abonnement Unibet Coolblue
pi_62325281



Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je dan ook alles kwijt over recente ontwikkelingen op de financiële markten. Komt die recessie er nu wel of niet? Wat doen de Europese en Amerikaanse centrale banken met de hoge inflatie? Waar ligt de bodem voor de AEX en de Dow? Gaat de olieprijs nu op weg naar de 200 dollar? Komt die val van de dollar er ooit, is het een sluipmoordenaar of is dit een tijdelijke dip voor een sterke munt? Bulls, Bears & Bucks is hèt topic voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord op één van deze vragen...

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.

Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01: Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02: Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03: De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07: 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08: Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09: 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar
Bulls, Bears & Bucks #11: Euro 1,60 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over
Bulls, Bears & Bucks #15: 400 punten sneuvelt
Bulls, Bears & Bucks #16: Weer bloedbad op beurzen
Bulls, Bears & Bucks #17: Beren nemen het roer weer over
Bulls, Bears & Bucks #18: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #19: Lehman Brothers aan de beurt?
Bulls, Bears & Bucks #20: Lehman failliet, Merrill overgenomen
Bulls, Bears & Bucks #21: Wall Street struikelt over bankencrisis
Bulls, Bears & Bucks #22: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #23: Vertrouwen is nul
Bulls, Bears & Bucks #24: Short squeeze
Bulls, Bears & Bucks #25: Shiny happy people
Bulls, Bears & Bucks #26: De moeder van alle bail-outs.
Bulls, Bears & Bucks #27: Erop, erover of eronder? Wie weet.
Bulls, Bears & Bucks #28: Reddingsplan VS verworpen
Bulls, Bears & Bucks #29: The 30's revival
Bulls, Bears & Bucks #30: Wall Street stuitert terug
Bulls, Bears & Bucks #31: Reeks bloedrode maandagen duurt voort
Bulls, Bears & Bucks #32: Just another manic Monday
Bulls, Bears & Bucks #33: Free-fall for all!
Bulls, Bears & Bucks #34: Dow duikt onder 10.000 punten
Bulls, Bears & Bucks #35: Nog geen einde aan glijbaan
Bulls, Bears & Bucks #36: The Wildest Rollercoaster Ride
Bulls, Bears, & Bucks # 37: Wall Street capituleert
Bulls, Bears, & Bucks # 38: Beurzen wereldwijd onderuit
Bulls, Bears & Bucks #39: Mag ik één Zwarte Vrijdag van u
Bulls, Bears & Bucks #40: Dow breekt ook door 8000
Bulls, Bears & Bucks #41: AEX verliest 25% in een week
Bulls, Bears & Bucks #42: Op en neer, op en neer......


Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws en koersen
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)


Intraday en meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar


Euro/Dollar - intraday


Yen/Dollar


Pond/Euro


Dow Jones - 5 jaar


S&P 500 - 5 jaar


Dow Jones - intraday


Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday


AEX - 3 jaar


AEX - intraday


AEX / Dow Jones - 2 jaar


Hang Seng - 2 jaar


Hang Seng - intraday



OP

De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).

[ Bericht 50% gewijzigd door indahnesia.com op 12-10-2008 13:10:58 ]
pi_62325285
Mijn laatste post
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je kunt er lacherig over doen, maar aandelen zijn gewoon claims op echte assets.
De koopkracht van je salaris en je cash op de bank in termen van hoeveel assets je ermee kunt kopen is gewoon enorm toegenomen. Bij elke % dat de beurs daalt ben je rijker.

Je kunt binnen één seconde het geld omwisselen naar aandelen, en vervolgens heb je voor de rest van je leven recht op de winsten die de onderliggende bedrijven genereren. Je kunt nu met dezelfde hoeveelheid geld een 2x zo groot deel van die winsten krijgen dan een jaar geleden. Feitelijk dus een verdubbeling van je rijkdom.
uiteraard met een hoop 'maar' eraan vast. De grootste is nog wel een faillissement. Koop je morgen en gaat het bedrijf dinsdag failliet, dan krijg je de rest van je leven vrijwel zeker niets meer van dat bedrijf te zien natuurlijk.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 13:02:04 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62325349
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 12:58 schreef indahnesia.com het volgende:
Mijn laatste post
[..]

uiteraard met een hoop 'maar' eraan vast. De grootste is nog wel een faillissement. Koop je morgen en gaat het bedrijf dinsdag failliet, dan krijg je de rest van je leven vrijwel zeker niets meer van dat bedrijf te zien natuurlijk.
Precies diezelfde situatie had je gehad als je een jaar geleden voor de dubbele prijs had gekocht. Feit blijft dat je nu 2x zoveel kunt kopen (maar als 2x nul is natuurlijk nog steeds nul).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62325364
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62325388
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Precies diezelfde situatie had je gehad als je een jaar geleden voor de dubbele prijs had gekocht. Feit blijft dat je nu 2x zoveel kunt kopen (maar als 2x nul is natuurlijk nog steeds nul).
als je je geld vorig jaar al hebt uitgeven, kun je dat nu niet nog eens doen, dus heb je 50% verlies geleden, virtueel dan, want je hebt niet verkocht.
pi_62325403
Samengevat dus:



tvp
pi_62325457


Door dit soort opruiende teksten wordt 't negatieve gevoel bij burgers natuurlijk alleen maar groter . Echt zo'n Telegraaftoontje .
pi_62325467
Ik snap eigenlijk niet wat die reclame (?) bij GeenStijl doed, daar bovenin.

http://www.geenstijl.nl/
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 13:07:32 #9
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62325470
BTW: pas in de openingspost eens even de S&P500 grafiek en de Dow Jones grafiek aan naar een log schaal.



"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62325477
quote:
Mijn god en dat is een journalist van een gerenomeerd dagblad? Een failliet van onze banken lijkt nog een pretje bij dit opzichtige vertoon van het failliet van onze samenleving.
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
pi_62325492
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:07 schreef SeLang het volgende:
BTW: pas in de openingspost eens even de S&P500 grafiek en de Dow Jones grafiek aan naar een log schaal.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat zal ik wel ff doen..

wel schrikken trouwens, zo...
  Redactie Frontpage zondag 12 oktober 2008 @ 13:10:43 #12
145738 superworm
is erbij
pi_62325526
tvp
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_62325562
Wie zat er ook in de Wiki? Maak het maar af, want het werkt bij mij amper..
pi_62325587
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik snap eigenlijk niet wat die reclame (?) bij GeenStijl doed, daar bovenin.

http://www.geenstijl.nl/
blijkbaar heeft iemand daar een donker gevoel voor humor
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62325624
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:13 schreef simmu het volgende:

[..]

blijkbaar heeft iemand daar een donker gevoel voor humor
nah, ik vind hem wel geinig, maar er zit geen link achter of niets, dus ik snap de bedoeling niet helemaal. Dadelijk blijkt het van de RaboBank te zijn of zo
pi_62325731
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:15 schreef indahnesia.com het volgende:
nah, ik vind hem wel geinig, maar er zit geen link achter of niets, dus ik snap de bedoeling niet helemaal. Dadelijk blijkt het van de RaboBank te zijn of zo
Publiciteitsstunt, daar leven ze van .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62325743
op naar een nieuwe dag
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_62325751
En de klok gaat weer langzaam tikken voor opening in Azie.. Die arme jongens en meiden daar liggen nog lekker te maffen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 13:29:47 #19
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62325887
Zeg mensen,

Even slowchat e.d was leuk (ja, ik deed er zelf ook aan mee) maar zeg eens eerlijk, deze topicreeks is bijna een onzin topic geworden . Vergelijk dat eens met de kwalitatief goede reeks die we een paar weken geleden nog hadden. Toen waren er veel meer interessante discussies, goede artikels, etc.

Het unieke van deze reeks is dat hij al ver voor de kredietcrisis begon en we het hele ontvouwen van de crisis vanaf het begin hebben kunnen volgen door het posten van interessante stukjes, links en discussies.

Wat denken jullie ervan om de kwaliteit weer op te krikken en geen onnodige posts meer te doen? Dus alleen nog goede stukjes posten, goede inhoudelijke posts/ discussies en af en toe een paar leuke cartoons?

Wat denken jullie ervan?
(Retorische vraag dus AUB niet antwoorden, maar gewoon iets interessants posten over de crisis)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62325973
misschien beter gedragsregels opstellen:


  • geen onzinposts
  • altijd bronvermelding
  • opinie en feiten gescheiden houden
  • matig met de slowchat (alhoewel een beetje best mag hoor)
  • Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      zondag 12 oktober 2008 @ 13:42:01 #21
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_62326148
    Weet iemand eigenlijk wat er in dat 5-puntenplan van de G7 staat?
    Nicht ärgern, nur wundern!
    pi_62326179
    even een tvp
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_62326190
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 13:29 schreef SeLang het volgende:
    Zeg mensen,

    Even slowchat e.d was leuk (ja, ik deed er zelf ook aan mee) maar zeg eens eerlijk, deze topicreeks is bijna een onzin topic geworden . Vergelijk dat eens met de kwalitatief goede reeks die we een paar weken geleden nog hadden. Toen waren er veel meer interessante discussies, goede artikels, etc.

    Het unieke van deze reeks is dat hij al ver voor de kredietcrisis begon en we het hele ontvouwen van de crisis vanaf het begin hebben kunnen volgen door het posten van interessante stukjes, links en discussies.

    Wat denken jullie ervan om de kwaliteit weer op te krikken en geen onnodige posts meer te doen? Dus alleen nog goede stukjes posten, goede inhoudelijke posts/ discussies en af en toe een paar leuke cartoons?

    Wat denken jullie ervan?
    (Retorische vraag dus AUB niet antwoorden, maar gewoon iets interessants posten over de crisis)
    Denk dat 't morgen wel weer kwalitatief beter wordt . Vandaag is er niet veel nieuws te melden, zolang er nog volop vergaderd wordt .
    pi_62326208
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 13:29 schreef SeLang het volgende:
    Zeg mensen,

    Even slowchat e.d was leuk (ja, ik deed er zelf ook aan mee) maar .............
    Misschien een AEX slowchat topic openen?
    Dat hebben bijna alle subfora.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_62326305
    Als je een discussie over een specifiek onderwerp wil starten (bv aan de hand van een interessant artikel), dan kun je een nieuw topic openen in dit forum. Dat is prettig voor het overzicht én je artikel krijgt meer aandacht (want deze reeks gaat erg snel en de meeste mensen zullen niet alles bijlezen).

    BB&B is op dit moment een echt livetopic en daar is ook behoefte aan tijdens deze 'spannende' dagen Sterker nog, DEZE reeks (dus #1, heb ik het niet over De dag dat de dollar valt) is begonnen als livetopic. Ik ben niet sentimenteel van: zonde, hier staat de hele geschiedenis in en nu wordt het verkloot. Interessante artikelen, discussies kunnen nog steeds. En ze zijn er veel meer, dankzij dit forum!
    pi_62326324
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 13:45 schreef venomsnake het volgende:

    [..]

    Misschien een AEX slowchat topic openen?
    Dat hebben bijna alle subfora.
    Ik had maandag geloof ik een AEX livetopic geopend maar BB&B liep alsnog beter (met liveposts). Dit is gewoon het livetopic.
    pi_62326674
    Ach zolang het on-topic is zou ik het topic zijn eigen weg laten volgen binnen de perken. In deze "hetere tijden" heb je gewoon veel meer aandacht op FOK! dan in de reguliere beursmaanden. Zelf denk ik ook niet dat het een appel-appel vrgelijking is om dit topic te vergelijken met 4 weken geleden.

    Ik deel uiteraard de mening dat we een minimale kwaliteitsnorm dienen te handhaven maar gezien de postcount is dit topic interessant gebleken voor velen en is het een klassieker geworden op FOK!

    Buiten de ooooohhhh en ahhhhhhhh tijdens de beursperikelen zullen we moeten proberen het echte slowchatten te minimalizeren maar het mag niet ten koste te gaan van de gezelligheid want ook dat draagt bij aan het succesverhaal achter deze reeks. Trouwens, allemaal nieuws artikelen en grafieken is ook zo maar droge kost op een forum als FOK!.

    In ieder geval een top reeks.
    pi_62326689
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 13:52 schreef ItaloDancer het volgende:
    Als je een discussie over een specifiek onderwerp wil starten (bv aan de hand van een interessant artikel), dan kun je een nieuw topic openen in dit forum. Dat is prettig voor het overzicht én je artikel krijgt meer aandacht (want deze reeks gaat erg snel en de meeste mensen zullen niet alles bijlezen).

    BB&B is op dit moment een echt livetopic en daar is ook behoefte aan tijdens deze 'spannende' dagen Sterker nog, DEZE reeks (dus #1, heb ik het niet over De dag dat de dollar valt) is begonnen als livetopic. Ik ben niet sentimenteel van: zonde, hier staat de hele geschiedenis in en nu wordt het verkloot. Interessante artikelen, discussies kunnen nog steeds. En ze zijn er veel meer, dankzij dit forum!
    Hier komt inderdaad alles wel voorbij, alleen is het zondag nu. Morgen vast weer meer artikelen dan slowchat vermoed ik zo.
    pi_62326717
    http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=6397

    NOVA goes kapitalism:
    quote:
    DE AVOND VAN HET GROTE GELD (NOVA/NOS)

    Dinsdag 14 oktober vanuit café Dudok in Den Haag: Nederland 2, 21:00-23:00 (om 22:00 onderbroken door het NOS-journaal)

    De financiële crisis heeft Nederland definitief bereikt. Minister Bos stelt 20 miljard euro beschikbaar om de financiële sector te redden en koopt voor 16,8 miljard euro Fortis Nederland en ABN-AMRO. 125 duizend spaarders van Icesave kunnen voorlopig niet bij hun geld. En de aandelenkoersen blijven maar dalen.

    De angst begint om zich heen te grijpen. Hoewel politici, economen en bankiers (terecht) blijven herhalen dat de Nederlandse economie er goed voorstaat en de Nederlandse banken solide zijn, lijkt de angst niet te stoppen. Ook bij bankiers.

    Komt er weer een crisis? Is mijn spaargeld veilig? Is mijn pensioen veilig? Is mijn hypotheek veilig? Is mijn baan veilig? Allemaal terechte vragen waarop in een speciale 'Avond van het grote geld' wordt geprobeerd antwoord te geven.

    OPROEP
    Bent u spaarder van Icesave, was u rekeninghouder bij Van der Hoop-bankiers toen dat failliet ging, hebt u aandelen Fortis, bent u kleine belegger, hebt u een klein pensioen of bent u een kleine, zelfstandige ondernemer, en wilt u als publiek bij deze uitzending aanwezig zijn met de mogelijkheid wellicht een vraag te stellen, mail dan naar arnob.chakrabarty@novatv.nl.

    Presentatie: Twan Huys en Joost Karhof
    pi_62328390
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 13:53 schreef ItaloDancer het volgende:

    [..]

    Ik had maandag geloof ik een AEX livetopic geopend maar BB&B liep alsnog beter (met liveposts). Dit is gewoon het livetopic.
    Ok, Prima
    Dat livetopic was mij ontgaan.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_62328683
    Nu worden bij de belastingdienst ook alle spaarders bekend die bij IceSave waren gaan sparen.
    Niet iedereen zal ook de bedoeling hebben gehad om hun IJslandavontuur netjes aan de belastingdienst op te geven en op die manier flink minder belasting te betalen, was deze krisis niet geweest.....
    Wat trouwens een misdrijf is, fraude plegen (economisch delict).
    pi_62328686
    quote:
    "BRITSE OVERHEID NEEMT BANKEN OVER"
    ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
    De Britse regering zou maandag de
    controle over de Royal Bank of Scotland
    en HBOS overnemen. Dat schrijft de
    zondagskrant de Sunday Times.

    Volgens de krant heeft Royal Bank of
    Scotland (RBS) aan de Britse regering
    19 miljard euro gevraagd. HBOS, de
    belangrijkste verstrekker van
    vastgoedhypotheken, wil 12,7 miljard
    euro van de regering krijgen.

    De overheid zou daarmee 70% van het
    kapitaal van HBOS in handen krijgen en
    50% van de Royal Bank of Scotland. Ook
    in twee andere banken, Barclays en
    Lloyds TSB, zou de Britse staat fors
    participeren. Mogelijk wordt de beurs-
    handel in Londen maandag opgeschort.
    belgische teletext http://teletekst.een.be/tt_een.php?p=186&g=1&s=0&r=0&x=1
    Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
    pi_62328843
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 15:54 schreef pberends het volgende:

    [..]

    Iemand die 'm snapt?
    Ja eigenlijk wel, nonstop groei bij een economie gebaseerd op niet oneindige bronnen van grondstoffen
    is niet mogelijk je kan het wel geloven maar dan ben je of gek of econoom.
    Oneindige groei is niet mogelijk in ons huidige systeem.
    There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
      zondag 12 oktober 2008 @ 16:08:33 #36
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62328924
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 15:54 schreef pberends het volgende:

    [..]

    Iemand die 'm snapt?
    Yep, zeer goed zelfs en volg zijn filosofie zelfs door niet te werken

    Malthus
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 16:23:46 #37
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62329200
    quote:
    Beurzen Midden-Oosten onderuit door zorgen crisis
    12 oktober 2008, 15:08 | ANP
    RIYAD (AFN) - De beurzen in het Midden-Oosten leden zondag opnieuw stevige verliezen door aanhoudende zorgen over de financiële crisis. Op de beurs in Dubai sloot de hoofdindex 5,4 procent lager. De beurs in Saudi-Arabië kon niet profiteren van een renteverlaging door de Saudische centrale bank.

    De beleggers in het Midden-Oosten deden hun aandelen in de verkoop nadat het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zondagnacht niet tot concrete voorstellen kwam om de crisis te beteugelen. Ook de fors lagere olieprijs zette het sentiment onder druk. De olieprijs is met bijna 8 procent gedaald tot onder de 80 dollar per vat.

    Vorige week leden de beurzen in de Golfregio ook al zware verliezen, in navolging van de dramatische koersdalingen in Azië, Europa en de Verenigde Staten. De Nikkei in Tokio daalde vrijdag het sterkst sinds 1987 en de Dow sloot op het laagste punt in vijf jaar.

    Extra liquiditeit

    De Verenigde Arabische Emiraten maakten zondag bekend alle banktegoeden te zullen garanderen. Ook wordt extra liquiditeit in de markt gepompt om het banksysteem draaiende te houden. In audi-Arabië ging de rente zondag met een half procentpunt omlaag tot 5 procent. De hoofdindex in Riyad daalde echter 1,6 procent tot het laagste niveau sinds medio 2004.

    De grootste verliezen werden geleden op de beurs in Tel Aviv. De Israëlische beurs daalde ruim 15 procent, het zwaarste verlies in elf jaar. De handel in Israël werd zondag geopend na een vakantie van vier dagen. In Doha verloor de beurs 7,2 procent en de beurs in Egypte daalde 7,4 procent.
    Ik neem aan dat de beurzen in het Midden Oosten afgelopen vrijdag dicht waren (hun weekend is vrijdag-zaterdag) dus die dalingen zullen grotendeels nog een reactie zijn op de dalingen in Europa en de VS op vrijdag.

    Niet dat een besluiteloos IMF helpt overigens...
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      zondag 12 oktober 2008 @ 16:25:26 #38
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62329241
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 16:23 schreef SeLang het volgende:

    Niet dat een besluiteloos IMF helpt overigens...
    Kelderende olieprijzen evenmin
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_62330066
    speciale live uitzending vanavond om 22:30 op RTL4
    http://www.rtl.nl/(/actue(...)ra_kredietcrisis.xml
    namaste
      zondag 12 oktober 2008 @ 17:09:26 #40
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62330136
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 17:06 schreef Dulk het volgende:
    speciale live uitzending vanavond om 22:30 op RTL4
    http://www.rtl.nl/(/actue(...)ra_kredietcrisis.xml
    Zijn Bos en Wellink ook weer te zien
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_62330318
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 15:55 schreef gebrokenglas het volgende:
    Nu worden bij de belastingdienst ook alle spaarders bekend die bij IceSave waren gaan sparen.
    Niet iedereen zal ook de bedoeling hebben gehad om hun IJslandavontuur netjes aan de belastingdienst op te geven en op die manier flink minder belasting te betalen, was deze krisis niet geweest.....
    Wat trouwens een misdrijf is, fraude plegen (economisch delict).
    Wat een onzin. Elke rekening in IJsland heeft gewoon een vaste tegenrekening in NL, waarmee de rekeninghouder zich bij de eerste storting heeft geidentificeerd. De belastingdienst kan gewoon al het girale verkeer nagaan, en cash storten bij IceSave was niet mogelijk.

    Leg eens uit hoe mensen dan de BD hebben opgelicht?
    pi_62330406
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 16:08 schreef digitaLL het volgende:


    Yep, zeer goed zelfs en volg zijn filosofie zelfs door niet te werken

    Malthus
    Jij verwacht dat we nu aan de top zitten en een massasterfte gaan krijgen.

    Dan hadden ze het in de jaren 70 toch goed gemodelleerd ondanks de weinige factoren die de club van rome toen meenam.
      zondag 12 oktober 2008 @ 17:32:37 #43
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62330620
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 17:22 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Jij verwacht dat we nu aan de top zitten en een massasterfte gaan krijgen.

    Dan hadden ze het in de jaren 70 toch goed gemodelleerd ondanks de weinige factoren die de club van rome toen meenam.
    We zitten nog niet aan de top maar we hikken er tegen aan. Door de huidige crisis gaan wij misschien een xtje minder op vakantie. In arme landen is het van 1 boterham naar geen boterham en volgens mij kwamen dergelijke geluiden ook al vanuit de VN.
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
    pi_62330800
    tvp
    pi_62331050
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 16:04 schreef Sp00k13 het volgende:
    Ja eigenlijk wel, nonstop groei bij een economie gebaseerd op niet oneindige bronnen van grondstoffen
    is niet mogelijk je kan het wel geloven
    Jawel, je kunt de productiviteit verhogen, ofwel je gaat beter om met de grondstoffen die er tot je beschikking staan. Verder zijn er aardig wat grondstoffen die recyclebaar zijn. En daarnaast is het nog zo dat de gebruikte hoeveelheid grondstoffen veranderd over de tijd, kolen zijn momenteel niet meer zo in trek, 50 jaar geleden stookte iedereen zijn huis er mee.
    pi_62331202
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 17:56 schreef Bolkesteijn het volgende:

    [..]

    Jawel, je kunt de productiviteit verhogen, ofwel je gaat beter om met de grondstoffen die er tot je beschikking staan. Verder zijn er aardig wat grondstoffen die recyclebaar zijn. En daarnaast is het nog zo dat de gebruikte hoeveelheid grondstoffen veranderd over de tijd, kolen zijn momenteel niet meer zo in trek, 50 jaar geleden stookte iedereen zijn huis er mee.
    Daarnaast heb je altijd inflatie die als olie in door economie loopt om juist continue groei te garanderen?
      zondag 12 oktober 2008 @ 18:05:47 #47
    151456 Tokamak
    Bad shrooms...
    pi_62331219
    tvp
    pi_62332133
    http://www.nu.nl/news/178(...)-aandeelhouders.html

    Nog "even geduld" voor de Fortis aandeelhouders. Ach ja beleggen moet je nooit doen met geld dat je niet kan missen.
    pi_62332637
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 17:17 schreef Wokkel het volgende:

    [..]

    Wat een onzin. Elke rekening in IJsland heeft gewoon een vaste tegenrekening in NL, waarmee de rekeninghouder zich bij de eerste storting heeft geidentificeerd. De belastingdienst kan gewoon al het girale verkeer nagaan, en cash storten bij IceSave was niet mogelijk.

    Leg eens uit hoe mensen dan de BD hebben opgelicht?
    O dus het wordt wel gecheckt door de beldienst? Pardon me.

    [ Bericht 2% gewijzigd door gebrokenglas op 12-10-2008 19:27:46 ]
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 19:31:49 #50
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62332812
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 17:32 schreef digitaLL het volgende:

    [..]

    We zitten nog niet aan de top maar we hikken er tegen aan. Door de huidige crisis gaan wij misschien een xtje minder op vakantie. In arme landen is het van 1 boterham naar geen boterham en volgens mij kwamen dergelijke geluiden ook al vanuit de VN.
    Het grote sterven van de babyboomers gaat binnenkort ook beginnen.
    Kan de huizenmarkt weer naar beneden!
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_62332892
    Ongelooflijk wat een non-nieuws bij het RTL Nieuws . Meer reclame voor hun extra programma dan wat anders.
      zondag 12 oktober 2008 @ 19:42:07 #52
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_62333053
    ff een zijspoor... maar de crisis heeft ook z'n voordelen
    de benzine is hier in 2 weken tijd 15 cent per liter goedkoper
    Maar goed ontopic.. die zware verliezen in het midden oosten stemt ook niet echt hoopvol voor morgen..
    (maar aan de andere kant de DOW is dicht....ik denk 2% verlies)
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_62333309
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 19:42 schreef appelsientje het volgende:
    ff een zijspoor... maar de crisis heeft ook z'n voordelen
    de benzine is hier in 2 weken tijd 15 cent per liter goedkoper
    Maar goed ontopic.. die zware verliezen in het midden oosten stemt ook niet echt hoopvol voor morgen..
    (maar aan de andere kant de DOW is dicht....ik denk 2% verlies)
    Aandelen worden morgen wel op Wall Street verhandeld. Obligatiemarkt is idd dicht.
      zondag 12 oktober 2008 @ 20:02:40 #54
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_62333547
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Ongelooflijk wat een non-nieuws bij het RTL Nieuws . Meer reclame voor hun extra programma dan wat anders.
    Zou dat programma nog wat zijn?
    Nicht ärgern, nur wundern!
      zondag 12 oktober 2008 @ 20:04:00 #55
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_62333574
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 13:29 schreef SeLang het volgende:
    Zeg mensen,

    Even slowchat e.d was leuk (ja, ik deed er zelf ook aan mee) maar zeg eens eerlijk, deze topicreeks is bijna een onzin topic geworden . Vergelijk dat eens met de kwalitatief goede reeks die we een paar weken geleden nog hadden. Toen waren er veel meer interessante discussies, goede artikels, etc.

    Het unieke van deze reeks is dat hij al ver voor de kredietcrisis begon en we het hele ontvouwen van de crisis vanaf het begin hebben kunnen volgen door het posten van interessante stukjes, links en discussies.

    Wat denken jullie ervan om de kwaliteit weer op te krikken en geen onnodige posts meer te doen? Dus alleen nog goede stukjes posten, goede inhoudelijke posts/ discussies en af en toe een paar leuke cartoons?

    Wat denken jullie ervan?
    (Retorische vraag dus AUB niet antwoorden, maar gewoon iets interessants posten over de crisis)
    Dan moet je deze reeks splitsen in een [AEX-SC] en een [AEX-BBB], beide topics bestaan al. Nu alleen de users duidelijk maken wie wat waarvoor staat.
    Maar bedenk aan de andere kant dat we hier te maken hebben met een soort van economische aanslag....
    en dan is het moeilijk om nog de rode draad van de content onder de loep te nemen.
    Zal niet eenvoudig worden.... dan zou je eigenlijk ook de grafieken hieruit moeten gaan slopen (en dat zou weer jammer zijn).
    pi_62333746
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 20:02 schreef Hooghoudt het volgende:

    [..]

    Zou dat programma nog wat zijn?
    Geen idee. Vind 't sws raar dat de NOS en RTL zich nu als het financiële geweten presenteren. Eerst het sentiment nog wat negatiever maken door overdreven berichtgeving en nu vragen proberen te beantwoorden.
    pi_62334264
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 17:32 schreef digitaLL het volgende:

    [..]

    We zitten nog niet aan de top maar we hikken er tegen aan. Door de huidige crisis gaan wij misschien een xtje minder op vakantie. In arme landen is het van 1 boterham naar geen boterham en volgens mij kwamen dergelijke geluiden ook al vanuit de VN.
    jij bent toch geen aanhanger van zero sum of wel
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 20:42:21 #58
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62334559
    Het ziet er toch naar uit dat ze min of meer een accoord hebben op Europees niveau.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      zondag 12 oktober 2008 @ 20:49:42 #59
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62334736
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    jij bent toch geen aanhanger van zero sum of wel
    Nope, zeker niet.
    Maar ik ben microbioloog bij de voedingsmiddelen industrie en ik weet dat microben net zo langvoortplanten totdat voedsel op is of ze vergiftigen zichzelf door de uitstoot van afval wat ze produceren,
    Mensen zouden, let wel zouden beter moeten weten maar dat blijkt x op x illusoir.
    Ik weet dat samenwerken 1+1=3 oplevert dus nix zero sum.
    Ben markt anarchist en neem als principe dat de markt zelf het beste voor alocatie van middelen kan zorgen. De mens is niet perfect dus dat zal de vrije markt ook niet zijn. Maar een overheid is nog veeeeeeeeeeeeeeeel minder perfect en dat leidt tot nog extremer boom/bust cycles omdat ze verkeert alloceert en corruptie in de hand werkt "corporatisme".en verkeert gedrag beloont "moral hazard".
    It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 21:14:14 #60
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62335439
    quote:
    Eurolanden:garantieplan voor banken

    ***************************************
    ` In Parijs hebben de regeringsleiders
    van de 15 eurolanden overeenstemming
    bereikt over een crisisplan voor de
    banken.Ze hebben besloten dat nationale
    overheden garant zullen staan voor de
    leningen die banken onderling sluiten.

    Op die manier willen de eurolanden het
    wantrouwen tussen de banken wegnemen,
    zodat die elkaar weer geld lenen en de
    bedrijven kredieten krijgen.Het gaat om
    een tijdelijke garantieregeling.

    Het plan van de 15 landen die de euro
    als munt hebben,wordt later deze week
    aan alle 27 EU-landen voorgelegd.Morgen
    komen Duitsland,Frankrijk en Italië ook
    nog met hun individuele crisisplannen.

    Bron: Teletext
    Lijkt me een goed plan. Dit zou kunnen helpen.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_62335608
    quote:
    IMF-topman: financieel systeem staat op instorten



    Zorgen over de gezondheid van internationale banken hebben het financiële systeem aan de rand van de afgrond gebracht.

    IMF-topman Strauss-Kahn Extra maatregelen
    Dat heeft Dominique Strauss-Kahn, topman van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), zaterdag gezegd. Ondanks ongekende ingrepen, waaronder een gecoordineerde renteverlaging door de voornaamste centrale banken van de wereld, zullen de komende maanden extra maatregelen zijn om de kredietcrisis in de Verenigde Staten en in Europa een halt toe te roepen, aldus Strauss-Kahn.

    Groei onder druk
    'Vooruit kijkend, verwacht ik dat de omstandigheden op de kapitaalmarkt heel moeilijk zullen blijven, waardoor de economische groei wereldwijd onder druk zal staan.'

    Actieplan G7
    In de nacht van vrijdag op zaterdag kwam de G7 een gemeenschappelijk actieplan overeen voor de aanpak van de mondiale financiële crisis.
    http://www.rtl.nl/(/finan(...)ysteem_instorten.xml

    Ah, hoopgevend .
      zondag 12 oktober 2008 @ 21:20:37 #62
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_62335652
    Van een blog maar een plausibele vraag die volgende week gaat rondspoken, beware.
    quote:
    Morgan Stanley is now only valued at about $10.3 Billion, after its shares plunged to a new low on Friday 10/10/08.

    Mitsubishi UFJ Financial Group previously agreed to pay $9 Billion for what was to be a 21% ownership interest.

    Twenty one percent (21%) of $10.3 Billion is now only $2.163 Billion.

    So, should we start a pool as to the outcome next week?

    (1) Mitsubishi gets 90% of Morgan Stanley for $9 Billion.

    (2) Mitsubishi gets 21% but pays only $2.163 Billion.

    (3) The whole deal craters.

    ************************************************************

    Morgan Stanley, with its national bank charter, had already started to sell brokered deposits through the online securities brokers last week. Glad I didn't buy any.
    Ping An - Fortis.... liep ook stuk.

    [ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 12-10-2008 21:55:50 ]
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 21:44:31 #63
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62336383
    quote:
    'Overname HBOS door Lloyds TSB stukgelopen'

    12 oktober 2008, 21:33 | ANP
    LONDEN (AFN) - De overname van de Britse retailbank HBOS door branchegenoot Lloyds TSB is stukgelopen. Dat meldde de Britse omroep Sky News zondag op gezag van bronnen.

    Lloyds zou volgens de zender 9,8 miljard pond (12,5 miljard euro) betalen voor HBOS. Waarom de overname niet doorgaat, meldt Sky niet. Een woordvoerder van HBOS heeft het bericht ontkend. ,,Het akkoord blijft van kracht en zit op het juiste spoor'', aldus de zegsman.

    HBOS, de grootste hypotheekverstrekker in Groot-Brittannië, is door de kredietcrisis in zwaar weer gekomen. De zondagskrant Sunday Times had eerder zondag gemeld dat HBOS maandag de Britse regering zou vragen een noodkrediet van 10 miljard pond (ongeveer 12,7 miljard euro) te verstrekken. Lloyds TSB heeft volgens de krant 7 miljard pond (8,9 miljard euro) nodig om het hoofd boven water te houden.
    Dat zou ook wat zijn
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
      zondag 12 oktober 2008 @ 21:54:56 #64
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_62336747
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:

    [..]

    Dat zou ook wat zijn
    Op basis van de berichten heb ik het gevoel dat ze hem redelijk aan het knijpen zijn in England.. En met rede....
      zondag 12 oktober 2008 @ 21:59:10 #65
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_62336869
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

    [..]

    jij bent toch geen aanhanger van zero sum of wel
    Ik wel... of een beetje ten dele. Qua yield gaan aandelen wel omhoog.... maar nu moeten we hard omlaag om die trendlijn zichtbaar te maken.
      zondag 12 oktober 2008 @ 22:00:00 #66
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_62336893
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 21:20 schreef Drugshond het volgende:
    Van een blog maar een plausibele vraag die volgende week gaat rondspoken, beware.
    [..]

    Ping An - Fortis.... liep ook stuk.
    Dan weet je wel waar je voortaan je nieuwe Mitsubishi kan financieren
    pi_62337097
    Oct. 12 (Bloomberg) -- European leaders agreed to guarantee bank borrowing and use government money to prevent big lenders from going under, trying to stop the financial hemorrhage and stave off a recession.

    At a summit chaired by French President Nicolas Sarkozy, leaders of the 15 countries using the euro offered their most detailed battle plan yet for bandaging the crippled credit markets and halting panic among investors.

    ``We need concrete measures, we need unity, which is what we achieved today,'' Sarkozy told a press conference at the Elysee Palace in Paris. ``None of our countries acting alone could end this crisis stop.''

    As they improvised a response to the banking calamity that started on Wall Street, Europe's leaders sought to go beyond pledges made by the Group of Seven and to deflect criticism that they are taking scattershot country-by-country steps without a credible joint strategy.

    The key measures announced today are: a pledge to guarantee new bank debt issuance until the end of 2009; permission for governments to shore up banks by buying preferred shares; and a commitment to recapitalize any ``systemically'' critical banks in distress.

    France, Germany, Italy and other countries will announce national measures tomorrow, Sarkozy said.

    ``I don't even want to imagine what might happen'' if the markets react negatively, Klaus-Peter Mueller, head of the German banking association, said earlier today in Washington before the blueprint was unveiled. The market response may be something ``we haven't seen at any stage in our lifetimes.''

    A communiqué gave no indication of how much governments are willing to spend or the size of bank assets deemed at risk, leaving unclear the ultimate cost to the taxpayer


    Geweldig he?

    Je wordt verdomme genaait waar je bijstaat.
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 22:12:33 #68
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62337234
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 21:54 schreef Drugshond het volgende:

    [..]

    Op basis van de berichten heb ik het gevoel dat ze hem redelijk aan het knijpen zijn in England.. En met rede....
    Als HBOS omvalt dan zijn de rapen gaar. Dat is geen kleintje.

    Maar er worden hier dus eventjes 4 grote banken gedeeltelijk genationaliseerd voor waarschijnlijk £40 miljard. Het GDP van de UK is ongeveer 1/5 van dat van de USA, dus dit is het equivalent van £200B = $340B in de USA.
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_62337321
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 21:59 schreef Drugshond het volgende:

    [..]

    Ik wel... of een beetje ten dele. Qua yield gaan aandelen wel omhoog.... maar nu moeten we hard omlaag om die trendlijn zichtbaar te maken.
    ben ik met je eens, grondstoffen zijn eindig en als je de beurs voor inflatie corrigeert verschilt het start en eindpunt niet zo
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      zondag 12 oktober 2008 @ 22:17:34 #70
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_62337404
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 22:00 schreef remlof het volgende:
    Dan weet je wel waar je voortaan je nieuwe Mitsubishi kan financieren
    -- offtopic... nu nog 1 keer raden welk merk ik rij --
    Het is een Jap.... (al bijna 15 jr).
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_62337656
    ik vergat nog iets in mijn voorstel tot huisregels:

    geen TVP's

    nja, slecht nieuws uit de uk, we zullen zien hoe het morgen gaat, is toch geen touw op te trekken. trusten!
    Your mind don't know how you're taking all the shit you see
    Dont believe anyone but most of all dont believe me
    God damn right it's a beautiful day Uh-huh
      zondag 12 oktober 2008 @ 22:28:41 #72
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 22:39:55 #73
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62338166
    quote:
    Op zondag 12 oktober 2008 22:25 schreef simmu het volgende:
    nja, slecht nieuws uit de uk, we zullen zien hoe het morgen gaat, is toch geen touw op te trekken. trusten!
    Mwah, ik weet niet of het nieuws allemaal wel zo slecht is.

    Die gedeeltelijke nationalisatie is geen verrassing want dat plan was vorige week al aangekondigd (alleen niet de preciese bedragen). Het mogelijk afketsen van de HBOS deal lijkt me wel slecht, in elk geval voor HBOS.

    En dan het Europese nieuws: als ze daadwerkelijk garant gaan staan voor de interbank lending op Europees niveau, dan lijkt me dat dat wel wat vertrouwen herstelt. Ik weet niet in hoeverre de toegezegde her-kapitalisatie een voorwaarde bevat die banken dwingt aan elkaar te lenen, maar daar was hier in de UK wel sprake van.

    Ik heb wel het gevoel dat dit een grote stap vooruit is, zij het met groot risico voor de belastingbetaler.

    Overigens sluit ik helemaal niet uit dat het complete banksysteem insolvabel blijkt en aan het eind van het jaar voor 100% is genationaliseerd
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    pi_62338289


    zo treffend
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_62338301
    Ik verwacht geen bloedrode dag morgen iig, vergelijk het nieuws alleen al eens met vorige week. De vraag voor mij is vooral, hoe het vertrouwen terug te krijgen van de mensen..
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      User die je het meest gemist hebt 2022 zondag 12 oktober 2008 @ 22:49:08 #76
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62338477
    Ik verwacht een suckers rally
    "If you want to make God laugh, tell him about your plans"
    Mijn reisverslagen
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')