quote:Voorgaande topics:
XXXVIII - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.
Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.
Tarieven voor normaal transport:
¤15,- | < 25 kg / afmeting max 58x78x175 cm
¤29,- | 0 - 100 kg
¤59,- | 100 - 300 kg
¤89,- | > 300 kg
¤10,- | etagetoeslag
Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.
Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:IKEA CARD: JIJ BEPAALT HOE JIJ BETAALT
Met de nieuwe IKEA Card ligt alles binnen handbereik. Vanaf nu hoef je grote bedragen niet meer in één keer te betalen maar kan je met de IKEA Card in termijnen afrekenen. Je kan er kortom eenvoudig en voordelig mee winkelen bij alle IKEA vestigingen.
quote:Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:
30 maart: IKEA Amsterdam, Haarlem en Heerlen
6 april: IKEA Amsterdam, Breda, Groningen en Utrecht
13 april: IKEA Amsterdam
20 april: IKEA Amsterdam
27 april: IKEA Amersfoort, Amsterdam, Delft, Duiven, Haarlem en Heerlen
Dit zijn de speciale openingstijden voor de komende tijd:
- Goede vrijdag 21 maart: open van 10-18 uur
- Tweede paasdag ma 24 maart: open van 10-17 uur
- Koninginnedag wo 30 april: open van 10-17 uur, m.u.v. IKEA Amsterdam en Delft
Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics' aanpassen!quote:Vragen?
Anna staat iedere dag voor je klaar!
En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!IKEA Amersfoort: jakkop IKEA Amsterdam: JC-Rags IKEA Barendrecht: kalinho IKEA Breda: IKEA Delft: Snarf IKEA Duiven: WebForce IKEA Eindhoven: IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003 IKEA Heerlen: TimC IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in IKEA Utrecht: Memento-Mori
Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten![]()
Ehm, XXXIX zelfs, volgens mij.quote:Op maandag 1 december 2008 16:43 schreef arnold-d het volgende:
oeps, had IKEA - Part XXXVIV moeten zijn toch?
Heb je de kassabon nog?quote:Op maandag 1 december 2008 17:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Vraagje:
Wij hebben een paar jaar geleden een aantal pannen gekocht bij IKEA. Nu is er van 1 van die pannen eenvoudigweg een handvat afgebroken. Het bakeliet (of wat voor materiaal het dan ook mag zijn) is gebroken op de schroefgaten. Wat kunnen we nu het beste doen?
Aan IKEA een nieuwe pan vragen?
Een nieuw handvat vragen?
Pan wegflikkeren en een nieuwe pan kopen?
Nee, ik heb de kassabon niet meer. 't Is volgens mij ook thermisch papier, dus grote kans dat er al niets meer op zou staan.quote:Op maandag 1 december 2008 21:51 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Heb je de kassabon nog?
Om welke pannen gaat het eigenlijk? Want op de meeste artikelen heb je 2 jaar garantie. Een nieuwe pan wordt wat lastig dan. Maar ik zou met de kassabon en de pan naar de klantenservice gaan en daar overleggen wat er mogelijk is.
Dat van die kassabon is afhankelijk van hoe je deze opbergt. Maar goed dat is het punt ook niet. Ik raad je aan om het in de winkel even te gaan proberen. Het is aan hen om te bepalen of en hoe ze dit verder gaan oplossen.quote:Op maandag 1 december 2008 21:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Nee, ik heb de kassabon niet meer. 't Is volgens mij ook thermisch papier, dus grote kans dat er al niets meer op zou staan.
Welke pan? Geen idee. Drie pannen die in elkaar passen. Staat geen typenaam op, enkel IKEA en Made in China.
Maar dan nog: Ik vind het niet echt normaal dat na een jaar of twee er al een handvat van afbreekt. Mijn ouders hebben hun pannen al 40 jaar en daar is nog nooit iets van afgebroken.
Ik hoef ook geen nieuwe pan. Als men mij een nieuw handvat zou bieden ben ik allang tevreden.
Zo hoort hetquote:Op maandag 1 december 2008 23:20 schreef Bartjebart het volgende:
Sow wat een aparte locatie!
Wij hebben zaterdagavond het feest in een uitgaansgelegenheid in het centrum van Hengelo. Daarna gelijk door de stad in om het feest daar af te maken
24 november toch al of zo?quote:Op dinsdag 2 december 2008 00:04 schreef kalinho het volgende:
[..]
Zo hoort het![]()
Vorig jaar hadden wij het business lounge van Fc Dordreecht en dit jaar hebben we een of andere aangelegde ijsbaan ergens in Rotterdam naast de Euromast; beide op zondag.
Terwijl het was vroeger juist zó lauw. Zaterdagavond een feest in hetpand of iig vlakbij en daarna iedereen zo lam als het maar zijn kon en dan de stad in met de mensen die nog konden. Zo hoort het.! Niet op een zondagmiddag ergens half brak.
Trouwens, gisteren bestond IKEA 30 jaar
ik heb vorig jaar feest gehad daar, met het bedrijf van mn vriend. was best leuk!quote:Op maandag 1 december 2008 23:14 schreef Memento-Mori het volgende:
wij hebben de 14e ons kerstfeest (zondags) hier:
http://www.defabrique.nl/
Niks ten nadele van IKEA, maar voor die bedragen verwacht ik écht niet dat ze 40 jaar meegaan hoor...quote:Op maandag 1 december 2008 21:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Maar dan nog: Ik vind het niet echt normaal dat na een jaar of twee er al een handvat van afbreekt. Mijn ouders hebben hun pannen al 40 jaar en daar is nog nooit iets van afgebroken.
Nee, ik ook niet. Kijk, de pannen van m'n ouders zijn van BK, da's gewoon oerdegelijk.quote:Op dinsdag 2 december 2008 07:28 schreef maedel het volgende:
[..]
Niks ten nadele van IKEA, maar voor die bedragen verwacht ik écht niet dat ze 40 jaar meegaan hoor...
Wij hadden hetzelfde probleem en hebben nu dus gekozen voor deze; kasten zijn uit te kiezen tussen 20 en 70cm diep, leverbaar tot 2.98m hoogte, verplaatsbaar, met deuren, laden of open, met shutters of glas, anything you want.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:47 schreef Reuzenpanda het volgende:
Weet iemand hier waar ik kan kijken of er nieuwe series uitkomen in de komenden maanden? Want wij zijn op zoek naar nieuwe woonkamer meubels, maar ikea heeft helaas net geen serie waar grote, diepe kasten bij zitten (alleen vitrine kasten helaas en smalle boeken kasten (34cm diep)). Wij willen het liefst bij IKEA kopen dus het zou jammer zijn als we straks toch naar een andere winkel gaan en daar kopen en over 2 maanden staat ons droom setje bij de IKEA...
Vroeger hadden ze van de grote muur constructies, waar diepe opbergkasten, boek kasten en TV meubels etc allemaal zamen gingen. Ik vind dan wel de serie Markör heel erg leuk (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/series/11967/) maar de kasten zijn niet diep genoeg en ze staan allemaal alleen... En Liatorp is ook erg mooi (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/categories/range/10364/14819/) je kan ze wel aan elkaar vastzetten en één geheel van maken maar ook hier zitten geen diepe opbergkasten (wel vitrines of glazen deuren) bij.... en hij is alleen in het wit![]()
Dus weet iemand of IKEA in de nabije toekomst weer wat nieue woonkamer series heeft, of tenminste waar ik dat kan vinden? Of heeft iemand mischien een oplossing voor diepe opbergkasten die bij deze twee series passen? Ik blijf gewoon een grote IKEA fan maar ik will eindelijk een mooie woonkamer waar alles bij elkaar past(lol dag, studenten leven) en waar ik genoeg spullen in kwijt kan...
Heb je de klantenservice gebeld? Van zowel IKEA als Whirlpool?quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:06 schreef Dipkip het volgende:
Ik vraag het nog maar een keer: hoe kom je aan de handleiding van je nieuwe IKEA-oven? Iets wat uitlegt wat welk knopje doet zeg maar. Zat er niet bij.
Ah, dankjewel!!quote:Op dinsdag 2 december 2008 12:35 schreef verita het volgende:
[..]
Wij hadden hetzelfde probleem en hebben nu dus gekozen voor deze; kasten zijn uit te kiezen tussen 20 en 70cm diep, leverbaar tot 2.98m hoogte, verplaatsbaar, met deuren, laden of open, met shutters of glas, anything you want.
Ook scandinavisch grenen maar geen Ikea, helaas. Maar bevalt geweldig. En zeer betaalbaar
Je bedoelt toch niet deze set he?quote:Op maandag 1 december 2008 17:50 schreef Daffodil31LE het volgende:
Vraagje:
Wij hebben een paar jaar geleden een aantal pannen gekocht bij IKEA. Nu is er van 1 van die pannen eenvoudigweg een handvat afgebroken. Het bakeliet (of wat voor materiaal het dan ook mag zijn) is gebroken op de schroefgaten. Wat kunnen we nu het beste doen?
Aan IKEA een nieuwe pan vragen?
Een nieuw handvat vragen?
Pan wegflikkeren en een nieuwe pan kopen?
Dan doe ik dat even. Ik dacht, misschien kijk ik niet goed op de site en staat het daar. Thnx!quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:10 schreef Adelante het volgende:
klantenservice (algemeen nummer) bellen is voldoende vaak, die hebben van de meeste modellen pdf-jes die ze je kunnen toesturen via de mail.
valt wel mee hoor:quote:Op donderdag 4 december 2008 09:02 schreef Kekaa het volgende:
Wat is die expeditkast met 25 vakken een klote kast om in elkaar te zetten zeg!
Als het al een aantal jaren geleden was, dan zal er ook wel geen garantie meer opzitten denk ik...quote:Op dinsdag 2 december 2008 13:42 schreef Memento-Mori het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet deze set he?
[ afbeelding ]
van 7,99 want dan ou ik niet de moeite nemen te gaan ben je meer kwijt aan dfe autorit dan de pannen
Weet iemand toevallig hoe ver de directe omgeving van Eindhoven is? Ik woon een km of 35 daar vandaan.quote:Aankopen uit voorraad kunnen uiterlijk de volgende dag bezorgd
worden in de directe omgeving van de vestiging (zie postcode
overzicht bij de transportbalie of klantenservice).
Wij hebben deze week ook een wandkamermeubel in elkaar gezet met behulp van Ikea-faktumkastjes. Wij hebben bovenkastjes gebruikt (37 cm diep), maar de onderkastjes zijn dieper (58 cm). Ze zijn geloof ik 70 cm hoog, maar voor het mooi zou ik er wel een plint voor zetten en zo de kastjes ophogen. De bovenkant van de Faktumkastjes zijn niet mooi, maar wij hebben deurtjes zodanig verzaagd zodat we ze er mooi bovenop hebben kunnen bevestigen. We zijn er erg blij mee!quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:47 schreef Reuzenpanda het volgende:
Weet iemand hier waar ik kan kijken of er nieuwe series uitkomen in de komenden maanden? Want wij zijn op zoek naar nieuwe woonkamer meubels, maar ikea heeft helaas net geen serie waar grote, diepe kasten bij zitten (alleen vitrine kasten helaas en smalle boeken kasten (34cm diep)). Wij willen het liefst bij IKEA kopen dus het zou jammer zijn als we straks toch naar een andere winkel gaan en daar kopen en over 2 maanden staat ons droom setje bij de IKEA...
In principe wordt er van te voren niet bekend gemaakt welk assortiment we gaan krijgen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 11:47 schreef Reuzenpanda het volgende:
Volgens mij hebben de eerste vestigingen pas komende zaterdag hun kerstfeest.quote:Op maandag 8 december 2008 20:41 schreef indiekiki het volgende:
En en en? Weet iemand al wat t kerstcadeau is???
Hmm... Dacht dat A'dam altijd als eerste was. Die van ons is ook volgende week, maar ga er niet heen en vanwege mijn overmatige nieuwsgierigheid wil niemand smsen wat het is zodra t bekend is...quote:Op maandag 8 december 2008 22:49 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij hebben de eerste vestigingen pas komende zaterdag hun kerstfeest.
nah... zaterdagavond is het dus al bekend...quote:Op woensdag 10 december 2008 00:05 schreef indiekiki het volgende:
[..]
Hmm... Dacht dat A'dam altijd als eerste was. Die van ons is ook volgende week, maar ga er niet heen en vanwege mijn overmatige nieuwsgierigheid wil niemand smsen wat het is zodra t bekend is...
Dat ding zit écht kneiterhard.quote:[b]Op dinsdag 9 december 2008 15:27
Verder vind ik de Tirup draaifauteuil heel gaaf!Zit alleen nog een beetje te twijfelen tussen de zwart-witte stof of het witte leer.
![]()
http://www.ikea.com/nl/nl(...)s/living_room/10696/
nou, heb em ingeleverd, cadeaubon twv aankoopbedrag, en nieuwe goede ding aangeschaft.quote:Op zaterdag 6 december 2008 17:13 schreef tinoburg het volgende:
Mensen!
ik heb vorige week een wasbak met kraan en tafeltje gekocht bij Ikea,
nu blijkt dat het helaas een verkeerd tafeltje is(waar de wasbak op moet) ik heb een kleine gekregen ipv de benodigde grotere.
Mevrouw van de servicebalie had een lijstje gemaakt en waar alles te vinden was, maar per abuis dus het kleine ipv grote tafeltje meegenomen.
Ik wil dit kastje heel graag ruilen, maar we zijn het bonnetje kwijtgeraakt:S. moet ik nu een heel nieuw kastje gaan betalen? kast zit nog helemaal ingepakt in ongeopende onbeschadigde verpakking...
en maakt het nog uit ,maar ik heb em bij Barendrecht gekocht, kom ook regelmatig bij Delft en Breda
Hmm thanks voor je tip. Moet er dan toch maar zelf eens op gaan zittenquote:
Kijk eens bij Trendhopper bijv. naar zulke stoelen, betaal je wellicht iets meer maar heb je ook weer eens iets anders en waarschijnlijk zijn er vast wel soortgelijke stoffen om te combineren met bijv. IKEA's Karlstadt.quote:Op woensdag 10 december 2008 09:50 schreef Queen_E het volgende:
[..]
Hmm thanks voor je tip. Moet er dan toch maar zelf eens op gaan zitten
Vind de vormgeving wel erg gaaf!
Vaak heeft één zo'n groot lomp matras eerder last van kuilvorming in het midden, plus het is niet echt hanteerbaar als je ook nog eens regelmatig je matras om wilt draaien of buiten wilt laten luchten.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:19 schreef Daklem het volgende:
Het is wel de bedoeling dat ik langere tijd op dit bed ga slapen ja. Hoe land dit precies is weet ik niet, omdat ik binnen nu en 2 jaar verhuisplannen heb. Ik hoop dit bed gewoon mee te kunnen nemen. Maar een goed matras is wel belangrijk ja.
Waarom 2 losse matrassen en een dekmatras? Wat is het voordeel hiervan?
Ik wil totaal tot een 800 euro gaan voor een bed/ bodem/ matras/ dekbed.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:22 schreef maedel het volgende:
Hele hordes mensen slapen er prima op hoor, maar als je wat meer geld te besteden hebt zou ik voor een ander matras gaan dan Ikea. Ik heb er zelf 2 jaar lang heel slecht op geslapen en toen een ander/beter gekocht.
Hmm, dat wist ik niet!quote:Op woensdag 10 december 2008 15:23 schreef Adelante het volgende:
[..]
Vaak heeft één zo'n groot lomp matras eerder last van kuilvorming in het midden, plus het is niet echt hanteerbaar als je ook nog eens regelmatig je matras om wilt draaien of buiten wilt laten luchten.
Ja, dat kan.quote:Op woensdag 10 december 2008 16:00 schreef Guppyfriend het volgende:
Wij willen ook een MALM 2persoonsbed (160) kopen, en onze huidige matrassen houden. Die zijn immers nog zowat nieuw. Dat moet in principe ook gewoon kunnen toch?
mooi, dan weet ik dat ook weerquote:Op woensdag 10 december 2008 16:21 schreef maedel het volgende:
[..]
Ja, dat kan.
Wij hebben een malm bed en matrassen/bedbodem van de beddenspeciaalzaak.
bij Beter Bed zeiden ze dat dat zo heettequote:Op woensdag 10 december 2008 16:24 schreef Allan24 het volgende:
Een liefdesbrugik noemde zo'n ding altijd een matraswig, maar dat vind ik wel een prachtige omschrijving
Als Family-member zijnde is er ook een dergelijke "gratis verzekering tijdens eigen transport", sterke service inderdaad!quote:Op donderdag 11 december 2008 17:36 schreef amokjeeh het volgende:
Zaterdag een uitstekende ervaring bij Ikea Haarlem beleefd, mijn vriendin en ik hadden een pax van 3 bij 2.36 meter gekocht met glazen schuifdeuren.
Alles in de bus geladen (zwaar!) en bij het naar binnen brengen brak er een glasplaat uit één van de twee pakken. Wij weer terug naar de ikea (glasplaten niet meegenomen, aangezien het inmiddels duizend stukjes waren) en zonder morren op vertoon van mijn id weer een nieuw pak met glasplaten. Echt helemaal top
![]()
Zou je dat ook aanraden voor een matras van 140cm? Het is voor 1 persoon bedoeld trouwens.quote:Op woensdag 10 december 2008 15:05 schreef Adelante het volgende:
daar zul je toch zelf voor moeten gaan proefliggen, wil je hard/zacht/middel liggen en wil je binnenvering/latex/foam
Een matras van 389,- euro is niet duur trouwens, gezien het feit dat je er al snel 10 jaar op slaapt en een goede nachtrust (met de juiste ondersteuning) zichzelf wel terugverdient. Ik zou zelf trouwens gaan voor twee matrassen van 80cm en dan een dekmatras er overheen.
ook goedquote:Op zondag 14 december 2008 12:51 schreef Bartjebart het volgende:
Nietus!
Dat is een collega uit Hengelo![]()
Maar het is een Pluim inderdaad. Geen idee van welke waarde...
(wat heeft IKEA tegenwoordig met cadeaupassen/-bonnen)
Die bonnen zijn natuurlijk fiscaal aftrekbaar in zowel Luxemburg, Zweden als de Nederlandse Antillenquote:Op zondag 14 december 2008 12:51 schreef Bartjebart het volgende:
Nietus!
Dat is een collega uit Hengelo![]()
Maar het is een Pluim inderdaad. Geen idee van welke waarde...
(wat heeft IKEA tegenwoordig met cadeaupassen/-bonnen)
Jammer, helaas, balen.quote:Op vrijdag 19 december 2008 19:46 schreef Bartjebart het volgende:
Euhm deze week nog! Morgen laatste dag.
Het wordt pas morgen bezorgd, maar ik vroeg me af of ik mij al kon verheugen op morgenavond (weer in een normaal bed slapen).quote:Op zaterdag 20 december 2008 00:31 schreef Bartjebart het volgende:
Zit er niet een A4tje in de verpakking waar dat opstaat? Wanneer die er niet bij zit ga ik er vanuit dat het geen probleem is. Al is het altijd beter om je matras 1 a 2 dagen te laten 'luchten'.
Nee is een artikel van IKEA Family (heet UPPTACKA) en die staan over het algemeen niet op de sitequote:Op zaterdag 20 december 2008 16:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Weet iemand of ik die reisset van ikea op de website kan bekijken? Ik heb al zitten zoeken, maar kan em niet echt vinden. Geen idee ook onder welke categorie het valt. Het gaat om dat setje met die rolkoffer en die laptoptas die erbij hoort.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |