abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 september 2008 @ 11:28:24 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61899700

Hier alweer deel 125 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken:

Vorig topic.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder interesse in, maar stel gerust je vraag Voor meer informatie kun je ook op de site van Rolandrail terecht.
Wat "verdwenen" mat van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op ingegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de "experts" loop je dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus schiet ze maar lek.

Dat "de NS" niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. "De NS" is inmiddels oa NS Reizigers en NS Hispeed, goederenzut doen ze niet meer. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden.

Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders:
Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen.
DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Gronau-Munster.
PEG (Arriva) deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund.
De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), worden alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs.

Randstadrail
Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan, dat is immers geen trein, en er is een speciaal topic voor. Kijk voor meer (niet erg up-to-date) info: op http://www.randstadrail.nl

Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden?


Laten we in het noorden beginnen met Arriva (Voorheen NoordNed, dochter van Arriva/NS). Arriva rijdt in het noorden de stoptreinen Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen, Leeuwarden-Groningen, Groningen-Roodeschool, Groningen-Delfzijl, Groningen-Nieuweschans-Leer en sinds 10 december 2006 in de Randstad (met Plan V) op Dordrecht-Geldermalsen. Arriva voert de dienstregeling in het noorden tegenwoordig uit met alleen maar Spurts (GTW's), daarvoor reden er Wadlopers en DM90's.

Meer informatie over Arriva kun je hier vinden.


Syntus is actief in Twente en de Achterhoek op Arnhem-Wintersijk, Zutphen-Winterswijk, Zutphen-Oldenzaal en Arnhem-Tiel. Verder rijdt Syntus nog in naam van Connexxion op Almelo-Mariënberg in de spitsuren ter versterking. Syntus rijdt ook met DM90's gehuurd van NS, en met eigen spul: de lighttrain Lint.



Bij velen bekend om het busvervoer, minder bekend als spoorbedrijf. Ze hebben ook maar twee lijntjes: Almelo-Marienberg en Amersfoort-Ede=Wageningen. Het eerst genoemde lijntje is een rustig enkelspoors lijntje van de Twentse stad Almelo naar het Vechtdal. Sinds mei 2007 wordt er een halfuursdienst gereden door Syntus (in opdracht van CXX) met twee rood bestickerde (omdat het lijntje onder "Twents" valt) Linten, met eindelijk een goede aansluiting in Mariënberg op de trein naar Emmen.

De tweede lijn is de Kippenlijn (officieel omgedoopt in Valleilijn), welke ligt tussen Ede-Wageningen en Amersfoort. Sinds september 2007 wordt op deze lijn compleet nieuw materieel, de Protos, ingezet.


Veolia is in Nederland wat betreft het spoor een nieuwkomer. Sinds 10 december 2006 onderhoudt dit Franse bedrijf de treindienst tussen Nijmegen en Roermond (Maaslijn) en tussen Maastricht Randwyck en Kerkrade Centrum (Heuvellandlijn). Sinds december 2007 rijdt Veolia op de Maaslijn met nieuw spul, net zoals Arriva heeft Veolia GTW's besteld (maar dan met meer stoelen: 5-op-een-rij ipv 4), en noemt de dingen "Velios".


De NS heeft een groot arsenaal aan treinen. Om de OP nog een beetje overzichtelijk te houden kun je hier al het materieel van de NS bekijken.

Naar de NS Treinen Wiki >>


Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum.
De tweede komt vooral doordat er geen plek was in de dienstregeling om de gewone stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er op een los spoortje een tram van de HTM (tweedehandsje uit Hannover).

Ook op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM, rijden trams. Dit is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden.


Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn.


NS Hispeed (nogal een misleidende naam omdat er in ons landje niks met hoge snelheid rijdt) houdt zich vooral bezig met vier grensoverschrijdende verbindingen:
Amsterdam-Brussel (elk uur), Amsterdam-Frankfurt (7x per dag), Schiphol-Berlijn (4x per dag), Amsterdam-Parijs (wisselend)

De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld. De loc van de Beneluxtrein kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (ICRm) en waren voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband i.c.m. met het gele van NS. Tegenwoordig hebben de Benelux-rijtuigen (met uitzondering van de Bs) een 'zuurstok'-kleurstelling. Binnenkort krijgt de Benelex nieuwe locs, die op de HSL kunnen rijden.

De trein naar Berlijn reed altijd als extra trein tussen Amsterdam en Hengelo (met wat minder stops), maar sinds december 2006 is deze serie 140 gekoppeld aan het binnenlandse IC-net, met de problemen dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen) en dat reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede kunnen reizen.
De verbinding met Frankfurt wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSH tegenwoordig met Ryanair/Easyjet aan het concurreren.


Thalys en Benelux met nieuwe frambozenlollie-rijtuigen. Als de HSL ooit echt open gaat zullen deze treinen verhuizen naar de nieuwe hogesnelheidslijn.

Sinds eind 2007 wagen een aantal vaste bezoekers van deze reeks zich aan wat uitzoekwerk, en dan verschijnen er bij toerbeurt leuke diepte-verhaaltjes over bepaalde stations:

Hoek van Holland Haven door von_Preussen
Kesteren door Dr_Flash
Uithuizen door Socios
Buitenpost door Peterselieman
Newcastle Central Station door bork
IJmondlijn door von_Preussen

Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!!

En voorts geldt:



Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on!

Het staat iedereen vrij om de OP aan te passen. deze OP is hier te vinden Dus laat je creativiteit de vrije loop!
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61899839


Op deze mooie donderdagochtend is zojuist ACTS 1612 met vol beladen containertrein 60263 vertrokken uit Leeuwarden en is op weg naar de Maasvlakte West. Op de achtergrond zijn de knipperlichten van de stroomloze brug te zien. Links van de lok, welke overigens van Railion gekocht is, is een stukje bedrijventerrein van Leeuwarden te zien.
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hier idem, maar dan nauwelijks zuidelijker dan Leeuwarden en Groningen.
Waarom komen jullie dan niet ver buiten je eigen woonplaats eigenlijk? Er is zoveel meer te zien in den lande..
pi_61900086
Nog niet toegekomen aan een nieuwe header voor de OP... beetje druk momenteel hier...

En kunnen al die mensen in Eindhoven eens weggaan als ik in de trein stap... het is weer drukke geblazen.
pi_61900116
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Zouden ze hem net zolang niet wassen tot-ie helemaal zwart is en er dan een ACTS-sticker op plakken?
So we just called him Fred too
  donderdag 25 september 2008 @ 12:08:19 #5
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61900568
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]

Op deze mooie donderdagochtend is zojuist ACTS 1612 met vol beladen containertrein 60263 vertrokken uit Leeuwarden en is op weg naar de Maasvlakte West. Op de achtergrond zijn de knipperlichten van de stroomloze brug te zien. Links van de lok, welke overigens van Railion gekocht is, is een stukje bedrijventerrein van Leeuwarden te zien.
Kolere, wat is dat ding goor! Wel nieuwe contactdozen!

Heeft ACTS nog geen wascontract voor die krengen of zo??
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 25 september 2008 @ 12:09:49 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61900613
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom komen jullie dan niet ver buiten je eigen woonplaats eigenlijk? Er is zoveel meer te zien in den lande..
tsja, mijn week-ov geldt nou eenmaal alleen van maandag-vrijdag, en juist die vijf dagen loop ik stage (een halfjaar lang).

eerder ging ik vrijdags nog wel eens weg (vier dagen naar school maar )
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 september 2008 @ 12:24:14 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61900969
quote:
Op donderdag 25 september 2008 11:35 schreef Zug-Chef het volgende:
Waarom komen jullie dan niet ver buiten je eigen woonplaats eigenlijk? Er is zoveel meer te zien in den lande..
* Peterselieman mompelt iets met scriptie op poten zetten.

Daarna kan het wel weer.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_61901368
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:09 schreef dennistd het volgende:

[..]

tsja, mijn week-ov geldt nou eenmaal alleen van maandag-vrijdag, en juist die vijf dagen loop ik stage (een halfjaar lang).

eerder ging ik vrijdags nog wel eens weg (vier dagen naar school maar )
Waarom heb je dat ding dat niet omgewisseld voor een Weekendkaart? Of moet je met je OV naar je stage toe? IK heb nu juist een weekend-OV, ik zit ma-do/vr toch op stage en kan dan toch niet weg, en in het weekend dus wel
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:08 schreef Duvel het volgende:

[..]

Kolere, wat is dat ding goor! Wel nieuwe contactdozen!

Heeft ACTS nog geen wascontract voor die krengen of zo??
ACTS heeft een boel 1600'en gekocht van Railion vorige week ergens. Het is maar even afwachten wat ze er mee gaan doen, natuurlijk hoopt iedereen op nieuwe bestickering, zeker nu ze overgekocht zijn. Maar dat ze nog zo RN-smerig zijn, zal wel komen dat ze niet echt tijd/mogelijkheid hebben om die dingen te wassen ofzo
  Redactie Sport donderdag 25 september 2008 @ 12:46:32 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61901519
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:

[..]

Waarom heb je dat ding dat niet omgewisseld voor een Weekendkaart? Of moet je met je OV naar je stage toe? IK heb nu juist een weekend-OV, ik zit ma-do/vr toch op stage en kan dan toch niet weg, en in het weekend dus wel
Ik moet inderdaad met het ov naar mijn stage. Een maandkaart met streeksupplement kost mij 108,50 en dat is me toch iets te duur om er een weekendkaart voor te nemen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61902295
jeuj, internationale trein vanuit roosendaal die stil staat in oudenbosch met een niet zo heel erg goed werkende traxx. Deuren staan open dus u mag een luchtje scheppen van de conducteur. Eens kijken of ik nog in Rotterdam kom met dit ding.
pi_61903151
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:39 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar dat ze nog zo RN-smerig zijn, zal wel komen dat ze niet echt tijd/mogelijkheid hebben om die dingen te wassen ofzo
Ik vind deze naar Railion-normen anders nog relatief netjes hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61904134
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Gutz het volgende:
jeuj, internationale trein vanuit roosendaal die stil staat in oudenbosch met een niet zo heel erg goed werkende traxx. Deuren staan open dus u mag een luchtje scheppen van de conducteur. Eens kijken of ik nog in Rotterdam kom met dit ding.
Nouja, een voordeel: de toiletten zijn voorzien van een eco-bak, dus je kan gewoon naar het toilet, ondanks dat je op het station staat.
Dat wil zeggen: totdat ze vol zijn natuurlijk.
So we just called him Fred too
  donderdag 25 september 2008 @ 14:37:44 #13
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_61904735
125 alweer, tvp dan maar.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 25 september 2008 @ 17:34:49 #14
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_61909756
Heb wel mijn weekje.

Gisteren voor het eerst met ICL geboemeld in de 1900, vandaag voor het eerst met de nieuwe V-IRM kunnen reizen.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 25 september 2008 @ 17:54:25 #15
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61910175
Tante Saar, hou je benen bij elkaar

(Verkapte TVP )
pi_61911684
quote:
Op donderdag 25 september 2008 17:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Tante Saar, hou je benen bij elkaar

(Verkapte TVP )
Wel een slechte TVP
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_61911730
ey, ik heb via via gehoord dat de albatros binnen een maand in NL zou zijn.

Zou het dan toch gebeuren
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
  Redactie Sport donderdag 25 september 2008 @ 19:09:31 #18
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61911847
quote:
Op donderdag 25 september 2008 19:04 schreef SpeedyRich het volgende:
ey, ik heb via via gehoord dat de albatros binnen een maand in NL zou zijn.

Zou het dan toch gebeuren
eerst zien dan geloven...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61912233
Albatros staat nu te Berlijn vamwege InnoTrans 2008
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 september 2008 @ 19:25:22 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61912249
De hens er in met die stofhapper
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 september 2008 @ 19:49:36 #21
86072 thatsme
and That's you!
pi_61912857
mooi dan kan die gelijk door naar het museum
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  Moderator donderdag 25 september 2008 @ 19:59:22 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_61913077


Gups is weer terug uit Dresden en Berlijn!

Hier gingen we mee!


ZEIF


En toen kwamen we hier


Op Frankfurt Flughafen Fernbahnhof stapten we niet over op deze


Maar op deze


En toen moest ik nog rennen ook


De rest van de pics moet ik nog ff uitzoeken, maar er zitten denk ik niet heel veel treinen meer tussen. Tussen Dresden en Berlijn waren we alleen vergeten een stoeltje te reserveren. En die trein die we namen zat echt ram-vol, dus hebben we trčs backbacking op de grond gezeten... Wat was ik blij dat dat maar een kort stukje was.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_61913713
ICE
Frankfurt Flughafen Fernbahnhof
Socialist in Mercedes
pi_61914677
tvp
pi_61917200
Frankfurt Flughafen

Daar ging ik in Augustus nog 240km/h achter een Mercedes S-klasse & Porsche aan op de A5 richting Heidelberg.....

wat eigenlijk helemaal niets met het topic te maken heeft, maar meer met een tvp.
pi_61918941
quote:
Op donderdag 25 september 2008 13:15 schreef Gutz het volgende:
jeuj, internationale trein vanuit roosendaal die stil staat in oudenbosch met een niet zo heel erg goed werkende traxx. Deuren staan open dus u mag een luchtje scheppen van de conducteur. Eens kijken of ik nog in Rotterdam kom met dit ding.
Het is dus al heel de dag weer janboel met de zuurstok. Vanavond met de 18.59 vanuit Antwerpen met +20 vertrokken. Beetje achter Belgische en Nederlandse stoppers gehangen tot Den Haag HS. Geen tijd ingelopen dus. Overigens was de mijne wel met een gewone rooie belg ervoor.

Vraagje, ik zit op 't balkon ergens in belgie remt de trein af tot bijna stilstand. Tijdens afremmen komt de conducteur aan, steekt sleutel in het deurkastje en draait die om. Zodra de trein weer vaart maakt draait 'ie de sleutel terug en gaat weer verder met zijn ronde. Waar is dat goed voor?
pi_61919099
Zeif

Ik heb ook ooit ergens een foto gemaakt van zoeen bordje

"leave this room in the state you'd like to find it in"

en dat er dan iemand bij die "state" had gekalkt: "California!! "

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 september 2008 @ 23:18:26 #28
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61919705
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:13 schreef von_Preussen het volgende:
Frankfurt Flughafen

Daar ging ik in Augustus nog 240km/h achter een Mercedes S-klasse & Porsche aan op de A5 richting Heidelberg.....

wat eigenlijk helemaal niets met het topic te maken heeft, maar meer met een tvp.
Moeilijk hč, om een ICE3 bij te benen op de A5.
pi_61920178
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61920599
tvp
Ik zwaai naar dieren.
  vrijdag 26 september 2008 @ 00:49:35 #31
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_61921808
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Het is dus al heel de dag weer janboel met de zuurstok. Vanavond met de 18.59 vanuit Antwerpen met +20 vertrokken. Beetje achter Belgische en Nederlandse stoppers gehangen tot Den Haag HS. Geen tijd ingelopen dus. Overigens was de mijne wel met een gewone rooie belg ervoor.


Lijkt echt wel of ze het allemaal expres doen zodat iedereen een zodanige hekel krijgt aan de Benelux zodat we dadelijk allemaal graag de toeslag betalen om de HSL in te mogen. Ben overigens benieuwd wanneer het Europese spoor vrijgegeven wordt of er een andere vervoerder weer een 'goedkope' Intercity Beneluxlijn gaat starten.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_61921975
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:54 schreef Fixers het volgende:

Vraagje, ik zit op 't balkon ergens in belgie remt de trein af tot bijna stilstand. Tijdens afremmen komt de conducteur aan, steekt sleutel in het deurkastje en draait die om. Zodra de trein weer vaart maakt draait 'ie de sleutel terug en gaat weer verder met zijn ronde. Waar is dat goed voor?
Deuren op slot / van slot hengelen.
  vrijdag 26 september 2008 @ 08:05:25 #33
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61923200
quote:
Op donderdag 25 september 2008 22:54 schreef Fixers het volgende:

[..]

Vraagje, ik zit op 't balkon ergens in belgie remt de trein af tot bijna stilstand. Tijdens afremmen komt de conducteur aan, steekt sleutel in het deurkastje en draait die om. Zodra de trein weer vaart maakt draait 'ie de sleutel terug en gaat weer verder met zijn ronde. Waar is dat goed voor?
Hm, wellicht hebben die rijtuigen nog niet de nieuwe deurvergrendeling, zodat ze onder de vijf kilometer per uur automatisch ontgrendelen?

Gisteren trouwens een zuurtstoktrein gezien op de HSL bij Rotterdam. Hij reed alleen langzamer dan stapvoets.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61925844
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 08:05 schreef Duvel het volgende:
Gisteren trouwens een zuurtstoktrein gezien op de HSL bij Rotterdam. Hij reed alleen langzamer dan stapvoets.
Het Slakken Lijntje?

Richting Rotterdam of Amsterdam?
Zou natuurlijk best kunnen dat hij moest wachten op een vrij spoor in Rotterdam
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 00:49 schreef Koen66 het volgende:
Ben overigens benieuwd wanneer het Europese spoor vrijgegeven wordt of er een andere vervoerder weer een 'goedkope' Intercity Beneluxlijn gaat starten.
Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden. Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)

[ Bericht 11% gewijzigd door Fred2 op 26-09-2008 10:44:02 ]
So we just called him Fred too
pi_61926122
tvp in de 1e klasse stiltecoupe
  vrijdag 26 september 2008 @ 10:57:44 #36
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61926339
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:

[..]

Het Slakken Lijntje?

Richting Rotterdam of Amsterdam?
Zou natuurlijk best kunnen dat hij moest wachten op een vrij spoor in Rotterdam
Hij ging, linkerspoor, richting Amsterdam. Sloom dus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61927178
quote:
Op donderdag 25 september 2008 23:42 schreef Geerd het volgende:
tvp
Mag dat wel
............................
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:16:41 #38
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61929949
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:

[..]

Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden.
Nou noem je zelf de TRAXX dus al, ieder bedrijf dat zin heeft een verbinding België-Nederland op te zetten kan die dingen ergens leasen, of een andere multicourante loc er zijn meer mogelijkheden. Een setje rijtuigen dat in heel west-Europa is toegelaten moet ook niet zo moeilijk te vinden zijn.
quote:
Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)
Als ze dat willen doen is dat toch alleen maar mooi? Al is het maar een IC-trein Antwerpen-Roosendaal.
pi_61930138
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:57 schreef Duvel het volgende:
Hij ging, linkerspoor, richting Amsterdam. Sloom dus.
Op de HSL wordt ook linkerspoor gereden

Tenminste dat is voor mij de enige logische verklaring dat bij Rotterdam IJsselmonde het linkerspoor van de HSL is aangelsoten op het rechterspoor van de NS-sporen.
So we just called him Fred too
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:25:24 #40
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61930167
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:24 schreef Cothen het volgende:

[..]

Op de HSL wordt ook linkerspoor gereden

Tenminste dat is voor mij de enige logische verklaring dat bij Rotterdam IJsselmonde het linkerspoor van de HSL is aangelsoten op het rechterspoor van de NS-sporen.
Er wordt bij IJsselmonde gewisseld van spoor. Ten noorden van Rotterdam wordt rechts gereden normaal gesproken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61931790
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 13:16 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nou noem je zelf de TRAXX dus al, ieder bedrijf dat zin heeft een verbinding België-Nederland op te zetten kan die dingen ergens leasen, of een andere multicourante loc er zijn meer mogelijkheden. Een setje rijtuigen dat in heel west-Europa is toegelaten moet ook niet zo moeilijk te vinden zijn.
[..]

Als ze dat willen doen is dat toch alleen maar mooi? Al is het maar een IC-trein Antwerpen-Roosendaal.
Hoe vrij wordt dat spoor eigenlijk? Want ik kan me goed voorstellen dat een trein Luxemburg - Amsterdam tot de mogelijkheden behoort voor een externe partij. Maar wedden dat ze bij de NMBS beginnen te zeiken over de reizigers tussen b.v. Antwerpen en Brussel?
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:52:30 #42
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61932117
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:39 schreef en_door_slecht het volgende:Maar wedden dat ze bij de NMBS beginnen te zeiken over de reizigers tussen b.v. Antwerpen en Brussel?
Hoezo?
pi_61932230
Nou, als ik treinen wil laten rijden tussen Amsterdam en Brussel over Antwerpen, dan pak ik reizigers af van de NMBS. Die gaan vervolgens zeuren over onrendabel rijden, wnat ik ga natuurlijk niet op de meest rare tijden treinen laten rijden, terwijl de NMBS die afspraak wel heeft gemaakt met de Belgische overheid. (Die heeft in dit voorbeeld de concessie voor 't hoofdnet in Belgie gewonnen.)
  Redactie Sport vrijdag 26 september 2008 @ 14:59:13 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61932277
Volgens mij mag men met die treinen gewoon niet binnenlands reizen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61932280
t gaat wel lekker met de internationale. Stond ik gisteren nog een klein uur stil. Wordt hij nu in een virm gereden tot Roosendaal.
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:39:43 #46
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61933122
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:59 schreef Gutz het volgende:
t gaat wel lekker met de internationale. Stond ik gisteren nog een klein uur stil. Wordt hij nu in een virm gereden tot Roosendaal.
Tijd voor 2 talige V-IRM's
  vrijdag 26 september 2008 @ 15:48:34 #47
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61933384
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 15:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Tijd voor 2 talige V-IRM's
Matériel InterRegional Elongé -> MIR-E
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:07:08 #48
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61933817
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:59 schreef dennistd het volgende:
Volgens mij mag men met die treinen gewoon niet binnenlands reizen
Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
pi_61934064
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
Maar dan begint de nieuwe vervoerder natuurlijk te mauwen over de ICE in NL, die man dan weer wel mensen oppikken.
pi_61939316
Morgen Harlingen - Leeuwarden - Amersfoort - Deventer - Arnhem - Amsterdam - Hilversum - Leeuwarden - Harlingen.
pi_61941343
Oh, ja, bijna vergeten. Afgelopen zomer dan wel voornamelijk op de fiets gezeten, maar desalniettemin toch wat treinen van binnen en van buiten gezien. Waaronder deze op het enorme station van Satu Nou (ten zuiden van Arad, Roemenie). Overigens telt dit station twee perrons EN twee gebouwtjes, aan de achterkant van dit stationsgebouw ligt nog een aftakking. Door het aantal instappers (3) heb ik het vermoeden dat het een groter station is dan Gorredijk.
pi_61941830
Ah lekker al dat gras. Leuk plaatje!!
pi_61941948
Vandaag, naast alle Koplopers en Buffels o.a. deze plaatjes gemaakt:


Oude liefde roest niet. Nadat een aantal dagen een gehuurde 1600 voor de containertrein van/naar Leeuwarden heeft gereden, was het deze vrijdag weer eens de beurt aan de 1254 en 6705. Met een uur vertraging op de klok -en daardoor dus goed voor de zon- passeert trein 60263 naar de Maasvlakte West de bekende boog bij Nijkerk.


Op vrijdagen rijdt ACTS een containertrein beladen met o.a. NYK containers vanuit de Amsterdamse Houtrakpolder naar Coevorden. In de zonnige Eempolder tussen Baarn, Soest en Amersfoort passeert met een half uurtje vertraging ACTS 1251 met de vol beladen containertrein 60223.


Tussen Borne en Almelo ligt het dorp Zenderen, waar in de buurt nogal aardig wat fotostekjes te vinden zijn. Met een al laag staande zon passeert vanuit Osnabrück de RN 232 903 met de auto-onderdelentrein 45764 voor autohandelaar Pon te Leusden.
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:27:04 #54
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61942831
Morgen Wederom Wuppertal
pi_61942862
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:10:22 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61943915
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
Ik ga met de auto

Maar wel de hangtrams foto trekken

[ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 26-09-2008 23:17:14 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:44:28 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61945626
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar dan begint de nieuwe vervoerder natuurlijk te mauwen over de ICE in NL, die man dan weer wel mensen oppikken.
De ICE in NL is van NS, net als de concessie van de lijn waar die rijdt, dat is toch een ander verhaal.
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:47:21 #58
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_61945667
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
NMBS zal, behalve treintjes met Roosendaal als eindpunt, niet snel treinen verder Nederland in laten rijden, zeker niet wanneer het enig concurrentie voor de HSL zal zijn, waar ze immers ook behoorlijk in zitten. Er zullen andere bedrijven opstaan om iets dergelijks op te zetten, wellicht gelieerd aan huidige grote vervoerders als Arriva of Veolia.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_61947946
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen

straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange

Bordjes hangen er, eindelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61947950
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:30 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, ja, bijna vergeten. Afgelopen zomer dan wel voornamelijk op de fiets gezeten, maar desalniettemin toch wat treinen van binnen en van buiten gezien. Waaronder deze op het enorme station van Satu Nou (ten zuiden van Arad, Roemenie). Overigens telt dit station twee perrons EN twee gebouwtjes, aan de achterkant van dit stationsgebouw ligt nog een aftakking. Door het aantal instappers (3) heb ik het vermoeden dat het een groter station is dan Gorredijk.
[ afbeelding ]
Lekker hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2008 @ 09:32:30 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61948029
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen

straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange

Bordjes hangen er, eindelijk
Veel plezier dan maar...

* Duvel stapt straks in de auto om maar weer eens de A12 en zo te gaan rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61948132
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:14:55 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61948243
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:53 schreef Socios het volgende:
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
Omdat m'n uiteindelijke bestemming beroerd te bereiken is per OV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61948302
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Ik zwaai naar dieren.
pi_61948368
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
pi_61948397
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:31 schreef Socios het volgende:
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
En de 9551 is toch een nieuwe virm?
pi_61948435
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
pi_61948515
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:39 schreef Socios het volgende:
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
Dus gisteren voor het eerst in de nieuwe virm gezeten als intercity van Nijmegen naar Zwolle. (dacht al wat ziet ie er gek uit )
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 september 2008 @ 11:46:59 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61949264
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Je haalt nu 2 dingen doorelkaar. De treinseries en de stelnummers. De treinseries 500, 700, 1600, 1700, 10500, 10700, 12500, 12700, 20500 en 21700 worden gereden met ICM dat de stelnummers in de 4000 (3 bakken) en 4200 (vier bakken) heef zitten. Uitzondering daarbij is de onderhoudsslag 526/561 van en naar Groningen die planmatig met 2x VIRM-VI gereden wordt.

De treinserie 700 stopt tussen Zwolle en Groningen op alle tussengelegen stations. De treinserie 10700/12700 stopt tussen Zwolle en Leeuwarden op alle tussengelegen stations.

De 10500 en 10700 zijn vleugeltreinen van de serie 500 en 700 en koppeling en ontkoppeling vindt plaats in Zwolle. Verder vindt vaak bij de serie 500 en 1700 nog een splitsing en koppeling plaats te Utrecht, waarbij de 500 en 1700 van en naar Den Haag gaan en de 20500 en 21700 van en naar Rotterdam (ook vleugeltreinen dus). Daarnaast zijn er de series 12500 en 12700 die als spitsversterking rijden tussen Leeuwarden en Rotterdam.

Ik denk dat dit wel even genoeg stof in om te onthouden. Kijk voor meer informatie op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinseries_in_Nederland
Er achter staat met welk materieel de treinseries over het algemeen gereden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:58:21 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61949411
Net zug gespot op gilze rijen. Die stond te spotten!
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:41:43 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61952242
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Ik zal je een PM sturen met meerdere details. Naast de NS geef ik je ook treinnummers voor Arriva en Veolia mee, voor de extra informatie.

Maandag is de Ofyles Klantenservice (hopelijk) weer open, want de digitale stroomvoorziening is defect.

MVG,

Ofyles2
  zaterdag 27 september 2008 @ 18:44:47 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61955616
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]

Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
Lijkt me leuk
quote:
De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden. Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)
Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...


Meanwhile is dit een TVP, heb een paar delen gemist door vakantie. Is er nog wat spannends gebeurd in treinenland?
  zaterdag 27 september 2008 @ 20:07:04 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61957333
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:44 schreef James1988 het volgende:

Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...
Het is ook wel de bedoeling dat je zo'n ding enigszins onderhoudt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61958576
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Bordjes hangen er, eindelijk
Oh, dit was trouwens eigenlijk helemaal niet zo, ook. Iemand gaat gruwelijk hard spijt krijgen ergens van binnenkort
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61958841
Oh ik was trouwens vandaag ook nog op een aantal bekende lokaties voor ongeveer het hele Fok!Rondje-team

XBM: Aachen incl Jugendherberge
Zug: Eifel-Express Köln - Trier
Art: Jünkerath (als onderdeel van zie boven)



Zug: Klopt het idd dat bij Auw ad Kyll dat Gothische bordje aan het gebouw gewoon ALLES is daar???
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:09:52 #76
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61960202
Ik ben toch sneller terug op het Internet dan gedacht.
  zaterdag 27 september 2008 @ 22:28:06 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61960541
Ontbrekende bordjes richting Junkerrath te pakken gekregen ?
pi_61962833
lol, dat wordt een taxi...

Xbox Live Gamertag: Harmen84
  zondag 28 september 2008 @ 02:18:37 #79
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61963879
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...

[ afbeelding ]
Wat een omweg!
  zondag 28 september 2008 @ 03:24:16 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61964334
6 uur voor een stukje van 20 minuten.

Heb je wel een leuke rit, maar 2,5 uur om van Eindhoven naar Den Haag Centraal te geraken, wtf...

03:57 Eindhoven
04:19 Hertogenbosch ('s)
04:56 Utrecht Centraal
05:45 Amsterdam Centraal
06:00 Schiphol
06:17 Leiden Centraal
06:39 Den Haag Centraal

Ah
pi_61964440
Dat is geen geld (¤ 3,20) voor zo'n ritje
hula
  zondag 28 september 2008 @ 03:51:22 #82
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61964454
quote:
Op zondag 28 september 2008 03:48 schreef NikkelCobalt het volgende:
Dat is geen geld (¤ 3,20) voor zo'n ritje
My thoughts exactly. Vraag me wel af wat er gebeurt als je uitstapt en een trein later neemt om verder te reizen, en bij controle dat reisplan laat zien - zou de conducteur er genoegen mee nemen?
pi_61965537
NS Hi Speed ICE te Ah.



Gisteren, kwart voor 5 op spoor 9.
pi_61965553
quote:
Op zondag 28 september 2008 00:57 schreef Harmen1984 het volgende:
lol, dat wordt een taxi...

[ afbeelding ]
Of je vertrekt 5 minuten eerder
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_61965562
quote:
Op zondag 28 september 2008 10:20 schreef Socios het volgende:
NS Hi Speed ICE te Ah.

[ afbeelding ]

Gisteren, kwart voor 5 op spoor 9.
(N)ice
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 11:39:03 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61966667
Op mijn site heb ik een samenvatting van het nieuws van afgelopen week geplaatst, is dat interessant genoeg om te lezen?
http://trein.dennistd.nl/?page=nieuws&id=32
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 28 september 2008 @ 12:56:34 #87
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_61968093
Jammer dat de NS logo's van de ICE af zijn
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_61968234
Die hi speed, is dat apart personeel machinisten etc of is er een kans dat ik ook ooit op zoon hi speed kom.
Wel super vet lijkt me dat.
Ik zwaai naar dieren.
pi_61968452
Geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer omdat de brug bij Weener eruit gesloopt is vanwege een bootje wat er langs moet....

Bootjes....
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 13:18:36 #90
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61968478
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:17 schreef von_Preussen het volgende:
Geen treinverkeer tussen Nieuweschans en Leer omdat de brug bij Weener eruit gesloopt is vanwege een bootje wat er langs moet....

Bootjes....
dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoe
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61968676
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:18 schreef dennistd het volgende:

[..]

dat ding ligt er wel een paar keer per jaar uit volgens mij, raar gedoe
Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.

Kijk net een live-reportage van dat bootje, en toen ze de spoorbrug eruit wipten zeiden ze dat het routine was, omdat ze dat al tig keer hadden gedaan.











Je ziet de spoorbrug op de achtergrond, dan is het niet gek dat ie eruit moet.
pi_61971276
quote:
Op zondag 28 september 2008 13:30 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Gebeurd idd volgens mij twee a drie keer per jaar, maar goed, als je ziet hoe groot die bootjes zijn dan kan je je wel voorstellen dat die brug of tientallen meters hoger moet worden, of tientallen meters breder moet worden. Dan zal het goedkoper zijn om maar elke keer die brug er een weekend eruit te halen.

Kijk net een live-reportage van dat bootje, en toen ze de spoorbrug eruit wipten zeiden ze dat het routine was, omdat ze dat al tig keer hadden gedaan.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je ziet de spoorbrug op de achtergrond, dan is het niet gek dat ie eruit moet.
Vroeger, tot een jaar of 20 geleden, haalden ze de spoorbrug tussen Sliedrecht en Dordrecht er ook regelmatig op zo'n manier uit. Als er weer een groot nieuwbouwschip (va IHC) door moest...
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 28 september 2008 @ 18:39:26 #93
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61976269
Waarom is die onderhoudsslag met groningen eigenlijk met virm?
pi_61976282
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
  zondag 28 september 2008 @ 18:39:46 #95
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61976283
Waarom is die onderhoudsslag met groningen precies eigenlijk met virm?
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 18:43:10 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61976358
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Waarom is die onderhoudsslag met groningen precies eigenlijk met virm?
je bedoelt waarom de 526/561 met VIRM rijdt?
dat is om LM-ritjes naar Onnen uit te sparen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 18:45:38 #97
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61976418
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61976789
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:45 schreef dennistd het volgende:

[..]

zal ik de teksten in de OP wat actualiseren?
Van mij mag je... alles foto's btw in de header van de treinbedrijven zijn van jou afkomstig
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 19:57:48 #99
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61978285
zo, een lijst met alle topics:
http://wiki.fok.nl/index.php/Treinen/Topics
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61980253
Zo wat een schip vaart daar langs! Goeiemorgen!
pi_61981256
quote:
Op zondag 28 september 2008 18:39 schreef Dichterbijer het volgende:
@ Zug-chef en @Dr_flash: ik heb een aantal van jullie foto's gebruikt in de foto's van de nieuwe OP header
OP was wel aan een update toe ja. Misschien ook de meest gangbare buitenlanden om ons heen opnemen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61982383
Wat deed de DB 110 362 gisteren trouwens in Köln Hbf als "Sonderzug" met een sleep Geelblauwe NS ICK rijtuigen????
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 22:04:44 #103
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61982525
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat deed de DB 110 362 gisteren trouwens in Köln Hbf als "Sonderzug" met een sleep Geelblauwe NS ICK rijtuigen????
zaten er mensen in, of was het misschien een uitwisseling-rit met Duitsland (en was het ICL)?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport zondag 28 september 2008 @ 22:05:10 #104
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_61982548
Ik heb de teksten in de OP even een update gegeven trouwens, zie de wiki
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_61982919
quote:
Op zondag 28 september 2008 22:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

zaten er mensen in, of was het misschien een uitwisseling-rit met Duitsland (en was het ICL)?
Ik heb niet echt mensen kunnen ontdekken, en het zou theoretisch ook ICl geweest kunnen zijn .
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 28 september 2008 @ 22:49:30 #106
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61983998
En dan weer een nieuwe voor de rubriek "Was het jullie al reeds bekend dat ..."

Was het jullie al reeds bekend dat er een spoorlijn was, naar Radio Kootwijk? Eerst smalspoor en later normaalspoor. Waar de rails ooit lag is nu asfalt en het westelijke deel van de radioweg, waar je alleen per fiets mag komen.

Ik heb m voor jullie ingetekend in google Maps

klik

De verbindingsboog naar het hoofdspoor kan je er zelf bij verzinnen, trouwens dat kan je nog zien aan de bomen

Vandaag gehoord bij een rondleiding aldaar

[ Bericht 10% gewijzigd door Darkwing_Duck op 28-09-2008 22:56:56 ]
  zondag 28 september 2008 @ 23:02:18 #107
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61984355
quote:
Trein ontspoort en vliegt in brand in Venlo
Uitgegeven: 28 september 2008 22:00
Laatst gewijzigd: 28 september 2008 22:01

VENLO - In Venlo is zondagavond een locomotief van een goederentrein ontspoord en in brand gevlogen. Dat meldden brandweer en politie.

De elektrische bovenleiding werd stukgetrokken. Treinverkeer van en naar het spooremplacement in Venlo is niet meer mogelijk.

Er zijn geen gewonden. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.
Prognose verstoring, morgenavond 0.00 uur


Succes Eix
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 september 2008 @ 23:06:57 #108
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61984504
Volgens een foto op Nu.nl gaat het om Railionlocs 6464 en 6480.

Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 28 september 2008 @ 23:10:34 #109
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61984607
Gaat dat gevolgen hebben voor de 1900 ?
  maandag 29 september 2008 @ 00:03:49 #110
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_61986025
In ieder geval wel balen, moet morgen vanuit Nijmegen naar Roermond. Ik hoop dat alles weer in orde is rond 11:00 u.

[ Bericht 25% gewijzigd door Oom_Agent op 29-09-2008 00:23:34 ]
Wat zijn we aan het doen ???
pi_61986201
Wat ik gisteren en vandaag o.a. gedaan heb zie je hieronder, foto's zijn klikbaar.


Ter hoogte van Breda Takkebijsters passeert op de vroege zaterdagmorgen Veolia Cargo Nederland's 8653-01 met koelbox op het dak en containertrein 60702 aan de haak en is op weg naar het Limburgse Blerick.


Enkele maanden geleden heeft Veollia Rail4Chem overgenomen, waarbij dat in cargoland vooral te zien is aan het gebruik van elkaars lokomotieven. Vanwege instructieritten van machinisten rijdt op zaterdag 27 augustus in plaats van een class66 de Veolia 189 093 voor Kalkslurrytrein 349501. De trein is door Rail4Chem aangeleverd op de Kijfhoek en vanaf daar rijdt Veolia de trein o.a. langs de Soester Eempolder, zoals op de foto te zien is.


De Olympische VIRM 9525 en gewone VIRM 9450 zijn zojuist vertrokken uit Roermond op weg naar Maastricht en Heerlen en passeren hier links de oude watertoren van het stoomtreintijdperk, wat nu een rijksmonument is.


Ten behoeve van een kleine constructiewijziging aan de ICRm Priority-stammen, welke gebruikt worden voor de Beneluxdiensten tussen Amsterdam en Brussel, is op zondagochtend NS Hispeed Traxx 186 113 onderweg van de Watergraafsmeer naar de onderhoudswerkplaats te Maastricht en passeren hier het rustieke Limburgse dorp Echt.


Tussen Helmond en Eindhoven ligt een mooi stuk natuur ter hoogte van het dorp Nuenen. In een aardig zonnetje passeert RD 189 082 met containertrein 40052 vanuit het Italiaanse Novara op weg naar de Waalhaven Zuid
pi_61986889
Nog wat foto's van onze HST railhummer gevonden: http://picasaweb.google.nl/mauritswever/V250OpInnotrans#
Gelukkig is dit niet het definitieve interieur, dan doel ik vooral op dat 20 jaar geleden ontworpen display wat er inhangt.

We hadden gewoon de Siemens Velaro(ICE3) moeten bestellen.
............................
pi_61987371
quote:
Op maandag 29 september 2008 00:56 schreef sander89 het volgende:
We hadden gewoon de Siemens Velaro(ICE3) moeten bestellen.
Dat is toch niet hip... Je moet natuurlijk wel je eigen trein hebben als je een eigen HSL hebt.

Ben trouwens wel benieuwd wat er met de huidige thalys gaat gebeuren als deze gevaartes op de rails komen.
So we just called him Fred too
  maandag 29 september 2008 @ 08:05:11 #114
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61988658
quote:
Op zondag 28 september 2008 23:06 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens een foto op Nu.nl gaat het om Railionlocs 6464 en 6480.

[ afbeelding ]
Hm, de prognose was vanmorgen dat het op 6 oktober weer rijdt... Hoe zou ie in brand gevlogen zijn, bovenleiding?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61989124
Ik weet dat de maandag ochtendblues vervelend zijn. Maar wees dan niet zo asociaal om dan maar met je zelfmoord het treinverkeer te ontregelen.

Anders gezegd: het treinverkeer tussen Den Haag en leiden is behoorlijk ontregeld door een springer.
  maandag 29 september 2008 @ 08:51:47 #116
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61989147
Asociaal of wanhopig?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61989311
Volgens Q-Music gaat Prorail bussen inzetten bij Venlo.
So we just called him Fred too
  maandag 29 september 2008 @ 09:09:08 #118
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61989418
Duvel FM spreekt het bericht tegen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61989845
Pendelbusjes naar de vingerverfkeet bedoelen ze toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 september 2008 @ 09:43:33 #120
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61989972
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:01 schreef Cothen het volgende:
Volgens Q-Music gaat Prorail bussen inzetten bij Venlo.
klopt busverkeer van Venlo naar Blerick. Moet toevallig zo de trein hebben naar Antwerpen vanuit Venlo (via Tilburg/Roosendaal wat een pret!) en als je in de planner kijkt vanuit Venlo dan heb je vertraging en NS zet bussen in, en vanaf Blerick is 't weer normale dienstregeling.

Dus moeders, zet mij maar in Blerick af
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
  maandag 29 september 2008 @ 10:44:43 #121
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_61991055
quote:
Op maandag 29 september 2008 09:43 schreef zwahiel het volgende:

[..]

klopt busverkeer van Venlo naar Blerick. Moet toevallig zo de trein hebben naar Antwerpen vanuit Venlo (via Tilburg/Roosendaal wat een pret!) en als je in de planner kijkt vanuit Venlo dan heb je vertraging en NS zet bussen in, en vanaf Blerick is 't weer normale dienstregeling.

Dus moeders, zet mij maar in Blerick af
Venlo - Blerick kun je toch ook gewoon lopen? Is alleen maar de brug over
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_61991777
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:41 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat is toch niet hip... Je moet natuurlijk wel je eigen trein hebben als je een eigen HSL hebt.

Ben trouwens wel benieuwd wat er met de huidige thalys gaat gebeuren als deze gevaartes op de rails komen.
Thalys zal de dienst naar Parijs en verder voor zich nemen, terwijl de V250 de benelux diensten, inclusief breda en den haag overneemt .
pi_61993183
Zit nogeens goed naar die OP header te kijken, ziet er goed uit!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 29 september 2008 @ 12:42:34 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61993517
Hier wat leuks over het oude station van Kwadijk (Fles, heb je de bordjes al?):
http://www.bijzonderbouwen.nl/projecten/lopende/kwadijk/
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 september 2008 @ 12:54:52 #125
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_61993771


Fijn hé normale dienstregeling aankondigen en dan een totaal andere aanhouden! Zit nu eindelijk in Tilburg, maar om 13 uur in Antwerpen? Dat kan ik mooi vergeten. Ja vervelend zegt NS, ja we kunnen er ook niets aan doen dat er op de CTA's in Blerick, Eindhoven en Tilburg foutieve informatie staat zegt NS, dat is ProRails werk.

En nee we vervangen een IC voor een stopper, die daardoor op 10 minuten de aansluitingen in Eindhoven mist omdat die alle graf takke stations van dat rot gat Helmond aandoet. Natuurlijk we hebben alle tijd NS en Prorail, we hoeven nergens heen, we nemen heus geen trein eerder om echt op tijd te zijn? Nee hoor, we gaan ook echt niet vanaf Blerick de trein nemen om vertragingen te ontlopen wat aangekondigd wordt op de website, en nee we verwachten ook echt geen normale dienstregeling als die ook gewoon aangekondigd is. En informatie bij vertragingen, nee daar zitten we ook niet op te wachten...

Serieus kom op zeg!



[ Bericht 0% gewijzigd door zwahiel op 29-09-2008 14:01:27 ]
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_61993840
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:42 schreef Duvel het volgende:
het oude station van Kwadijk (Fles, heb je de bordjes al?)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61996031
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Zit nogeens goed naar die OP header te kijken, ziet er goed uit!
Thanks Flash
  maandag 29 september 2008 @ 15:44:55 #128
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61998212
V250 is cool. Mooi treintje, ben benieuwd hoe vaak hij stuk gaat
pi_62000058
quote:
Op maandag 29 september 2008 15:44 schreef James1988 het volgende:
V250 is cool. Mooi treintje, ben benieuwd hoe vaak hij stuk gaat
De V250. Wat een lelijk ding. Ik spring er nog liever voor dan dat ik erin stap.

Van mij mogen ze die dingen uit de fabriek direct de schroothoop op rijden

Maar ik weet nu waar ze op lijken. Op een schoen en een nijlpaard.


=>

Onmiskenbaar toch?
hula
  maandag 29 september 2008 @ 17:26:28 #130
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62001150
quote:
Op maandag 29 september 2008 01:41 schreef Cothen het volgende:

[..]

Dat is toch niet hip... Je moet natuurlijk wel je eigen trein hebben als je een eigen HSL hebt.
Dan nog had ik liever dit idee van Siemens gehad. Een aangepaste versie van de Taurus + dubbeldeksrijtuigen.


quote:
De uiteindelijke opdracht is helaas niet aan Siemens gegund.
  maandag 29 september 2008 @ 17:30:45 #131
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62001288
Tube Tandpasta met Fluor!
pi_62001551
DD-AR 2.0 !
Socialist in Mercedes
pi_62001598
quote:
Op maandag 29 september 2008 17:40 schreef Charango het volgende:
DD-AR 2.0 !
Zoon DAR vind ik echt lelijk alleen die grote deuren zijn wel
Ik zwaai naar dieren.
  maandag 29 september 2008 @ 17:49:04 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62001748
Gelukkig wordt DD-AR de komende jaren verbouwd.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62001805
Laatst aan het wachten in Nijmegen aan de Waalkade, en die v-irms dan te zien rijden over de spoorbrug.
Machtig gezicht.
Ik zwaai naar dieren.
pi_62001876
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:45 schreef NikkelCobalt het volgende:

[..]

De V250. Wat een lelijk ding. Ik spring er nog liever voor dan dat ik erin stap.

Van mij mogen ze die dingen uit de fabriek direct de schroothoop op rijden

Maar ik weet nu waar ze op lijken. Op een schoen en een nijlpaard.

[ afbeelding ]
=>
[ afbeelding ]
Onmiskenbaar toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62002913
quote:
Op maandag 29 september 2008 12:54 schreef zwahiel het volgende:
[ afbeelding ]

Fijn hé normale dienstregeling aankondigen en dan een totaal andere aanhouden! Zit nu eindelijk in Tilburg, maar om 13 uur in Antwerpen? Dat kan ik mooi vergeten. Ja vervelend zegt NS, ja we kunnen er ook niets aan doen dat er op de CTA's in Blerick, Eindhoven en Tilburg foutieve informatie staat zegt NS, dat is ProRails werk.

En nee we vervangen een IC voor een stopper, die daardoor op 10 minuten de aansluitingen in Eindhoven mist omdat die alle graf takke stations van dat rot gat Helmond aandoet. Natuurlijk we hebben alle tijd NS en Prorail, we hoeven nergens heen, we nemen heus geen trein eerder om echt op tijd te zijn? Nee hoor, we gaan ook echt niet vanaf Blerick de trein nemen om vertragingen te ontlopen wat aangekondigd wordt op de website, en nee we verwachten ook echt geen normale dienstregeling als die ook gewoon aangekondigd is. En informatie bij vertragingen, nee daar zitten we ook niet op te wachten...

Serieus kom op zeg!


Hoelang heb je erover gedaan? Ik moet morgen ook naar Tilburg vanaf Blerick
  maandag 29 september 2008 @ 20:30:39 #138
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62006294
Als het goed is rijden morgen vanaf Blerick sowieso intercity's.

Verder moet je de incompetente prutsers van Railion bedanken voor het rammen van een stootblok en daarbij nog even de bovenleiding + sein en wisselbesturing mee te nemen.

Heb vandaag in totaal één uur vertraging gehad omdat het stomme kruiswissel van spoor 4 in Venlo niet functioneert en Veolia de dienstregeling moest knippen. Morgen ga ik gewoon een uur eerder op reis.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_62006415
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef Eix het volgende:
Als het goed is rijden morgen vanaf Blerick sowieso intercity's.

Verder moet je de incompetente prutsers van Railion bedanken voor het rammen van een stootblok en daarbij nog even de bovenleiding + sein en wisselbesturing mee te nemen.

Heb vandaag in totaal één uur vertraging gehad omdat het stomme kruiswissel van spoor 4 in Venlo niet functioneert en Veolia de dienstregeling moest knippen. Morgen ga ik gewoon een uur eerder op reis.


Ik vraag me sowieso af waarom die intercity's vandaag niet gewoon al van en tot Blerick reden?
  maandag 29 september 2008 @ 20:42:24 #140
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62006624
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:34 schreef VegaKip het volgende:

[..]



Ik vraag me sowieso af waarom die intercity's vandaag niet gewoon al van en tot Blerick reden?
Vandaag zag ik zowel op de heen als terug reis van/naar Nijmegen 3xPlan V @ Blerick. Hoewel de 1900 een schrootlijn is rijdt dat denk ik niet door tot Den Haag. Volgens mij was de stoptrein uit de ri. Eindhoven doorgetrokken en keerde de 1900 in Eindhoven ofzo.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Redactie Sport maandag 29 september 2008 @ 21:50:06 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62008833
Als het puur de bovenleiding is dan kan railion wel even de ns uit de brand helpen door 6400-locs voor de 1900 te zetten vanaf blerick...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62009170
Zo. Met dank aan het schitterende weer van afgelopen weekend heb ik nog even heerlijk kunnen nazomeren in Noord-West-Europa, waarbij maar liefst vijf landen aangedaan werden. Allereerst een overzichtskaartje met de route.



Heerlen, 26 september 2008. Twee electrische GTW's van Veolia staan in het avondzonnetje te wachten op wat komen gaat.


Aachen Hbf (D), 26 september 2008. Talentje van de Euregiobahn staat gereed voor vertrek naar Stolberg-Altstadt en Eschweiler-Weisweiler. De machinist dolt wat met een vriend.


Aachen Hbf, 27 september 2008. Loc 111 147-5 staat klaar om met een stammetje Doppelstock-rijtuigen te vertrekken als RegionalExpress naar Köln en Gießen.


Köln Hbf, 27 september 2008. Loc 110 362-1 loopt binnen met een Sonderzug, bestaande uit Nederlandse (!) ICK-rijtuigen.


Köln Hbf, 27 september 2008. Een ICE1 staat klaar om te vertrekken naar Dortmund.


Gerolstein, 27 september 2008. Talentje 644 059-8 staat houdt een lange stop van 12 minuten in de mooie Eifel.


Luxembourg, 27 september 2008. Treinstel 928 489 van DB Regio is net binnengelopen als RegionalExpress vanuit Trier.


Volmerange-les-Mines (F), 27 september 2008. CFL-treinstel 2019 staat rustig in het zonnetje te wachten tijdens de lange kering in Frankrijk.


Luxembourg, 27 september 2008. Dubbeldeks treinstel 2203 staat klaar voor vertrek naar Rodange via Bettembourg en Esch-sur-Alzette.


Luxembourg, 28 september 2008. e-loc 4003 is net binnengelopen vanuit Bettembourg en staat klaar voor vertrek richting Ettelbrück en Wiltz.


Luxembourg, 28 september 2008. NMBS-treinstel 523 staat klaar voor vertrek als InterCity naar Brussel.


Charleroi-Sud (B), 28 september 2008. Treinstel 4120 staat klaar voor vertrek als stoptrein naar Couvin.


Mariembourg, 28 september 2008. Een voormalig Franse dieselloc staat lekker in het zonnetje tijdens het stoomtreinfestival aldaar.


Mariembourg, 28 september 2008. Diesel-motorwagen 4610 van de NMBS.


Mariembourg, 28 september 2008. Stoomloc Tkt 48 87 van de Poolse SPoorwegen (PKP) staat in de zon.


Mariembourg, 28 september 2008. Diesel-motorwagen 554.11 van de NMBS staat in de loods.


Mariembourg, 28 september 2008. Stoomloc 52 467 van de Deutsche Reichsbahn laat zich bewonderen.


Charleroi-Sud, 28 september 2008. Loc 2156 passeert in een rangeerbeweging.


EN natuurlijk niet te vergeten de bordjes-oogst:



Enjoy

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 30-09-2008 08:53:27 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62010023
@ Fles Lekker weer, mooie foto's, en wat is de bordentussenstand nu?

BTW, onlangs werd in de Twentsche Courant Tubantia nog een proefballonnetje opgelaten over doortrekking van de MBS (Museumbuurtspoorweg Haaksbergen - Boekelo), via de AKZO-verbinding naar Hengelo. Was goed voor toerisme e.d. Het plan voorzag in een aftakking naar de Grolsch brouwerij, een brug over de A35 en een verbinding met Enschede Drienerlo. Als het bedrijfsleven mee zou willen werken aan dit plan, dan zou het haalbaar zijn (persoon in kwestie is én hoge piet bij MBS én Planoloog).
Hij probeerde zelfs Grolsch aan te sporen tot sponsoring door het viaduct over de A35 in de vorm van een beugelopening te maken.
Socialist in Mercedes
  maandag 29 september 2008 @ 22:19:25 #144
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62010029
Zo jij had je vermaakt, als ik dat geweten had had ik je niet gestoord om het nummer van zug te vragen wat ik uiteindelijk al had
  Redactie Sport maandag 29 september 2008 @ 22:40:30 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62010861
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:19 schreef Charango het volgende:
@ Fles Lekker weer, mooie foto's, en wat is de bordentussenstand nu?

BTW, onlangs werd in de Twentsche Courant Tubantia nog een proefballonnetje opgelaten over doortrekking van de MBS (Museumbuurtspoorweg Haaksbergen - Boekelo), via de AKZO-verbinding naar Hengelo. Was goed voor toerisme e.d. Het plan voorzag in een aftakking naar de Grolsch brouwerij, een brug over de A35 en een verbinding met Enschede Drienerlo. Als het bedrijfsleven mee zou willen werken aan dit plan, dan zou het haalbaar zijn (persoon in kwestie is én hoge piet bij MBS én Planoloog).
Hij probeerde zelfs Grolsch aan te sporen tot sponsoring door het viaduct over de A35 in de vorm van een beugelopening te maken.
stond er zaterdag in ja
de MBS zou dan ook het goederenvervoer naar AKZO willen doen vanaf hengelo
zal morgenavond eens kijken of ik het in kan scannen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_62010994
Leuk verslag!
pi_62011496
quote:
Op maandag 29 september 2008 20:30 schreef Eix het volgende:
Verder moet je de incompetente prutsers van Railion bedanken voor het rammen van een stootblok en daarbij nog even de bovenleiding + sein en wisselbesturing mee te nemen.
Misschien handig dat je voordat je dit uitspraken doet even nadenkt. Wissels worden niet door de machinist bediend op emplacementen als Venlo en een trein heeft (ook als het alleen locs zijn) een lange remweg.
So we just called him Fred too
pi_62012353
Heb eventjes mijn treinritje vanuit zuid-duitsland naar Roosendaal globaal in Google maps gezet,

We zijn toen om 03:41 vertrokken en kwamen om 17:xx in Roosendaal aan, Dit op een-of-ander weekend kaartje a 35 euro + grenstoeslag 2 maal (franrkijk in/ frankrijk uit) a 15 euro, Totaal 65 euro. en vele stoptreinen (ja, alleen daar was 't kaartje geldig voor) later.
Trouwens vrij weinig van de reis meegekregen omdat we van het EK terugkwamen en doodop waren.

Klikt u maar
  Redactie Frontpage / Sport maandag 29 september 2008 @ 23:39:37 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62012954
Leuk Fles, alleen zijn het geen ICK rijtuigen, maar ICL rijtuigen

ICK-rijtuigen zijn namelijk vaal van kleur en ICL niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62016496
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:19 schreef Charango het volgende:
@ Fles Lekker weer, mooie foto's, en wat is de bordentussenstand nu?
De bordentussenstand is nu 2886.

@PSM: knap wel, dat je dat aan 6 pixels kan zien Maar het was idd helder geel en niet vaal. Ik was meer druk met kijken of er mensen in zaten.

Overigens stond in Gerolstein de 41 360 met een sleep rijtuigen. Snoepritje van de SSN of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')