abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 november 2008 @ 20:43:57 #101
98259 mstr
Een jonge God!
pi_63575667
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet niet via NS-HiSpeed boeken als je op zoek bent naar een budget-optie. Die smeren je alleen maar Thalys, ICE en ander duurs aan want daar verdienen ze het meeste op. Als je voor weinig naar Berlijn wilt kun je het beste een Schönes Wochenende Ticket kopen , dan kan je voor 35 euro met 5 man de hele dag door Duitsland karren, maar... alleen met stoptreinen (en RegionalExpressen). Dus het zit er dan wel in dat je lang onderweg bent en dat je meerdere keren moet overstappen. Maar dat is verreweg het goedkoopst

Antwerpen kun je gewoon uit een NS kaartautomaat trekken, pak je de Benelux of de stoptrein vanaf Roosendaal, niks aan de hand
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is?
pi_63575793
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?

Hoeft niet zozeer budget te zijn, maar 260 euro voor een retourtje berlijn met de ICE vind ik iets té gek.
  donderdag 27 november 2008 @ 21:31:35 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63577376
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Het is goedkoper, maar je krijgt er wel een houten reet na een tijdje. Maar de ICE zit net zo hard, dus dat maakt niet uit. Zorg dat je uit de buurt blijft van Duitsers met drankvoorraden (om 10 uur 's morgens) en Nederlanders die hoesten als een vergevorderde teringlijder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63579221
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Okee, dan moet je het zelf maar weten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63579258
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
De Pimpel-Express is de überste übertrein van Nederland man. En helemaal als je helemaal tot Berlijn moet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63580993
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Okee, dan moet je het zelf maar weten
Is er een goedkopere manier dan? Ik moet binnenkort nog naar Brussel, dus enige tips zouden welkom zijn

Morgen weer Pimpelen FTW, wel even zorgen dat ik in Hilversum instap, van Amersfoort tot Hengelo presteert NSH het meestal zelfs om internationale reizigers in de gangpaden te laten staan

Typisch gevalletjes schapengedrag van Nederlanders een paar weken terug in de Pimpel. Voorste rijtuigen knappen uit hun voegen.

HC via intercom: "Er zijn nog genoeg plaatsen in rijtuigen 3, 4 en 5." (Red: omgekeerde rijtuigvolgorde)

Er ontstaat dus een hele gangpad-polonaise, tot we bij wagen 8 een tegemoetkomende polonaise tegenkomen.
Zij weigeren om te keren om naar 3, 4 en 5 te lopen, en wij lopen logischerwijs niet terug naar de Übervolle rijtuigen direct achter de loc. Resultaat: beide kuddes schapen blijven dom tot Apeldoorn tegen elkaar aan kijken, zonder dat er iets gebeurt.
MENSEN, KUDDE VEE ! Aaargh...
Socialist in Mercedes
  donderdag 27 november 2008 @ 23:48:16 #107
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63582914
Duitsland gewoon boeken bij db.de
Binnen 3 dagen in de bus, vaak voor klein beetje meer 1e klas.

Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63583345
quote:
Overigens kreeg ik via welingeligte bronnen binnen Hispät te horen dat Siemens een zeer aantrekkelijke aanbieding heeft gedaan voor een zeer snelle levering van Valero stellen. Voordeel... zijn al toegelaten op het kernnet.

Bron: Forum OHIH
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.

Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
............................
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:15:52 #109
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63583471
HC: "Station Den Haag Hollands Spoor. Na dit station zal deze trein verder rijden als, doorhalen wat niet van toepassing is: Intercity, Internationale trein, stoptrein naar Den Haag Centraal."
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:18:40 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63583512
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:

[..]

Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is?
Vanaf waar reis je? De goedkoopste optie is toch echt de NS-kaartautomaat.
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.
Only time will tell
quote:
Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
Velaro op de HSL-Zuid als shuttle, i.p.v. de V250, lijkt me wel erg tof - de Velaro is een enorm ganz geile trein, en als Siemens die zo kan leveren is natuurlijk mooi meegenomen - zowel voor NSH als voor Siemens zelf...

Het zou me niet vebazen als ze die Velaro's al hebben gebouwd toen de eerste vertraging van de V250 bekend werd
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:29:36 #111
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63583704
Over die TMF-Valerio treinen.

Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:40:47 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63583880
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.

Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
De Velaro is een voortborduursel op de ICE, zo ziet de Spaanse variant eruit:



Overigens, ik ben (voor de gein) een mailtje aan het opstellen wat richting DSB zou kunnen. Kritiek en verbeteringen graag
quote:
Dear sirs,

My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.

The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and Antwerp). Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels it's order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.

Rumors say that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, which claims it can deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as the ICE already uses this network. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

As I said, I am a railway enthousiast and I am not impressed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro's to both countries, as the Velaro is a proven concept (it's built upon the ICE) and Siemens is known for delivering it's products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for.

All the best, and greetings from the Netherlands,

James1988


[ Bericht 59% gewijzigd door James1988 op 28-11-2008 00:45:55 ]
pi_63584129
Ik had je al geholpen, maar hierbij een tvp zodat ik nog even het antwoord tzt meekrijg

En wel je gewone naam gebruiken heh James1988
hula
  vrijdag 28 november 2008 @ 01:07:50 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63584273
En meteen ook een dreigbrief naar AnsaldoTilburg sturen, via een gefingeerd e-mailadres en met een spoof-IP plus pseudoniem.
  vrijdag 28 november 2008 @ 01:09:25 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63584290
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.

Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.

Dit betekent dat we het na 14 december nog steeds moeten stellen met de 'prachtlocs' van het type HLE 11.8 ( ).

De NS 1800's beginnen nu ook afgeleefd te worden, van de week moest de 1831 meerdere keren remmen vanwege luchtdrukverlies. En ondertussen schijnen zijn broertjes te leiden aan een chronisch energietekort (de accu's raken sneller leeg, red.).
pi_63584296
Lol, hoe verzin je het ook.
Geef je 50% kans dat je een mailtje terug krijgt.

Heb je al een idee aan welke van de vele DSB email adressen je het mailtje gaat sturen.
............................
pi_63586405
@Fles, had inderdaad niet helemaal door dat het een fotoshop was


In Zutphen staan i.v.m. de InterCity Deventer-Amsterdam nu pernament 3 ICK stammen. Alleen staan er ook maar 3 e-loc's bij (1 trek-trek, 1 trek en een zonder loc).. Zouden die voor onderhoud weg zijn, of wat zou de reden daarvan zijn?
pi_63587021
Dat zijn toch geen ICK maar ICL ( http://nl.wikipedia.org/wiki/ICL )
pi_63587174
Dat bedoelde ik, ik haal ze weer door elkaar
pi_63587918
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:40 schreef James1988 het volgende:
De Velaro is een voortborduursel op de ICE,
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63588180
Dear sirs,

My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.

The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and Antwerp Brussels). Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.

Rumour has itsay that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, which claims it can claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as the ICE already uses this network NS HiSpeed is already operating the same train sets on the network since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

As I said, I am a railway enthousiast and I am not impressed badly disappointed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept (it's built upon the ICE) and Siemens is known for delivering its products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their failure has had so far and will continue to have, on the national budgets of both your and my country.

All the best, and greetings from the Netherlands,

James1988

(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijk Doe ermee wat je wilt )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63588729
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.
Maar dan is het wel de Ford Escort v2
Want hij kan harder dan de ICE..
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:44:43 #123
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63589024
Zal mezelf quoten
quote:
Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys.
Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:47:06 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63589102
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijk Doe ermee wat je wilt )
Ja, ik heb er ook nog een: de bestellende partij is volgens mij HSA, niet de overheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:50:54 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63589219
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijk Doe ermee wat je wilt )
Ah merci, dat is inderdaad een stuk beter. Dit was zomaar even snel geschreven, vandaar

Op de website van DSB staan verschillende e-mailadressen, zie http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSBUK/Page/Indholdsside_uden_sidemenu&c=Page&cid=1086863230674

Staan daar bruikbare adressen bij of niet echt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')