abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 september 2008 @ 08:52:58 #151
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62016597
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
@PSM: knap wel, dat je dat aan 6 pixels kan zien Maar het was idd helder geel en niet vaal. Ik was meer druk met kijken of er mensen in zaten.
En je ziet het aan de raampjes.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:06:38 #152
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62016778
quote:
Op maandag 29 september 2008 22:58 schreef Cothen het volgende:

[..]

Misschien handig dat je voordat je dit uitspraken doet even nadenkt. Wissels worden niet door de machinist bediend op emplacementen als Venlo en een trein heeft (ook als het alleen locs zijn) een lange remweg.
Bravo! Je verwoord precies mijn gedachte, want ik heb erover nagedacht. Een machinist moet niet over een emplacement op een verwachtingspatroon rijden ('wat gister was is vandaag ook') maar zodanig dat hij altijd op tijd kan remmen. HIj is naar het schijnt niet de eerste die daar door het stootblok rijdt. Precies het feit dat hij zelf niet de wissels bediend moet reden genoeg zijn om voorzichtig te rijden. Misschien een felle uitspraak van mij maar ik neem al die ellende van gister niet echt in dank af.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_62017172
Nou, treinverkeer bij Venlo is hervat hoor

quote:
Er is een fout opgetreden

De pagina die u op onze site zocht kan helaas niet gevonden worden.

Suggesties voor een mogelijk vervolg aan uw tocht

* Keer terug naar NU.nl
* Keer terug naar uw vorige pagina
* Laat het ons weten indien u van mening bent dat het een fout betreft die door ons opgelost moet worden (graag met vermelding van de URL en de exacte foutmelding)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 september 2008 @ 09:29:44 #154
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_62017216
quote:
Klopt, vandaag maar +20 door alle vertragingen op de maaslijn en heel Venlo is een grote spoorwijziging maar tenminste geen knip in de dienst.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_62019499
quote:
Trein ramt ladderwagen
Uitgegeven: 30 september 2008 10:53

ZAANDAM - Een baanwerker is dinsdagochtend op het NS station in Zaandam aan de dood ontsnapt toen een passagierstrein de ladderwagen ramde waar hij op werkte. De man kon net op tijd wegspringen, aldus de Inspectie Verkeer en Waterstaat.

De toedracht van het ongeval is niet bekend.

De baanwerker was vanaf een ladderwagen bezig met werkzaamheden aan de bovenleiding. Bij het incident raakten geen treinpassagiers gewond. De ladderwagen van VolkerRail werd volledig vernield.

Het is niet bekend wat de schade aan de trein is. De inspectie stelt een onderzoek in.
http://www.nu.nl/news/1767703/10/Trein_ramt_ladderwagen.html

Lekker daar bij Prorail...
Ben benieuwd wat de verklaring is van hen waarom er in een paar dagen tijd twee treinen op spoor komen waar ze niet moeten zijn.
Zijn ze verkeersleiders onbekwaam?
Zijn ze oververmoeid door te lange werkdagen?
Zijn de computersystemen nog steeds niet op orde?
So we just called him Fred too
pi_62019546
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 09:06 schreef Eix het volgende:
Precies het feit dat hij zelf niet de wissels bediend moet reden genoeg zijn om voorzichtig te rijden. Misschien een felle uitspraak van mij maar ik neem al die ellende van gister niet echt in dank af.
Ze rijden max 40 km/h tijdens rangeren, maar dan nog krijg je een trein niet 1-2-3 stil.
Ironische is ook dat de ATB niet werkt bij dergelijke snelheiden. Dus als de verkeersleider het wissel verkeerd zet en het sein op rood, dan nog zal de trein doorrijden.
So we just called him Fred too
pi_62022343
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:23 schreef Cothen het volgende:
Ben benieuwd wat de verklaring is van hen waarom er in een paar dagen tijd twee treinen op spoor komen waar ze niet moeten zijn.
Ik zou me eerst maar eens afvragen wat een ladderwagen doet op een spoor waar hij niet moet zijn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:41:04 #158
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62022393
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:39 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik zou me eerst maar eens afvragen wat een ladderwagen doet op een spoor waar hij niet moet zijn
Kip/ei.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62022634
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:41 schreef Duvel het volgende:
Kip/ei.
Overigens: either way, verantwoordelijkheid Prorail, lijkt me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 30 september 2008 @ 13:55:14 #160
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62022786
Vandaag zat ik in een DDRM ( rode stoeltjes) Met een groende Trekwagen ( Groene stoeltjes) Een stamnummer was onvindbaar
pi_62023223
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Vandaag zat ik in een DDRM ( rode stoeltjes) Met een groende Trekwagen ( Groene stoeltjes) Een stamnummer was onvindbaar
Was de hele stam DDM, want een 1700/mDDM met een stam DDM ipv DD-AR is een nogo-area bij de NS.
Misschien dat je ze een DDM-bak aan de DD-AR stam hebben toegevoegd.
So we just called him Fred too
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:18:13 #162
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62023440
DDM-stuurstand Panda (001) heeft groene bankjes omdat ie ooit is afgefikt en ze geen oude stoeltjes meer over hadden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62023683
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 13:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[...] Met een groende Trekwagen ( Groene stoeltjes) [...]
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:18 schreef Duvel het volgende:
DDM-stuurstand Panda (001) heeft groene bankjes [...]
Hebben we het hier nu over een stuurstand of een mDDM?
So we just called him Fred too
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:30:07 #164
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62023780
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:26 schreef Cothen het volgende:

[..]


[..]

Hebben we het hier nu over een stuurstand of een mDDM?
Dat kan alleen DonkerVleugel ons vertellen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 september 2008 @ 14:42:08 #165
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62024106
Broek53 meldt op Somda dat na vandaag de V'tjes 817 - 820, 822, 824, 825, 827, 829 en 831 terzijde komen te staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:54:59 #166
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62024443
T was stuurstand! met zo'n deurtje enzo
pi_62024449
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:42 schreef Peterselieman het volgende:
Broek53 meldt op Somda dat na vandaag de V'tjes 817 - 820, 822, 824, 825, 827, 829 en 831 terzijde komen te staan.
zou dat betekenen dat de SLT's in de dagelijkse dienst komen?
So we just called him Fred too
  dinsdag 30 september 2008 @ 14:56:23 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62024475
Die staan pas gepland voor de nieuwe dienstregeling in december, voor zover ik weet...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 30 september 2008 @ 14:58:55 #169
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62024547
En dan ook nog eens een proefbedrijf van enkele stellen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:11:36 #170
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62024849
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:11 schreef Cothen het volgende:

[..]

1700/mDDM met een stam DDM ipv DD-AR is een nogo-area bij de NS.
Volgens mij is dat technisch gezien niet eens mogelijk, anders werd dat vast wel eens gedaan en zou je nooit treinen zien met 3xDDAR wat nu weleens voorkomt als er niet genoeg bakken beschikbaar waren.

Want DDM in een trein waar het eigenlijk niet thuis hoort, daar is NS niet vies van hoor. DDM in combinatie met ICR bijvoorbeeld is er in het verleden vaak genoeg geweest.
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:19:06 #171
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62025041
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:11 schreef ReisT het volgende:

[..]
Want DDM in een trein waar het eigenlijk niet thuis hoort, daar is NS niet vies van hoor. DDM in combinatie met ICR bijvoorbeeld is er in het verleden vaak genoeg geweest.
Met dat aggregaat in dat DDM-rijtuig, dat was echt tof!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62025053
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:55 schreef Cothen het volgende:

[..]

zou dat betekenen dat de SLT's in de dagelijkse dienst komen?
Er zijn ook een aantal V'tjes vrijgekomen nu er alleen nog maar V-IRM's rijden op het traject Zwolle - Nijmegen..
  dinsdag 30 september 2008 @ 15:26:25 #173
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62025233
Over DDM in bijzondere combinaties gesproken, kwam nog deze foto tegen (uit een Engels boek over locomotieven), Baureihe 120 met DDM, in München in 1989.

pi_62025506
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:26 schreef ReisT het volgende:
Over DDM in bijzondere combinaties gesproken, kwam nog deze foto tegen (uit een Engels boek over locomotieven), Baureihe 120 met DDM, in München in 1989.

[ afbeelding ]
Toen glom het nog zo mooi
  dinsdag 30 september 2008 @ 16:00:44 #175
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62026096
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 15:26 schreef ReisT het volgende:
Over DDM in bijzondere combinaties gesproken, kwam nog deze foto tegen (uit een Engels boek over locomotieven), Baureihe 120 met DDM, in München in 1989.

[ afbeelding ]
Is die niet ook al een paar topics (maar redelijk recent) geleden langsgekomen?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')