie waar grote, diepe kasten bij zitten (alleen vitrine kasten helaas en smalle boeken kasten (34cm diep)). Wij willen het liefst bij IKEA kopen dus het zou jammer zijn als we straks toch naar een andere winkel gaan en daar kopen en over 2 maanden staat ons droom setje bij de IKEA...

Vroeger hadden ze van de grote muur constructies, waar diepe opbergkasten, boek kasten en TV meubels etc allemaal zamen gingen. Ik vind dan wel de serie Markör heel erg leuk (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11967/) maar de kasten zijn niet diep genoeg en ze staan allemaal alleen... En Liatorp is ook erg mooi (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/range/10364/14819/) je kan ze wel aan elkaar vastzetten en één geheel van maken maar ook hier zitten geen diepe opbergkasten (wel vitrines of glazen deuren) bij.... en hij is alleen in het wit

Dus weet iemand of IKEA in de nabije toekomst weer wat nieue woonkamer series heeft, of tenminste waar ik dat kan vinden? Of heeft iemand mischien een oplossing voor diepe opbergkasten die bij deze twee series passen? Ik blijf gewoon een grote IKEA fan maar ik will eindelijk een mooie woonkamer waar alles bij elkaar past (lol dag, studenten leven) en waar ik genoeg spullen in kwijt kan...
    Wij hadden hetzelfde probleem en hebben nu dus gekozen voor deze; kasten zijn uit te kiezen tussen 20 en 70cm diep, leverbaar tot 2.98m hoogte, verplaatsbaar, met deuren, laden of open, met shutters of glas, anything you want.
    Ook scandinavisch grenen maar geen Ikea, helaas. Maar bevalt geweldig. En zeer betaalbaar
    It ain't over 'till the fat lady sings
    La prudencia es la madre de la ciencia.
    pi_63693856
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 12:06 schreef Dipkip het volgende:
    Ik vraag het nog maar een keer: hoe kom je aan de handleiding van je nieuwe IKEA-oven? Iets wat uitlegt wat welk knopje doet zeg maar. Zat er niet bij.
    Heb je de klantenservice gebeld? Van zowel IKEA als Whirlpool?
    Bij mijn oven zaten ze er wel bij, en ik zou ze zo voor je inscannen, ware het niet dat ik een ander model heb.
    Misschien kan je een oproep plaatsen op Marktplaats?
      dinsdag 2 december 2008 @ 13:10:20 #30
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63693926
    klantenservice (algemeen nummer) bellen is voldoende vaak, die hebben van de meeste modellen pdf-jes die ze je kunnen toesturen via de mail.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
    pi_63694507
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 12:35 schreef verita het volgende:

[..]

Wij hadden hetzelfde probleem en hebben nu dus gekozen voor deze; kasten zijn uit te kiezen tussen 20 en 70cm diep, leverbaar tot 2.98m hoogte, verplaatsbaar, met deuren, laden of open, met shutters of glas, anything you want.
    Ook scandinavisch grenen maar geen Ikea, helaas. Maar bevalt geweldig. En zeer betaalbaar
    Ah, dankjewel!! Dat ga ik eens bekijken, lijkt me wel wat!
    Taco Taco Tacosu, Oishii Tacosu. Iketeru Tacosu wa Amigo Tacosu!
    pi_63694756
    quote:
    Op maandag 1 december 2008 17:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
    Vraagje:

Je bedoelt toch niet deze set he?

van 7,99 want dan ou ik niet de moeite nemen te gaan ben je meer kwijt aan dfe autorit dan de pannen
    pi_63720985
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 13:10 schreef Adelante het volgende:
    klantenservice (algemeen nummer) bellen is voldoende vaak, die hebben van de meeste modellen pdf-jes die ze je kunnen toesturen via de mail.
    Dan doe ik dat even. Ik dacht, misschien kijk ik niet goed op de site en staat het daar. Thnx!
      woensdag 3 december 2008 @ 21:47:59 #34
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_63737940
    Wat leuk! Een IKEA-topic.
    pi_63747274
    Wat is die expeditkast met 25 vakken een klote kast om in elkaar te zetten zeg!
      donderdag 4 december 2008 @ 10:08:16 #36
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63748431
    quote:
    Op donderdag 4 december 2008 09:02 schreef Kekaa het volgende:
    Wat is die expeditkast met 25 vakken een klote kast om in elkaar te zetten zeg!
    valt wel mee hoor:

stap 1: men legge een groot kleed op de vloer
    stap 2: men vrage een vriend, want in je eentje is het niet te doen.

pi_63755401
    Stap 1 hebben we niet gedaan
    Stap 2, we waren met zn 2en (wel 2 vrouwen... dat zal dan wel het probleem geweest zijn).
    pi_63755573
    Binnenkort wordt onze IKEA-keuken geplaatst
    tvp dus
      donderdag 4 december 2008 @ 19:22:32 #39
    232720 boekenwurmpje
    Nou, nog één Billy dan...
    pi_63762642
    Ik heb pas weer wat Billy's in elkaar weten te zetten. Echt mijn favoriete IKEA meubel Er zaten zelfs vier plankendragertjes te veel bij

(En ja, dit is een tvp in vermomming )
    Aardig zijn is overrated.
      zaterdag 6 december 2008 @ 01:23:47 #40
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_63798732
    quote:
    Op dinsdag 2 december 2008 13:42 schreef Memento-Mori het volgende:

[..]

Je bedoelt toch niet deze set he?
    [ afbeelding ]
    van 7,99 want dan ou ik niet de moeite nemen te gaan ben je meer kwijt aan dfe autorit dan de pannen
    Als het al een aantal jaren geleden was, dan zal er ook wel geen garantie meer opzitten denk ik...
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
      zaterdag 6 december 2008 @ 01:33:54 #41
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_63798866
    Kan de Billy een beetje tegen uit elkaar halen, verhuizen en weer in elkaar zetten?
    Onze donkerbruine kastenwand van Billy's moet namelijk onze bibliotheekkamer/studeerkamer gaan vullen
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
    pi_63804277
    Bluezzezoon heeft zojuist gesolliciteerd voor medewerker restaurant
    In Utereg.

En wij hebben afgelopen week een expedit kastvoor in de tuinkamer gekocht.
    Zie blog voor fotostrip
    pi_63804536
    Dan ga ik bluezzezoon regelmatig tegekomen denk ik zo (denk wel dat ie aangenomen wordt als ie op gesprek mag, ikea food kampt met groot personeelstekort )
    pi_63807158
    Mensen!
    ik heb vorige week een wasbak met kraan en tafeltje gekocht bij Ikea,
    nu blijkt dat het helaas een verkeerd tafeltje is(waar de wasbak op moet) ik heb een kleine gekregen ipv de benodigde grotere.

Mevrouw van de servicebalie had een lijstje gemaakt en waar alles te vinden was, maar per abuis dus het kleine ipv grote tafeltje meegenomen.

Ik wil dit kastje heel graag ruilen, maar we zijn het bonnetje kwijtgeraakt:S. moet ik nu een heel nieuw kastje gaan betalen? kast zit nog helemaal ingepakt in ongeopende onbeschadigde verpakking...
    en maakt het nog uit ,maar ik heb em bij Barendrecht gekocht, kom ook regelmatig bij Delft en Breda
      zondag 7 december 2008 @ 09:00:57 #45
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_63819149
    Ik wil graag bij IKEA een lading laminaat kopen en ondervloermateriaal.
    Nou heb ik geen bus ter beschikking en wil ik het graag thuis laten bezorgen.
    De folder zegt:
    quote:
    Aankopen uit voorraad kunnen uiterlijk de volgende dag bezorgd
    worden in de directe omgeving van de vestiging (zie postcode
    overzicht bij de transportbalie of klantenservice).
    Weet iemand toevallig hoe ver de directe omgeving van Eindhoven is? Ik woon een km of 35 daar vandaan.

Van het regulier transport kan ik niet zien hoe lang dat dan duurt voor het bezorgd wordt. "De eerst volgende mogelijkheid staat er", maar dan kan ik net zo goed een bus huren als het 3 weken duurt.
      zondag 7 december 2008 @ 11:33:08 #46
    219565 TruIvy
    Shine, baby, shine!
    pi_63820393
    quote:
    Wij hebben deze week ook een wandkamermeubel in elkaar gezet met behulp van Ikea-faktumkastjes. Wij hebben bovenkastjes gebruikt (37 cm diep), maar de onderkastjes zijn dieper (58 cm). Ze zijn geloof ik 70 cm hoog, maar voor het mooi zou ik er wel een plint voor zetten en zo de kastjes ophogen. De bovenkant van de Faktumkastjes zijn niet mooi, maar wij hebben deurtjes zodanig verzaagd zodat we ze er mooi bovenop hebben kunnen bevestigen. We zijn er erg blij mee!
    pi_63822772
    quote:

In principe wordt er van te voren niet bekend gemaakt welk assortiment we gaan krijgen.
    Dit heeft er vooral mee te maken dat ontwerpen nog kunnen veranderen in de loop van de tijd of dat artikelen compleet geannuleerd worden.

Intern is nu sowieso pas bekend wat er gepland staat voor april. Maar die informatie is nog zo pril dat ik verrast zou zijn wanneer dit definitief is.
      zondag 7 december 2008 @ 16:22:21 #48
    151515 verita
    Happy days
    pi_63826358
    Hmmmmz, ik heb vier LILLHOLMEN Zeepdispensers gekocht in maart 2008 ofzo, daarvan zijn er nu drie die beduidend minder goed werken. Eentje doet het helemaal niet meer. Is dat normaal of gebruiken we ze gewoon teveel? 10-12 keer per dag, schat ik. Het gaat me niet om die 24 euro die ze kosten maar ik vind het wel vervelend dat ze nu al niet meer werken.
    It ain't over 'till the fat lady sings
    La prudencia es la madre de la ciencia.
    pi_63860078
    En en en? Weet iemand al wat t kerstcadeau is???
    pi_63864225
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 20:41 schreef indiekiki het volgende:
    En en en? Weet iemand al wat t kerstcadeau is???
    Volgens mij hebben de eerste vestigingen pas komende zaterdag hun kerstfeest.
    pi_63866421
    Ik ben wel benieuwd naar wat ik dit jaar misloop qua kerstcadeau...

afgezien van die BCC-bon van ¤225 waarvan ik helemaal niks meer gehoord heb

[ Bericht 0% gewijzigd door Allan24 op 09-12-2008 11:24:24 ]
    Verjaardagen zijn gezond -
    hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
      dinsdag 9 december 2008 @ 02:43:01 #52
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_63868749
    Hoe kan een PAX bovenkast met zo'n plint metamorfosen in een strak bovendeel? En hoe zit dat gemonteerd/vast?

Ik heb de 201 en 77cm combi gezien op de website maar ik wil graag de grootst mogelijke combinatie van onder- en bovenkast maken t.b.v. een inloopkast; 236 en 77cm moet kunnen lijkt mij, eventueel met schroeven door-en-door vanaf de bovenkast? Of wordt de 77cm kast een gewichtsprobleem voor de onderkast?
    pi_63875780
    Voor diegene die twijfelde over Liatorp of Markor:

Ik heb thuis 'alles' van Markor en ben er achteraf niet zo blij mee. Het is van heel fragiel hout gemaakt waar ontzettend snel deukjes in gaan zitten. Het ziet er na 1 jaar al niet meer zo mooi uit en je kunt het niet bijwerken.

De liatorp meubels zijn van een andere houtsoort gemaakt en voelen ook veel degelijker aan. Verder denk ik trouwens dat zowel de Liatorp serie als de Markor serie zowiezo tot Augustus 2009 wel blijven. Ze staan nl nog in de folder.
    pi_63880158
    Van de zomer ga k samenwonen en we zijn ook op zoek naar nieuwe meubels.
    Nou is mijn oog gevallen op de karlstad hoekbank (donkergrijs) maar dan wel met de aluminium pootjes. Iemand ervaring met de karlstad bank?
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/S19840417

Verder vind ik de Tirup draaifauteuil heel gaaf! Zit alleen nog een beetje te twijfelen tussen de zwart-witte stof of het witte leer.
    http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10696/
    pi_63894292
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 22:49 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij hebben de eerste vestigingen pas komende zaterdag hun kerstfeest.
    Hmm... Dacht dat A'dam altijd als eerste was. Die van ons is ook volgende week, maar ga er niet heen en vanwege mijn overmatige nieuwsgierigheid wil niemand smsen wat het is zodra t bekend is...
    pi_63894687
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 00:05 schreef indiekiki het volgende:

[..]

Hmm... Dacht dat A'dam altijd als eerste was. Die van ons is ook volgende week, maar ga er niet heen en vanwege mijn overmatige nieuwsgierigheid wil niemand smsen wat het is zodra t bekend is...
    nah... zaterdagavond is het dus al bekend...
      woensdag 10 december 2008 @ 01:08:59 #57
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_63895505
    quote:
    [b]Op dinsdag 9 december 2008 15:27
    Verder vind ik de Tirup draaifauteuil heel gaaf! Zit alleen nog een beetje te twijfelen tussen de zwart-witte stof of het witte leer.
    http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10696/
    Dat ding zit écht kneiterhard.
    pi_63898299
    quote:
    Op zaterdag 6 december 2008 17:13 schreef tinoburg het volgende:
    Mensen!
    ik heb vorige week een wasbak met kraan en tafeltje gekocht bij Ikea,
    nu blijkt dat het helaas een verkeerd tafeltje is(waar de wasbak op moet) ik heb een kleine gekregen ipv de benodigde grotere.

Mevrouw van de servicebalie had een lijstje gemaakt en waar alles te vinden was, maar per abuis dus het kleine ipv grote tafeltje meegenomen.

Ik wil dit kastje heel graag ruilen, maar we zijn het bonnetje kwijtgeraakt:S. moet ik nu een heel nieuw kastje gaan betalen? kast zit nog helemaal ingepakt in ongeopende onbeschadigde verpakking...
    en maakt het nog uit ,maar ik heb em bij Barendrecht gekocht, kom ook regelmatig bij Delft en Breda
    nou, heb em ingeleverd, cadeaubon twv aankoopbedrag, en nieuwe goede ding aangeschaft.
    pi_63898420
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 01:08 schreef ROG het volgende:

[..]

Dat ding zit écht kneiterhard.
    Hmm thanks voor je tip. Moet er dan toch maar zelf eens op gaan zitten
    Vind de vormgeving wel erg gaaf!
      woensdag 10 december 2008 @ 10:33:05 #60
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_63899410
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 09:50 schreef Queen_E het volgende:

[..]

Hmm thanks voor je tip. Moet er dan toch maar zelf eens op gaan zitten
    Vind de vormgeving wel erg gaaf!
    Kijk eens bij Trendhopper bijv. naar zulke stoelen, betaal je wellicht iets meer maar heb je ook weer eens iets anders en waarschijnlijk zijn er vast wel soortgelijke stoffen om te combineren met bijv. IKEA's Karlstadt.
    pi_63900023
    trendhopper heeft idd ook erg leuke spullen maar vind het wel duur!
    Omdat het voor ons allebei de eerste keer is dat we gaan samenwonen moeten we alle meubels nieuw kopen (wil namelijk ook geen bijeen geraapt zooitje van allerlei dingen die je van mensen krijgt )
    dus daarom letten we wel een beetje op de prijs. Maar ga zeker een keer bij trendhopper kijken!
      woensdag 10 december 2008 @ 14:47:23 #62
    14389 Daklem
    What the deuce?!
    pi_63905962
    Ik zit er aan te denken om het MALM 2persoons bed te kopen, 160 breed. Iemand enig idee wat voor soort matras ik moet pakken? Hij moet fatsoenlijk liggen, maar hoeft niet de duurste te zijn.

Op de site van Ikea raadde ze me een matras aan van 380 euro. Nou, dat was ik niet van plan eigenlijk.
    World domination is my middle name.
      woensdag 10 december 2008 @ 15:05:55 #63
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63906436
    daar zul je toch zelf voor moeten gaan proefliggen, wil je hard/zacht/middel liggen en wil je binnenvering/latex/foam

Een matras van 389,- euro is niet duur trouwens, gezien het feit dat je er al snel 10 jaar op slaapt en een goede nachtrust (met de juiste ondersteuning) zichzelf wel terugverdient. Ik zou zelf trouwens gaan voor twee matrassen van 80cm en dan een dekmatras er overheen.
      woensdag 10 december 2008 @ 15:19:45 #64
    14389 Daklem
    What the deuce?!
    pi_63906814
    Het is wel de bedoeling dat ik langere tijd op dit bed ga slapen ja. Hoe land dit precies is weet ik niet, omdat ik binnen nu en 2 jaar verhuisplannen heb. Ik hoop dit bed gewoon mee te kunnen nemen. Maar een goed matras is wel belangrijk ja.

Waarom 2 losse matrassen en een dekmatras? Wat is het voordeel hiervan?
      woensdag 10 december 2008 @ 15:22:11 #65
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_63906882
    Hele hordes mensen slapen er prima op hoor, maar als je wat meer geld te besteden hebt zou ik voor een ander matras gaan dan Ikea. Ik heb er zelf 2 jaar lang heel slecht op geslapen en toen een ander/beter gekocht.
      woensdag 10 december 2008 @ 15:23:04 #66
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63906909
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 15:19 schreef Daklem het volgende:
    Het is wel de bedoeling dat ik langere tijd op dit bed ga slapen ja. Hoe land dit precies is weet ik niet, omdat ik binnen nu en 2 jaar verhuisplannen heb. Ik hoop dit bed gewoon mee te kunnen nemen. Maar een goed matras is wel belangrijk ja.

Waarom 2 losse matrassen en een dekmatras? Wat is het voordeel hiervan?
    Vaak heeft één zo'n groot lomp matras eerder last van kuilvorming in het midden, plus het is niet echt hanteerbaar als je ook nog eens regelmatig je matras om wilt draaien of buiten wilt laten luchten.
    pi_63907027
    Adelante, weet jij toevallig of je twee matrassen op een boxspringcombinatie aan elkaar kunt bevestigen? Wij hadden namelijk twee boxspringbedden, daarop twee losse matrassen en dan een dekmatras. Omdat die twee matrassen elke keer uit elkaar schoven (héél irritant), hebben we ze vervangen door 1 matras, maar nu na een jaar hebben we al een kuil in het midden...
      woensdag 10 december 2008 @ 15:34:04 #68
    14389 Daklem
    What the deuce?!
    pi_63907206
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 15:22 schreef maedel het volgende:
    Hele hordes mensen slapen er prima op hoor, maar als je wat meer geld te besteden hebt zou ik voor een ander matras gaan dan Ikea. Ik heb er zelf 2 jaar lang heel slecht op geslapen en toen een ander/beter gekocht.
    Ik wil totaal tot een 800 euro gaan voor een bed/ bodem/ matras/ dekbed.

Ik zal binnenkort eens een dagje op pad gaan en mij voor laten lichten. Denk dat dat een wat beter idee is aangezien er zoveel verschillen zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Kan natuurlijk bij Ikea het bed kopen met lattenbodem. en ergens anders het matras kopen en dekbed.
      woensdag 10 december 2008 @ 15:34:20 #69
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_63907215
    IKEA heeft naar mijn weten (of had in elk geval) niet zo'n systeem. Dat is het moeilijke met hun boxsprings, je gooit er het liefst één groot matras overheen, maar de kans dat je na een tijdje in een kuil slaapt met z'n tweeën is aanwezig.
      woensdag 10 december 2008 @ 15:35:00 #70
    14389 Daklem
    What the deuce?!
    pi_63907239
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 15:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

Vaak heeft één zo'n groot lomp matras eerder last van kuilvorming in het midden, plus het is niet echt hanteerbaar als je ook nog eens regelmatig je matras om wilt draaien of buiten wilt laten luchten.
    Hmm, dat wist ik niet!

Erg goede tip!
      Moderator woensdag 10 december 2008 @ 16:00:21 #71
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_63907874
    Wij willen ook een MALM 2persoonsbed (160) kopen, en onze huidige matrassen houden. Die zijn immers nog zowat nieuw. Dat moet in principe ook gewoon kunnen toch?

We gebruiken nu trouwens twee losse matrassen, met een liefdesbrug en daar een hoeslaken omheen. Maar een dekmatras lijkt me ook wel wat. Hoe werkt dat precies? Gaat zo'n dekmatras dan ook onder het hoeslaken, of is dat gewoon los?
      woensdag 10 december 2008 @ 16:21:01 #72
    153009 maedel
    Licht uit, spot ook
    pi_63908415
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 16:00 schreef Guppyfriend het volgende:
    Wij willen ook een MALM 2persoonsbed (160) kopen, en onze huidige matrassen houden. Die zijn immers nog zowat nieuw. Dat moet in principe ook gewoon kunnen toch?
    Ja, dat kan.
    Wij hebben een malm bed en matrassen/bedbodem van de beddenspeciaalzaak.
    pi_63908519
    Een liefdesbrug ik noemde zo'n ding altijd een matraswig, maar dat vind ik wel een prachtige omschrijving
      woensdag 10 december 2008 @ 16:50:23 #74
    14389 Daklem
    What the deuce?!
    pi_63909161
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 16:21 schreef maedel het volgende:

[..]

Ja, dat kan.
    Wij hebben een malm bed en matrassen/bedbodem van de beddenspeciaalzaak.
    mooi, dan weet ik dat ook weer Hoef ik alleen het bed te halen bij Ikea. Matras haal ik dan wel ergens anders.
      Moderator woensdag 10 december 2008 @ 20:19:48 #75
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_63914549
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 16:24 schreef Allan24 het volgende:
    Een liefdesbrug ik noemde zo'n ding altijd een matraswig, maar dat vind ik wel een prachtige omschrijving
    bij Beter Bed zeiden ze dat dat zo heette ik vond het ook een leuke naam
    pi_63938184
    Zaterdag een uitstekende ervaring bij Ikea Haarlem beleefd, mijn vriendin en ik hadden een pax van 3 bij 2.36 meter gekocht met glazen schuifdeuren.

Alles in de bus geladen (zwaar! ) en bij het naar binnen brengen brak er een glasplaat uit één van de twee pakken. Wij weer terug naar de ikea (glasplaten niet meegenomen, aangezien het inmiddels duizend stukjes waren) en zonder morren op vertoon van mijn id weer een nieuw pak met glasplaten. Echt helemaal top
      Lieve Belg donderdag 11 december 2008 @ 22:19:08 #77
    86282 Jump
    [Belg.] Jump (de ~ (m.))
    pi_63945967
    Niemand hier de in de nieuwe winkel in Gent werkt?
    Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
    Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
    &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
      donderdag 11 december 2008 @ 22:48:26 #78
    67385 ROG
    Go on, say it.
    pi_63947027
    quote:
    Op donderdag 11 december 2008 17:36 schreef amokjeeh het volgende:
    Zaterdag een uitstekende ervaring bij Ikea Haarlem beleefd, mijn vriendin en ik hadden een pax van 3 bij 2.36 meter gekocht met glazen schuifdeuren.

Alles in de bus geladen (zwaar! ) en bij het naar binnen brengen brak er een glasplaat uit één van de twee pakken. Wij weer terug naar de ikea (glasplaten niet meegenomen, aangezien het inmiddels duizend stukjes waren) en zonder morren op vertoon van mijn id weer een nieuw pak met glasplaten. Echt helemaal top
    Als Family-member zijnde is er ook een dergelijke "gratis verzekering tijdens eigen transport", sterke service inderdaad!
      vrijdag 12 december 2008 @ 12:45:26 #79
    17113 annoh
    Beating hearts baby
    pi_63958481
    Hallo, ik heb een vraagje over de Vika Forusund tafelpoot. Ik ben echt toe aan een nieuwe tafel, aangezien mijn tafel wiebelt, en daar word ik echt helemaal kriegel van. Nu dacht ik aan deze 'poten':

Met een mooi tafelblad

Maar als je deze aan een tafelblad monteert, kun je ze dan ook weer los en vast maken als je gaat verhuizen? Of wordt het tafelblad dan beschadigd? Ik zie namelijk niet zo goed hoe de twee aan elkaar gemaakt zouden worden.
    I'm just a girl in the world.
    pi_63973983
    Je zou het blad door de bovenste plaat heen vast moeten schroeven...
      vrijdag 12 december 2008 @ 23:21:37 #81
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_63975518
    Boeven van Ikea ook!

Heb ik een hele poos geleden die spiegel gekocht voor mijn Stolmen kast, hebben ze nu een nieuwe met opberging er achter in! En dat is precies wat ik op dit moment nodig heb!!!
    Mijn spiegel is A zo gammel als de nete (precies volgens de gebruiksaanwijzing in elkaar gezet!) en B GAMMEL! en C hij heeft niet die mooie opberg meuk aan de andere kant.

Mijne hangt precies tegenover de douche en naast de wasbak, dus 't zou ideaal zijn omdat ik zelf niet beschik over een plancet. Damn damn, waarom heb ik hier geen geld voor blergh!
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_63981239
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 15:05 schreef Adelante het volgende:
    daar zul je toch zelf voor moeten gaan proefliggen, wil je hard/zacht/middel liggen en wil je binnenvering/latex/foam

Een matras van 389,- euro is niet duur trouwens, gezien het feit dat je er al snel 10 jaar op slaapt en een goede nachtrust (met de juiste ondersteuning) zichzelf wel terugverdient. Ik zou zelf trouwens gaan voor twee matrassen van 80cm en dan een dekmatras er overheen.
    Zou je dat ook aanraden voor een matras van 140cm? Het is voor 1 persoon bedoeld trouwens.
    Klussen deel 1 en 2
    pi_63992802
    Ik (IKEA Amsterdam) heb inderdaad morgen kerstfeest!

Ben echt benieuwd wat voor kerstcadeau er is. BBC bon had ik misgelopen omdat ik nog in proeftijd zat
    Maar die geruchten over het Wake Up light waren geniaal. Blijkt echt niks van waar te zijn

Hier in Amsterdam zijn er maar 3 palets binnengekomen en het is iets met een stekker. Iemand dacht een Nintendo DS, zou wel vet zijn!

Ik werk op het ZBM trouwens.
    わたしはヤスパーです!
    pi_63992980
    Het is niets met een stekker, het is een tijd zo geweest ene jaar zonder andere jaar met maar nu is dat niet meer zo.
    pi_64003740
    en, weet iemand al wat het is?

ik hoorde gister iets van een sport-bon :p (voor fitness centrum abbo ofzo)

maar ik geloof niets meer!
    pi_64003810
    het schijnt een pluim te zijn. http://www.pluimen.nl

dit staat op ikea nederland hyve door mensen uit Groningen die gister feest hebben gehad
    pi_64003851
    Nietus!

Dat is een collega uit Hengelo

Maar het is een Pluim inderdaad. Geen idee van welke waarde...
    (wat heeft IKEA tegenwoordig met cadeaupassen/-bonnen)
    pi_64003897
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 12:51 schreef Bartjebart het volgende:
    Nietus!

ook goed maar kreeg ook n sms van iemand uit grun en de laatst reactie waswel van iemand uit grun op hyves
    pi_64024631
    Ja, het is een pluim (75 euro)
    Het was super gezellig gister in Amsterdam
    わたしはヤスパーです!
    pi_64029825
    quote:
    Op zondag 14 december 2008 12:51 schreef Bartjebart het volgende:
    Nietus!

Die bonnen zijn natuurlijk fiscaal aftrekbaar in zowel Luxemburg, Zweden als de Nederlandse Antillen
    En om nou met een IKEA product aan te komen zetten ("Alsjeblieft, hier is een TROLLSTA uit de betonvoorraad!") da's ook weer zo wat
      vrijdag 19 december 2008 @ 17:23:23 #91
    190186 hierissieweer
    pi_64155375
    Wanneer waren nu de pannen voor 15% ikea familie korting?
    pi_64159167
    Euhm deze week nog! Morgen laatste dag.
    pi_64160602
    Heeft iemand ervaring met de oplaadbare batterijen van ikea? ik ben ze nu aan het opladen en ze worden heel warm en de lader lijkt niet te stoppen met laden.
    pi_64168472
    20% korting
    pi_64168788
    Vandaag een Storfors boxspring en een Fonnes matras gekocht . Is het met foam matrassen ook zo dat je er niet meteen op kunt gaan slapen (zoals met binnenveringsmatrassen die opgerold zijn geweest)?
    Klussen deel 1 en 2
    pi_64168829
    Zit er niet een A4tje in de verpakking waar dat opstaat? Wanneer die er niet bij zit ga ik er vanuit dat het geen probleem is. Al is het altijd beter om je matras 1 a 2 dagen te laten 'luchten'.
      zaterdag 20 december 2008 @ 00:36:59 #97
    190186 hierissieweer
    pi_64168992
    quote:
    Op vrijdag 19 december 2008 19:46 schreef Bartjebart het volgende:
    Euhm deze week nog! Morgen laatste dag.
    Jammer, helaas, balen.
    pi_64169560
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2008 00:31 schreef Bartjebart het volgende:
    Zit er niet een A4tje in de verpakking waar dat opstaat? Wanneer die er niet bij zit ga ik er vanuit dat het geen probleem is. Al is het altijd beter om je matras 1 a 2 dagen te laten 'luchten'.
    Het wordt pas morgen bezorgd, maar ik vroeg me af of ik mij al kon verheugen op morgenavond (weer in een normaal bed slapen).
    Klussen deel 1 en 2
    pi_64179568
    Weet iemand of ik die reisset van ikea op de website kan bekijken? Ik heb al zitten zoeken, maar kan em niet echt vinden. Geen idee ook onder welke categorie het valt. Het gaat om dat setje met die rolkoffer en die laptoptas die erbij hoort.
    I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
    ~ How do I feel this good, sober?
    ~ For the night is dark and full of terrors
    pi_64185384
    quote:
    Op zaterdag 20 december 2008 16:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
    Weet iemand of ik die reisset van ikea op de website kan bekijken? Ik heb al zitten zoeken, maar kan em niet echt vinden. Geen idee ook onder welke categorie het valt. Het gaat om dat setje met die rolkoffer en die laptoptas die erbij hoort.
    Nee is een artikel van IKEA Family (heet UPPTACKA) en die staan over het algemeen niet op de site
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')