abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 1 december 2008 @ 13:50:44 #251
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_63667174
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:49 schreef ikbenik het volgende:
Klopt, er was een brandalarm afgegaan
Volgens personeel van de NS op GV was er iets anders aan de hand waar ze verder geen uitspraken over mochten doen
pi_63667633
quote:
Op maandag 1 december 2008 13:15 schreef James1988 het volgende:
al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.
Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.
  maandag 1 december 2008 @ 14:14:29 #253
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63667762
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:08 schreef Socios het volgende:

[..]

Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.
Dat kan ook natuurlijk. Ik weet niet of de Afsluitdijk dat houdt (vast wel). Misschien bij slecht weer wat afremmen...

Al hoeft dat natuurlijk ook niet als de hele Afsluitdijk met een koepel wordt bedekt, dan zal het daar altijd droog zijn, en zullen de treinen geen last hebben van wind enzo. Alleen kost het wel ongelofelijk veel meer, maar bij zo'n megaproject maakt een miljoentje meer of minder ook niet meer uit
  maandag 1 december 2008 @ 14:27:02 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63668011
puntje is alleen dat als er op de afsluitdijk iets gebeurt, je meteen met heel je trein in het water ligt. Misschien zijn daartegen nog wel wat voorzieningen nodig..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63668063
Joh, als we dan al zo bezig zijn graven we toch meteen een tunnel onder het ijsselmeer, daar hebben we met die tunnel in de HSL-Zuid al genoeg ervaring mee kunnen opdoen!
  maandag 1 december 2008 @ 14:30:55 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63668102
Met een aftakwisseltje onder het Monument voor een aansluiting op de Hanzelijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 14:33:41 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63668155
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
puntje is alleen dat als er op de afsluitdijk iets gebeurt, je meteen met heel je trein in het water ligt. Misschien zijn daartegen nog wel wat voorzieningen nodig..
Een goede, sterke overkapping wellicht?
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:29 schreef von_Preussen het volgende:
Joh, als we dan al zo bezig zijn graven we toch meteen een tunnel onder het ijsselmeer, daar hebben we met die tunnel in de HSL-Zuid al genoeg ervaring mee kunnen opdoen!
Vergeet de stofzuigers dan niet
quote:
Op maandag 1 december 2008 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een aftakwisseltje onder het Monument voor een aansluiting op de Hanzelijn
Dat kan dan nog de moeite waard zijn ook
pi_63668171
En met onderweg twee overstapstations, tussen tunnel en afsluitdijk, op de bus die dan over de Afsluitdijk rijdt zodat de SP ook weer tevreden is.
  maandag 1 december 2008 @ 15:15:55 #259
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_63669295
http://www.rtl.nl/programma/spoorvanleven/home/index.xml

Hopen dat dit niet net zoals op SBS6 (Spanning op het spoor) van die Prorail propaganda wordt
  maandag 1 december 2008 @ 15:34:20 #260
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63669800
Zo zou een spoorbrug/snelweg-combinatie over de Afsluitdijk eruit kunnen zien:


De gaatjes in de buitenschil zijn luchtin- en uitlaten, zoveel mogelijk van glas natuurlijk. De smalle ruimtes aan de zijkant zijn de noodgangen, maar ik ben te lui om die ook te tekenen.

Gedaan met Paint.NET btw, heb geen Photoshop hier :-)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 15:54:25 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63670444
Ik denk dat als jouw geheel af is, AnsaldoTilburg nog 100 jaar wacht met de levering van de stellen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63670876
Als het bedrijf dan überhaupt nog bestaat.
  maandag 1 december 2008 @ 18:30:34 #263
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63674581
Woohoo, ik heb eindelijk ook eens ICL gehad De 1900 werd door ICL gedaan i.p.v. ICK

ICL is tof.
  maandag 1 december 2008 @ 18:38:27 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63674731
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:30 schreef James1988 het volgende:
Woohoo, ik heb eindelijk ook eens ICL gehad De 1900 werd door ICL gedaan i.p.v. ICK

ICL is tof.
Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hč?

Ik vind ICK trouwens lekkerder zitten dan ICL.

[ Bericht 3% gewijzigd door Duvel op 01-12-2008 19:28:46 ]
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 december 2008 @ 19:29:26 #265
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63675952
Vandaag reed de Dead Burned Magnesium trein weer naar Leer:



En een mislukte foto, maar de intentie was leuk:

  maandag 1 december 2008 @ 19:32:31 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63676046
zo zo, wat een hoop sporen daar
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 19:40:23 #267
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676276
De twee voorste sporen zijn buiten dienst, daar zitten stop-ontspoorblokken op.
De twee sporen rechts waar die goederentreinen op rijden zijn sporen 4 + 3 En daar weer rechts van zijn sporen 2 + 1
  maandag 1 december 2008 @ 19:46:38 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63676443
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:29 schreef Wadloper het volgende:
En een mislukte foto, maar de intentie was leuk:
Ja, echt baggerlicht...

Overigens is afgelopen weekend de Soesterlijn definitief losgelegd van de hoofdsporen Hilversum - Amersfoort. Nieuwe bordjes op het perron voor Fles.

Alleen jammer dat het allemaal standaard bordjes zijn.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 december 2008 @ 19:47:45 #269
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676485
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:46 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, echt baggerlicht...
Tja, dat heb je als de zon bijna onder is
Ik heb de beste foto uitgezocht, maar die met 2 goederenlocs vond ik alsnog wel leuk om even te laten zien

Daarom heb ik er ook bij gezet: De intentie was leuk
pi_63676530
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:40 schreef Wadloper het volgende:
De twee voorste sporen zijn buiten dienst, daar zitten stop-ontspoorblokken op.
De twee sporen rechts waar die goederentreinen op rijden zijn sporen 4 + 3 En daar weer rechts van zijn sporen 2 + 1
Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 19:51:07 ]
  maandag 1 december 2008 @ 19:54:18 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676680
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.
Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terug
  maandag 1 december 2008 @ 19:59:01 #272
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63676817
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:47 schreef Wadloper het volgende:

[..]
Daarom heb ik er ook bij gezet: De intentie was leuk
Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking. Ik heb ook zat van die net-niet-scherpe-treinen-door-baggerlicht foto's.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 1 december 2008 @ 19:59:57 #273
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63676852
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:59 schreef Duvel het volgende:

[..]

Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking. Ik heb ook zat van die net-niet-scherpe-treinen-door-baggerlicht foto's.
Weet ik Duvel
Maar ik zeg het er toch maar even bij
pi_63676872
quote:
Op maandag 1 december 2008 19:54 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terug
Die sporen zijn ook niet voor reizigers maar voor goederentreinen.



Hier zie je het geheel van de andere kant. Goederentreinen kunnen langs het perron van de losplaats rijden, waar stukgoederen uit de wagons kunnen worden gehaald.

Zulke losplaatsen had je vroeger zowat overal, maar die zijn bijna allemaal gesloopt omdat stukgoederen tegenwoordig met de vrachtauto worden vervoerd. Dat hier nog een werkende losplaats is, is dus best bijzonder.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2008 20:01:34 ]
  maandag 1 december 2008 @ 20:11:13 #275
148385 Wadloper
Noorderling
pi_63677184
Ik snap je punt Igen
Ik woon zelf daar vlakbij, dus ik weet hoe Zuidbroek eruit ziet
  maandag 1 december 2008 @ 20:15:18 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63677294
quote:
Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hč?
Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.
quote:
Ik vind ICK trouwens lekkerder zitten dan ICL.
Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.
  maandag 1 december 2008 @ 20:32:20 #277
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63677785
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.
[..]

Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.
Fappen? Het woord swaffelen vind ik net iets leuker.
  maandag 1 december 2008 @ 20:35:06 #278
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63677862
quote:
Op maandag 1 december 2008 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die blaters bij de SP. Roepen kunnen ze wel, maar daar blijft het gelukkig dan vaak ook bij.
Daarom hoop ik ook dat ze bij de volgende verkiezingen weggevaagd worden. Ik heb een diepgewortelde haat tegen alles wat maar ook connectie heeft met het syndicale milieu (lees: maffia).
pi_63677868
Wachtend op een tochtig Amsterdam-Zuid vroeg ik mij vandaag iets af, misschien weten jullie het:
De trein krijgt zijn stroom vanaf een pick-up heet dat zo? die over de bovenleiding glijdt. Maar slijt die bovenleiding nou niet heel hard? Zo nee, waarom niet? Indien ja, hoevaak wordt de leiding dan vervangen?

Thanks!
  maandag 1 december 2008 @ 20:38:47 #281
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_63677990
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:35 schreef DonJames het volgende:
Wachtend op een tochtig Amsterdam-Zuid vroeg ik mij vandaag iets af, misschien weten jullie het:
De trein krijgt zijn stroom vanaf een pick-up heet dat zo? die over de bovenleiding glijdt. Maar slijt die bovenleiding nou niet heel hard? Zo nee, waarom niet? Indien ja, hoevaak wordt de leiding dan vervangen?

Thanks!
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf. Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport maandag 1 december 2008 @ 20:39:28 #282
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_63678021
Ze krijgen hun stroom idd via de pantograaf. Met de slijtage van de bovenleiding valt het wel mee. Een pantograaf is veel eerder versleten. Daarom zigzagt de waslijn ook om die slijtage te beperken.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_63678321
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf. Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
de vingerverf bridage vervangt ze op drukke trajecten na zo`n 10 jaar geloof ik

als ze al niet eerder naar beneden gekomen zijn
  maandag 1 december 2008 @ 20:53:55 #284
136283 knars
Teethgrinder
pi_63678489
Op zich vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de SP het over die extraatjes op het spoor heeft. Ook al is het grotendeels oud nieuws, een beetje extra steun voor leuke toevoegingen is nooit weg
  maandag 1 december 2008 @ 21:18:20 #285
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63679365
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef knars het volgende:
Op zich vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de SP het over die extraatjes op het spoor heeft. Ook al is het grotendeels oud nieuws, een beetje extra steun voor leuke toevoegingen is nooit weg
True that
pi_63679452
quote:
Op maandag 1 december 2008 21:18 schreef James1988 het volgende:

[..]

True that
  maandag 1 december 2008 @ 21:49:24 #287
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_63680515
Ik wil een metro in Utrecht met een stop bij het Griftpark, kan de SP dat niet ff fixen??
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_63681334
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:

[..]

Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf. Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
quote:
Op maandag 1 december 2008 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ze krijgen hun stroom idd via de pantograaf. Met de slijtage van de bovenleiding valt het wel mee. Een pantograaf is veel eerder versleten. Daarom zigzagt de waslijn ook om die slijtage te beperken.
Ah, best eenvoudig dus eigenlijk. Bedankt, weer een mysterie opgelost
pi_63683083
Lol ik ontdekte iets vandaag via Wiki, zal bij jullie wel bekend zijn?


Dat de AM96 als doorloopkop gebruikt kan worden, alleen kan ik jammer genoeg geen duidelijke foto's van vinden.
............................
  maandag 1 december 2008 @ 23:23:41 #290
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63684040
quote:
Op maandag 1 december 2008 22:54 schreef sander89 het volgende:
Lol ik ontdekte iets vandaag via Wiki, zal bij jullie wel bekend zijn?

[ afbeelding ]
Dat de AM96 als doorloopkop gebruikt kan worden, alleen kan ik jammer genoeg geen duidelijke foto's van vinden.
Heet ook de Deense Neus omdat zulke treinstellen ook in Denemarken rondrijden, zowel diesels als elektro's. De oude stoptreinen (AM 62 e.v.) zijn eveneens voorzien van doorloopkoppen, diezelfde treinen waarvan de prototypes geen deuren aan de zijkant hadden.

Hier een plaatje van een rasechte Deense Neus:


En hieronder nog hoe twee Deense Neuzen elkaar kussen:


[ Bericht 14% gewijzigd door Ofyles2 op 01-12-2008 23:29:28 ]
  maandag 1 december 2008 @ 23:28:04 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63684163
De Belgische Deense neuzen zijn overigens wel een stuk mooier dan de Deense Deense neuzen natuurlijk. Overigens wordt er in Zweden en waarschijnlijk ook in Denemarken gewoon standaard 180 km/h gereden met die dingen. Madness. Bedenk even iets met stroomlijn of zo.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 1 december 2008 @ 23:28:10 #292
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_63684173
wanneer gaan ze die nieuwe ICE 3 aan de NS leveren voor de HSL
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  maandag 1 december 2008 @ 23:31:52 #293
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63684290
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De Belgische Deense neuzen zijn overigens wel een stuk mooier dan de Deense Deense neuzen natuurlijk. Overigens wordt er in Zweden en waarschijnlijk ook in Denemarken gewoon standaard 180 km/h gereden met die dingen. Madness. Bedenk even iets met stroomlijn of zo.
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).

Ik zou de hoge snelheid eerder zoeken bij het spanningsnet van Denemarken en Zweden (respectievelijk 25 kV en 15 kV, wisselspanning).
  maandag 1 december 2008 @ 23:36:58 #294
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63684415
Overigens zijn enkele Belgische Deense Neuzen ook voorbereid op snelheden tot 180 km/h.
  maandag 1 december 2008 @ 23:38:01 #295
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63684435
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).
Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).
Overigens wist ik niet dat de X2000 ook tot Kopenhagen reed. Is dat nieuw of zo? Vorig jaar was dat nog niet iig.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63684602
In de IC3 heb ik nog deze zomer gezeten, dat was de nieuwst versie die dus over de Sontbrug gaat, zit echt heel fijn en is ook aardig luxe.

Deze foto heb ik nog gevonden van een doorlopkop van een AM96.
............................
  dinsdag 2 december 2008 @ 00:37:52 #297
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_63685711
quote:
Op maandag 1 december 2008 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).
Overigens wist ik niet dat de X2000 ook tot Kopenhagen reed. Is dat nieuw of zo? Vorig jaar was dat nog niet iig.
http://en.wikipedia.org/wiki/X_2000
Al sinds een hele tijd naar Kopenhagen. Er reed ook een HSL naar Oslo, maar vanwege financiële onvolkomenheden en een concurrentie-/predatiestrijd is deze geen onderdeel van de X2000 meer.
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:38:34 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_63688229
Oh inderdaad, ik zie het Weleens in gezeten trouwens? Echt iets voor kerels van 1,90+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_63688325
Waar the f*ck blijft het bedieningspaneel voor de machinist dan eigenlijk... :s
  dinsdag 2 december 2008 @ 08:52:47 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_63688399
Volgens mij klapt dat opzij weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')