abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62657974

Welkom in hét centrale topic voor alle productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen.
quote:
Voorgaande topics:
XLII - XLI - XXXVII - XXXVI - XXXV - XXXIV - XXXIII - XXXII - XXXI - XXX - XXIX - XXVIII - XXVII - XXVI - XXV - XXIV - XXIII - XXII - XXI - XX - XIX - XVIII - XVII - XVI - XV - XIV - XIII - XII - XI - X - IX - VIII - VII - VI - V - IV - III - II - I.

Er is ook een topic beschikbaar in CUL
Culinaire toppers van IKEA
quote:
TRANSPORTSERVICE
Als niet alles in je auto past, kan je bij IKEA het transport naar huis regelen of een aanhangwagen huren. In deze folder vind je alle informatie over de verschillende transportmogelijkheden die IKEA je te bieden heeft.

Tarieven voor normaal transport:
¤15,- | < 25 kg / afmeting max 58x78x175 cm
¤29,- | 0 - 100 kg
¤59,- | 100 - 300 kg
¤89,- | > 300 kg
¤10,- | etagetoeslag

Hier kan je kijken wanneer je bezorging gepland staat.

Heb je verder nog vragen, ga dan naar de Transportbalie of Klantenservice.
quote:
Wat maak jij van IKEA?
Elke dag = anders
Je houdt van aanpakken maar vooral ook van afwisseling, en leuke collega's. Zo kan je gedreven je werk blijven doen. En uiteindelijk kan je doorgroeien naar een andere afdeling. Of - als je de ambitie hebt - naar een leidinggevende baan.

www.watmaakjijvanikea.nl
quote:
Zondags- en speciale openingstijden
Bij een zondagsopening is IKEA open van 10-17 uur.
Dit zijn de zondagsopeningen van de komende tijd:

26 | oktober: IKEA Amersfoort, Amsterdam, Eindhoven en Heerlen
02 | november: IKEA Amsterdam, Breda, Groningen en Utrecht
09 | november: IKEA Amsterdam
16 | november: IKEA Amsterdam
23 | november: IKEA Amersfoort, Amsterdam en Hengelo
30 | november: IKEA Amsterdam, Breda, Delft, Duiven, Eindhoven, Groningen en Heerlen
quote:
Vragen?

Anna staat iedere dag voor je klaar!

En als Anna het niet weet, vraag je het aan één van de medewerkers!
  • IKEA Amersfoort: jakkop
  • IKEA Amsterdam: JC-Rags
  • IKEA Barendrecht: kalinho
  • IKEA Breda:
  • IKEA Delft: Snarf
  • IKEA Duiven: WebForce
  • IKEA Eindhoven:
  • IKEA Haarlem: GenderQ - Sebastiaan2003
  • IKEA Heerlen: TimC
  • IKEA Hengelo: Bartjebart - MeNicole - Ke2v2in
  • IKEA Utrecht: Memento-Mori
    Hoor jij hier ook bij te staan, laat het dan even weten
  • Klik hierrrrr voor de openingspost, alleen even 'eerdere topics'
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
    pi_62658050
    Wat is/was er met BCC?
    Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
    pi_62658225
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 00:37 schreef Bartjebart het volgende:
    Wat is/was er met BCC?

Stond vandaag ion ons vestigingsblad, dus is het officieel (al gingen de geruchten al 3-4 dagen)

Omdat IKEA Nederland een bep. omzet heeft gedraaid afgelopen jaar krijgen alle medewerkers een cadeaubon van de BCC, twv ¤ 225
    Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
    pi_62658300
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 00:46 schreef kalinho het volgende:

[..]

Stond vandaag ion ons vestigingsblad, dus is het officieel (al gingen de geruchten al 3-4 dagen)

Omdat IKEA Nederland een bep. omzet heeft gedraaid afgelopen jaar krijgen alle medewerkers een cadeaubon van de BCC, twv ¤ 225
    NIET!

damn das nie verkeerd! In Hengelo nog niks van gehoord...

(vond het eigenlijk al belachelijk dat er niks met dat mijlpaal gedaan werd :$)
    pi_62661312
    quote:

[..]

In Eindhoven keken ze me allemaal aan van . Maar goed mooi afscheidscadeautje aangezien ik het kerstpakket net misloop!
    Once in a while, I just wanna dance and feel good
    pi_62661503
    Wij zitten nu met een groot probleem bij onze IKEA keuken. Het gaat om een keuken met een stenen blad, waarbij wij de inmeetservice willen gebruiken. Toen we dit vertelden tijdens het ontwerpen en bestellen van de keuken, vroeg de medewerkster aan ons of wij ook wilden laten monteren. Afhankelijk van de kosten hadden wij daar zeker interesse in, dus we lieten zo'n voorlopige offerte maken (kwam uit op 1450 euro).

Vervolgens, na het bezorgen van de keuken, lieten we iemand langskomen van het montagebedrijf. Deze man rook denk ik geld, want de daadwerkelijke offerte kwam ver boven de 2000 euro uit. Bovendien liet de man (we hebben het nu over de eerste week van oktober) weten dat de keuken er 'waarschijnlijk wel voor de kerst' in zou zitten.

Kort daarna ontvingen we een envelop van het montagebedrijf met daarin twee offertes (ieder een apart boekje met apart onze gegevens er op, aparte prijs, aparte ruimte voor handtekening). De ene voor de inmeetservice (365 euro) en de andere voor alle overige werkzaamheden.

Wij hebben besloten de keuken zelf op te bouwen, omdat we het geld niet hadden voor deze montage die veel en veel duurder uitviel dan gebudgetteerd, en omdat we geen zin hadden in 6 weken wonen in een huis waarvan de woonkamer volstaat met IKEA-dozen. En wellicht dat als we alleen de inmeetservice wilden, ze wel wat sneller zouden komen met het tijdelijke blad.

Dus wij hebben de offerte van de inmeetservice opgestuurd, waarna we belden met het montagebedrijf voor een afspraak. Daar werden we zowat uitgelachen, wisten we dan niet dat IKEA het verbiedt om op zelf gemonteerde keukens de inmeetservice te doen?

Nee, daar hadden wij nog nooit van gehoord. Dat is niet gemeld bij het ontwerpen van de keuken, niet bij het bestellen, niet toen de montageman kwam kijken, het staat niet in de voorwaarden, het staat niet in de folders. Er staat alleen dat je de inmeetservice moet gebruiken bij stenen bladen - er staat nergens dat je de montageservice moet gebruiken om de inmeetservice te kunnen gebruiken.

Het ergste is nog wel dat ik zelf ook een paar maanden op de IKEA keukenafdeling heb gewerkt en toen mij ook geleerd is dat die inmeetservice los staat van de rest en dat dus ook aan tig klanten heb vertelt. En nu ineens kunnen wij geen stenen blad meer nemen tenzij we het zelf gaan plaatsen, wat we niet doen. Kastjes plaatsen is één ding, maar zo'n stenen blad is wel even wat anders. Bovendien willen we qua garantie veilig zitten, dat is niet zo als je zelf meet en plaatst.

De enige optie schijnt te zijn dat we de zelfopgebouwde keuken uit elkaar halen en door een monteur voor 2000 euro weer in elkaar laten zetten

De reden hiervoor schijnt te zijn dat ze er niet op kunnen vertrouwen dat mensen hun keuken zelf waterpas kunnen zetten. Wij hebben al aangeboden, best 100 euro te willen betalen en dat die montagemensen dan komen nameten dat ie toch écht waterpas staat. Maar dat is 'onmogelijk'.

We hebben inmiddels een 'dossier' gekregen van de klantenservice, en worden volgende week gebelt. Maar wat maken jullie nou van dit verhaal? Ik ben er echt overstuur door en baal ontzettend. Mijn moeder trouwens ook, zij heeft haar IKEA keuken destijds met goedkoop laminaatblad genomen omdat ze niet zeker was van de opstelling. Ze was van plan over een paar weken het definitieve stenen blad te laten inmeten. Maar ook zij heeft de keuken zelf opgebouwd, en kan dus ook geen inmeetservice laten komen
    pi_62661752
    Hallo!

Vriendje en ik gaan binnenkort verhuizen, en nu willen we van de Ikea lack planken serie graag heel wat aan de muur hangen en die gebruiken als boekenplanken.

Deze planken:

Op de site van de Ikea staat dat er 5 tot 15 kilo op een plank van 105cm kan.
    Hier kom je al snel aan als we er boeken op willen zetten. Weet iemand hoe je deze planken extra kan verstevigen? Iemand die deze planken ook voor boeken gebruikt?
    Of hebben we gewoon pech gehad?
    Heb wel deze dingen gezien:

Die zouden we eronder kunnen doen, maar dan is het effect van de zwevende plank een beetje weg....
    I might be wrong, but I doubt it!!
    Dvd'tjes
    Cd'tjes
      Moderator zaterdag 25 oktober 2008 @ 10:53:48 #8
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_62661912
    Terug Vind IKEA!
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:11:14 #9
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62662257
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 10:44 schreef newyorkcity het volgende:
    Hallo!

Vriendje en ik gaan binnenkort verhuizen, en nu willen we van de Ikea lack planken serie graag heel wat aan de muur hangen en die gebruiken als boekenplanken.

Deze planken:
    [ afbeelding ]

Op de site van de Ikea staat dat er 5 tot 15 kilo op een plank van 105cm kan.
    Hier kom je al snel aan als we er boeken op willen zetten. Weet iemand hoe je deze planken extra kan verstevigen? Iemand die deze planken ook voor boeken gebruikt?
    Of hebben we gewoon pech gehad?
    Heb wel deze dingen gezien:

[ afbeelding ]

Die zouden we eronder kunnen doen, maar dan is het effect van de zwevende plank een beetje weg....
    Wat ik zou doen is het ophanggedeelte verstevigen. Als ik het goed heb hangt het achterste stuk met een paar schroefjes aan de muur?

Ik zou er nog wat extra gaten in boren en daar draadeindes (met chemisch anker maar dat krijg je nooit meer los) of keilbouten door steken. Ik zou er een stuk of 4 gebruiken, dan weet je zeker dat het blijft hangen.
    Dus zorgen dat het geheel beter aan de muur verankert zit.
    Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
    pi_62663220
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 11:11 schreef maok het volgende:

[..]

Wat ik zou doen is het ophanggedeelte verstevigen. Als ik het goed heb hangt het achterste stuk met een paar schroefjes aan de muur?
    [ afbeelding ]
    Ik zou er nog wat extra gaten in boren en daar draadeindes (met chemisch anker maar dat krijg je nooit meer los) of keilbouten door steken. Ik zou er een stuk of 4 gebruiken, dan weet je zeker dat het blijft hangen.
    Dus zorgen dat het geheel beter aan de muur verankert zit.
    Super bedankt voor de tip.
    Dat klinkt in ieder geval goed. En dat is te doen gaten boren in zo'n stukje metaal?
    Dvd'tjes
    Cd'tjes
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 12:39:11 #11
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62663850
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 12:02 schreef newyorkcity het volgende:

[..]

Dat klinkt in ieder geval goed. En dat is te doen gaten boren in zo'n stukje metaal?
    Ik heb zelf geen ervaring met boren in metaal. Iig een metaalboortje gebruiken en misschien koelen door het in een laagje water te leggen ofzo?
    Ken je niet toevallig iemand die zoiets voor je op zijn werk kan doen? Met goede apparatuur gaat het een stuk makkelijker.
    pi_62664276
    Ik geloof dat mn vriend als ie zo gaatjes maakt eerst iets doet om er een putje in te maken, zodat het boortje niet wegglipt. Hij koelt het niet. Je bent er zo doorheen als je een goed boortje hebt en zo'n beginputje hebt.
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:08:12 #13
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62664389
    Owja en beginnen met een klein gaatje en dan steeds een groter boortje pakken tot je de juiste diameter hebt kan ook helpen.
    pi_62664601
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 10:32 schreef Dipkip het volgende:
    [...]
    Wat een belachelijk verhaal! Ik ben blij met mijn IKEA keuken, maar het hele gedoe er om heen vond ik niets!
    Slecht geinformeerd, tegenstrijdige en verwarrende verhalen... Ik ben blij dat ie nu staat.
    Vond die montage service ook erg prijzig, aanvankelijk viel het me mee maar er kwamen nog allerlei kosten bij, en de prijzen waren exclusief btw, wat ze doodleuk niet vertelde toen ik informeerde naar de prijs.
    Ik dacht ook dat er een afspraak voor mij werd gemaakt in IKEA voor het monteren, maar ik bleek nog helemaal een offerte aan te moeten vragen (die had ik al van IKEA, maar nu 1 van het bedrijf zelf), waardoor het plaatsen nog 2 weken werd vertraagd (gelukkig kon ik meteen een afspraak maken toen de offerte voor me werd gemaakt, als hoge uitzondering, omdat ik zo zielig was zonder keuken).
    Maar budget voor plaatsen van de keuken viel bij mij ook hoger uit dan verwacht, ik was er namelijk aanvankelijk van uitgegaan dat de "we doen het samen" service nog bestond, omdat dit in de gids 2009 staat vermeld.
    Ik zou er als ik jou was wel echt werk van maken hoor, als het nergens staat vermeld hebben ze toch geen poot om op te staan?
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:23:43 #15
    3185 Adelante
    To let it go now
    pi_62664671
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 12:02 schreef newyorkcity het volgende:

[..]

houdt er wel rekening mee dat het laswerk van de stangen aan het achterframe ook maar een bepaald gewicht kan dragen.
    "We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
      Moderator zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:29:08 #16
    155227 crew  Guppy
    dus
    pi_62664764
    Het is inderdaad een beetje een raar verhaal Dipkip. Ik zou inderdaad het onderste uit de kan boven halen, het is belachelijk dat dit nergens vermeld wordt.
    [b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:30:49 #17
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62664790
    Naar aanleiding hiervan.
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 13:23 schreef Adelante het volgende:

[..]

houdt er wel rekening mee dat het laswerk van de stangen aan het achterframe ook maar een bepaald gewicht kan dragen.
    Je zou de draadeindels natuurlijk ook direct in de muur kunnen steken en daar de plank oveheen kunnen schuiven. Dan is veel makkelijk en nog sterker ook.
    pi_62665607
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 13:29 schreef Guppyfriend het volgende:
    Het is inderdaad een beetje een raar verhaal Dipkip. Ik zou inderdaad het onderste uit de kan boven halen, het is belachelijk dat dit nergens vermeld wordt.
    Dat ga ik ook zeker doen, maar ik hoop ook dat ze snel uitsluitsel geven over of het stenen blad er nou kan komen of niet. Aan een keuken zonder blad heb je weinig.

Wij hebben dus aangegeven akkoord te gaan met nameten door een monteur tegen een redelijke prijs, en vervolgens de inmeetservice voor de normale prijs met het stenen blad.

Als ze dit niet doen zullen wij dus een ander blad moeten kiezen we hebben juist de hele keuken gekozen vanwege dit blad. Mn vriend is in staat de keuken uit mekaar te trekken en alles retour te brengen bij IKEA - maar dan zitten we helemaal enorm lang zonder keuken natuurlijk.

Ik denk dat een stenen blad van een andere zaak ook veel gedoe op zal leveren en duurder zal zijn. Laminaat vinden we verschrikkelijk, bij een houten blad kun je niet op maat laten maken en hebben we dan dus niet de spoelbak ingefreesd. Het is echt kut. Hadden we dit van te voren geweten was het allemaal wel op te lossen geweest, maar nu...

Ik begrijp ook niet dat IKEA dit doet, verzin dan een duurdere inmeetservice die ook meet of de keuken goed staat. Het scheelt hun ook nogal wat geld namelijk, het stenen blad had 1650 euro gekost, onze tweede keus 260 euro. Mn moeder blijft nu met dr lelijke laminaat zitten ipv een nieuw stenen blad te bestellen a 2300 euro. En we zijn vast niet de enige.
    pi_62667245
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 13:30 schreef maok het volgende:
    Naar aanleiding hiervan.
    [..]

Je zou de draadeindels natuurlijk ook direct in de muur kunnen steken en daar de plank oveheen kunnen schuiven. Dan is veel makkelijk en nog sterker ook.
    Deze begrijp ik niet helemaal...
    Dvd'tjes
    Cd'tjes
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:42:30 #20
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62667456
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 15:33 schreef newyorkcity het volgende:

[..]

Deze begrijp ik niet helemaal...
    Door de typfout (draadeindels= draadeinden)? of in het algemeen?

Ik bedoel, dus niet het systeem gebruiken wat bij de plank zit maar 2 draadeinden (van de bouwmarkt) in de muur vast zetten en daar de plank op zetten. Dat moet makkelijk kunnen aangezien de plank nu ook over 2 pinnen schuift, in plaats daarvan dan dus over draadeinden. De draadeinden zet je dan vast met chemisch anker. (De draadeinden krijg je dan nooit meer los, hou daar rekening mee.)

Zo dus, het blauwe zijn de draadeinden, het rode de plank en de zwarte lijn de muur (bovenaanzicht)
    pi_62667782
    quote:

[..]

Ga weg!
    Enne, als je tot 1 september in dienst bent geweest? Dan ook??
    Verjaardagen zijn gezond -
    hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:03:45 #22
    190186 hierissieweer
    Ik val liever op, dan af!
    pi_62667906
    Waarom zijn de rakke kasten uit het assortiment?
    "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
    Hierissiedan, hierissieweers huisje!
    pi_62667948
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 15:42 schreef maok het volgende:

[..]

Door de typfout (draadeindels= draadeinden)? of in het algemeen?

Ik bedoel, dus niet het systeem gebruiken wat bij de plank zit maar 2 draadeinden (van de bouwmarkt) in de muur vast zetten en daar de plank op zetten. Dat moet makkelijk kunnen aangezien de plank nu ook over 2 pinnen schuift, in plaats daarvan dan dus over draadeinden. De draadeinden zet je dan vast met chemisch anker. (De draadeinden krijg je dan nooit meer los, hou daar rekening mee.)

Zo dus, het blauwe zijn de draadeinden, het rode de plank en de zwarte lijn de muur (bovenaanzicht)
    [ afbeelding ]
    ik geloof alleen dat de planken van binnen hol zijn, dat er alleen wat hout aan de zijkanten zit...
    Dit dacht mijn pa tenminste..
    Dvd'tjes
    Cd'tjes
      zaterdag 25 oktober 2008 @ 16:10:53 #24
    107407 maok
    Lizdekd (v)
    pi_62668077
    quote:
    Op zaterdag 25 oktober 2008 16:05 schreef newyorkcity het volgende:

[..]

ik geloof alleen dat de planken van binnen hol zijn, dat er alleen wat hout aan de zijkanten zit...
    Dit dacht mijn pa tenminste..
    Zit het klem op die uitsteeksels? Misschien dan toch maar massiefe planken kopen en er gaten in boren waar je de draadeinden in kan steken. Dan heb je het zelfde uiterlijk.
    pi_62670152
    Argh, zal je net zien idd Allan24..ben je net weg bij IKEA, komen ze met zoiets aanzetten
    gewoon omdat het kan
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')