En je ziet het aan de raampjes.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
@PSM: knap wel, dat je dat aan 6 pixels kan zienMaar het was idd helder geel en niet vaal. Ik was meer druk met kijken of er mensen in zaten.
Bravo! Je verwoord precies mijn gedachte, want ik heb erover nagedacht. Een machinist moet niet over een emplacement op een verwachtingspatroon rijden ('wat gister was is vandaag ook') maar zodanig dat hij altijd op tijd kan remmen. HIj is naar het schijnt niet de eerste die daar door het stootblok rijdt. Precies het feit dat hij zelf niet de wissels bediend moet reden genoeg zijn om voorzichtig te rijden. Misschien een felle uitspraak van mij maar ik neem al die ellende van gister niet echt in dank af.quote:Op maandag 29 september 2008 22:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Misschien handig dat je voordat je dit uitspraken doet even nadenkt. Wissels worden niet door de machinist bediend op emplacementen als Venlo en een trein heeft (ook als het alleen locs zijn) een lange remweg.
quote:Er is een fout opgetreden
De pagina die u op onze site zocht kan helaas niet gevonden worden.
Suggesties voor een mogelijk vervolg aan uw tocht
* Keer terug naar NU.nl
* Keer terug naar uw vorige pagina
* Laat het ons weten indien u van mening bent dat het een fout betreft die door ons opgelost moet worden (graag met vermelding van de URL en de exacte foutmelding)
Klopt, vandaag maar +20 door alle vertragingen op de maaslijn en heel Venlo is een grote spoorwijziging maar tenminste geen knip in de dienst.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou, treinverkeer bij Venlo is hervat hoor![]()
[..]
http://www.nu.nl/news/1767703/10/Trein_ramt_ladderwagen.htmlquote:Trein ramt ladderwagen
Uitgegeven: 30 september 2008 10:53
ZAANDAM - Een baanwerker is dinsdagochtend op het NS station in Zaandam aan de dood ontsnapt toen een passagierstrein de ladderwagen ramde waar hij op werkte. De man kon net op tijd wegspringen, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat.
De toedracht van het ongeval is niet bekend.
De baanwerker was vanaf een ladderwagen bezig met werkzaamheden aan de bovenleiding. Bij het incident raakten geen treinpassagiers gewond. De ladderwagen van VolkerRail werd volledig vernield.
Het is niet bekend wat de schade aan de trein is. De inspectie stelt een onderzoek in.
Ze rijden max 40 km/h tijdens rangeren, maar dan nog krijg je een trein niet 1-2-3 stil.quote:Op dinsdag 30 september 2008 09:06 schreef Eix het volgende:
Precies het feit dat hij zelf niet de wissels bediend moet reden genoeg zijn om voorzichtig te rijden. Misschien een felle uitspraak van mij maar ik neem al die ellende van gister niet echt in dank af.
Ik zou me eerst maar eens afvragen wat een ladderwagen doet op een spoor waar hij niet moet zijnquote:Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Cothen het volgende:
Ben benieuwd wat de verklaring is van hen waarom er in een paar dagen tijd twee treinen op spoor komen waar ze niet moeten zijn.
Kip/ei.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik zou me eerst maar eens afvragen wat een ladderwagen doet op een spoor waar hij niet moet zijn
Overigens: either way, verantwoordelijkheid Prorail, lijkt me.quote:
Was de hele stam DDM, want een 1700/mDDM met een stam DDM ipv DD-AR is een nogo-area bij de NS.quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag zat ik in een DDRM ( rode stoeltjes) Met een groende Trekwagen ( Groene stoeltjes) Een stamnummer was onvindbaar
quote:Op dinsdag 30 september 2008 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[...] Met een groende Trekwagen ( Groene stoeltjes) [...]
Hebben we het hier nu over een stuurstand of een mDDM?quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:18 schreef Duvel het volgende:
DDM-stuurstand Panda (001) heeft groene bankjes [...]
Dat kan alleen DonkerVleugel ons vertellen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:26 schreef Cothen het volgende:
[..]
[..]
Hebben we het hier nu over een stuurstand of een mDDM?
zou dat betekenen dat de SLT's in de dagelijkse dienst komen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
Broek53 meldt op Somda dat na vandaag de V'tjes 817 - 820, 822, 824, 825, 827, 829 en 831 terzijde komen te staan.
Volgens mij is dat technisch gezien niet eens mogelijk, anders werd dat vast wel eens gedaan en zou je nooit treinen zien met 3xDDAR wat nu weleens voorkomt als er niet genoeg bakken beschikbaar waren.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:11 schreef Cothen het volgende:
[..]
1700/mDDM met een stam DDM ipv DD-AR is een nogo-area bij de NS.
Met dat aggregaat in dat DDM-rijtuig, dat was echt tof!quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:11 schreef ReisT het volgende:
[..]
Want DDM in een trein waar het eigenlijk niet thuis hoort, daar is NS niet vies van hoor. DDM in combinatie met ICR bijvoorbeeld is er in het verleden vaak genoeg geweest.
Er zijn ook een aantal V'tjes vrijgekomen nu er alleen nog maar V-IRM's rijden op het traject Zwolle - Nijmegen..quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:55 schreef Cothen het volgende:
[..]
zou dat betekenen dat de SLT's in de dagelijkse dienst komen?
Toen glom het nog zo mooiquote:Op dinsdag 30 september 2008 15:26 schreef ReisT het volgende:
Over DDM in bijzondere combinaties gesproken, kwam nog deze foto tegen (uit een Engels boek over locomotieven), Baureihe 120 met DDM, in München in 1989.
[ afbeelding ]
Is die niet ook al een paar topics (maar redelijk recent) geleden langsgekomen?quote:Op dinsdag 30 september 2008 15:26 schreef ReisT het volgende:
Over DDM in bijzondere combinaties gesproken, kwam nog deze foto tegen (uit een Engels boek over locomotieven), Baureihe 120 met DDM, in München in 1989.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |