abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 00:35:46 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63525541

Hier alweer deel 133 in deze succesvolle reeks. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken.

Er zijn een aantal vaak terugkomende vragen over het reizen met de trein. Hierbij de vraag en het antwoord:
- Mag ik met mijn OV studentenkaart reizen in de ICE op de binnenlandse trajecten?

De NS
De NS rijdt tegenwoordig, zoals waarschijnlijk wel bekend is, niet meer overal. Een aantal lijnen zijn aanbesteed, en goederenvervoer doet de NS niet meer. De NS is tegenwoordig opgesplitst in meerdere bedrijven, waarvan NS Reizigers, NS HiSpeed en NS Regio de bekendste zijn. Eerstgenoemde rijdt de binnenlandse NS-treinen, met een paar uitzonderingen. NS HiSpeed rijdt de treinen naar het buitenland, waarvan op dit moment nog niets met ‘HiSpeed’ gaat, aangezien de HSL nog steeds niet in gebruik is. NS Regio rijdt op een aantal aanbestedingslijnen, zoals Zwolle-Kampen en Apeldoorn-Zutphen.


Goederentreinen
In het goederenvervoer is de NS zoals eerder gezegd niet meer actief. Wel rijden er een aantal anderen, zoals Railion, ACTS, ERS Railways en nog een stuk of tien meer. In dit topic wordt vooral over reizigerstreinen gepraat, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling.


Internationaal
Regionaal
Arriva: Nieuweschans-Leer
NMBS: Roosendaal-Antwerpen
DB Regio: Enschede-Münster, Heerlen-Aachen en Venlo-Hamm
PEG: Enschede-Dortmund

Overig
Oldenzaal-Bentheim: Berlijn-trein (pimpel)
Zevenaar-Emmerich: ICE
Roosendaal-Antwerpen: Thalys & Benelux-trein


Materieel en vervoerders
Hieronder worden de vervoerders die in Nederland actief zijn besproken, samen met het materieel waarmee men rijdt. We beginnen met de regionale vervoerders.


Arriva is actief in Groningen en Friesland, en ook op MerwedeLingeLijn (Dordrecht-Geldermalsen). Op alle trajecten wordt met Stadler GTW’s gereden, door Arriva Spurts gedoopt. In het noorden zijn het de dieselversies. Zij rijden vanaf Leeuwarden op de trajecten naar Harlingen-Haven en Stavoren. Vanaf Groningen wordt gereden naar Roodeschool, Delfzijl, Nieuweschans en vanaf 2010 Veendam. Ook tussen de twee provinciehoofdsteden rijdt Arriva. Op de MerwedeLingeLijn wordt gereden met elektrische spurts.
Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.



Syntus rijdt in het oosten van het land. Het voert de treindienst uit op Tiel-Arnhem, Arnhem-Winterswijk, Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Oldenzaal. Op het eerstgenoemde traject wordt met van NS gehuurde DM’90 (Buffels) gereden. Op de andere sporen is het de Lint die de dienst uitmaakt. Daarnaast rijdt men in opdracht van Connexxion op Almelo-Mariënberg, zie daarvoor hieronder.



Connexxion heeft de aanbesteding gewonnen op twee trajecten: Almelo-Mariënberg en Ede=Wageningen-Amersfoort. Op het eerstgenoemde traject rijdt Syntus met twee rode Linten, de kleuren van de Twents-concessie waartoe de lijn behoort. Op het andere traject rijdt Connexxion met de Protos. Deze trein is nog niet helemaal zonder kinderziektes, waardoor er geregeld gesneden moet worden in de dienst wegens te weinig dienstvaardige stellen.



Veolia rijdt op de Maaslijn (Nijmegen-Roermond) en de Heuvellandlijn (Maastricht=Randwijck-Kerkrade=Centrum). Op eerstgenoemde lijn rijdt men met Stadler GTW’s, die door Veolia Velios genoemd worden. Aangezien deze lijn geen bovenleiding heeft, betreft het uiteraard de dieselversie. Op de andere lijn rijdt men nog met Plan V, totdat de elektrische Velios geleverd zijn.



De NS rijdt de treinen die niet door de andere vervoerders gereden worden, en dat zijn er nogal wat. Daarvoor heeft de NS een groot aantal treinen tot zijn beschikking, wat er teveel zijn om hier allemaal op te gaan noemen. Daarvoor verwijzen we je graag door de NS-treinen wiki.



Naast de treinen rijdt NS ook op twee trajecten met trams. De dienst Houten-Houten=Castellum wordt onderhouden met een tweedehands trams uit Hannover, op een apart spoortje. Dit omdat er geen ruimte in de dienstregeling was om reguliere stoptreinen hier te laten stoppen. Op de RijnGouweLijn (Gouda-Alphen a/d Rijn) wordt in samenwerking met de HTM gereden met A32-trams. Deze rijden wel op het gewone spoor, alleen de perrons zijn ervoor verlaagd.

Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.



NS HiSpeed is de opvolger van NS Internationaal. Het rijdt de intercity naar Berlijn (4x per dag, vanaf december 7x), de ICE naar Frankfurt (7x per dag), de intercity naar Brussel (elk uur) en de Thalys naar Parijs (wisselend).
De trein naar Berlijn rijdt in Nederland als gewone intercity, waardoor reizigers naar Enschede moeten overstappen in Hengelo. Hij wordt gereden door een 1700/1800-loc met daarachter negen Duitse IC-rijtuigen.
De Benelux-trein rijdt met een 1100-loc van de NMBS, met daarachter ICRm-rijtuigen in NS HiSpeed-kleurstelling. Achterop zit een stuurstandrijtuig in oude kleurstelling. Een aantal treinen rijdt al met een groene Traxx-loc, door de vele defecten aan 1100-locs en stuurstandrijtuigen. Als de HSL geopend wordt zal de Benelux hierop gaan rijden.
De Thalys is de enige trein waarmee niet met een normaal binnenlands kaartje mag worden gereisd. Bij de ICE is dit wel toegestaan, maar moet een toeslagkaartje van maar liefst twee euro gekocht worden.

Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.


Verhalen
Sinds eind 2007 worden er af en toe verhalen geschreven over oude stations of spoorlijnen. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder.
Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen


Regels


Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 00:36:48 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63525565
Even de laatste post uit het vorige topic opnieuw plaatsen:

Het schijnt nog erger te zijn met die brug waar in Amsterdam het ongeval plaatsvond. Hier wat stukjes van OHIH:
quote:
Trein was net na passeren van Amsterdam Amstel door een warme aspot (warmloper) uit het spoor gehobbeld en heeft daar voor diverse spoorstaafbreuken gezorgt. Over een afstand van 400 meter zijn alle dwarsliggers doormidden gereten en is het ballastbed toegetakeld. Vlak voor Muiderpoort is de trein weer in het spoor terecht gekomen... maar met een gebroken as e.d. Na Amsterdam Muiderpoort Aansluiting is door de wissels de boel flink buiten het spoor gekomen en is 600 meter spoor letterlijk vernietigd doordat 9 wagens naast het spoor kwamen en er uiteindelijk 4 kantelden. Een van deze wagens heeft het spoorviaduct over het lozingskanaal en de weg dermate beschadigd dat gevreest wordt voor de structurele kracht van de brug. Ingenieurs komen ter plaatsen wanneer de kalkzooi (met de hand) is opgeschept. Verder zijn de wissels op de brug over het lozingskanaal uniek door hun manier van verankering en bevestiging in het viaduct. Alle wissels zijn kapot en komen niet meer terug.
quote:
De brug/viaduct is redelijk beschadigd.De wachtdienst van NSR-Amsterdam wist gisteren te vertellen dat er een groot stuk beton naar beneden is gekomen en vlak achter een fietser terecht is gekomen.Die knaap heeft een beschermengeltje op zijn bagage rekje gehad.Over de oorzaak kan nu nog niks gezegd of geschreven worden,daar zal IVW t.z.t. wel met een rapport uitgebreid over uitweiden.
quote:
In het ernstige geval kan dit nog wel het hele jaar duren en dat is geen grap. De brug is goed kapot gegaan en ook de sporen eromheen zijn zwaar beschadigd. Voorlopig dus effe geen treinverkeer Asb-Amsterdam Centraal vv en de rest minder. Het is 100% zeker dat de hele brug met de zes sporen erop vervangen gaat worden over een tijd. De planfabriek van NSR en de mensen eromheen zijn druk bezig om een noodplan aan dienstregeling te verzinnen voor de komende weken, want is nu bij ons ook bekend dat dit nog weken/maanden kan duren.
Betreffend topic: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 00:37:27 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63525581
Flinke schade zo te lezen... dat wordt een heel hoog prijskaartje voor Railion danwel B-Cargo. Denk ik.
pi_63525696
Ja jottem, mijn spooky onverklaarbare spits ICs Utrecht - Duivendrecht vv blijkt dus gewoon de 3000 te zijn aldus datzelfde topic.
  woensdag 26 november 2008 @ 00:45:20 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_63525711
Het is inderdaad bagger nu te reizen per spoor in de spits tussen Arnhem en Amsterdam Zuid. Heen vooral vertraging, terug vertraging en overvolle treinen (want te kort) vanaf Utrecht. Gister wel een 1e klas dagkaartje van een conducteur gekregen als wiedergutmachung, dat was wel weer tof
  woensdag 26 november 2008 @ 00:55:48 #6
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63525843
Weet u nog dat ik me zo druk maakte over de combi sneeuw+werkzaamheden+omgetiefde cargo en het al dan niet rijden van mijn Thalys naar het altijd zonvergoten Marne La Vallee?

Ja?

Mooi. Hoewel de trein volgeboekt zat had ik toch een 4tje voor mezelf. 80 % van de reizigers die had moeten instappen in Amsterdam was er dus niet (op tijd) op tijdelijk startpunt bijlmer Arena
pi_63526056
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Weet u nog dat ik me zo druk maakte over de combi sneeuw+werkzaamheden+omgetiefde cargo en het al dan niet rijden van mijn Thalys naar het altijd zonvergoten Marne La Vallee?

Ja?

Mooi. Hoewel de trein volgeboekt zat had ik toch een 4tje voor mezelf. 80 % van de reizigers die had moeten instappen in Amsterdam was er dus niet (op tijd) op tijdelijk startpunt bijlmer Arena
Goede communicatie van NS zeker weer?
dag
  woensdag 26 november 2008 @ 01:19:11 #8
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63526077
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:37 schreef James1988 het volgende:
Flinke schade zo te lezen... dat wordt een heel hoog prijskaartje voor Railion danwel B-Cargo. Denk ik.
Was die brug niet recentelijk gerenoveerd?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63526206
Dat word een nieuwe brug dus waarschijnlijk?.....
Ze hebben er vast nog wel eentje reserve ergens liggen.

Gelukkig rijdt de metro nog.
............................
  Redactie Sport woensdag 26 november 2008 @ 06:43:58 #10
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63527301
ik hoop dat de trein vanmorgen op tijd is en vanmiddag 3 minuten vertraging heeft

tevens tvp
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 26 november 2008 @ 07:42:09 #11
137676 TommyGun
Stik er maar in!
  woensdag 26 november 2008 @ 08:11:31 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63527713
quote:
Op woensdag 26 november 2008 00:36 schreef Peterselieman het volgende:
Even de laatste post uit het vorige topic opnieuw plaatsen:

Het schijnt nog erger te zijn met die brug waar in Amsterdam het ongeval plaatsvond. Hier wat stukjes van OHIH:
[..]


[..]


[..]

Betreffend topic: http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a
Woeps. Klinkt als een uitdagende klus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63527801
Pfff ben ik blij dat ik dat stuk tegenwoordig niet meer hoef te berijden.

Vond het wel grappig om vanochtend te horen:
Dit is de intercity richting Den Bosch- Utrecht Centraal - Hilversum - Amsterdam Centraal en als eindbestemming Alkmaar. Ik stapte er in Den Bosch al uit
pi_63529238
tee vu pee.
pi_63529389
Vraagje: Bij een onterechte STS-passage, wordt de machinist dan omgewisseld?
pi_63529893
quote:
Op woensdag 26 november 2008 09:42 schreef Nightshadow het volgende:
Vraagje: Bij een onterechte STS-passage, wordt de machinist dan omgewisseld?
Lang leve Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/STS
  woensdag 26 november 2008 @ 10:27:20 #17
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63530317
Klinkt gevaarlijk.. Ik moet morgen naar Amsterdam, dat wordt op tijd vertrekken dus..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63530388
Rijden er eigenlijk nu treinen over die beschadigde brug? Gister had ik op het nieuws gezien dat er op 2 sporen eens in de zoveel tijd een trein langs zou komen.

Ik weet niet hoe ze op dit moment de dienstregeling uitvoeren, maar is het geen mogelijheid om alle treinen op station Amstel & Muiderpoort danwel Weest te laten keren, en gewoon 10 of 12 (dubbeldekker)bakken als pendeltrein naar die stations te laten rijden. Zo kan je in ieder geval de dienstregeling tot Amsterdam redelijk intact houden, terwijl je toch een treinverbinding met centraal weet te realiseren. Nu had ik in dit topic al gelezen dat er zoiets dergelijks lijkt te gebeuren?

Overigens, hoezo heeft die machinist veel eerder al gemerkt dat er met z'n trein iets aan de hand is? Stoten en bonken die goederentreinen zo erg dat je niet meer merkt als de wagons buiten het spoor staan, c.q. een as gebroken is?
pi_63530778
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens, hoezo heeft die machinist veel eerder al gemerkt dat er met z'n trein iets aan de hand is? Stoten en bonken die goederentreinen zo erg dat je niet meer merkt als de wagons buiten het spoor staan, c.q. een as gebroken is?
Schijnbaar. In Boxtel is er destijds (in 2006 dacht ik) ook 8 km doorgereden met een ontspoorde kalkwagen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 november 2008 @ 10:48:49 #20
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63530812
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Schijnbaar. In Boxtel is er destijds (in 2006 dacht ik) ook 8 km doorgereden met een ontspoorde kalkwagen.
Ha kijk, over die ontsporing had ik het net met een collega! Wilde net het rapport opzoeken. Fles, jij als bibliothecaris, moet ik zoeken bij IVW of bij de RVTV?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63530937
Waarom staan er eigenlijk geen nieuwe rapporten op IVW? Alleen t/m publicatiedatum jan. 2008, voorval al ergens in 2007..
  woensdag 26 november 2008 @ 10:54:18 #22
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63530952
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:30 schreef von_Preussen het volgende:
Rijden er eigenlijk nu treinen over die beschadigde brug? Gister had ik op het nieuws gezien dat er op 2 sporen eens in de zoveel tijd een trein langs zou komen.
Er liggen hier twee bruggen naast elkaar. De linker is dus kapot, de rechter met twee sporen is nog bruikbaar voor een aantal treinen CS--Weesp.
  woensdag 26 november 2008 @ 11:03:40 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63531175
De Belgische collega's van onze vingerverfvrienden zijn trouwens ook een stel grapjassen:
quote:
Infrabel: HSL Noord
Timing
* Einde van de werken: lijn wordt ter beschikking gesteld van de operatoren in april 2007 voor het binnenlandse verkeer en in december 2007 voor het internationale verkeer.
Yeah right
quote:
Investering
* Nieuwe hogesnelheidslijn Antwerpen – Nederland (L4): 780 miljoen euro, waarvan een tegemoetkoming van Nederland van 460 miljoen euro.
En hoe hoog zijn die kosten inmiddels wel niet geworden?

Infrabel, Incapabel, het rijmt wel eigenlijk...
pi_63531182
quote:
Op woensdag 26 november 2008 10:48 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ha kijk, over die ontsporing had ik het net met een collega! Wilde net het rapport opzoeken. Fles, jij als bibliothecaris, moet ik zoeken bij IVW of bij de RVTV?
IVW, ik heb hem thuis wel op een HDD staan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 november 2008 @ 11:14:31 #25
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63531458
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

IVW, ik heb hem thuis wel op een HDD staan.
Keppum: http://www.ivw.nl/Images/(...)05_tcm247-199379.pdf !

[ Bericht 0% gewijzigd door Duvel op 26-11-2008 11:51:03 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63532008
quote:
kapoet!
  woensdag 26 november 2008 @ 11:40:44 #27
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_63532100
Wat een gedoe om met de trein vanaf Utrecht CS in Sloterdijk te komen.
Heb nu al meerdere routes geprobeerd.
De omgeleide Intercity via Hilversum. De Intercity naar Schiphol en aldaar overstappen. Niet doen dus.

Meest snelle manier is met de Intercity naar Schiphol, uitstappen op WTC, en aldaar de metro pakken naar Sloterdijk. Maar 10 minuten meer reistijd dan normaal.
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
pi_63532309
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kapoet!
uitroepteken weghalen achter de url
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 november 2008 @ 11:51:15 #29
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63532413
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:37 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kapoet!
Sorry, aangepast.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 26 november 2008 @ 11:53:04 #30
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63532455
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:40 schreef _Vulcanus_ het volgende:
Wat een gedoe om met de trein vanaf Utrecht CS in Sloterdijk te komen.
Heb nu al meerdere routes geprobeerd.
De omgeleide Intercity via Hilversum. De Intercity naar Schiphol en aldaar overstappen. Niet doen dus.

Meest snelle manier is met de Intercity naar Schiphol, uitstappen op WTC, en aldaar de metro pakken naar Sloterdijk. Maar 10 minuten meer reistijd dan normaal.
Grappig, doet die omgeleide trein er zo veel langer over dan? Die stopt toch ook op Sloterdijk?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63532851
IVW mag wel eens spellings controle aanschaffen trouwens

staat de nodige spelfouten in de onderzoeksrapportjes
pi_63532900
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:07 schreef Ou-Tannu het volgende:
IVW mag wel eens spellings controle aanschaffen trouwens

staat de nodige spelfouten in de onderzoeksrapportjes
Spellingscontrole is 1 woord. En "spelfouten" is een meervoud.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 november 2008 @ 12:19:24 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63533122
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:09 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Spellingscontrole is 1 woord. En "spelfouten" is een meervoud.
Yoyoyo, doctor F.L. Ash in da house!!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 13:22:26 #34
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63534543
Ook handig is dat ze de 800 extra in Hilversum laten stoppen ter vervanging van de 1500. Schijnt dat dat een goede overstap geeft tussen Amersfoort en Amsterdam CS vv. Nu gaan de meeste reizigers met de 5800 die op alle tussengelegen stations stopt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 13:47:32 #35
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63535339
Af en toe springt er voor mij een artikel uit in de spoorwegcategorie, dan plaats ik m maar hier. Indien dat niet gewaardeerd dan moet met dat maar even zeggen . Maar vooralsnog een artikel over AnsaldoMoerwijk , met hun verweer

Uit het NRC op 22 November
quote:
Kritiek op aankoop van Italiaanse trein van NS
ROTTERDAM - „Amsterdam-Rotterdam in minder dan drie kwartier? Rotterdam-Schiphol in 24 minuten? Met NS Hispeed kan het binnenkort!”
Ronkende woorden op de website van NS Hispeed, de aanbieder van reizen per hogesnelheidstrein vanuit Nederland. Maar ‘binnen-kort’ duurt nog even, want de opening van de HSL-zuid, tussen Amsterdam en de Belgische grens, is deze week voor de zoveelste keer uitgesteld.
Minister Eurlings (Verkeer, CDA) zei in de Tweede Kamer dat problemen met het beveiligingssysteem ERTMS de belangrijkste oor-zaak van de vertraging is. De eerste trein zal nu op zijn vroegst medio 2009 rijden, twee jaar later dan gepland. Verder uitstel is niet ondenkbaar.


In de Kamer gaven partijen, zowel van de oppositie als van de coalitie, felle kritiek op de trage gang van zaken rond de HSL-zuid, waarvan de aanleg 6,3 miljard euro heeft gekost. Vooral het Italiaanse bedrijf AnsaldoBreda, dat treinen voor de binnenlandse route – onder de naam V250 Albatros – zou leveren moest het ontgelden.

Volgens de onafhankelijke railanalist Harry Hondius is deze kritiek terecht. „NS en de Belgische NMBS hebben voor 16 respectieve-lijk 3 treinen een Europese aanbesteding gehouden. AnsaldoBreda had de laagste prijs. Het bedrijf is technisch best competent, maar is internationaal berucht om zijn te late leveringen. NS had beter geen treinen bij AnsaldoBreda kunnen bestellen.”

Bij de Deense spoorwegen (DSB) is de vertraging in de levering van 83 intercitytreinen inmiddels opgelopen tot vier jaar. De Denen eisen schadevergoeding als AnsaldoBreda nog later levert. De DSB heeft nog maar vier treinen ontvangen en hiermee traden ook nog eens technische problemen op. „Het is algemeen bekend dat je in treinenland moet kiezen uit een van de grote drie: Alstom, Siemens of Bombardier”, zegt Hondius. „Het was voor NS en NMBS beter geweest een Franse TGV of een Duitse ICE te bestellen.”

Maar Stefano Fanucci, verantwoordelijk projectmanager voor de V250-hogesnelheidstrein bij het Italiaanse Ansaldo Breda bestrijdt de mening over zijn bedrijf: „Wij zijn volgens het contract niet te laat met leveren. Vanaf het moment dat de lijn volledig is gecertifi-ceerd hebben we nog negen maanden om de eerste trein te laten rijden. Bij mijn weten is de lijn nog niet totaal goedgekeurd voor vervoer met 250 kilometer per uur, zoals is afgesproken in het contract.” Fanucci zegt dat AnsaldoBreda twee treinen zo goed als gereed heeft. De eerste zal eind december of begin januari aan Nederland worden geleverd. De tweede is een prototype dat sinds maart rijdt op het testcircuit in het Tsjechische Velim. Ook deze trein zal aan NS worden overgedragen, eind januari of begin februari, zo zegt Fanucci. De productie van de andere treinen is in volle gang, zo verzekert hij.

Een woordvoerder van NS wijst erop dat niet alleen met de treinen van AnsaldoBreda problemen zijn op de HSL-zuid, maar ook met de Thalys en de Traxx-treinen van Bombardier. De Thalys moet over de HSL tussen Amsterdam en Parijs gaan rijden, een verbin-ding die nu op gewone snelheid over het oude spoor wordt uitgevoerd. En de Trax-treinen zijn tweedehands treinen, die door NS zijn gehuurd om de vertraagde Albatros tijdelijk te vervangen. „Het punt is dat ERTMS veel ingewikkelder is dan eerst werd gedacht. Geen van de drie treinen werkt goed op ERTMS en er is geen alternatief.”

Nederland koos er bij de plannen voor de aanleg van de HSL-zuid, begin jaren negentig, voor om alleen ERTMS te gaan gebruiken, zonder back-up. In Frankrijk, bakermat van de hogesnelheidstreinen, is op nieuwe lijnen het bestaande beveiligingssysteem gehand-haafd en wordt ERTMS geleidelijk ingevoerd. In Zwitserland is deze dubbele procedure inmiddels met succes toegepast.
pi_63536002
Ik zie net dat de 1500 niet tussen Amersfoort en Amsterdam rijdt, maar gaat ie in de spits wel tussen Deventer en Amersfoort? Iemand iets gezien of gehoord?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 14:12:32 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63536111
Volgens mij hebben ze de spitsslagen can de 1500 naar Deventer ook gelijk maar opgeheven
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 14:20:56 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63536387
Van de 2 sporen die in dienst zijn tussen Amsterdam en Muiderpoort gaan ze er 1 gebruiken om het treinverkeer van en naar Utrecht af te handelen, de ander wordt gebruikt voor het treinverkeer richting Weesp. Daarvoor moeten ze eerst nog een wissel aanleggen, maar dan kan er zij het in beperkte mate, weer wat meer treinverkeer overheen. Reparatie van het viaduct gaat in ieder geval meer dan een maand duren.

Dit alles komt van Broek53 op Somda.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63536541
Zijn er al plannen bekend over hoe de rest van het treinverkeer gaat lopen (bijv. gedurende 1 maand de 1500 opheffen lijkt mij ook geen optie)?
  woensdag 26 november 2008 @ 14:30:07 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63536661
quote:
Op woensdag 26 november 2008 13:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Af en toe springt er voor mij een artikel uit in de spoorwegcategorie, dan plaats ik m maar hier. Indien dat niet gewaardeerd dan moet met dat maar even zeggen . Maar vooralsnog een artikel over AnsaldoMoerwijk , met hun verweer

Uit het NRC op 22 November
[..]
Goed stukje, schept wel wat helderheid imho. Op zich is het begrijpelijk dat het contract met AnsaldoUitgeest zo is opgesteld, want als er een twaalftal treinen helemaal klaar is, terwijl er nog helemaal geen lijn beschikbaar is waar die treinen overheen moeten razen, dan schiet het ook niet op - dan blijven ze ergens stilstaan, en vallen ze alleen maar ten prooi aan vandalen.

Zulke stukjes mag je vaker posten, DD!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 14:37:28 #41
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63536823
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:25 schreef von_Preussen het volgende:
Zijn er al plannen bekend over hoe de rest van het treinverkeer gaat lopen (bijv. gedurende 1 maand de 1500 opheffen lijkt mij ook geen optie)?
Ik denk dat de knappe koppen van ProRail, de NS, alsmede enkele goederenvervoerders nog wel enige dagen nodig hebben om een haalbare nooddienstregeling in elkaar te sleutelen. Kan me voorstellen dat bijvoorbeeld de trein Nijmegen - Den Helder op het stuk Amsterdam - Utrecht opgeheven blijft, zolang de problemen aanhouden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 14:41:55 #42
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63536917
quote:
Op woensdag 26 november 2008 14:30 schreef James1988 het volgende:

[..]
Zulke stukjes mag je vaker posten, DD!
Hear hear. Erg interessant. Hoop dat de ERTMS problemen snel opgelost worden. Is daar eigenlijk al een prognose voor?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_63537260
Jemig... dat hele spoor is echt total loss :/
http://gathering.tweakers(...)ge/31110990#31110990
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 15:01:25 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63537381
quote:
Error™

Er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens, of ga terug.

De gebruiker heeft geen toegang tot dit forum
(interne identificatie: forum::get_forumdata::forum_not_allowed)
de gewone man mag niet zien wat er achter het linkje zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 15:11:46 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63537656
Jup, dat is een afgeschermd forum. Ik kan er wel in, maar zomaar dingen eruit kopiëren doe ik liever niet omdat ik niet 100% zeker ben hoe het met het beleid zit daaromtrent. Ik zal de poster vragen die foto's hier ook te posten.
pi_63537901
quote:
Op woensdag 26 november 2008 12:19 schreef Duvel het volgende:

[..]

Yoyoyo, doctor F.L. Ash in da house!!
Woord omhoog, neger.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63538543
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

de gewone man mag niet zien wat er achter het linkje zit
http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a&sid=a63fb92e0d6305f2da22c9c54dd82e27&start=40

En dan onderaan staan een paar foto's.

Het lijkt net alsof de Wehrmacht er met een Schienenwolf overheen is gegaan.
  woensdag 26 november 2008 @ 15:44:42 #48
135320 _Vulcanus_
Omni Tempo Maximalism
pi_63538604
quote:
Op woensdag 26 november 2008 11:53 schreef Duvel het volgende:

[..]

Grappig, doet die omgeleide trein er zo veel langer over dan? Die stopt toch ook op Sloterdijk?
Gisteren had ik ruim 25 minuten meer reistijd met de omgeleide intercity (die idd ook op Sloterdijk stopt).
It is not necessary to imitate the mathematical regularity of the metronome which would give the music thus executed an icy frigidity, I even doubt whether it would be possible to maintain this rigid uniformity for more than a few bars.
Berlioz
  woensdag 26 november 2008 @ 16:18:12 #49
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63539486
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:11 schreef James1988 het volgende:
Jup, dat is een afgeschermd forum. Ik kan er wel in, maar zomaar dingen eruit kopiëren doe ik liever niet omdat ik niet 100% zeker ben hoe het met het beleid zit daaromtrent. Ik zal de poster vragen die foto's hier ook te posten.
edit, opgelost

[ Bericht 5% gewijzigd door bork op 26-11-2008 18:03:42 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63539824
quote:
Op woensdag 26 november 2008 15:42 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

http://forum.opeenshadikhet.nl/viewtopic.php?f=7&t=10541&st=0&sk=t&sd=a&sid=a63fb92e0d6305f2da22c9c54dd82e27&start=40

En dan onderaan staan een paar foto's.

Het lijkt net alsof de Wehrmacht er met een Schienenwolf overheen is gegaan.
Dat zijn dezelfde foto's wist niet dat het een afgeschermd forum was
  woensdag 26 november 2008 @ 16:40:13 #51
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63540119
Oorzaak Rond Amsterdam Centraal rijden minder treinen door herstelwerkzaamheden.
Verwachting Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 30 min. De verstoring is naar verwachting 01 december rond 6:00 uur verholpen.
pi_63540443
Gaaf.

Maar goed, volgende keer zijn het ketelwagens met chloor, of benzine of zo Laten we dat gewoon vooral RUSTIG afwachten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 26 november 2008 @ 16:54:09 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63540530
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:18 schreef bork het volgende:

[..]

Heeft ie al gereageerd, ik kan hem pm'en, ben ook rood op GoT
Dat zijn dus gewoon dezelfde foto's als op OHIH.

Btw, cargotreinen door dichtbevolkt gebied weren? Goed plan! Moet er alleen nog een leuke omleidingsroute worden gevonden, want rijden moeten ze toch... en spoorlijnen liggen nou meestal in dichtbevolkt gebied. Iets met geschiedenis enzo.
pi_63540603
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zijn dus gewoon dezelfde foto's als op OHIH.

Btw, cargotreinen door dichtbevolkt gebied weren? Goed plan! Moet er alleen nog een leuke omleidingsroute worden gevonden, want rijden moeten ze toch... en spoorlijnen liggen nou meestal in dichtbevolkt gebied. Iets met geschiedenis enzo.
Binnenvaart geen optie voor bepaalde gevallen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63540951
quote:
Op woensdag 26 november 2008 16:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Binnenvaart geen optie voor bepaalde gevallen?
Joh, krijgt die boot een ongeluk precies onder dezelfde spoorbrug, nee, daar heb je veel aan.

M.a.w., ook de binnenvaart komt langs bepaalde drukke gebieden, stel je voor dat een chloorboot een ongeluk krijgt op de Rijn bij Arnhem, dan maakt het dus geen zak meer uit. Alleen met het verschil dat de teringbende door het water ook meteen tig kilometer stroomafwaarts terecht komt.
pi_63541341
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:12 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Joh, krijgt die boot een ongeluk precies onder dezelfde spoorbrug, nee, daar heb je veel aan.

M.a.w., ook de binnenvaart komt langs bepaalde drukke gebieden, stel je voor dat een chloorboot een ongeluk krijgt op de Rijn bij Arnhem, dan maakt het dus geen zak meer uit. Alleen met het verschil dat de teringbende door het water ook meteen tig kilometer stroomafwaarts terecht komt.
Dan pakt de vingerverf brigade maar wat extra spoorstaven, dwarsliggers, portalen en draad.. bouwen ze maar een spoor er omheen

Cargolijn
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 17:47:04 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63541687
En dat ga jij betalen?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 17:49:11 #58
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63541718
Leuke combi trouwens

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 17:57:32 #59
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63541876
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:12 schreef von_Preussen het volgende:
Joh, krijgt die boot een ongeluk precies onder dezelfde spoorbrug, nee, daar heb je veel aan.

M.a.w., ook de binnenvaart komt langs bepaalde drukke gebieden, stel je voor dat een chloorboot een ongeluk krijgt op de Rijn bij Arnhem, dan maakt het dus geen zak meer uit. Alleen met het verschil dat de teringbende door het water ook meteen tig kilometer stroomafwaarts terecht komt.
Ik zie er alleen maar voordelen in. Het water is meteen ontsmet en kan gebruikt worden als openluchtzwembad
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63542383
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:49 schreef Peterselieman het volgende:
Leuke combi trouwens


Das de nieuwe combinatie tussen de stoptrein van Groningen naar Zwolle met de Intercity tussen Leeuwaren zwolle, die vervolgens als intercity verder gaat richting het westen.
pi_63542566
Wehehe.
pi_63543757
TVP

Wat te doen met slecht weer tijdens je zomervakantie...


Het weer is somber als vlakbij mijn Ferienwohnung in Idar-Oberstein (D) het stoptreintje uit Mainz voorbij komt. Treinstel 628 582 is op weg naar Tuerkismuehle.

Datum: donderdag 9 augustus 2007
pi_63543917
Wat is youtube af en toe kut, vooral met zo'n preview plaatje zoals hierboven te zien is.. ( )
pi_63544104
quote:
Op woensdag 26 november 2008 17:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Ik zie er alleen maar voordelen in. Het water is meteen ontsmet en kan gebruikt worden als openluchtzwembad
Yup, en je houdt er nog geen eens een branderig gevoel aan je ogen over, wat zeg ik, je houdt überhaupt geen ogen over.
pi_63544477
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:31 schreef Ou-Tannu het volgende:
betere parkeerwerk
Is al oud. Ik was er destijds toevallig bij, heb in juni al wat foto's gepost geloof ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63545152
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is al oud. Ik was er destijds toevallig bij, heb in juni al wat foto's gepost geloof ik.
kan me niet schelen dattie oud is
  woensdag 26 november 2008 @ 20:35:18 #68
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63545646
quote:
Op woensdag 26 november 2008 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is al oud. Ik was er destijds toevallig bij, heb in juni al wat foto's gepost geloof ik.
Kom anders nog even een keer met je Diesel bij ACTS - Hoe lang nog filmpje
pi_63546262
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63547485
Ik zag vandaag Plan V 918 met led lampjes aan een kant, nieuwe trend
pi_63548944
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef Brembo het volgende:
Ik zag vandaag Plan V 918 met led lampjes aan een kant, nieuwe trend
Neuh, valt mee. In België rijden er al enige tijd CityRails rond met LEDjes.

Brussel-Noord, 20 april 2008. Treinstel 982 vertrekt aanstonds als L-trein naar Dendermonde.



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63549542
quote:
Op woensdag 26 november 2008 21:29 schreef Brembo het volgende:
Ik zag vandaag Plan V 918 met led lampjes aan een kant, nieuwe trend
Minder storings gevoelig?

geen gek idee hoor.. peertjes vervangen voor ledjes..

wordt je trein ook nog 0.00001% zuiniger van ofzo
  Redactie Sport woensdag 26 november 2008 @ 22:29:22 #73
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63549768
was er ook niet iets dat er geen lampjes meer gemaakt worden met een speciale fitting die in de trein zit?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 26 november 2008 @ 22:33:09 #74
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63549915
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Neuh, valt mee. In België rijden er al enige tijd CityRails rond met LEDjes.

Brussel-Noord, 20 april 2008. Treinstel 982 vertrekt aanstonds als L-trein naar Dendermonde.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:

pi_63550131
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63550821
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 26 november 2008 @ 22:56:22 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63550822
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:29 schreef dennistd het volgende:
was er ook niet iets dat er geen lampjes meer gemaakt worden met een speciale fitting die in de trein zit?
Ook dat, maar het scheelt ook in onderhoudskosten, omdat die ledgevallen langer meegaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 26 november 2008 @ 23:21:01 #78
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_63551655
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:

[ afbeelding ]
Heb je eigenlijk nog een bron bij deze foto?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_63552788
Sowieso kan men in Amsterdam blij zijn dat er niet even een krachtige oostenwind overwaaide, anders had alles onder de kalk gezeten. Dan krijg zoiets als dat Saharazand dat soms naar beneden regent, maar dan in meervoud
Socialist in Mercedes
  donderdag 27 november 2008 @ 08:28:06 #80
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63556742
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:

[ afbeelding ]
Je hebt wel gelijk, ze zijn in de loop der tijd goed verspookt. Maar dat verf een mooie trein lelijk kan maken, dat wisten we al:
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63556936
quote:
Op woensdag 26 november 2008 22:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Echt lelijke dingen imho. Dit ontwerp vond ik mooier:

[ afbeelding ]
Dat verhaal vind ik echt GEWELDIG
Kan ook alleen in België gebeuren
  donderdag 27 november 2008 @ 08:48:14 #82
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63556975
quote:
Op donderdag 27 november 2008 08:45 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Dat verhaal vind ik echt GEWELDIG
Kan ook alleen in België gebeuren
Verhaal?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63557093
Ja, die hooks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63557439
Dat verhaal van dat ze dat design gemaakt hadden gemaakt, vervolgens in productie ging en pas toen de rijtuigen bijna in dienst gingen de fout met de deuren geconstateerd werden
  donderdag 27 november 2008 @ 11:34:47 #85
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63561046
quote:
Op donderdag 27 november 2008 09:16 schreef Nightshadow het volgende:
Dat verhaal van dat ze dat design gemaakt hadden gemaakt, vervolgens in productie ging en pas toen de rijtuigen bijna in dienst gingen de fout met de deuren geconstateerd werden
Oh dat geintje!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63564946
Gaan de SLT's eigenlijk al over 21/2 week in reizigersdienst rijden?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 november 2008 @ 14:09:27 #87
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63565111
Het is de bedoeling dat er 2 setjes in de stopper Utrecht - Den Haag gaan rijden. Ben benieuwd of het ook echt lukt om gelijk zonder problemen te rijden, maar het zou na al het testwerk eigenlijk wel moeten.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 november 2008 @ 14:38:43 #88
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_63566014
quote:
Op donderdag 27 november 2008 11:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Oh dat geintje!
Maar waarvan de bron een niet werkende link was.

Mij lijkt het stug dat Belgen zo stom zijn.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_63566166
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:38 schreef Eix het volgende:

[..]

Maar waarvan de bron een niet werkende link was.

Mij lijkt het stug dat Belgen zo stom zijn.
Nouja, ze zeggen dat Belgen dommer dan Nederlanders zijn... En als wij een contract met AnsaldoZutphen tekenen zonder een afspraak over leveringsdatum, tja
pi_63566337
het was een hoax jongens, dat is allang bekend
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 november 2008 @ 18:13:52 #91
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_63571388

FAIL
  donderdag 27 november 2008 @ 18:24:33 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63571632
quote:
Op donderdag 27 november 2008 14:51 schreef Dr_Flash het volgende:
het was een hoax jongens, dat is allang bekend
Ik zei toch al: 'geintje'!!

Was nog een duidelijke fotosoep ook!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 27 november 2008 @ 18:27:02 #93
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63571687
Btw, ligt het aan mij of is een VIRM zo sloom? Net (17.32) vertrokken vanuit Ehv, de 800 vertrok een minuut eerder, de 1900 die ik had (1800 + ICK) had 'm bij Best ingehaald. Even later kwam de VIRM weer in zicht (de kop naast mijn raam) maar raakte toen weer achterop. Verder ook niet meer gezien...
  donderdag 27 november 2008 @ 18:27:02 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63571688
-oeps dubbel-

* James1988 slapt Opera Mobile

[ Bericht 88% gewijzigd door James1988 op 27-11-2008 19:00:26 ]
pi_63571985
quote:
Op donderdag 27 november 2008 18:24 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik zei toch al: 'geintje'!!

Was nog een duidelijke fotosoep ook!
Ja. JIJ wel Duveltje

Maar Nachtschaduw had het nog niet echt door geloof ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63574147
Een vraagje.
Ik wil met een paar vrienden naar Berlijn met de trein, en vindt de ICE's een beetje onredelijk duur. Is het reizen via 'normale' treinen ook te doen?(ook te boeken via nshispeed)
  donderdag 27 november 2008 @ 20:23:26 #97
98259 mstr
Een jonge God!
pi_63575068
Ik wil in december, met de trein naar Antwerpen.
Op de website van de NS, moet ik tijden kiezen.
Maar er staat: 'weekendretour'

Zijn deze treinkaartjes nou datum- en tijdgebonden of niet?
  donderdag 27 november 2008 @ 20:26:46 #98
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_63575180
Wat versta je onder normale treinen? Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Het tarief verschilt per trein (net als bij vliegtuigen). Volgens mij rijdt er geen directe ICE naar Berlijn waardoor de IC-Berlijn altijd makkelijker is voor deze bestemming.

Tickets beginnen volgens mij vanaf +- ¤39,- enkele reis. Mij lijkt het prima te doen. Let wel op dat de goedkope tickets vaak strenge voorwaarden hebben betreffende omboeken ed.

Als je erg avontuurlijk bent ingesteld kun je in het weekend met een paar man ook spotgoedkoop met een dagkaart voor uitsluitend stoptreinen ('nahverkehr) via Venlo reizen. Dit ticket is het schoneswochenende ticket, kost ¤35,- en is geldig voor vijf personen (dus ¤7,- pp). Nadeel is dat Berlijn dan vanaf Venlo wel nog een reis is van +- 10 uur met alleen maar boemeltreintjes en diverse keren overstappen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_63575217
Je moet niet via NS-HiSpeed boeken als je op zoek bent naar een budget-optie. Die smeren je alleen maar Thalys, ICE en ander duurs aan want daar verdienen ze het meeste op. Als je voor weinig naar Berlijn wilt kun je het beste een Schönes Wochenende Ticket kopen , dan kan je voor 35 euro met 5 man de hele dag door Duitsland karren, maar... alleen met stoptreinen (en RegionalExpressen). Dus het zit er dan wel in dat je lang onderweg bent en dat je meerdere keren moet overstappen. Maar dat is verreweg het goedkoopst

Antwerpen kun je gewoon uit een NS kaartautomaat trekken, pak je de Benelux of de stoptrein vanaf Roosendaal, niks aan de hand
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 27 november 2008 @ 20:35:14 #100
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_63575425
Het is natuurlijk ook leuk om heen te gaan met een goedkoop 'fernverkehr' (IC/ICE ed) ticket en terug met een SWT.

Daarnaast zijn op bahn.de (site van de Duitse spoorwegen) vaak goedkope Dauer Spezials (vanaf ¤29,- enkele reis!) te boeken. Dit zijn tickets die wel geldig zijn in IC/ICE ed, maar uitsluitend geldig zijn in de geboekte trein (zgn. 'Zugbindung'). Boeken doe je dan via bahn.de vanaf het eerste Duitse station na de grens waar de internationale trein stopt.

-edit-
Spreekt natuurlijk voor zich dat je dan wel een kaartje moet hebben tot dat eerste Duitse station na de grens, maar als je een OV kaart hebt of dicht in de buurt van de grens woont kan het wel voordelig uitvallen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 27 november 2008 @ 20:43:57 #101
98259 mstr
Een jonge God!
pi_63575667
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet niet via NS-HiSpeed boeken als je op zoek bent naar een budget-optie. Die smeren je alleen maar Thalys, ICE en ander duurs aan want daar verdienen ze het meeste op. Als je voor weinig naar Berlijn wilt kun je het beste een Schönes Wochenende Ticket kopen , dan kan je voor 35 euro met 5 man de hele dag door Duitsland karren, maar... alleen met stoptreinen (en RegionalExpressen). Dus het zit er dan wel in dat je lang onderweg bent en dat je meerdere keren moet overstappen. Maar dat is verreweg het goedkoopst

Antwerpen kun je gewoon uit een NS kaartautomaat trekken, pak je de Benelux of de stoptrein vanaf Roosendaal, niks aan de hand
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is?
pi_63575793
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?

Hoeft niet zozeer budget te zijn, maar 260 euro voor een retourtje berlijn met de ICE vind ik iets té gek.
  donderdag 27 november 2008 @ 21:31:35 #103
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63577376
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
Het is goedkoper, maar je krijgt er wel een houten reet na een tijdje. Maar de ICE zit net zo hard, dus dat maakt niet uit. Zorg dat je uit de buurt blijft van Duitsers met drankvoorraden (om 10 uur 's morgens) en Nederlanders die hoesten als een vergevorderde teringlijder.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63579221
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:
Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Okee, dan moet je het zelf maar weten
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63579258
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:48 schreef Tonio-mcdo het volgende:
ik bedoelde de IC-berlijn, is dat prettig reizen?
De Pimpel-Express is de überste übertrein van Nederland man. En helemaal als je helemaal tot Berlijn moet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63580993
quote:
Op donderdag 27 november 2008 22:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Okee, dan moet je het zelf maar weten
Is er een goedkopere manier dan? Ik moet binnenkort nog naar Brussel, dus enige tips zouden welkom zijn

Morgen weer Pimpelen FTW, wel even zorgen dat ik in Hilversum instap, van Amersfoort tot Hengelo presteert NSH het meestal zelfs om internationale reizigers in de gangpaden te laten staan

Typisch gevalletjes schapengedrag van Nederlanders een paar weken terug in de Pimpel. Voorste rijtuigen knappen uit hun voegen.

HC via intercom: "Er zijn nog genoeg plaatsen in rijtuigen 3, 4 en 5." (Red: omgekeerde rijtuigvolgorde)

Er ontstaat dus een hele gangpad-polonaise, tot we bij wagen 8 een tegemoetkomende polonaise tegenkomen.
Zij weigeren om te keren om naar 3, 4 en 5 te lopen, en wij lopen logischerwijs niet terug naar de Übervolle rijtuigen direct achter de loc. Resultaat: beide kuddes schapen blijven dom tot Apeldoorn tegen elkaar aan kijken, zonder dat er iets gebeurt.
MENSEN, KUDDE VEE ! Aaargh...
Socialist in Mercedes
  donderdag 27 november 2008 @ 23:48:16 #107
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63582914
Duitsland gewoon boeken bij db.de
Binnen 3 dagen in de bus, vaak voor klein beetje meer 1e klas.

Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63583345
quote:
Overigens kreeg ik via welingeligte bronnen binnen Hispät te horen dat Siemens een zeer aantrekkelijke aanbieding heeft gedaan voor een zeer snelle levering van Valero stellen. Voordeel... zijn al toegelaten op het kernnet.

Bron: Forum OHIH
Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.

Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
............................
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:15:52 #109
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63583471
HC: "Station Den Haag Hollands Spoor. Na dit station zal deze trein verder rijden als, doorhalen wat niet van toepassing is: Intercity, Internationale trein, stoptrein naar Den Haag Centraal."
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:18:40 #110
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63583512
quote:
Op donderdag 27 november 2008 20:43 schreef mstr het volgende:

[..]

Je boekt via NS-hi-speed ook de Benelux-treinen.
Dit is 30,20 per persoon, ik denk niet dat als je hem op het station haalt, veel goedkoper is?
Vanaf waar reis je? De goedkoopste optie is toch echt de NS-kaartautomaat.
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.
Only time will tell
quote:
Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
Velaro op de HSL-Zuid als shuttle, i.p.v. de V250, lijkt me wel erg tof - de Velaro is een enorm ganz geile trein, en als Siemens die zo kan leveren is natuurlijk mooi meegenomen - zowel voor NSH als voor Siemens zelf...

Het zou me niet vebazen als ze die Velaro's al hebben gebouwd toen de eerste vertraging van de V250 bekend werd
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:29:36 #111
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63583704
Over die TMF-Valerio treinen.

Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
  vrijdag 28 november 2008 @ 00:40:47 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63583880
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.

Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
De Velaro is een voortborduursel op de ICE, zo ziet de Spaanse variant eruit:



Overigens, ik ben (voor de gein) een mailtje aan het opstellen wat richting DSB zou kunnen. Kritiek en verbeteringen graag
quote:
Dear sirs,

My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.

The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and Antwerp). Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels it's order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.

Rumors say that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, which claims it can deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as the ICE already uses this network. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

As I said, I am a railway enthousiast and I am not impressed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro's to both countries, as the Velaro is a proven concept (it's built upon the ICE) and Siemens is known for delivering it's products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for.

All the best, and greetings from the Netherlands,

James1988


[ Bericht 59% gewijzigd door James1988 op 28-11-2008 00:45:55 ]
pi_63584129
Ik had je al geholpen, maar hierbij een tvp zodat ik nog even het antwoord tzt meekrijg

En wel je gewone naam gebruiken heh James1988
hula
  vrijdag 28 november 2008 @ 01:07:50 #114
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63584273
En meteen ook een dreigbrief naar AnsaldoTilburg sturen, via een gefingeerd e-mailadres en met een spoof-IP plus pseudoniem.
  vrijdag 28 november 2008 @ 01:09:25 #115
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63584290
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Over die TMF-Valerio treinen.

Dat betekend dan toch ook dat zie die frambozenlolliestammetjes ook niet nodig hebben? Of gaat het echt over losse locs?
Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.

Dit betekent dat we het na 14 december nog steeds moeten stellen met de 'prachtlocs' van het type HLE 11.8 ( ).

