Ambtenaren lijntjequote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551
Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Oh ja, ik zag 'm door Utrecht komen. Vond het al zo raar, IRM op de lijn naar Amersfoort, maar toen ie vervolgens wegreed naar Den Haag had ik 'm door. Had wel vertraging trouwens.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551
Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Uiteraard, met als verklaring dat er nog meer treinstellen zijn gaan rijden in Nederland er dus minder locs met hun gewicht de bladeren van de rails kunnen persen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 12:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Bij de weg... gaan we nu ook weer de smoesjes krijgen van blaadjes op de rails?
Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
jawel, want die bakken hebben de aangedreven assen
Bij Plan T zijn de kopbakken zelfs vrijwel identiek gemaakt, zodat met weinig aanpassingen van een Bk1 een Bk2 gemaakt kan worden, en andersom.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoorquote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:26 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een stukje door Nederland met de trein.
Amersfoort - Ede-Wageningen
Ede-Wageningen - Arnhem
Arnhem - Nijmegen
Nijmegen - 's Hertogenbosch
's Hertogenbosch - Utrecht CS
Utrecht CS - Soest Zuid
Aantal keer gecontroleerd: 3
Haha, zeg hoe berekenen jullie de totaal aantal kilometers? Vroeger kon je op de site van de ns de tarief eenheden bepalen en daaraan weer het aantal km's.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
Ik ook: afgelopen zondag: 404km, 8 treinen, 0x gecontroleerdquote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
de muis op de i achter prijs van de reis houdenquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:24 schreef Tecnix het volgende:
[..]
Ik zal wel scheel kijken maar ik zie het niet
Thanksquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:28 schreef dennistd het volgende:
[..]
de muis op de i achter prijs van de reis houden
Protosje kan nog steeds de juiste eindbestemming niet tonen blijkbaar?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 17:26 schreef Tecnix het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee inderdaad, ik vind ze wel iets beter zitten dan de vlavlipjesquote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:49 schreef ReisT het volgende:
217.194.102.162 (voor wie niet met de nieuwe ns-site om kan gaan, daar is de oude nog)
[..]
Protosje kan nog steeds de juiste eindbestemming niet tonen blijkbaar?
klikquote:Treinreizigers die vanaf medio volgend jaar de OV-chipkaart gebruiken, krijgen daarbij korting. Dit voordeel geldt alleen voor enkele reizen. De Nederlandse Spoorwegen willen mensen daarmee aansporen met de OV-chipkaart te reizen. Retourtjes worden daarentegen duurder.
De lijn Utrecht-Amsterdam moet ook afgesloten worden! Zo kan onze republiek beschermd worden tegen indringers!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:22 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Vind je?
Allemaal die vervelende Brabo's die in 't weekend de Utrechtse horeca komen terroriseren. Nou als barman hekel ik dat soort lui! Blergh, van die vrijgezellenfeestjes die dan verkleed en al naar je kroeg toe komen, nog niet eens fatsoenlijk iets in het Nederlands kunnen bestellen zonder gij en waaaah?...
Nee dank je, van mij uit mogen die nachttreinen per direct de prullenbak in, laat die mensen daar maar lekker in Brabant zitten waar ze zitten en laat ze alsjeblieft niet naar de randstad komen 's avonds met hun lamme harsens. (en dit zegt een voormalig Limburger, kun je nagaan!)
Waarom lazeren die dingen naar beneden? Is dat echt te harde wind, of is dat eigenlijk achterstallig onderhoud dat met het eerste zuchtje wind naar beneden komt?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 08:00 schreef Duvel het volgende:
Hoera voor de bovenleiding, die bij Vleuten de functie van derde rail heeft aangenomen. Hoera voor de uitval van alle intercity's tussen Utrecht en Den Haag/Rotterdam.
En oprecht hoera voor NSR die de stoptrein van Den Haag naar Utrecht vervolgens rijdt met acht bakken VIRM!
Die bovenleiding daar is nog geen jaar in exploitatie, dus slijtage zal wel meevallen. Het kan komen door een slechte panto in combinatie met windvlagen.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:04 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Waarom lazeren die dingen naar beneden? Is dat echt te harde wind, of is dat eigenlijk achterstallig onderhoud dat met het eerste zuchtje wind naar beneden komt?
Bij Vleuten is het al opgelost. Tussen Breda en Tilburg nog niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:08 schreef von_Preussen het volgende:
Tijd om meer ICL materieel te halen en alle intercity's met BR232 te gaan rijden, weg met de bovenleiding!
Kut, ik moet er rond de klok van 12 uur ook langs.................
Volgens somda gaan ze naar Eurailscoutquote:Op donderdag 2 oktober 2008 09:53 schreef Dichterbijer het volgende:
De twee mP's die vanuit Zwolle naar Eindhoven waren gegaan, zijn nu op de terugweg... zag ze vertrekken vanaf Eindhoven en later gingen ze gezellig met z'n tweetjes richting Arnhem?? Ik hoorde dat ze naar Amersfoort toch gingen?
Sandite? ATB-Vv?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 12:49 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Zat vandaag in een Vtje met zon voormalige postafdeling. is een kwart van die ruimte opgeslokt door een of andere electronicakast, en zodoende dus ook een geblindeerd ruitje
Weet iemand waarvoor?
Zelfs dit lukt ze niet om aan de datum vast te kunnen houden.quote:Geachte omwonende van de HSL,
Recent heeft u zich aangemeld via NSHispeed.nl/omwonenden voor een van de testritten op 3 of 10 oktober van NS Hispeed. De testritten van NS Hispeed en ProRail zijn onderdeel van de generale repetitie alvorens van start te gaan met de snelste verbinding tussen Amsterdam en Rotterdam. Als gevolg van deze generale repetitie hebben enkele wijzigingen plaatsgevonden. [b]Dit houdt in dat NS Hispeed samen met ProRail op 3 en 10 oktober nog niet zover is om met passagiers te gaan rijden, de testritten op 3 en 10 oktober gaan dus niet door.[/b. Het is uiteraard wel onze wens om u als een van de eersten de snelheid en het gemak van NS Hispeed te laten ervaren. Daarom zullen wij direct contact met u opnemen zodra de nieuwe testrit-dagen bekend zijn. Natuurlijk realiseren wij ons dat wijzigingen niet altijd even makkelijk voor u zijn in te passen. Toch hopen wij op uw begrip te mogen rekenen.
Met vriendelijke groeten,
NS HispeedTestritten Team Omwonenden
Vreemd. Vroeger zag ik wel drie aan elkaar gekoppelde DD-IRM's, maar drie gekoppelde VIRM's is wat ik nog nooit gezien had.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551
Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Je hebt toch net een VDU? Nou dan, dat is ongeveer bijna precies hetzelfde. 2 dagkaarten, 2 OVfietsbeurtjes en 2 parkeerbeurtjes, meer is het nietquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:50 schreef vw_caddy het volgende:
Zeg, die OV-kaart voor mensen die zijn afgestudeerd, kan je die ook krijgen met terugwerkende kracht?Ben een half jaar geleden afgestudeerd, doe mij ook zo'n kaart.
Die heeft iig geen last van bovenleiding geneuzelquote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:52 schreef Nightshadow het volgende:
treinstel 42 van Syntus had last van vierkante wielen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |