Waarom komen jullie dan niet ver buiten je eigen woonplaats eigenlijk? Er is zoveel meer te zien in den lande..quote:Op donderdag 25 september 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hier idem, maar dan nauwelijks zuidelijker dan Leeuwarden en Groningen.
Zouden ze hem net zolang niet wassen tot-ie helemaal zwart is en er dan een ACTS-sticker op plakken?quote:
Kolere, wat is dat ding goor! Wel nieuwe contactdozen!quote:Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Op deze mooie donderdagochtend is zojuist ACTS 1612 met vol beladen containertrein 60263 vertrokken uit Leeuwarden en is op weg naar de Maasvlakte West. Op de achtergrond zijn de knipperlichten van de stroomloze brug te zien. Links van de lok, welke overigens van Railion gekocht is, is een stukje bedrijventerrein van Leeuwarden te zien.
tsja, mijn week-ov geldt nou eenmaal alleen van maandag-vrijdag, en juist die vijf dagen loop ik stage (een halfjaar lang).quote:Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom komen jullie dan niet ver buiten je eigen woonplaats eigenlijk? Er is zoveel meer te zien in den lande..
* Peterselieman mompelt iets met scriptie op poten zetten.quote:Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom komen jullie dan niet ver buiten je eigen woonplaats eigenlijk? Er is zoveel meer te zien in den lande..
Waarom heb je dat ding dat niet omgewisseld voor een Weekendkaart? Of moet je met je OV naar je stage toe? IK heb nu juist een weekend-OV, ik zit ma-do/vr toch op stage en kan dan toch niet weg, en in het weekend dus welquote:Op donderdag 25 september 2008 12:09 schreef dennistd het volgende:
[..]
tsja, mijn week-ov geldt nou eenmaal alleen van maandag-vrijdag, en juist die vijf dagen loop ik stage (een halfjaar lang).
eerder ging ik vrijdags nog wel eens weg (vier dagen naar school maar)
ACTS heeft een boel 1600'en gekocht van Railion vorige week ergens. Het is maar even afwachten wat ze er mee gaan doen, natuurlijk hoopt iedereen op nieuwe bestickering, zeker nu ze overgekocht zijn. Maar dat ze nog zo RN-smerig zijn, zal wel komen dat ze niet echt tijd/mogelijkheid hebben om die dingen te wassen ofzoquote:Op donderdag 25 september 2008 12:08 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kolere, wat is dat ding goor! Wel nieuwe contactdozen!
Heeft ACTS nog geen wascontract voor die krengen of zo??
Ik moet inderdaad met het ov naar mijn stage. Een maandkaart met streeksupplement kost mij 108,50 en dat is me toch iets te duur om er een weekendkaart voor te nemenquote:Op donderdag 25 september 2008 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Waarom heb je dat ding dat niet omgewisseld voor een Weekendkaart? Of moet je met je OV naar je stage toe? IK heb nu juist een weekend-OV, ik zit ma-do/vr toch op stage en kan dan toch niet weg, en in het weekend dus wel
Ik vind deze naar Railion-normen anders nog relatief netjes hoorquote:Op donderdag 25 september 2008 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar dat ze nog zo RN-smerig zijn, zal wel komen dat ze niet echt tijd/mogelijkheid hebben om die dingen te wassen ofzo
Nouja, een voordeel: de toiletten zijn voorzien van een eco-bak, dus je kan gewoon naar het toilet, ondanks dat je op het station staat.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Gutz het volgende:
jeuj, internationale trein vanuit roosendaal die stil staat in oudenbosch met een niet zo heel erg goed werkende traxx. Deuren staan open dus u mag een luchtje scheppen van de conducteur. Eens kijken of ik nog in Rotterdam kom met dit ding.
Wel een slechte TVPquote:Op donderdag 25 september 2008 17:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tante Saar, hou je benen bij elkaar![]()
(Verkapte TVP)
eerst zien dan geloven...quote:Op donderdag 25 september 2008 19:04 schreef SpeedyRich het volgende:
ey, ik heb via via gehoord dat de albatros binnen een maand in NL zou zijn.
Zou het dan toch gebeuren![]()
Het is dus al heel de dag weer janboel met de zuurstok. Vanavond met de 18.59 vanuit Antwerpen met +20 vertrokken. Beetje achter Belgische en Nederlandse stoppers gehangen tot Den Haag HS. Geen tijd ingelopen dus. Overigens was de mijne wel met een gewone rooie belg ervoor.quote:Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Gutz het volgende:
jeuj, internationale trein vanuit roosendaal die stil staat in oudenbosch met een niet zo heel erg goed werkende traxx. Deuren staan open dus u mag een luchtje scheppen van de conducteur. Eens kijken of ik nog in Rotterdam kom met dit ding.
Moeilijk hè, om een ICE3 bij te benen op de A5.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:13 schreef von_Preussen het volgende:
Frankfurt Flughafen![]()
Daar ging ik in Augustus nog 240km/h achter een Mercedes S-klasse & Porsche aan op de A5 richting Heidelberg.....
wat eigenlijk helemaal niets met het topic te maken heeft, maar meer met een tvp.
Lijkt echt wel of ze het allemaal expres doen zodat iedereen een zodanige hekel krijgt aan de Benelux zodat we dadelijk allemaal graag de toeslag betalen om de HSL in te mogen. Ben overigens benieuwd wanneer het Europese spoor vrijgegeven wordt of er een andere vervoerder weer een 'goedkope' Intercity Beneluxlijn gaat starten.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Het is dus al heel de dag weer janboel met de zuurstok. Vanavond met de 18.59 vanuit Antwerpen met +20 vertrokken. Beetje achter Belgische en Nederlandse stoppers gehangen tot Den Haag HS. Geen tijd ingelopen dus. Overigens was de mijne wel met een gewone rooie belg ervoor.
Deuren op slot / van slot hengelen.quote:Op donderdag 25 september 2008 22:54 schreef Fixers het volgende:
Vraagje, ik zit op 't balkon ergens in belgie remt de trein af tot bijna stilstand. Tijdens afremmen komt de conducteur aan, steekt sleutel in het deurkastje en draait die om. Zodra de trein weer vaart maakt draait 'ie de sleutel terug en gaat weer verder met zijn ronde. Waar is dat goed voor?
Hm, wellicht hebben die rijtuigen nog niet de nieuwe deurvergrendeling, zodat ze onder de vijf kilometer per uur automatisch ontgrendelen?quote:Op donderdag 25 september 2008 22:54 schreef Fixers het volgende:
[..]
Vraagje, ik zit op 't balkon ergens in belgie remt de trein af tot bijna stilstand. Tijdens afremmen komt de conducteur aan, steekt sleutel in het deurkastje en draait die om. Zodra de trein weer vaart maakt draait 'ie de sleutel terug en gaat weer verder met zijn ronde. Waar is dat goed voor?
Het Slakken Lijntje?quote:Op vrijdag 26 september 2008 08:05 schreef Duvel het volgende:
Gisteren trouwens een zuurtstoktrein gezien op de HSL bij Rotterdam. Hij reed alleen langzamer dan stapvoets.
Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...quote:Op vrijdag 26 september 2008 00:49 schreef Koen66 het volgende:
Ben overigens benieuwd wanneer het Europese spoor vrijgegeven wordt of er een andere vervoerder weer een 'goedkope' Intercity Beneluxlijn gaat starten.
Hij ging, linkerspoor, richting Amsterdam. Sloom dus.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Het Slakken Lijntje?
Richting Rotterdam of Amsterdam?
Zou natuurlijk best kunnen dat hij moest wachten op een vrij spoor in Rotterdam
Mag dat welquote:Op donderdag 25 september 2008 23:42 schreef Geerd het volgende:
tvp
Nou noem je zelf de TRAXX dus al, ieder bedrijf dat zin heeft een verbinding België-Nederland op te zetten kan die dingen ergens leasen, of een andere multicourante loc er zijn meer mogelijkheden. Een setje rijtuigen dat in heel west-Europa is toegelaten moet ook niet zo moeilijk te vinden zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden.
Als ze dat willen doen is dat toch alleen maar mooi? Al is het maar een IC-trein Antwerpen-Roosendaal.quote:Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)
Op de HSL wordt ook linkerspoor geredenquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:57 schreef Duvel het volgende:
Hij ging, linkerspoor, richting Amsterdam. Sloom dus.
Er wordt bij IJsselmonde gewisseld van spoor. Ten noorden van Rotterdam wordt rechts gereden normaal gesproken.quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:24 schreef Cothen het volgende:
[..]
Op de HSL wordt ook linkerspoor gereden
Tenminste dat is voor mij de enige logische verklaring dat bij Rotterdam IJsselmonde het linkerspoor van de HSL is aangelsoten op het rechterspoor van de NS-sporen.
Hoe vrij wordt dat spoor eigenlijk? Want ik kan me goed voorstellen dat een trein Luxemburg - Amsterdam tot de mogelijkheden behoort voor een externe partij. Maar wedden dat ze bij de NMBS beginnen te zeiken over de reizigers tussen b.v. Antwerpen en Brussel?quote:Op vrijdag 26 september 2008 13:16 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nou noem je zelf de TRAXX dus al, ieder bedrijf dat zin heeft een verbinding België-Nederland op te zetten kan die dingen ergens leasen, of een andere multicourante loc er zijn meer mogelijkheden. Een setje rijtuigen dat in heel west-Europa is toegelaten moet ook niet zo moeilijk te vinden zijn.
[..]
Als ze dat willen doen is dat toch alleen maar mooi? Al is het maar een IC-trein Antwerpen-Roosendaal.
Hoezo?quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:39 schreef en_door_slecht het volgende:Maar wedden dat ze bij de NMBS beginnen te zeiken over de reizigers tussen b.v. Antwerpen en Brussel?
Tijd voor 2 talige V-IRM'squote:Op vrijdag 26 september 2008 14:59 schreef Gutz het volgende:
t gaat wel lekker met de internationale. Stond ik gisteren nog een klein uur stil. Wordt hij nu in een virm gereden tot Roosendaal.
Matériel InterRegional Elongé -> MIR-Equote:Op vrijdag 26 september 2008 15:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Tijd voor 2 talige V-IRM's
Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.quote:Op vrijdag 26 september 2008 14:59 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij mag men met die treinen gewoon niet binnenlands reizen
Maar dan begint de nieuwe vervoerder natuurlijk te mauwen over de ICE in NL, die man dan weer wel mensen oppikken.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
Ik ga met de autoquote:Op vrijdag 26 september 2008 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
De ICE in NL is van NS, net als de concessie van de lijn waar die rijdt, dat is toch een ander verhaal.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar dan begint de nieuwe vervoerder natuurlijk te mauwen over de ICE in NL, die man dan weer wel mensen oppikken.
NMBS zal, behalve treintjes met Roosendaal als eindpunt, niet snel treinen verder Nederland in laten rijden, zeker niet wanneer het enig concurrentie voor de HSL zal zijn, waar ze immers ook behoorlijk in zitten. Er zullen andere bedrijven opstaan om iets dergelijks op te zetten, wellicht gelieerd aan huidige grote vervoerders als Arriva of Veolia.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
Lekker hoorquote:Op vrijdag 26 september 2008 21:30 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, ja, bijna vergeten. Afgelopen zomer dan wel voornamelijk op de fiets gezeten, maar desalniettemin toch wat treinen van binnen en van buiten gezien. Waaronder deze op het enorme station van Satu Nou (ten zuiden van Arad, Roemenie). Overigens telt dit station twee perrons EN twee gebouwtjes, aan de achterkant van dit stationsgebouw ligt nog een aftakking. Door het aantal instappers (3) heb ik het vermoeden dat het een groter station is dan Gorredijk.
[ afbeelding ]
Veel plezier dan maar...quote:Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen
straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange
Bordjes hangen er, eindelijk
Omdat m'n uiteindelijke bestemming beroerd te bereiken is per OV.quote:Op zaterdag 27 september 2008 09:53 schreef Socios het volgende:
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
En de 9551 is toch een nieuwe virm?quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:31 schreef Socios het volgende:
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:39 schreef Socios het volgende:
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
Je haalt nu 2 dingen doorelkaar. De treinseries en de stelnummers. De treinseries 500, 700, 1600, 1700, 10500, 10700, 12500, 12700, 20500 en 21700 worden gereden met ICM dat de stelnummers in de 4000 (3 bakken) en 4200 (vier bakken) heef zitten. Uitzondering daarbij is de onderhoudsslag 526/561 van en naar Groningen die planmatig met 2x VIRM-VI gereden wordt.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Ik zal je een PM sturen met meerdere details. Naast de NS geef ik je ook treinnummers voor Arriva en Veolia mee, voor de extra informatie.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Lijkt me leukquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...quote:De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden. Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)
Het is ook wel de bedoeling dat je zo'n ding enigszins onderhoudt...quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:44 schreef James1988 het volgende:
Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...
Oh, dit was trouwens eigenlijk helemaal niet zo, ook. Iemand gaat gruwelijk hard spijt krijgen ergens van binnenkortquote:
Wat een omweg!quote:Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...
[ afbeelding ]
My thoughts exactly. Vraag me wel af wat er gebeurt als je uitstapt en een trein later neemt om verder te reizen, en bij controle dat reisplan laat zien - zou de conducteur er genoegen mee nemen?quote:Op zondag 28 september 2008 03:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dat is geen geld (¤ 3,20) voor zo'n ritje
Of je vertrekt 5 minuten eerderquote:Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...
[ afbeelding ]
(N)icequote:Op zondag 28 september 2008 10:20 schreef Socios het volgende:
NS Hi Speed ICE te Ah.![]()
[ afbeelding ]
Gisteren, kwart voor 5 op spoor 9.
dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoequote:Op zondag 28 september 2008 13:17 schreef von_Preussen het volgende:
Geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer omdat de brug bij Weener eruit gesloopt is vanwege een bootje wat er langs moet....![]()
Bootjes....
Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.quote:Op zondag 28 september 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoe
Vroeger, tot een jaar of 20 geleden, haalden ze de spoorbrug tussen Sliedrecht en Dordrecht er ook regelmatig op zo'n manier uit. Als er weer een groot nieuwbouwschip (va IHC) door moest...quote:Op zondag 28 september 2008 13:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.
Kijk net een live-reportage van dat bootje, en toen ze de spoorbrug eruit wipten zeiden ze dat het routine was, omdat ze dat al tig keer hadden gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ziet de spoorbrug op de achtergrond, dan is het niet gek dat ie eruit moet.
je bedoelt waarom de 526/561 met VIRM rijdt?quote:Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom is die onderhoudsslag met groningen precies eigenlijk met virm?
zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?quote:Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
Van mij mag je... alles foto's btw in de header van de treinbedrijven zijn van jou afkomstigquote:Op zondag 28 september 2008 18:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?
OP was wel aan een update toe ja. Misschien ook de meest gangbare buitenlanden om ons heen opnemen?quote:Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
zaten er mensen in, of was het misschien een uitwisseling-rit met Duitsland (en was het ICL)?quote:Op zondag 28 september 2008 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat deed de DB 110 362 gisteren trouwens in Köln Hbf als "Sonderzug" met een sleep Geelblauwe NS ICK rijtuigen????
Ik heb niet echt mensen kunnen ontdekken, en het zou theoretisch ook ICl geweest kunnen zijn .quote:Op zondag 28 september 2008 22:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
zaten er mensen in, of was het misschien een uitwisseling-rit met Duitsland (en was het ICL)?
Prognose verstoring, morgenavond 0.00 uurquote:Trein ontspoort en vliegt in brand in Venlo
Uitgegeven: 28 september 2008 22:00
Laatst gewijzigd: 28 september 2008 22:01
VENLO - In Venlo is zondagavond een locomotief van een goederentrein ontspoord en in brand gevlogen. Dat meldden brandweer en politie.
De elektrische bovenleiding werd stukgetrokken. Treinverkeer van en naar het spooremplacement in Venlo is niet meer mogelijk.
Er zijn geen gewonden. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.
Dat is toch niet hip... Je moet natuurlijk wel je eigen trein hebben als je een eigen HSL hebt.quote:Op maandag 29 september 2008 00:56 schreef sander89 het volgende:
We hadden gewoon de Siemens Velaro(ICE3) moeten bestellen.![]()
Hm, de prognose was vanmorgen dat het op 6 oktober weer rijdt... Hoe zou ie in brand gevlogen zijn, bovenleiding?quote:Op zondag 28 september 2008 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op Nu.nl gaat het om Railionlocs 6464 en 6480.
[ afbeelding ]
klopt busverkeer van Venlo naar Blerick. Moet toevallig zo de trein hebben naar Antwerpen vanuit Venlo (via Tilburg/Roosendaal wat een pret!) en als je in de planner kijkt vanuit Venlo dan heb je vertraging en NS zet bussen in, en vanaf Blerick is 't weer normale dienstregeling.quote:Op maandag 29 september 2008 09:01 schreef Cothen het volgende:
Volgens Q-Music gaat Prorail bussen inzetten bij Venlo.
Venlo - Blerick kun je toch ook gewoon lopen? Is alleen maar de brug overquote:Op maandag 29 september 2008 09:43 schreef zwahiel het volgende:
[..]
klopt busverkeer van Venlo naar Blerick. Moet toevallig zo de trein hebben naar Antwerpen vanuit Venlo (via Tilburg/Roosendaal wat een pret!) en als je in de planner kijkt vanuit Venlo dan heb je vertraging en NS zet bussen in, en vanaf Blerick is 't weer normale dienstregeling.
Dus moeders, zet mij maar in Blerick af
Thalys zal de dienst naar Parijs en verder voor zich nemen, terwijl de V250 de benelux diensten, inclusief breda en den haag overneemtquote:Op maandag 29 september 2008 01:41 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is toch niet hip... Je moet natuurlijk wel je eigen trein hebben als je een eigen HSL hebt.
Ben trouwens wel benieuwd wat er met de huidige thalys gaat gebeuren als deze gevaartes op de rails komen.
quote:Op maandag 29 september 2008 12:42 schreef Duvel het volgende:
het oude station van Kwadijk (Fles, heb je de bordjes al?)
Thanks Flashquote:Op maandag 29 september 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit nogeens goed naar die OP header te kijken, ziet er goed uit!
De V250. Wat een lelijk ding. Ik spring er nog liever voor dan dat ik erin stap.quote:Op maandag 29 september 2008 15:44 schreef James1988 het volgende:
V250 is cool. Mooi treintje, ben benieuwd hoe vaak hij stuk gaat
Dan nog had ik liever dit idee van Siemens gehad. Een aangepaste versie van de Taurus + dubbeldeksrijtuigen.quote:Op maandag 29 september 2008 01:41 schreef Cothen het volgende:
[..]
Dat is toch niet hip... Je moet natuurlijk wel je eigen trein hebben als je een eigen HSL hebt.
quote:De uiteindelijke opdracht is helaas niet aan Siemens gegund.
Zoon DAR vind ik echt lelijk alleen die grote deuren zijn welquote:Op maandag 29 september 2008 17:40 schreef Charango het volgende:
DD-AR 2.0 !
quote:Op maandag 29 september 2008 16:45 schreef NikkelCobalt het volgende:
[..]
De V250. Wat een lelijk ding. Ik spring er nog liever voor dan dat ik erin stap.
Van mij mogen ze die dingen uit de fabriek direct de schroothoop op rijden
Maar ik weet nu waar ze op lijken. Op een schoen en een nijlpaard.
[ afbeelding ]
=>
[ afbeelding ]
Onmiskenbaar toch?
Hoelang heb je erover gedaan? Ik moet morgen ook naar Tilburg vanaf Blerickquote:Op maandag 29 september 2008 12:54 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]
Fijn hé normale dienstregeling aankondigen en dan een totaal andere aanhouden! Zit nu eindelijk in Tilburg, maar om 13 uur in Antwerpen? Dat kan ik mooi vergeten. Ja vervelend zegt NS, ja we kunnen er ook niets aan doen dat er op de CTA's in Blerick, Eindhoven en Tilburg foutieve informatie staat zegt NS, dat is ProRails werk.
En nee we vervangen een IC voor een stopper, die daardoor op 10 minuten de aansluitingen in Eindhoven mist omdat die alle graf takke stations van dat rot gat Helmond aandoet. Natuurlijk we hebben alle tijd NS en Prorail, we hoeven nergens heen, we nemen heus geen trein eerder om echt op tijd te zijn? Nee hoor, we gaan ook echt niet vanaf Blerick de trein nemen om vertragingen te ontlopen wat aangekondigd wordt op de website, en nee we verwachten ook echt geen normale dienstregeling als die ook gewoon aangekondigd is. En informatie bij vertragingen, nee daar zitten we ook niet op te wachten...
Serieus kom op zeg!
quote:Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef Eix het volgende:
Als het goed is rijden morgen vanaf Blerick sowieso intercity's.
Verder moet je de incompetente prutsers van Railion bedanken voor het rammen van een stootblok en daarbij nog even de bovenleiding + sein en wisselbesturing mee te nemen.
Heb vandaag in totaal één uur vertraging gehad omdat het stomme kruiswissel van spoor 4 in Venlo niet functioneert en Veolia de dienstregeling moest knippen. Morgen ga ik gewoon een uur eerder op reis.
Vandaag zag ik zowel op de heen als terug reis van/naar Nijmegen 3xPlan V @ Blerick. Hoewel de 1900 een schrootlijn is rijdt dat denk ik niet door tot Den Haag. Volgens mij was de stoptrein uit de ri. Eindhoven doorgetrokken en keerde de 1900 in Eindhoven ofzo.quote:Op maandag 29 september 2008 20:34 schreef VegaKip het volgende:
[..]
Ik vraag me sowieso af waarom die intercity's vandaag niet gewoon al van en tot Blerick reden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
stond er zaterdag in jaquote:Op maandag 29 september 2008 22:19 schreef Charango het volgende:
@ Fles Lekker weer, mooie foto's, en wat is de bordentussenstand nu?
BTW, onlangs werd in de Twentsche Courant Tubantia nog een proefballonnetje opgelaten over doortrekking van de MBS (Museumbuurtspoorweg Haaksbergen - Boekelo), via de AKZO-verbinding naar Hengelo. Was goed voor toerisme e.d. Het plan voorzag in een aftakking naar de Grolsch brouwerij, een brug over de A35 en een verbinding met Enschede Drienerlo. Als het bedrijfsleven mee zou willen werken aan dit plan, dan zou het haalbaar zijn (persoon in kwestie is én hoge piet bij MBS én Planoloog).
Hij probeerde zelfs Grolsch aan te sporen tot sponsoring door het viaduct over de A35 in de vorm van een beugelopening te maken.
Misschien handig dat je voordat je dit uitspraken doet even nadenkt. Wissels worden niet door de machinist bediend op emplacementen als Venlo en een trein heeft (ook als het alleen locs zijn) een lange remweg.quote:Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef Eix het volgende:
Verder moet je de incompetente prutsers van Railion bedanken voor het rammen van een stootblok en daarbij nog even de bovenleiding + sein en wisselbesturing mee te nemen.
De bordentussenstand is nu 2886.quote:Op maandag 29 september 2008 22:19 schreef Charango het volgende:
@ Fles Lekker weer, mooie foto's, en wat is de bordentussenstand nu?
En je ziet het aan de raampjes.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
@PSM: knap wel, dat je dat aan 6 pixels kan zienMaar het was idd helder geel en niet vaal. Ik was meer druk met kijken of er mensen in zaten.
Bravo! Je verwoord precies mijn gedachte, want ik heb erover nagedacht. Een machinist moet niet over een emplacement op een verwachtingspatroon rijden ('wat gister was is vandaag ook') maar zodanig dat hij altijd op tijd kan remmen. HIj is naar het schijnt niet de eerste die daar door het stootblok rijdt. Precies het feit dat hij zelf niet de wissels bediend moet reden genoeg zijn om voorzichtig te rijden. Misschien een felle uitspraak van mij maar ik neem al die ellende van gister niet echt in dank af.quote:Op maandag 29 september 2008 22:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Misschien handig dat je voordat je dit uitspraken doet even nadenkt. Wissels worden niet door de machinist bediend op emplacementen als Venlo en een trein heeft (ook als het alleen locs zijn) een lange remweg.
quote:Er is een fout opgetreden
De pagina die u op onze site zocht kan helaas niet gevonden worden.
