abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 november 2008 @ 18:21:43 #152
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63600728
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic

  Redactie Sport vrijdag 28 november 2008 @ 19:01:04 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_63601594
vandaag een goederentrein in enschede
het zijn lage wagens voor de afvoer van oude ballast komend weekend, maar toch
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_63602202
Het Sprinter stel waar ik vandaag in zat had een groot aantal stoelen waarvan de bekleding aardig vuil was (in de 2e klasse). Ik zie steeds meer stoelen in deze Sprinters die donker gekleurd zijn, misschien moet de NS vaker de bekleding wassen?
Tok.
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:27:22 #155
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63602274
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 11:33 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik bedoel dus, als zoiets besteld gaat worden, zijn het dan complete treinen of de locs
De locs zijn overigens in bruikleen van Angel Trains totdat de V050's arriveren.
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:29:03 #156
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63602320
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic

[ afbeelding ]
Jullie gaan het me nooit vergeven, maar ik moest erom lachen. In mijn vuistje natuurlijk.
  vrijdag 28 november 2008 @ 19:58:48 #157
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63603106
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 19:29 schreef Ofyles2 het volgende:
Jullie gaan het me nooit vergeven, maar ik moest erom lachen. In mijn vuistje natuurlijk.
Ik moest hardop lachen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63604199
Ik zat vandaag toch in een apparaat...
Het leek gewoon zo'n ouwe coupétrein van buiten, maar van binnen...ook coupés maar dan met klapstoelen, en ook VIJF stoelen per coupé .
Wel leuk dat er gordijntjes voor de ramen hingen .

Vertel mee eens, in wat voor ding heb ik gezeten?!
pi_63604314
Van waar naar waar ging de reis?
pi_63604390
Het was de IC van Venlo naar Den Haag.
pi_63604432
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:34 schreef veldmuis het volgende:
Ik zat vandaag toch in een apparaat...
Het leek gewoon zo'n ouwe coupétrein van buiten, maar van binnen...ook coupés maar dan met klapstoelen, en ook VIJF stoelen per coupé .
Wel leuk dat er gordijntjes voor de ramen hingen .

Vertel mee eens, in wat voor ding heb ik gezeten?!
Vast een oude Duitse. Rijdt o.a. tussen Den Haag Centraal en Venlo en DHC en Arnhem .
dag
pi_63604728
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:41 schreef petre86 het volgende:

[..]

Vast een oude Duitse. Rijdt o.a. tussen Den Haag Centraal en Venlo en DHC en Arnhem .
Vijf stoelen per coupe is ICL, oftewel de uit Duitsland gehuurde IR-rijtuigen. Deze rijden voornamelijk op Amsterdam-Amersfoort-Deventer en sporadisch nog op Den Haag Centraal - Arnhem. Normaal gesproken rijdt dat niet op Venlo dus! Dat is ICK.

ICL / IR:


ICK:
pi_63605036
Die bovenste is 'm inderdaad .

Vond het maar vreemde rijtuigen met die gordijntjes en ruimte om reserveringskaartjes bij zo'n coupé op te hangen.
Duits dus .
Tnx
pi_63605106
Die onderste is ook Duits hoor En dat materieel zie je doorgaans dagelijks op Den Haag-Venlo rijden. Wat jij hebt gehad vandaag is niet standaard op die route
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:17:01 #165
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63607895
ICL gaat als het goed is straks terug naar Duitsland, daarom is dat nog niet zo erg verbouwd als ICK.

Ik heb overigens nog geen reactie mogen ontvangen vanuit Denemarken, maar dat is niet zo gek - zo'n man heeft het vast stervensdruk, ik denk überhaupt niet een antwoord te mogen ontvangen
pi_63608172
Dat die onderste Duits is wist ik, van deze had ik wel een vermoeden. Wel leuk om een keer in gezeten te hebben, maar die ICK's zijn toch wat comfortabeler (al heb je ook flink veel van die doorgezakte stoelen in die krengen)
pi_63608222
Mja schijnt ook iets te maken te hebben met het gedoe rond de ICE's. Ze willen toch weer wat IR-rijtuigen terug om Ersatz Züge met getrokken mat te kunnen rijden...

Vandaag in Zuidbroek:


Onder een grijze wolkendeken midden in Oost-Groningen passeert RD 232 909 met de vijf maal per week rijdende Unit Cargo trein 45767 vanuit Onnen naar Leer(Ostfriesland). De Duitsers zullen de trein daar overnemen. Station Zuidbroek. Met links het oude en verlaten laadspoor en rechts, achter de trein, het stationsgebouwtje wat nu dienst doet als Noord Nederlands Trein en Tram Museum (NNTTM)
  vrijdag 28 november 2008 @ 22:42:37 #168
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63608784
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 18:21 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Via Toeps uit het tenenkrommende dingen uit het openbaar topic

[ afbeelding ]


Omg, die kan niet echt zijn... en als hij dat wel is hoop ik dat het niet zo is opgehangen door NS-personeel, maar door een of andere grapjas

(En ja, ook ik heb hierom moeten lachen)
pi_63610404
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:50 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

ICL / IR:
[ afbeelding ]


De eerste keer alleen met de trein. Dat moet in 2001 zijn geweest. In Duitsland ja, want daar was mijn beste vriend heen verhuisd. Afijn, in Leer werd ik toen op de InterRegio-trein richting "Luxembourg" gehad. Dat gaf zo'n heerlijk vakantiegevoel, ook al moest ik er in Wanne-Eickel al weer uit. Ben toen nog regelmatig heen en weer geweest, want met een TwenTicket kostte het maar 40 DM per rit.

En tegenwoordig is de magie grotendeels weg. De trein rijdt nog steeds naar Luxemburg, maar het is een IC geworden, in plaats van 40 DM betaal je nu 41 Euro voor een kaartje en de trein bestaat nu uit saaie Großraumwagen in plaats van die IR-wagons met knusse coupé's.

Een beetje pathetisch, sorry. Ach ja, sommigen hebben hetzelfde met de rode bankjes van de koploper etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2008 00:13:22 ]
  zaterdag 29 november 2008 @ 00:07:43 #170
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_63611286
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 17:53 schreef Socios het volgende:
Gaan ze dan ook weer rijden tussen Maastricht en Zandvoort aan Zee?
Nee, waarom denk je dat?. Die verbinding bestaat ook niet eens meer.
  zaterdag 29 november 2008 @ 02:29:59 #171
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63613762
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 21:00 schreef veldmuis het volgende:
Die bovenste is 'm inderdaad .

Vond het maar vreemde rijtuigen met die gordijntjes en ruimte om reserveringskaartjes bij zo'n coupé op te hangen.
Duits dus .
Tnx
Ja en de tafels kan je ook omhoog klappen, en als je m niet goed in het haakje hangt stuitert ie met een pleurisklap weer neer
  zaterdag 29 november 2008 @ 04:04:28 #172
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63614230
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 20:50 schreef Zug-Chef het volgende:
ICL / IR:
[ afbeelding ]
Jeugdsentimenten

Van ' 95 tot '98 heel wat afgereisd met die trein van Hengelo naar Amsterdam, omdat ik er even tussen uit moest knijpen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_63615124
quote:
Op vrijdag 28 november 2008 23:34 schreef Igen het volgende:
Een beetje pathetisch, sorry. Ach ja, sommigen hebben hetzelfde met de rode bankjes van de koploper etc.
Mooie anekdote! Ik ben zo´n oranje Koploperbankenfiguur. Eind jaren ´80 met de intercity van Amersfoort of Hilversum naar Leeuwarden v.v.. Prachtig reisje steeds... Nu nog... Alleen nu vanuit het Noorden, met steeds minder oranje banken...
pi_63615970
Maak je wat dat aan gaat nog niet zoveel zorgen, tot 2011 rijden er nog 3'tjes met banken rond, en dan hebben we altijd nog de 4'tjes. Daarna moeten we maar bekijken of we een "afscheidsrit" met de laatste onverbouwde 4 gaan doen, maar dat duurt nog wel een jaar of 3 a 4.
pi_63618100
Zo, dus ik wou nog even een rondje gaan maken vandaag Er zijn op maar TIEN plaatsen werkzaamheden, en daar komt dat gezeik bij Amsterdam nog bij. En een kapotte bovenleiding ergens tussen Utrecht en Den Helder. En een kapottte bovenleiding tussen Arnhem en Dieren.

Ik hou dat kruidvatkaartje nog maar even op zak. Deze hindernisbaan is me zelfs die ¤ 9,95 niet waard
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63618135
Is het dan juist niet de kunst om een rondje te doen via trajecten waar NIETS mee aan de hand is.
pi_63618177
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:34 schreef von_Preussen het volgende:
Is het dan juist niet de kunst om een rondje te doen via trajecten waar NIETS mee aan de hand is.
Dat kan idd een uitdaging op zich zijn vandaag ja Maar goed, ik had nog wat excursiepuntjes waar ik heen wilde, ik kijk volgende week nog wel een keertje
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 november 2008 @ 15:56:05 #178
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63620542
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 13:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat kan idd een uitdaging op zich zijn vandaag ja Maar goed, ik had nog wat excursiepuntjes waar ik heen wilde, ik kijk volgende week nog wel een keertje
Of je gaat ff kijken of ze het wel goed doen bij al die werkzaamheden. Baarn is natuurlijk dichtbij, en zo kun je dan verder het land in gaan om de meeste kilometers per NS-bus op één dag af te leggen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_63620603
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 15:56 schreef Duvel het volgende:
Of je gaat ff kijken of ze het wel goed doen bij al die werkzaamheden. Baarn is natuurlijk dichtbij, en zo kun je dan verder het land in gaan om de meeste kilometers per NS-bus op één dag af te leggen!
Rondje Nederland met uitsluitend SchienenErsatzVerkehr Had je vandaag en morgen aardig wat vorderingen kunnen maken

Maar morgen rijdt alles weer "normaal"

Dat wil zeggen bij Muiderpoort. We hebben nog steeds her en der en overal werkzaamheden, plus de nieuwe verstoringen van morgen natuurlijk. Het gaat nog spannend worden
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:29:40 #180
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63621918
Niet echt met treinen te maken, maar toch denk ik dat ik dat iemand hier mij kan helpen.

Door gewichtige omstandigheden moet ik gaan graven in archieven.

Mijn Oma heeft in de jaren 70 (toen was ik nog vloeibaar) een koffietent gehad in de buurt van het spoor in Den Haag, de grond was daar van de NS en dat werd toen netjes gehuurd. Ik zoek er alleen een bewijs van, bij wie moet ik zijn? NS Vastgoed?
pi_63621963
Dat heet NS Poort tegenwoordig dacht ik Die zijn ook de baas over de Bordjes volgens Vinny
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:44:22 #182
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63622129
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:32 schreef Dr_Flash het volgende:
Dat heet NS Poort tegenwoordig dacht ik Die zijn ook de baas over de Bordjes volgens Vinny
Idd ns poort, ik wist dat er nog iets anders was omtrent grond enzo THX ik ga eens informeren
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:44:49 #183
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_63622148
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
een koffietent gehad in de buurt van het spoor in Den Haag
Was het misschien in de buurt van een station en zo ja, welke?

Kijk eens bij http://www.hetutrechtsarchief.nl waar je veel stationsfoto's kunt vinden van diverse plaatsen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 29 november 2008 @ 17:46:09 #184
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63622162
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 17:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Was het misschien in de buurt van een station en zo ja, welke?

Kijk eens bij http://www.hetutrechtsarchief.nl waar je veel stationsfoto's kunt vinden van diverse plaatsen.
Nee, het was op de Fruitweg
pi_63622769
als alles morgen gewoon goed gaat dan maak ik 8 nieuwe bordjes en een verbetering, en 656 km. En dan heb ik eerst nog gezwommen smorgens
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63628873
Roodeschool onbereikbaar? Welnee

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63628900
Kolari, Fins lapland, 15 augustus 2008 als alles goed gaat komen hier 2 reizigerstreinen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 29 november 2008 @ 22:42:49 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63629023
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 18:26 schreef Dr_Flash het volgende:
als alles morgen gewoon goed gaat dan maak ik 8 nieuwe bordjes en een verbetering, en 656 km. En dan heb ik eerst nog gezwommen smorgens
Gezwommen omdat de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal er uit liggen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 november 2008 @ 09:27:39 #189
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63639276
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Kolari, Fins lapland, 15 augustus 2008 als alles goed gaat komen hier 2 reizigerstreinen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooie lijn om die wadlopers in te zetten
  zondag 30 november 2008 @ 11:12:51 #190
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63639969
quote:
Op zaterdag 29 november 2008 22:42 schreef Duvel het volgende:

[..]

Gezwommen omdat de bruggen over het Amsterdam-Rijnkanaal er uit liggen?
Whatever. Met dit weer ga ik soweiso de deur niet uit
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 november 2008 @ 11:16:12 #191
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63640016
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Whatever. Met dit weer ga ik soweiso de deur niet uit
Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 november 2008 @ 12:06:25 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63640638
quote:
AMSTERDAM - Reizigers zullen de komende weken nog wel rekening moeten houden met enige vertragingen, omdat treinen op de drie nieuwe tijdelijke sporen met een lagere snelheid moeten rijden. Dit is nodig om deze nieuwe sporen ‘in te rijden’. Het spoor wordt in de komende maanden/weken definitief hersteld en zal plaatsvinden zonder hinder voor treinreizigers.
  zondag 30 november 2008 @ 12:10:18 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63640699
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:06 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]
Ja, wel logisch, toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 november 2008 @ 12:31:36 #194
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63641071
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:10 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, wel logisch, toch?
Ik dacht dat die hele brug vervangen moest worden
  zondag 30 november 2008 @ 14:07:49 #195
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63643104
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:31 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik dacht dat die hele brug vervangen moest worden
Oh zo! Ik dacht dat het op het inrijden sloeg. Ik geloof dat ze een tijdelijk spoortje met wat wissels hebben gelegd omdat die brug inderdaad erg stuk is. Ik vraag me af of ze echt àlle treinen kunnen laten rijden met deze noodoplossing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 30 november 2008 @ 18:59:54 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63649188
Ik kon er vandaag prima overheen iig Wel wat zachiesser dan normaal, maar het scheelde precies 1 minuutje.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 november 2008 @ 20:32:15 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63651213
2906:



2907:



En nog opgeduikeld uit de oude doos: Nummertje 2908





[ Bericht 14% gewijzigd door Dr_Flash op 30-11-2008 20:45:17 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 november 2008 @ 20:56:14 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63651960
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:32 schreef Dr_Flash het volgende:
2906:

[ afbeelding ]

2907:

[ afbeelding ]

En nog opgeduikeld uit de oude doos: Nummertje 2908

[ afbeelding ]

Best knap voor iemand die die niet deur uit is gegaan
pi_63652016
http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/25008566/

mooi stukje over de invoering van de icm-3 koploper in het stukje over het spoorboekje.
polygoon 1978
pi_63652907
quote:
Op zondag 30 november 2008 20:58 schreef KonnieKipke het volgende:
http://geschiedenis.vpro.nl/dossiers/25008566/

mooi stukje over de invoering van de icm-3 koploper in het stukje over het spoorboekje.
polygoon 1978
http://www.vpro.nl/programma/dnw/artikelen/18697897/ staat nog meer
dag
  zondag 30 november 2008 @ 21:37:18 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63653268
quote:
Helaas, we zijn nog even uit de lucht!

Onze programmeurs sleutelen aan de VPRO-servers, waardoor veel VPRO-sites tijdelijk onbereikbaar zijn.
DANNY!!!!!!!!!!!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 30 november 2008 @ 23:08:11 #202
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63656136
Vraagje, is hier toevallig ook iemand die de kunst van het radioscannen beoefent?

Ik heb de hobby sinds een aantal dagen weer opgepakt, en uiteraard de spoorwegen ingesteld. Je hoord ze in de avonduren regelmatig met leeg ijzer slepen.

Ook de Machinist<->Conducteur verbinding en de landelijke frequentie voor PBT teams doen het goed op de handheld

Iemand nog tips?

Verder: Wat is de lengte van de langste trein die in NL rijd (reizigers) dan kijk ik of ik helemelsbreed dichterbij het spoor woon, weet ik gelijk of ik ook thuis de Condo's kan horen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 30 november 2008 @ 23:19:24 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63656428
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63656655
quote:
Op zondag 30 november 2008 23:19 schreef Peterselieman het volgende:
Langste wat toegestaan is, is 15 bakken, dus dan ben je met ICM 5x3 op dit aantal bakken. Totale lengte komt dan op ongeveer 403 meter uit.
en toch presteren ze het om wel eens een sliertje van ongeveer 429 meter te maken
  zondag 30 november 2008 @ 23:36:55 #205
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63656875
Ah die afstande zijn goed, of zoals Fles het zou zeggen

MAKkelijk!
  maandag 1 december 2008 @ 00:32:09 #206
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63658181
quote:
Op zondag 30 november 2008 11:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het sneeuwt bij jou ook en daar wordt je chagrijnig van?
Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.

En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker.
  maandag 1 december 2008 @ 07:17:17 #207
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63659760
quote:
Op maandag 1 december 2008 00:32 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dan kan hij net zo goed naar Casablanca verhuizen, zonnig genoeg schijnt me.

En dan komt hij terug, met ervaring en een rits bordjes rijker.
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen
  maandag 1 december 2008 @ 08:35:16 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63660247
quote:
Op maandag 1 december 2008 07:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Je moet eens weten, Paris Dakar per trein zit nog steeds in de pen
Alleen kom je dan niet langs Casablanca
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 08:50:11 #209
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63660409
Er is hier iets verdwaald geloof ik.

Ik ben nu in Breda, en daar staat een Sprinter klaar als sneltrein naar Amsterdam Centraal. Normaal doet DDM of (V)IRM dat. Vaagheid.
  maandag 1 december 2008 @ 09:45:12 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63661293
Komen er weer verkiezingen of zo?
quote:
DEN HAAG - De SP wil dat iedereen die buiten de spits in de trein stapt, slechts de helft van de normale prijs betaalt. Een medereiziger krijgt dan nog eens de helft korting op deze verlaagde prijs. De lage tarieven moeten mensen de trein in lokken, waar nog plaats is voor groei buiten de spitsuren.
Dat stelt SP-Tweede Kamerlid Emile Roemer in het 'Spoorboekje', dat hij maandag presenteert. Daarin staat een aantal plannen om het reizen per trein beter en betaalbaarder te maken.
Roemer vindt dat een beter gebruik van de trein Nederland in beweging kan houden, de files kan bestrijden en het milieu kan verbeteren. De overheid moet wat hem betreft weer de touwtjes in handen nemen over het spoor.

Kortingkaart
De SP'er stelt dat met zijn plannen reizen per trein goedkoper wordt dan de auto. Ook wil hij forenzen lokken door hen jaar- en maandabonnementen met 50 procent korting te geven als zij buiten de spits reizen. De kortingkaart, die nu 40 procent korting geeft na de ochtendspits, kan opgeheven worden.

Verder wil de SP dat meer treinen van de sporen gebruik kunnen maken. Dat kan volgens Roemer als het betere beveiligingssysteem ERTMS snel wordt ingevoerd.

Om de bereikbaarheid en capaciteit te vergroten, moeten er achttien nieuwe stations langs bestaande lijnen komen en moet op twintig bestaande trajecten het spoor worden verdubbeld of een extra inhaalspoor worden aangelegd. Ook denkt de SP aan de aanleg van elf nieuwe spoortrajecten.
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar

nu.nl
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 10:00:17 #211
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63661650
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren om het huidige, bewezen ATB te vervangen, een systeem wat al meer dan 40 jaar oud is, en waarvan de invoering meer dan 30 jaar nodig had? Yeah right, SP, lekker realistisch.

Op de HSL-Zuid wordt ERTMS toegepast (Europese regelgeving) en zie eens wat voor succes dat totnutoe is...
  maandag 1 december 2008 @ 10:05:53 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63661765
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:00 schreef James1988 het volgende:
Een nieuw, onbewezen systeem (ERTMS) invoeren
Nee, "snel" invoeren zelfs

Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 10:10:06 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63661850
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, "snel" invoeren zelfs
Gezien de ellende die ze nu op de HSL-Zuid hebben, wil ik allesbehalve een snelle invoering.

ERTMS vind ik tof, maar dan vooral Level 3. Aangezien ze al problemen hebben met levels 1 en 2, lijkt een snelle (!) invoering van Level 3 me al helemaal uit den boze. Of i.i.g. niet zoals het door de huidige partijen (ProRail, Infraspeed, Bombardier, Alstom, Siemens, ...) is gedaan.
quote:
Oh en 18 stations graag. En 20 spoorverdubbelingen. En doe er ook maar elf nieuwe trajecten bij. En hier heeft u mijn bonuskaart. En AIrMiles ook graag. Strikje erom, fijn. Dank u wel hoor
pi_63662546
quote:
Op maandag 1 december 2008 09:45 schreef Dr_Flash het volgende:
Zootje absurdistische boomknuffelaars bij mekaar
Linkje!
quote:
Suggesties voor spoorverdubbelingen of inhaalsporen:
Zwolle-Almelo
Zutphen-Hengelo
Marienberg-Almelo
Zwolle-Emmen
Olst-Deventer [eensch!]
Apeldoorn-Zutphen [Apeldoorn - Eerbeek - Dieren - Arnhem lijkt me sneller]
Arnhem-Winterswijk
Ede-Amersfoort
Heerhugowaard-Hoorn-Enkhuizen
Schagen-Den Helder
Almere-Weesp
Leiden-Utrecht
Dordrecht-Geldermalsen
Delft-Schiedam
Arnhem-Roosendaal (bij spoorbrug Ravenstein)
Eindhoven-Den Bosch-Utrecht
Dordrecht-Breda-Tilburg-Eindhoven
Vlissingen-Roosendaal
Nijmegen-Venlo-Roermond
Heerlen-Herzogenrath

Suggesties voor nieuw spoor:
Lelystad-Groningen
Apeldoorn-Arnhem (Emperbocht)
Nijmegen-Kleve
Amsterdam-Almere
Alphen aan den Rijn-Schiphol
Utrecht-Breda
Boxtel-Veghel-Uden-Oss
Kerkrade-Aachen
Lanaken-Maastricht
Heerlen-Avantis-Aken
Weert-Neerpelt

Suggesties voor nieuwe stations:
Zwolle-Zuid
Deventer-Zuid
Westervoort
Barneveld-Noord
Zevenaar-Oost
Cuijk-Noord
Echteld
Hedel
Bathmen
Laren/Almen
Breda-Oost
Berkel-Enschot
Eindhoven-Acht
Den Bosch Maaspoort
Den Bosch Avenue 2
Grubbbenvorst
Belfeld
Eijsden


[ Bericht 10% gewijzigd door Charango op 01-12-2008 11:08:43 ]
Socialist in Mercedes
  maandag 1 december 2008 @ 10:52:23 #215
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63662770
Enkele pareltjes uit dat document:

- NS weer volledig overheidsbedrijf
- Overheid beheert al het spoor
- ERTMS in 2013
- 25 kV

Er zitten mooie ideeën bij, maar ook heel veel onhaalbare. Danwel technisch, danwel juridisch.

ERTMS in 5 jaar invoeren op meer dan 3500 km spoor is onhaalbaar, en NS volledig in overheidshanden staat de EU nooit toe.
  maandag 1 december 2008 @ 10:58:06 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63662920
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"?

De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit

En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a break Kerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve? Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?

Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebben Trieste lui daar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:05:30 #217
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63663079
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Sowieso, heeft iemand zich daar gerealiseerd dat er in dit leven af en toe ook dingen "geld kosten"? Zeg maar "flink wat geld kosten"?
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!

...in 2899 ofzo.
quote:
De vingerverf druipt er, vermengd met tomatenpuree tussenuit
Het zijn politici, geen experts op het gebied van railinfra en -planning. Jammer dat ze zich wel zo willen voordoen.
quote:
En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a break Kerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve? Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Meer buitenlandverbinding zouden welkom zijn, maar dan ook naar België. Ik vind het eigenlijk een beetje sneu dat je alleen over Roosendaal en Maastricht naar België kan, een verbinding langs Eindhoven of Tilburg zou imho wel welkom zijn. Al is het maar een Belgische varkensneus of een NL hondenkop die dat traject doet.

Al zou een internationale VIRM(-4) wel tof zijn natuurlijk
quote:
Ook ongeveer AL die nieuwe stations zitten al in de planning. Maar nee, het vijfde wiel moet weer even doen alsof ze het zelf bedacht hebben Trieste lui daar.
Ach ja, ze proberen in ieder geval wat. Kan ik van een aantal andere (o.a. politieke) partijen niet bepaald zeggen.
  maandag 1 december 2008 @ 11:10:46 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63663214
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:05 schreef James1988 het volgende:
Jamaar het is een investering en die verdien je vanzelf terug!

...in 2899 ofzo.
Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:14:55 #219
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63663317
quote:
Suggesties voor nieuw spoor:
[..]
Amsterdam-Almere
Dat ligt er al dacht ik Of gaan we voor een afschuwelijk bedrag het IJ dempen en in 20 jaar een extra baantje aanleggen waarmee het in 18 seconden minder kan?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:16:33 #220
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63663358
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja, ik dacht al, waarom blijven we miljarden in die HSL flikkeren? Maar dat was het
Met de HSL-Zuid en de Betuweroute is het natuurlijk ook zo dat je niet zomaar terug kan, als je eenmaal begonnen bent. Het geld is al weggegooid, er zijn huizen onteigend, er is gegraven en gebouwd... je stopt dan niet zomaar omdat je enorm gezichtsverlies lijdt, en omdat je aangeklaagd wordt door diverse partijen die een belang hebben in de bouw van zo'n lijn.

Maar die HSL-Zuid moet wel eens gereedkomen ja, stelletje prutsers daar.
  maandag 1 december 2008 @ 11:40:08 #221
136283 knars
Teethgrinder
pi_63663911
dat Barneveld Noord zal wel de aansluiting zijn? Ik mis bij de extra spoortjes het door mij zo felbegeerde extra stukje staal tussen Goude Goverwelle en Woerden. A'dam Almere is volgens mij inderdaad die boog over het IJ zodra er meer wordt bijgebouwd in het IJ.
Verdubbelen van Leiden - Utrecht Ja hoor, de lightrail zou er nog wegzakken in de veenblubber als die eindelijk eens zou gaan doorrijden naar Leiden, maar laten we vooral een tweede spoor gaan aanleggen zodat al die VIRMS naar intercitystations Leiden Lammenschans en Bodegraven kunnen racen!
Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 11:41:56 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63663957
Leuk die blaters bij de SP. Roepen kunnen ze wel, maar daar blijft het gelukkig dan vaak ook bij.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 december 2008 @ 11:46:05 #223
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63664049
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:40 schreef knars het volgende:
[...]
Verdubbelen van Leiden - Utrecht Ja hoor, de lightrail zou er nog wegzakken in de veenblubber als die eindelijk eens zou gaan doorrijden naar Leiden, maar laten we vooral een tweede spoor gaan aanleggen zodat al die VIRMS naar intercitystations Leiden Lammenschans en Bodegraven kunnen racen!
Whehehe, ik zie het al voor me ja
quote:
Waar de fok ligt overigens Grubbenvorst? Zo'n plaatsnaam lijkt me echt een aanwinst in een stationsbordjescollectie.
Google Maps

Prima te doen met een bus vanaf Venlo CS dus. Misschien 1x per uur een stoptreintje ofzo, veel meer mensen zal je daar toch niet gaan trekken. Denk ik zo.


Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
  maandag 1 december 2008 @ 11:53:56 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664247
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:
Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Een tip: Ga NOOIT naar Noorwegen op vakantie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 11:54:45 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664274
Ontopic: Het heraansluiten van Rhenen - Kesteren staat er nog niet bij
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 11:59:56 #226
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63664387
Dat is echt jouw paradepaardje, of niet Fles?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 december 2008 @ 12:04:00 #227
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664501
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is echt jouw paradepaardje, of niet Fles?
Mwoa, valt wel mee hoor Maar goed, als we toch met geld aan het smijten zijn...
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 12:04:12 #228
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63664512
Met Barneveld-Noord bedoelen ze volgens mij een station aan de lijn Amersfoort-Apeldoorn-Deventer. Niet het bestaande station aan de kippenlijn dus.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63664528
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
  maandag 1 december 2008 @ 12:08:19 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63664627
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 12:09:14 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63664651
Leeuwarden - Drachten en Veendam - Emmen ontbreken ook.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 1 december 2008 @ 12:13:45 #232
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63664761
Praktische Doorsteek Den Bosch-Drunen-Waalwijk-Efteling (Kaatsheuvel)-Dongen-Oosterhout-Breda ontbreekt ook .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 1 december 2008 @ 12:20:10 #233
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63664909
quote:
Op maandag 1 december 2008 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan die suggesties voor nieuwe trajecten zeg gimme a break Kerkrade - Aachen? Heerlen - Avantis - Aachen? Nijmegen - Kleve? Wat gaan we doen joh, terug naar 1930?
Mja, ik ben het ook zeker niet eens met een aantal zaken uit dat rapport, maar meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 12:22:03 #234
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63664949
En die spoorlijn langs de efteling? Waar blijft die?
  maandag 1 december 2008 @ 12:22:15 #235
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63664956
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:20 schreef De_Hertog het volgende:
meer / herstelde buitenlandverbindingen lijken mij een prima idee. Nederland wil toch een beetje een hub-land zijn, dan is het wel handig om naast HSLs ook een paar fatsoenlijke lokale buitenlandverbindingen te hebben. Vind ik.
Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 12:23:53 #236
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63664992
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:04 schreef Socios het volgende:
Ik mis een trein over de afsluitdijk erbij.
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen, maar uiteindelijk is de rijksweg tot snelweg verbreed over het stuk waar de spoorlijn had moeten komen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 12:27:59 #237
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63665088
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, kan wel wezen, maar van 3 parallelle boemeltjes tussen Heerlen en Aachen word je echt geen hub-land hoor
Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.

Overigens is er al een trein tussen Heerlen en Aachen, de Euregiobahn. Ben daar nog op de opening geweest, dat was een heel evenement. En volgens mij draait het nog steeds redelijk goed.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 12:33:42 #238
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63665214
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:27 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Het zou inderdaad beter zijn als die lijnen dan ook gebruikt worden voor serieuzer treinen ja. Maar daarvoor moet je eerst die lijnen hebben.

Overigens is er al een trein tussen Heerlen en Aachen, de Euregiobahn. Ben daar nog op de opening geweest, dat was een heel evenement. En volgens mij draait het nog steeds redelijk goed.
Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin? Dan kun je ook wel Breda - Turnhout, Tilburg - Turnhout en EIndhoven-Turnhout gaan aanleggen. Nog los van Weert - Neerpelt natuurlijk.

Oh ja, de inzendingen "Kerkrade-Aachen" en "Heerlen - Avantis - Aachen" blijken over hetzelfde te gaan

Overigens: Bij Vetschau staat ook nog een juk in de weg. NOG een buitenlandverbinding erbij hub-land hier wie kum
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63665342
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:08 schreef James1988 het volgende:
Je bedoelt zoiets: Idee: HSL-Noord, tussen Amsterdam en Hamburg?
Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:23 schreef De_Hertog het volgende:
In het oorspronkelijke plan voor de afsluitdijk was het de bedoeling dat er een spoorbaan en een rijksweg zou lopen,
Precies!!!
  maandag 1 december 2008 @ 13:01:00 #240
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63665889
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:38 schreef Socios het volgende:

Ja! Aanleggen, en wel onmiddellijk. Interesseert me niet dat er een spoorlijn door m´n achtertuin loopt.
Woon jij in Breezanddijk of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63666106
Haha, nee, zou wat zijn. Ik woon aan de rand van Harlingen tegen de weilanden aan waar evt. het tracé overheen kan lopen. ("De zo-snel-mogelijk-naar-bestaand-spoorvariant.")

In ´57 was de autoweg nog 2 baans over de afsluitdijk.

Iets ten Zuiden van Breezanddijk bij het monument. Fotootje erbij.


Helaas is de parkeerplaats, zoals te zien op de foto, gebruikt voor de verdubbeling van het aantal rijstroken i.p.v. dat er nu een spoorlijn ligt...
pi_63666135
Edit: moeilijk hè Edit i.p.v. Quote.
  maandag 1 december 2008 @ 13:14:50 #243
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_63666222
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja precies, dat draait best redelijk geloof ik. Maar waarom moet er dan meteen NOG een lijn Heerlen - Aachen komen over een ander trace? Dat is toch onzin? Dan kun je ook wel Breda - Turnhout, Tilburg - Turnhout en EIndhoven-Turnhout gaan aanleggen. Nog los van Weert - Neerpelt natuurlijk.
Ah, op die manier. Ik begreep je punt verkeerd.
quote:
Oh ja, de inzendingen "Kerkrade-Aachen" en "Heerlen - Avantis - Aachen" blijken over hetzelfde te gaan
En die ook al staat op de planning van de Euregiobahn, blijkbaar willen ze graag langs Avantis en Kerkrade rijden. Ik zie dan meer in die verbindingen met Maastricht en Sittard, beetje meer en verder rijdend internationaal verkeer is inderdaad nuttiger dan nog een grensovergang erbij (in die hoek, althans).
quote:
Overigens: Bij Vetschau staat ook nog een juk in de weg. NOG een buitenlandverbinding erbij hub-land hier wie kum
Stoomtreintje naar Aachen Hbf. lijkt me dan wel weer wat
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 1 december 2008 @ 13:15:31 #244
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63666243
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:09 schreef Socios het volgende:
Haha, nee, zou wat zijn. Ik woon aan de rand van Harlingen tegen de weilanden aan waar evt. het tracé overheen kan lopen. ("De zo-snel-mogelijk-naar-bestaand-spoorvariant.")
Ik vind juist dat als er een HSL zou komen, die zoveel mogelijk op HSL-spoor zou moeten rijden. Is wel duurder, maar dan kun je tenminste wel goed doorrijden.. al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.
  maandag 1 december 2008 @ 13:26:18 #245
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63666537
Ook een mooie:

Van Leiden naar Utrecht moet er dus spoorverdubbeling plaatsvinden. Dus tussen Leiden en Woerden krijg je 2 sporen ipv 1 en van Woerden naar Utrecht 6 ipv 4 ofzo? Of zullen we er gelijk maar 8 van maken?

Het hele idee van de SP is of al in aanvraag, of totaal nutteloos. En waarom is er geen verdubbeling tussen Woerden en Gouda? En tussen Gouda en Rotterdam zou ook wel wat spoor bij mogen komen (wat al eerder de bedoeling was). En van Alphen naar Schiphol, snap ik werkelijk niet. Willen ze dan een directe trein laten rijden van Gouda naar Schiphol? Of alleen vanuit Alphen? Totale onzin, ik geloof niet dat er vanuit die regio zo'n behoefte is. Dan beter Woerden-Leiden opwaarderen, maar tussen Alphen en Leiden is al een kwartierdienst in de spits, dus moet er nog meer gaan rijden?

Een trein over de Afsluitdijk mis ik ook. Ja, hetw as oorspronkelijk de bedoeling om er een trein te laten rijden en ja, daar ligt nu de snelweg op. Maar er zijn plannen om de Afsluitdjik te verhogen en te verbreden, dus een trein zou dan opnieuw mogelijk kunnen worden.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_63666649
quote:
Op maandag 1 december 2008 12:09 schreef Peterselieman het volgende:
Leeuwarden - Drachten en Veendam - Emmen ontbreken ook.
heerenveen - Joure - Sneek - Bolsward - Harlingen mist ook nog
pi_63666955
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:46 schreef James1988 het volgende:

Edit: ben ik trouwens de enige die de info op de info-strip aan de zijkant van ICRm en ICK soms ongelukkig gekozen vindt? Er staat dan iets als: 160 NS B. Vind ik toch ergens een beetje fout overkomen. Soms.
Hoe dacht je dat (een deel van) de spoorwegen vroeger heette.... De SS. Staats Spoorwegen..
  maandag 1 december 2008 @ 13:46:40 #248
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_63667051
quote:
12:30:20 01-12-08 15 G BRAN Prio 1 DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC 0041 Station OV
812011230201500503 1500503 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Lichtkrant )
812011230201500103 1500103 BRW Den Haag-Haagse Hout ( Bevelvoerder )
812011230201500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )

12:40:44 01-12-08 15 G BRAN gaarne contact rac DEN HAAG (GV) Centraal Station KONINGIN JULIANAPLEIN 10 Brandmelding PAC Station OV
812011240441500029 1500029 BRW Haaglanden ( OvD Noord )
812011240441500010 1500010 BRW Haaglanden ( Monitorcode RAC )
Den Haag Centraal Maandag 1 December 12:32
Oorzaak: Rond Den Haag Centraal rijden geen treinen in opdracht van de politie.
Verwachting: Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Reisadvies: Reizigers tussen Amersfoort en Den Haag Centraal reizen via Schiphol en D'Haag HS.
Reizigers tussen Utrecht Centraal en Den Haag Centraal reizen via R'dam C en D'Haag HS.
  maandag 1 december 2008 @ 13:49:33 #249
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_63667145
Klopt, er was een brandalarm afgegaan

O ja, en de treinen rijden al weer.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_63667157
Hoe dacht je dat het centraal station van Den Haag nog tot in de jaren 70 heette?



http://www.nicospilt.com/(...)Haag_Staatsspoor.JPG
  maandag 1 december 2008 @ 13:50:44 #251
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_63667174
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:49 schreef ikbenik het volgende:
Klopt, er was een brandalarm afgegaan
Volgens personeel van de NS op GV was er iets anders aan de hand waar ze verder geen uitspraken over mochten doen
pi_63667633
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:15 schreef James1988 het volgende:
al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.
Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.
  maandag 1 december 2008 @ 14:14:29 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63667762
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.
Dat kan ook natuurlijk. Ik weet niet of de Afsluitdijk dat houdt (vast wel). Misschien bij slecht weer wat afremmen...

Al hoeft dat natuurlijk ook niet als de hele Afsluitdijk met een koepel wordt bedekt, dan zal het daar altijd droog zijn, en zullen de treinen geen last hebben van wind enzo. Alleen kost het wel ongelofelijk veel meer, maar bij zo'n megaproject maakt een miljoentje meer of minder ook niet meer uit
  maandag 1 december 2008 @ 14:27:02 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63668011
puntje is alleen dat als er op de afsluitdijk iets gebeurt, je meteen met heel je trein in het water ligt. Misschien zijn daartegen nog wel wat voorzieningen nodig..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63668063
Joh, als we dan al zo bezig zijn graven we toch meteen een tunnel onder het ijsselmeer, daar hebben we met die tunnel in de HSL-Zuid al genoeg ervaring mee kunnen opdoen!
  maandag 1 december 2008 @ 14:30:55 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63668102
Met een aftakwisseltje onder het Monument voor een aansluiting op de Hanzelijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 14:33:41 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63668155
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
puntje is alleen dat als er op de afsluitdijk iets gebeurt, je meteen met heel je trein in het water ligt. Misschien zijn daartegen nog wel wat voorzieningen nodig..
Een goede, sterke overkapping wellicht?
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:29 schreef von_Preussen het volgende:
Joh, als we dan al zo bezig zijn graven we toch meteen een tunnel onder het ijsselmeer, daar hebben we met die tunnel in de HSL-Zuid al genoeg ervaring mee kunnen opdoen!
Vergeet de stofzuigers dan niet
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een aftakwisseltje onder het Monument voor een aansluiting op de Hanzelijn
Dat kan dan nog de moeite waard zijn ook
pi_63668171
En met onderweg twee overstapstations, tussen tunnel en afsluitdijk, op de bus die dan over de Afsluitdijk rijdt zodat de SP ook weer tevreden is.
  maandag 1 december 2008 @ 15:15:55 #259
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63669295
http://www.rtl.nl/programma/spoorvanleven/home/index.xml

Hopen dat dit niet net zoals op SBS6 (Spanning op het spoor) van die Prorail propaganda wordt
  maandag 1 december 2008 @ 15:34:20 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63669800
Zo zou een spoorbrug/snelweg-combinatie over de Afsluitdijk eruit kunnen zien:


De gaatjes in de buitenschil zijn luchtin- en uitlaten, zoveel mogelijk van glas natuurlijk. De smalle ruimtes aan de zijkant zijn de noodgangen, maar ik ben te lui om die ook te tekenen.

Gedaan met Paint.NET btw, heb geen Photoshop hier :-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 15:54:25 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63670444
Ik denk dat als jouw geheel af is, AnsaldoTilburg nog 100 jaar wacht met de levering van de stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63670876
Als het bedrijf dan überhaupt nog bestaat.
  maandag 1 december 2008 @ 18:30:34 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63674581
Woohoo, ik heb eindelijk ook eens ICL gehad De 1900 werd door ICL gedaan i.p.v. ICK

ICL is tof.
  maandag 1 december 2008 @ 18:38:27 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63674731
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:30 schreef James1988 het volgende:
Woohoo, ik heb eindelijk ook eens ICL gehad De 1900 werd door ICL gedaan i.p.v. ICK

ICL is tof.
Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hè?

Ik vind ICK trouwens lekkerder zitten dan ICL.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 01-12-2008 19:28:46 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 december 2008 @ 19:29:26 #265
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63675952
Vandaag reed de Dead Burned Magnesium trein weer naar Leer:



En een mislukte foto, maar de intentie was leuk:

  maandag 1 december 2008 @ 19:32:31 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63676046
zo zo, wat een hoop sporen daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 19:40:23 #267
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676276
De twee voorste sporen zijn buiten dienst, daar zitten stop-ontspoorblokken op.
De twee sporen rechts waar die goederentreinen op rijden zijn sporen 4 + 3 En daar weer rechts van zijn sporen 2 + 1
  maandag 1 december 2008 @ 19:46:38 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63676443
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:29 schreef Wadloper het volgende:
En een mislukte foto, maar de intentie was leuk:
Ja, echt baggerlicht...

Overigens is afgelopen weekend de Soesterlijn definitief losgelegd van de hoofdsporen Hilversum - Amersfoort. Nieuwe bordjes op het perron voor Fles.

Alleen jammer dat het allemaal standaard bordjes zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 december 2008 @ 19:47:45 #269
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676485
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, echt baggerlicht...
Tja, dat heb je als de zon bijna onder is
Ik heb de beste foto uitgezocht, maar die met 2 goederenlocs vond ik alsnog wel leuk om even te laten zien

Daarom heb ik er ook bij gezet: De intentie was leuk
pi_63676530
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:40 schreef Wadloper het volgende:
De twee voorste sporen zijn buiten dienst, daar zitten stop-ontspoorblokken op.
De twee sporen rechts waar die goederentreinen op rijden zijn sporen 4 + 3 En daar weer rechts van zijn sporen 2 + 1
Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 19:51:07 ]
  maandag 1 december 2008 @ 19:54:18 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676680
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.
Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terug
  maandag 1 december 2008 @ 19:59:01 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63676817
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:47 schreef Wadloper het volgende:

[..]
Daarom heb ik er ook bij gezet: De intentie was leuk
Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking. Ik heb ook zat van die net-niet-scherpe-treinen-door-baggerlicht foto's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 december 2008 @ 19:59:57 #273
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676852
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking. Ik heb ook zat van die net-niet-scherpe-treinen-door-baggerlicht foto's.
Weet ik Duvel
Maar ik zeg het er toch maar even bij
pi_63676872
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:54 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terug
Die sporen zijn ook niet voor reizigers maar voor goederentreinen.



Hier zie je het geheel van de andere kant. Goederentreinen kunnen langs het perron van de losplaats rijden, waar stukgoederen uit de wagons kunnen worden gehaald.

Zulke losplaatsen had je vroeger zowat overal, maar die zijn bijna allemaal gesloopt omdat stukgoederen tegenwoordig met de vrachtauto worden vervoerd. Dat hier nog een werkende losplaats is, is dus best bijzonder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 20:01:34 ]
  maandag 1 december 2008 @ 20:11:13 #275
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63677184
Ik snap je punt Igen
Ik woon zelf daar vlakbij, dus ik weet hoe Zuidbroek eruit ziet
  maandag 1 december 2008 @ 20:15:18 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63677294
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hè?
Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.
quote:
Ik vind ICK trouwens lekkerder zitten dan ICL.
Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.
  maandag 1 december 2008 @ 20:32:20 #277
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63677785
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.
[..]

Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.
Fappen? Het woord swaffelen vind ik net iets leuker.
  maandag 1 december 2008 @ 20:35:06 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63677862
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die blaters bij de SP. Roepen kunnen ze wel, maar daar blijft het gelukkig dan vaak ook bij.
Daarom hoop ik ook dat ze bij de volgende verkiezingen weggevaagd worden. Ik heb een diepgewortelde haat tegen alles wat maar ook connectie heeft met het syndicale milieu (lees: maffia).
pi_63677868
Wachtend op een tochtig Amsterdam-Zuid vroeg ik mij vandaag iets af, misschien weten jullie het:
De trein krijgt zijn stroom vanaf een pick-up heet dat zo? die over de bovenleiding glijdt. Maar slijt die bovenleiding nou niet heel hard? Zo nee, waarom niet? Indien ja, hoevaak wordt de leiding dan vervangen?

Thanks!
  maandag 1 december 2008 @ 20:38:47 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63677990
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:35 schreef DonJames het volgende:
Wachtend op een tochtig Amsterdam-Zuid vroeg ik mij vandaag iets af, misschien weten jullie het:
De trein krijgt zijn stroom vanaf een pick-up heet dat zo? die over de bovenleiding glijdt. Maar slijt die bovenleiding nou niet heel hard? Zo nee, waarom niet? Indien ja, hoevaak wordt de leiding dan vervangen?

Thanks!
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf. Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 20:39:28 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63678021
Ze krijgen hun stroom idd via de pantograaf. Met de slijtage van de bovenleiding valt het wel mee. Een pantograaf is veel eerder versleten. Daarom zigzagt de waslijn ook om die slijtage te beperken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63678321
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf. Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
de vingerverf bridage vervangt ze op drukke trajecten na zo`n 10 jaar geloof ik

als ze al niet eerder naar beneden gekomen zijn
  maandag 1 december 2008 @ 20:53:55 #284
136283 knars
Teethgrinder
pi_63678489
Op zich vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de SP het over die extraatjes op het spoor heeft. Ook al is het grotendeels oud nieuws, een beetje extra steun voor leuke toevoegingen is nooit weg
  maandag 1 december 2008 @ 21:18:20 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63679365
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef knars het volgende:
Op zich vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de SP het over die extraatjes op het spoor heeft. Ook al is het grotendeels oud nieuws, een beetje extra steun voor leuke toevoegingen is nooit weg
True that
pi_63679452
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

True that
  maandag 1 december 2008 @ 21:49:24 #287
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63680515
Ik wil een metro in Utrecht met een stop bij het Griftpark, kan de SP dat niet ff fixen??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63681334
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf. Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ze krijgen hun stroom idd via de pantograaf. Met de slijtage van de bovenleiding valt het wel mee. Een pantograaf is veel eerder versleten. Daarom zigzagt de waslijn ook om die slijtage te beperken.
Ah, best eenvoudig dus eigenlijk. Bedankt, weer een mysterie opgelost
pi_63683083
Lol ik ontdekte iets vandaag via Wiki, zal bij jullie wel bekend zijn?


Dat de AM96 als doorloopkop gebruikt kan worden, alleen kan ik jammer genoeg geen duidelijke foto's van vinden.
............................
  maandag 1 december 2008 @ 23:23:41 #290
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63684040
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:54 schreef sander89 het volgende:
Lol ik ontdekte iets vandaag via Wiki, zal bij jullie wel bekend zijn?

[ afbeelding ]
Dat de AM96 als doorloopkop gebruikt kan worden, alleen kan ik jammer genoeg geen duidelijke foto's van vinden.
Heet ook de Deense Neus omdat zulke treinstellen ook in Denemarken rondrijden, zowel diesels als elektro's. De oude stoptreinen (AM 62 e.v.) zijn eveneens voorzien van doorloopkoppen, diezelfde treinen waarvan de prototypes geen deuren aan de zijkant hadden.

Hier een plaatje van een rasechte Deense Neus:


En hieronder nog hoe twee Deense Neuzen elkaar kussen:


[ Bericht 14% gewijzigd door Ofyles2 op 01-12-2008 23:29:28 ]
  maandag 1 december 2008 @ 23:28:04 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63684163
De Belgische Deense neuzen zijn overigens wel een stuk mooier dan de Deense Deense neuzen natuurlijk. Overigens wordt er in Zweden en waarschijnlijk ook in Denemarken gewoon standaard 180 km/h gereden met die dingen. Madness. Bedenk even iets met stroomlijn of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 23:28:10 #292
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63684173
wanneer gaan ze die nieuwe ICE 3 aan de NS leveren voor de HSL
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 1 december 2008 @ 23:31:52 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63684290
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De Belgische Deense neuzen zijn overigens wel een stuk mooier dan de Deense Deense neuzen natuurlijk. Overigens wordt er in Zweden en waarschijnlijk ook in Denemarken gewoon standaard 180 km/h gereden met die dingen. Madness. Bedenk even iets met stroomlijn of zo.
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).

Ik zou de hoge snelheid eerder zoeken bij het spanningsnet van Denemarken en Zweden (respectievelijk 25 kV en 15 kV, wisselspanning).
  maandag 1 december 2008 @ 23:36:58 #294
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63684415
Overigens zijn enkele Belgische Deense Neuzen ook voorbereid op snelheden tot 180 km/h.
  maandag 1 december 2008 @ 23:38:01 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63684435
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).
Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).
Overigens wist ik niet dat de X2000 ook tot Kopenhagen reed. Is dat nieuw of zo? Vorig jaar was dat nog niet iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63684602
In de IC3 heb ik nog deze zomer gezeten, dat was de nieuwst versie die dus over de Sontbrug gaat, zit echt heel fijn en is ook aardig luxe.

Deze foto heb ik nog gevonden van een doorlopkop van een AM96.
............................
  dinsdag 2 december 2008 @ 00:37:52 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63685711
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).
Overigens wist ik niet dat de X2000 ook tot Kopenhagen reed. Is dat nieuw of zo? Vorig jaar was dat nog niet iig.
http://en.wikipedia.org/wiki/X_2000
Al sinds een hele tijd naar Kopenhagen. Er reed ook een HSL naar Oslo, maar vanwege financiële onvolkomenheden en een concurrentie-/predatiestrijd is deze geen onderdeel van de X2000 meer.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:38:34 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63688229
Oh inderdaad, ik zie het Weleens in gezeten trouwens? Echt iets voor kerels van 1,90+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63688325
Waar the f*ck blijft het bedieningspaneel voor de machinist dan eigenlijk... :s
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:52:47 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63688399
Volgens mij klapt dat opzij weg.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:54:47 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63688429
En topic vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')