abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 november 2008 @ 21:37:18 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63653268
quote:
Helaas, we zijn nog even uit de lucht!

Onze programmeurs sleutelen aan de VPRO-servers, waardoor veel VPRO-sites tijdelijk onbereikbaar zijn.
DANNY!!!!!!!!!!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 november 2008 @ 23:08:11 #202
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63656136
Vraagje, is hier toevallig ook iemand die de kunst van het radioscannen beoefent?

Ik heb de hobby sinds een aantal dagen weer opgepakt, en uiteraard de spoorwegen ingesteld. Je hoord ze in de avonduren regelmatig met leeg ijzer slepen.

Ook de Machinist<->Conducteur verbinding en de landelijke frequentie voor PBT teams doen het goed op de handheld

Iemand nog tips?

Verder: Wat is de lengte van de langste trein die in NL rijd (reizigers) dan kijk ik of ik helemelsbreed dichterbij het spoor woon, weet ik gelijk of ik ook thuis de Condo's kan horen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 november 2008 @ 23:19:24 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63656428
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63656655
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
en toch presteren ze het om wel eens een sliertje van ongeveer 429 meter te maken
  zondag 30 november 2008 @ 23:36:55 #205
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63656875
Ah die afstande zijn goed, of zoals Fles het zou zeggen

MAKkelijk!
  maandag 1 december 2008 @ 00:32:09 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63658181
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.

En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker.
  maandag 1 december 2008 @ 07:17:17 #207
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63659760
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.

En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker.
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen
  maandag 1 december 2008 @ 08:35:16 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63660247
quote:
Op maandag 1 december 2008 07:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen
Alleen kom je dan niet langs Casablanca
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 08:50:11 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63660409
Er is hier iets verdwaald geloof ik.

Ik ben nu in Breda, en daar staat een Sprinter klaar als sneltrein naar Amsterdam Centraal. Normaal doet DDM of (V)IRM dat. Vaagheid.
  maandag 1 december 2008 @ 09:45:12 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63661293
Komen er weer verkiezingen of zo?
quote:
DEN HAAG - De SP wil dat iedereen die buiten de spits in de trein stapt, slechts de helft van de normale prijs betaalt. Een medereiziger krijgt dan nog eens de helft korting op deze verlaagde prijs. De lage tarieven moeten mensen de trein in lokken, waar nog plaats is voor groei buiten de spitsuren.
Dat stelt SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer in het 'Spoorboekje', dat hij maandag presenteert. Daarin staat een aantal plannen om het reizen per trein beter en betaalbaarder te maken.
Roemer vindt dat een beter gebruik van de trein Nederland in beweging kan houden, de files kan bestrijden en het milieu kan verbeteren. De overheid moet wat hem betreft weer de touwtjes in handen nemen over het spoor.

Kortingkaart
De SP'er stelt dat met zijn plannen reizen per trein goedkoper wordt dan de auto. Ook wil hij forenzen lokken door hen jaar- en maandabonnementen met 50 procent korting te geven als zij buiten de spits reizen. De kortingkaart, die nu 40 procent korting geeft na de ochtendspits, kan opgeheven worden.

Verder wil de SP dat meer treinen van de sporen gebruik kunnen maken. Dat kan volgens Roemer als het betere beveiligingssysteem ERTMS snel wordt ingevoerd.

Om de bereikbaarheid en capaciteit te vergroten, moeten er achttien nieuwe stations langs bestaande lijnen komen en moet op twintig bestaande trajecten het spoor worden verdubbeld of een extra inhaalspoor worden aangelegd. Ook denkt de SP aan de aanleg van elf nieuwe spoortrajecten.
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar

nu.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 10:00:17 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63661650
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren om het huidige, bewezen ATB te vervangen, een systeem wat al meer dan 40 jaar oud is, en waarvan de invoering meer dan 30 jaar nodig had? Yeah right, SP, lekker realistisch.

Op de HSL-Zuid wordt ERTMS toegepast (Europese regelgeving) en zie eens wat voor succes dat totnutoe is...
  maandag 1 december 2008 @ 10:05:53 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63661765
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:00 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren
Nee, "snel" invoeren zelfs

Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 10:10:06 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63661850
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, "snel" invoeren zelfs
Gezien de ellende die ze nu op de HSL-Zuid hebben, wil ik allesbehalve een snelle invoering.

ERTMS vind ik tof, maar dan vooral Level 3. Aangezien ze al problemen hebben met levels 1 en 2, lijkt een snelle (!) invoering van Level 3 me al helemaal uit den boze. Of i.i.g. niet zoals het door de huidige partijen (ProRail, Infraspeed, Bombardier, Alstom, Siemens, ...) is gedaan.
quote:
Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor
pi_63662546
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar
Linkje!
quote:
Suggesties voor spoorverdubbelingen of inhaalsporen:
Zwolle-Almelo
Zutphen-Hengelo
Marienberg-Almelo
Zwolle-Emmen
Olst-Deventer [eensch!]
Apeldoorn-Zutphen [Apeldoorn - Eerbeek - Dieren - Arnhem lijkt me sneller]
Arnhem-Winterswijk
Ede-Amersfoort
Heerhugowaard-Hoorn-Enkhuizen
Schagen-Den Helder
Almere-Weesp
Leiden-Utrecht
Dordrecht-Geldermalsen
Delft-Schiedam
Arnhem-Roosendaal (bij spoorbrug Ravenstein)
Eindhoven-Den Bosch-Utrecht
Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven
Vlissingen-Roosendaal
Nijmegen-Venlo-Roermond
Heerlen-Herzogenrath

Suggesties voor nieuw spoor:
Lelystad-Groningen
Apeldoorn-Arnhem (Emperbocht)
Nijmegen-Kleve
Amsterdam-Almere
Alphen aan den Rijn-Schiphol
Utrecht-Breda
Boxtel-Veghel-Uden-Oss
Kerkrade-Aachen
Lanaken-Maastricht
Heerlen-Avantis-Aken
Weert-Neerpelt

Suggesties voor nieuwe stations:
Zwolle-Zuid
Deventer-Zuid
Westervoort
Barneveld-Noord
Zevenaar-Oost
Cuijk-Noord
Echteld
Hedel
Bathmen
Laren/Almen
Breda-Oost
Berkel-Enschot
Eindhoven-Acht
Den Bosch Maaspoort
Den Bosch Avenue 2
Grubbbenvorst
Belfeld
Eijsden


[ Bericht 10% gewijzigd door Charango op 01-12-2008 11:08:43 ]
Socialist in Mercedes
  maandag 1 december 2008 @ 10:52:23 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63662770
Enkele pareltjes uit dat document:

- NS weer volledig overheidsbedrijf
- Overheid beheert al het spoor
- ERTMS in 2013
- 25 kV

Er zitten mooie ideeën bij, maar ook heel veel onhaalbare. Danwel technisch, danwel juridisch.

ERTMS in 5 jaar invoeren op meer dan 3500 km spoor is onhaalbaar, en NS volledig in overheidshanden staat de EU nooit toe.
  maandag 1 december 2008 @ 10:58:06 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63662920
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"?

De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit

En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a break Kerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve? Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?

Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebben Trieste lui daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:05:30 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63663079
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"?
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!

...in 2899 ofzo.
quote:
De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit
Het zijn politici, geen experts op het gebied van railinfra en -planning. Jammer dat ze zich wel zo willen voordoen.
quote:
En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a break Kerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve? Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Meer buitenlandverbinding zouden welkom zijn, maar dan ook naar België. Ik vind het eigenlijk een beetje sneu dat je alleen over Roosendaal en Maastricht naar België kan, een verbinding langs Eindhoven of Tilburg zou imho wel welkom zijn. Al is het maar een Belgische varkensneus of een NL hondenkop die dat traject doet.

Al zou een internationale VIRM(-4) wel tof zijn natuurlijk
quote:
Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebben Trieste lui daar.
Ach ja, ze proberen in ieder geval wat. Kan ik van een aantal andere (o.a. politieke) partijen niet bepaald zeggen.
  maandag 1 december 2008 @ 11:10:46 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63663214
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef James1988 het volgende:
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!

...in 2899 ofzo.
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:14:55 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63663317
quote:
Suggesties voor nieuw spoor:
[..]
Amsterdam-Almere
Dat ligt er al dacht ik Of gaan we voor een afschuwelijk bedrag het IJ dempen en in 20 jaar een extra baantje aanleggen waarmee het in 18 seconden minder kan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:16:33 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63663358
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het
Met de HSL-Zuid en de Betuweroute is het natuurlijk ook zo dat je niet zomaar terug kan, als je eenmaal begonnen bent. Het geld is al weggegooid, er zijn huizen onteigend, er is gegraven en gebouwd... je stopt dan niet zomaar omdat je enorm gezichtsverlies lijdt, en omdat je aangeklaagd wordt door diverse partijen die een belang hebben in de bouw van zo'n lijn.

Maar die HSL-Zuid moet wel eens gereedkomen ja, stelletje prutsers daar.
  maandag 1 december 2008 @ 11:40:08 #221
136283 knars
Teethgrinder
pi_63663911
dat Barneveld Noord zal wel de aansluiting zijn? Ik mis bij de extra spoortjes het door mij zo felbegeerde extra stukje staal tussen Goude Goverwelle en Woerden. A'dam Almere is volgens mij inderdaad die boog over het IJ zodra er meer wordt bijgebouwd in het IJ.
Verdubbelen van Leiden - Utrecht Ja hoor, de lightrail zou er nog wegzakken in de veenblubber als die eindelijk eens zou gaan doorrijden naar Leiden, maar laten we vooral een tweede spoor gaan aanleggen zodat al die VIRMS naar intercitystations Leiden Lammenschans en Bodegraven kunnen racen!
Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 11:41:56 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63663957
Leuk die blaters bij de SP. Roepen kunnen ze wel, maar daar blijft het gelukkig dan vaak ook bij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 december 2008 @ 11:46:05 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63664049
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:40 schreef knars het volgende:
[...]
Verdubbelen van Leiden - Utrecht Ja hoor, de lightrail zou er nog wegzakken in de veenblubber als die eindelijk eens zou gaan doorrijden naar Leiden, maar laten we vooral een tweede spoor gaan aanleggen zodat al die VIRMS naar intercitystations Leiden Lammenschans en Bodegraven kunnen racen!
Whehehe, ik zie het al voor me ja
quote:
Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie.
Google Maps

Prima te doen met een bus vanaf Venlo CS dus. Misschien 1x per uur een stoptreintje ofzo, veel meer mensen zal je daar toch niet gaan trekken. Denk ik zo.


Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
  maandag 1 december 2008 @ 11:53:56 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664247
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:
Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Een tip: Ga NOOIT naar Noorwegen op vakantie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:54:45 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664274
Ontopic: Het heraansluiten van Rhenen - Kesteren staat er nog niet bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 11:59:56 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63664387
Dat is echt jouw paradepaardje, of niet Fles?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 december 2008 @ 12:04:00 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664501
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is echt jouw paradepaardje, of niet Fles?
Mwoa, valt wel mee hoor Maar goed, als we toch met geld aan het smijten zijn...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 12:04:12 #228
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63664512
Met Barneveld-Noord bedoelen ze volgens mij een station aan de lijn Amersfoort-Apeldoorn-Deventer. Niet het bestaande station aan de kippenlijn dus.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63664528
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
  maandag 1 december 2008 @ 12:08:19 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63664627
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 12:09:14 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63664651
Leeuwarden - Drachten en Veendam - Emmen ontbreken ook.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 december 2008 @ 12:13:45 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63664761
Praktische Doorsteek Den Bosch-Drunen-Waalwijk-Efteling (Kaatsheuvel)-Dongen-Oosterhout-Breda ontbreekt ook .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 1 december 2008 @ 12:20:10 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63664909
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a break Kerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve? Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Mja, ik ben het ook zeker niet eens met een aantal zaken uit dat rapport, maar meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 12:22:03 #234
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63664949
En die spoorlijn langs de efteling? Waar blijft die?
  maandag 1 december 2008 @ 12:22:15 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664956
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:20 schreef De_Hertog het volgende:
meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.
Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 12:23:53 #236
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63664992
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen, maar uiteindelijk is de rijksweg tot snelweg verbreed over het stuk waar de spoorlijn had moeten komen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 12:27:59 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63665088
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoor
Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.

Overigens is er al een trein tussen Heerlen en Aachen, de Euregiobahn. Ben daar nog op de opening geweest, dat was een heel evenement. En volgens mij draait het nog steeds redelijk goed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 12:33:42 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63665214
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.

Overigens is er al een trein tussen Heerlen en Aachen, de Euregiobahn. Ben daar nog op de opening geweest, dat was een heel evenement. En volgens mij draait het nog steeds redelijk goed.
Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin? Dan kun je ook wel Breda - Turnhout, Tilburg - Turnhout en EIndhoven-Turnhout gaan aanleggen. Nog los van Weert - Neerpelt natuurlijk.

Oh ja, de inzendingen "Kerkrade-Aachen" en "Heerlen - Avantis - Aachen" blijken over hetzelfde te gaan

Overigens: Bij Vetschau staat ook nog een juk in de weg. NOG een buitenlandverbinding erbij hub-land hier wie kum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63665342
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?
Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen,
Precies!!!
  maandag 1 december 2008 @ 13:01:00 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63665889
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:38 schreef Socios het volgende:

Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.
Woon jij in Breezanddijk of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63666106
Haha, nee, zou wat zijn. Ik woon aan de rand van Harlingen tegen de weilanden aan waar evt. het tracé overheen kan lopen. ("De zo-snel-mogelijk-naar-bestaand-spoorvariant.")

In ´57 was de autoweg nog 2 baans over de afsluitdijk.

Iets ten Zuiden van Breezanddijk bij het monument. Fotootje erbij.


Helaas is de parkeerplaats, zoals te zien op de foto, gebruikt voor de verdubbeling van het aantal rijstroken i.p.v. dat er nu een spoorlijn ligt...
pi_63666135
Edit: moeilijk hč Edit i.p.v. Quote.
  maandag 1 december 2008 @ 13:14:50 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63666222
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin? Dan kun je ook wel Breda - Turnhout, Tilburg - Turnhout en EIndhoven-Turnhout gaan aanleggen. Nog los van Weert - Neerpelt natuurlijk.
Ah, op die manier. Ik begreep je punt verkeerd.
quote:
Oh ja, de inzendingen "Kerkrade-Aachen" en "Heerlen - Avantis - Aachen" blijken over hetzelfde te gaan
En die ook al staat op de planning van de Euregiobahn, blijkbaar willen ze graag langs Avantis en Kerkrade rijden. Ik zie dan meer in die verbindingen met Maastricht en Sittard, beetje meer en verder rijdend internationaal verkeer is inderdaad nuttiger dan nog een grensovergang erbij (in die hoek, althans).
quote:
Overigens: Bij Vetschau staat ook nog een juk in de weg. NOG een buitenlandverbinding erbij hub-land hier wie kum
Stoomtreintje naar Aachen Hbf. lijkt me dan wel weer wat
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 13:15:31 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63666243
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:09 schreef Socios het volgende:
Haha, nee, zou wat zijn. Ik woon aan de rand van Harlingen tegen de weilanden aan waar evt. het tracé overheen kan lopen. ("De zo-snel-mogelijk-naar-bestaand-spoorvariant.")
Ik vind juist dat als er een HSL zou komen, die zoveel mogelijk op HSL-spoor zou moeten rijden. Is wel duurder, maar dan kun je tenminste wel goed doorrijden.. al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.
  maandag 1 december 2008 @ 13:26:18 #245
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63666537
Ook een mooie:

Van Leiden naar Utrecht moet er dus spoorverdubbeling plaatsvinden. Dus tussen Leiden en Woerden krijg je 2 sporen ipv 1 en van Woerden naar Utrecht 6 ipv 4 ofzo? Of zullen we er gelijk maar 8 van maken?

Het hele idee van de SP is of al in aanvraag, of totaal nutteloos. En waarom is er geen verdubbeling tussen Woerden en Gouda? En tussen Gouda en Rotterdam zou ook wel wat spoor bij mogen komen (wat al eerder de bedoeling was). En van Alphen naar Schiphol, snap ik werkelijk niet. Willen ze dan een directe trein laten rijden van Gouda naar Schiphol? Of alleen vanuit Alphen? Totale onzin, ik geloof niet dat er vanuit die regio zo'n behoefte is. Dan beter Woerden-Leiden opwaarderen, maar tussen Alphen en Leiden is al een kwartierdienst in de spits, dus moet er nog meer gaan rijden?

Een trein over de Afsluitdijk mis ik ook. Ja, hetw as oorspronkelijk de bedoeling om er een trein te laten rijden en ja, daar ligt nu de snelweg op. Maar er zijn plannen om de Afsluitdjik te verhogen en te verbreden, dus een trein zou dan opnieuw mogelijk kunnen worden.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_63666649
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden - Drachten en Veendam - Emmen ontbreken ook.
heerenveen - Joure - Sneek - Bolsward - Harlingen mist ook nog
pi_63666955
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:

Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Hoe dacht je dat (een deel van) de spoorwegen vroeger heette.... De SS. Staats Spoorwegen..
  maandag 1 december 2008 @ 13:46:40 #248
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_63667051
quote:
12:30:20 01-12-08 15 G BRAN Prio 1 DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC 0041 Station OV
812011230201500503 1500503 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Lichtkrant )
812011230201500103 1500103 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Bevelvoerder )
812011230201500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

12:40:44 01-12-08 15 G BRAN gaarne contact rac DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC Station OV
812011240441500029 1500029 BRW Haaglanden ( OvD Noord )
812011240441500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
Den Haag Centraal Maandag 1 December 12:32
Oorzaak: Rond Den Haag Centraal rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting: Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies: Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag Centraal reizen via Schiphol en D'Haag HS.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal reizen via R'dam C en D'Haag HS.
  maandag 1 december 2008 @ 13:49:33 #249
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63667145
Klopt, er was een brandalarm afgegaan

O ja, en de treinen rijden al weer.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_63667157
Hoe dacht je dat het centraal station van Den Haag nog tot in de jaren 70 heette?



http://www.nicospilt.com/(...)Haag_Staatsspoor.JPG
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')