De NS 1800's beginnen nu ook afgeleefd te worden, van de week moest de 1831 meerdere keren remmen vanwege luchtdrukverlies. En ondertussen schijnen zijn broertjes te leiden aan een chronisch energietekort (de accu's raken sneller leeg, red.).
pi_63584296
Lol, hoe verzin je het ook.
Geef je 50% kans dat je een mailtje terug krijgt.

Heb je al een idee aan welke van de vele DSB email adressen je het mailtje gaat sturen.
............................
pi_63586405
@Fles, had inderdaad niet helemaal door dat het een fotoshop was


In Zutphen staan i.v.m. de InterCity Deventer-Amsterdam nu pernament 3 ICK stammen. Alleen staan er ook maar 3 e-loc's bij (1 trek-trek, 1 trek en een zonder loc).. Zouden die voor onderhoud weg zijn, of wat zou de reden daarvan zijn?
pi_63587021
Dat zijn toch geen ICK maar ICL ( http://nl.wikipedia.org/wiki/ICL )
pi_63587174
Dat bedoelde ik, ik haal ze weer door elkaar
pi_63587918
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:40 schreef James1988 het volgende:
De Velaro is een voortborduursel op de ICE,
Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63588180
Dear sirs,

My name is James1988, I am a railway enthousiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.

The Dutch and Belgian government also ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time already now. The reason both governments chose AnsaldoBreda was because they had the best price, compared to the expensive high speed line (between Amsterdam and Antwerp Brussels). Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order, is if your company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.

Rumour has itsay that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, which claims it can claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as the ICE already uses this network NS HiSpeed is already operating the same train sets on the network since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

As I said, I am a railway enthousiast and I am not impressed badly disappointed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept (it's built upon the ICE) and Siemens is known for delivering its products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their failure has had so far and will continue to have, on the national budgets of both your and my country.

All the best, and greetings from the Netherlands,

James1988

(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijk Doe ermee wat je wilt )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63588729
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ehmm nee. De "Siemens Velaro" is gewoon merk en type van dat ding. Net zoals "Ford Escort" bijvoorbeeld. En de ene eigenaar van een Ford Escort noemt hem "evil cookie from hell", de andere "mijn roestbak" etc. Precies zo noemt de ene eigenaar van een Siemens Velaro zijn ding "ICE3", de andere "AVE S-103", "CRH3" etc.
Maar dan is het wel de Ford Escort v2
Want hij kan harder dan de ICE..
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:44:43 #123
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63589024
Zal mezelf quoten
quote:
Ik was de trouwens heeelemaal vergeten, kennen jullie: kid and co, onvindbaar op internet maar een enkeltje met plaatsreservering voor 19 euro plus kleine smurf (die wel 15 euro kost als je per se een zitplek voor hem/haar) wilt van Rotterdam naar Brussel met Thalys.
Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:47:06 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63589102
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijk Doe ermee wat je wilt )
Ja, ik heb er ook nog een: de bestellende partij is volgens mij HSA, niet de overheid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 november 2008 @ 10:50:54 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63589219
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:09 schreef Dr_Flash het volgende:
(Disclaimer: dit zijn maar suggesties natuurlijk Doe ermee wat je wilt )
Ah merci, dat is inderdaad een stuk beter. Dit was zomaar even snel geschreven, vandaar

Op de website van DSB staan verschillende e-mailadressen, zie http://www.dsb.dk/cs/Satellite?pagename=DSBUK/Page/Indholdsside_uden_sidemenu&c=Page&cid=1086863230674

Staan daar bruikbare adressen bij of niet echt?
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:00:48 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63589507
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:50 schreef James1988 het volgende:

[..]
Staan daar bruikbare adressen bij of niet echt?
Probeer direktør@dsb.dk.

Wat beter zoeken levert trouwens op dat de CEO van DSB Søren Eriksen heet. Zijn mailadres is sek@dsb.dk. Dan heb je meteen de hoogste man te pakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Duvel op 28-11-2008 11:07:33 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63590112
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 10:44 schreef bork het volgende:
Zal mezelf quoten
[..]

Waarom staat dit nergens bij NS/NS HiSpeed?? En ik heb er hier ook nooit over gelezen, wie kende dit?
Daar staan alleen dure dingen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:33:04 #128
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63590345
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 01:09 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het gaat om de locs die problemen hebben. Had ik niet verwacht van de Traxx.
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
  vrijdag 28 november 2008 @ 11:49:15 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63590757
Zo, weer iets getweakt:
quote:
Dear Sirs,

My name is [volledige naam], I am a railway enthusiast living in the Netherlands. I understood that your company has ordered several train sets from the Italian company AnsaldoBreda, which have been delayed for over 4 years now.

As you know, the Dutch and Belgian government started building a high speed line running from Amsterdam to Antwerp several years ago, giving both countries a better connection to the European network of high speed trains. They formed a company called High Speed Alliance (HSA), which will run the trains from Amsterdam to Brussels and Paris.
HSA has ordered trains from AnsaldoBreda, the V250, which have been delayed for quite some time now. The reason HSA chose AnsaldoBreda was because they had the best price, especially considering the raising costs of the already expensive high speed line. Because of several delays, from both track issues and repeating delays in delivering the V250, this is not as inexpensive as it used to be any more.

Rumour has it that the Netherlands have received a tempting offer from Siemens, claiming to be able to deliver the high speed trains. An additional benefit is that these trains are already allowed on the major Dutch railway network as NS Hispeed is already operating the same train sets on the network since quite some time now. Perhaps DSB got a similar offer from Siemens?

This request may seem odd, but I have good reasons to make it: the only way for our countries to get out of this order with AnsaldoBreda, is if your company cancels its order with AnsaldoBreda for the Intercity-carriages.
As I said, I am a railway enthusiast and I am badly disappointed by the work AnsaldoBreda has done so far. I would rather see Siemens deliver some Velaro train sets to both countries, as the Velaro is a proven concept and Siemens is known for delivering its products on time.

I hope you will consider this request, given the huge delays that AnsaldoBreda is known for, and the significant financial implications their failure has had so far and will continue to have, on the national budgets of both your and my country.

All the best, and greetings from the Netherlands,

[volledige naam]
Suggesties?
pi_63591031
Ik denk niet dat de denen weten wat "Volledige naam" betekend
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:09:46 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63591322
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:59 schreef Nightshadow het volgende:
Ik denk niet dat de denen weten wat "Volledige naam" betekend
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:12:06 #132
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63591372
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:49 schreef James1988 het volgende:
Zo, weer iets getweakt:
[..]

Suggesties?
Ja
quote:


Mit navn er [James 1988], jeg er en jernbane entusiast bor i Nederlandene. Jeg forstod, at din virksomhed har bestilt flere togsæt fra den italienske firma AnsaldoBreda, som er blevet forsinket i over 4 år nu.

Som du ved, den hollandske og belgiske regering begyndte at opbygge en høj hastighed linje fra Amsterdam til Antwerpen for flere år siden, at begge lande en bedre forbindelse til det europæiske net af højhastighedstog. De dannede et selskab kaldet High Speed Alliance (HSA), der vil køre tog fra Amsterdam til Bruxelles og Paris.
HSA har bestilt tog fra AnsaldoBreda, den V250, som er blevet forsinket i temmelig lang tid nu. Grunden HSA valgte AnsaldoBreda var fordi de havde den bedste pris, især i betragtning af den stigende omkostninger i forbindelse med allerede dyrere højhastighedsstrækningen. På grund af flere forsinkelser, fra både spor spørgsmål og gentage forsinkelser i leveringen af de V250, dette er ikke så billige som det plejede at være noget mere.

Rygte har det, at Nederlandene har modtaget et fristende tilbud fra Siemens, der hævder at være i stand til at levere højhastigheds-tog. En yderligere fordel er, at disse tog er allerede tilladt på de store hollandske jernbanenettet som NS Hispeed er allerede opererer samme togsæt på nettet, da temmelig lang tid nu. Måske DSB fik et lignende tilbud fra Siemens?

Denne anmodning kan synes mærkeligt, men jeg har gode grunde til at gøre det: den eneste måde for vore lande at komme ud af denne ordre med AnsaldoBreda, er, hvis din virksomhed annullerer sin ordre med AnsaldoBreda for Intercity-vogne.
Som jeg sagde, jeg er en jernbane entusiast, og jeg er meget skuffet over det arbejde, AnsaldoBreda har gjort hidtil. Jeg vil hellere se Siemens levere nogle Velaro togsæt til begge lande, som Velaro er en gennemprøvet koncept og Siemens er kendt for at levere sine produkter til tiden.

Jeg håber du vil overveje denne anmodning, da de store forsinkelser, at AnsaldoBreda er kendt for, og de betydelige finansielle følgevirkninger af deres svigt har haft hidtil og vil fortsat have, om de nationale budgetter i både dit og mit land.

Alle de bedste, og hilsener fra Nederlandene,

[James1988]
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:16:55 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63591502
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:12 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja
[..]
Whehe, Google Translate ftw.

Maar toch stuur ik 'm liever in het Engels, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook een antwoord in het Engels - en dat begrijp ik toch beter dan Deens
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:22:08 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63591654
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:16 schreef James1988 het volgende:

[..]

Whehe, Google Translate ftw.

Maar toch stuur ik 'm liever in het Engels, dan krijg ik hoogstwaarschijnlijk ook een antwoord in het Engels - en dat begrijp ik toch beter dan Deens
Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.

Maar je gaat dus gewoon adviseren om de boel van AnsaldoBergenopZoom te cancellen
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:26:31 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63591778
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:22 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Toch heb ik mij er verbaasd over gestaan over hoe we in Denemarken elkaar konden begrijpen als wel maar langzaam genoeg praatten, maargoed iedere Deen kan ook Engels.
Het is vrij goed te volgen ja
quote:
Maar je gaat dus gewoon adviseren om de boel van AnsaldoBergenopZoom te cancellen
Tuurlijk. De V250 kan dan wel een apart ontwerp hebben, maar een Velaro vind ik toch een pak mooier. Daar kan AnsaldoMaastricht echt niet tegenop.
  vrijdag 28 november 2008 @ 12:57:01 #136
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63592613
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:19:22 #137
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63593198
mmm, hier schetst Siemens een wel erg mooi verkoopverhaal:

http://references.transportation.siemens.com/refdb/showReference.do?r=542&div=7&l=en

References Trains

Diesel-Hydraulic Railcar DH1 and DH2, the Netherlands
for Netherlands State Railways NS
The DH1 and DH2 multiple units run under the name "Wadloper" on secondary lines of Netherlands Railways in the Groningen and Leeuwarden regions.
They are characterized by high economy. Great reliability and ease of maintenance are further advantages that are especially appreciated by NS.

High seating comfort and ride quality as well as ergonomic design of the driver's cab meet the demands of the passengers and operating personnel alike.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63593455
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:19 schreef bork het volgende:
mmm, hier schetst Siemens een wel erg mooi verkoopverhaal:

http://references.transportation.siemens.com/refdb/showReference.do?r=542&div=7&l=en

References Trains

Diesel-Hydraulic Railcar DH1 and DH2, the Netherlands
for Netherlands State Railways NS
The DH1 and DH2 multiple units run under the name "Wadloper" on secondary lines of Netherlands Railways in the Groningen and Leeuwarden regions.
They are characterized by high economy. Great reliability and ease of maintenance are further advantages that are especially appreciated by NS.

High seating comfort and ride quality as well as ergonomic design of the driver's cab meet the demands of the passengers and operating personnel alike.

Straks gaan ze nog denken dat dat onze beste treinen zijn
  vrijdag 28 november 2008 @ 13:53:00 #139
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63594083
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 00:08 schreef sander89 het volgende:

[..]

Dit zou erg mooi zijn als dit waar is, eerste moeten we van dat contract af komen met AnsaldoBreda.
Misschien gaat AnsaldoBreda wel failliet omdat er een kans is dat DSB hun contract breekt van hun bestelling van IC4, omdat ze er al jaren op wachten.

Maarja dit is natuurlijk op de zaken voorruit lopen, maar mij lijkt dat een aantal Valero's eerder op de HSL-zuid kan rijden dan een V250.
Want voordat die V250 hier rijdt en toegelaten is zijn we ook weer een paar jaar verder ben ik bang.
Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maar
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:02:54 #140
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63594338
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 13:53 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Toen ik dat een tijdje geleden vroeg werd er gezegd dat er bij de Valero's ook redelijk wat achterstand is momenteel. Weet die bron ook te melden hoeveel levertijd er momenteel aan zit? Voor we te vroeg gaan juichen zeg maar
De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:17:22 #141
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63594707
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

De bron op OHIH is een ProRail-medewerker, dus als die informatie niet helemaal is verzonnen, dan zal er wel een grote kern van waarheid inzitten.
Oh, ik twijfel er ook niet aan, vroeg me alleen oprecht af of hij ook iets over de levertijd had opgevangen Ik zit niet op OHIH, dus ik kan het zelf niet zien.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:20:06 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63594786
Mailtje naar DSB-CEO is verzonden

Ben benieuwd of ik een reply krijg
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:27:40 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63594972
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 12:57 schreef ReisT het volgende:

[..]

Wat bedoel jij met 'zoiets'? Als je bedoeld, iets als de Velaro in plaats van het AnsaldoBreukelen spul, dan zijn dat complete treinen ja. Dat gedoe met locs is alleen maar een tijdelijke oplossing tot de echte HST's er zijn. Alleen lijkt het er onderhand op dat tegen de tijd dat die tijdelijke oplossing eindelijk bruikbaar zal zijn, het definitieve spul er ook al is.
Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.

Ofwel de huidige opgeknapte coupe's gaan nog wel even mee icm met Ansaldo?

Of levert Ansaldo echt complete rijtuigen erbij?
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:30:49 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63595051
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik heb altijd begrepen dat als het tijdelijk gekloot met die traxx's voorbij is dat er dan aan de huidige frambozenrijtuigen aan weerskanten een AnsaldoBreda loc werd gehangen.

Ofwel de huidige opgeknapte coupe's gaan nog wel even mee icm met Ansaldo?

Of levert Ansaldo echt complete rijtuigen erbij?
AnsaldoBreda levert volledige treinen, dit moet ook wel... de ICRm's mogen maximaal 160 km/h rijden. De V250 moet 250 km/h gaan doen (vandaar de naam), waar Thalys 300 doet.

De Traxx is tijdelijk, en wordt aan een stel frambozenlollie-ICRm's gehangen. De reden hiervoor is omdat de HLE 11.8 flink verouderd is (er zijn ook veel storingen mee) en niet is voorzien van ERTMS. De Traxx heeft wel ERTMS (zij het met nog wat implementatieproblemen - ERTMS is redelijk nieuw voor Bombardier) en wordt daarom ingezet op de HSL-Zuid tot de V250's opgeleverd worden.
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:45:43 #145
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63595427
Heb ik het altijd verkeerd gedacht, weer wat geleerd
pi_63595537
Ik vraag mij af wat ze met de frambozenlollie-rijtuigen gaan doen als de V250 ooit in dienst gaat.. Zullen het weer ICRm worden met afwijkende interieur?
  vrijdag 28 november 2008 @ 14:52:16 #147
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63595601
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:49 schreef Nightshadow het volgende:
Ik vraag mij af wat ze met de frambozenlollie-rijtuigen gaan doen als de V250 ooit in dienst gaat.. Zullen het weer ICRm worden met afwijkende interieur?
Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ik

Wel jammer, ik vind het fijne rijtuigen... hopelijk blijven ze in de huidige kleurstelling in dienst, en worden ze gebruikt als aanvoerlijn o.i.d. (op een lijn als Arnhem - Roosendaal, om maar iets te noemen)
pi_63596686
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 14:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan worden ze weer omgebouwd naar gewoon ICRm, verwacht ik

Wel jammer, ik vind het fijne rijtuigen... hopelijk blijven ze in de huidige kleurstelling in dienst, en worden ze gebruikt als aanvoerlijn o.i.d. (op een lijn als Arnhem - Roosendaal, om maar iets te noemen)
dan doel je op het interieur neem ik aan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 28 november 2008 @ 15:35:55 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63596741
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 15:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

dan doel je op het interieur neem ik aan?
Interieur en de kleurstelling aan de buitenzijde. Ik vind het roze/rood zo vrolijk
pi_63596840
Denk dat ze het interieur houden, maar dat de stickers aan de buitenzijde verwijderd worden en het gewoon geel/blauwe ICRm's worden.
So we just called him Fred too
pi_63600134
Gaan ze dan ook weer rijden tussen Maastricht en Zandvoort aan Zee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')