abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62327360
ik geloof er in, dat het morgen weer een zwarte/rode maandag wordt.

De nieuwsfeiten van het afgelopen weekend geven alle aanleiding tot weer een zwarte maandag morgen.

Beleggers hebben het afgelopen weekend weer overal negatief nieuws gehoord, gezien en gelezen dat er voldoende aanleiding is voor ze om morgen de aandelen te dumpen voor een habbekrats om toch maar cash te hebben....
  zondag 12 oktober 2008 @ 14:56:46 #2
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62327509
Ik denk eerder dat we morgen een suckers rally gaan hebben
Politici hebben van het weekend britse banken overgenomen en gezegd met ALLE middelen de crisis te bestrijden. Bovendien zal later deze dag wel weer een geruststellende mededeling vanuit Brussel komen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_62327522
Morgen zijn de beurzen in de VS dicht. Zorgt voor een kleinere kans dat het echt slecht gaat (volumes zijn dan ook vaak lager)

Nabeurs is op vrijdag de AEX nog met 1.5% gestegen. Dus kleine kans dat we flink gaan zakken.

Maandag gaat Fortis weer open. Dit heeft voor de AEX wel een negatief effect.

Alles samen: Het wordt ten opzichte van afgelopen week een rustige dag op de beurs.
pi_62327568
Morgen is Thanksgiving, zal wel een saai dagje worden..
Hoewel Shakes een punt heeft met Fortis.. Ik denk niet dat het dieprood zal worden iig.
-
pi_62327945
quote:
IMF-topman: financieel systeem staat op instorten

WASHINGTON (AFN) - Zorgen over de gezondheid van internationale banken hebben het financiële systeem aan de rand van de afgrond gebracht. Dat heeft Dominiqu Strauss-Kahn, topman van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), zaterdag gezegd.

Ondanks ongekende ingrepen, waaronder een gecoordineerde renteverlaging door de voornaamste centrale banken van de wereld, zullen de komende maanden extra maatregelen zijn om de kredietcrisis in de Verenigde Staten en in Europa een halt toe te roepen, aldus Strauss-Kahn.

“Vooruit kijkend, verwacht ik dat de omstandigheden op de kapitaalmarkt heel moeilijk zullen blijven, waardoor de economische groei wereldwijd onder druk zal staan
Bovenstaand bericht zal morgen grote invloed hebben op de europese beursen is mij verwachting.
pi_62328129
[
"RIYAD (AFN) - De beurzen in het Midden-Oosten leden zondag opnieuw stevige verliezen door aanhoudende zorgen over de financiële crisis. Op de beurs in Dubai sloot de hoofdindex 5,4 procent lager. De beurs in Saudi-Arabië kon niet profiteren van een renteverlaging door de Saudische centrale bank.

De beleggers in het Midden-Oosten deden hun aandelen in de verkoop nadat het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zondagnacht niet tot concrete voorstellen kwam om de crisis te beteugelen. Ook de fors lagere olieprijs zette het sentiment onder druk. De olieprijs is met bijna 8 procent gedaald tot onder de 80 dollar per vat.

Vorige week leden de beurzen in de Golfregio ook al zware verliezen, in navolging van de dramatische koersdalingen in Azië, Europa en de Verenigde Staten. De Nikkei in Tokio daalde vrijdag het sterkst sinds 1987 en de Dow sloot op het laagste punt in vijf jaar."
pi_62328166
quote:
"BRITSE OVERHEID NEEMT BANKEN OVER"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Britse regering zou maandag de
controle over de Royal Bank of Scotland
en HBOS overnemen. Dat schrijft de
zondagskrant de Sunday Times.

Volgens de krant heeft Royal Bank of
Scotland (RBS) aan de Britse regering
19 miljard euro gevraagd. HBOS, de
belangrijkste verstrekker van
vastgoedhypotheken, wil 12,7 miljard
euro van de regering krijgen.

De overheid zou daarmee 70% van het
kapitaal van HBOS in handen krijgen en
50% van de Royal Bank of Scotland. Ook
in twee andere banken, Barclays en
Lloyds TSB, zou de Britse staat fors
participeren. Mogelijk wordt de beurs-
handel in Londen maandag opgeschort.
Zag dit op de belgische TT, zal ook geen gunstige invloed hebben.
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_62328188
Ik denk wel dat het ergste op de beurs achter de rug is. Ruwweg zijn in een jaar tijd overal de koersen gehalveerd, dus veel aandelen zijn langzamerhand erg goedkoop geworden. Het punt zal gaan komen waarop handelaren die eerder verkocht hebben dezelfde aandelen nu tegen een veel lagere prijs weer gaan inkopen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62328239
Het maakt niet uit wat beleggers doen.

De markten zijn in het afgelopen jaar overspoeld met triljoenen poen, het is een kwestie van tijd voor dat zich uit in hyperinflatie/deflatie etc.
pi_62328304
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:34 schreef Salvad0R het volgende:
De markten zijn in het afgelopen jaar overspoeld met triljoenen poen, het is een kwestie van tijd voor dat zich uit in hyperinflatie/deflatie etc.
Dat geld is weer even snel in rook opgegaan als dat het gecreerd is.
Geld zal eerder schaars gaan worden en dat betekent dat er een periode van hoge rente aan zit te komen.
"De PVV heeft net zo veel met vrijheid te maken als de DDR destijds met democratie"
pi_62328338
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:37 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Dat geld is weer even snel in rook opgegaan als dat het gecreerd is.
Geld zal eerder schaars gaan worden en dat betekent dat er eerder periode van hoge rente aan zit te komen.
Het geld wat in de markten is gepompt wordt gebruikt om meer leningen op te baseren.
Als geld schaars wordt terwijl er zoveel triljoenen gepompt worden, dan lijkt het me duidelijk dat die triljoenen op de verkeerde plaatsen belanden.
pi_62328456
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:32 schreef FeestNummer het volgende:
Ik denk wel dat het ergste op de beurs achter de rug is.
Hm welke signalen heb jij ontvangen die de rest van de experts nog niet hebben ontvangen
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_62328458
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 14:57 schreef Shakes het volgende:
Morgen zijn de beurzen in de VS dicht. Zorgt voor een kleinere kans dat het echt slecht gaat (volumes zijn dan ook vaak lager)
Morgen zijn de DJ en Nasdaq gewoon open.

MACRO-ECONOMISCH NIEUWS
- VS, obligatiemarkt gesloten ivm Columbus Day, aandelennmarkten wel open
pi_62328489
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:31 schreef dddour het volgende:

[..]

Zag dit op de belgische TT, zal ook geen gunstige invloed hebben.
Dit bericht al er voor zorgen dat het maandag weer een heksenketel wordt ... ook inderdaad de handel in Fortis die weer gaat beginnen.
pi_62328632
quote:

"BRITSE OVERHEID NEEMT BANKEN OVER"
­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­
De Britse regering zou maandag de
controle over de Royal Bank of Scotland
en HBOS overnemen. Dat schrijft de
zondagskrant de Sunday Times.

Volgens de krant heeft Royal Bank of
Scotland (RBS) aan de Britse regering
19 miljard euro gevraagd. HBOS, de
belangrijkste verstrekker van
vastgoedhypotheken, wil 12,7 miljard
euro van de regering krijgen.

De overheid zou daarmee 70% van het
kapitaal van HBOS in handen krijgen en
50% van de Royal Bank of Scotland. Ook
in twee andere banken, Barclays en
Lloyds TSB, zou de Britse staat fors
participeren. Mogelijk wordt de beurs-
handel in Londen maandag opgeschort.
Opschorten van de handel en mensen denken dat de ellende alweer voorbij is.
  zondag 12 oktober 2008 @ 15:54:55 #16
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62328671
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:53 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Opschorten van de handel en mensen denken dat de ellende alweer voorbij is.
Volgens ome Berlusconi wel
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_62328753
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:32 schreef FeestNummer het volgende:
Ik denk wel dat het ergste op de beurs achter de rug is.
Ik denk dat het ergste nog moet komen, dit is nog maar het topje van de ijsberg.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62328863
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:59 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik denk dat het ergste nog moet komen, dit is nog maar het topje van de ijsberg.
Ergste komt denk ik ook volgend jaar wanneer de grote bedrijven mindere winstcijfers zullen bekend maken.
pi_62328874
Is het persbericht van Fortis al uitgegeven? Zonder persbericht geen handel, de tijd begint te dringen lijkt me .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62328950
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is het persbericht van Fortis al uitgegeven? Zonder persbericht geen handel, de tijd begint te dringen lijkt me .
volgens mij kunnen ze beter geen persbericht uitgeven.
pi_62328961
Hoop op een rally morgen, zit vol in de calls op de AEX..
Aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden verleend. Echter wel ontleend (mits de theorie klopt).
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:11:41 #22
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62328978
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:10 schreef rednajt het volgende:

[..]

volgens mij kunnen ze beter geen persbericht uitgeven.
pi_62329119
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:05 schreef rednajt het volgende:
Ergste komt denk ik ook volgend jaar wanneer de grote bedrijven mindere winstcijfers zullen bekend maken.
De beurs heeft dat gezien de koersverliezen al lang ingecalculeerd.
pi_62329130
zie voorpagina van de teleshit en je weet gewoon dat het morgen weer een zooitje wordt op de beurs

http://www.telegraaf.nl/
pi_62329177
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:19 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

ja hoor tuurlijk...ik geloof er niks van dat die cijfers al in de koersen verwerkt zijn, als er volgend de cijfers bekend worden gemaakt door grote ondernemingen zal de beurs op dat moment er op reageren dmv koersdalingen...
pi_62329265
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:20 schreef rednajt het volgende:
zie voorpagina van de teleshit en je weet gewoon dat het morgen weer een zooitje wordt op de beurs

http://www.telegraaf.nl/
???
Dat de pensioenfondsen een probleem hebben betekent nog niet dat de beurs gaat zakken.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2008 @ 16:34:49 #27
862 Arcee
Look closer
pi_62329450
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:05 schreef rednajt het volgende:
Zit die verwachting nu niet al in de koers dan en kan 't misschien eerder meevallen?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 12 oktober 2008 @ 16:38:03 #28
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62329502
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 15:29 schreef rednajt het volgende:
[
"RIYAD (AFN) - De beurzen in het Midden-Oosten leden zondag opnieuw stevige verliezen door aanhoudende zorgen over de financiële crisis. Op de beurs in Dubai sloot de hoofdindex 5,4 procent lager. De beurs in Saudi-Arabië kon niet profiteren van een renteverlaging door de Saudische centrale bank.

De beleggers in het Midden-Oosten deden hun aandelen in de verkoop nadat het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zondagnacht niet tot concrete voorstellen kwam om de crisis te beteugelen. Ook de fors lagere olieprijs zette het sentiment onder druk. De olieprijs is met bijna 8 procent gedaald tot onder de 80 dollar per vat.

Vorige week leden de beurzen in de Golfregio ook al zware verliezen, in navolging van de dramatische koersdalingen in Azië, Europa en de Verenigde Staten. De Nikkei in Tokio daalde vrijdag het sterkst sinds 1987 en de Dow sloot op het laagste punt in vijf jaar."
Hebben de handelaren dat gezegd, of is dat een aanname van de schrijver van dit stukje?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_62329626
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:38 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Hebben de handelaren dat gezegd, of is dat een aanname van de schrijver van dit stukje?
geen idee, zijn gewoon de feiten in het midden oosten...

ik denk dat het bericht van de IMF gewoon voor elke beurs morgen gevolgen zal hebben...
pi_62329651
@redjnait
De beurzen in het Midden-Oosten zijn vrijdags gesloten.
In feite verwerken zij nu op zondag de verliezen van afgelopen vrijdag.
pi_62329669
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:34 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zit die verwachting nu niet al in de koers dan en kan 't misschien eerder meevallen?
nee...

koersen worden bepaald door aan en verkopen op de markt door handelaren, als er volgend jaar weer negatieve berichten zullen komen zullen er weer verkopen plaatsvinden wat leidt tot koersdalingen.
pi_62329726
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:45 schreef FeestNummer het volgende:
@redjnait
De beurzen in het Midden-Oosten zijn vrijdags gesloten.
In feite verwerken zij nu op zondag de verliezen van afgelopen vrijdag.
Maakt niet uit, de dow jones stond op een gegeven moment op meer als -500. Geloof mij nou maar dat het morgen weer rood wordt.

Er is totaal geen reden dat het groen wordt. Geen enkel positief bericht dit weekend, alleen maar negatieve.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 oktober 2008 @ 16:59:30 #33
862 Arcee
Look closer
pi_62329912
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:46 schreef rednajt het volgende:
nee...

koersen worden bepaald door aan en verkopen op de markt door handelaren, als er volgend jaar weer negatieve berichten zullen komen zullen er weer verkopen plaatsvinden wat leidt tot koersdalingen.
Ja, maar die aan- en verkopen worden bepaald door sentimenten en geruchten, dus verwachte negatieve berichten voor volgend jaar zouden nu al tot verkopen kunnen leiden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 12 oktober 2008 @ 17:05:11 #34
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62330038
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:48 schreef rednajt het volgende:
ood wordt.

Er is totaal geen reden dat het groen wordt. Geen enkel positief bericht dit weekend, alleen maar negatieve.
- x - = +
It can't get any worse, maybe we should buy. Buy, did you say buy
I heard buy, people BUY, BUY
pi_62330508
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:59 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, maar die aan- en verkopen worden bepaald door sentimenten en geruchten, dus verwachte negatieve berichten voor volgend jaar zouden nu al tot verkopen kunnen leiden.
klopt

Maar als de daadwerkelijke cijfers bekend gemaakt worden volgend jaar zal dat nog een extra tik geven...
pi_62330565
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 16:19 schreef FeestNummer het volgende:

[..]

Precies. Iedereen houdt al rekening met een recessie en lagere winsten cq verliezen. Morgen gaan er veel particulieren kopen, waardoor de AEX hoger opent. Wat er daarna gebeurt god mag het weten. Ik heb in ieder geval vrijdag gekocht in de wetenschap dat als je voor de lange termijn koopt het wel goed komt.
pi_62330589
Zal de komende weken nog wel onrustig blijven.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_62334730
quote:
België richt fonds op voor Fortis-aandeelhouders BRUSSEL (AFN) - Belgische aandeelhouders van Fortis kunnen een deel van de winst krijgen die de Belgische overheid verdient met haar belang in de Franse bank BNP Paribas. De Belgische staat richt daarvoor een fonds op dat de winst in 2014 zal uitkeren aan de aandeelhouders van Fortis.

Dat maakte de Belgische premier Yves Leterme zondag bekend. De Belgische overheid bezit 11,6 procent van BNP Paribas door de verkoop van een belang van 75 procent in Fortis België aan de Fransen twee weken geleden. Door het fonds kunnen kleine aandeelhouders van Fortis, die hun beleggingen in rook zagen opgaan, deelnemen in de eventuele winst uit de Belgische deelname in de grootste bank van Frankrijk.

De aandeelhouders krijgen coupons van de staat die hun eigendom van aandelen Fortis bewijzen. Het geld zal worden verdeeld op 1 juli 2014. De Belgische regering hoopt dat met deze regeling de handel in het aandeel Fortis weer kan worden hervat. Mogelijk gebeurt dit maandag of uiterlijk dinsdag. De handel in Fortis lag afgelopen week stil.

Overeenkomst

BNP Paribas betaalde 14,5 miljard euro voor de Belgische en Luxemburgse tak van Fortis. België houdt een belang van 25 procent in Fortis België. Luxemburg kreeg een belang van ruim 1 procent in BNP Paribas. Het Nederlandse deel van Fortis met daarin ook ABN Amro is door de Nederlandse staat overgenomen voor 16,8 miljard euro.

Het resterende deel van Fortis bestaat nu nog uit internationale verzekeringsactiviteiten, een belang in een nieuw vehikel met probleemkredieten en de opbrengst van de verkoop van de Fortis-dochters ter waarde van 14,4 miljard euro
fortis opent waarschijnlijk tussen 0.50 - 1 euro en trekt heel de shit mee....
pi_62335682
Ja, alleen noem je het dan geen Zwarte Maandag meer, gewoon een Zwarte Maand..
  zondag 12 oktober 2008 @ 22:16:54 #40
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62337376
afgelopen week was al zwart, zeg zwarte week (tot nu toe dan).

Denk overigens dat de beurzen een grote tweede klap krijgen als er non-financials gaan vallen (zoals General motors)
pi_62340126
Het scheelt wel dat de Nasdaq met 0,3% in de plus is gesloten vrijdag
pi_62340213
Geen Fortis morgen neem ik aan? Dan zal 't wel zeer rustig worden.
pi_62340230
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Geen Fortis morgen neem ik aan? Dan zal 't wel zeer rustig worden.
Net zo rustig als afgelopen week toen Fortis niet meedeed?
pi_62340323
, doordat Amerika dicht is kan je beter morgen Fortis erin gooien. In 't negatieve scenario gooien ze dinsdag Fortis erin en dan 'smiddags krijgen ze een 2e opdonder door de negatieve futures .
  zondag 12 oktober 2008 @ 23:58:55 #45
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62340330
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:54 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Net zo rustig als afgelopen week toen Fortis niet meedeed?
Tja, ik d8 al, wat was't rustig op de beurzen vorige week. Kwam natuurlijk omdat de koers van Fortis er zo stabiel bijlag
pi_62340362
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 23:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
, doordat Amerika dicht is kan je beter morgen Fortis erin gooien. In 't negatieve scenario gooien ze dinsdag Fortis erin en dan 'smiddags krijgen ze een 2e opdonder door de negatieve futures .
Amerika is niet dicht morgen
pi_62340376
S&P futures zijn weer open, licht hoger geopend.
pi_62340399
2% hoger nu.
pi_62340421
Openingscall voor de Engelse beurs is +5%.

Dus Zwarte Maandag... het kan maar het zal lastig worden
pi_62340485
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:00 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Amerika is niet dicht morgen
Ik zag het ook ja, nooit geweten dat Canadees en Amerikaans Thanksgiving op een andere dag is. . (Morgen is het TG in Canada.)
Weer wat geleerd.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')