Bovenstaand bericht zal morgen grote invloed hebben op de europese beursen is mij verwachting.quote:IMF-topman: financieel systeem staat op instorten
WASHINGTON (AFN) - Zorgen over de gezondheid van internationale banken hebben het financiële systeem aan de rand van de afgrond gebracht. Dat heeft Dominiqu Strauss-Kahn, topman van het Internationaal Monetair Fonds (IMF), zaterdag gezegd.
Ondanks ongekende ingrepen, waaronder een gecoordineerde renteverlaging door de voornaamste centrale banken van de wereld, zullen de komende maanden extra maatregelen zijn om de kredietcrisis in de Verenigde Staten en in Europa een halt toe te roepen, aldus Strauss-Kahn.
“Vooruit kijkend, verwacht ik dat de omstandigheden op de kapitaalmarkt heel moeilijk zullen blijven, waardoor de economische groei wereldwijd onder druk zal staan
Zag dit op de belgische TT, zal ook geen gunstige invloed hebben.quote:"BRITSE OVERHEID NEEMT BANKEN OVER"
De Britse regering zou maandag de
controle over de Royal Bank of Scotland
en HBOS overnemen. Dat schrijft de
zondagskrant de Sunday Times.
Volgens de krant heeft Royal Bank of
Scotland (RBS) aan de Britse regering
19 miljard euro gevraagd. HBOS, de
belangrijkste verstrekker van
vastgoedhypotheken, wil 12,7 miljard
euro van de regering krijgen.
De overheid zou daarmee 70% van het
kapitaal van HBOS in handen krijgen en
50% van de Royal Bank of Scotland. Ook
in twee andere banken, Barclays en
Lloyds TSB, zou de Britse staat fors
participeren. Mogelijk wordt de beurs-
handel in Londen maandag opgeschort.
Dat geld is weer even snel in rook opgegaan als dat het gecreerd is.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:34 schreef Salvad0R het volgende:
De markten zijn in het afgelopen jaar overspoeld met triljoenen poen, het is een kwestie van tijd voor dat zich uit in hyperinflatie/deflatie etc.
Het geld wat in de markten is gepompt wordt gebruikt om meer leningen op te baseren.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:37 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Dat geld is weer even snel in rook opgegaan als dat het gecreerd is.
Geld zal eerder schaars gaan worden en dat betekent dat er eerder periode van hoge rente aan zit te komen.
Hm welke signalen heb jij ontvangen die de rest van de experts nog niet hebben ontvangenquote:Op zondag 12 oktober 2008 15:32 schreef FeestNummer het volgende:
Ik denk wel dat het ergste op de beurs achter de rug is.
Morgen zijn de DJ en Nasdaq gewoon open.quote:Op zondag 12 oktober 2008 14:57 schreef Shakes het volgende:
Morgen zijn de beurzen in de VS dicht. Zorgt voor een kleinere kans dat het echt slecht gaat (volumes zijn dan ook vaak lager)
Dit bericht al er voor zorgen dat het maandag weer een heksenketel wordt ... ook inderdaad de handel in Fortis die weer gaat beginnen.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:31 schreef dddour het volgende:
[..]
Zag dit op de belgische TT, zal ook geen gunstige invloed hebben.
Opschorten van de handel en mensen denken dat de ellende alweer voorbij is.quote:
"BRITSE OVERHEID NEEMT BANKEN OVER"
De Britse regering zou maandag de
controle over de Royal Bank of Scotland
en HBOS overnemen. Dat schrijft de
zondagskrant de Sunday Times.
Volgens de krant heeft Royal Bank of
Scotland (RBS) aan de Britse regering
19 miljard euro gevraagd. HBOS, de
belangrijkste verstrekker van
vastgoedhypotheken, wil 12,7 miljard
euro van de regering krijgen.
De overheid zou daarmee 70% van het
kapitaal van HBOS in handen krijgen en
50% van de Royal Bank of Scotland. Ook
in twee andere banken, Barclays en
Lloyds TSB, zou de Britse staat fors
participeren. Mogelijk wordt de beurs-
handel in Londen maandag opgeschort.
Volgens ome Berlusconi welquote:Op zondag 12 oktober 2008 15:53 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Opschorten van de handel en mensen denken dat de ellende alweer voorbij is.
Ik denk dat het ergste nog moet komen, dit is nog maar het topje van de ijsberg.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:32 schreef FeestNummer het volgende:
Ik denk wel dat het ergste op de beurs achter de rug is.
Ergste komt denk ik ook volgend jaar wanneer de grote bedrijven mindere winstcijfers zullen bekend maken.quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:59 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik denk dat het ergste nog moet komen, dit is nog maar het topje van de ijsberg.
volgens mij kunnen ze beter geen persbericht uitgeven.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
Is het persbericht van Fortis al uitgegeven? Zonder persbericht geen handel, de tijd begint te dringen lijkt me.
quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:10 schreef rednajt het volgende:
[..]
volgens mij kunnen ze beter geen persbericht uitgeven.
De beurs heeft dat gezien de koersverliezen al lang ingecalculeerd.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:05 schreef rednajt het volgende:
Ergste komt denk ik ook volgend jaar wanneer de grote bedrijven mindere winstcijfers zullen bekend maken.
ja hoor tuurlijk...ik geloof er niks van dat die cijfers al in de koersen verwerkt zijn, als er volgend de cijfers bekend worden gemaakt door grote ondernemingen zal de beurs op dat moment er op reageren dmv koersdalingen...quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:19 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De beurs heeft dat gezien de koersverliezen al lang ingecalculeerd.
???quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:20 schreef rednajt het volgende:
zie voorpagina van de teleshit en je weet gewoon dat het morgen weer een zooitje wordt op de beurs
http://www.telegraaf.nl/
Zit die verwachting nu niet al in de koers dan en kan 't misschien eerder meevallen?quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:05 schreef rednajt het volgende:
Ergste komt denk ik ook volgend jaar wanneer de grote bedrijven mindere winstcijfers zullen bekend maken.
Hebben de handelaren dat gezegd, of is dat een aanname van de schrijver van dit stukje?quote:Op zondag 12 oktober 2008 15:29 schreef rednajt het volgende:
[
"RIYAD (AFN) - De beurzen in het Midden-Oosten leden zondag opnieuw stevige verliezen door aanhoudende zorgen over de financiële crisis. Op de beurs in Dubai sloot de hoofdindex 5,4 procent lager. De beurs in Saudi-Arabië kon niet profiteren van een renteverlaging door de Saudische centrale bank.
De beleggers in het Midden-Oosten deden hun aandelen in de verkoop nadat het Internationaal Monetair Fonds (IMF) zondagnacht niet tot concrete voorstellen kwam om de crisis te beteugelen. Ook de fors lagere olieprijs zette het sentiment onder druk. De olieprijs is met bijna 8 procent gedaald tot onder de 80 dollar per vat.
Vorige week leden de beurzen in de Golfregio ook al zware verliezen, in navolging van de dramatische koersdalingen in Azië, Europa en de Verenigde Staten. De Nikkei in Tokio daalde vrijdag het sterkst sinds 1987 en de Dow sloot op het laagste punt in vijf jaar."
geen idee, zijn gewoon de feiten in het midden oosten...quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:38 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Hebben de handelaren dat gezegd, of is dat een aanname van de schrijver van dit stukje?
nee...quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zit die verwachting nu niet al in de koers dan en kan 't misschien eerder meevallen?
Maakt niet uit, de dow jones stond op een gegeven moment op meer als -500. Geloof mij nou maar dat het morgen weer rood wordt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:45 schreef FeestNummer het volgende:
@redjnait
De beurzen in het Midden-Oosten zijn vrijdags gesloten.
In feite verwerken zij nu op zondag de verliezen van afgelopen vrijdag.
Ja, maar die aan- en verkopen worden bepaald door sentimenten en geruchten, dus verwachte negatieve berichten voor volgend jaar zouden nu al tot verkopen kunnen leiden.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:46 schreef rednajt het volgende:
nee...
koersen worden bepaald door aan en verkopen op de markt door handelaren, als er volgend jaar weer negatieve berichten zullen komen zullen er weer verkopen plaatsvinden wat leidt tot koersdalingen.
- x - = +quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:48 schreef rednajt het volgende:
ood wordt.
Er is totaal geen reden dat het groen wordt. Geen enkel positief bericht dit weekend, alleen maar negatieve.
kloptquote:Op zondag 12 oktober 2008 16:59 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, maar die aan- en verkopen worden bepaald door sentimenten en geruchten, dus verwachte negatieve berichten voor volgend jaar zouden nu al tot verkopen kunnen leiden.
Precies. Iedereen houdt al rekening met een recessie en lagere winsten cq verliezen. Morgen gaan er veel particulieren kopen, waardoor de AEX hoger opent. Wat er daarna gebeurt god mag het weten. Ik heb in ieder geval vrijdag gekocht in de wetenschap dat als je voor de lange termijn koopt het wel goed komt.quote:Op zondag 12 oktober 2008 16:19 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
De beurs heeft dat gezien de koersverliezen al lang ingecalculeerd.
fortis opent waarschijnlijk tussen 0.50 - 1 euro en trekt heel de shit mee....quote:België richt fonds op voor Fortis-aandeelhouders BRUSSEL (AFN) - Belgische aandeelhouders van Fortis kunnen een deel van de winst krijgen die de Belgische overheid verdient met haar belang in de Franse bank BNP Paribas. De Belgische staat richt daarvoor een fonds op dat de winst in 2014 zal uitkeren aan de aandeelhouders van Fortis.
Dat maakte de Belgische premier Yves Leterme zondag bekend. De Belgische overheid bezit 11,6 procent van BNP Paribas door de verkoop van een belang van 75 procent in Fortis België aan de Fransen twee weken geleden. Door het fonds kunnen kleine aandeelhouders van Fortis, die hun beleggingen in rook zagen opgaan, deelnemen in de eventuele winst uit de Belgische deelname in de grootste bank van Frankrijk.
De aandeelhouders krijgen coupons van de staat die hun eigendom van aandelen Fortis bewijzen. Het geld zal worden verdeeld op 1 juli 2014. De Belgische regering hoopt dat met deze regeling de handel in het aandeel Fortis weer kan worden hervat. Mogelijk gebeurt dit maandag of uiterlijk dinsdag. De handel in Fortis lag afgelopen week stil.
Overeenkomst
BNP Paribas betaalde 14,5 miljard euro voor de Belgische en Luxemburgse tak van Fortis. België houdt een belang van 25 procent in Fortis België. Luxemburg kreeg een belang van ruim 1 procent in BNP Paribas. Het Nederlandse deel van Fortis met daarin ook ABN Amro is door de Nederlandse staat overgenomen voor 16,8 miljard euro.
Het resterende deel van Fortis bestaat nu nog uit internationale verzekeringsactiviteiten, een belang in een nieuw vehikel met probleemkredieten en de opbrengst van de verkoop van de Fortis-dochters ter waarde van 14,4 miljard euro
Net zo rustig als afgelopen week toen Fortis niet meedeed?quote:Op zondag 12 oktober 2008 23:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Geen Fortis morgen neem ik aan? Dan zal 't wel zeer rustig worden.
Tja, ik d8 al, wat was't rustig op de beurzen vorige week. Kwam natuurlijk omdat de koers van Fortis er zo stabiel bijlagquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:54 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Net zo rustig als afgelopen week toen Fortis niet meedeed?
Amerika is niet dicht morgenquote:Op zondag 12 oktober 2008 23:58 schreef PietjePuk007 het volgende:, doordat Amerika dicht is kan je beter morgen Fortis erin gooien. In 't negatieve scenario gooien ze dinsdag Fortis erin en dan 'smiddags krijgen ze een 2e opdonder door de negatieve futures
.
Ik zag het ook ja, nooit geweten dat Canadees en Amerikaans Thanksgiving op een andere dag is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |