Ik ga met de autoquote:Op vrijdag 26 september 2008 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
De ICE in NL is van NS, net als de concessie van de lijn waar die rijdt, dat is toch een ander verhaal.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:17 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar dan begint de nieuwe vervoerder natuurlijk te mauwen over de ICE in NL, die man dan weer wel mensen oppikken.
NMBS zal, behalve treintjes met Roosendaal als eindpunt, niet snel treinen verder Nederland in laten rijden, zeker niet wanneer het enig concurrentie voor de HSL zal zijn, waar ze immers ook behoorlijk in zitten. Er zullen andere bedrijven opstaan om iets dergelijks op te zetten, wellicht gelieerd aan huidige grote vervoerders als Arriva of Veolia.quote:Op vrijdag 26 september 2008 16:07 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
Lekker hoorquote:Op vrijdag 26 september 2008 21:30 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, ja, bijna vergeten. Afgelopen zomer dan wel voornamelijk op de fiets gezeten, maar desalniettemin toch wat treinen van binnen en van buiten gezien. Waaronder deze op het enorme station van Satu Nou (ten zuiden van Arad, Roemenie). Overigens telt dit station twee perrons EN twee gebouwtjes, aan de achterkant van dit stationsgebouw ligt nog een aftakking. Door het aantal instappers (3) heb ik het vermoeden dat het een groter station is dan Gorredijk.
[ afbeelding ]
Veel plezier dan maar...quote:Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen
straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange
Bordjes hangen er, eindelijk
Omdat m'n uiteindelijke bestemming beroerd te bereiken is per OV.quote:Op zaterdag 27 september 2008 09:53 schreef Socios het volgende:
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
En de 9551 is toch een nieuwe virm?quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:31 schreef Socios het volgende:
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:39 schreef Socios het volgende:
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
Je haalt nu 2 dingen doorelkaar. De treinseries en de stelnummers. De treinseries 500, 700, 1600, 1700, 10500, 10700, 12500, 12700, 20500 en 21700 worden gereden met ICM dat de stelnummers in de 4000 (3 bakken) en 4200 (vier bakken) heef zitten. Uitzondering daarbij is de onderhoudsslag 526/561 van en naar Groningen die planmatig met 2x VIRM-VI gereden wordt.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Ik zal je een PM sturen met meerdere details. Naast de NS geef ik je ook treinnummers voor Arriva en Veolia mee, voor de extra informatie.quote:Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Lijkt me leukquote:Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...quote:De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden. Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)
Het is ook wel de bedoeling dat je zo'n ding enigszins onderhoudt...quote:Op zaterdag 27 september 2008 18:44 schreef James1988 het volgende:
Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...
Oh, dit was trouwens eigenlijk helemaal niet zo, ook. Iemand gaat gruwelijk hard spijt krijgen ergens van binnenkortquote:
Wat een omweg!quote:Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...
[ afbeelding ]
My thoughts exactly. Vraag me wel af wat er gebeurt als je uitstapt en een trein later neemt om verder te reizen, en bij controle dat reisplan laat zien - zou de conducteur er genoegen mee nemen?quote:Op zondag 28 september 2008 03:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dat is geen geld (¤ 3,20) voor zo'n ritje
Of je vertrekt 5 minuten eerderquote:Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...
[ afbeelding ]
(N)icequote:Op zondag 28 september 2008 10:20 schreef Socios het volgende:
NS Hi Speed ICE te Ah.![]()
[ afbeelding ]
Gisteren, kwart voor 5 op spoor 9.
dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoequote:Op zondag 28 september 2008 13:17 schreef von_Preussen het volgende:
Geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer omdat de brug bij Weener eruit gesloopt is vanwege een bootje wat er langs moet....![]()
Bootjes....
Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.quote:Op zondag 28 september 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:
[..]
dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoe
Vroeger, tot een jaar of 20 geleden, haalden ze de spoorbrug tussen Sliedrecht en Dordrecht er ook regelmatig op zo'n manier uit. Als er weer een groot nieuwbouwschip (va IHC) door moest...quote:Op zondag 28 september 2008 13:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.
Kijk net een live-reportage van dat bootje, en toen ze de spoorbrug eruit wipten zeiden ze dat het routine was, omdat ze dat al tig keer hadden gedaan.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je ziet de spoorbrug op de achtergrond, dan is het niet gek dat ie eruit moet.
je bedoelt waarom de 526/561 met VIRM rijdt?quote:Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom is die onderhoudsslag met groningen precies eigenlijk met virm?
zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?quote:Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
Van mij mag je... alles foto's btw in de header van de treinbedrijven zijn van jou afkomstigquote:Op zondag 28 september 2008 18:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?
OP was wel aan een update toe ja. Misschien ook de meest gangbare buitenlanden om ons heen opnemen?quote:Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |