abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63532008
quote:
kapoet!
  woensdag 26 november 2008 @ 11:40:44 #27
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_63532100
Wat een gedoe om met de trein vanaf Utrecht CS in Sloterdijk te komen.
Heb nu al meerdere routes geprobeerd.
De omgeleide Intercity via Hilversum. De Intercity naar Schiphol en aldaar overstappen. Niet doen dus.

Meest snelle manier is met de Intercity naar Schiphol, uitstappen op WTC, en aldaar de metro pakken naar Sloterdijk. Maar 10 minuten meer reistijd dan normaal.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_63532309
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kapoet!
uitroepteken weghalen achter de url
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 november 2008 @ 11:51:15 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63532413
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kapoet!
Sorry, aangepast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 26 november 2008 @ 11:53:04 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63532455
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:40 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Wat een gedoe om met de trein vanaf Utrecht CS in Sloterdijk te komen.
Heb nu al meerdere routes geprobeerd.
De omgeleide Intercity via Hilversum. De Intercity naar Schiphol en aldaar overstappen. Niet doen dus.

Meest snelle manier is met de Intercity naar Schiphol, uitstappen op WTC, en aldaar de metro pakken naar Sloterdijk. Maar 10 minuten meer reistijd dan normaal.
Grappig, doet die omgeleide trein er zo veel langer over dan? Die stopt toch ook op Sloterdijk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63532851
IVW mag wel eens spellings controle aanschaffen trouwens

staat de nodige spelfouten in de onderzoeksrapportjes
pi_63532900
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
IVW mag wel eens spellings controle aanschaffen trouwens

staat de nodige spelfouten in de onderzoeksrapportjes
Spellingscontrole is 1 woord. En "spelfouten" is een meervoud.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 november 2008 @ 12:19:24 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63533122
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spellingscontrole is 1 woord. En "spelfouten" is een meervoud.
Yoyoyo, doctor F.L. Ash in da house!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 13:22:26 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63534543
Ook handig is dat ze de 800 extra in Hilversum laten stoppen ter vervanging van de 1500. Schijnt dat dat een goede overstap geeft tussen Amersfoort en Amsterdam CS vv. Nu gaan de meeste reizigers met de 5800 die op alle tussengelegen stations stopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 13:47:32 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63535339
Af en toe springt er voor mij een artikel uit in de spoorwegcategorie, dan plaats ik m maar hier. Indien dat niet gewaardeerd dan moet met dat maar even zeggen . Maar vooralsnog een artikel over AnsaldoMoerwijk , met hun verweer

Uit het NRC op 22 November
quote:
Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS
ROTTERDAM - „Amsterdam-Rotterdam in minder dan drie kwartier? Rotterdam-Schiphol in 24 minuten? Met NS Hispeed kan het binnenkort!”
Ronkende woorden op de website van NS Hispeed, de aanbieder van reizen per hogesnelheidstrein vanuit Nederland. Maar ‘binnen-kort’ duurt nog even, want de opening van de HSL-zuid, tussen Amsterdam en de Belgische grens, is deze week voor de zoveelste keer uitgesteld.
Minister Eurlings (Verkeer, CDA) zei in de Tweede Kamer dat problemen met het beveiligingssysteem ERTMS de belangrijkste oor-zaak van de vertraging is. De eerste trein zal nu op zijn vroegst medio 2009 rijden, twee jaar later dan gepland. Verder uitstel is niet ondenkbaar.


In de Kamer gaven partijen, zowel van de oppositie als van de coalitie, felle kritiek op de trage gang van zaken rond de HSL-zuid, waarvan de aanleg 6,3 miljard euro heeft gekost. Vooral het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda, dat treinen voor de binnenlandse route – onder de naam V250 Albatros – zou leveren moest het ontgelden.

Volgens de onafhankelijke railanalist Harry Hondius is deze kritiek terecht. „NS en de Belgische NMBS hebben voor 16 respectieve-lijk 3 treinen een Europese aanbesteding gehouden. AnsaldoBreda had de laagste prijs. Het bedrijf is technisch best competent, maar is internationaal berucht om zijn te late leveringen. NS had beter geen treinen bij AnsaldoBreda kunnen bestellen.”

Bij de Deense spoorwegen (DSB) is de vertraging in de levering van 83 intercitytreinen inmiddels opgelopen tot vier jaar. De Denen eisen schadevergoeding als AnsaldoBreda nog later levert. De DSB heeft nog maar vier treinen ontvangen en hiermee traden ook nog eens technische problemen op. „Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius. „Het was voor NS en NMBS beter geweest een Franse TGV of een Duitse ICE te bestellen.”

Maar Stefano Fanucci, verantwoordelijk projectmanager voor de V250-hogesnelheidstrein bij het Italiaanse Ansaldo Breda bestrijdt de mening over zijn bedrijf: „Wij zijn volgens het contract niet te laat met leveren. Vanaf het moment dat de lijn volledig is gecertifi-ceerd hebben we nog negen maanden om de eerste trein te laten rijden. Bij mijn weten is de lijn nog niet totaal goedgekeurd voor vervoer met 250 kilometer per uur, zoals is afgesproken in het contract.” Fanucci zegt dat AnsaldoBreda twee treinen zo goed als gereed heeft. De eerste zal eind december of begin januari aan Nederland worden geleverd. De tweede is een prototype dat sinds maart rijdt op het testcircuit in het Tsjechische Velim. Ook deze trein zal aan NS worden overgedragen, eind januari of begin februari, zo zegt Fanucci. De productie van de andere treinen is in volle gang, zo verzekert hij.

Een woordvoerder van NS wijst erop dat niet alleen met de treinen van AnsaldoBreda problemen zijn op de HSL-zuid, maar ook met de Thalys en de Traxx-treinen van Bombardier. De Thalys moet over de HSL tussen Amsterdam en Parijs gaan rijden, een verbin-ding die nu op gewone snelheid over het oude spoor wordt uitgevoerd. En de Trax-treinen zijn tweedehands treinen, die door NS zijn gehuurd om de vertraagde Albatros tijdelijk te vervangen. „Het punt is dat ERTMS veel ingewikkelder is dan eerst werd gedacht. Geen van de drie treinen werkt goed op ERTMS en er is geen alternatief.”

Nederland koos er bij de plannen voor de aanleg van de HSL-zuid, begin jaren negentig, voor om alleen ERTMS te gaan gebruiken, zonder back-up. In Frankrijk, bakermat van de hogesnelheidstreinen, is op nieuwe lijnen het bestaande beveiligingssysteem gehand-haafd en wordt ERTMS geleidelijk ingevoerd. In Zwitserland is deze dubbele procedure inmiddels met succes toegepast.
pi_63536002
Ik zie net dat de 1500 niet tussen Amersfoort en Amsterdam rijdt, maar gaat ie in de spits wel tussen Deventer en Amersfoort? Iemand iets gezien of gehoord?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 14:12:32 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63536111
Volgens mij hebben ze de spitsslagen can de 1500 naar Deventer ook gelijk maar opgeheven
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 14:20:56 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63536387
Van de 2 sporen die in dienst zijn tussen Amsterdam en Muiderpoort gaan ze er 1 gebruiken om het treinverkeer van en naar Utrecht af te handelen, de ander wordt gebruikt voor het treinverkeer richting Weesp. Daarvoor moeten ze eerst nog een wissel aanleggen, maar dan kan er zij het in beperkte mate, weer wat meer treinverkeer overheen. Reparatie van het viaduct gaat in ieder geval meer dan een maand duren.

Dit alles komt van Broek53 op Somda.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63536541
Zijn er al plannen bekend over hoe de rest van het treinverkeer gaat lopen (bijv. gedurende 1 maand de 1500 opheffen lijkt mij ook geen optie)?
  woensdag 26 november 2008 @ 14:30:07 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63536661
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Af en toe springt er voor mij een artikel uit in de spoorwegcategorie, dan plaats ik m maar hier. Indien dat niet gewaardeerd dan moet met dat maar even zeggen . Maar vooralsnog een artikel over AnsaldoMoerwijk , met hun verweer

Uit het NRC op 22 November
[..]
Goed stukje, schept wel wat helderheid imho. Op zich is het begrijpelijk dat het contract met AnsaldoUitgeest zo is opgesteld, want als er een twaalftal treinen helemaal klaar is, terwijl er nog helemaal geen lijn beschikbaar is waar die treinen overheen moeten razen, dan schiet het ook niet op - dan blijven ze ergens stilstaan, en vallen ze alleen maar ten prooi aan vandalen.

Zulke stukjes mag je vaker posten, DD!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 14:37:28 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63536823
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:25 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er al plannen bekend over hoe de rest van het treinverkeer gaat lopen (bijv. gedurende 1 maand de 1500 opheffen lijkt mij ook geen optie)?
Ik denk dat de knappe koppen van ProRail, de NS, alsmede enkele goederenvervoerders nog wel enige dagen nodig hebben om een haalbare nooddienstregeling in elkaar te sleutelen. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de trein Nijmegen - Den Helder op het stuk Amsterdam - Utrecht opgeheven blijft, zolang de problemen aanhouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 14:41:55 #42
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63536917
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:30 schreef James1988 het volgende:

[..]
Zulke stukjes mag je vaker posten, DD!
Hear hear. Erg interessant. Hoop dat de ERTMS problemen snel opgelost worden. Is daar eigenlijk al een prognose voor?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63537260
Jemig... dat hele spoor is echt total loss :/
http://gathering.tweakers(...)ge/31110990#31110990
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 15:01:25 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63537381
quote:
Error™

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
de gewone man mag niet zien wat er achter het linkje zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 15:11:46 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63537656
Jup, dat is een afgeschermd forum. Ik kan er wel in, maar zomaar dingen eruit kopiëren doe ik liever niet omdat ik niet 100% zeker ben hoe het met het beleid zit daaromtrent. Ik zal de poster vragen die foto's hier ook te posten.
pi_63537901
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Yoyoyo, doctor F.L. Ash in da house!!
Woord omhoog, neger.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63538543
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de gewone man mag niet zien wat er achter het linkje zit
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a&sid=a63fb92e0d6305f2da22c9c54dd82e27&start=40

En dan onderaan staan een paar foto's.

Het lijkt net alsof de Wehrmacht er met een Schienenwolf overheen is gegaan.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:44:42 #48
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_63538604
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig, doet die omgeleide trein er zo veel langer over dan? Die stopt toch ook op Sloterdijk?
Gisteren had ik ruim 25 minuten meer reistijd met de omgeleide intercity (die idd ook op Sloterdijk stopt).
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  woensdag 26 november 2008 @ 16:18:12 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63539486
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:11 schreef James1988 het volgende:
Jup, dat is een afgeschermd forum. Ik kan er wel in, maar zomaar dingen eruit kopiëren doe ik liever niet omdat ik niet 100% zeker ben hoe het met het beleid zit daaromtrent. Ik zal de poster vragen die foto's hier ook te posten.
edit, opgelost

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 26-11-2008 18:03:42 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63539824
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a&sid=a63fb92e0d6305f2da22c9c54dd82e27&start=40

En dan onderaan staan een paar foto's.

Het lijkt net alsof de Wehrmacht er met een Schienenwolf overheen is gegaan.
Dat zijn dezelfde foto's wist niet dat het een afgeschermd forum was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')