abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 1 oktober 2008 @ 08:39:00 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62042840
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:33 schreef Duvel het volgende:
Het wordt helemaal tof als straks ook rechtstreekse nachttreinen tussen Rotterdam, Gouda en Utrecht rijden: brabo's die een potje gaan matten met sukkels uit Rotjeknor en zo.
Bij barman zwahiel in de tent
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 1 oktober 2008 @ 08:56:27 #202
42184 crew  DaMart
pi_62043104
Vanochtend in een nieuwe VIRM gezeten. Die reed in zijn eentje een dienst waarin normaal 2 VIRM IV's rijden, dus het was lekker knus .

Wat me opvalt bij de nieuwe stellen is dat ze met een behoorlijk piepend geluid tot stilstand komen, het lijkt af en toe wel mat'64 .

En kinderziektes zijn er ook nog wel, want onderweg kwam de 9556 vanochtend 5 minuten stil te staan (na ook al 15 minuten te laat te zijn binnengekomen te Leiden) met een technische storing (aldus het treinpersoneel), waarbij ook het licht uitviel. Ik had sowieso al het idee dat er wat extra (technisch?) NS-personeel aan boord was.
pi_62043325
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:14 schreef Duvel het volgende:
Wat ging er mis op Rotterdam Noord vanmorgen?
Trein gestrand na breuk in bovenleiding
Denk dat de wind een handje heeft geholpen...
So we just called him Fred too
  Moderator woensdag 1 oktober 2008 @ 10:20:40 #204
42184 crew  DaMart
pi_62044677
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 09:12 schreef Cothen het volgende:

[..]

Denk dat de wind een handje heeft geholpen...
Volgens Somda is de bovenleiding door een duo SGMm (2984 + 2977) beschadigd.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 11:08:11 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62045678
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551

Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62045924
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551

Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Ambtenaren lijntje
  woensdag 1 oktober 2008 @ 11:44:58 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62046539
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 11:08 schreef Peterselieman het volgende:
De eerste trein met 3 nieuwe VIRM's heeft ook gereden. Trein 526 Groningen - Den Haag CS bestond vandaag uit de 9552 + 9553 + 9551

Normaal rijdt deze trein met 2x VIRM-VI
Oh ja, ik zag 'm door Utrecht komen. Vond het al zo raar, IRM op de lijn naar Amersfoort, maar toen ie vervolgens wegreed naar Den Haag had ik 'm door. Had wel vertraging trouwens.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62047347
Bij de weg... gaan we nu ook weer de smoesjes krijgen van blaadjes op de rails?
pi_62047574
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 12:23 schreef Dichterbijer het volgende:
Bij de weg... gaan we nu ook weer de smoesjes krijgen van blaadjes op de rails?
Uiteraard, met als verklaring dat er nog meer treinstellen zijn gaan rijden in Nederland er dus minder locs met hun gewicht de bladeren van de rails kunnen persen.
So we just called him Fred too
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 12:42:59 #210
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62047761
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 12:44:00 #211
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62047783
Steeds minder TV'tjes met blokkenrem om de boel eens lekker schoon te maken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 12:51:00 #212
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62047914
Ze zeggen dat ze er klaar voor zijn:

Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 14:37:00 #213
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_62050339
Bij de Koploper heeft de niet-gemotoriseerde kopbak de aanduiding sBFk, de laatste letters zijn duidelijk:B = tweede klas, F = fietsenafdeling, k = kopbak. Maar waar staat die s nou voor? De s van stuurstand lijkt me vrij onlogisch wat dat blijkt al uit die k.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 14:51:56 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62050748
Schijnt dat dat te maken heeft met het prototype dat er was. Daar hebben ze aan een zijde de letter s toegevoegd om onderscheid te kunnen maken. Dus dat was een sBk-AB-mBk.

Tegenwoordig is er bij de ICM iets meer onderscheid, maar is de s niet verdwenen. De samenstelling van een ICM-IV is: sBFk-A-mB-mBDk

Dus stuurstand is het wel en dubbelop helaas ook.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_62050794
Edit: Je was mij voor..

Vandaag twee maal defecte bovenleiding... Heeft dat met het weer te maken?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:04:26 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62051093
Wat is die m dan eigenlijk?

Toch niet dat dat de gemotoriseerde bakken zijn?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 15:09:32 #217
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62051223
jawel, want die bakken hebben de aangedreven assen
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:14:36 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62051367
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:09 schreef Peterselieman het volgende:
jawel, want die bakken hebben de aangedreven assen
Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 oktober 2008 @ 15:23:30 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_62051626
Tegenwoordig wordt daar iets makkelijker mee omgesprongen. Zie bijvoorbeeld VIRM met aandrijving in beide kopbakken voor de VIRM-IV en bij de VI is er ook nog een tussenbak met aandrijving.
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 1 oktober 2008 @ 15:35:07 #220
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_62051981
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 15:14 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh wat raar. ik dacht eigenlijk dat bij treinstellen de aangedreven assen zo veel mogelijk naar het midden van het stel toe zitten. Bij mat'64 (zowel Plan T als Plan V) is dat wel zo namelijk.
Bij Plan T zijn de kopbakken zelfs vrijwel identiek gemaakt, zodat met weinig aanpassingen van een Bk1 een Bk2 gemaakt kan worden, en andersom.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_62052472
Defecte pantograaf

klik

[ Bericht 1% gewijzigd door Nightshadow op 01-10-2008 16:40:38 ]
  woensdag 1 oktober 2008 @ 17:26:03 #222
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62055207
Vandaag een stukje door Nederland met de trein.

Amersfoort - Ede-Wageningen
Ede-Wageningen - Arnhem
Arnhem - Nijmegen
Nijmegen - 's Hertogenbosch
's Hertogenbosch - Utrecht CS
Utrecht CS - Soest Zuid

Aantal keer gecontroleerd: 3
ATB: 1 keer tussen Arnhem - Nijmegen
Totaal aantal minuten vertraging 10







  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:33:10 #223
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_62058309
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:26 schreef Tecnix het volgende:
Vandaag een stukje door Nederland met de trein.

Amersfoort - Ede-Wageningen
Ede-Wageningen - Arnhem
Arnhem - Nijmegen
Nijmegen - 's Hertogenbosch
's Hertogenbosch - Utrecht CS
Utrecht CS - Soest Zuid

Aantal keer gecontroleerd: 3
Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 1 oktober 2008 @ 19:52:41 #224
195484 Tecnix
Remove before flight
pi_62058825
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zo, 3 keer gecontroleerd op nog geen 200 km... Mijn stats doen het voor minder hoor
Haha, zeg hoe berekenen jullie de totaal aantal kilometers? Vroeger kon je op de site van de ns de tarief eenheden bepalen en daaraan weer het aantal km's.
pi_62059203
Dat kan daar nog steeds hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')