DANNY!!!!!!!!!!!quote:Helaas, we zijn nog even uit de lucht!
Onze programmeurs sleutelen aan de VPRO-servers, waardoor veel VPRO-sites tijdelijk onbereikbaar zijn.
en toch presteren ze het om wel eens een sliertje van ongeveer 429 meter te makenquote:Op zondag 30 november 2008 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.quote:Op zondag 30 november 2008 11:16 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de penquote:Op maandag 1 december 2008 00:32 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.
En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker.![]()
![]()
Alleen kom je dan niet langs Casablancaquote:Op maandag 1 december 2008 07:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaarquote:DEN HAAG - De SP wil dat iedereen die buiten de spits in de trein stapt, slechts de helft van de normale prijs betaalt. Een medereiziger krijgt dan nog eens de helft korting op deze verlaagde prijs. De lage tarieven moeten mensen de trein in lokken, waar nog plaats is voor groei buiten de spitsuren.
Dat stelt SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer in het 'Spoorboekje', dat hij maandag presenteert. Daarin staat een aantal plannen om het reizen per trein beter en betaalbaarder te maken.
Roemer vindt dat een beter gebruik van de trein Nederland in beweging kan houden, de files kan bestrijden en het milieu kan verbeteren. De overheid moet wat hem betreft weer de touwtjes in handen nemen over het spoor.
Kortingkaart
De SP'er stelt dat met zijn plannen reizen per trein goedkoper wordt dan de auto. Ook wil hij forenzen lokken door hen jaar- en maandabonnementen met 50 procent korting te geven als zij buiten de spits reizen. De kortingkaart, die nu 40 procent korting geeft na de ochtendspits, kan opgeheven worden.
Verder wil de SP dat meer treinen van de sporen gebruik kunnen maken. Dat kan volgens Roemer als het betere beveiligingssysteem ERTMS snel wordt ingevoerd.
Om de bereikbaarheid en capaciteit te vergroten, moeten er achttien nieuwe stations langs bestaande lijnen komen en moet op twintig bestaande trajecten het spoor worden verdubbeld of een extra inhaalspoor worden aangelegd. Ook denkt de SP aan de aanleg van elf nieuwe spoortrajecten.
Nee, "snel" invoeren zelfsquote:Op maandag 1 december 2008 10:00 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren
Gezien de ellende die ze nu op de HSL-Zuid hebben, wil ik allesbehalve een snelle invoering.quote:
quote:Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor
Linkje!quote:Op maandag 1 december 2008 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:![]()
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar
quote:Suggesties voor spoorverdubbelingen of inhaalsporen:
Zwolle-Almelo
Zutphen-Hengelo
Marienberg-Almelo
Zwolle-Emmen
Olst-Deventer [eensch!]
Apeldoorn-Zutphen [Apeldoorn - Eerbeek - Dieren - Arnhem lijkt me sneller]
Arnhem-Winterswijk
Ede-Amersfoort
Heerhugowaard-Hoorn-Enkhuizen
Schagen-Den Helder
Almere-Weesp
Leiden-Utrecht
Dordrecht-Geldermalsen
Delft-Schiedam
Arnhem-Roosendaal (bij spoorbrug Ravenstein)
Eindhoven-Den Bosch-Utrecht
Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven
Vlissingen-Roosendaal
Nijmegen-Venlo-Roermond
Heerlen-Herzogenrath
Suggesties voor nieuw spoor:
Lelystad-Groningen
Apeldoorn-Arnhem (Emperbocht)
Nijmegen-Kleve
Amsterdam-Almere
Alphen aan den Rijn-Schiphol
Utrecht-Breda
Boxtel-Veghel-Uden-Oss
Kerkrade-Aachen
Lanaken-Maastricht
Heerlen-Avantis-Aken
Weert-Neerpelt
Suggesties voor nieuwe stations:
Zwolle-Zuid
Deventer-Zuid
Westervoort
Barneveld-Noord![]()
Zevenaar-Oost
Cuijk-Noord
Echteld
Hedel
Bathmen
Laren/Almen
Breda-Oost
Berkel-Enschot
Eindhoven-Acht
Den Bosch Maaspoort
Den Bosch Avenue 2
Grubbbenvorst
Belfeld
Eijsden
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!quote:Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"?
Het zijn politici, geen experts op het gebied van railinfra en -planning. Jammer dat ze zich wel zo willen voordoen.quote:De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit
Meer buitenlandverbinding zouden welkom zijn, maar dan ook naar België. Ik vind het eigenlijk een beetje sneu dat je alleen over Roosendaal en Maastricht naar België kan, een verbinding langs Eindhoven of Tilburg zou imho wel welkom zijn. Al is het maar een Belgische varkensneus of een NL hondenkop die dat traject doet.quote:En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a breakKerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve?
Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Ach ja, ze proberen in ieder geval wat. Kan ik van een aantal andere (o.a. politieke) partijen niet bepaald zeggen.quote:Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebbenTrieste lui daar.
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was hetquote:Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef James1988 het volgende:
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!
...in 2899 ofzo.
Dat ligt er al dacht ikquote:Suggesties voor nieuw spoor:
[..]
Amsterdam-Almere
Met de HSL-Zuid en de Betuweroute is het natuurlijk ook zo dat je niet zomaar terug kan, als je eenmaal begonnen bent. Het geld is al weggegooid, er zijn huizen onteigend, er is gegraven en gebouwd... je stopt dan niet zomaar omdat je enorm gezichtsverlies lijdt, en omdat je aangeklaagd wordt door diverse partijen die een belang hebben in de bouw van zo'n lijn.quote:Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het
Whehehe, ik zie het al voor me jaquote:Op maandag 1 december 2008 11:40 schreef knars het volgende:
[...]
Verdubbelen van Leiden - UtrechtJa hoor, de lightrail zou er nog wegzakken in de veenblubber als die eindelijk eens zou gaan doorrijden naar Leiden, maar laten we vooral een tweede spoor gaan aanleggen zodat al die VIRMS naar intercitystations Leiden Lammenschans en Bodegraven kunnen racen!
Google Mapsquote:Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie.
Een tip: Ga NOOIT naar Noorwegen op vakantiequote:Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:
Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Mwoa, valt wel mee hoorquote:Op maandag 1 december 2008 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is echt jouw paradepaardje, of niet Fles?
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?quote:Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
Mja, ik ben het ook zeker niet eens met een aantal zaken uit dat rapport, maar meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.quote:Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a breakKerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve?
Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoorquote:Op maandag 1 december 2008 12:20 schreef De_Hertog het volgende:
meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen, maar uiteindelijk is de rijksweg tot snelweg verbreed over het stuk waar de spoorlijn had moeten komen.quote:Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.quote:Op maandag 1 december 2008 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoor
Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin?quote:Op maandag 1 december 2008 12:27 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.
Overigens is er al een trein tussen Heerlen en Aachen, de Euregiobahn. Ben daar nog op de opening geweest, dat was een heel evenement. En volgens mij draait het nog steeds redelijk goed.
Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.quote:Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?
Precies!!!quote:Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen,
Woon jij in Breezanddijk of zo?quote:Op maandag 1 december 2008 12:38 schreef Socios het volgende:
Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.![]()
Ah, op die manier. Ik begreep je punt verkeerd.quote:Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin?Dan kun je ook wel Breda - Turnhout, Tilburg - Turnhout en EIndhoven-Turnhout gaan aanleggen. Nog los van Weert - Neerpelt natuurlijk.
En die ook al staat op de planning van de Euregiobahn, blijkbaar willen ze graag langs Avantis en Kerkrade rijden. Ik zie dan meer in die verbindingen met Maastricht en Sittard, beetje meer en verder rijdend internationaal verkeer is inderdaad nuttiger dan nog een grensovergang erbij (in die hoek, althans).quote:Oh ja, de inzendingen "Kerkrade-Aachen" en "Heerlen - Avantis - Aachen" blijken over hetzelfde te gaan
Stoomtreintje naar Aachen Hbf. lijkt me dan wel weer watquote:Overigens: Bij Vetschau staat ook nog een juk in de weg. NOG een buitenlandverbinding erbijhub-land hier wie kum
![]()
![]()
Ik vind juist dat als er een HSL zou komen, die zoveel mogelijk op HSL-spoor zou moeten rijden. Is wel duurder, maar dan kun je tenminste wel goed doorrijden.. al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.quote:Op maandag 1 december 2008 13:09 schreef Socios het volgende:
Haha, nee, zou wat zijn.Ik woon aan de rand van Harlingen tegen de weilanden aan waar evt. het tracé overheen kan lopen. ("De zo-snel-mogelijk-naar-bestaand-spoorvariant.")
heerenveen - Joure - Sneek - Bolsward - Harlingen mist ook nogquote:Op maandag 1 december 2008 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden - Drachten en Veendam - Emmen ontbreken ook.
Hoe dacht je dat (een deel van) de spoorwegen vroeger heette.... De SS. Staats Spoorwegen..quote:Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:
Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Den Haag Centraal Maandag 1 December 12:32quote:12:30:20 01-12-08 15 G BRAN Prio 1 DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC 0041 Station OV
812011230201500503 1500503 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Lichtkrant )
812011230201500103 1500103 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Bevelvoerder )
812011230201500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
12:40:44 01-12-08 15 G BRAN gaarne contact rac DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC Station OV
812011240441500029 1500029 BRW Haaglanden ( OvD Noord )
812011240441500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |