abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62332892
Ongelooflijk wat een non-nieuws bij het RTL Nieuws . Meer reclame voor hun extra programma dan wat anders.
  zondag 12 oktober 2008 @ 19:42:07 #52
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62333053
ff een zijspoor... maar de crisis heeft ook z'n voordelen
de benzine is hier in 2 weken tijd 15 cent per liter goedkoper
Maar goed ontopic.. die zware verliezen in het midden oosten stemt ook niet echt hoopvol voor morgen..
(maar aan de andere kant de DOW is dicht....ik denk 2% verlies)
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_62333309
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:42 schreef appelsientje het volgende:
ff een zijspoor... maar de crisis heeft ook z'n voordelen
de benzine is hier in 2 weken tijd 15 cent per liter goedkoper
Maar goed ontopic.. die zware verliezen in het midden oosten stemt ook niet echt hoopvol voor morgen..
(maar aan de andere kant de DOW is dicht....ik denk 2% verlies)
Aandelen worden morgen wel op Wall Street verhandeld. Obligatiemarkt is idd dicht.
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:02:40 #54
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62333547
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 19:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ongelooflijk wat een non-nieuws bij het RTL Nieuws . Meer reclame voor hun extra programma dan wat anders.
Zou dat programma nog wat zijn?
Nicht ärgern, nur wundern!
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:04:00 #55
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62333574
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:29 schreef SeLang het volgende:
Zeg mensen,

Even slowchat e.d was leuk (ja, ik deed er zelf ook aan mee) maar zeg eens eerlijk, deze topicreeks is bijna een onzin topic geworden . Vergelijk dat eens met de kwalitatief goede reeks die we een paar weken geleden nog hadden. Toen waren er veel meer interessante discussies, goede artikels, etc.

Het unieke van deze reeks is dat hij al ver voor de kredietcrisis begon en we het hele ontvouwen van de crisis vanaf het begin hebben kunnen volgen door het posten van interessante stukjes, links en discussies.

Wat denken jullie ervan om de kwaliteit weer op te krikken en geen onnodige posts meer te doen? Dus alleen nog goede stukjes posten, goede inhoudelijke posts/ discussies en af en toe een paar leuke cartoons?

Wat denken jullie ervan?
(Retorische vraag dus AUB niet antwoorden, maar gewoon iets interessants posten over de crisis)
Dan moet je deze reeks splitsen in een [AEX-SC] en een [AEX-BBB], beide topics bestaan al. Nu alleen de users duidelijk maken wie wat waarvoor staat.
Maar bedenk aan de andere kant dat we hier te maken hebben met een soort van economische aanslag....
en dan is het moeilijk om nog de rode draad van de content onder de loep te nemen.
Zal niet eenvoudig worden.... dan zou je eigenlijk ook de grafieken hieruit moeten gaan slopen (en dat zou weer jammer zijn).
pi_62333746
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:02 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Zou dat programma nog wat zijn?
Geen idee. Vind 't sws raar dat de NOS en RTL zich nu als het financiële geweten presenteren. Eerst het sentiment nog wat negatiever maken door overdreven berichtgeving en nu vragen proberen te beantwoorden.
pi_62334264
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 17:32 schreef digitaLL het volgende:

[..]

We zitten nog niet aan de top maar we hikken er tegen aan. Door de huidige crisis gaan wij misschien een xtje minder op vakantie. In arme landen is het van 1 boterham naar geen boterham en volgens mij kwamen dergelijke geluiden ook al vanuit de VN.
jij bent toch geen aanhanger van zero sum of wel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:42:21 #58
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62334559
Het ziet er toch naar uit dat ze min of meer een accoord hebben op Europees niveau.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 12 oktober 2008 @ 20:49:42 #59
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62334736
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Nope, zeker niet.
Maar ik ben microbioloog bij de voedingsmiddelen industrie en ik weet dat microben net zo langvoortplanten totdat voedsel op is of ze vergiftigen zichzelf door de uitstoot van afval wat ze produceren,
Mensen zouden, let wel zouden beter moeten weten maar dat blijkt x op x illusoir.
Ik weet dat samenwerken 1+1=3 oplevert dus nix zero sum.
Ben markt anarchist en neem als principe dat de markt zelf het beste voor alocatie van middelen kan zorgen. De mens is niet perfect dus dat zal de vrije markt ook niet zijn. Maar een overheid is nog veeeeeeeeeeeeeeeel minder perfect en dat leidt tot nog extremer boom/bust cycles omdat ze verkeert alloceert en corruptie in de hand werkt "corporatisme".en verkeert gedrag beloont "moral hazard".
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:14:14 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62335439
quote:
Eurolanden:garantieplan voor banken

` In Parijs hebben de regeringsleiders
van de 15 eurolanden overeenstemming
bereikt over een crisisplan voor de
banken.Ze hebben besloten dat nationale
overheden garant zullen staan voor de
leningen die banken onderling sluiten.

Op die manier willen de eurolanden het
wantrouwen tussen de banken wegnemen,
zodat die elkaar weer geld lenen en de
bedrijven kredieten krijgen.Het gaat om
een tijdelijke garantieregeling.

Het plan van de 15 landen die de euro
als munt hebben,wordt later deze week
aan alle 27 EU-landen voorgelegd.Morgen
komen Duitsland,Frankrijk en Italië ook
nog met hun individuele crisisplannen.

Bron: Teletext
Lijkt me een goed plan. Dit zou kunnen helpen.
Mijn reisverslagen
pi_62335608
quote:
IMF-topman: financieel systeem staat op instorten

Zorgen over de gezondheid van internationale banken hebben het financiële systeem aan de rand van de afgrond gebracht.

IMF-topman Strauss-Kahn Extra maatregelen
Dat heeft Dominique Strauss-Kahn, topman van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), zaterdag gezegd. Ondanks ongekende ingrepen, waaronder een gecoordineerde renteverlaging door de voornaamste centrale banken van de wereld, zullen de komende maanden extra maatregelen zijn om de kredietcrisis in de Verenigde Staten en in Europa een halt toe te roepen, aldus Strauss-Kahn.

Groei onder druk
'Vooruit kijkend, verwacht ik dat de omstandigheden op de kapitaalmarkt heel moeilijk zullen blijven, waardoor de economische groei wereldwijd onder druk zal staan.'

Actieplan G7
In de nacht van vrijdag op zaterdag kwam de G7 een gemeenschappelijk actieplan overeen voor de aanpak van de mondiale financiële crisis.
http://www.rtl.nl/(/finan(...)ysteem_instorten.xml

Ah, hoopgevend .
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:20:37 #62
89730 Drugshond
pi_62335652
Van een blog maar een plausibele vraag die volgende week gaat rondspoken, beware.
quote:
Morgan Stanley is now only valued at about $10.3 Billion, after its shares plunged to a new low on Friday 10/10/08.

Mitsubishi UFJ Financial Group previously agreed to pay $9 Billion for what was to be a 21% ownership interest.

Twenty one percent (21%) of $10.3 Billion is now only $2.163 Billion.

So, should we start a pool as to the outcome next week?

(1) Mitsubishi gets 90% of Morgan Stanley for $9 Billion.

(2) Mitsubishi gets 21% but pays only $2.163 Billion.

(3) The whole deal craters.

Morgan Stanley, with its national bank charter, had already started to sell brokered deposits through the online securities brokers last week. Glad I didn't buy any.
Ping An - Fortis.... liep ook stuk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 12-10-2008 21:55:50 ]
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:44:31 #63
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62336383
quote:
'Overname HBOS door Lloyds TSB stukgelopen'

12 oktober 2008, 21:33 | ANP
LONDEN (AFN) - De overname van de Britse retailbank HBOS door branchegenoot Lloyds TSB is stukgelopen. Dat meldde de Britse omroep Sky News zondag op gezag van bronnen.

Lloyds zou volgens de zender 9,8 miljard pond (12,5 miljard euro) betalen voor HBOS. Waarom de overname niet doorgaat, meldt Sky niet. Een woordvoerder van HBOS heeft het bericht ontkend. ,,Het akkoord blijft van kracht en zit op het juiste spoor'', aldus de zegsman.

HBOS, de grootste hypotheekverstrekker in Groot-Brittannië, is door de kredietcrisis in zwaar weer gekomen. De zondagskrant Sunday Times had eerder zondag gemeld dat HBOS maandag de Britse regering zou vragen een noodkrediet van 10 miljard pond (ongeveer 12,7 miljard euro) te verstrekken. Lloyds TSB heeft volgens de krant 7 miljard pond (8,9 miljard euro) nodig om het hoofd boven water te houden.
Dat zou ook wat zijn
Mijn reisverslagen
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:54:56 #64
89730 Drugshond
pi_62336747
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:44 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zou ook wat zijn
Op basis van de berichten heb ik het gevoel dat ze hem redelijk aan het knijpen zijn in England.. En met rede....
  zondag 12 oktober 2008 @ 21:59:10 #65
89730 Drugshond
pi_62336869
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 20:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik wel... of een beetje ten dele. Qua yield gaan aandelen wel omhoog.... maar nu moeten we hard omlaag om die trendlijn zichtbaar te maken.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:00:00 #66
104871 remlof
Europees federalist
pi_62336893
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:20 schreef Drugshond het volgende:
Van een blog maar een plausibele vraag die volgende week gaat rondspoken, beware.
[..]

Ping An - Fortis.... liep ook stuk.
Dan weet je wel waar je voortaan je nieuwe Mitsubishi kan financieren
pi_62337097
Oct. 12 (Bloomberg) -- European leaders agreed to guarantee bank borrowing and use government money to prevent big lenders from going under, trying to stop the financial hemorrhage and stave off a recession.

At a summit chaired by French President Nicolas Sarkozy, leaders of the 15 countries using the euro offered their most detailed battle plan yet for bandaging the crippled credit markets and halting panic among investors.

``We need concrete measures, we need unity, which is what we achieved today,'' Sarkozy told a press conference at the Elysee Palace in Paris. ``None of our countries acting alone could end this crisis stop.''

As they improvised a response to the banking calamity that started on Wall Street, Europe's leaders sought to go beyond pledges made by the Group of Seven and to deflect criticism that they are taking scattershot country-by-country steps without a credible joint strategy.

The key measures announced today are: a pledge to guarantee new bank debt issuance until the end of 2009; permission for governments to shore up banks by buying preferred shares; and a commitment to recapitalize any ``systemically'' critical banks in distress.

France, Germany, Italy and other countries will announce national measures tomorrow, Sarkozy said.

``I don't even want to imagine what might happen'' if the markets react negatively, Klaus-Peter Mueller, head of the German banking association, said earlier today in Washington before the blueprint was unveiled. The market response may be something ``we haven't seen at any stage in our lifetimes.''

A communiqué gave no indication of how much governments are willing to spend or the size of bank assets deemed at risk, leaving unclear the ultimate cost to the taxpayer

Geweldig he?

Je wordt verdomme genaait waar je bijstaat.
Dit account is permanent uitgeschakeld.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:12:33 #68
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62337234
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:54 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Op basis van de berichten heb ik het gevoel dat ze hem redelijk aan het knijpen zijn in England.. En met rede....
Als HBOS omvalt dan zijn de rapen gaar. Dat is geen kleintje.

Maar er worden hier dus eventjes 4 grote banken gedeeltelijk genationaliseerd voor waarschijnlijk £40 miljard. Het GDP van de UK is ongeveer 1/5 van dat van de USA, dus dit is het equivalent van £200B = $340B in de USA.
Mijn reisverslagen
pi_62337321
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 21:59 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik wel... of een beetje ten dele. Qua yield gaan aandelen wel omhoog.... maar nu moeten we hard omlaag om die trendlijn zichtbaar te maken.
ben ik met je eens, grondstoffen zijn eindig en als je de beurs voor inflatie corrigeert verschilt het start en eindpunt niet zo
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:17:34 #70
89730 Drugshond
pi_62337404
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:00 schreef remlof het volgende:
Dan weet je wel waar je voortaan je nieuwe Mitsubishi kan financieren
-- offtopic... nu nog 1 keer raden welk merk ik rij --
Het is een Jap.... (al bijna 15 jr).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_62337656
ik vergat nog iets in mijn voorstel tot huisregels:

geen TVP's

nja, slecht nieuws uit de uk, we zullen zien hoe het morgen gaat, is toch geen touw op te trekken. trusten!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:28:41 #72
89730 Drugshond
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:39:55 #73
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62338166
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:25 schreef simmu het volgende:
nja, slecht nieuws uit de uk, we zullen zien hoe het morgen gaat, is toch geen touw op te trekken. trusten!
Mwah, ik weet niet of het nieuws allemaal wel zo slecht is.

Die gedeeltelijke nationalisatie is geen verrassing want dat plan was vorige week al aangekondigd (alleen niet de preciese bedragen). Het mogelijk afketsen van de HBOS deal lijkt me wel slecht, in elk geval voor HBOS.

En dan het Europese nieuws: als ze daadwerkelijk garant gaan staan voor de interbank lending op Europees niveau, dan lijkt me dat dat wel wat vertrouwen herstelt. Ik weet niet in hoeverre de toegezegde her-kapitalisatie een voorwaarde bevat die banken dwingt aan elkaar te lenen, maar daar was hier in de UK wel sprake van.

Ik heb wel het gevoel dat dit een grote stap vooruit is, zij het met groot risico voor de belastingbetaler.

Overigens sluit ik helemaal niet uit dat het complete banksysteem insolvabel blijkt en aan het eind van het jaar voor 100% is genationaliseerd
Mijn reisverslagen
pi_62338289

zo treffend
pi_62338301
Ik verwacht geen bloedrode dag morgen iig, vergelijk het nieuws alleen al eens met vorige week. De vraag voor mij is vooral, hoe het vertrouwen terug te krijgen van de mensen..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:49:08 #76
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62338477
Ik verwacht een suckers rally
Mijn reisverslagen
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:56:10 #77
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62338686
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:49 schreef SeLang het volgende:
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:56 Topic: 3e Zwarte maandag op rij????? schreef digitaLL het volgende:
Ik denk eerder dat we morgen een suckers rally gaan hebben
Politici hebben van het weekend britse banken overgenomen en gezegd met ALLE middelen de crisis te bestrijden. Bovendien zal later deze dag wel weer een geruststellende mededeling vanuit Brussel komen.
Me too
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_62338740
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:43 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik verwacht geen bloedrode dag morgen iig, vergelijk het nieuws alleen al eens met vorige week. De vraag voor mij is vooral, hoe het vertrouwen terug te krijgen van de mensen..
Vertrouwen waarin? Het lijkt me volkomen terecht dat men het vertouwen in dit systeem verloren is. En er wordt al tijden geleuterd over vertrouwen dat terug moet keren, maar wie komt nu eens met het lumineuze idee om door aanpassingen te maken aan het systeem te maken vertrouwen terug te winnen? Gaan we eindelijk eens minder op de pof leven?
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:10:35 #79
89730 Drugshond
pi_62339064
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:58 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Vertrouwen waarin? Het lijkt me volkomen terecht dat men het vertouwen in dit systeem verloren is. En er wordt al tijden geleuterd over vertrouwen dat terug moet keren, maar wie komt nu eens met het lumineuze idee om door aanpassingen te maken aan het systeem te maken vertrouwen terug te winnen? Gaan we eindelijk eens minder op de pof leven?
Vertrouwen jazeker... maar zonder US deze keer (dat moet nu toch wel een beetje doordringen).
W.Bos heeft wel een beetje gelijk.... als iemand de ratings/sovabiliteitsgrenzen op mondiale schaal moet toetsen lijkt me het IMF de aangewezen partner Het feit dat Amerika niet de ernst er van inziet. laat staan open staat voor verandering is wat mij betreft gelijk aan een economische oorlogsverklaring.
- So be it...-
ff terug naar 3 of 4 deeltjes terug... Ik verwacht ernstige problemen met het herfinancieren van de US schuld + extra baiilouts. En dit gaat zijn uitwerking krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 12-10-2008 23:17:37 ]
pi_62339195
deze crisis creëert wel kansen voor bepaalde mensen
pi_62339917
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:10 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Vertrouwen jazeker... maar zonder US deze keer (dat moet nu toch wel een beetje doordringen).
W.Bos heeft wel een beetje gelijk.... als iemand de ratings/sovabiliteitsgrenzen op mondiale schaal moet toetsen lijkt me het IMF de aangewezen partner Het feit dat Amerika niet de ernst er van inziet. laat staan open staat voor verandering is wat mij betreft gelijk aan een economische oorlogsverklaring.
- So be it...-
ff terug naar 3 of 4 deeltjes terug... Ik verwacht ernstige problemen met het herfinancieren van de US schuld + extra baiilouts. En dit gaat zijn uitwerking krijgen.
Maar in de NRC stond dit weekend een aardig artikel, waarin juist het IMF werd verweten de afgelopen twaalf maanden geen reet gedaan te hebben. En daar had de auteur geen ongelijk.
En ik snap (ook) helemaal niets van het vertrouwen in de US obligaties. OF dat land gaat failliet, OF dat land moet een flinke stap terug doen. Waarom kunnen ze dan onbegrensd blijven lenen, tegen zeer lagen prijzen?
pi_62340431
Amerikaanse futures zijn weer open, 2% hoger.

Openings call FTSE 100: +5%.

Welterusten en tot morgenochtend
  maandag 13 oktober 2008 @ 01:28:58 #84
104871 remlof
Europees federalist
pi_62341537
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:28 schreef Drugshond het volgende:
Hmmzz.. de dollar beweegt (en redelijk snel)
Omlaag weer eens voor de verandering
pi_62341737
De twee open beurzen staan in de plus. Ik ga naar het strand vandaag
pi_62341830
Nu al 3 beurzen in de plus, ik ben benieuwd naar de komende week...
pi_62341863
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 22:49 schreef SeLang het volgende:
Me too.
pi_62342097
Wie wijst me een online overzicht van open beurzen, en bijbehorende charts? Dank
pi_62342147
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 02:52 schreef dvr het volgende:
Wie wijst me een online overzicht van open beurzen, en bijbehorende charts? Dank
http://finance.yahoo.com/intlindices?e=asia

/edit: Als dank wel even reageren in Hoe gaan we dit allemaal betalen?
pi_62342423
futures op yahoo zijn zeker nog niet up-to-date? Waar kijken jullie futures?

-12.32% voor de DJ as we speak.

pi_62342430
Hang Seng is zijn bodem weer totaal kwijt. Bijna vertikaal naar beneden.

Edit: Hang Seng lijkt zich in het groen te kunnen stabiliseren maa rheeft al in het rood gestaan. Zenuwachtig dus.

Seoul blijft goed op peil vooralsnog.

Als er in Azië vertrouwen lijkt te ontstaan kan dit wel eens voordelig gaan werken voor de gehele handelsdag. Gelukkig is Japan gesloten zodat er al een paniekfactor uitgesloten is.

[ Bericht 51% gewijzigd door jpjedi op 13-10-2008 05:47:23 ]
pi_62342644
Holy shit...sky rocketing in Asia.

De partij ingegrepen in china?
pi_62342973
quote:
U.K. reportedly poised to invest in banks
Move may prompt suspension of London trading, report says

The U.K. government is finalizing plans to invest billions of pounds in four of the country's largest banks, according to media reports. The moves may see the government taking majority stakes in Royal Bank of Scotland Group and HBOS Plc.

An announcement about the deals is aimed for 7 a.m. Monday, The Wall Street Journal reported on its Web site Sunday. The scale of the fundraising could lead to trading at the London stock market being suspended, reports said.

The U.K. is expected to invest 12 billion pounds ($20 billion) in RBS, 10 billion pounds in HBOS, 7 billion pounds in Lloyds TSB Group PLC and 3 billion pounds in Barclays PLC, after receiving urgent requests from the banks for funding, according to the Sunday Telegraph. Lloyds TSB said on Sept. 18 that it would merge with HBOS in a deal that would create the largest retail bank, mortgage lender and life insurance provider in the U.K.

The Sunday Times said that RBS will ask the government to underwrite a 15 billion pounds cash call. The moves could see the U.K. government owning 70% of HBOS and 50% of RBS, said the Sunday Times. That would mean it could take board seats and control dividend payments at both companies, the newspaper said.

Recapitalizations would likely lead to discussions of executive departures, including that of Sir Fred Goodwin, chief executive officer of RBS, The Wall Street Journal said. It said there had been steps taken to identify a replacement for Goodwin. An RBS spokesperson declined comment.

Bank of England Governor Mervyn King told the banks to ask for more than they need, the Sunday Times said. The Treasury has increased the total amount available to banks to 75 billion pounds from the 50 billion pounds it had announced Wednesday. "This is not an optional extra. It is imperative [other countries] get on with it. There is a very clear sense that governments need to act now," said U.K. Chancellor Alistair Darling. "This is a necessary step towards stabilization."

The recapitalizations are part of a broader effort announced earlier this week by the U.K. government to stabilize its banking system. In addition to injecting tens of billions of pounds into the banks, the government said it will provide 250 billion pounds to guarantee bank debt maturing in up to 36 months. A program run by the Bank of England that allows banks to exchange securities for government bills has also been doubled from 100 billion pounds to 200 billion pounds.

News of the U.K. recapitalizations came as global financial leaders met in Washington to endorse a plan put forward Friday by the Group of Seven to backstop the financial system with injections of public funds directly into banks and into bank deposit insurance. The U.S. is working to unveil its bank recapitalization plans, Treasury Secretary Henry Paulson said Friday.

Germany was reportedly set to unveil a plan to shore up its own banks' capitalization. Other nations, including France and Australia, were similarly reported to be rolling out emergency financial measures of their own.
pi_62342975
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:28 schreef remlof het volgende:

[..]

Omlaag weer eens voor de verandering
[ afbeelding ]
Mooi verkoopmoment...
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:22:19 #95
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62342976
Hmm het lijkt erop dat Europa toch meer het voortouw neemt tijdens deze crisis... de VS is zo goed als vleugellam nu de verkiezingen over 4 weken beginnen..
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_62342994
quote:
Germany to use up to $135 billion for banks: report

Germany's government will set up a fund to provide as much as 100 billion euros ($135 billion) of equity capital to help the nation's banks through the economic turmoil, Reuters reported Sunday, citing the daily Handelsblatt.

The Wall Street Journal had reported Saturday that Germany was preparing a plan to bail out its financial sector -- not long after saying its banks didn't need such support. Handelsblatt, citing sources close to the talks on the matter, said that the $137 billion fund was part of a bigger package, valued at as much as 400 billion euros. That package also will include interbank guarantees or direct loans, the German paper said.

The move mirrors similar action around the world by the U.K., France, Australia and others. Germany's largest banks, including Deutsche Bank and Commerzbank, haven't been hit as hard by the mortgage-fueled credit crisis as many of their rivals in the U.S., the U.K. and other parts of Europe. Until now, the German government has said its financial sector was in good shape and has discouraged efforts at forming a European bailout fund, saying it wouldn't participate because it would be funding other nations' problems. That's left the 27-nation bloc divided in its response to the crisis, The Wall Street Journal report said.

But since the U.K. announced action to shore up its banking system Wednesday, Germany has come under pressure from its own banks and insurers to abandon "ad hoc" moves and put forward a comprehensive plan. The German bankers argued they would be at a competitive disadvantage because U.K.-based banks would be able to access liquidity more cheaply and easily, the Journal report said.
pi_62343002
Bedoelde Kees nu de moeder aller koersdalingen of de moeder aller koersstijgingen?

In Amsterdam zal het iig zo'n 6 procent worden bij opening.
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:34:49 #98
89730 Drugshond
pi_62343083
Alle aktieplannen ten spijt.... dit is slechts de halve oplossing (= ontdooien van de kredietmarkten).
De pijn van rommelhypotheken en rommelbeleggingen staan nog steeds vrolijk op de balans.
Dus idd... ik verwacht ook een suckers rally. Alleen leuk voor de koopjesjagers (met een korte termijn visie).
  maandag 13 oktober 2008 @ 08:35:39 #99
89730 Drugshond
pi_62343091
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 08:25 schreef ItaloDancer het volgende:
Bedoelde Kees nu de moeder aller koersdalingen of de moeder aller koersstijgingen?

In Amsterdam zal het iig zo'n 6 procent worden bij opening.
Een death-spike van -25 %.
pi_62343123
+7%
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')