DANNY!!!!!!!!!!!quote:Helaas, we zijn nog even uit de lucht!
Onze programmeurs sleutelen aan de VPRO-servers, waardoor veel VPRO-sites tijdelijk onbereikbaar zijn.
en toch presteren ze het om wel eens een sliertje van ongeveer 429 meter te makenquote:Op zondag 30 november 2008 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.quote:Op zondag 30 november 2008 11:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de penquote:Op maandag 1 december 2008 00:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.
En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker.![]()
![]()
Alleen kom je dan niet langs Casablancaquote:Op maandag 1 december 2008 07:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaarquote:DEN HAAG - De SP wil dat iedereen die buiten de spits in de trein stapt, slechts de helft van de normale prijs betaalt. Een medereiziger krijgt dan nog eens de helft korting op deze verlaagde prijs. De lage tarieven moeten mensen de trein in lokken, waar nog plaats is voor groei buiten de spitsuren.
Dat stelt SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer in het 'Spoorboekje', dat hij maandag presenteert. Daarin staat een aantal plannen om het reizen per trein beter en betaalbaarder te maken.
Roemer vindt dat een beter gebruik van de trein Nederland in beweging kan houden, de files kan bestrijden en het milieu kan verbeteren. De overheid moet wat hem betreft weer de touwtjes in handen nemen over het spoor.
Kortingkaart
De SP'er stelt dat met zijn plannen reizen per trein goedkoper wordt dan de auto. Ook wil hij forenzen lokken door hen jaar- en maandabonnementen met 50 procent korting te geven als zij buiten de spits reizen. De kortingkaart, die nu 40 procent korting geeft na de ochtendspits, kan opgeheven worden.
Verder wil de SP dat meer treinen van de sporen gebruik kunnen maken. Dat kan volgens Roemer als het betere beveiligingssysteem ERTMS snel wordt ingevoerd.
Om de bereikbaarheid en capaciteit te vergroten, moeten er achttien nieuwe stations langs bestaande lijnen komen en moet op twintig bestaande trajecten het spoor worden verdubbeld of een extra inhaalspoor worden aangelegd. Ook denkt de SP aan de aanleg van elf nieuwe spoortrajecten.
Nee, "snel" invoeren zelfsquote:Op maandag 1 december 2008 10:00 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren
Gezien de ellende die ze nu op de HSL-Zuid hebben, wil ik allesbehalve een snelle invoering.quote:
quote:Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor
Linkje!quote:Op maandag 1 december 2008 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:![]()
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar
quote:Suggesties voor spoorverdubbelingen of inhaalsporen:
Zwolle-Almelo
Zutphen-Hengelo
Marienberg-Almelo
Zwolle-Emmen
Olst-Deventer [eensch!]
Apeldoorn-Zutphen [Apeldoorn - Eerbeek - Dieren - Arnhem lijkt me sneller]
Arnhem-Winterswijk
Ede-Amersfoort
Heerhugowaard-Hoorn-Enkhuizen
Schagen-Den Helder
Almere-Weesp
Leiden-Utrecht
Dordrecht-Geldermalsen
Delft-Schiedam
Arnhem-Roosendaal (bij spoorbrug Ravenstein)
Eindhoven-Den Bosch-Utrecht
Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven
Vlissingen-Roosendaal
Nijmegen-Venlo-Roermond
Heerlen-Herzogenrath
Suggesties voor nieuw spoor:
Lelystad-Groningen
Apeldoorn-Arnhem (Emperbocht)
Nijmegen-Kleve
Amsterdam-Almere
Alphen aan den Rijn-Schiphol
Utrecht-Breda
Boxtel-Veghel-Uden-Oss
Kerkrade-Aachen
Lanaken-Maastricht
Heerlen-Avantis-Aken
Weert-Neerpelt
Suggesties voor nieuwe stations:
Zwolle-Zuid
Deventer-Zuid
Westervoort
Barneveld-Noord![]()
Zevenaar-Oost
Cuijk-Noord
Echteld
Hedel
Bathmen
Laren/Almen
Breda-Oost
Berkel-Enschot
Eindhoven-Acht
Den Bosch Maaspoort
Den Bosch Avenue 2
Grubbbenvorst
Belfeld
Eijsden
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!quote:Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"?
Het zijn politici, geen experts op het gebied van railinfra en -planning. Jammer dat ze zich wel zo willen voordoen.quote:De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit
Meer buitenlandverbinding zouden welkom zijn, maar dan ook naar België. Ik vind het eigenlijk een beetje sneu dat je alleen over Roosendaal en Maastricht naar België kan, een verbinding langs Eindhoven of Tilburg zou imho wel welkom zijn. Al is het maar een Belgische varkensneus of een NL hondenkop die dat traject doet.quote:En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a breakKerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve?
Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Ach ja, ze proberen in ieder geval wat. Kan ik van een aantal andere (o.a. politieke) partijen niet bepaald zeggen.quote:Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebbenTrieste lui daar.
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was hetquote:Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef James1988 het volgende:
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!
...in 2899 ofzo.
Dat ligt er al dacht ikquote:Suggesties voor nieuw spoor:
[..]
Amsterdam-Almere
Met de HSL-Zuid en de Betuweroute is het natuurlijk ook zo dat je niet zomaar terug kan, als je eenmaal begonnen bent. Het geld is al weggegooid, er zijn huizen onteigend, er is gegraven en gebouwd... je stopt dan niet zomaar omdat je enorm gezichtsverlies lijdt, en omdat je aangeklaagd wordt door diverse partijen die een belang hebben in de bouw van zo'n lijn.quote:Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het
Whehehe, ik zie het al voor me jaquote:Op maandag 1 december 2008 11:40 schreef knars het volgende:
[...]
Verdubbelen van Leiden - UtrechtJa hoor, de lightrail zou er nog wegzakken in de veenblubber als die eindelijk eens zou gaan doorrijden naar Leiden, maar laten we vooral een tweede spoor gaan aanleggen zodat al die VIRMS naar intercitystations Leiden Lammenschans en Bodegraven kunnen racen!
Google Mapsquote:Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie.
Een tip: Ga NOOIT naar Noorwegen op vakantiequote:Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:
Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |