quote:Trein was net na passeren van Amsterdam Amstel door een warme aspot (warmloper) uit het spoor gehobbeld en heeft daar voor diverse spoorstaafbreuken gezorgt. Over een afstand van 400 meter zijn alle dwarsliggers doormidden gereten en is het ballastbed toegetakeld. Vlak voor Muiderpoort is de trein weer in het spoor terecht gekomen... maar met een gebroken as e.d. Na Amsterdam Muiderpoort Aansluiting is door de wissels de boel flink buiten het spoor gekomen en is 600 meter spoor letterlijk vernietigd doordat 9 wagens naast het spoor kwamen en er uiteindelijk 4 kantelden. Een van deze wagens heeft het spoorviaduct over het lozingskanaal en de weg dermate beschadigd dat gevreest wordt voor de structurele kracht van de brug. Ingenieurs komen ter plaatsen wanneer de kalkzooi (met de hand) is opgeschept. Verder zijn de wissels op de brug over het lozingskanaal uniek door hun manier van verankering en bevestiging in het viaduct. Alle wissels zijn kapot en komen niet meer terug.
quote:De brug/viaduct is redelijk beschadigd.De wachtdienst van NSR-Amsterdam wist gisteren te vertellen dat er een groot stuk beton naar beneden is gekomen en vlak achter een fietser terecht is gekomen.Die knaap heeft een beschermengeltje op zijn bagage rekje gehad.Over de oorzaak kan nu nog niks gezegd of geschreven worden,daar zal IVW t.z.t. wel met een rapport uitgebreid over uitweiden.
Betreffend topic: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=aquote:In het ernstige geval kan dit nog wel het hele jaar duren en dat is geen grap. De brug is goed kapot gegaan en ook de sporen eromheen zijn zwaar beschadigd. Voorlopig dus effe geen treinverkeer Asb-Amsterdam Centraal vv en de rest minder. Het is 100% zeker dat de hele brug met de zes sporen erop vervangen gaat worden over een tijd. De planfabriek van NSR en de mensen eromheen zijn druk bezig om een noodplan aan dienstregeling te verzinnen voor de komende weken, want is nu bij ons ook bekend dat dit nog weken/maanden kan duren.
Goede communicatie van NS zeker weer?quote:Op woensdag 26 november 2008 00:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet u nog dat ik me zo druk maakte over de combi sneeuw+werkzaamheden+omgetiefde cargo en het al dan niet rijden van mijn Thalys naar het altijd zonvergoten Marne La Vallee?
Ja?
Mooi. Hoewel de trein volgeboekt zat had ik toch een 4tje voor mezelf. 80 % van de reizigers die had moeten instappen in Amsterdam was er dus niet (op tijd) op tijdelijk startpunt bijlmer Arena
Was die brug niet recentelijk gerenoveerd?quote:Op woensdag 26 november 2008 00:37 schreef James1988 het volgende:
Flinke schade zo te lezen... dat wordt een heel hoog prijskaartje voor Railion danwel B-Cargo. Denk ik.
Woeps. Klinkt als een uitdagende klus.quote:Op woensdag 26 november 2008 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
Even de laatste post uit het vorige topic opnieuw plaatsen:
Het schijnt nog erger te zijn met die brug waar in Amsterdam het ongeval plaatsvond. Hier wat stukjes van OHIH:
[..]
[..]
[..]
Betreffend topic: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a
Lang leve Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/STSquote:Op woensdag 26 november 2008 09:42 schreef Nightshadow het volgende:
Vraagje: Bij een onterechte STS-passage, wordt de machinist dan omgewisseld?
Schijnbaar. In Boxtel is er destijds (in 2006 dacht ik) ook 8 km doorgereden met een ontspoorde kalkwagen.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens, hoezo heeft die machinist veel eerder al gemerkt dat er met z'n trein iets aan de hand is? Stoten en bonken die goederentreinen zo erg dat je niet meer merkt als de wagons buiten het spoor staan, c.q. een as gebroken is?
Ha kijk, over die ontsporing had ik het net met een collega! Wilde net het rapport opzoeken. Fles, jij als bibliothecaris, moet ik zoeken bij IVW of bij de RVTV?quote:Op woensdag 26 november 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Schijnbaar. In Boxtel is er destijds (in 2006 dacht ik) ook 8 km doorgereden met een ontspoorde kalkwagen.
Er liggen hier twee bruggen naast elkaar. De linker is dus kapot, de rechter met twee sporen is nog bruikbaar voor een aantal treinen CS--Weesp.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
Rijden er eigenlijk nu treinen over die beschadigde brug? Gister had ik op het nieuws gezien dat er op 2 sporen eens in de zoveel tijd een trein langs zou komen.
Yeah rightquote:Infrabel: HSL Noord
Timing
* Einde van de werken: lijn wordt ter beschikking gesteld van de operatoren in april 2007 voor het binnenlandse verkeer en in december 2007 voor het internationale verkeer.
En hoe hoog zijn die kosten inmiddels wel niet geworden?quote:Investering
* Nieuwe hogesnelheidslijn Antwerpen – Nederland (L4): 780 miljoen euro, waarvan een tegemoetkoming van Nederland van 460 miljoen euro.
IVW, ik heb hem thuis wel op een HDD staan.quote:Op woensdag 26 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ha kijk, over die ontsporing had ik het net met een collega! Wilde net het rapport opzoeken. Fles, jij als bibliothecaris, moet ik zoeken bij IVW of bij de RVTV?
Keppum: http://www.ivw.nl/Images/(...)05_tcm247-199379.pdf !quote:Op woensdag 26 november 2008 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IVW, ik heb hem thuis wel op een HDD staan.
kapoet!quote:Op woensdag 26 november 2008 11:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Keppum: http://www.ivw.nl/Images/(...)5_tcm247-199379.pdf!
Grappig, doet die omgeleide trein er zo veel langer over dan? Die stopt toch ook op Sloterdijk?quote:Op woensdag 26 november 2008 11:40 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Wat een gedoe om met de trein vanaf Utrecht CS in Sloterdijk te komen.
Heb nu al meerdere routes geprobeerd.
De omgeleide Intercity via Hilversum. De Intercity naar Schiphol en aldaar overstappen. Niet doen dus.
Meest snelle manier is met de Intercity naar Schiphol, uitstappen op WTC, en aldaar de metro pakken naar Sloterdijk. Maar 10 minuten meer reistijd dan normaal.
Spellingscontrole is 1 woord. En "spelfouten" is een meervoud.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
IVW mag wel eens spellings controle aanschaffen trouwens![]()
staat de nodige spelfouten in de onderzoeksrapportjes
Yoyoyo, doctor F.L. Ash in da house!!quote:Op woensdag 26 november 2008 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Spellingscontrole is 1 woord. En "spelfouten" is een meervoud.
quote:Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS
ROTTERDAM - „Amsterdam-Rotterdam in minder dan drie kwartier? Rotterdam-Schiphol in 24 minuten? Met NS Hispeed kan het binnenkort!”
Ronkende woorden op de website van NS Hispeed, de aanbieder van reizen per hogesnelheidstrein vanuit Nederland. Maar ‘binnen-kort’ duurt nog even, want de opening van de HSL-zuid, tussen Amsterdam en de Belgische grens, is deze week voor de zoveelste keer uitgesteld.
Minister Eurlings (Verkeer, CDA) zei in de Tweede Kamer dat problemen met het beveiligingssysteem ERTMS de belangrijkste oor-zaak van de vertraging is. De eerste trein zal nu op zijn vroegst medio 2009 rijden, twee jaar later dan gepland. Verder uitstel is niet ondenkbaar.
In de Kamer gaven partijen, zowel van de oppositie als van de coalitie, felle kritiek op de trage gang van zaken rond de HSL-zuid, waarvan de aanleg 6,3 miljard euro heeft gekost. Vooral het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda, dat treinen voor de binnenlandse route – onder de naam V250 Albatros – zou leveren moest het ontgelden.
Volgens de onafhankelijke railanalist Harry Hondius is deze kritiek terecht. „NS en de Belgische NMBS hebben voor 16 respectieve-lijk 3 treinen een Europese aanbesteding gehouden. AnsaldoBreda had de laagste prijs. Het bedrijf is technisch best competent, maar is internationaal berucht om zijn te late leveringen. NS had beter geen treinen bij AnsaldoBreda kunnen bestellen.”
Bij de Deense spoorwegen (DSB) is de vertraging in de levering van 83 intercitytreinen inmiddels opgelopen tot vier jaar. De Denen eisen schadevergoeding als AnsaldoBreda nog later levert. De DSB heeft nog maar vier treinen ontvangen en hiermee traden ook nog eens technische problemen op. „Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius. „Het was voor NS en NMBS beter geweest een Franse TGV of een Duitse ICE te bestellen.”
Maar Stefano Fanucci, verantwoordelijk projectmanager voor de V250-hogesnelheidstrein bij het Italiaanse Ansaldo Breda bestrijdt de mening over zijn bedrijf: „Wij zijn volgens het contract niet te laat met leveren. Vanaf het moment dat de lijn volledig is gecertifi-ceerd hebben we nog negen maanden om de eerste trein te laten rijden. Bij mijn weten is de lijn nog niet totaal goedgekeurd voor vervoer met 250 kilometer per uur, zoals is afgesproken in het contract.” Fanucci zegt dat AnsaldoBreda twee treinen zo goed als gereed heeft. De eerste zal eind december of begin januari aan Nederland worden geleverd. De tweede is een prototype dat sinds maart rijdt op het testcircuit in het Tsjechische Velim. Ook deze trein zal aan NS worden overgedragen, eind januari of begin februari, zo zegt Fanucci. De productie van de andere treinen is in volle gang, zo verzekert hij.
Een woordvoerder van NS wijst erop dat niet alleen met de treinen van AnsaldoBreda problemen zijn op de HSL-zuid, maar ook met de Thalys en de Traxx-treinen van Bombardier. De Thalys moet over de HSL tussen Amsterdam en Parijs gaan rijden, een verbin-ding die nu op gewone snelheid over het oude spoor wordt uitgevoerd. En de Trax-treinen zijn tweedehands treinen, die door NS zijn gehuurd om de vertraagde Albatros tijdelijk te vervangen. „Het punt is dat ERTMS veel ingewikkelder is dan eerst werd gedacht. Geen van de drie treinen werkt goed op ERTMS en er is geen alternatief.”
Nederland koos er bij de plannen voor de aanleg van de HSL-zuid, begin jaren negentig, voor om alleen ERTMS te gaan gebruiken, zonder back-up. In Frankrijk, bakermat van de hogesnelheidstreinen, is op nieuwe lijnen het bestaande beveiligingssysteem gehand-haafd en wordt ERTMS geleidelijk ingevoerd. In Zwitserland is deze dubbele procedure inmiddels met succes toegepast.
Goed stukje, schept wel wat helderheid imho. Op zich is het begrijpelijk dat het contract met AnsaldoUitgeest zo is opgesteld, want als er een twaalftal treinen helemaal klaar is, terwijl er nog helemaal geen lijn beschikbaar is waar die treinen overheen moeten razen, dan schiet het ook niet op - dan blijven ze ergens stilstaan, en vallen ze alleen maar ten prooi aan vandalen.quote:Op woensdag 26 november 2008 13:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Af en toe springt er voor mij een artikel uit in de spoorwegcategorie, dan plaats ik m maar hier. Indien dat niet gewaardeerd dan moet met dat maar even zeggen. Maar vooralsnog een artikel over AnsaldoMoerwijk
, met hun verweer
Uit het NRC op 22 November
[..]
Ik denk dat de knappe koppen van ProRail, de NS, alsmede enkele goederenvervoerders nog wel enige dagen nodig hebben om een haalbare nooddienstregeling in elkaar te sleutelen. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de trein Nijmegen - Den Helder op het stuk Amsterdam - Utrecht opgeheven blijft, zolang de problemen aanhouden.quote:Op woensdag 26 november 2008 14:25 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er al plannen bekend over hoe de rest van het treinverkeer gaat lopen (bijv. gedurende 1 maand de 1500 opheffen lijkt mij ook geen optie)?
Hear hear. Erg interessant. Hoop dat de ERTMS problemen snel opgelost worden. Is daar eigenlijk al een prognose voor?quote:Op woensdag 26 november 2008 14:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zulke stukjes mag je vaker posten, DD!
de gewone man mag niet zien wat er achter het linkje zitquote:Error™
Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.
De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
Woord omhoog, neger.quote:Op woensdag 26 november 2008 12:19 schreef Duvel het volgende:
[..]
Yoyoyo, doctor F.L. Ash in da house!!
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a&sid=a63fb92e0d6305f2da22c9c54dd82e27&start=40quote:Op woensdag 26 november 2008 15:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de gewone man mag niet zien wat er achter het linkje zit
Gisteren had ik ruim 25 minuten meer reistijd met de omgeleide intercity (die idd ook op Sloterdijk stopt).quote:Op woensdag 26 november 2008 11:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Grappig, doet die omgeleide trein er zo veel langer over dan? Die stopt toch ook op Sloterdijk?
edit, opgelostquote:Op woensdag 26 november 2008 15:11 schreef James1988 het volgende:
Jup, dat is een afgeschermd forum. Ik kan er wel in, maar zomaar dingen eruit kopiëren doe ik liever niet omdat ik niet 100% zeker ben hoe het met het beleid zit daaromtrent. Ik zal de poster vragen die foto's hier ook te posten.
Dat zijn dezelfde foto'squote:Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a&sid=a63fb92e0d6305f2da22c9c54dd82e27&start=40
En dan onderaan staan een paar foto's.
Het lijkt net alsof de Wehrmacht er met een Schienenwolf overheen is gegaan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Dat zijn dus gewoon dezelfde foto's als op OHIH.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:18 schreef bork het volgende:
[..]
Heeft ie al gereageerd, ik kan hem pm'en, ben ook rood op GoT
Binnenvaart geen optie voor bepaalde gevallen?quote:Op woensdag 26 november 2008 16:54 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zijn dus gewoon dezelfde foto's als op OHIH.
Btw, cargotreinen door dichtbevolkt gebied weren? Goed plan! Moet er alleen nog een leuke omleidingsroute worden gevonden, want rijden moeten ze toch... en spoorlijnen liggen nou meestal in dichtbevolkt gebied. Iets met geschiedenis enzo.
Joh, krijgt die boot een ongeluk precies onder dezelfde spoorbrug, nee, daar heb je veel aan.quote:Op woensdag 26 november 2008 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Binnenvaart geen optie voor bepaalde gevallen?
Dan pakt de vingerverf brigade maar wat extra spoorstaven, dwarsliggers, portalen en draad.. bouwen ze maar een spoor er omheenquote:Op woensdag 26 november 2008 17:12 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Joh, krijgt die boot een ongeluk precies onder dezelfde spoorbrug, nee, daar heb je veel aan.
M.a.w., ook de binnenvaart komt langs bepaalde drukke gebieden, stel je voor dat een chloorboot een ongeluk krijgt op de Rijn bij Arnhem, dan maakt het dus geen zak meer uit. Alleen met het verschil dat de teringbende door het water ook meteen tig kilometer stroomafwaarts terecht komt.
Ik zie er alleen maar voordelen in. Het water is meteen ontsmet en kan gebruikt worden als openluchtzwembadquote:Op woensdag 26 november 2008 17:12 schreef von_Preussen het volgende:
Joh, krijgt die boot een ongeluk precies onder dezelfde spoorbrug, nee, daar heb je veel aan.
M.a.w., ook de binnenvaart komt langs bepaalde drukke gebieden, stel je voor dat een chloorboot een ongeluk krijgt op de Rijn bij Arnhem, dan maakt het dus geen zak meer uit. Alleen met het verschil dat de teringbende door het water ook meteen tig kilometer stroomafwaarts terecht komt.
Das de nieuwe combinatie tussen de stoptrein van Groningen naar Zwolle met de Intercity tussen Leeuwaren zwolle, die vervolgens als intercity verder gaat richting het westen.quote:
Yup, en je houdt er nog geen eens een branderig gevoel aan je ogen over, wat zeg ik, je houdt überhaupt geen ogen over.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:57 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik zie er alleen maar voordelen in. Het water is meteen ontsmet en kan gebruikt worden als openluchtzwembad
Is al oud. Ik was er destijds toevallig bij, heb in juni al wat foto's gepost geloof ik.quote:
kan me niet schelen dattie oud isquote:Op woensdag 26 november 2008 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is al oud. Ik was er destijds toevallig bij, heb in juni al wat foto's gepost geloof ik.
Kom anders nog even een keer met je Diesel bij ACTS - Hoe lang nog filmpjequote:Op woensdag 26 november 2008 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Is al oud. Ik was er destijds toevallig bij, heb in juni al wat foto's gepost geloof ik.
Neuh, valt mee. In België rijden er al enige tijd CityRails rond met LEDjes.quote:Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef Brembo het volgende:
Ik zag vandaag Plan V 918 met led lampjes aan een kant, nieuwe trend
Minder storings gevoelig?quote:Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef Brembo het volgende:
Ik zag vandaag Plan V 918 met led lampjes aan een kant, nieuwe trend
Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:quote:Op woensdag 26 november 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Neuh, valt mee. In België rijden er al enige tijd CityRails rond met LEDjes.
Brussel-Noord, 20 april 2008. Treinstel 982 vertrekt aanstonds als L-trein naar Dendermonde.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ook dat, maar het scheelt ook in onderhoudskosten, omdat die ledgevallen langer meegaan.quote:Op woensdag 26 november 2008 22:29 schreef dennistd het volgende:
was er ook niet iets dat er geen lampjes meer gemaakt worden met een speciale fitting die in de trein zit?
Heb je eigenlijk nog een bron bij deze foto?quote:Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:
[ afbeelding ]
Je hebt wel gelijk, ze zijn in de loop der tijd goed verspookt. Maar dat verf een mooie trein lelijk kan maken, dat wisten we al:quote:Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:
[ afbeelding ]
Dat verhaal vind ik echt GEWELDIGquote:Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef James1988 het volgende:
[..]
Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:
[ afbeelding ]
Verhaal?quote:Op donderdag 27 november 2008 08:45 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Dat verhaal vind ik echt GEWELDIG![]()
Kan ook alleen in België gebeuren
Oh dat geintje!quote:Op donderdag 27 november 2008 09:16 schreef Nightshadow het volgende:
Dat verhaal van dat ze dat design gemaakt hadden gemaakt, vervolgens in productie ging en pas toen de rijtuigen bijna in dienst gingen de fout met de deuren geconstateerd werden![]()
Maar waarvan de bron een niet werkende link was.quote:
Nouja, ze zeggen dat Belgen dommer dan Nederlanders zijn... En als wij een contract met AnsaldoZutphen tekenen zonder een afspraak over leveringsdatum, tjaquote:Op donderdag 27 november 2008 14:38 schreef Eix het volgende:
[..]
Maar waarvan de bron een niet werkende link was.![]()
Mij lijkt het stug dat Belgen zo stom zijn.
Ik zei toch al: 'geintje'!!quote:Op donderdag 27 november 2008 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
het was een hoax jongens, dat is allang bekend
Ja. JIJ wel Duveltjequote:Op donderdag 27 november 2008 18:24 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik zei toch al: 'geintje'!!
Was nog een duidelijke fotosoep ook!
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet niet via NS-HiSpeed boeken als je op zoek bent naar een budget-optie. Die smeren je alleen maar Thalys, ICE en ander duurs aan want daar verdienen ze het meeste op. Als je voor weinig naar Berlijn wilt kun je het beste een Schönes Wochenende Ticket kopen , dan kan je voor 35 euro met 5 man de hele dag door Duitsland karren, maar... alleen met stoptreinen (en RegionalExpressen). Dus het zit er dan wel in dat je lang onderweg bent en dat je meerdere keren moet overstappen. Maar dat is verreweg het goedkoopst![]()
Antwerpen kun je gewoon uit een NS kaartautomaat trekken, pak je de Benelux of de stoptrein vanaf Roosendaal, niks aan de hand
Het is goedkoper, maar je krijgt er wel een houten reet na een tijdje. Maar de ICE zit net zo hard, dus dat maakt niet uit. Zorg dat je uit de buurt blijft van Duitsers met drankvoorraden (om 10 uur 's morgens) en Nederlanders die hoesten als een vergevorderde teringlijder.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Okee, dan moet je het zelf maar wetenquote:Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
De Pimpel-Express is de überste übertrein van Nederland man. En helemaal als je helemaal tot Berlijn moetquote:Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Is er een goedkopere manier dan? Ik moet binnenkort nog naar Brussel, dus enige tips zouden welkom zijnquote:Op donderdag 27 november 2008 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, dan moet je het zelf maar weten
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.quote:Overigens kreeg ik via welingeligte bronnen binnen Hispät te horen dat Siemens een zeer aantrekkelijke aanbieding heeft gedaan voor een zeer snelle levering van Valero stellen. Voordeel... zijn al toegelaten op het kernnet.
Bron: Forum OHIH
Vanaf waar reis je? De goedkoopste optie is toch echt de NS-kaartautomaat.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
[..]
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is?
Only time will tellquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.
Velaro op de HSL-Zuid als shuttle, i.p.v. de V250, lijkt me wel erg tof - de Velaro is een enorm ganz geile trein, en als Siemens die zo kan leveren is natuurlijk mooi meegenomen - zowel voor NSH als voor Siemens zelf...quote:Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
De Velaro is een voortborduursel op de ICE, zo ziet de Spaanse variant eruit:quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.
Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
quote:Dear sirs,
My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.
The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and Antwerp). Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.
This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels it's order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
Rumors say that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, which claims it can deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as the ICE already uses this network. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?
As I said, I am a railway enthousiast and I am not impressed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro's to both countries, as the Velaro is a proven concept (it's built upon the ICE) and Siemens is known for delivering it's products on time.
I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for.
All the best, and greetings from the Netherlands,
James1988
Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.
Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:40 schreef James1988 het volgende:
De Velaro is een voortborduursel op de ICE,
Maar dan is het wel de Ford Escort v2quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.
Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?quote:Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys.
Ja, ik heb er ook nog een: de bestellende partij is volgens mij HSA, niet de overheid.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijkDoe ermee wat je wilt
)
Ah merci, dat is inderdaad een stuk beter. Dit was zomaar even snel geschreven, vandaarquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijkDoe ermee wat je wilt
)
Probeer direktør@dsb.dk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Staan daar bruikbare adressen bij of niet echt?
Daar staan alleen dure dingenquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:44 schreef bork het volgende:
Zal mezelf quoten
[..]
Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locsquote:Op vrijdag 28 november 2008 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.
Suggesties?quote:Dear Sirs,
My name is [volledige naam], I am a railway enthusiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.
As you know, the Dutch and Belgian government started building a high speed line running from Amsterdam to Antwerp several years ago, giving both countries a better connection to the European network of high speed trains. They formed a company called High Speed Alliance (HSA), which will run the trains from Amsterdam to Brussels and Paris.
HSA has ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time now. The reason HSA chose AnsaldoBreda was because they had the best price, especially considering the raising costs of the already expensive high speed line. Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.
Rumour has it that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as NS Hispeed is already operating the same train sets on the network since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?
This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order with AnsaldoBreda, is if your company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
As I said, I am a railway enthusiast and I am badly disappointed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept and Siemens is known for delivering its products on time.
I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their failure has had so far and will continue to have, on the national budgets of both your and my country.
All the best, and greetings from the Netherlands,
[volledige naam]
quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:59 schreef Nightshadow het volgende:
Ik denk niet dat de denen weten wat "Volledige naam" betekend
Jaquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:49 schreef James1988 het volgende:
Zo, weer iets getweakt:
[..]
Suggesties?
quote:
Mit navn er [James 1988], jeg er en jernbane entusiast bor i Nederlandene. Jeg forstod, at din virksomhed har bestilt flere togsæt fra den italienske firma AnsaldoBreda, som er blevet forsinket i over 4 år nu.
Som du ved, den hollandske og belgiske regering begyndte at opbygge en høj hastighed linje fra Amsterdam til Antwerpen for flere år siden, at begge lande en bedre forbindelse til det europæiske net af højhastighedstog. De dannede et selskab kaldet High Speed Alliance (HSA), der vil køre tog fra Amsterdam til Bruxelles og Paris.
HSA har bestilt tog fra AnsaldoBreda, den V250, som er blevet forsinket i temmelig lang tid nu. Grunden HSA valgte AnsaldoBreda var fordi de havde den bedste pris, især i betragtning af den stigende omkostninger i forbindelse med allerede dyrere højhastighedsstrækningen. På grund af flere forsinkelser, fra både spor spørgsmål og gentage forsinkelser i leveringen af de V250, dette er ikke så billige som det plejede at være noget mere.
Rygte har det, at Nederlandene har modtaget et fristende tilbud fra Siemens, der hævder at være i stand til at levere højhastigheds-tog. En yderligere fordel er, at disse tog er allerede tilladt på de store hollandske jernbanenettet som NS Hispeed er allerede opererer samme togsæt på nettet, da temmelig lang tid nu. Måske DSB fik et lignende tilbud fra Siemens?
Denne anmodning kan synes mærkeligt, men jeg har gode grunde til at gøre det: den eneste måde for vore lande at komme ud af denne ordre med AnsaldoBreda, er, hvis din virksomhed annullerer sin ordre med AnsaldoBreda for Intercity-vogne.
Som jeg sagde, jeg er en jernbane entusiast, og jeg er meget skuffet over det arbejde, AnsaldoBreda har gjort hidtil. Jeg vil hellere se Siemens levere nogle Velaro togsæt til begge lande, som Velaro er en gennemprøvet koncept og Siemens er kendt for at levere sine produkter til tiden.
Jeg håber du vil overveje denne anmodning, da de store forsinkelser, at AnsaldoBreda er kendt for, og de betydelige finansielle følgevirkninger af deres svigt har haft hidtil og vil fortsat have, om de nationale budgetter i både dit og mit land.
Alle de bedste, og hilsener fra Nederlandene,
[James1988]
Whehe, Google Translate ftw.quote:
Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehe, Google Translate ftw.
Maar toch stuur ik 'm liever in het Engels, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook een antwoord in het Engels - en dat begrijp ik toch beter dan Deens
Het is vrij goed te volgen jaquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.
Tuurlijk. De V250 kan dan wel een apart ontwerp hebben, maar een Velaro vind ik toch een pak mooier. Daar kan AnsaldoMaastricht echt niet tegenop.quote:Maar je gaat dus gewoon adviseren om de boel van AnsaldoBergenopZoom te cancellen
Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
Straks gaan ze nog denken dat dat onze beste treinen zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:19 schreef bork het volgende:
mmm, hier schetst Siemens een wel erg mooi verkoopverhaal:
http://references.transportation.siemens.com/refdb/showReference.do?r=542&div=7&l=en
References Trains
Diesel-Hydraulic Railcar DH1 and DH2, the Netherlands
for Netherlands State Railways NS
The DH1 and DH2 multiple units run under the name "Wadloper" on secondary lines of Netherlands Railways in the Groningen and Leeuwarden regions.
They are characterized by high economy. Great reliability and ease of maintenance are further advantages that are especially appreciated by NS.
High seating comfort and ride quality as well as ergonomic design of the driver's cab meet the demands of the passengers and operating personnel alike.
Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maarquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.
Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maar
Oh, ik twijfel er ook niet aan, vroeg me alleen oprecht af of hij ook iets over de levertijd had opgevangenquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.
Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.
AnsaldoBreda levert volledige treinen, dit moet ook wel... de ICRm's mogen maximaal 160 km/h rijden. De V250 moet 250 km/h gaan doen (vandaar de naam), waar Thalys 300 doet.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.
Ofwel de huidige opgeknapte coupe's gaan nog wel even mee icm met Ansaldo?
Of levert Ansaldo echt complete rijtuigen erbij?
Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ikquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:49 schreef Nightshadow het volgende:
Ik vraag mij af wat ze met de frambozenlollie-rijtuigen gaan doen als de V250 ooit in dienst gaat.. Zullen het weer ICRm worden met afwijkende interieur?
dan doel je op het interieur neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ik![]()
Wel jammer, ik vind het fijne rijtuigen... hopelijk blijven ze in de huidige kleurstelling in dienst, en worden ze gebruikt als aanvoerlijn o.i.d. (op een lijn als Arnhem - Roosendaal, om maar iets te noemen)
Interieur en de kleurstelling aan de buitenzijde. Ik vind het roze/rood zo vrolijkquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dan doel je op het interieur neem ik aan?
De locs zijn overigens in bruikleen van Angel Trains totdat de V050's arriveren.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
Jullie gaan het me nooit vergeven, maar ik moest erom lachen. In mijn vuistje natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic
[ afbeelding ]
Ik moest hardop lachenquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Jullie gaan het me nooit vergeven, maar ik moest erom lachen. In mijn vuistje natuurlijk.
Vast een oude Duitse. Rijdt o.a. tussen Den Haag Centraal en Venlo en DHC en Arnhemquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:34 schreef veldmuis het volgende:
Ik zat vandaag toch in een apparaat...
Het leek gewoon zo'n ouwe coupétrein van buiten, maar van binnen...ook coupés maar dan met klapstoelen, en ook VIJF stoelen per coupé.
Wel leuk dat er gordijntjes voor de ramen hingen.
Vertel mee eens, in wat voor ding heb ik gezeten?!
Vijf stoelen per coupe is ICL, oftewel de uit Duitsland gehuurde IR-rijtuigen. Deze rijden voornamelijk op Amsterdam-Amersfoort-Deventer en sporadisch nog op Den Haag Centraal - Arnhem. Normaal gesproken rijdt dat niet op Venlo dus! Dat is ICK.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
Vast een oude Duitse. Rijdt o.a. tussen Den Haag Centraal en Venlo en DHC en Arnhem.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic
[ afbeelding ]
quote:
Nee, waarom denk je dat?. Die verbinding bestaat ook niet eens meer.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:53 schreef Socios het volgende:
Gaan ze dan ook weer rijden tussen Maastricht en Zandvoort aan Zee?
Ja en de tafels kan je ook omhoog klappen, en als je m niet goed in het haakje hangt stuitert ie met een pleurisklap weer neerquote:Op vrijdag 28 november 2008 21:00 schreef veldmuis het volgende:
Die bovenste is 'm inderdaad.
Vond het maar vreemde rijtuigen met die gordijntjes en ruimte om reserveringskaartjes bij zo'n coupé op te hangen.
Duits dus.
Tnx
Jeugdsentimentenquote:
Mooie anekdote! Ik ben zo´n oranje Koploperbankenfiguur. Eind jaren ´80 met de intercity van Amersfoort of Hilversum naar Leeuwarden v.v.. Prachtig reisje steeds... Nu nog... Alleen nu vanuit het Noorden, met steeds minder oranje banken...quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:34 schreef Igen het volgende:
Een beetje pathetisch, sorry. Ach ja, sommigen hebben hetzelfde met de rode bankjes van de koploper etc.
Dat kan idd een uitdaging op zich zijn vandaag jaquote:Op zaterdag 29 november 2008 13:34 schreef von_Preussen het volgende:
Is het dan juist niet de kunst om een rondje te doen via trajecten waar NIETS mee aan de hand is.
Of je gaat ff kijken of ze het wel goed doen bij al die werkzaamheden. Baarn is natuurlijk dichtbij, en zo kun je dan verder het land in gaan om de meeste kilometers per NS-bus op één dag af te leggen!quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan idd een uitdaging op zich zijn vandaag jaMaar goed, ik had nog wat excursiepuntjes waar ik heen wilde, ik kijk volgende week nog wel een keertje
Rondje Nederland met uitsluitend SchienenErsatzVerkehrquote:Op zaterdag 29 november 2008 15:56 schreef Duvel het volgende:
Of je gaat ff kijken of ze het wel goed doen bij al die werkzaamheden. Baarn is natuurlijk dichtbij, en zo kun je dan verder het land in gaan om de meeste kilometers per NS-bus op één dag af te leggen!
Idd ns poort, ik wist dat er nog iets anders was omtrent grond enzo THX ik ga eens informerenquote:Op zaterdag 29 november 2008 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat heet NS Poort tegenwoordig dacht ikDie zijn ook de baas over de Bordjes volgens Vinny
Was het misschien in de buurt van een station en zo ja, welke?quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een koffietent gehad in de buurt van het spoor in Den Haag
Nee, het was op de Fruitwegquote:Op zaterdag 29 november 2008 17:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was het misschien in de buurt van een station en zo ja, welke?
Kijk eens bij http://www.hetutrechtsarchief.nl waar je veel stationsfoto's kunt vinden van diverse plaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gezwommen omdat de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal er uit liggen?quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
als alles morgen gewoon goed gaat dan maak ik 8 nieuwe bordjes en een verbetering, en 656 km. En dan heb ik eerst nog gezwommen smorgens
quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Kolari, Fins lapland, 15 augustus 2008als alles goed gaat komen hier 2 reizigerstreinen
Mooie lijn om die wadlopers in te zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Whatever. Met dit weer ga ik soweiso de deur niet uitquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gezwommen omdat de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal er uit liggen?
Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?quote:Op zondag 30 november 2008 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Whatever. Met dit weer ga ik soweiso de deur niet uit![]()
quote:AMSTERDAM - Reizigers zullen de komende weken nog wel rekening moeten houden met enige vertragingen, omdat treinen op de drie nieuwe tijdelijke sporen met een lagere snelheid moeten rijden. Dit is nodig om deze nieuwe sporen ‘in te rijden’. Het spoor wordt in de komende maanden/weken definitief hersteld en zal plaatsvinden zonder hinder voor treinreizigers.
Oh zo! Ik dacht dat het op het inrijden sloeg.quote:Op zondag 30 november 2008 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat die hele brug vervangen moest worden
Best knap voor iemand die die niet deur uit is gegaanquote:Op zondag 30 november 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
2906:
[ afbeelding ]
2907:
[ afbeelding ]
En nog opgeduikeld uit de oude doos: Nummertje 2908![]()
[ afbeelding ]
http://www.vpro.nl/programma/dnw/artikelen/18697897/ staat nog meerquote:Op zondag 30 november 2008 20:58 schreef KonnieKipke het volgende:
http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/25008566/
mooi stukje over de invoering van de icm-3 koploper in het stukje over het spoorboekje.
polygoon 1978
DANNY!!!!!!!!!!!quote:Helaas, we zijn nog even uit de lucht!
Onze programmeurs sleutelen aan de VPRO-servers, waardoor veel VPRO-sites tijdelijk onbereikbaar zijn.
en toch presteren ze het om wel eens een sliertje van ongeveer 429 meter te makenquote:Op zondag 30 november 2008 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.quote:Op zondag 30 november 2008 11:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de penquote:Op maandag 1 december 2008 00:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.
En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker.![]()
![]()
Alleen kom je dan niet langs Casablancaquote:Op maandag 1 december 2008 07:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaarquote:DEN HAAG - De SP wil dat iedereen die buiten de spits in de trein stapt, slechts de helft van de normale prijs betaalt. Een medereiziger krijgt dan nog eens de helft korting op deze verlaagde prijs. De lage tarieven moeten mensen de trein in lokken, waar nog plaats is voor groei buiten de spitsuren.
Dat stelt SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer in het 'Spoorboekje', dat hij maandag presenteert. Daarin staat een aantal plannen om het reizen per trein beter en betaalbaarder te maken.
Roemer vindt dat een beter gebruik van de trein Nederland in beweging kan houden, de files kan bestrijden en het milieu kan verbeteren. De overheid moet wat hem betreft weer de touwtjes in handen nemen over het spoor.
Kortingkaart
De SP'er stelt dat met zijn plannen reizen per trein goedkoper wordt dan de auto. Ook wil hij forenzen lokken door hen jaar- en maandabonnementen met 50 procent korting te geven als zij buiten de spits reizen. De kortingkaart, die nu 40 procent korting geeft na de ochtendspits, kan opgeheven worden.
Verder wil de SP dat meer treinen van de sporen gebruik kunnen maken. Dat kan volgens Roemer als het betere beveiligingssysteem ERTMS snel wordt ingevoerd.
Om de bereikbaarheid en capaciteit te vergroten, moeten er achttien nieuwe stations langs bestaande lijnen komen en moet op twintig bestaande trajecten het spoor worden verdubbeld of een extra inhaalspoor worden aangelegd. Ook denkt de SP aan de aanleg van elf nieuwe spoortrajecten.
Nee, "snel" invoeren zelfsquote:Op maandag 1 december 2008 10:00 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren
Gezien de ellende die ze nu op de HSL-Zuid hebben, wil ik allesbehalve een snelle invoering.quote:
quote:Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor
Linkje!quote:Op maandag 1 december 2008 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:![]()
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar
quote:Suggesties voor spoorverdubbelingen of inhaalsporen:
Zwolle-Almelo
Zutphen-Hengelo
Marienberg-Almelo
Zwolle-Emmen
Olst-Deventer [eensch!]
Apeldoorn-Zutphen [Apeldoorn - Eerbeek - Dieren - Arnhem lijkt me sneller]
Arnhem-Winterswijk
Ede-Amersfoort
Heerhugowaard-Hoorn-Enkhuizen
Schagen-Den Helder
Almere-Weesp
Leiden-Utrecht
Dordrecht-Geldermalsen
Delft-Schiedam
Arnhem-Roosendaal (bij spoorbrug Ravenstein)
Eindhoven-Den Bosch-Utrecht
Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven
Vlissingen-Roosendaal
Nijmegen-Venlo-Roermond
Heerlen-Herzogenrath
Suggesties voor nieuw spoor:
Lelystad-Groningen
Apeldoorn-Arnhem (Emperbocht)
Nijmegen-Kleve
Amsterdam-Almere
Alphen aan den Rijn-Schiphol
Utrecht-Breda
Boxtel-Veghel-Uden-Oss
Kerkrade-Aachen
Lanaken-Maastricht
Heerlen-Avantis-Aken
Weert-Neerpelt
Suggesties voor nieuwe stations:
Zwolle-Zuid
Deventer-Zuid
Westervoort
Barneveld-Noord![]()
Zevenaar-Oost
Cuijk-Noord
Echteld
Hedel
Bathmen
Laren/Almen
Breda-Oost
Berkel-Enschot
Eindhoven-Acht
Den Bosch Maaspoort
Den Bosch Avenue 2
Grubbbenvorst
Belfeld
Eijsden
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!quote:Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"?
Het zijn politici, geen experts op het gebied van railinfra en -planning. Jammer dat ze zich wel zo willen voordoen.quote:De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit
Meer buitenlandverbinding zouden welkom zijn, maar dan ook naar België. Ik vind het eigenlijk een beetje sneu dat je alleen over Roosendaal en Maastricht naar België kan, een verbinding langs Eindhoven of Tilburg zou imho wel welkom zijn. Al is het maar een Belgische varkensneus of een NL hondenkop die dat traject doet.quote:En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a breakKerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve?
Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Ach ja, ze proberen in ieder geval wat. Kan ik van een aantal andere (o.a. politieke) partijen niet bepaald zeggen.quote:Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebbenTrieste lui daar.
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was hetquote:Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef James1988 het volgende:
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!
...in 2899 ofzo.
Dat ligt er al dacht ikquote:Suggesties voor nieuw spoor:
[..]
Amsterdam-Almere
Met de HSL-Zuid en de Betuweroute is het natuurlijk ook zo dat je niet zomaar terug kan, als je eenmaal begonnen bent. Het geld is al weggegooid, er zijn huizen onteigend, er is gegraven en gebouwd... je stopt dan niet zomaar omdat je enorm gezichtsverlies lijdt, en omdat je aangeklaagd wordt door diverse partijen die een belang hebben in de bouw van zo'n lijn.quote:Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het
Whehehe, ik zie het al voor me jaquote:Op maandag 1 december 2008 11:40 schreef knars het volgende:
[...]
Verdubbelen van Leiden - UtrechtJa hoor, de lightrail zou er nog wegzakken in de veenblubber als die eindelijk eens zou gaan doorrijden naar Leiden, maar laten we vooral een tweede spoor gaan aanleggen zodat al die VIRMS naar intercitystations Leiden Lammenschans en Bodegraven kunnen racen!
Google Mapsquote:Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie.
Een tip: Ga NOOIT naar Noorwegen op vakantiequote:Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:
Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Mwoa, valt wel mee hoorquote:Op maandag 1 december 2008 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is echt jouw paradepaardje, of niet Fles?
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?quote:Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
Mja, ik ben het ook zeker niet eens met een aantal zaken uit dat rapport, maar meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.quote:Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a breakKerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve?
Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoorquote:Op maandag 1 december 2008 12:20 schreef De_Hertog het volgende:
meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen, maar uiteindelijk is de rijksweg tot snelweg verbreed over het stuk waar de spoorlijn had moeten komen.quote:Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.quote:Op maandag 1 december 2008 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoor
Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin?quote:Op maandag 1 december 2008 12:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.
Overigens is er al een trein tussen Heerlen en Aachen, de Euregiobahn. Ben daar nog op de opening geweest, dat was een heel evenement. En volgens mij draait het nog steeds redelijk goed.
Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.quote:Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?
Precies!!!quote:Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen,
Woon jij in Breezanddijk of zo?quote:Op maandag 1 december 2008 12:38 schreef Socios het volgende:
Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.![]()
Ah, op die manier. Ik begreep je punt verkeerd.quote:Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin?Dan kun je ook wel Breda - Turnhout, Tilburg - Turnhout en EIndhoven-Turnhout gaan aanleggen. Nog los van Weert - Neerpelt natuurlijk.
En die ook al staat op de planning van de Euregiobahn, blijkbaar willen ze graag langs Avantis en Kerkrade rijden. Ik zie dan meer in die verbindingen met Maastricht en Sittard, beetje meer en verder rijdend internationaal verkeer is inderdaad nuttiger dan nog een grensovergang erbij (in die hoek, althans).quote:Oh ja, de inzendingen "Kerkrade-Aachen" en "Heerlen - Avantis - Aachen" blijken over hetzelfde te gaan
Stoomtreintje naar Aachen Hbf. lijkt me dan wel weer watquote:Overigens: Bij Vetschau staat ook nog een juk in de weg. NOG een buitenlandverbinding erbijhub-land hier wie kum
![]()
![]()
Ik vind juist dat als er een HSL zou komen, die zoveel mogelijk op HSL-spoor zou moeten rijden. Is wel duurder, maar dan kun je tenminste wel goed doorrijden.. al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.quote:Op maandag 1 december 2008 13:09 schreef Socios het volgende:
Haha, nee, zou wat zijn.Ik woon aan de rand van Harlingen tegen de weilanden aan waar evt. het tracé overheen kan lopen. ("De zo-snel-mogelijk-naar-bestaand-spoorvariant.")
heerenveen - Joure - Sneek - Bolsward - Harlingen mist ook nogquote:Op maandag 1 december 2008 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden - Drachten en Veendam - Emmen ontbreken ook.
Hoe dacht je dat (een deel van) de spoorwegen vroeger heette.... De SS. Staats Spoorwegen..quote:Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:
Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Den Haag Centraal Maandag 1 December 12:32quote:12:30:20 01-12-08 15 G BRAN Prio 1 DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC 0041 Station OV
812011230201500503 1500503 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Lichtkrant )
812011230201500103 1500103 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Bevelvoerder )
812011230201500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
12:40:44 01-12-08 15 G BRAN gaarne contact rac DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC Station OV
812011240441500029 1500029 BRW Haaglanden ( OvD Noord )
812011240441500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
Volgens personeel van de NS op GV was er iets anders aan de hand waar ze verder geen uitspraken over mochten doenquote:
Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.quote:Op maandag 1 december 2008 13:15 schreef James1988 het volgende:
al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.
Dat kan ook natuurlijk. Ik weet niet of de Afsluitdijk dat houdt (vast wel). Misschien bij slecht weer wat afremmen...quote:Op maandag 1 december 2008 14:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.
Een goede, sterke overkapping wellicht?quote:Op maandag 1 december 2008 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
puntje is alleen dat als er op de afsluitdijk iets gebeurt, je meteen met heel je trein in het water ligt. Misschien zijn daartegen nog wel wat voorzieningen nodig..
Vergeet de stofzuigers dan nietquote:Op maandag 1 december 2008 14:29 schreef von_Preussen het volgende:
Joh, als we dan al zo bezig zijn graven we toch meteen een tunnel onder het ijsselmeer, daar hebben we met die tunnel in de HSL-Zuid al genoeg ervaring mee kunnen opdoen!
Dat kan dan nog de moeite waard zijn ookquote:Op maandag 1 december 2008 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een aftakwisseltje onder het Monument voor een aansluiting op de Hanzelijn
Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hè?quote:Op maandag 1 december 2008 18:30 schreef James1988 het volgende:
Woohoo, ik heb eindelijk ook eens ICL gehadDe 1900 werd door ICL gedaan i.p.v. ICK
ICL is tof.
Ja, echt baggerlicht...quote:Op maandag 1 december 2008 19:29 schreef Wadloper het volgende:
En een mislukte foto, maar de intentie was leuk:
Tja, dat heb je als de zon bijna onder isquote:
Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.quote:Op maandag 1 december 2008 19:40 schreef Wadloper het volgende:
De twee voorste sporen zijn buiten dienst, daar zitten stop-ontspoorblokken op.
De twee sporen rechts waar die goederentreinen op rijden zijn sporen 4 + 3En daar weer rechts van zijn sporen 2 + 1
Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terugquote:Op maandag 1 december 2008 19:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.
Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking.quote:Op maandag 1 december 2008 19:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Daarom heb ik er ook bij gezet: De intentie was leuk
Weet ik Duvelquote:Op maandag 1 december 2008 19:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking.Ik heb ook zat van die net-niet-scherpe-treinen-door-baggerlicht foto's.
Die sporen zijn ook niet voor reizigers maar voor goederentreinen.quote:Op maandag 1 december 2008 19:54 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terug
Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.quote:Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hè?
Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.quote:Ik vind ICK trouwens lekkerder zitten dan ICL.
Fappen? Het woord swaffelen vind ik net iets leuker.quote:Op maandag 1 december 2008 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.
[..]
Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.
Daarom hoop ik ook dat ze bij de volgende verkiezingen weggevaagd worden. Ik heb een diepgewortelde haat tegen alles wat maar ook connectie heeft met het syndicale milieu (lees: maffia).quote:Op maandag 1 december 2008 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die blaters bij de SP. Roepen kunnen ze wel, maar daar blijft het gelukkig dan vaak ook bij.
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf.quote:Op maandag 1 december 2008 20:35 schreef DonJames het volgende:
Wachtend op een tochtig Amsterdam-Zuid vroeg ik mij vandaag iets af, misschien weten jullie het:
De trein krijgt zijn stroom vanaf een pick-up heet dat zo? die over de bovenleiding glijdt. Maar slijt die bovenleiding nou niet heel hard? Zo nee, waarom niet? Indien ja, hoevaak wordt de leiding dan vervangen?
Thanks!
de vingerverf bridage vervangt ze op drukke trajecten na zo`n 10 jaar geloof ikquote:Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf.Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
True thatquote:Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef knars het volgende:
Op zich vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de SP het over die extraatjes op het spoor heeft. Ook al is het grotendeels oud nieuws, een beetje extra steun voor leuke toevoegingen is nooit weg
quote:Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf.Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
Ah, best eenvoudig dus eigenlijk. Bedankt, weer een mysterie opgelostquote:Op maandag 1 december 2008 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ze krijgen hun stroom idd via de pantograaf. Met de slijtage van de bovenleiding valt het wel mee. Een pantograaf is veel eerder versleten. Daarom zigzagt de waslijn ook om die slijtage te beperken.
Heet ook de Deense Neus omdat zulke treinstellen ook in Denemarken rondrijden, zowel diesels als elektro's. De oude stoptreinen (AM 62 e.v.) zijn eveneens voorzien van doorloopkoppen, diezelfde treinen waarvan de prototypes geen deuren aan de zijkant hadden.quote:Op maandag 1 december 2008 22:54 schreef sander89 het volgende:
Lol ik ontdekte iets vandaag via Wiki, zal bij jullie wel bekend zijn?
[ afbeelding ]
Dat de AM96 als doorloopkop gebruikt kan worden, alleen kan ik jammer genoeg geen duidelijke foto's van vinden.
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).quote:Op maandag 1 december 2008 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De Belgische Deense neuzen zijn overigens wel een stuk mooier dan de Deense Deense neuzen natuurlijk. Overigens wordt er in Zweden en waarschijnlijk ook in Denemarken gewoon standaard 180 km/h gereden met die dingen. Madness. Bedenk even iets met stroomlijn of zo.
Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).quote:Op maandag 1 december 2008 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).
http://en.wikipedia.org/wiki/X_2000quote:Op maandag 1 december 2008 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).
Overigens wist ik niet dat de X2000 ook tot Kopenhagen reed. Is dat nieuw of zo? Vorig jaar was dat nog niet iig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |