abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:00:48 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63589507
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:50 schreef James1988 het volgende:

[..]
Staan daar bruikbare adressen bij of niet echt?
Probeer direktør@dsb.dk.

Wat beter zoeken levert trouwens op dat de CEO van DSB Søren Eriksen heet. Zijn mailadres is sek@dsb.dk. Dan heb je meteen de hoogste man te pakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Duvel op 28-11-2008 11:07:33 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63590112
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:44 schreef bork het volgende:
Zal mezelf quoten
[..]

Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?
Daar staan alleen dure dingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:33:04 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63590345
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:49:15 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63590757
Zo, weer iets getweakt:
quote:
Dear Sirs,

My name is [volledige naam], I am a railway enthusiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.

As you know, the Dutch and Belgian government started building a high speed line running from Amsterdam to Antwerp several years ago, giving both countries a better connection to the European network of high speed trains. They formed a company called High Speed Alliance (HSA), which will run the trains from Amsterdam to Brussels and Paris.
HSA has ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time now. The reason HSA chose AnsaldoBreda was because they had the best price, especially considering the raising costs of the already expensive high speed line. Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.

Rumour has it that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as NS Hispeed is already operating the same train sets on the network since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order with AnsaldoBreda, is if your company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
As I said, I am a railway enthusiast and I am badly disappointed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept and Siemens is known for delivering its products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their failure has had so far and will continue to have, on the national budgets of both your and my country.

All the best, and greetings from the Netherlands,

[volledige naam]
Suggesties?
pi_63591031
Ik denk niet dat de denen weten wat "Volledige naam" betekend
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:09:46 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63591322
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:59 schreef Nightshadow het volgende:
Ik denk niet dat de denen weten wat "Volledige naam" betekend
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:12:06 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63591372
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:49 schreef James1988 het volgende:
Zo, weer iets getweakt:
[..]

Suggesties?
Ja
quote:


Mit navn er [James 1988], jeg er en jernbane entusiast bor i Nederlandene. Jeg forstod, at din virksomhed har bestilt flere togsæt fra den italienske firma AnsaldoBreda, som er blevet forsinket i over 4 år nu.

Som du ved, den hollandske og belgiske regering begyndte at opbygge en høj hastighed linje fra Amsterdam til Antwerpen for flere år siden, at begge lande en bedre forbindelse til det europæiske net af højhastighedstog. De dannede et selskab kaldet High Speed Alliance (HSA), der vil køre tog fra Amsterdam til Bruxelles og Paris.
HSA har bestilt tog fra AnsaldoBreda, den V250, som er blevet forsinket i temmelig lang tid nu. Grunden HSA valgte AnsaldoBreda var fordi de havde den bedste pris, især i betragtning af den stigende omkostninger i forbindelse med allerede dyrere højhastighedsstrækningen. På grund af flere forsinkelser, fra både spor spørgsmål og gentage forsinkelser i leveringen af de V250, dette er ikke så billige som det plejede at være noget mere.

Rygte har det, at Nederlandene har modtaget et fristende tilbud fra Siemens, der hævder at være i stand til at levere højhastigheds-tog. En yderligere fordel er, at disse tog er allerede tilladt på de store hollandske jernbanenettet som NS Hispeed er allerede opererer samme togsæt på nettet, da temmelig lang tid nu. Måske DSB fik et lignende tilbud fra Siemens?

Denne anmodning kan synes mærkeligt, men jeg har gode grunde til at gøre det: den eneste måde for vore lande at komme ud af denne ordre med AnsaldoBreda, er, hvis din virksomhed annullerer sin ordre med AnsaldoBreda for Intercity-vogne.
Som jeg sagde, jeg er en jernbane entusiast, og jeg er meget skuffet over det arbejde, AnsaldoBreda har gjort hidtil. Jeg vil hellere se Siemens levere nogle Velaro togsæt til begge lande, som Velaro er en gennemprøvet koncept og Siemens er kendt for at levere sine produkter til tiden.

Jeg håber du vil overveje denne anmodning, da de store forsinkelser, at AnsaldoBreda er kendt for, og de betydelige finansielle følgevirkninger af deres svigt har haft hidtil og vil fortsat have, om de nationale budgetter i både dit og mit land.

Alle de bedste, og hilsener fra Nederlandene,

[James1988]
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:16:55 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63591502
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja
[..]
Whehe, Google Translate ftw.

Maar toch stuur ik 'm liever in het Engels, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook een antwoord in het Engels - en dat begrijp ik toch beter dan Deens
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:22:08 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63591654
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Whehe, Google Translate ftw.

Maar toch stuur ik 'm liever in het Engels, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook een antwoord in het Engels - en dat begrijp ik toch beter dan Deens
Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.

Maar je gaat dus gewoon adviseren om de boel van AnsaldoBergenopZoom te cancellen
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:26:31 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63591778
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.
Het is vrij goed te volgen ja
quote:
Maar je gaat dus gewoon adviseren om de boel van AnsaldoBergenopZoom te cancellen
Tuurlijk. De V250 kan dan wel een apart ontwerp hebben, maar een Velaro vind ik toch een pak mooier. Daar kan AnsaldoMaastricht echt niet tegenop.
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:57:01 #136
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63592613
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:19:22 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63593198
mmm, hier schetst Siemens een wel erg mooi verkoopverhaal:

http://references.transportation.siemens.com/refdb/showReference.do?r=542&div=7&l=en

References Trains

Diesel-Hydraulic Railcar DH1 and DH2, the Netherlands
for Netherlands State Railways NS
The DH1 and DH2 multiple units run under the name "Wadloper" on secondary lines of Netherlands Railways in the Groningen and Leeuwarden regions.
They are characterized by high economy. Great reliability and ease of maintenance are further advantages that are especially appreciated by NS.

High seating comfort and ride quality as well as ergonomic design of the driver's cab meet the demands of the passengers and operating personnel alike.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63593455
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:19 schreef bork het volgende:
mmm, hier schetst Siemens een wel erg mooi verkoopverhaal:

http://references.transportation.siemens.com/refdb/showReference.do?r=542&div=7&l=en

References Trains

Diesel-Hydraulic Railcar DH1 and DH2, the Netherlands
for Netherlands State Railways NS
The DH1 and DH2 multiple units run under the name "Wadloper" on secondary lines of Netherlands Railways in the Groningen and Leeuwarden regions.
They are characterized by high economy. Great reliability and ease of maintenance are further advantages that are especially appreciated by NS.

High seating comfort and ride quality as well as ergonomic design of the driver's cab meet the demands of the passengers and operating personnel alike.

Straks gaan ze nog denken dat dat onze beste treinen zijn
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:53:00 #139
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63594083
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.

Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maar
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:02:54 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63594338
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:53 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maar
De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:17:22 #141
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63594707
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.
Oh, ik twijfel er ook niet aan, vroeg me alleen oprecht af of hij ook iets over de levertijd had opgevangen Ik zit niet op OHIH, dus ik kan het zelf niet zien.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:20:06 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63594786
Mailtje naar DSB-CEO is verzonden

Ben benieuwd of ik een reply krijg
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:27:40 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63594972
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.
Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.

Ofwel de huidige opgeknapte coupe's gaan nog wel even mee icm met Ansaldo?

Of levert Ansaldo echt complete rijtuigen erbij?
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:30:49 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63595051
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.

Ofwel de huidige opgeknapte coupe's gaan nog wel even mee icm met Ansaldo?

Of levert Ansaldo echt complete rijtuigen erbij?
AnsaldoBreda levert volledige treinen, dit moet ook wel... de ICRm's mogen maximaal 160 km/h rijden. De V250 moet 250 km/h gaan doen (vandaar de naam), waar Thalys 300 doet.

De Traxx is tijdelijk, en wordt aan een stel frambozenlollie-ICRm's gehangen. De reden hiervoor is omdat de HLE 11.8 flink verouderd is (er zijn ook veel storingen mee) en niet is voorzien van ERTMS. De Traxx heeft wel ERTMS (zij het met nog wat implementatieproblemen - ERTMS is redelijk nieuw voor Bombardier) en wordt daarom ingezet op de HSL-Zuid tot de V250's opgeleverd worden.
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:45:43 #145
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63595427
Heb ik het altijd verkeerd gedacht, weer wat geleerd
pi_63595537
Ik vraag mij af wat ze met de frambozenlollie-rijtuigen gaan doen als de V250 ooit in dienst gaat.. Zullen het weer ICRm worden met afwijkende interieur?
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:52:16 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63595601
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:49 schreef Nightshadow het volgende:
Ik vraag mij af wat ze met de frambozenlollie-rijtuigen gaan doen als de V250 ooit in dienst gaat.. Zullen het weer ICRm worden met afwijkende interieur?
Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ik

Wel jammer, ik vind het fijne rijtuigen... hopelijk blijven ze in de huidige kleurstelling in dienst, en worden ze gebruikt als aanvoerlijn o.i.d. (op een lijn als Arnhem - Roosendaal, om maar iets te noemen)
pi_63596686
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ik

Wel jammer, ik vind het fijne rijtuigen... hopelijk blijven ze in de huidige kleurstelling in dienst, en worden ze gebruikt als aanvoerlijn o.i.d. (op een lijn als Arnhem - Roosendaal, om maar iets te noemen)
dan doel je op het interieur neem ik aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:35:55 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63596741
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dan doel je op het interieur neem ik aan?
Interieur en de kleurstelling aan de buitenzijde. Ik vind het roze/rood zo vrolijk
pi_63596840
Denk dat ze het interieur houden, maar dat de stickers aan de buitenzijde verwijderd worden en het gewoon geel/blauwe ICRm's worden.
So we just called him Fred too
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')