Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet niet via NS-HiSpeed boeken als je op zoek bent naar een budget-optie. Die smeren je alleen maar Thalys, ICE en ander duurs aan want daar verdienen ze het meeste op. Als je voor weinig naar Berlijn wilt kun je het beste een Schönes Wochenende Ticket kopen , dan kan je voor 35 euro met 5 man de hele dag door Duitsland karren, maar... alleen met stoptreinen (en RegionalExpressen). Dus het zit er dan wel in dat je lang onderweg bent en dat je meerdere keren moet overstappen. Maar dat is verreweg het goedkoopst![]()
Antwerpen kun je gewoon uit een NS kaartautomaat trekken, pak je de Benelux of de stoptrein vanaf Roosendaal, niks aan de hand
Het is goedkoper, maar je krijgt er wel een houten reet na een tijdje. Maar de ICE zit net zo hard, dus dat maakt niet uit. Zorg dat je uit de buurt blijft van Duitsers met drankvoorraden (om 10 uur 's morgens) en Nederlanders die hoesten als een vergevorderde teringlijder.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Okee, dan moet je het zelf maar wetenquote:Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
De Pimpel-Express is de überste übertrein van Nederland man. En helemaal als je helemaal tot Berlijn moetquote:Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Is er een goedkopere manier dan? Ik moet binnenkort nog naar Brussel, dus enige tips zouden welkom zijnquote:Op donderdag 27 november 2008 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, dan moet je het zelf maar weten
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.quote:Overigens kreeg ik via welingeligte bronnen binnen Hispät te horen dat Siemens een zeer aantrekkelijke aanbieding heeft gedaan voor een zeer snelle levering van Valero stellen. Voordeel... zijn al toegelaten op het kernnet.
Bron: Forum OHIH
Vanaf waar reis je? De goedkoopste optie is toch echt de NS-kaartautomaat.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
[..]
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is?
Only time will tellquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.
Velaro op de HSL-Zuid als shuttle, i.p.v. de V250, lijkt me wel erg tof - de Velaro is een enorm ganz geile trein, en als Siemens die zo kan leveren is natuurlijk mooi meegenomen - zowel voor NSH als voor Siemens zelf...quote:Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
De Velaro is een voortborduursel op de ICE, zo ziet de Spaanse variant eruit:quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.
Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
quote:Dear sirs,
My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.
The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and Antwerp). Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.
This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels it's order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
Rumors say that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, which claims it can deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as the ICE already uses this network. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?
As I said, I am a railway enthousiast and I am not impressed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro's to both countries, as the Velaro is a proven concept (it's built upon the ICE) and Siemens is known for delivering it's products on time.
I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for.
All the best, and greetings from the Netherlands,
James1988
Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.
Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:40 schreef James1988 het volgende:
De Velaro is een voortborduursel op de ICE,
Maar dan is het wel de Ford Escort v2quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.
Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?quote:Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys.
Ja, ik heb er ook nog een: de bestellende partij is volgens mij HSA, niet de overheid.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijkDoe ermee wat je wilt
)
Ah merci, dat is inderdaad een stuk beter. Dit was zomaar even snel geschreven, vandaarquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijkDoe ermee wat je wilt
)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |