De locs zijn overigens in bruikleen van Angel Trains totdat de V050's arriveren.quote:Op vrijdag 28 november 2008 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
Jullie gaan het me nooit vergeven, maar ik moest erom lachen. In mijn vuistje natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic
[ afbeelding ]
Ik moest hardop lachenquote:Op vrijdag 28 november 2008 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Jullie gaan het me nooit vergeven, maar ik moest erom lachen. In mijn vuistje natuurlijk.
Vast een oude Duitse. Rijdt o.a. tussen Den Haag Centraal en Venlo en DHC en Arnhemquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:34 schreef veldmuis het volgende:
Ik zat vandaag toch in een apparaat...
Het leek gewoon zo'n ouwe coupétrein van buiten, maar van binnen...ook coupés maar dan met klapstoelen, en ook VIJF stoelen per coupé.
Wel leuk dat er gordijntjes voor de ramen hingen.
Vertel mee eens, in wat voor ding heb ik gezeten?!
Vijf stoelen per coupe is ICL, oftewel de uit Duitsland gehuurde IR-rijtuigen. Deze rijden voornamelijk op Amsterdam-Amersfoort-Deventer en sporadisch nog op Den Haag Centraal - Arnhem. Normaal gesproken rijdt dat niet op Venlo dus! Dat is ICK.quote:Op vrijdag 28 november 2008 20:41 schreef petre86 het volgende:
[..]
Vast een oude Duitse. Rijdt o.a. tussen Den Haag Centraal en Venlo en DHC en Arnhem.
quote:Op vrijdag 28 november 2008 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic
[ afbeelding ]
quote:
Nee, waarom denk je dat?. Die verbinding bestaat ook niet eens meer.quote:Op vrijdag 28 november 2008 17:53 schreef Socios het volgende:
Gaan ze dan ook weer rijden tussen Maastricht en Zandvoort aan Zee?
Ja en de tafels kan je ook omhoog klappen, en als je m niet goed in het haakje hangt stuitert ie met een pleurisklap weer neerquote:Op vrijdag 28 november 2008 21:00 schreef veldmuis het volgende:
Die bovenste is 'm inderdaad.
Vond het maar vreemde rijtuigen met die gordijntjes en ruimte om reserveringskaartjes bij zo'n coupé op te hangen.
Duits dus.
Tnx
Jeugdsentimentenquote:
Mooie anekdote! Ik ben zo´n oranje Koploperbankenfiguur. Eind jaren ´80 met de intercity van Amersfoort of Hilversum naar Leeuwarden v.v.. Prachtig reisje steeds... Nu nog... Alleen nu vanuit het Noorden, met steeds minder oranje banken...quote:Op vrijdag 28 november 2008 23:34 schreef Igen het volgende:
Een beetje pathetisch, sorry. Ach ja, sommigen hebben hetzelfde met de rode bankjes van de koploper etc.
Dat kan idd een uitdaging op zich zijn vandaag jaquote:Op zaterdag 29 november 2008 13:34 schreef von_Preussen het volgende:
Is het dan juist niet de kunst om een rondje te doen via trajecten waar NIETS mee aan de hand is.
Of je gaat ff kijken of ze het wel goed doen bij al die werkzaamheden. Baarn is natuurlijk dichtbij, en zo kun je dan verder het land in gaan om de meeste kilometers per NS-bus op één dag af te leggen!quote:Op zaterdag 29 november 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat kan idd een uitdaging op zich zijn vandaag jaMaar goed, ik had nog wat excursiepuntjes waar ik heen wilde, ik kijk volgende week nog wel een keertje
Rondje Nederland met uitsluitend SchienenErsatzVerkehrquote:Op zaterdag 29 november 2008 15:56 schreef Duvel het volgende:
Of je gaat ff kijken of ze het wel goed doen bij al die werkzaamheden. Baarn is natuurlijk dichtbij, en zo kun je dan verder het land in gaan om de meeste kilometers per NS-bus op één dag af te leggen!
Idd ns poort, ik wist dat er nog iets anders was omtrent grond enzo THX ik ga eens informerenquote:Op zaterdag 29 november 2008 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat heet NS Poort tegenwoordig dacht ikDie zijn ook de baas over de Bordjes volgens Vinny
Was het misschien in de buurt van een station en zo ja, welke?quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een koffietent gehad in de buurt van het spoor in Den Haag
Nee, het was op de Fruitwegquote:Op zaterdag 29 november 2008 17:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Was het misschien in de buurt van een station en zo ja, welke?
Kijk eens bij http://www.hetutrechtsarchief.nl waar je veel stationsfoto's kunt vinden van diverse plaatsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Gezwommen omdat de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal er uit liggen?quote:Op zaterdag 29 november 2008 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
als alles morgen gewoon goed gaat dan maak ik 8 nieuwe bordjes en een verbetering, en 656 km. En dan heb ik eerst nog gezwommen smorgens
quote:Op zaterdag 29 november 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Kolari, Fins lapland, 15 augustus 2008als alles goed gaat komen hier 2 reizigerstreinen
Mooie lijn om die wadlopers in te zettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Whatever. Met dit weer ga ik soweiso de deur niet uitquote:Op zaterdag 29 november 2008 22:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Gezwommen omdat de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal er uit liggen?
Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?quote:Op zondag 30 november 2008 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Whatever. Met dit weer ga ik soweiso de deur niet uit![]()
quote:AMSTERDAM - Reizigers zullen de komende weken nog wel rekening moeten houden met enige vertragingen, omdat treinen op de drie nieuwe tijdelijke sporen met een lagere snelheid moeten rijden. Dit is nodig om deze nieuwe sporen ‘in te rijden’. Het spoor wordt in de komende maanden/weken definitief hersteld en zal plaatsvinden zonder hinder voor treinreizigers.
Oh zo! Ik dacht dat het op het inrijden sloeg.quote:Op zondag 30 november 2008 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik dacht dat die hele brug vervangen moest worden
Best knap voor iemand die die niet deur uit is gegaanquote:Op zondag 30 november 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
2906:
[ afbeelding ]
2907:
[ afbeelding ]
En nog opgeduikeld uit de oude doos: Nummertje 2908![]()
[ afbeelding ]
http://www.vpro.nl/programma/dnw/artikelen/18697897/ staat nog meerquote:Op zondag 30 november 2008 20:58 schreef KonnieKipke het volgende:
http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/25008566/
mooi stukje over de invoering van de icm-3 koploper in het stukje over het spoorboekje.
polygoon 1978
DANNY!!!!!!!!!!!quote:Helaas, we zijn nog even uit de lucht!
Onze programmeurs sleutelen aan de VPRO-servers, waardoor veel VPRO-sites tijdelijk onbereikbaar zijn.
en toch presteren ze het om wel eens een sliertje van ongeveer 429 meter te makenquote:Op zondag 30 november 2008 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |