Volgens personeel van de NS op GV was er iets anders aan de hand waar ze verder geen uitspraken over mochten doenquote:
Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.quote:Op maandag 1 december 2008 13:15 schreef James1988 het volgende:
al moet je op de Afsluitdijk zelf misschien maar wel wat afremmen, tot 160 km/h ofzo.
Dat kan ook natuurlijk. Ik weet niet of de Afsluitdijk dat houdt (vast wel). Misschien bij slecht weer wat afremmen...quote:Op maandag 1 december 2008 14:08 schreef Socios het volgende:
[..]
Waarom? Ik dacht juist dat stuk lekker doorraggen. Mooi rood stukje van 300 km/u. Hele afsluitdijk in 6 minuten.
Een goede, sterke overkapping wellicht?quote:Op maandag 1 december 2008 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
puntje is alleen dat als er op de afsluitdijk iets gebeurt, je meteen met heel je trein in het water ligt. Misschien zijn daartegen nog wel wat voorzieningen nodig..
Vergeet de stofzuigers dan nietquote:Op maandag 1 december 2008 14:29 schreef von_Preussen het volgende:
Joh, als we dan al zo bezig zijn graven we toch meteen een tunnel onder het ijsselmeer, daar hebben we met die tunnel in de HSL-Zuid al genoeg ervaring mee kunnen opdoen!
Dat kan dan nog de moeite waard zijn ookquote:Op maandag 1 december 2008 14:30 schreef Dr_Flash het volgende:
Met een aftakwisseltje onder het Monument voor een aansluiting op de Hanzelijn
Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hč?quote:Op maandag 1 december 2008 18:30 schreef James1988 het volgende:
Woohoo, ik heb eindelijk ook eens ICL gehadDe 1900 werd door ICL gedaan i.p.v. ICK
ICL is tof.
Ja, echt baggerlicht...quote:Op maandag 1 december 2008 19:29 schreef Wadloper het volgende:
En een mislukte foto, maar de intentie was leuk:
Tja, dat heb je als de zon bijna onder isquote:
Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.quote:Op maandag 1 december 2008 19:40 schreef Wadloper het volgende:
De twee voorste sporen zijn buiten dienst, daar zitten stop-ontspoorblokken op.
De twee sporen rechts waar die goederentreinen op rijden zijn sporen 4 + 3En daar weer rechts van zijn sporen 2 + 1
Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terugquote:Op maandag 1 december 2008 19:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Die twee voorste sporen zijn officieel nog steeds in gebruik. Die stop-ontspoorblokken kunnen worden weggeklapt als er een trein langs moet. Maar in de praktijk zal dat wel nooit gebeuren.
Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking.quote:Op maandag 1 december 2008 19:47 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Daarom heb ik er ook bij gezet: De intentie was leuk
Weet ik Duvelquote:Op maandag 1 december 2008 19:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Was ook niet lullig bedoel hoor, die opmerking.Ik heb ook zat van die net-niet-scherpe-treinen-door-baggerlicht foto's.
Die sporen zijn ook niet voor reizigers maar voor goederentreinen.quote:Op maandag 1 december 2008 19:54 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Ja oke... Ik heb er wel 1x een nieuwe ballast trein zien staan op het recht doorgaande spoor, maar nooit echt een reizigerstrein. Die ballastwagens waren ongeveer 2 jaar terug
Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.quote:Op maandag 1 december 2008 18:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je hebt je fapsel toch wel netjes opgeruimd hč?
Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.quote:Ik vind ICK trouwens lekkerder zitten dan ICL.
Fappen? Het woord swaffelen vind ik net iets leuker.quote:Op maandag 1 december 2008 20:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het was ICL, geen VIRM-4. Ik fap niet in een ICL.
[..]
Mja, kwestie van voorkeur. ICL vind ik fijner, opener dan ICK.
Daarom hoop ik ook dat ze bij de volgende verkiezingen weggevaagd worden. Ik heb een diepgewortelde haat tegen alles wat maar ook connectie heeft met het syndicale milieu (lees: maffia).quote:Op maandag 1 december 2008 11:41 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk die blaters bij de SP. Roepen kunnen ze wel, maar daar blijft het gelukkig dan vaak ook bij.
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf.quote:Op maandag 1 december 2008 20:35 schreef DonJames het volgende:
Wachtend op een tochtig Amsterdam-Zuid vroeg ik mij vandaag iets af, misschien weten jullie het:
De trein krijgt zijn stroom vanaf een pick-up heet dat zo? die over de bovenleiding glijdt. Maar slijt die bovenleiding nou niet heel hard? Zo nee, waarom niet? Indien ja, hoevaak wordt de leiding dan vervangen?
Thanks!
de vingerverf bridage vervangt ze op drukke trajecten na zo`n 10 jaar geloof ikquote:Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf.Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
True thatquote:Op maandag 1 december 2008 20:53 schreef knars het volgende:
Op zich vind ik het eigenlijk helemaal niet zo erg dat de SP het over die extraatjes op het spoor heeft. Ook al is het grotendeels oud nieuws, een beetje extra steun voor leuke toevoegingen is nooit weg
quote:Op maandag 1 december 2008 20:38 schreef Duvel het volgende:
[..]
Het ding dat stroom afneemt, heet een stroomafnemer of pantograaf.Op de pantograaf zitten sleepstukken, gemaakt van een materiaal waar voornamelijk koolstof in zit. Het voordeel is dat koolstof vrij zacht is, en toch geleidt. M.a.w.: de sleepstukken slijten veel harder dan de bovenleiding, maar zijn ook veel makkelijker te vervangen. De levensduur van de rijdraad, het deel van de bovenleiding waar de sleepstukken langs glijden, is afhankelijk van het aantal "stroomafnemerpassages". Volgens mij gaan de rijdraden iets van 10 tot 20 jaar mee.
Ah, best eenvoudig dus eigenlijk. Bedankt, weer een mysterie opgelostquote:Op maandag 1 december 2008 20:39 schreef Peterselieman het volgende:
Ze krijgen hun stroom idd via de pantograaf. Met de slijtage van de bovenleiding valt het wel mee. Een pantograaf is veel eerder versleten. Daarom zigzagt de waslijn ook om die slijtage te beperken.
Heet ook de Deense Neus omdat zulke treinstellen ook in Denemarken rondrijden, zowel diesels als elektro's. De oude stoptreinen (AM 62 e.v.) zijn eveneens voorzien van doorloopkoppen, diezelfde treinen waarvan de prototypes geen deuren aan de zijkant hadden.quote:Op maandag 1 december 2008 22:54 schreef sander89 het volgende:
Lol ik ontdekte iets vandaag via Wiki, zal bij jullie wel bekend zijn?
[ afbeelding ]
Dat de AM96 als doorloopkop gebruikt kan worden, alleen kan ik jammer genoeg geen duidelijke foto's van vinden.
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).quote:Op maandag 1 december 2008 23:28 schreef Dr_Flash het volgende:
De Belgische Deense neuzen zijn overigens wel een stuk mooier dan de Deense Deense neuzen natuurlijk. Overigens wordt er in Zweden en waarschijnlijk ook in Denemarken gewoon standaard 180 km/h gereden met die dingen. Madness. Bedenk even iets met stroomlijn of zo.
Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).quote:Op maandag 1 december 2008 23:31 schreef Ofyles2 het volgende:
Dat is dan ook meteen de maximumsnelheid van de Deense Neuzen. Enkele treinen verzorgen samen met de X2000 ritten over de Sontbrug, 3 keer per uur (straks zelfs 4 keer per uur).
http://en.wikipedia.org/wiki/X_2000quote:Op maandag 1 december 2008 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maximum toegelaten snelheid ja. Dat betekent dus al dat ze getest en okee bevonden zijn op 198 km/h (Vmax + 10% ).
Overigens wist ik niet dat de X2000 ook tot Kopenhagen reed. Is dat nieuw of zo? Vorig jaar was dat nog niet iig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |