abonnement Unibet Coolblue
pi_62342128
De ene bailout volgt momenteel de andere op, inmiddels ook in Nederland. En het einde is nog lang niet in zicht.

Dit roept bij mij de vraag op hoe de overheid (ik beperk me even tot de Nederlandse) dit allemaal moet gaan betalen. Want bezuinigd zal er moeten worden, of men nu wil of niet.

Ik doe alvast enkele suggesties:
  • De stekker uit dat bij voorbaat al tot mislukken gedoemde OV-chipkaartproject. Wat een drama is dat.
  • De stekker uit dat bij voorbaat al tot mislukken gedoemde Noord/Zuidlijn-project, nu het nog kan.
  • Eventueel alsnog de stekker uit andere hopeloze, eigenlijk mislukte infratructuurprojecten, afhankelijk van het geld dat er nog in moet worden gepompt. Ik denk dan met name aan de HSL, waar volgens mij nog steeds geen hogesnelheidstrein op rijdt en waarvan het maar de vraag is of deze ooit winstgevend wordt. Volgens mij zijn de rails al bijna weggeroest.
  • Meer belasting ophalen bij de exorbitant rijken, die sowieso de hoofdschuldigen zijn van deze crisis.
  • Geen geld maar naar zinloze multicultiprojecten, inburgering en ander allochtonengeknuffel. Die lui moeten nu eindelijk hun eigen broek maar eens ophouden.
  • Definitieve afzegging van de aanschaf van de belachelijk dure JSF. Wat mij betreft hoeft er voorlopig ook niks anders voor in de plaats te komen: de F-16 voldoet nog prima. (met dank aan liefhart)

    [ Bericht 1% gewijzigd door WeGaanErAllemaalAan op 13-10-2008 03:28:26 ]
  • pi_62342200
    Je vergeet het hele JSF project.

    Miljarden pompen in een vliegtuig dat nu al achterhaald is
    pi_62342219
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 03:18 schreef liefhart het volgende:
    Je vergeet het hele JSF project.
    Inderdaad. Ik wist dat ik wat vergeten was, maar kon er even niet meer opkomen. Bedankt, ik voeg het even toe aan de OP.
    pi_62342254
    A propos hoe we dat allemaal gaan betalen: De politiek bezuinigt nooit op zichzelf (daarin begrepen hun stokpaardjes en grote projecten). We zullen de bankovernames e.d. voornamelijk betalen door vergroting van de staatsschuld, en de liquiditeitsinjecties door inflatie.

    De bankovernames zijn zogenaamd tijdelijk, maar dat laat zich niet rijmen met het idee dat binnen een paar jaar alle banken genationaliseerd zullen zijn (wat een ramp zou zijn, want dan krijg je één grote peperdure trage staatsbank). Ik hoop dus maar dat ze die aandelen daadwerkelijk weer zullen verkopen, en wel op de vrije markt en niet onderhands aan een paar bevriende plutocraten. En met de opbrengst moet natuurlijk de staatsschuld weer worden verminderd, maar je zult zien dat ze er tegen die tijd weer een paar broodnodige dijkverhogingen of vliegvelden-in-zee mee willen financieren. Of JSF's.

    [ Bericht 8% gewijzigd door ItaloDancer op 13-10-2008 09:04:20 ]
    pi_62342262
    quote:
    # Geen geld maar naar zinloze multicultiprojecten, inburgering en ander allochtonengeknuffel. Die lui moeten nu eindelijk hun eigen broek maar eens ophouden.
    Dit is trouwens wel een goeie, het deels op de allochtonen afschuiven.
    pi_62342266
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 03:39 schreef Vodkadruppel het volgende:

    [..]

    Dit is trouwens wel een goeie, het deels op de allochtonen afschuiven.
    Hoezo is dat "afschuiven"? Jij houdt toch ook je eigen broek op?
    pi_62342280
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 03:39 schreef WeGaanErAllemaalAan het volgende:

    [..]

    Hoezo is dat "afschuiven"? Jij houdt toch ook je eigen broek op?
    Alsof de kredietcrisis daarom draait.
    pi_62342284
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 03:44 schreef Vodkadruppel het volgende:

    [..]

    Alsof de kredietcrisis daarom draait.
    Als er straks bezuinigd moet worden (en dat zal zeker het geval zijn), dan moet het toch ergens vandaan komen. Dat hele allochtonengeknuffel kost nu eenmaal gruwelijk veel geld en levert nauwelijks iets op.
      maandag 13 oktober 2008 @ 09:35:00 #9
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_62343895
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 03:45 schreef WeGaanErAllemaalAan het volgende:

    [..]

    Als er straks bezuinigd moet worden (en dat zal zeker het geval zijn), dan moet het toch ergens vandaan komen. Dat hele allochtonengeknuffel kost nu eenmaal gruwelijk veel geld en levert nauwelijks iets op.
    Nee alles op z'n beloop laten is goedkoop
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_62344178
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:35 schreef soylent het volgende:

    [..]

    Nee alles op z'n beloop laten is goedkoop
    Wel als je de criminelen en hun families na snelrecht linea recta het land uitsmijt.

    Anyway, laten we er geen allochtonentopic van maken. Als je betere bezuinigingsmaatregelen denkt te hebben, plaats die dan in dit topic.
    pi_62344204
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 03:00 schreef WeGaanErAllemaalAan het volgende:
  • Meer belasting ophalen bij de exorbitant rijken, die sowieso de hoofdschuldigen zijn van deze crisis.
  • Die hebben we niet in Nederland ('schuldigen'). Dan moeten we belasting bij de verantwoordelijke Amerikanen gaan heffen.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_62344292
    Joh, de gewone burger heeft altijd al betaald voor de rijken. Altijd al zo geweest, en zal altijd zo blijven.
    pi_62344603
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 09:51 schreef waht het volgende:

    [..]

    Die hebben we niet in Nederland ('schuldigen'). Dan moeten we belasting bij de verantwoordelijke Amerikanen gaan heffen.
    Tuurlijk. Schuldigen met poen zat. Rijkman Groenink, Cees van der Hoeven, Jeroen van de Veer. Gewoon al die toplui met hun exorbitante bonussen.
      maandag 13 oktober 2008 @ 10:12:18 #14
    21410 Fliepke
    Serieuze waarheid
    pi_62344696
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:08 schreef WeGaanErAllemaalAan het volgende:

    [..]

    Tuurlijk. Schuldigen met poen zat. Rijkman Groenink, Cees van der Hoeven, Jeroen van de Veer. Gewoon al die toplui met hun exorbitante bonussen.
    Je bent wel van de symboolpolitiek he?
    hoeveel denk je dat dat gaat opleveren?
    pi_62344779
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:08 schreef WeGaanErAllemaalAan het volgende:

    [..]

    Tuurlijk. Schuldigen met poen zat. Rijkman Groenink, Cees van der Hoeven, Jeroen van de Veer. Gewoon al die toplui met hun exorbitante bonussen.
    Het begon allemaal met de subprime hypotheek crisis in de VS. Die lui die jij opnoemt zijn van die willekeurige topbestuurders die veel centjes hebben en/of krijgen. Paul de Leeuw krijgt ook veel geld, zullen we ook hem maar beschuldigen? En ohja, die voetballers ook, met hun exorbitante bonussen, zij zijn schuldig aan de financiële crisis. Laten we gewoon alle mensen met meer dan pak 'em beet 10 miljoen ¤ een nekschot geven en al hun bezittingen en eigendommen 'teruggeven aan het volk' (lees: geven aan de staat zodat deze in al haar wijsheid de wereld kan verbeteren).

    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      maandag 13 oktober 2008 @ 11:18:58 #16
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_62346286
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:15 schreef waht het volgende:

    [..]

    Het begon allemaal met de subprime hypotheek crisis in de VS. Die lui die jij opnoemt zijn van die willekeurige topbestuurders die veel centjes hebben en/of krijgen. Paul de Leeuw krijgt ook veel geld, zullen we ook hem maar beschuldigen? En ohja, die voetballers ook, met hun exorbitante bonussen, zij zijn schuldig aan de financiële crisis. Laten we gewoon alle mensen met meer dan pak 'em beet 10 miljoen ¤ een nekschot geven en al hun bezittingen en eigendommen 'teruggeven aan het volk' (lees: geven aan de staat zodat deze in al haar wijsheid de wereld kan verbeteren).

    Goed idee!
    Nicht ärgern, nur wundern!
    pi_62346711
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:15 schreef waht het volgende:

    [..]

    Het begon allemaal met de subprime hypotheek crisis in de VS. Die lui die jij opnoemt zijn van die willekeurige topbestuurders die veel centjes hebben en/of krijgen. Paul de Leeuw krijgt ook veel geld, zullen we ook hem maar beschuldigen? En ohja, die voetballers ook, met hun exorbitante bonussen, zij zijn schuldig aan de financiële crisis. Laten we gewoon alle mensen met meer dan pak 'em beet 10 miljoen ¤ een nekschot geven en al hun bezittingen en eigendommen 'teruggeven aan het volk' (lees: geven aan de staat zodat deze in al haar wijsheid de wereld kan verbeteren).


    Ja, precies. We gaan iedereen die veel geld heeft verdient dit weer afnemen, zo gaat het vast economisch goed met Nederland. Wie wil nu niet hard werken om omhoog te klimmen in een bedrijf, als vervolgens al het verdiende geld boven een zekere norm hem via belastingen wordt afgenomen?
    pi_62346869
    Gewoon geen geld meer sturen naar die ontwikkelings landen, de troepen uit Afghanistan halen.
    pi_62348545
    Hee, hier heb ik dus ook een 'discussie' over gehad vandaag! Er moet geld vrijgemaakt gaan worden inderdaad en ik vind niet dat de staatschuld verhoogd moet worden (want daarvoor kan het volk uiteindelijk opdraaien) of dat belastingen verhoogd moeten worden. Ik vind dat dit een mooi moment is om de begroting voor volgend jaar te herzien. Schrap álle onnodige en/of buitenlandse projecten en pomp dát geld in de economie. Zorg er eerst eens voor dat het hier weer ok loopt voordat ergens anders mensen geholpen gaan worden (klinkt egoïstisch, sorry daarvoor )

    Ik vind ook dat bijvoorbeeld het hele OV-chip-gebeuren stop gezet mag worden, dat we niet moeten meedoen met de JSF, dat alle militairen die Amerikaanse oorlogen uitvechten terug naar NL moeten komen (laat de VS dat zelf maar oplossen) en dat ook op ontwikkelingshulp flink bezuinigd mag worden. Als onze economie weer een beetje op orde is, kan dat wel weer omhoog als het nodig is. Maar al vaker is beweerd dat heel die ontwikkelingshulp weinig effect heeft, dus laat die loanden het maar eens met minder doen, komen wij over een paar jaar wel kijken wat ze ervan bakken. En als het niet lukt, weten we dat ook weer en gaan we dan wel weer helpen!

    Wedden dat niets van dit alles gedaan wordt en dat wij degenen zijn die 'de broekriem strakker aan moeten trekken' terwijl bv Bos prima doorleeft in luxe en weinig merkt van inflatie/prijsstijgingen?

    *hoopt stiekem dat het in de politiek zo fout loopt dat er ein-de-lijk nieuwe verkiezingen komen en dat het CDA en de PvdA voor altijd uit de politiek verbannen worden*
      maandag 13 oktober 2008 @ 13:00:19 #21
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_62348632
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 10:08 schreef WeGaanErAllemaalAan het volgende:

    [..]

    Tuurlijk. Schuldigen met poen zat. Rijkman Groenink, Cees van der Hoeven, Jeroen van de Veer. Gewoon al die toplui met hun exorbitante bonussen.
    Hoe zie je dat voor je?
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_62349777
    banken uiteindelijk terugbrengen naar de markt en hopen dat je er wat leuks voor krijgt
    pi_62351462
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 13:00 schreef Angel_of_Dth het volgende:

    [..]

    Hoe zie je dat voor je?
    Gewoon huisbezoeken en dan al hun dure golfclubs en gouden badkranen meenemen en verkopen op de markt.

    Ze willen ook huisbezoeken bij oudjes afleggen die hun hele leven hebben gewerkt. Deze lui kosten zij ons heel wat meer.
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 03:00 schreef WeGaanErAllemaalAan het volgende:

  • Meer belasting ophalen bij de exorbitant rijken, die sowieso de hoofdschuldigen zijn van deze crisis.

  • Is toch belachelijk dat ze van die hoge salarissen hebben gehad, maar dat wij dan moeten opdraaien als het misgaat?
    Gaat de overheid nu ook de groenteboer helpen als het niet meer goed gaat?

    En je had het over multiculti projecten ed: ze mogen anders ook wel wat minder geld leggen bij allerlei concerten, schrijvers die niks verkopen en schilders die nauwelijks iets verkopen.
    pi_62353999
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 14:47 schreef keuvelaar het volgende:

    [..]

    Gewoon huisbezoeken en dan al hun dure golfclubs en gouden badkranen meenemen en verkopen op de markt.
    Afgunst? Iedereen met golfclubs en/of een goude badkraan is een vieze rijkert.
    quote:
    Ze willen ook huisbezoeken bij oudjes afleggen die hun hele leven hebben gewerkt. Deze lui kosten zij ons heel wat meer.
    Wie zijn 'ze' en waarom willen ze bij oudjes huisbezoeken? En bron voor die zin erna?
    quote:
    Is toch belachelijk dat ze van die hoge salarissen hebben gehad, maar dat wij dan moeten opdraaien als het misgaat?
    Gaat de overheid nu ook de groenteboer helpen als het niet meer goed gaat?
    Zij horen ook bij 'wij'. Zij betalen ook belasting, meer dan jij denk ik. En wat heeft hun salaris ermee te maken?

    Heb je überhaupt wel iets meegekregen van de hypotheekcrisis in de VS? Dáár werd het systeem kapot gemaakt door bonussen te geven om mensen hypotheken te verstrekken die ze niet konden betalen. Hier zijn de salarissen en bonussen van CEO's en ander gespuis toch al een stuk lager en hier moeten de rijken al meer dan de helft van hun inkomen afstaan. Misschien volgende keer wat verder kijken dan je neus lang is?
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_62354912
    quote:
    Op maandag 13 oktober 2008 16:18 schreef waht het volgende:

    [..]

    Afgunst? Iedereen met golfclubs en/of een goude badkraan is een vieze rijkert.
    [..]

    Zij horen ook bij 'wij'. Zij betalen ook belasting, meer dan jij denk ik. En wat heeft hun salaris ermee te maken?

    Heb je überhaupt wel iets meegekregen van de hypotheekcrisis in de VS? Dáár werd het systeem kapot gemaakt door bonussen te geven om mensen hypotheken te verstrekken die ze niet konden betalen. Hier zijn de salarissen en bonussen van CEO's en ander gespuis toch al een stuk lager en hier moeten de rijken al meer dan de helft van hun inkomen afstaan. Misschien volgende keer wat verder kijken dan je neus lang is?
    Ik vind het in principe niet erg dat gasten in het bedrijfsleven hoge bonussen krijgen, moeten ze vooral zelf weten als het niet om de overheid gaat. De reden dat zij zulke hoge salarissen krijgen zou echter zijn omdat ze grote verantwoordelijkheid dragen. Dan is het natuurlijk van de zotte dat wanneer het mis gaat, de belastingbetaler er opeens voor moet opdraaien. De overheid springt namelijk ook niet bij als er een kaasmaker of sigarenboer over de kop gaat.

    Je hebt zeker zelf niet veel meegekregen van het nieuws de laatste tijd als je niet weet dat ze huisbezoeken bij oudjes willen afleggen? Ja, ook degenen die hun hele leven hebben gewerkt.

    Kijk zelf eens verder... als de schittering van je gouden kranen je ogen niet verblinden tenminste
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')