abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 11:08:11 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62045678
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551

Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62045924
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551

Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Ambtenaren lijntje
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:44:58 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62046539
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551

Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Oh ja, ik zag 'm door Utrecht komen. Vond het al zo raar, IRM op de lijn naar Amersfoort, maar toen ie vervolgens wegreed naar Den Haag had ik 'm door. Had wel vertraging trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62047347
Bij de weg... gaan we nu ook weer de smoesjes krijgen van blaadjes op de rails?
pi_62047574
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Bij de weg... gaan we nu ook weer de smoesjes krijgen van blaadjes op de rails?
Uiteraard, met als verklaring dat er nog meer treinstellen zijn gaan rijden in Nederland er dus minder locs met hun gewicht de bladeren van de rails kunnen persen.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 12:42:59 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62047761
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:44:00 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62047783
Steeds minder TV'tjes met blokkenrem om de boel eens lekker schoon te maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 12:51:00 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62047914
Ze zeggen dat ze er klaar voor zijn:

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:37:00 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62050339
Bij de Koploper heeft de niet-gemotoriseerde kopbak de aanduiding sBFk, de laatste letters zijn duidelijk:B = tweede klas, F = fietsenafdeling, k = kopbak. Maar waar staat die s nou voor? De s van stuurstand lijkt me vrij onlogisch wat dat blijkt al uit die k.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 14:51:56 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62050748
Schijnt dat dat te maken heeft met het prototype dat er was. Daar hebben ze aan een zijde de letter s toegevoegd om onderscheid te kunnen maken. Dus dat was een sBk-AB-mBk.

Tegenwoordig is er bij de ICM iets meer onderscheid, maar is de s niet verdwenen. De samenstelling van een ICM-IV is: sBFk-A-mB-mBDk

Dus stuurstand is het wel en dubbelop helaas ook.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62050794
Edit: Je was mij voor..

Vandaag twee maal defecte bovenleiding... Heeft dat met het weer te maken?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:04:26 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62051093
Wat is die m dan eigenlijk?

Toch niet dat dat de gemotoriseerde bakken zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 15:09:32 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62051223
jawel, want die bakken hebben de aangedreven assen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:14:36 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62051367
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
jawel, want die bakken hebben de aangedreven assen
Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 15:23:30 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62051626
Tegenwoordig wordt daar iets makkelijker mee omgesprongen. Zie bijvoorbeeld VIRM met aandrijving in beide kopbakken voor de VIRM-IV en bij de VI is er ook nog een tussenbak met aandrijving.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:35:07 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62051981
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.
Bij Plan T zijn de kopbakken zelfs vrijwel identiek gemaakt, zodat met weinig aanpassingen van een Bk1 een Bk2 gemaakt kan worden, en andersom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62052472
Defecte pantograaf

klik

[ Bericht 1% gewijzigd door Nightshadow op 01-10-2008 16:40:38 ]
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:26:03 #222
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62055207
Vandaag een stukje door Nederland met de trein.

Amersfoort - Ede-Wageningen
Ede-Wageningen - Arnhem
Arnhem - Nijmegen
Nijmegen - 's Hertogenbosch
's Hertogenbosch - Utrecht CS
Utrecht CS - Soest Zuid

Aantal keer gecontroleerd: 3
ATB: 1 keer tussen Arnhem - Nijmegen
Totaal aantal minuten vertraging 10







  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:33:10 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62058309
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:26 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een stukje door Nederland met de trein.

Amersfoort - Ede-Wageningen
Ede-Wageningen - Arnhem
Arnhem - Nijmegen
Nijmegen - 's Hertogenbosch
's Hertogenbosch - Utrecht CS
Utrecht CS - Soest Zuid

Aantal keer gecontroleerd: 3
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:52:41 #224
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62058825
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
Haha, zeg hoe berekenen jullie de totaal aantal kilometers? Vroeger kon je op de site van de ns de tarief eenheden bepalen en daaraan weer het aantal km's.
pi_62059203
Dat kan daar nog steeds hoor!
pi_62059248
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
Ik ook: afgelopen zondag: 404km, 8 treinen, 0x gecontroleerd

Was trouwens dit stuk: Arnhem Zuid - Nijmegen - Roermond - Echt daarna Helmond Brandevoort - Deurne - Eindhoven - Utrecht - Zwolle - Leeuwarden
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:24:34 #227
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62059666
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:08 schreef Zug-Chef het volgende:
Dat kan daar nog steeds hoor!
Ik zal wel scheel kijken maar ik zie het niet
  Redactie Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 20:28:00 #228
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62059759
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:24 schreef Tecnix het volgende:

[..]

Ik zal wel scheel kijken maar ik zie het niet
de muis op de i achter prijs van de reis houden
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:45:31 #229
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62060311
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:28 schreef dennistd het volgende:

[..]

de muis op de i achter prijs van de reis houden
Thanks +/- 180 km gemaakt vandaag
  woensdag 1 oktober 2008 @ 20:49:47 #230
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62060478
217.194.102.162 (voor wie niet met de nieuwe ns-site om kan gaan, daar is de oude nog)
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:26 schreef Tecnix het volgende:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Protosje kan nog steeds de juiste eindbestemming niet tonen blijkbaar?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:11:14 #231
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62061150
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:49 schreef ReisT het volgende:
217.194.102.162 (voor wie niet met de nieuwe ns-site om kan gaan, daar is de oude nog)
[..]

Protosje kan nog steeds de juiste eindbestemming niet tonen blijkbaar?
Nee inderdaad, ik vind ze wel iets beter zitten dan de vlavlipjes
  woensdag 1 oktober 2008 @ 22:35:35 #232
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62063995
quote:
Treinreizigers die vanaf medio volgend jaar de OV-chipkaart gebruiken, krijgen daarbij korting. Dit voordeel geldt alleen voor enkele reizen. De Nederlandse Spoorwegen willen mensen daarmee aansporen met de OV-chipkaart te reizen. Retourtjes worden daarentegen duurder.
klik

Nou, goed bezig
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62064493
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:17 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Ambtenaren lijntje
He niks mis met ambtenaren!
pi_62064795
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:22 schreef zwahiel het volgende:

[..]

Vind je?
Allemaal die vervelende Brabo's die in 't weekend de Utrechtse horeca komen terroriseren. Nou als barman hekel ik dat soort lui! Blergh, van die vrijgezellenfeestjes die dan verkleed en al naar je kroeg toe komen, nog niet eens fatsoenlijk iets in het Nederlands kunnen bestellen zonder gij en waaaah?...

Nee dank je, van mij uit mogen die nachttreinen per direct de prullenbak in, laat die mensen daar maar lekker in Brabant zitten waar ze zitten en laat ze alsjeblieft niet naar de randstad komen 's avonds met hun lamme harsens. (en dit zegt een voormalig Limburger, kun je nagaan!)
De lijn Utrecht-Amsterdam moet ook afgesloten worden! Zo kan onze republiek beschermd worden tegen indringers!
pi_62066023
Vandaag maar eens een VDU-kaart aangeschaft, kreeg foldertje door de bus. Nu ¤10 korting, stelt niks voor natuurlijk maar wel handig.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 00:24:27 #236
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_62066837
Leuke ritjes gemaakt vandaag:

Om 6.40 van Breda naar 's Hertogenbosch met ICM, aldaar een VIRM naar Utrecht, daarna met plan V/T naar Almere Muziekwijk.

Op de terugreis (rond 18.30)met DD-AR naar Schiphol, daar wat gegeten, om 20.12 de Benelux aan horen komen (mooi geluid van HLE 11), om 20.15 per VIRM naar Den Haag HS, daarna met ICB (of ICK?) naar Breda.

En morgen (=do) mag ik weer :-)


Voor m'n werk trouwens, ga niet vrijwillig naar Almere
  donderdag 2 oktober 2008 @ 08:00:32 #237
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62068611
Hoera voor de bovenleiding, die bij Vleuten de functie van derde rail heeft aangenomen. Hoera voor de uitval van alle intercity's tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam.

En oprecht hoera voor NSR die de stoptrein van Den Haag naar Utrecht vervolgens rijdt met acht bakken VIRM!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62069270
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 08:00 schreef Duvel het volgende:
Hoera voor de bovenleiding, die bij Vleuten de functie van derde rail heeft aangenomen. Hoera voor de uitval van alle intercity's tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam.

En oprecht hoera voor NSR die de stoptrein van Den Haag naar Utrecht vervolgens rijdt met acht bakken VIRM!
Waarom lazeren die dingen naar beneden? Is dat echt te harde wind, of is dat eigenlijk achterstallig onderhoud dat met het eerste zuchtje wind naar beneden komt?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:06:05 #239
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62069294
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:04 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Waarom lazeren die dingen naar beneden? Is dat echt te harde wind, of is dat eigenlijk achterstallig onderhoud dat met het eerste zuchtje wind naar beneden komt?
Die bovenleiding daar is nog geen jaar in exploitatie, dus slijtage zal wel meevallen. Het kan komen door een slechte panto in combinatie met windvlagen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62069329
Tijd om meer ICL materieel te halen en alle intercity's met BR232 te gaan rijden, weg met de bovenleiding!

Kut, ik moet er rond de klok van 12 uur ook langs.................
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:09:45 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62069346
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:08 schreef von_Preussen het volgende:
Tijd om meer ICL materieel te halen en alle intercity's met BR232 te gaan rijden, weg met de bovenleiding!

Kut, ik moet er rond de klok van 12 uur ook langs.................
Bij Vleuten is het al opgelost. Tussen Breda en Tilburg nog niet.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62069372
Mooi, zal me benieuwen wat er op het traject tussen Rotterdam en Utrecht nog meer naar beneden gaat komen (na gisteren dat gezeik met R'dam Noord).
  donderdag 2 oktober 2008 @ 09:40:40 #243
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62069835
Weer een lekker ochtendje 4 storingen
pi_62070069
De twee mP's die vanuit Zwolle naar Eindhoven waren gegaan, zijn nu op de terugweg... zag ze vertrekken vanaf Eindhoven en later gingen ze gezellig met z'n tweetjes richting Arnhem?? Ik hoorde dat ze naar Amersfoort toch gingen?
  Redactie Sport donderdag 2 oktober 2008 @ 11:12:16 #245
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_62071810
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 09:53 schreef Dichterbijer het volgende:
De twee mP's die vanuit Zwolle naar Eindhoven waren gegaan, zijn nu op de terugweg... zag ze vertrekken vanaf Eindhoven en later gingen ze gezellig met z'n tweetjes richting Arnhem?? Ik hoorde dat ze naar Amersfoort toch gingen?
Volgens somda gaan ze naar Eurailscout
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 2 oktober 2008 @ 11:26:02 #246
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62072135
Leuk! mP 2 en 3 voor Eurailscout!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62072965
Leuk voor de treinfappers:
http://www.innotrans.tv/
  donderdag 2 oktober 2008 @ 12:49:07 #248
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_62074052
Zat vandaag in een Vtje met zon voormalige postafdeling. is een kwart van die ruimte opgeslokt door een of andere electronicakast, en zodoende dus ook een geblindeerd ruitje

Weet iemand waarvoor?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 14:31:39 #249
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62077176
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zat vandaag in een Vtje met zon voormalige postafdeling. is een kwart van die ruimte opgeslokt door een of andere electronicakast, en zodoende dus ook een geblindeerd ruitje

Weet iemand waarvoor?
Sandite? ATB-Vv?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62081310
quote:
Geachte omwonende van de HSL,

Recent heeft u zich aangemeld via NSHispeed.nl/omwonenden voor een van de testritten op 3 of 10 oktober van NS Hispeed. De testritten van NS Hispeed en ProRail zijn onderdeel van de generale repetitie alvorens van start te gaan met de snelste verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam. Als gevolg van deze generale repetitie hebben enkele wijzigingen plaatsgevonden. [b]Dit houdt in dat NS Hispeed samen met ProRail op 3 en 10 oktober nog niet zover is om met passagiers te gaan rijden, de testritten op 3 en 10 oktober gaan dus niet door.[/b. Het is uiteraard wel onze wens om u als een van de eersten de snelheid en het gemak van NS Hispeed te laten ervaren. Daarom zullen wij direct contact met u opnemen zodra de nieuwe testrit-dagen bekend zijn. Natuurlijk realiseren wij ons dat wijzigingen niet altijd even makkelijk voor u zijn in te passen. Toch hopen wij op uw begrip te mogen rekenen.

Met vriendelijke groeten,

NS HispeedTestritten Team Omwonenden
Zelfs dit lukt ze niet om aan de datum vast te kunnen houden.
Volgens mij word het 2010 ofzo voordat ze op de HSL rijden.
............................
  donderdag 2 oktober 2008 @ 17:41:39 #251
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_62081957
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551

Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Vreemd. Vroeger zag ik wel drie aan elkaar gekoppelde DD-IRM's, maar drie gekoppelde VIRM's is wat ik nog nooit gezien had.
pi_62082124
Zeg, die OV-kaart voor mensen die zijn afgestudeerd, kan je die ook krijgen met terugwerkende kracht? Ben een half jaar geleden afgestudeerd, doe mij ook zo'n kaart.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_62082180
Wat is er toch aan de hand met die bovenleidingen? Weer een bovenleiding kapot..


Hmm.. De herfst is nog niet eens begonnen en treinstel 42 van Syntus had last van vierkante wielen
pi_62082189
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:50 schreef vw_caddy het volgende:
Zeg, die OV-kaart voor mensen die zijn afgestudeerd, kan je die ook krijgen met terugwerkende kracht? Ben een half jaar geleden afgestudeerd, doe mij ook zo'n kaart.
Je hebt toch net een VDU? Nou dan, dat is ongeveer bijna precies hetzelfde. 2 dagkaarten, 2 OVfietsbeurtjes en 2 parkeerbeurtjes, meer is het niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_62082205
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:52 schreef Nightshadow het volgende:
treinstel 42 van Syntus had last van vierkante wielen
Die heeft iig geen last van bovenleiding geneuzel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')