Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet niet via NS-HiSpeed boeken als je op zoek bent naar een budget-optie. Die smeren je alleen maar Thalys, ICE en ander duurs aan want daar verdienen ze het meeste op. Als je voor weinig naar Berlijn wilt kun je het beste een Schönes Wochenende Ticket kopen , dan kan je voor 35 euro met 5 man de hele dag door Duitsland karren, maar... alleen met stoptreinen (en RegionalExpressen). Dus het zit er dan wel in dat je lang onderweg bent en dat je meerdere keren moet overstappen. Maar dat is verreweg het goedkoopst![]()
Antwerpen kun je gewoon uit een NS kaartautomaat trekken, pak je de Benelux of de stoptrein vanaf Roosendaal, niks aan de hand
Het is goedkoper, maar je krijgt er wel een houten reet na een tijdje. Maar de ICE zit net zo hard, dus dat maakt niet uit. Zorg dat je uit de buurt blijft van Duitsers met drankvoorraden (om 10 uur 's morgens) en Nederlanders die hoesten als een vergevorderde teringlijder.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Okee, dan moet je het zelf maar wetenquote:Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
De Pimpel-Express is de überste übertrein van Nederland man. En helemaal als je helemaal tot Berlijn moetquote:Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Is er een goedkopere manier dan? Ik moet binnenkort nog naar Brussel, dus enige tips zouden welkom zijnquote:Op donderdag 27 november 2008 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Okee, dan moet je het zelf maar weten
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.quote:Overigens kreeg ik via welingeligte bronnen binnen Hispät te horen dat Siemens een zeer aantrekkelijke aanbieding heeft gedaan voor een zeer snelle levering van Valero stellen. Voordeel... zijn al toegelaten op het kernnet.
Bron: Forum OHIH
Vanaf waar reis je? De goedkoopste optie is toch echt de NS-kaartautomaat.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
[..]
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is?
Only time will tellquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.
Velaro op de HSL-Zuid als shuttle, i.p.v. de V250, lijkt me wel erg tof - de Velaro is een enorm ganz geile trein, en als Siemens die zo kan leveren is natuurlijk mooi meegenomen - zowel voor NSH als voor Siemens zelf...quote:Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
De Velaro is een voortborduursel op de ICE, zo ziet de Spaanse variant eruit:quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.
Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
quote:Dear sirs,
My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.
The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and Antwerp). Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.
This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels it's order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
Rumors say that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, which claims it can deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as the ICE already uses this network. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?
As I said, I am a railway enthousiast and I am not impressed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro's to both countries, as the Velaro is a proven concept (it's built upon the ICE) and Siemens is known for delivering it's products on time.
I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for.
All the best, and greetings from the Netherlands,
James1988
Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.
Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.quote:Op vrijdag 28 november 2008 00:40 schreef James1988 het volgende:
De Velaro is een voortborduursel op de ICE,
Maar dan is het wel de Ford Escort v2quote:Op vrijdag 28 november 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.
Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?quote:Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys.
Ja, ik heb er ook nog een: de bestellende partij is volgens mij HSA, niet de overheid.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijkDoe ermee wat je wilt
)
Ah merci, dat is inderdaad een stuk beter. Dit was zomaar even snel geschreven, vandaarquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijkDoe ermee wat je wilt
)
Probeer direktør@dsb.dk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 10:50 schreef James1988 het volgende:
[..]
Staan daar bruikbare adressen bij of niet echt?
Daar staan alleen dure dingenquote:Op vrijdag 28 november 2008 10:44 schreef bork het volgende:
Zal mezelf quoten
[..]
Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locsquote:Op vrijdag 28 november 2008 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.
Suggesties?quote:Dear Sirs,
My name is [volledige naam], I am a railway enthusiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.
As you know, the Dutch and Belgian government started building a high speed line running from Amsterdam to Antwerp several years ago, giving both countries a better connection to the European network of high speed trains. They formed a company called High Speed Alliance (HSA), which will run the trains from Amsterdam to Brussels and Paris.
HSA has ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time now. The reason HSA chose AnsaldoBreda was because they had the best price, especially considering the raising costs of the already expensive high speed line. Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.
Rumour has it that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as NS Hispeed is already operating the same train sets on the network since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?
This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order with AnsaldoBreda, is if your company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
As I said, I am a railway enthusiast and I am badly disappointed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept and Siemens is known for delivering its products on time.
I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their failure has had so far and will continue to have, on the national budgets of both your and my country.
All the best, and greetings from the Netherlands,
[volledige naam]
quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:59 schreef Nightshadow het volgende:
Ik denk niet dat de denen weten wat "Volledige naam" betekend
Jaquote:Op vrijdag 28 november 2008 11:49 schreef James1988 het volgende:
Zo, weer iets getweakt:
[..]
Suggesties?
quote:
Mit navn er [James 1988], jeg er en jernbane entusiast bor i Nederlandene. Jeg forstod, at din virksomhed har bestilt flere togsæt fra den italienske firma AnsaldoBreda, som er blevet forsinket i over 4 år nu.
Som du ved, den hollandske og belgiske regering begyndte at opbygge en høj hastighed linje fra Amsterdam til Antwerpen for flere år siden, at begge lande en bedre forbindelse til det europæiske net af højhastighedstog. De dannede et selskab kaldet High Speed Alliance (HSA), der vil køre tog fra Amsterdam til Bruxelles og Paris.
HSA har bestilt tog fra AnsaldoBreda, den V250, som er blevet forsinket i temmelig lang tid nu. Grunden HSA valgte AnsaldoBreda var fordi de havde den bedste pris, især i betragtning af den stigende omkostninger i forbindelse med allerede dyrere højhastighedsstrækningen. På grund af flere forsinkelser, fra både spor spørgsmål og gentage forsinkelser i leveringen af de V250, dette er ikke så billige som det plejede at være noget mere.
Rygte har det, at Nederlandene har modtaget et fristende tilbud fra Siemens, der hævder at være i stand til at levere højhastigheds-tog. En yderligere fordel er, at disse tog er allerede tilladt på de store hollandske jernbanenettet som NS Hispeed er allerede opererer samme togsæt på nettet, da temmelig lang tid nu. Måske DSB fik et lignende tilbud fra Siemens?
Denne anmodning kan synes mærkeligt, men jeg har gode grunde til at gøre det: den eneste måde for vore lande at komme ud af denne ordre med AnsaldoBreda, er, hvis din virksomhed annullerer sin ordre med AnsaldoBreda for Intercity-vogne.
Som jeg sagde, jeg er en jernbane entusiast, og jeg er meget skuffet over det arbejde, AnsaldoBreda har gjort hidtil. Jeg vil hellere se Siemens levere nogle Velaro togsæt til begge lande, som Velaro er en gennemprøvet koncept og Siemens er kendt for at levere sine produkter til tiden.
Jeg håber du vil overveje denne anmodning, da de store forsinkelser, at AnsaldoBreda er kendt for, og de betydelige finansielle følgevirkninger af deres svigt har haft hidtil og vil fortsat have, om de nationale budgetter i både dit og mit land.
Alle de bedste, og hilsener fra Nederlandene,
[James1988]
Whehe, Google Translate ftw.quote:
Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
Whehe, Google Translate ftw.
Maar toch stuur ik 'm liever in het Engels, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook een antwoord in het Engels - en dat begrijp ik toch beter dan Deens
Het is vrij goed te volgen jaquote:Op vrijdag 28 november 2008 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.
Tuurlijk. De V250 kan dan wel een apart ontwerp hebben, maar een Velaro vind ik toch een pak mooier. Daar kan AnsaldoMaastricht echt niet tegenop.quote:Maar je gaat dus gewoon adviseren om de boel van AnsaldoBergenopZoom te cancellen
Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
Straks gaan ze nog denken dat dat onze beste treinen zijnquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:19 schreef bork het volgende:
mmm, hier schetst Siemens een wel erg mooi verkoopverhaal:
http://references.transportation.siemens.com/refdb/showReference.do?r=542&div=7&l=en
References Trains
Diesel-Hydraulic Railcar DH1 and DH2, the Netherlands
for Netherlands State Railways NS
The DH1 and DH2 multiple units run under the name "Wadloper" on secondary lines of Netherlands Railways in the Groningen and Leeuwarden regions.
They are characterized by high economy. Great reliability and ease of maintenance are further advantages that are especially appreciated by NS.
High seating comfort and ride quality as well as ergonomic design of the driver's cab meet the demands of the passengers and operating personnel alike.
Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maarquote:Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:
[..]
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.
Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.quote:Op vrijdag 28 november 2008 13:53 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maar
Oh, ik twijfel er ook niet aan, vroeg me alleen oprecht af of hij ook iets over de levertijd had opgevangenquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.
Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef ReisT het volgende:
[..]
Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.
AnsaldoBreda levert volledige treinen, dit moet ook wel... de ICRm's mogen maximaal 160 km/h rijden. De V250 moet 250 km/h gaan doen (vandaar de naam), waar Thalys 300 doet.quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.
Ofwel de huidige opgeknapte coupe's gaan nog wel even mee icm met Ansaldo?
Of levert Ansaldo echt complete rijtuigen erbij?
Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ikquote:Op vrijdag 28 november 2008 14:49 schreef Nightshadow het volgende:
Ik vraag mij af wat ze met de frambozenlollie-rijtuigen gaan doen als de V250 ooit in dienst gaat.. Zullen het weer ICRm worden met afwijkende interieur?
dan doel je op het interieur neem ik aan?quote:Op vrijdag 28 november 2008 14:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ik![]()
Wel jammer, ik vind het fijne rijtuigen... hopelijk blijven ze in de huidige kleurstelling in dienst, en worden ze gebruikt als aanvoerlijn o.i.d. (op een lijn als Arnhem - Roosendaal, om maar iets te noemen)
Interieur en de kleurstelling aan de buitenzijde. Ik vind het roze/rood zo vrolijkquote:Op vrijdag 28 november 2008 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
dan doel je op het interieur neem ik aan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |