abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61941830
Ah lekker al dat gras. Leuk plaatje!!
pi_61941948
Vandaag, naast alle Koplopers en Buffels o.a. deze plaatjes gemaakt:


Oude liefde roest niet. Nadat een aantal dagen een gehuurde 1600 voor de containertrein van/naar Leeuwarden heeft gereden, was het deze vrijdag weer eens de beurt aan de 1254 en 6705. Met een uur vertraging op de klok -en daardoor dus goed voor de zon- passeert trein 60263 naar de Maasvlakte West de bekende boog bij Nijkerk.


Op vrijdagen rijdt ACTS een containertrein beladen met o.a. NYK containers vanuit de Amsterdamse Houtrakpolder naar Coevorden. In de zonnige Eempolder tussen Baarn, Soest en Amersfoort passeert met een half uurtje vertraging ACTS 1251 met de vol beladen containertrein 60223.


Tussen Borne en Almelo ligt het dorp Zenderen, waar in de buurt nogal aardig wat fotostekjes te vinden zijn. Met een al laag staande zon passeert vanuit Osnabrück de RN 232 903 met de auto-onderdelentrein 45764 voor autohandelaar Pon te Leusden.
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:27:04 #54
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61942831
Morgen Wederom Wuppertal
pi_61942862
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:10:22 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61943915
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
Ik ga met de auto

Maar wel de hangtrams foto trekken

[ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 26-09-2008 23:17:14 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:44:28 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61945626
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar dan begint de nieuwe vervoerder natuurlijk te mauwen over de ICE in NL, die man dan weer wel mensen oppikken.
De ICE in NL is van NS, net als de concessie van de lijn waar die rijdt, dat is toch een ander verhaal.
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:47:21 #58
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_61945667
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
NMBS zal, behalve treintjes met Roosendaal als eindpunt, niet snel treinen verder Nederland in laten rijden, zeker niet wanneer het enig concurrentie voor de HSL zal zijn, waar ze immers ook behoorlijk in zitten. Er zullen andere bedrijven opstaan om iets dergelijks op te zetten, wellicht gelieerd aan huidige grote vervoerders als Arriva of Veolia.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_61947946
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen

straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange

Bordjes hangen er, eindelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61947950
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:30 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, ja, bijna vergeten. Afgelopen zomer dan wel voornamelijk op de fiets gezeten, maar desalniettemin toch wat treinen van binnen en van buiten gezien. Waaronder deze op het enorme station van Satu Nou (ten zuiden van Arad, Roemenie). Overigens telt dit station twee perrons EN twee gebouwtjes, aan de achterkant van dit stationsgebouw ligt nog een aftakking. Door het aantal instappers (3) heb ik het vermoeden dat het een groter station is dan Gorredijk.
[ afbeelding ]
Lekker hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2008 @ 09:32:30 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61948029
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen

straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange

Bordjes hangen er, eindelijk
Veel plezier dan maar...

* Duvel stapt straks in de auto om maar weer eens de A12 en zo te gaan rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61948132
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:14:55 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61948243
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:53 schreef Socios het volgende:
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
Omdat m'n uiteindelijke bestemming beroerd te bereiken is per OV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61948302
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
pi_61948368
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
pi_61948397
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:31 schreef Socios het volgende:
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
En de 9551 is toch een nieuwe virm?
pi_61948435
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
pi_61948515
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:39 schreef Socios het volgende:
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
Dus gisteren voor het eerst in de nieuwe virm gezeten als intercity van Nijmegen naar Zwolle. (dacht al wat ziet ie er gek uit )
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 september 2008 @ 11:46:59 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61949264
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Je haalt nu 2 dingen doorelkaar. De treinseries en de stelnummers. De treinseries 500, 700, 1600, 1700, 10500, 10700, 12500, 12700, 20500 en 21700 worden gereden met ICM dat de stelnummers in de 4000 (3 bakken) en 4200 (vier bakken) heef zitten. Uitzondering daarbij is de onderhoudsslag 526/561 van en naar Groningen die planmatig met 2x VIRM-VI gereden wordt.

De treinserie 700 stopt tussen Zwolle en Groningen op alle tussengelegen stations. De treinserie 10700/12700 stopt tussen Zwolle en Leeuwarden op alle tussengelegen stations.

De 10500 en 10700 zijn vleugeltreinen van de serie 500 en 700 en koppeling en ontkoppeling vindt plaats in Zwolle. Verder vindt vaak bij de serie 500 en 1700 nog een splitsing en koppeling plaats te Utrecht, waarbij de 500 en 1700 van en naar Den Haag gaan en de 20500 en 21700 van en naar Rotterdam (ook vleugeltreinen dus). Daarnaast zijn er de series 12500 en 12700 die als spitsversterking rijden tussen Leeuwarden en Rotterdam.

Ik denk dat dit wel even genoeg stof in om te onthouden. Kijk voor meer informatie op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinseries_in_Nederland
Er achter staat met welk materieel de treinseries over het algemeen gereden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:58:21 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61949411
Net zug gespot op gilze rijen. Die stond te spotten!
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:41:43 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61952242
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Ik zal je een PM sturen met meerdere details. Naast de NS geef ik je ook treinnummers voor Arriva en Veolia mee, voor de extra informatie.

Maandag is de Ofyles Klantenservice (hopelijk) weer open, want de digitale stroomvoorziening is defect.

MVG,

Ofyles2
  zaterdag 27 september 2008 @ 18:44:47 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61955616
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]

Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
Lijkt me leuk
quote:
De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden. Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)
Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...


Meanwhile is dit een TVP, heb een paar delen gemist door vakantie. Is er nog wat spannends gebeurd in treinenland?
  zaterdag 27 september 2008 @ 20:07:04 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61957333
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:44 schreef James1988 het volgende:

Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...
Het is ook wel de bedoeling dat je zo'n ding enigszins onderhoudt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61958576
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Bordjes hangen er, eindelijk
Oh, dit was trouwens eigenlijk helemaal niet zo, ook. Iemand gaat gruwelijk hard spijt krijgen ergens van binnenkort
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61958841
Oh ik was trouwens vandaag ook nog op een aantal bekende lokaties voor ongeveer het hele Fok!Rondje-team

XBM: Aachen incl Jugendherberge
Zug: Eifel-Express Köln - Trier
Art: Jünkerath (als onderdeel van zie boven)



Zug: Klopt het idd dat bij Auw ad Kyll dat Gothische bordje aan het gebouw gewoon ALLES is daar???
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:09:52 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61960202
Ik ben toch sneller terug op het Internet dan gedacht.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:28:06 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61960541
Ontbrekende bordjes richting Junkerrath te pakken gekregen ?
pi_61962833
lol, dat wordt een taxi...

Xbox Live Gamertag: Harmen84
  zondag 28 september 2008 @ 02:18:37 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61963879
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...

[ afbeelding ]
Wat een omweg!
  zondag 28 september 2008 @ 03:24:16 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61964334
6 uur voor een stukje van 20 minuten.

Heb je wel een leuke rit, maar 2,5 uur om van Eindhoven naar Den Haag Centraal te geraken, wtf...

03:57 Eindhoven
04:19 Hertogenbosch ('s)
04:56 Utrecht Centraal
05:45 Amsterdam Centraal
06:00 Schiphol
06:17 Leiden Centraal
06:39 Den Haag Centraal

Ah
pi_61964440
Dat is geen geld (¤ 3,20) voor zo'n ritje
hula
  zondag 28 september 2008 @ 03:51:22 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61964454
quote:
Op zondag 28 september 2008 03:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dat is geen geld (¤ 3,20) voor zo'n ritje
My thoughts exactly. Vraag me wel af wat er gebeurt als je uitstapt en een trein later neemt om verder te reizen, en bij controle dat reisplan laat zien - zou de conducteur er genoegen mee nemen?
pi_61965537
NS Hi Speed ICE te Ah.



Gisteren, kwart voor 5 op spoor 9.
pi_61965553
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...

[ afbeelding ]
Of je vertrekt 5 minuten eerder
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_61965562
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:20 schreef Socios het volgende:
NS Hi Speed ICE te Ah.

[ afbeelding ]

Gisteren, kwart voor 5 op spoor 9.
(N)ice
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 11:39:03 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61966667
Op mijn site heb ik een samenvatting van het nieuws van afgelopen week geplaatst, is dat interessant genoeg om te lezen?
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=32
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 28 september 2008 @ 12:56:34 #87
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_61968093
Jammer dat de NS logo's van de ICE af zijn
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_61968234
Die hi speed, is dat apart personeel machinisten etc of is er een kans dat ik ook ooit op zoon hi speed kom.
Wel super vet lijkt me dat.
pi_61968452
Geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer omdat de brug bij Weener eruit gesloopt is vanwege een bootje wat er langs moet....

Bootjes....
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 13:18:36 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61968478
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:17 schreef von_Preussen het volgende:
Geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer omdat de brug bij Weener eruit gesloopt is vanwege een bootje wat er langs moet....

Bootjes....
dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoe
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61968676
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoe
Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.

Kijk net een live-reportage van dat bootje, en toen ze de spoorbrug eruit wipten zeiden ze dat het routine was, omdat ze dat al tig keer hadden gedaan.











Je ziet de spoorbrug op de achtergrond, dan is het niet gek dat ie eruit moet.
pi_61971276
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.

Kijk net een live-reportage van dat bootje, en toen ze de spoorbrug eruit wipten zeiden ze dat het routine was, omdat ze dat al tig keer hadden gedaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je ziet de spoorbrug op de achtergrond, dan is het niet gek dat ie eruit moet.
Vroeger, tot een jaar of 20 geleden, haalden ze de spoorbrug tussen Sliedrecht en Dordrecht er ook regelmatig op zo'n manier uit. Als er weer een groot nieuwbouwschip (va IHC) door moest...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 28 september 2008 @ 18:39:26 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61976269
Waarom is die onderhoudsslag met groningen eigenlijk met virm?
pi_61976282
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
  zondag 28 september 2008 @ 18:39:46 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61976283
Waarom is die onderhoudsslag met groningen precies eigenlijk met virm?
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 18:43:10 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61976358
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom is die onderhoudsslag met groningen precies eigenlijk met virm?
je bedoelt waarom de 526/561 met VIRM rijdt?
dat is om LM-ritjes naar Onnen uit te sparen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 18:45:38 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61976418
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61976789
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?
Van mij mag je... alles foto's btw in de header van de treinbedrijven zijn van jou afkomstig
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 19:57:48 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61978285
zo, een lijst met alle topics:
http://wiki.fok.nl/index.php/Treinen/Topics
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61980253
Zo wat een schip vaart daar langs! Goeiemorgen!
pi_61981256
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
OP was wel aan een update toe ja. Misschien ook de meest gangbare buitenlanden om ons heen opnemen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61982383
Wat deed de DB 110 362 gisteren trouwens in Köln Hbf als "Sonderzug" met een sleep Geelblauwe NS ICK rijtuigen????
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')