abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61941343
Oh, ja, bijna vergeten. Afgelopen zomer dan wel voornamelijk op de fiets gezeten, maar desalniettemin toch wat treinen van binnen en van buiten gezien. Waaronder deze op het enorme station van Satu Nou (ten zuiden van Arad, Roemenie). Overigens telt dit station twee perrons EN twee gebouwtjes, aan de achterkant van dit stationsgebouw ligt nog een aftakking. Door het aantal instappers (3) heb ik het vermoeden dat het een groter station is dan Gorredijk.
pi_61941830
Ah lekker al dat gras. Leuk plaatje!!
pi_61941948
Vandaag, naast alle Koplopers en Buffels o.a. deze plaatjes gemaakt:


Oude liefde roest niet. Nadat een aantal dagen een gehuurde 1600 voor de containertrein van/naar Leeuwarden heeft gereden, was het deze vrijdag weer eens de beurt aan de 1254 en 6705. Met een uur vertraging op de klok -en daardoor dus goed voor de zon- passeert trein 60263 naar de Maasvlakte West de bekende boog bij Nijkerk.


Op vrijdagen rijdt ACTS een containertrein beladen met o.a. NYK containers vanuit de Amsterdamse Houtrakpolder naar Coevorden. In de zonnige Eempolder tussen Baarn, Soest en Amersfoort passeert met een half uurtje vertraging ACTS 1251 met de vol beladen containertrein 60223.


Tussen Borne en Almelo ligt het dorp Zenderen, waar in de buurt nogal aardig wat fotostekjes te vinden zijn. Met een al laag staande zon passeert vanuit Osnabrück de RN 232 903 met de auto-onderdelentrein 45764 voor autohandelaar Pon te Leusden.
  vrijdag 26 september 2008 @ 22:27:04 #54
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61942831
Morgen Wederom Wuppertal
pi_61942862
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
  vrijdag 26 september 2008 @ 23:10:22 #56
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61943915
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 22:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik snap het niet echt, jullie allemaal met zulk weer de hele dag in de trein hangen... Dat doe ik nou leiver met minder mooi weer eigenlijk... Ga toch van de zon genieten
Ik ga met de auto

Maar wel de hangtrams foto trekken

[ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 26-09-2008 23:17:14 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:44:28 #57
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_61945626
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:17 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Maar dan begint de nieuwe vervoerder natuurlijk te mauwen over de ICE in NL, die man dan weer wel mensen oppikken.
De ICE in NL is van NS, net als de concessie van de lijn waar die rijdt, dat is toch een ander verhaal.
  zaterdag 27 september 2008 @ 00:47:21 #58
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_61945667
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 16:07 schreef ReisT het volgende:

[..]

Zelfde idee als nu de Citynightline enzo in Nederland dus, dat is ook geen concurrentie voor de binnenlandse treinen van NS. Zo kan de Benelux ook opgezet worden. Of dat (voor een andere bedrijf dan de NMBS) dan nog een beetje rendabel te krijgen is, is een andere vraag.
NMBS zal, behalve treintjes met Roosendaal als eindpunt, niet snel treinen verder Nederland in laten rijden, zeker niet wanneer het enig concurrentie voor de HSL zal zijn, waar ze immers ook behoorlijk in zitten. Er zullen andere bedrijven opstaan om iets dergelijks op te zetten, wellicht gelieerd aan huidige grote vervoerders als Arriva of Veolia.
Same shit, different day
SC hopper present
pi_61947946
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen

straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange

Bordjes hangen er, eindelijk
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61947950
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 21:30 schreef en_door_slecht het volgende:
Oh, ja, bijna vergeten. Afgelopen zomer dan wel voornamelijk op de fiets gezeten, maar desalniettemin toch wat treinen van binnen en van buiten gezien. Waaronder deze op het enorme station van Satu Nou (ten zuiden van Arad, Roemenie). Overigens telt dit station twee perrons EN twee gebouwtjes, aan de achterkant van dit stationsgebouw ligt nog een aftakking. Door het aantal instappers (3) heb ik het vermoeden dat het een groter station is dan Gorredijk.
[ afbeelding ]
Lekker hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 27 september 2008 @ 09:32:30 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61948029
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Goedemorgenallemaalvanuitde JugendherbergeinAachen

straks via Köln Gerolstein Trier Luxemburg naar Dudelange

Bordjes hangen er, eindelijk
Veel plezier dan maar...

* Duvel stapt straks in de auto om maar weer eens de A12 en zo te gaan rijden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61948132
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
  zaterdag 27 september 2008 @ 10:14:55 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61948243
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:53 schreef Socios het volgende:
Waarom ga je niet met de Koploper dan?
Omdat m'n uiteindelijke bestemming beroerd te bereiken is per OV.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61948302
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
pi_61948368
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
pi_61948397
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:31 schreef Socios het volgende:
700 serie is Mat ´54 (Hondekop, niet meer in reizigersdienst)
7000 serie is DD-AR ("Oude" dubbeldekkers, de stoppers die je bedoelt?)
500 serie is Mat ´64 (Plan T, stoptreinmatrieel)
4000 serie is inderdaad ICM-III en 4200 serie ICM-IV
8000 en 9000 serie is V-IRM
En de 9551 is toch een nieuwe virm?
pi_61948435
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
pi_61948515
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:39 schreef Socios het volgende:
Klopt, bestaande uit de (nog op te leveren) serie 9547-9597.
Dus gisteren voor het eerst in de nieuwe virm gezeten als intercity van Nijmegen naar Zwolle. (dacht al wat ziet ie er gek uit )
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 september 2008 @ 11:46:59 #69
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_61949264
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Je haalt nu 2 dingen doorelkaar. De treinseries en de stelnummers. De treinseries 500, 700, 1600, 1700, 10500, 10700, 12500, 12700, 20500 en 21700 worden gereden met ICM dat de stelnummers in de 4000 (3 bakken) en 4200 (vier bakken) heef zitten. Uitzondering daarbij is de onderhoudsslag 526/561 van en naar Groningen die planmatig met 2x VIRM-VI gereden wordt.

De treinserie 700 stopt tussen Zwolle en Groningen op alle tussengelegen stations. De treinserie 10700/12700 stopt tussen Zwolle en Leeuwarden op alle tussengelegen stations.

De 10500 en 10700 zijn vleugeltreinen van de serie 500 en 700 en koppeling en ontkoppeling vindt plaats in Zwolle. Verder vindt vaak bij de serie 500 en 1700 nog een splitsing en koppeling plaats te Utrecht, waarbij de 500 en 1700 van en naar Den Haag gaan en de 20500 en 21700 van en naar Rotterdam (ook vleugeltreinen dus). Daarnaast zijn er de series 12500 en 12700 die als spitsversterking rijden tussen Leeuwarden en Rotterdam.

Ik denk dat dit wel even genoeg stof in om te onthouden. Kijk voor meer informatie op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinseries_in_Nederland
Er achter staat met welk materieel de treinseries over het algemeen gereden worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 27 september 2008 @ 11:58:21 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_61949411
Net zug gespot op gilze rijen. Die stond te spotten!
  zaterdag 27 september 2008 @ 15:41:43 #71
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_61952242
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 10:22 schreef Geerd het volgende:
Kan iemand mij wat meer vertellen over al die trein nummers, mijn mentor blijft maar ratelen wel leuk maar onthoud het niet echt.
700 serie zijn stoppers, 500 icm, 4000 serie 3 bakken, 4200 serie 4 bakken, v-irm verlengt interregionaal materieel???
Ik zal je een PM sturen met meerdere details. Naast de NS geef ik je ook treinnummers voor Arriva en Veolia mee, voor de extra informatie.

Maandag is de Ofyles Klantenservice (hopelijk) weer open, want de digitale stroomvoorziening is defect.

MVG,

Ofyles2
  zaterdag 27 september 2008 @ 18:44:47 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_61955616
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 10:38 schreef Cothen het volgende:
[..]

Met een GTW of protos van Amsterdam naar Brussel...
Lijkt me leuk
quote:
De Belgen zijn dan overigens wel in het voordeel, zij hebben redelijk wat materieel dat in Nederland is toegelaten. Terwijl er andersom buiten de Thalys en de Traxx niks met tractie voorhanden is om door België te rijden. Ofwel de Belgen komen dan zelf weer met een Beneluxlijn met M5 of M6 rijtuigen en reeks 11.8 of 25 loc (mits die laatste nog bestaan)
Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...


Meanwhile is dit een TVP, heb een paar delen gemist door vakantie. Is er nog wat spannends gebeurd in treinenland?
  zaterdag 27 september 2008 @ 20:07:04 #73
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_61957333
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 18:44 schreef James1988 het volgende:

Reeks 11, alsjeblieft niet. Die loc zorgt voor zo veel problemen op de huidige Benelux...
Het is ook wel de bedoeling dat je zo'n ding enigszins onderhoudt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_61958576
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 09:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Bordjes hangen er, eindelijk
Oh, dit was trouwens eigenlijk helemaal niet zo, ook. Iemand gaat gruwelijk hard spijt krijgen ergens van binnenkort
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_61958841
Oh ik was trouwens vandaag ook nog op een aantal bekende lokaties voor ongeveer het hele Fok!Rondje-team

XBM: Aachen incl Jugendherberge
Zug: Eifel-Express Köln - Trier
Art: Jünkerath (als onderdeel van zie boven)



Zug: Klopt het idd dat bij Auw ad Kyll dat Gothische bordje aan het gebouw gewoon ALLES is daar???
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')