Suggesties voor een mogelijk vervolg aan uw tocht
* Keer terug naar NU.nl
* Keer terug naar uw vorige pagina
* Laat het ons weten indien u van mening bent dat het een fout betreft die door ons opgelost moet worden (graag met vermelding van de URL en de exacte foutmelding)
Klopt, vandaag maar +20 door alle vertragingen op de maaslijn en heel Venlo is een grote spoorwijziging maar tenminste geen knip in de dienst.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, treinverkeer bij Venlo is hervat hoor![]()
[..]
http://www.nu.nl/news/1767703/10/Trein_ramt_ladderwagen.htmlquote:Trein ramt ladderwagen
Uitgegeven: 30 september 2008 10:53
ZAANDAM - Een baanwerker is dinsdagochtend op het NS station in Zaandam aan de dood ontsnapt toen een passagierstrein de ladderwagen ramde waar hij op werkte. De man kon net op tijd wegspringen, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
De toedracht van het ongeval is niet bekend.
De baanwerker was vanaf een ladderwagen bezig met werkzaamheden aan de bovenleiding. Bij het incident raakten geen treinpassagiers gewond. De ladderwagen van VolkerRail werd volledig vernield.
Het is niet bekend wat de schade aan de trein is. De inspectie stelt een onderzoek in.
Ze rijden max 40 km/h tijdens rangeren, maar dan nog krijg je een trein niet 1-2-3 stil.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:06 schreef Eix het volgende:
Precies het feit dat hij zelf niet de wissels bediend moet reden genoeg zijn om voorzichtig te rijden. Misschien een felle uitspraak van mij maar ik neem al die ellende van gister niet echt in dank af.
Ik zou me eerst maar eens afvragen wat een ladderwagen doet op een spoor waar hij niet moet zijnquote:Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Cothen het volgende:
Ben benieuwd wat de verklaring is van hen waarom er in een paar dagen tijd twee treinen op spoor komen waar ze niet moeten zijn.
Kip/ei.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou me eerst maar eens afvragen wat een ladderwagen doet op een spoor waar hij niet moet zijn
Overigens: either way, verantwoordelijkheid Prorail, lijkt me.quote:
Was de hele stam DDM, want een 1700/mDDM met een stam DDM ipv DD-AR is een nogo-area bij de NS.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag zat ik in een DDRM ( rode stoeltjes) Met een groende Trekwagen ( Groene stoeltjes) Een stamnummer was onvindbaar
quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[...] Met een groende Trekwagen ( Groene stoeltjes) [...]
Hebben we het hier nu over een stuurstand of een mDDM?quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:18 schreef Duvel het volgende:
DDM-stuurstand Panda (001) heeft groene bankjes [...]
Dat kan alleen DonkerVleugel ons vertellen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
[..]
Hebben we het hier nu over een stuurstand of een mDDM?
zou dat betekenen dat de SLT's in de dagelijkse dienst komen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
Broek53 meldt op Somda dat na vandaag de V'tjes 817 - 820, 822, 824, 825, 827, 829 en 831 terzijde komen te staan.
Volgens mij is dat technisch gezien niet eens mogelijk, anders werd dat vast wel eens gedaan en zou je nooit treinen zien met 3xDDAR wat nu weleens voorkomt als er niet genoeg bakken beschikbaar waren.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:11 schreef Cothen het volgende:
[..]
1700/mDDM met een stam DDM ipv DD-AR is een nogo-area bij de NS.
Met dat aggregaat in dat DDM-rijtuig, dat was echt tof!quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Want DDM in een trein waar het eigenlijk niet thuis hoort, daar is NS niet vies van hoor. DDM in combinatie met ICR bijvoorbeeld is er in het verleden vaak genoeg geweest.
Er zijn ook een aantal V'tjes vrijgekomen nu er alleen nog maar V-IRM's rijden op het traject Zwolle - Nijmegen..quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:55 schreef Cothen het volgende:
[..]
zou dat betekenen dat de SLT's in de dagelijkse dienst komen?
Toen glom het nog zo mooiquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:26 schreef ReisT het volgende:
Over DDM in bijzondere combinaties gesproken, kwam nog deze foto tegen (uit een Engels boek over locomotieven), Baureihe 120 met DDM, in München in 1989.
[ afbeelding ]
Is die niet ook al een paar topics (maar redelijk recent) geleden langsgekomen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:26 schreef ReisT het volgende:
Over DDM in bijzondere combinaties gesproken, kwam nog deze foto tegen (uit een Engels boek over locomotieven), Baureihe 120 met DDM, in München in 1989.
[ afbeelding ]
Klopt maar is wel een half jaar geleden alweer denk ik.quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is die niet ook al een paar topics (maar redelijk recent) geleden langsgekomen?
Goeie zaakquote:Brabantse nachttreinen steeds voller
Het aantal reizigers dat gebruik maakt van de nachttreinen op het Brabantse spoor neemt, tien maanden na de introductie, nog steeds toe. Een woordvoerster van de provincie Noord-Brabant heeft dat dinsdag gezegd op basis van tellingen en enquêtes die eerder dit jaar zijn gehouden.
Vooral op vrijdag- en zaterdagavond is het druk op de trajecten Eindhoven-Utrecht, Eindhoven-Tilburg en Breda-Dordrecht.
En dan kunnen ze weer gaan staan niks doen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 18:47 schreef Wadloper het volgende:
De vastgeroeste mP's op Zwolle-Rangeerterrein zijn eindelijk ook eens weg. Ze zijn naar Eindhoven gegaan voor de kuilwielenbank, om daarna naar Amersfoort te gaan
Kunnen ze niet omgebouwd worden voor de reizigersdienst of zo op eoa obscuur lijntje in het Heuvelland of zo?quote:Op dinsdag 30 september 2008 19:41 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
En dan kunnen ze weer gaan staan niks doen?
Precies, daar zit ik dus ook op te hopen qua aanstaande verhuizingquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:06 schreef en_door_slecht het volgende:
Kijken of 't hier in 't oosten ook gaat lopen. (Of is dat plan afgeschoten?)
ik dacht zomer 2009 of 2010 een proefquote:Op dinsdag 30 september 2008 20:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Kijken of 't hier in 't oosten ook gaat lopen. (Of is dat plan afgeschoten?)
Idd, twee a drie maanden geleden had ik een paar foto's hiervan gepost, maar deze foto is zeer welkom, ziet er namelijk een stuk beter uit!quote:Op dinsdag 30 september 2008 16:00 schreef Duvel het volgende:
[..]
Is die niet ook al een paar topics (maar redelijk recent) geleden langsgekomen?
Hmm sounds good.. Even gekeken voor de pont maar die is niet gratis met een ov-jaarkaart zie ikquote:Op dinsdag 30 september 2008 23:42 schreef Willy84 het volgende:
naar Enkhuizen met de pont over naar Stavoren en dan via Groningen terug!
Daarnet vanavond eentje gehad. Die harde stoelen vind ik wel fijn zitten eigenlijk. Personeel was trouwens trots, we werden "hartelijk welkom geheten in het mooie nieuwe virm treinstel".quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:44 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik zat vanmorgen in een nieuwe dubbeldekkerIk vond alleen de stoelen zo hard (al mag ik geloof ik niet klagen, ik zat tenminste op een stoel)
Klinkt leuk maar teveel bus!quote:Op dinsdag 30 september 2008 23:58 schreef Peterselieman het volgende:
of je moet vanaf enkhuizen terugreizen naar Hoorn en dan met de bus naar Den Oever en via daar de Afsluitdijk over, dan overstappen in de bus richting Harlingen en dan met de trein vanaf daar naar Leeuwarden en Groningen om vervolgens met de bus naar Emmen te gaan en in Mariënberg over te stappen in de Lint naar Almelo en dan vanaf daar weer richting westen te gaan.
Vind je?quote:
Ga je 's nachts verhuizen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Precies, daar zit ik dus ook op te hopen qua aanstaande verhuizing
Jij hebt wel lol in je werk he?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:22 schreef zwahiel het volgende:
Vind je?
Allemaal die vervelende Brabo's die in 't weekend de Utrechtse horeca komen terroriseren. Nou als barman hekel ik dat soort lui! Blergh, van die vrijgezellenfeestjes die dan verkleed en al naar je kroeg toe komen, nog niet eens fatsoenlijk iets in het Nederlands kunnen bestellen zonder gij en waaaah?...
Nee dank je, van mij uit mogen die nachttreinen per direct de prullenbak in, laat die mensen daar maar lekker in Brabant zitten waar ze zitten en laat ze alsjeblieft niet naar de randstad komen 's avonds met hun lamme harsens. (en dit zegt een voormalig Limburger, kun je nagaan!)
Klikquote:De politie heeft dinsdagavond op station Ede-Wageningen vijftien personen aangehouden wegens openlijke geweldpleging in een trein.
Het wordt helemaal tof als straks ook rechtstreekse nachttreinen tussen Rotterdam, Gouda en Utrecht rijden: brabo's die een potje gaan matten met sukkels uit Rotjeknor en zo.quote:
Bij barman zwahiel in de tentquote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:33 schreef Duvel het volgende:
Het wordt helemaal tof als straks ook rechtstreekse nachttreinen tussen Rotterdam, Gouda en Utrecht rijden: brabo's die een potje gaan matten met sukkels uit Rotjeknor en zo.
Denk dat de wind een handje heeft geholpen...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:14 schreef Duvel het volgende:
Wat ging er mis op Rotterdam Noord vanmorgen?
Trein gestrand na breuk in bovenleiding
Volgens Somda is de bovenleiding door een duo SGMm (2984 + 2977) beschadigd.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:12 schreef Cothen het volgende:
[..]
Denk dat de wind een handje heeft geholpen...
Ambtenaren lijntjequote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551
Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Oh ja, ik zag 'm door Utrecht komen. Vond het al zo raar, IRM op de lijn naar Amersfoort, maar toen ie vervolgens wegreed naar Den Haag had ik 'm door. Had wel vertraging trouwens.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551
Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Uiteraard, met als verklaring dat er nog meer treinstellen zijn gaan rijden in Nederland er dus minder locs met hun gewicht de bladeren van de rails kunnen persen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Bij de weg... gaan we nu ook weer de smoesjes krijgen van blaadjes op de rails?
Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
jawel, want die bakken hebben de aangedreven assen
Bij Plan T zijn de kopbakken zelfs vrijwel identiek gemaakt, zodat met weinig aanpassingen van een Bk1 een Bk2 gemaakt kan worden, en andersom.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoorquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:26 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een stukje door Nederland met de trein.
Amersfoort - Ede-Wageningen
Ede-Wageningen - Arnhem
Arnhem - Nijmegen
Nijmegen - 's Hertogenbosch
's Hertogenbosch - Utrecht CS
Utrecht CS - Soest Zuid
Aantal keer gecontroleerd: 3
Haha, zeg hoe berekenen jullie de totaal aantal kilometers? Vroeger kon je op de site van de ns de tarief eenheden bepalen en daaraan weer het aantal km's.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
Ik ook: afgelopen zondag: 404km, 8 treinen, 0x gecontroleerdquote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
de muis op de i achter prijs van de reis houdenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:24 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ik zal wel scheel kijken maar ik zie het niet
Thanksquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
de muis op de i achter prijs van de reis houden
Protosje kan nog steeds de juiste eindbestemming niet tonen blijkbaar?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:26 schreef Tecnix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee inderdaad, ik vind ze wel iets beter zitten dan de vlavlipjesquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:49 schreef ReisT het volgende:
217.194.102.162 (voor wie niet met de nieuwe ns-site om kan gaan, daar is de oude nog)
[..]
Protosje kan nog steeds de juiste eindbestemming niet tonen blijkbaar?
klikquote:Treinreizigers die vanaf medio volgend jaar de OV-chipkaart gebruiken, krijgen daarbij korting. Dit voordeel geldt alleen voor enkele reizen. De Nederlandse Spoorwegen willen mensen daarmee aansporen met de OV-chipkaart te reizen. Retourtjes worden daarentegen duurder.
De lijn Utrecht-Amsterdam moet ook afgesloten worden! Zo kan onze republiek beschermd worden tegen indringers!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:22 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Vind je?
Allemaal die vervelende Brabo's die in 't weekend de Utrechtse horeca komen terroriseren. Nou als barman hekel ik dat soort lui! Blergh, van die vrijgezellenfeestjes die dan verkleed en al naar je kroeg toe komen, nog niet eens fatsoenlijk iets in het Nederlands kunnen bestellen zonder gij en waaaah?...
Nee dank je, van mij uit mogen die nachttreinen per direct de prullenbak in, laat die mensen daar maar lekker in Brabant zitten waar ze zitten en laat ze alsjeblieft niet naar de randstad komen 's avonds met hun lamme harsens. (en dit zegt een voormalig Limburger, kun je nagaan!)
Waarom lazeren die dingen naar beneden? Is dat echt te harde wind, of is dat eigenlijk achterstallig onderhoud dat met het eerste zuchtje wind naar beneden komt?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:00 schreef Duvel het volgende:
Hoera voor de bovenleiding, die bij Vleuten de functie van derde rail heeft aangenomen. Hoera voor de uitval van alle intercity's tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam.
En oprecht hoera voor NSR die de stoptrein van Den Haag naar Utrecht vervolgens rijdt met acht bakken VIRM!
Die bovenleiding daar is nog geen jaar in exploitatie, dus slijtage zal wel meevallen. Het kan komen door een slechte panto in combinatie met windvlagen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:04 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom lazeren die dingen naar beneden? Is dat echt te harde wind, of is dat eigenlijk achterstallig onderhoud dat met het eerste zuchtje wind naar beneden komt?
Bij Vleuten is het al opgelost. Tussen Breda en Tilburg nog niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:08 schreef von_Preussen het volgende:
Tijd om meer ICL materieel te halen en alle intercity's met BR232 te gaan rijden, weg met de bovenleiding!
Kut, ik moet er rond de klok van 12 uur ook langs.................
Volgens somda gaan ze naar Eurailscoutquote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:53 schreef Dichterbijer het volgende:
De twee mP's die vanuit Zwolle naar Eindhoven waren gegaan, zijn nu op de terugweg... zag ze vertrekken vanaf Eindhoven en later gingen ze gezellig met z'n tweetjes richting Arnhem?? Ik hoorde dat ze naar Amersfoort toch gingen?
Sandite? ATB-Vv?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zat vandaag in een Vtje met zon voormalige postafdeling. is een kwart van die ruimte opgeslokt door een of andere electronicakast, en zodoende dus ook een geblindeerd ruitje
Weet iemand waarvoor?
Zelfs dit lukt ze niet om aan de datum vast te kunnen houden.quote:Geachte omwonende van de HSL,
Recent heeft u zich aangemeld via NSHispeed.nl/omwonenden voor een van de testritten op 3 of 10 oktober van NS Hispeed. De testritten van NS Hispeed en ProRail zijn onderdeel van de generale repetitie alvorens van start te gaan met de snelste verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam. Als gevolg van deze generale repetitie hebben enkele wijzigingen plaatsgevonden. [b]Dit houdt in dat NS Hispeed samen met ProRail op 3 en 10 oktober nog niet zover is om met passagiers te gaan rijden, de testritten op 3 en 10 oktober gaan dus niet door.[/b. Het is uiteraard wel onze wens om u als een van de eersten de snelheid en het gemak van NS Hispeed te laten ervaren. Daarom zullen wij direct contact met u opnemen zodra de nieuwe testrit-dagen bekend zijn. Natuurlijk realiseren wij ons dat wijzigingen niet altijd even makkelijk voor u zijn in te passen. Toch hopen wij op uw begrip te mogen rekenen.
Met vriendelijke groeten,
NS HispeedTestritten Team Omwonenden
Vreemd. Vroeger zag ik wel drie aan elkaar gekoppelde DD-IRM's, maar drie gekoppelde VIRM's is wat ik nog nooit gezien had.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551
Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Je hebt toch net een VDU? Nou dan, dat is ongeveer bijna precies hetzelfde. 2 dagkaarten, 2 OVfietsbeurtjes en 2 parkeerbeurtjes, meer is het nietquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:50 schreef vw_caddy het volgende:
Zeg, die OV-kaart voor mensen die zijn afgestudeerd, kan je die ook krijgen met terugwerkende kracht?Ben een half jaar geleden afgestudeerd, doe mij ook zo'n kaart.
Die heeft iig geen last van bovenleiding geneuzelquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:52 schreef Nightshadow het volgende:
treinstel 42 van Syntus had last van vierkante wielen
Ehm de 3024 en 3029 stonden toch niet in Zwolle, maar in Amersfoortquote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:53 schreef Dichterbijer het volgende:
De twee mP's die vanuit Zwolle naar Eindhoven waren gegaan, zijn nu op de terugweg... zag ze vertrekken vanaf Eindhoven en later gingen ze gezellig met z'n tweetjes richting Arnhem?? Ik hoorde dat ze naar Amersfoort toch gingen?
Het is een VDU met een minibonusquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je hebt toch net een VDU? Nou dan, dat is ongeveer bijna precies hetzelfde. 2 dagkaarten, 2 OVfietsbeurtjes en 2 parkeerbeurtjes, meer is het niet
Ja precies. In plaats van "Van een vette OV naar helemaal niks" gaan ze nu "Van een vette OV naar BIJNA niks". Toch een aanzienlijke vooruitgang, zeg zelfquote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:09 schreef Peterselieman het volgende:
Het is een VDU met een minibonus
Ja, die bedoelde ik.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De 3033 en 3034 stonden en staan nog steeds in Zwolle.
Yep, magquote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Zeg, ik heb van m'n werk een maandnetabbo gekregen, mag ik daar nou ook mee in het weekend in de trein? Misschien een domme vraag hoor, maar voor t geval dat
Thanks! Al moet ik er wel op letten dat ik ze ook declareer dan, elke maand.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Yep, mag![]()
Gefeliciteerd er maar meeIk zou dat ook wel willen
Een maandnetabo is tof, ik heb er ook ooit 'ns een gehad. Helaas moest ik die zelf betalen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:43 schreef Guppyfriend het volgende:
Zeg, ik heb van m'n werk een maandnetabbo gekregen, mag ik daar nou ook mee in het weekend in de trein? Misschien een domme vraag hoor, maar voor t geval dat
30 wat?? Somda?? 3mp'?? mp jules??quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:32 schreef Peterselieman het volgende:
Dan moet ik scheel hebben gekeken, want ik zag ze vandaag toch echt staan in Zwolle.
Volgens de spots op Somda waren het wel de 3024 en 3029 in Eindhoven, wat klopte, omdat ik vandaag maar 3 mP's in Amersfoort heb zien staan, de 3030, een onbekende en mP_Jules.![]()
Welkom in de jargonhel.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
30 wat?? Somda?? 3mp'?? mp jules??
Wat precies??![]()
Dat zou ik dan wel een enorme installatie voor sandite vinden, of voor ATBquote:
Ik vond de pure paniek die het uitstraalde wel aandoenlijkquote:
Het is gevaarlijk hier voor NS personeel. Oh, en als je hier teveel info oppikt, lachen je collega's je uit. Wees gewaarschuwd!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:06 schreef Geerd het volgende:
[..]
Ik weet het, HC in spe sinds 1 september zag dit topic zodoende
Tuurlijk. Zeg maar wat je wilt hebbenquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:17 schreef James1988 het volgende:
Heeft iemand hier een geluidsfragment wat niet zo schel is?
Het nieuwe geluidje van NS Hispeed voor een aankondiging ("De internationale trein naar $stad...") :-)quote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zeg maar wat je wilt hebben
Die heb ik niet. Die oude welquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het nieuwe geluidje van NS Hispeed voor een aankondiging ("De internationale trein naar $stad...") :-)
Je lacht je altijd dood idd in maastricht voor dat zigeunerblik naar Luikquote:Op donderdag 2 oktober 2008 22:38 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het nieuwe geluidje van NS Hispeed voor een aankondiging ("De internationale trein naar $stad...") :-)
Die mag ookquote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die heb ik niet. Die oude wel
Dat bijna net zo oud is als onze oudste sloopijzers (Plan T/V, red.).quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je lacht je altijd dood idd in maastricht voor dat zigeunerblik naar Luik![]()
"De Internationale Trein...." mja dat stuk sloopijzer daar links dus, mja...
Zal wel pas na het weekend worden, want ik moet het geluid even opzoeken, maar ik kan me de map en titel even niet herinneren, maar heb het bestand zeker wel.quote:
Klopt, hij is tof!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Een maandnetabo is tof, ik heb er ook ooit 'ns een gehad. Helaas moest ik die zelf betalen.
Das toch werk voor Mat '64, DDM,DD-AR en bananen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:23 schreef Peterselieman het volgende:
Was voetbal in de Grolschveste in Enschede, oftewel supportersvervoer
Er gaan zo heel af en toe wel vaker VIRM's naar Enschede i.p.v. de koploper, om vervolgens als ledig materiaal terug te gaan naar Deventer... Wat de reden daarvoor is weet ik ook niet..quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:10 schreef von_Preussen het volgende:
Vandaag zag ik rond de klok van 23 uur twee keer een VIRM tussen Deventer en Almelo, beiden op weg naar Deventer. Eentje was een nieuwe VIRM, wat deden deze in het oosten? Instructie in Enschede ofzo?
zou het kunnen dat dat de twee zijn die naar eurailscout gaan, en in zutphen omgebouwd worden?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:53 schreef Nightshadow het volgende:
[..]
Er gaan zo heel af en toe wel vaker VIRM's naar Enschede i.p.v. de koploper, om vervolgens als ledig materiaal terug te gaan naar Deventer... Wat de reden daarvoor is weet ik ook niet..
Vandaag stonden 2x mP in Zutphen.. Beiden waren meettreinen voor ERMTS.. Nou weet ik wel dat ze in Zutphen met het spoor bezig gaan van het weekend, maar daarvoor hebben ze toch geen ERMTS meettreinen voor nodig? Of hebben die dat puur als extra functie, naast het meten van ATB?
Zou goed kunnen, Strukton is gedeeltelijk eigenaar van Eurailscout.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 08:59 schreef dennistd het volgende:
[..]
zou het kunnen dat dat de twee zijn die naar eurailscout gaan, en in zutphen omgebouwd worden?
Is die niet al best een tijdje vervangen door een IC naar Brussel met Reeks 13? Op 9292ov.nl kom ik in ieder geval geen stoptrein meer tegen, en als ik het me goed herinner zag ik dat nieuwe materiaal daar een jaar of twee geleden al.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 23:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Je lacht je altijd dood idd in maastricht voor dat zigeunerblik naar Luik![]()
"De Internationale Trein...." mja dat stuk sloopijzer daar links dus, mja...
De gemiddelde Tukker(quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 07:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Das toch werk voor Mat '64, DDM,DD-AR en bananen?
Volgens wikipedia rijdt er inderdaad nog een stoptrein Maastricht/Luik met AM, door de weeks 's ochtends en 's avonds en in het weekend de hele dag.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 10:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Maandje geleden stondz on Klassiekjeer nog
Precies. Ieder uur. Ik zit eigenlijk altijd in dat ding, heb pas 1 keer in die Maastricht-Brussel expres gezeten.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:25 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Volgens wikipedia rijdt er inderdaad nog een stoptrein Maastricht/Luik met AM, door de weeks 's ochtends en 's avonds en in het weekend de hele dag.
Voor de Tukkers wordt ook wel VIRM ingezet.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 07:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Das toch werk voor Mat '64, DDM,DD-AR en bananen?
Vrij vertaald: Het bedrijf Rhenus Keolis heeft de concessie voor o.a. de lijn Venlo - Hamm gewonnen en gaat daar vanaf 2009 voor 16 jaar met 4 vierdelige en 15 vijfdelige FLIRTs rijden.quote:Die Rhenus Keolis GmbH & Co. KG, Mainz, wird mit den neuen Fahrzeugen auf den Strecken des „Maas-Rhein-Lippe-Netzes“ Düsseldorf – Oberhausen – Dortmund - Hamm („Rhein-Emscher-Express“) und Venlo (NL) – Mönchengladbach – Düsseldorf – Hagen - Hamm („Maas-Wupper-Express“) zum Fahrplanwechsel 2009 für 16 Jahre den Fahrgastbetrieb aufnehmen. Damit wird erstmalig ein FLIRT im grenzüberschreitenden Verkehr zwischen Deutschland und den Niederlanden zum Einsatz kommen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |