abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61871696
Deel 31!
Vorige delen:
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
31

Voordat we verder gaan, eerst even een lijstje van dingen die in vorige delen al heel vaak genoemd zijn, dan hebben we die vast gehad...

- Voor de Bassie & Adriaan-fans onder ons: de rol van Vlugge Japie werd door Bassie gespeeld, en die van de Baron (in het begin) door Adriaan (later door Paul van Gorcum); (ja, echt waar! )
- Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
- En dat 'Einbahnstraße' geen straatnaam is, maar gewoon een eenrichtingsweg aanduidt...; ('Waar sta je nu?' 'Ehhh... even kijken... oh, in de Einbahnstraße...!' )
- Dat Benelux staat voor België, Nederland en Luxemburg en horeca een samenstelling is van hotel, restaurant en café

- Dat 'Tatort' niet de naam is van de hoofdrolspeler uit die serie, maar 'plaats delict' (Tat-Ort) betekent (het 'daad-oord' dus eigenlijk);
- Dat Gorkum en Gorinchem niet 2 verschillende plaatsen zijn, en 's-Hertogenbosch en Den Bosch ook niet;
- Dat de wereld vóór de uitvinding van de kleurentelevisie en de kleurenfotografie NIET zwart-wit was...
- Dat er 'Disney' in het bekende logo stond, en niet 'Disnep' of 'Gisnep';
- Dat er géén nieuwslezers, omroepsters of zelfs hele kinderkoren in je TV-toestel zitten, en dat die jou ook niet kunnen zien als je in de huiskamer staat...;
- Dat de muziek niet elke keer weer live gezongen wordt als je je radio aanzet;

- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
- Dat OP 'openingspost' betekent (eentje zoals deze dus), de eerste reactie daarop een FiPo (First Post) heet, de tweede een SePo (Second Post) en ga zo maar door...

En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding (bom-melding, ja), pollepel, pijpetuitje, en uiteraard ons eigen Fok!woord 'banaanvraag'... Voor dit soort dingen kan je terecht in het topic normale woorden die bij verkeerd lezen raar zijn

Voor alle duidelijkheid: bovengenoemde dingen hoef je dus NIET MEER te vermelden.
Dat u dat maar ff weet.

Zo, dan hebben we dat vast gehad.
* Mompelt iets van oude koeien. Sloot enzo.

Hier weer verder

Met dank aan Scootmobiel voor de OP.

[ Bericht 1% gewijzigd door GrupoBalanca op 24-09-2008 11:01:01 ]
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
pi_61871889
fipo
pi_61871905
Mijn moeder dacht altijd dat de paarden die in westerns op tv dood niervielen tijdens een vuurgevecht ook echt doodgingen.
Arme dieren zei ze dan...
  woensdag 24 september 2008 @ 11:18:49 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_61872606
quote:
Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Dan mag je van mij echt gewoon ergens gaan liggen en het hoekje om gaan.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_61872681
Horeca llllooooolllll
Please, make yourself uncomfortable.
pi_61872883
quote:
Op dinsdag 23 september 2008 16:30 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Aan onze paprikaplant groeiden alleen rode
Maar die begonnen toch zeker wel groen?
Ja, die met de ballen in de bek.
  Moderator / Redactie FP woensdag 24 september 2008 @ 12:49:38 #7
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_61874978
Die van horeca ja
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  woensdag 24 september 2008 @ 12:54:52 #8
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61875081
De keten 'Iceland' in de UK heet zo omdat ze alleen diepvriesproducten verkopen.
Ligt voor de hand, maar ik had er nooit bij nagedacht
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_61875632
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
pi_61876905
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_61877178
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
you are kidding right?
Capoeira is like fire...some people can hold on to it and encompass it and it will be a part of their life...and some people, they touch it and get too hot and they drop it.
  woensdag 24 september 2008 @ 14:39:15 #12
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_61877442
In "What a wonderful world" dacht ik altijd dat Louis Armstrong zong:
"The green blessed day, the dogs say goodnight".
Totdat ik laatst de songtekst las en zag staan:
"The green blessed day, the dark sacred night."

Kijk, dat is toch een stuk logischer .
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_61878421
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:27 schreef GrupoBalanca het volgende:

[..]

you are kidding right?
Was het maar zo. Ze is sowieso niet al te slim, maar dit sloeg natuurlijk wel alles.
pi_61880860
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef SilkTie het volgende:

Dat hoorde ik vroeger ook ja. Het klinkt wel leuker.
pi_61880908
Ben er laatst achter gekomen dat baco voor bacardi cola staat.
pi_61881068
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...

(En ze was niet eens blond)
pi_61881139
quote:
Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Wat voor een mongool was dat dan?
Toegang is geen open deur.
  woensdag 24 september 2008 @ 17:53:04 #18
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_61882104
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...

Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
  woensdag 24 september 2008 @ 18:18:18 #19
228922 BreathMe
Adem in, Adem uit.
pi_61882662
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:

Hoe dom ben je dan?

Ik wist eerst niet dat je met de muis over de spoilers heen moest
pi_61883462
quote:
Op woensdag 24 september 2008 11:28 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Maar die begonnen toch zeker wel groen?
Ja
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog steeds een vaag verhaal vind. Want in het verhaaltje (niet de Wikipedia ) vond ik het net lijken of een paprikaplant alle kleuren paprika's kan krijgen. Dus dat je zowel rode, gele, als groene tegelijktijd aan dezelfde plant kunt hebben. Die groene is logisch ja maar die vind ik niet tellen omdat die officiëel nog niet rijp is (en omdat ik de groene vies vind).
Maar even voor de duidelijkheid: je kunt dus níet zowel een rode als een gele paprika aan je plant hebben. Toch?

/dom hier
pi_61884375
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:51 schreef alledagenheeldruk het volgende:

[..]

Ja
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog steeds een vaag verhaal vind. Want in het verhaaltje (niet de Wikipedia ) vond ik het net lijken of een paprikaplant alle kleuren paprika's kan krijgen. Dus dat je zowel rode, gele, als groene tegelijktijd aan dezelfde plant kunt hebben. Die groene is logisch ja maar die vind ik niet tellen omdat die officiëel nog niet rijp is (en omdat ik de groene vies vind).
Maar even voor de duidelijkheid: je kunt dus níet zowel een rode als een gele paprika aan je plant hebben. Toch?

/dom hier
Nee, precies, je hebt rode en gele en oranje en dat zijn allemaal verschillende soorten.
Ze beginnen alleen allemaal groen!
pi_61885792
Toch is het dan onlogisch dat ze groene paprika's verkopen als gelijke aan de rode/oranje/gele paprika. Want het is gewoon een onrijpe, die je dan eigenlijk nog thuis eerst zou moeten laten rijpen voor hem te eten...
  woensdag 24 september 2008 @ 21:34:56 #23
128337 Eland
I'm a middle-aged kid
pi_61888370
quote:
Op woensdag 24 september 2008 20:17 schreef Tegan het volgende:
Toch is het dan onlogisch dat ze groene paprika's verkopen als gelijke aan de rode/oranje/gele paprika. Want het is gewoon een onrijpe, die je dan eigenlijk nog thuis eerst zou moeten laten rijpen voor hem te eten...
Bij de AH hier zijn de rode ook duurder
pi_61898176
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:11 schreef SarahD. het volgende:

[..]

Wat voor een mongool was dat dan?
Het was een vrouw, dat zegt genoeg lijkt me.
pi_61898803
Toen ik jong was had ik nogal slechte ogen maar dat wist ik niet. Toen ik een bril kreeg begreep ik pas het nut van die blauwe borden langs de weg...dat er dus daadwerkelijk iets opstaat en dat je daardoor weet wanneer je moet afslaan.

Een vriendje/collega, net zo kippig als ik, kwam er na een bril pas achter dat gras uit sprietjes bestond.
Eerst wordt het zuur. Dan wordt het zuurder. En dan is er geen geld meer.
  donderdag 25 september 2008 @ 10:58:22 #26
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61899130
Mijn nichtje dacht dat muggen, net als bijen (toch?) doodgaan nadat ze je 1x gestoken hebben. Dus als ze 's nachts muggen hoorde dacht ze 'kom maar.. na 1 steek zijn jullie toch dood'. Dat dacht ze tot een paar jaar geleden, nu weet ze beter en heeft ze een klamboe Ik vond 'm wel erg leuk
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 25 september 2008 @ 12:29:23 #27
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_61901096
Vroeger mocht ik een keer mee met een klasgenootje naar diens oma.
Hij noemde zijn oma, Oma Bloemkool.

Zijn andere oma noemde hij, Oma Nasi.

Ik begreep het lange tijd niet, maar het zit dus zo.

Zijn vader is Indonesisch, de oma van die kant noemde ze Oma Nasi.
Zijn moeder is Nederlands, de oma van die kant noemde ze Oma Bloemkool.

En ik kon dat nooit begrijpen

Nog 1.

Ik vroeg aan me moeder, als melk van zwart witte koeien komt, dan moet chocolademelk van bruine koeien komen.
pi_61901189
Op m'n werk liepen ze de oude tuinman voortdurend uit te schelden met: Paardenjong...

Bleek de beste man, Pa de Jong te zijn...
Handgemaakt
pi_61901626
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toe
- "Heb je een bahco voor me?"
* "Nee, sorry, de bar is al gesloten."
- "Uhm, ik bedoel zo'n passchroefsleutel"
Toen voelde ik me een beetje dom.
pi_61906312
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Rocho het volgende:

[..]

Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toe
heten die dingen zo? had ik ook nooit geweten
  donderdag 25 september 2008 @ 21:45:44 #31
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_61916099
Ik kwam er pas jaren later achter waarom het leger dogtags gebruikt; ik vond het altijd zo raar dat die soldaten niet gewoon konden vertellen hoe ze heetten en waar ze woonden enzo . Maarja, dat is nogal moeilijk als je dood bent.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_61923768
Ik heb vroeger ook pas na een aantal jaar begrepen waarom we alleaal de buurman 'buurjan' noemden. Want hij was Buurman Jan, en ik had daar als heel klein meisje natuurlijk één woord van gemaakt, wat mijn ouders weer hadden overgenomen... en ik was de oorsprong vergeten.
BuurJan. Hihi
pi_61924928
quote:
Op donderdag 25 september 2008 10:14 schreef Larry-Laffer het volgende:

[..]

Het was een vrouw, dat zegt genoeg lijkt me.
Jokken is niet toegestaan .

Stiekem was je het zelf he, geeft niks hoor .
Toegang is geen open deur.
pi_61927944
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:29 schreef wolferl het volgende:
Vroeger mocht ik een keer mee met een klasgenootje naar diens oma.
Hij noemde zijn oma, Oma Bloemkool.

Zijn andere oma noemde hij, Oma Nasi.

Ik begreep het lange tijd niet, maar het zit dus zo.

Zijn vader is Indonesisch, de oma van die kant noemde ze Oma Nasi.
Zijn moeder is Nederlands, de oma van die kant noemde ze Oma Bloemkool.

En ik kon dat nooit begrijpen

Nog 1.

Ik vroeg aan me moeder, als melk van zwart witte koeien komt, dan moet chocolademelk van bruine koeien komen.
Zo heet de buurman van mn tante Wok. Duurde ook even voordat ik doorhad dat die niet echt Wok heet
  vrijdag 26 september 2008 @ 13:04:25 #35
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_61929644
Oh, ik herinner me ook nog een leuke van mezelf...
Ik woonde vroeger aan een rivier en daar kwamen wel eens de zeeverkenners langs, van die bootjes achter elkaar, kennen jullie die?
Ik verstond dat echter altijd als 'zeven-kenners' Dus ik altijd goed tellen, of het er 7 waren.. maar dat waren er haast nooit 7! Ik snapte er geen hol van. Tot ik een paar jaar later hoorde wat het woord nou echt was
pi_61931389

Hierboven zie je tamme kastanjes.

En dit hierboven is een wilde kastanje.

Ik heb ze tot voor kort altijd verward. Ik vond de bovenste altijd een ruiger uiterlijk hebben, met die bos warrige stekels, dus dat moest dan wel de 'wilde' kastanje zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 26-09-2008 14:32:08 ]
  vrijdag 26 september 2008 @ 14:29:25 #37
221299 RiotNiece
Ach ja, sorry!
pi_61931546
Wij woonden vroeger langs een rivier, op nummer 43. Mijn zusje heeft jaren volgehouden dat we aan een "drievier" woonden.
(*ze sprak als ukje al het huisnummer uit als drievierig*)

Pas toen ze in de 4e klas ofzo van de lagere school topografie kreeg, is ze rivier gaan zeggen...
Proat geejn poep!
  vrijdag 26 september 2008 @ 18:35:26 #38
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_61937189
Nog eentje, maar niet echt jaren later: ik snapte nooit waarom op Marktplaats soms advertenties stonden die als status "gereserveerd" hadden, waarom zet je het dan op Marktplaats? Pas een tijdje later begreep ik dat een koper hem gereserveerd had nadat er meerdere boden waren geweest .
  zondag 28 september 2008 @ 19:28:56 #39
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_61977450
Vroeger toen ik klein was en ik keek een film, vond ik het altijd raar dat er een hoof drol in die film zat.

Later begreep ik dat het hoofd-rol was.
pi_62003110
Ik bedacht me pas dat de uitdrukking 'vlak jezelf niet uit' heeft te maken met een vlakgom aka een gummetje....
  maandag 29 september 2008 @ 19:00:18 #41
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_62003301
Marina, marina, marina..
marina marina de mix

marinademix
pi_62004152
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:27 schreef GrupoBalanca het volgende:

[..]

Verstelbare moersleutel kan ook nog, of engelse sleutel
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_62012289
quote:
Op donderdag 25 september 2008 15:27 schreef GrupoBalanca het volgende:

[..]

't Zou ook niet de naam zijn die ik direct zou gebruiken, maar dat was de naam die opkwam toen ik Bahco op wikipedia invoerde.... Bahco zelf is nl. een merk, maar zoals wel vaker gebeurd, worden namen van nieuwe spullen nog wel eens gegeven aan de eerste (of grootste) producent van zo'n ding. Bv. Luxaflex, Maggie, etc..
  dinsdag 30 september 2008 @ 17:50:20 #44
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62029093
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:19 schreef Rocho het volgende:

[..]

't Zou ook niet de naam zijn die ik direct zou gebruiken, maar dat was de naam die opkwam toen ik Bahco op wikipedia invoerde.... Bahco zelf is nl. een merk, maar zoals wel vaker gebeurd, worden namen van nieuwe spullen nog wel eens gegeven aan de eerste (of grootste) producent van zo'n ding. Bv. Luxaflex, Maggie, etc..
Melba toast
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_62034065
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:50 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Melba toast
Dat is juist geen merk maar een soort toast...
  dinsdag 30 september 2008 @ 22:20:20 #46
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_62036826
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
Marina, marina, marina..
marina marina de mix

marinademix
Godver!

Anyway, iets was ik ook altijd belachelijk heb gevonden sinds ik het weet, is dat veel huismerkproducten van AH en C1000 uit dezelfde fokking fabriek komen!
pi_62037641
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 17:50 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Melba toast
Ja ik zeg elke keer als ik een toastje neem: "hee ik heb trek in een Melba Toast'

Meer namen zoals genoemd en bijvoorbeeld ook: asperine, en grappig om te horen dat ook TomTom een beetje die status krijgt. 'Heb jij TomTom' is vaker bedoeld als 'heb je navigatie' dan dat mensen daadwerkelijk informeren of ze een navigatiesysteem van het merk Tom Tom hebben. Maar dit is offtopic dus tevens tvp
  woensdag 1 oktober 2008 @ 00:06:45 #48
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_62039866
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 22:47 schreef Daverz het volgende:

[..]

Ja ik zeg elke keer als ik een toastje neem: "hee ik heb trek in een Melba Toast'

Meer namen zoals genoemd en bijvoorbeeld ook: asperine, en grappig om te horen dat ook TomTom een beetje die status krijgt. 'Heb jij TomTom' is vaker bedoeld als 'heb je navigatie' dan dat mensen daadwerkelijk informeren of ze een navigatiesysteem van het merk Tom Tom hebben. Maar dit is offtopic dus tevens tvp
Chocomel, veel mensen bedoelen dan Chocolademelk.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 01:00:45 #49
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_62040662
quote:
Op vrijdag 26 september 2008 14:21 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]

Hierboven zie je tamme kastanjes.

[ afbeelding ]

En dit hierboven is een wilde kastanje.

Ik heb ze tot voor kort altijd verward. Ik vond de bovenste altijd een ruiger uiterlijk hebben, met die bos warrige stekels, dus dat moest dan wel de 'wilde' kastanje zijn.
Vond, en vind , ik ook om die reden. Maar ik wist dan wel dat het andersom was, was het er alleen niet me eens
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:47:50 #50
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_62041390
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:52 schreef QTPi het volgende:
Ik bedacht me pas dat de uitdrukking 'vlak jezelf niet uit' heeft te maken met een vlakgom aka een gummetje....
Wat dan? Het is natuurlijk figuurlijk, maar daar komt het wel van toch?
  woensdag 1 oktober 2008 @ 02:59:40 #51
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_62041454
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:47 schreef JanusAnus het volgende:

[..]

Dat zegt 'ie toch.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_62042474
Ik kom net door zo een Coca-Cola Zero reclame erachter wat dat 007 logo van James Bond nou inhoudt.

Begreep nooit wat dat rare aanhangsel rechts van de 7 in 007 moest voorstellen, maar zie nu pas dat zo de 7 en dat aanhangsel een pistool zijn...

Zoiets dus:
............_ ___.....
......0 0 7-'..........
..........................
pi_62042540
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:13 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom net door zo een Coca-Cola Zero reclame erachter wat dat 007 logo van James Bond nou inhoudt.

Begreep nooit wat dat rare aanhangsel rechts van de 7 in 007 moest voorstellen, maar zie nu pas dat zo de 7 en dat aanhangsel een pistool zijn...

Zoiets dus:
............_ ___.....
......0 0 7-'..........
pi_62042549
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:17 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Goeie he?
pi_62042732
quote:
Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef SilkTie het volgende:

zo zing ik 'm ook altijd mee, the dogs say goodnight
pi_62047550
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:18 schreef seatsniffer het volgende:

[..]

Goeie he?
pi_62074808
Ik krijg opeens een briljante ingeving!

Het woord alfabet, stamt dat niet af van de twee eerste letters van het grieks alfabet? alpha em beta?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:15:46 #58
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_62074850
quote:
Het woord alfabet is ontleend aan alpha (α) en beta (β), de eerste twee letters van het Griekse alfabet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfabet

Maar da's basisonderwijs niveau.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_62074929
Basisonderwijs of niet, ik had er nog nooit zo naar gekeken.
pi_62075639
quote:
Op maandag 29 september 2008 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
Marina, marina, marina..
marina marina de mix

marinademix
Iemand URL of Youtube linkje naar die reklame?
  donderdag 2 oktober 2008 @ 13:53:55 #61
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62076078
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 20:55 schreef Tegan het volgende:

[..]

Dat is juist geen merk maar een soort toast...
oja verkeerd geinterpreteert.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 4 oktober 2008 @ 23:53:36 #62
862 Arcee
Look closer
pi_62138790
Dat Michael Jackson in Billy Jean niet "but, but Jean is not my son" of whatever zingt maar "But the kid is not my son".:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:27:25 #63
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62154483
Bedacht me dit jaar een keer opeens dat Amerika en China enzo wel heel dicht bij elkaar liggen.
Zat 't altijd statisch voor me ipv 3d
pi_62154590
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 02:47 schreef JanusAnus het volgende:

[..]

Ja daar komt het van...alleen wie gebruikt tegenwoordig het woord vlakgom nog, meestal zeg je toch gummetje...
  zondag 5 oktober 2008 @ 19:34:46 #65
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_62154648
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:06 schreef wolferl het volgende:

[..]

Soms ook het omgekeerde
Warme chocolademelk = pakje chocomel in magnetron
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_62167883
wiskunde
  maandag 6 oktober 2008 @ 12:24:27 #67
10229 SilkTie
Sceptisch optimist
pi_62169850
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 11:10 schreef dakpan90 het volgende:
wiskunde

Ik nog altijd niet, dus als je het me alsnog zou kunnen uitleggen heb je mijn eeuwige dank.
We will have peace with the Arabs when they love their children more than they hate us. (Golda Meir)
pi_62170012
Dat spruiten in de oksels van een plant groeien.
pi_62170100
quote:
Op zondag 5 oktober 2008 19:34 schreef yorP het volgende:

[..]

Soms ook het omgekeerde
Warme chocolademelk = pakje chocomel in magnetron
Pakje in de magnetron? Dat kan heul niet.
pi_62170191
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 12:32 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Pakje in de magnetron? Dat kan heul niet.
Het kan natuurlijk wel, maar ik zou het niet doen..
pi_62173073
Dat je bij een tankstation niet zomaar kunt tanken, maar dat de pomp eerst moet worden vrijgegeven door het meisje achter de kassa.

Veel mensen snappen die nog steeds niet, proberen met een sigaret in de hand te tanken en dan maar klagen dat het ding kapot is, want er komt geen benzine uit...

[ Bericht 14% gewijzigd door Dworkin op 06-10-2008 14:29:26 (spelfoutje) ]
dys·lexie [disleksie] stoornis waarbij men moeite heeft met lezen, schrijven en spellen; woordblindheid
pi_62173184
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:28 schreef Dworkin het volgende:
Dat je bij een tankstation niet zomaar kunt tanken, maar dat de pomp eerst moet worden vrijgegeven door het meisje achter de kassa.
Heb ik nooit last van: zelfbediening.
Life is Music
pi_62173338
quote:

Veel mensen snappen die nog steeds niet, proberen met een sigaret in de hand te tanken en dan maar klagen dat het ding kapot is, want er komt geen benzine uit...
Een pomp wordt vrijgegeven zodra er betaald is door de vorige tanker.
pi_62173409
Nop, werk nu zelf op een tankstation
dys·lexie [disleksie] stoornis waarbij men moeite heeft met lezen, schrijven en spellen; woordblindheid
  maandag 6 oktober 2008 @ 16:21:40 #75
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62176341
quote:

ik heb ook op een tankstation gewerkt en daar hoefde je alleen bij het openen de pomp vrij te geven.
pi_62179138
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 16:21 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik heb ook op een tankstation gewerkt en daar hoefde je alleen bij het openen de pomp vrij te geven.
Hoe voorkwam je daar dan dat iemand bijvoorbeeld met een brandende sigaret ging tanken, of in een emmer (heeft een collega mee gemaakt)
  maandag 6 oktober 2008 @ 18:20:36 #77
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62179655
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 17:58 schreef Dworkin het volgende:

[..]

Hoe voorkwam je daar dan dat iemand bijvoorbeeld met een brandende sigaret ging tanken, of in een emmer (heeft een collega mee gemaakt)
Toen ik daar 1,5 jaar geleden werkte was de maatschappij nog niet zo vertyft als nu
  maandag 6 oktober 2008 @ 19:28:06 #78
118721 Trafasi
Nobody loves nothing...
pi_62181525
ik dacht vroeger dat als je je arm oid brak, dat dan deze doormidden gebroken was... in 2 stukken, zoals glas breekt...
Can you picture what we'll be, So limitless and free?
[TK] Heroes seizoen 2 DVD-Box Blu-Ray Geen subs
pi_62182157
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:28 schreef Trafasi het volgende:
ik dacht vroeger dat als je je arm oid brak, dat dan deze doormidden gebroken was... in 2 stukken, zoals glas breekt...
pi_62184955
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 19:28 schreef Trafasi het volgende:
Haha, dat dacht ik ook altijd...
pi_62325753
Ik ook, tot vorig jaar nog...!
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_62325798
quote:
Op zondag 12 oktober 2008 13:21 schreef Scootmobiel het volgende:
Ik ook, tot vorig jaar nog...!

[ Bericht 1% gewijzigd door fotostarter op 12-10-2008 13:25:57 (VIEZEGOREKANKERQUOTE IN OPERA) ]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 13 oktober 2008 @ 00:40:46 #83
39237 crew  H_T
2733
pi_62341015
Ik heb een tijd lang niet het hoofd van Beatrix gezien op de guldens, maar een stel bergen. Toen kon ik nog niet zo lang lezen en de manier waarop je de gulden moest houden om die tekst te kunnen lezen vond ik erg onlogisch
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  maandag 13 oktober 2008 @ 01:27:59 #84
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_62341527
Ik vond het vroeger altijd raar als zet bij huizen hadden over dat ze ontroerend goed waren
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:14:02 #85
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_62348984
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 01:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vond het vroeger altijd raar als zet bij huizen hadden over dat ze ontroerend goed waren
Dat had ik ook, snapte niet wat daar nu zo zielig (ontroerend als in tranentrekkend) aan was. Later snapte ik pas dat was als in niet roerend (verplaatsbaar) was. Het kan zich niet verroeren.
  maandag 13 oktober 2008 @ 13:39:07 #86
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_62349686
iemand van in de 40 duidelijk maken dat het een puntenslijper is en geen

Punt-aan-slijper

Zelf kwam ik erachter dat het poppetje van chiquita bananen geen marsupilami-achtig fiuurtje was maar een vrouw met bananenmandje op haar hoofd.

en dat wij elke vrijdag morgen op de basisschool niet een beekbijeenkomst maar een week bijeenkomst hoofd van de school heette beek....
  maandag 13 oktober 2008 @ 14:28:39 #87
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62350865
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 00:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb een tijd lang niet het hoofd van Beatrix gezien op de guldens, maar een stel bergen. Toen kon ik nog niet zo lang lezen en de manier waarop je de gulden moest houden om die tekst te kunnen lezen vond ik erg onlogisch
R u kiddin me?
Dat heb ik ook heel lang gedacht
Dacht echt serieus dat ik de enige was.
  maandag 13 oktober 2008 @ 15:00:17 #88
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62351829
Ik dacht vroeger juist dat het een struik was. Ik snapte dan ook een keer niet hoe je 'kop of munt' moest doen met zo'n munt aangezien er geen kop kant op zat.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_62352275
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 13:14 schreef Thijz het volgende:

[..]

Dat had ik ook, snapte niet wat daar nu zo zielig (ontroerend als in tranentrekkend) aan was. Later snapte ik pas dat was als in niet roerend (verplaatsbaar) was. Het kan zich niet verroeren.
Het is dan ook onroerend goed en niet ontroerend goed Weer 1 erbij voor dit topic
pi_62352293
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:00 schreef maok het volgende:
Ik dacht vroeger juist dat het een struik was. Ik snapte dan ook een keer niet hoe je 'kop of munt' moest doen met zo'n munt aangezien er geen kop kant op zat.
En op de andere kant stond geen munt maar een of ander logo

pi_62352338
Ik heb werkelijk 23 jaar gedacht dat het pregestorie was in plaats van prehistorie....

Ik vond het altijd al zo'n stom woord...
Nu ik weet dat het pre-historie is vind ik het ineens een stuk logischer
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_62354097
Ik kwam er afgelopen week achter dat er meerdere wegen zijn die naar Flevoland gaan, ik dacht altijd dat je alleen bij Harderwijk over kon steken
pi_62354142
Dat een houdgreep niets te maken heeft met hout.
Soms zit het mee, voor de rest zit het tegen. Dat is geen pessimisme, dat is realisme.
pi_62354461
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:23 schreef Miesjel het volgende:
Dat een houdgreep niets te maken heeft met hout.
Idd!
pi_62363785
Ik legde pas later de link tussen de term nutsbedrijf en het hebben van openbaar nut in plaats van chocoladerepen met nootjes.
  maandag 13 oktober 2008 @ 22:23:13 #96
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_62363889
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Het is dan ook onroerend goed en niet ontroerend goed Weer 1 erbij voor dit topic
scherp +1
pi_62363952
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:19 schreef Nepthys het volgende:
Ik legde pas later de link tussen de term nutsbedrijf en het hebben van openbaar nut in plaats van chocoladerepen met nootjes.
OMG, dat vond ik tot nu toe zo'n vage naam...
pi_62363990
KIJK MANNNNNNNNN KORTINGSBONNEN
looooooooooooooooool lol
pi_62365601
Ik dacht altijd dat men zei: houtendief!!!
Huh?Een dief van hout???
Totdat ik het eens in een boek las: houdt de dief!!
Geld maakt niet gelukkig,maar gelukkig maken ze geld.
pi_62367497
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 16:21 schreef Merel1808 het volgende:
Ik kwam er afgelopen week achter dat er meerdere wegen zijn die naar Flevoland gaan, ik dacht altijd dat je alleen bij Harderwijk over kon steken
hehe nooit gehoord van de A6 zeker? Die weg waar altijd file staat enzo....
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:56:11 #101
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_62369989
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 00:06 schreef wolferl het volgende:

[..]

Of Ducktape. (Ducttape)

verder;

Dat van die houten dief had ik ook.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_62383602
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 22:25 schreef Tegan het volgende:

[..]

OMG, dat vond ik tot nu toe zo'n vage naam...
Wauw. Ik zie het nu pas
pi_62383790
Ik heb een hele lange tijd echt gedacht dat je van te lang tv kijken (computeren deed ik in die tijd nog niet) vierkante ogen kreeg. Was toch wel een opluchting. Want ik was al wel zover dat ik dacht, het is logisch dat de opa's van nu geen vierkante ogen hebben want die hadden vroeger nog geen tv. Maar als ik zo oud ben als opa, dan heb ik wel 100000 keer zoveel tv gekeken. Dus dan heb ik vast vierkante ogen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:03:13 #104
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62384168
Alle beetjes helpen.
Ik vroeg me altijd af welke beestjes zouden helpen
pi_62384761
Ik bedacht me net dat obscure helemaal niet zwartgallige gothmuziek hoeft te zijn Het betekent gewoon zeer onbekend
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:48:27 #106
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62385440
Omdat mijn moeder vroeger om de haverklap riep "voor je het weet zijn ze het huis uit!!!" vond ik het gek dat een collega van me op mijn vakantiebaantje (ik was toen 13, zij 17) nog niet het huis uit was Dat moest toch onderhand allang? En mijn moeder het maar gek vinden dat ik dat dacht XD
pi_62388872
Dat ze in een liedje van Liquido - Narcotic op het laatst geen Michel Kaine zingen maar my cocaine

And I called your name
My cocain

Werd altijd door het stukje 'and i called your name' van de wijs gebracht. Maar van de week drong het door dat het toch my cocaine moest zijn. Past ook beter bij de track naam
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:09:10 #108
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_62389453
quote:

ligt er volledig aan.. Bij de BP waar ik heb gewerkt moest je aan het begin van de ochtendshift de pompen vrijgeven. Als er 2 keer een bedrag getankt is zonder te betalen, kon je niet een 3e keer tanken.

Dat een pomp vrijgegeven moet worden voor elke beurt kan natuurlijk ook, is een ander systeem. Handmatig een pomp uitzetten kan ook in het systeem dat wij hadden..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:30:15 #109
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_62390180
Een tweede hypotheek nemen heb ik nooit begrepen. Dan moet je toch juist 2x zoveel betalen?

... hmmm, verkeerde topic, want eigenlijk snap ik dat nog steeds niet
Nee hoor, mijn hond bijt niet .... hij knuffelt je dood!
pi_62394679
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:56 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Of Ducktape. (Ducttape)
En dat terwijl veel mensen (althans in mijn omgeving) eigenlijk geen ducttape willen gebruiken, maar "gaffa".
"Gaffa" is een afgeleide van Gaffer's tape, het tape dat de gaffer (head lighting bij een film) gebruikt om de kabels weg te werken.
Het verschil tussen ducttape en gaffa is vooral hoe het plakt. Gaffa blijft aardig vast zitten, maar kan je loshalen zonder dat het sporen achter laat, vooral icm. water... Ducttape plakt.... met als gevolg dat het plakresten achterlaat als je 't loshaalt (het neemt bv. latexverf mee van de muur).

Ook iets waar ik pas jaren later achter kwam
pi_62397279
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:28 schreef Daverz het volgende:

[..]

hehe nooit gehoord van de A6 zeker? Die weg waar altijd file staat enzo....
Ik weet echt niet waar alle snelwegen liggen, de A6 kan voor mijn part net zo goed tussen Eindhoven en Maastricht liggen als tussen Groningen en Leeuwarden
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:31:47 #112
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_62397963
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:22 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb werkelijk 23 jaar gedacht dat het pregestorie was in plaats van prehistorie....

en iedereen maar denken dat je een turk bent.
pi_62399662
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:30 schreef Double-U het volgende:
Een tweede hypotheek nemen heb ik nooit begrepen. Dan moet je toch juist 2x zoveel betalen?

... hmmm, verkeerde topic, want eigenlijk snap ik dat nog steeds niet
Ik weet nog steeds niet wat een hypotheek is
Iemand die mij het in kleinemensentaal kan uitleggen?
pi_62400047
Jaren geleden kon ik hypotheek en apotheek maar niet uitelkaar halen.. ik dacht dat het gewoon voor 1 ding stond
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 15 oktober 2008 @ 12:00:25 #115
39237 crew  H_T
2733
pi_62400188
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:42 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Bij een hypotheek leen je een smak geld om een huis te kopen. Dit geld betaal je terug over een langere periode. Omdat de bank zekerheid wil hebben dat ze geld terug krijgen als er wat mis gaat is het huis feitelijk van de bank tot de hypotheek is afbetaald.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 12:56:56 #116
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_62401774
ik dacht altijd dat Golf een automerk was en dat het VW logo golven voorstelde
  woensdag 15 oktober 2008 @ 13:12:06 #117
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_62402203
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:42 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Hypotheek is simpelweg een lening waarbij je huis als garantie staat voor je terugbetalen. Kan je je maandelijkse terugbetaling niet betalen (een x aantal maanden achter elkaar) dan neemt de bank je huis in beslag.

Een hypotheek is een vorm waarin je van je bank een verhuurder kunt maken. Een hele losse verhuurder die je toelaat en zelfs geld leent om je huis helemaal te kunnen verbouwen ofzo
pi_62402855
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hypotheek is simpelweg een lening waarbij je huis als garantie staat voor je terugbetalen. Kan je je maandelijkse terugbetaling niet betalen (een x aantal maanden achter elkaar) dan neemt de bank je huis in beslag.

Een hypotheek is een vorm waarin je van je bank een verhuurder kunt maken. Een hele losse verhuurder die je toelaat en zelfs geld leent om je huis helemaal te kunnen verbouwen ofzo
Aaah thnx. Kan ik eindelijk meepraten
pi_62403173
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:37 schreef frame-saw het volgende:

[..]

Aaah thnx. Kan ik eindelijk meepraten
Je moet ook 2 dingen los zien, de hypotheek is eigenlijk het onderpand. Wat men in de volksmond bedoeld is: hypothecaire lening
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_62403420
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 12:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bij een hypotheek leen je een smak geld om een huis te kopen. Dit geld betaal je terug over een langere periode. Omdat de bank zekerheid wil hebben dat ze geld terug krijgen als er wat mis gaat is het huis feitelijk van de bank tot de hypotheek is afbetaald.
En dan om het nog (on)duidelijker te maken: de huizenkoper neemt helemaal geen hypotheek, maar die geeft hypotheek. Hypotheek is namelijk het recht om als eerste aanspraak te maken op de waarde van de woning bij verkoop. Als huizenbezitter geef je dat recht weg aan de bank (bij gedwongen verkoop kan jij niet over de opbrengst beschikken, maar gaat het geld direct naar de bank).
pi_62405824
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat het Rick Astley is, en niet Rick Ashley van de rickroll
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:52 schreef VjenneKloetn het volgende:
Dat ze in een liedje van Liquido - Narcotic op het laatst geen Michel Kaine zingen maar my cocaine

And I called your name
My cocain

Werd altijd door het stukje 'and i called your name' van de wijs gebracht. Maar van de week drong het door dat het toch my cocaine moest zijn. Past ook beter bij de track naam
Echt waar Ik roep ook al jaren Michael Caine

[ Bericht 74% gewijzigd door DSGamer op 15-10-2008 15:22:01 ]
  woensdag 15 oktober 2008 @ 22:03:00 #122
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_62417711
Ja, alles leuk en wel, maar wat is dan die 2e hypotheek?

... of zullen we er een topic over starten
  Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 22:05:23 #123
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_62417815
dat je lichaam zelf bloed kan aanmaken

ik dacht altijd dat dat niet kon, en dat het heel erg was als je bloedde, en dat je dus steeds minder bloed had
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_62422553
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:04 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Ik weet echt niet waar alle snelwegen liggen, de A6 kan voor mijn part net zo goed tussen Eindhoven en Maastricht liggen als tussen Groningen en Leeuwarden
Haha okeej het zij je vergeven... tenslotte postte ik hier zelf nog dat ik pas laat erachter kwam dat het geen toeval was dat er 11 spelers in een ELFtal zaten... en dat dat dus geen synoniem is voor groep/team.
  donderdag 16 oktober 2008 @ 11:14:47 #125
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_62429210
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:52 schreef VjenneKloetn het volgende:

And I called your name
My cocain

of, my girl came
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_62429548
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 22:03 schreef Double-U het volgende:
Ja, alles leuk en wel, maar wat is dan die 2e hypotheek?

... of zullen we er een topic over starten
Een tweede hypotheek is, zoals het woord al zegt, een hypotheek die je afsluit NA de eerste hypotheek. Een hypothecaire lening is zoals al eerder gezegd is een lening bij een bank (of andere financiële instelling) waarbij de woning (alleen koopwoningen) als onderpand dienen. Zodra je de hypotheeklasten (rente en aflossing) niet meer kunt betalen zal de geldverstrekker haar recht tot beschikking uitoefenen en dus jouw woning verkopen om daarmee jouw schuld bij diezelfde bank in te lossen.

De meeste banken hanteren als regel dat je maximaal 125% van de executiewaarde kunt lenen. Indien de eerste hypothecaire lening (die meestal voor de aankoop van de woning gebruikt wordt) onder deze 125% blijft kan er voor het resterende bedrag een nieuwe lening worden afgelsloten onder hypothecaire regels. Deze vervolglening wordt een wteede hypotheek genoemd.

(het leukste is dat banken ook een derde of volgende lening bestempelen als een tweede hypotheek...)
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:29:20 #127
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_62446742
Het wordt me al iets duidelijker
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 00:53:47 #128
197851 Raphaelo
AnimeFreak!
pi_62449936
Dat 'lolicon' niet gewoon een grappige avatar betekent...

vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:24:24 #129
129814 wolferl
Ik kan niets bedenken
pi_62451239
Marco Borsato die met zijn liedje 'Binnen', altijd 'binnen in mijn ziel,......'

Ik dacht dat hij 'ben een imbeciel' zong.

En als ik dat nummer op de radio hoorde, en hij zong dat zo, zei ik altijd: Ja dat ben je ook
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 10:19:55 #130
164509 Banzaiaap
Tony Rocky Horror
pi_62453924
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 07:24 schreef wolferl het volgende:

En als ik dat nummer op de radio hoorde, en hij zong dat zo, zei ik altijd: Ja dat ben je ook
Die moet ik onthouden voor de volgende keer.
pi_62454187
Dat je een handtekening toegewezen krijgt ipv er zelf een maakt. Ik dacht altijd dat ik er al een had. En toen ik nog veeeel jonger was, toen dacht ik dat een handtekening de omtrek van je hand was.
pi_62454379
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 10:30 schreef Andromedia het volgende:
Dat je een handtekening toegewezen krijgt ipv er zelf een maakt. Ik dacht altijd dat ik er al een had. En toen ik nog veeeel jonger was, toen dacht ik dat een handtekening de omtrek van je hand was.
Bij de bank vroegen ze toen ik piepklein was of ik wilde tekenen, vroeg ik "Een handtekening? " ... wist niet zo goed wat ze van me wilde hebben
  vrijdag 17 oktober 2008 @ 17:28:28 #133
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62464980
quote:
Toegewezen
Ik heb hem toch echt zelf bedacht, weliswaar niet de omtrek van mijn hand maar wel een samenvoeging van mijn namen in een vloeiende lijn.
pi_62466846
quote:

Dat dacht ik ook altijd
pi_62476426
quote:
En wie gaat je dat dan toewijzen??

Ik had als tiener ook geen echte handtekening en als ik dan mijn handtekening moest zetten schreef ik gewoon mijn naam voluit op. Wilde een bankmedewerkster een keer geen geld meegeven omdat ik dat zo deed, maar op mijn pasje stond het ook gewoon zo
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62476897
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2008 17:28 schreef maok het volgende:

[..]

Toegewezen
Ik heb hem toch echt zelf bedacht, weliswaar niet de omtrek van mijn hand maar wel een samenvoeging van mijn namen in een vloeiende lijn.
Hij dácht dus dat je je handtekening toegewezen krijgt, maar hij snapt nu dat dat dus niet zo is. Ik moest ook eerst drie keer lezen, maar ik begrijp het nu wel
pi_62479868
quote:

Had wel een betere toepasselijkere tekst geweest.
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 12:58:54 #138
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_62481851
Hmmm. Typo staat voor Typographical error

[ Bericht 0% gewijzigd door gebrokenglas op 18-10-2008 12:59:46 (typo) ]
pi_62482201
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 01:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wilde een bankmedewerkster een keer geen geld meegeven omdat ik dat zo deed, maar op mijn pasje stond het ook gewoon zo
Wat belachelijk. Ik ken een boel mensen die gewoon hun naam schrijven. Ik vraag me af of je ook andere dingen mag nemen als handtekeningen. Allerlei obscene tekeningen of zo. Hakenkruizen, piemels, etc.
pi_62482705
Er was ooit lang geleden iemand op Ook dat Nog! die een echte 'handtekening' maakte (een tekening dus met daarin zijn naam), maar hij maakte wel steeds consequent dezelfde tekening. Geen problemen, tot één instantie zei: nee, dat mag niet. Maar verder had hij óveral dat als handtekening.

Je vraagt je af of er eisen aan handtekeningen bestaan

Wacht, google even.

[even later]

Nee, ik kan geen voorwaarden of eisen vinden (moest wel -elektronisch doen, want aan een elektronische handtekening zitten wel eisen). En als ik al ergens een eis vind dan is het in het woordenboek:
hand·te·ke·ning de; v -en in vaste vorm, eigenhandig geschreven naam
Het moet een vaste vorm hebben, eigengeschreven zijn en je naam bevatten. Maar verder....
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage zaterdag 18 oktober 2008 @ 13:48:53 #141
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_62482754
dat had ik eerder moeten weten
With four other people
And aliens
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:01:04 #142
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62482991
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

En dan om het nog (on)duidelijker te maken: de huizenkoper neemt helemaal geen hypotheek, maar die geeft hypotheek. Hypotheek is namelijk het recht om als eerste aanspraak te maken op de waarde van de woning bij verkoop. Als huizenbezitter geef je dat recht weg aan de bank (bij gedwongen verkoop kan jij niet over de opbrengst beschikken, maar gaat het geld direct naar de bank).
Jij hebt het ook niet begrepen: hypotheek is het recht om op je huis (of andere onroerende zaak waarop het gevestigd is) verhaal te halen wanneer jij een vordering tot voldoening van een geldsom niet nakomt. De bank mag je huis verkopen (en niet in beslag nemen zoals iemand anders zei), en zich op de opbrengst verhalen, maar het meerdere krijg je uiteraard van de bank weer terug.
Wanneer jij je huis verkoopt, blijft het hypotheekrecht op het huis zitten. Als jij je schuld bij de bank niet aflost, dan kan de nieuwe eigenaar van het huis zonder huis komen te zitten. In praktijk wil de bank wel meewerken het hypotheekrecht op het huis weer ongedaan te maken, maar dan wel als de verkoopprijs direct bij de bank komt.
Bij vestiging van een tweede hypotheekrecht op het huis mag eerst de bank van de eerste hypotheek zich op het huis verhalen, daarna de tweede bank pas.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_62483003
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 08:13 schreef seatsniffer het volgende:

Zoiets dus:
............_ ___.....
......0 0 7-'..........
OMG dat was mij nog niet eens opgevallen!

---

Wat ik me serieus net pas realiseer:
Dat het standaard Windows lettertype niet WINdings (Windows dingen zeg maar) heet, maar Windings (omwindingen). Je schrijft het hetzelfde, maar ik noemde het altijd WINdings dus...

[ Bericht 14% gewijzigd door Gitarist op 18-10-2008 15:03:07 ]
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
pi_62491790
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Jij hebt het ook niet begrepen: hypotheek is het recht om op je huis (of andere onroerende zaak waarop het gevestigd is) verhaal te halen wanneer jij een vordering tot voldoening van een geldsom niet nakomt. De bank mag je huis verkopen (en niet in beslag nemen zoals iemand anders zei), en zich op de opbrengst verhalen, maar het meerdere krijg je uiteraard van de bank weer terug.
Wanneer jij je huis verkoopt, blijft het hypotheekrecht op het huis zitten. Als jij je schuld bij de bank niet aflost, dan kan de nieuwe eigenaar van het huis zonder huis komen te zitten. In praktijk wil de bank wel meewerken het hypotheekrecht op het huis weer ongedaan te maken, maar dan wel als de verkoopprijs direct bij de bank komt.
Bij vestiging van een tweede hypotheekrecht op het huis mag eerst de bank van de eerste hypotheek zich op het huis verhalen, daarna de tweede bank pas.
Mag ik soms ook even kort door de bocht zijn tussen het verstrekken van hypotheken door....?

Iets zo langdragdigs typen op het werk in voor leken begrijpelijke taal is niet altijd even makkelijk!
  zaterdag 18 oktober 2008 @ 21:17:40 #145
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_62492094
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef Gitarist het volgende:

[..]

---

Dat het standaard Windows lettertype niet WINdings (Windows dingen zeg maar) heet, maar Windings (omwindingen). Je schrijft het hetzelfde, maar ik noemde het altijd WINdings dus...
Ik wou je bijna gelijk geven maar die dingen heten Wingdings
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_62492270
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef Gitarist het volgende:

[..]

---

zie post hierboven.
pi_62500219
Dat een 'wagenpark' niets met bomen en struiken te maken heeft (waar hier en daar dan wat auto's tussen staan)...
  zondag 19 oktober 2008 @ 16:06:23 #148
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62505394
Bertus op zien otto en tinus op de benes an...

Dat verstond ik altidj bij Oerend hard van Normaal

Het moet

Bertus op zien norton, en tinus op de BSA zijn
pi_62511290
dat tmf een muziekzender was , pffff
Carlos Vela, Mexican Talent.
  zondag 19 oktober 2008 @ 20:13:22 #150
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62511395
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 21:01 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Mag ik soms ook even kort door de bocht zijn tussen het verstrekken van hypotheken door....?

Iets zo langdragdigs typen op het werk in voor leken begrijpelijke taal is niet altijd even makkelijk!
pi_62514814
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 20:10 schreef CarlosVela het volgende:
dat tmf een muziekzender was , pffff
Dat is ook helemaal niet zo. Ze doen maar alsof, maar echte muziek draaien ze niet. Is alleen maar top40-meuk!
  FOK!fotograaf dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:48:56 #152
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_62564123
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 14:28 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

R u kiddin me?
Dat heb ik ook heel lang gedacht
Dacht echt serieus dat ik de enige was.
had ik ook, en dan ook zo van, "In Nederland heb je heul geen bergen "
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  FOK!fotograaf dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:53:36 #153
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_62564294
Dat een Apotheek en een Hypotheek 2 veschillende dingen zijn,

en dat asiel aan vragen niet betekend dat je onderdak voor je hond zoekt oid
www.theinvision.nl
pi_62565582
Dat een makelaar niet een soort van plastisch chirurg is
pi_62565620
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:28 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Dat een makelaar niet een soort van plastisch chirurg is
En ook niet hetzelfde als een monteur
pi_62566229
Ik dacht dat een baby met een zogenaamd open ruggetje een grote open wond op zijn rug had, waardoor de ruggenwervel zichtbaar was.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:53:37 #157
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_62566502
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht dat een baby met een zogenaamd open ruggetje een grote open wond op zijn rug had, waardoor de ruggenwervel zichtbaar was.
Dat is soms wel zo, in ernstige vormen van een open ruggetje, dan puilt het stuk met hersenvlies wat om je ruggenmerg heen zit echt naar buiten. Maar het kan idd ook gewoon van binnen zijn
pi_62566955
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2008 21:30 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

En ook niet hetzelfde als een monteur
Haha, dat dacht ik serieus ook altijd.
  dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:18:52 #159
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62567422
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Er was ooit lang geleden iemand op Ook dat Nog! die een echte 'handtekening' maakte (een tekening dus met daarin zijn naam), maar hij maakte wel steeds consequent dezelfde tekening. Geen problemen, tot één instantie zei: nee, dat mag niet. Maar verder had hij óveral dat als handtekening.

Wacht, google even.

[even later]

Nee, ik kan geen voorwaarden of eisen vinden (moest wel -elektronisch doen, want aan een elektronische handtekening zitten wel eisen). En als ik al ergens een eis vind dan is het in het woordenboek:
Het moet een vaste vorm hebben, eigengeschreven zijn en je naam bevatten. Maar verder....
Een handtekening werkt toch meer met de drukpunten die je op sommige punten in je naam harder indrukt zodat het persoonlijk wordt? Dat heb ik iig ooit eens gehoord
pi_62633345
Dat het woord 'paarsgewijs' niets met de kleur paars te maken heeft...
(vond het al zo'n raar woord)
pi_62634211
Dat mijn oude hond helemaal niet op een boerderij aan het spelen is
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_62634738
edit: verkeerde topic
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 11:18:03 #163
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_62636480
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:47 schreef Spooky4u het volgende:
(wehehe wat zielig)

Hmm... ik heb zo geen ideeën. Zal vandaag eens nadenken en hopelijk wat posten
Guanine en Cytosine! *O*
pi_62638219
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 09:47 schreef Spooky4u het volgende:
En dat mijn dwergkonijntjes niet rondhupsen op de kinderboerderij.
pi_62638628
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:17 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

En dat mijn dwergkonijntjes niet rondhupsen op de kinderboerderij.
En dat mijn kippen niet in Friesland maar in (diep)Vriesland zijn
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:45:36 #166
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62638972
En dat ik nooit huisdieren heb gehad.
  vrijdag 24 oktober 2008 @ 19:37:09 #167
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_62650564
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2008 12:31 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

En dat mijn kippen niet in Friesland maar in (diep)Vriesland zijn
pi_62651119
quote:
Origineel
'k Zag twee beren broodje smeren,
O het was een wonder. 't Was een wonder, boven wonder, dat die beren smeren konden.
Hi hi hi, ha ha ha!
'k Stond erbij en ik keek er naar.
quote:
Mijn interpretatie als kind
'k Zag twee beren broodje smeren,
O het was een wonder. 't Was een wonder, boven wonder, dat die beren smeren konden.
Hi hi hi, ha ha ha!
'k Stond erbij en de kekenaar.
Ik dacht dat een kekenaar iemand was die cake bakte (molenaar, kekenaar etc.)
en dat de kekenaar er dus ook gezellig bij stond
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 09:51:33 #169
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_62660895
dat nijntje een meisje is .... ahum, wist ik nog niet
There's no point in living if you can't feel alive
pi_62662409
Vroeger stond ik weleens met de lichtknop uit mijn kamer te spelen ( )
aan uit aan uit aan uit aan uit etc.
zegt mijn ma: Niet doen, als je het te lang doet komt er een stroomschok!
Jarenlang heb ik dat geloofd, en ging ik steeds kijken hoelang ik met het licht durfde te spelen
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 11:44:30 #171
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_62662862
quote:
Op zondag 19 oktober 2008 16:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Bertus op zien otto en tinus op de benes an...

Dat verstond ik altidj bij Oerend hard van Normaal

Het moet

Bertus op zien norton, en tinus op de BSA zijn
Ik dacht ook dat het 'zien otto' was

Het tweede deel 'op de BSA' had ik overigens wel goed omdat ik BSA ken als motormerk
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 13:34:31 #172
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_62664855
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:44 schreef glasbak het volgende:

[..]

Het tweede deel 'op de BSA' had ik overigens wel goed omdat ik BSA ken als motormerk
Norton is dus ook een motormerk
pi_62666107
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2008 11:44 schreef glasbak het volgende:
Ik dacht dat 'zien otto' een beetje dialect was voor 'zijn auto' maar dan begreep ik niet waarom hij er op zat en dat het nummer over motoren ging
pi_62762744
Het viel me op een gegeven moment op dat de "Man of the match" (voetbal) wel heel erg vaak een speler van de thuisploeg was En de naïeve JD stopte op een gegeven moment met denken dat de beste speler van de beide ploegen werd uitgekozen.
pi_62861280
Ik kom er net tijdens het afwassen achter dat dat scherpe randje, aan het uiteinde van de borstel, boven de borsteltjes, speciaal ervoor is gemaakt om aangekoekte dingen ergens vanaf te schrapen...
pi_62863469
quote:
Op woensdag 24 september 2008 17:02 schreef Smart_ass het volgende:
Wtf!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_62863518
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 13:14 schreef FunkJump het volgende:
Ik krijg opeens een briljante ingeving!

Het woord alfabet, stamt dat niet af van de twee eerste letters van het grieks alfabet? alpha em beta?
Nog zo eentje!

Moet ik nu echt 37 deeltjes gaan lezen?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 1 november 2008 @ 16:38:05 #178
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_62863535
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:42 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom er net tijdens het afwassen achter dat dat scherpe randje, aan het uiteinde van de borstel, boven de borsteltjes, speciaal ervoor is gemaakt om aangekoekte dingen ergens vanaf te schrapen...
[ afbeelding ]
Verrek ... nou je 't zegt! Zelfs de afwasborstel van Ikea heeft een randje (niet alle afwasborstels hebben er 1).

* Double-U heeft ook eigenlijk een afwasmachine
pi_62863699
Toen ik nog redelijk nieuw op het internet was verbaasde ik altijd over rare dingetjes aan het einde van sommige zinnen: .
Ik zag echt niet wat men met zo'n dingen bedoelden, pas 2 jaar erna ofzo begreep ik dat het smileys waren
Patat Friet
pi_62864520
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 16:38 schreef Double-U het volgende:

[..]

Verrek ... nou je 't zegt! Zelfs de afwasborstel van Ikea heeft een randje (niet alle afwasborstels hebben er 1).

* Double-U heeft ook eigenlijk een afwasmachine
Ja, scheelt opeens een heleboel geschrob en nagelgekrab
pi_62865807

Viel me laatst pas op dat er een vuistje in het logo van de PvdA zit.
pi_62866111
Ik kwam er niet al te lang geleden achter dat nutsbedrijven (watervoorziening, elektriciteitsbedrijf, etc.) bedrijven zijn van openbaar NUT.

Had er nooit echt over nagedacht, maar ik vond het altijd zo'n raar woord...
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  zaterdag 1 november 2008 @ 18:59:41 #183
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62866474
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 18:40 schreef outtayourleague het volgende:
Ik kwam er niet al te lang geleden achter dat nutsbedrijven (watervoorziening, elektriciteitsbedrijf, etc.) bedrijven zijn van openbaar NUT.

Had er nooit echt over nagedacht, maar ik vond het altijd zo'n raar woord...
Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #32
  zaterdag 1 november 2008 @ 19:09:51 #184
97745 Thorical
finding a way
pi_62866686
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 13:56 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

En dit van hypotheek gever/nemer wist eigenlijk nog niet zo lang.
pi_62870856
dat een kut twee gaatjes heeft.

HUH <- mijn reactie.
  zondag 2 november 2008 @ 12:52:37 #186
98925 outtayourleague
E Pluribus Annie
pi_62879806
quote:
what are the odds?
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  zondag 2 november 2008 @ 12:55:52 #187
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62879865
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 15:22 schreef Vlindur het volgende:

Je was het dus al die tijd ook niet in een lesboek tegengekomen?
[KNE]-Mod
  zondag 2 november 2008 @ 13:02:45 #188
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62879995
quote:
Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Rocho het volgende:

[..]

Een Bahco is een merk van die sleutels en volgens mij net als "luxaflex" een soort soortnaam geworden voor het product.

Zal me niet verbazen als de naam "baco" voor bacardi cola naast dat het een afkorting is mede zo in het gebruik is geraakt omdat het een mix met sterke drank is, die hebben vaak "krachtige" namen. Een "cuba libre" bestond immers al lang als naam en is praktisch hetzelfde.
[KNE]-Mod
  zondag 2 november 2008 @ 13:10:54 #189
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62880174
quote:
Op maandag 6 oktober 2008 14:41 schreef Dworkin het volgende:
Nop, werk nu zelf op een tankstation
Ik zie ze bij van die grote tankstations aan de snelweg toch anders niet steeds naar buiten turen, of doen ze dat heel sneaky? Is dat vrijgeven niet alleen bij kleine pompjes? Anders blijf je bezig..
[KNE]-Mod
  zondag 2 november 2008 @ 15:03:46 #190
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_62882921
Ik kom er eigenlijk net pas achter dat Hulk Hogan helemaal niet zo heet.. .
  zondag 2 november 2008 @ 15:29:15 #191
87694 Robin__
letitredno
pi_62883432
quote:
Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:

Wacht, google even.

[even later]

Weet je dat zeker? Volgens mij is dat meer een gebruik dan een voorwaarde.

Laatst moest ik wat ruilen bij de mediamarkt.. een of ander stekkertje, snel nodig, ff halen.. nouja werkte niet. Dus ruilen, sta je daar 25 minuten, gaan ze zeuren om je postcode etc. En als laatst je handtekening. Dat ik geen postcode op wou geven vond ie 'flauw' maar toen ik tekende met een kruisje begon ie helemaal te sputteren "dan kreeg ik mn geld niet". (9 euro )

bedrijven die denken recht te hebben op jou gegevens
pi_62885066
Dat FTW 'for the win' betekent, en geen omdraaiing is van WTF.
  zondag 2 november 2008 @ 16:54:19 #193
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62885192
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:49 schreef Noortje. het volgende:
Dat FTW 'for the win' betekent, en geen omdraaiing is van WTF.
Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .
[KNE]-Mod
pi_62885358
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:54 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .
Weer wat geleerd.
pi_62886620
quote:
Op zondag 2 november 2008 16:54 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Hé dat dacht ik altijd! Tof.
  woensdag 5 november 2008 @ 14:07:32 #196
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62968835
Dat de zon op het zuidelijkhalfrond niet zoals bij ons met de klok mee (dus van links naar rechts als je richting zon kijkt) draait maar net de andere kant op.
  woensdag 5 november 2008 @ 18:15:17 #197
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_62976659
Ik weet nog steeds niet (na aaaal die jaren) wat die "e" achter een maat op een pak melk/vla/... betekent. Bijvoorbeeld: "1 Liter e".
Iemand een idee?
Guanine en Cytosine! *O*
pi_62976690
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef Koenholio het volgende:
Ik weet nog steeds niet (na aaaal die jaren) wat die "e" achter een maat op een pak melk/vla/... betekent. Bijvoorbeeld: "1 Liter e".
Iemand een idee?
Bij het gewicht wordt soms de letter ‘e’ gebruikt, de aanduiding voor het Engelse woord ‘estimate’ dat ongeveer of schatting betekent. De letter ‘e’ bij de inhoud geeft aan dat het om een gemiddelde hoeveelheid gaat. Daarbij mag de hoeveelheid ongeveer 10% afwijken van wat er staat vermeld. Gemiddeld moet het gewicht wel overeenkomen.
pi_62976693
quote:
Iemand een idee?
http://en.wikipedia.org/wiki/Estimated_sign
pi_62976700
quote:
Iemand een idee?
Ik weet niet precies waar de e voor staat, maar ik weet wel dat het aangeeft dat er niet exact 1 liter in hoeft te zitten. Het mag bijv ook 999 ml of 1006 ml zijn. Misschien staat het voor estimate of zo
pi_62976718
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik weet niet precies waar de e voor staat, maar ik weet wel dat het aangeeft dat er niet exact 1 liter in hoeft te zitten. Het mag bijv ook 999 ml of 1006 ml zijn. Misschien staat het voor estimate of zo
  woensdag 5 november 2008 @ 18:30:56 #202
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62976985
quote:
Op zondag 2 november 2008 17:01 schreef Noortje. het volgende:

[..]

Weer wat geleerd.
Ja, dus als je een biker ziet met "ftw" dan is het waarschijnlijk dus niet stiekum een gamende nerd.
[KNE]-Mod
  woensdag 5 november 2008 @ 19:30:09 #203
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_62978517
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:07 schreef maok het volgende:
Dat de zon op het zuidelijkhalfrond niet zoals bij ons met de klok mee (dus van links naar rechts als je richting zon kijkt) draait maar net de andere kant op.
ik wist wel dat draaikolken op het zuidelijk halfrond de andere kant opdraait maar dit is nieuw voor mij. Dus de zon staat daar in het noorden?
pi_62978643
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:30 schreef Thijz het volgende:

[..]

ik wist wel dat draaikolken op het zuidelijk halfrond de andere kant opdraait maar dit is nieuw voor mij. Dus de zon staat daar in het noorden?
Dat is toch niet waar? Ligt gewoon aan de grootte van de wastafel oid. *Kan me een televisieprogramma herinneren waar ze dat hebben getest, wie denkt even mee*
  woensdag 5 november 2008 @ 19:36:24 #205
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_62978671
Het coriolis-effect is op zo'n kleine schaal inderdaad niet merkbaar, hoe het water de wastafel instroomt is van veel groter belang.
Wolkenvelden die je op satellietbeelden ziet, draaien wel de andere kant op.
  donderdag 6 november 2008 @ 08:29:20 #206
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_62990283
En de zon staat er inderdaad in het Noorden, kwam ik ook pas later achter. Maar dat is heel logisch want die 'draait' ergens in de buurt van de evenaar van oost naar west, soms iets Noordelijker (onze zomer) soms iets Zuidelijker (onze winter) (toch?)
  donderdag 6 november 2008 @ 17:22:21 #207
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_63005499
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat als er op een postzegel 44+22 cent staat, de waarde niet echt 66 cent is, maar die 22 cent extra is betaald voor bv. het goede doel. Dat had ik eerder moeten weten, dat had me wat frankeringsboetes kunnen besparen .
  donderdag 6 november 2008 @ 17:23:04 #208
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_63005532
De zon beweegt zich tussen de keerkringen.
Als je je aan het noorden bevindt van de kreeftskeerkring staat de zon altijd in het zuiden (geldt voor heel europa). Als je je aan het zuiden bevindt van de steenbokskeerkring staat de zon altijd in het noorden.
Zit je tussen de keerkringen dan heb je de zon soms in het noorden en soms in het zuiden.

Zie ook: keerkring
pi_63005938
Niet echt jaaaren later, edoch. Hier in de randstad komen er vaak van die 'straattaal' woorden voorbij die in mijn leeftijdsgroep al gewoon ingeburgerd zijn als normaal. Zo heb je ook het woordje 'affoe', dat is de uitspraak, scrhijfwijze weet ik niet. De 'affoe' is zegmaar het laatste restje van (meestal) een blikje bier of energy.
Maar, ik dacht dus altijd dat iedereen 'afvoer' zei, maar dan snel. En met het Rotterdams/Westlands dialect hier is het niet gek om ervan uit te gaan dat men dat zegt.
Pasgeleden kwam ik er dus achter dat het toch echt 'affoe' is.
What Would Goku Do
  donderdag 6 november 2008 @ 19:42:07 #210
126620 Krln
Belg in Breda
pi_63009073
quote:
Op zondag 2 november 2008 13:10 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Ik zie ze bij van die grote tankstations aan de snelweg toch anders niet steeds naar buiten turen, of doen ze dat heel sneaky? Is dat vrijgeven niet alleen bij kleine pompjes? Anders blijf je bezig..
zo gauw iemand de slang er af haalt gaat t piepen- alles pompen staan met kleurcodes op je scherm , afhankelijk van welk systeem men gebruikt kun je een pomp 1 of 2 maal vrijgeven , dus stel dat persoon 1 nog niet betaald heeft dan kan persoon 2 wel tanken. een derde kan dan niet tanken als het druk zou zijn. op het 'toetsebord'van de kassa zie je ook 2 rijen in 2 kleuren staan- die zijn dus voor vrijgeven van de pomp eerste keer, of tweede keer.
pi_63009283
Nou we toch in de benzinepompbranche zitten:
Ik vraag me al een tijdje af of de voorraad van een station wel eens op is geraakt, zodat mensen niet meer konden tanken.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_63009441
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik vraag me al een tijdje af of de voorraad van een station wel eens op is geraakt, zodat mensen niet meer konden tanken.
Zo rond de autoloze zondagen zal dat wel gebeurt zijn ja
pi_63009532
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Dan ben je ook flink de lul. Sta je daar met je lege tank bij een tankstation ergens in het midden van de woestijn in Australie.
  donderdag 6 november 2008 @ 19:57:10 #214
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_63009579
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:42 schreef Krln het volgende:

[..]

zo gauw iemand de slang er af haalt gaat t piepen- alles pompen staan met kleurcodes op je scherm , afhankelijk van welk systeem men gebruikt kun je een pomp 1 of 2 maal vrijgeven , dus stel dat persoon 1 nog niet betaald heeft dan kan persoon 2 wel tanken. een derde kan dan niet tanken als het druk zou zijn. op het 'toetsebord'van de kassa zie je ook 2 rijen in 2 kleuren staan- die zijn dus voor vrijgeven van de pomp eerste keer, of tweede keer.
aha, dat wist ik dan weer niet, maar ik heb ook geen auto., dat scheelt.
[KNE]-Mod
pi_63010128
Ik wist alles al
wat is dit
pi_63010690
quote:
Op zaterdag 1 november 2008 14:42 schreef seatsniffer het volgende:
[ afbeelding ]
Nu je het zegt....
pi_63011488
Dat het face-lift is, ipv feestlift

Ik dacht altijd aan zo'n versierde lift ofzo
vond het al nergens op slaan...
WOEI
  donderdag 6 november 2008 @ 20:59:20 #218
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_63011613
quote:
Op donderdag 6 november 2008 20:55 schreef Oncyclopedist het volgende:
Dat het face-lift is, ipv feestlift

Ik dacht altijd aan zo'n versierde lift ofzo
vond het al nergens op slaan...
A little knowledge is a dangerous thing.
  donderdag 6 november 2008 @ 21:40:56 #219
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_63013261
Dat bussen helemaal geen knopje hebben om de stoplichten op groen te laten springen....
There's no point in living if you can't feel alive
pi_63013413
Ik vraag me nog steeds af hoe dat stopknopje/lichtje in de bus werkt. Als de bus dan stopt bij een halte, moet de chauffeur het lampje dan uitzetten? Of gebeurt dat automatisch?
  donderdag 6 november 2008 @ 21:50:05 #221
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_63013619
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:40 schreef bravo het volgende:
Dat bussen helemaal geen knopje hebben om de stoplichten op groen te laten springen....
Echt niet
A little knowledge is a dangerous thing.
  Moderator donderdag 6 november 2008 @ 21:52:02 #222
9859 crew  Karina
Woman
pi_63013697
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:40 schreef bravo het volgende:
Weet je dat zeker? Ik weet een paar stoplichten die op rood gaan zodra er een bus van de andere kant komt (of een tram). En volgens mij verbeeld ik me dat niet.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_63013852
Ingebouwd kastje hebben ze wel, en soms zit de sensor in de weg verwerkt.
Maar dus niet handmatig.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 6 november 2008 @ 21:57:51 #224
39237 crew  H_T
2733
pi_63013976
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:45 schreef Tegan het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe dat stopknopje/lichtje in de bus werkt. Als de bus dan stopt bij een halte, moet de chauffeur het lampje dan uitzetten? Of gebeurt dat automatisch?
Zodra de deuren open gedaan worden gaat het lampje uit?
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_63017068
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Zodra de deuren open gedaan worden gaat het lampje uit?
Dat waarschijnlijk, ik zat een keer in de bus toen iemand (bekende van de chauffeur) er midden tussen twee haltes in werd uitgelaten. Ik had daarvoor al op de knop gedrukt. Opeens rijd de bus dus veel te hard om nog te stoppen voor mijn halte, was het rode lampje ook uit dus. Halte gemist Maarja, ik was toch de enige in de bus nog en de chauffeur liet me 20 meter verder voor een stoplicht uitstappen.
What Would Goku Do
pi_63018203
Zou dat bordje in de bus dat de volgende halte aangeeft ook zo werken? Of is dat op GPS?
pi_63018229
Waarschijnlijk geen GPS, want soms klopt er niets van. Loopt hij een aantal haltes voor ofzo.
pi_63018380
Hier doet ie het altijd prima. En ze hebben ook een beeldschermpje waarop staat waar ze naar toe gaan, iig welke haltes enzo. Ik weet alleen niet of ze ook de route zien.
pi_63018421
quote:
Op donderdag 6 november 2008 23:42 schreef frame-saw het volgende:
Hier doet ie het altijd prima. En ze hebben ook een beeldschermpje waarop staat waar ze naar toe gaan, iig welke haltes enzo. Ik weet alleen niet of ze ook de route zien.
In Amsterdam in ieder geval niet, daar moet regelmatig een passagier aan de chauffeur vertellen welke kant we op moeten
pi_63018508
bij de meeste tankstations kijken medewerkers niet of nauwelijks naar buiten omdat er elke keer als iemand tankt meteen een foto wordt gemaakt die weer op het scherm verschijnt bij bv het tanken.
vaak kijken medewerkers naar buiten om te controleren of iemand niet rookt of telefoneerd tijdens de tankbeurt.(bepalen of de tank stopgezet moet worden)
en we kijken vaak ook sneaky hahahaha en schrijven voor de zekerheid kentekens op.

de voorraad wordt bij ons zeker drie keer per week bijgevuld en we kunnen ook besluiten tot noodbevoorrading.(tanks zijn zowiezo een paar duizend liter dus dan valt het opraken wel mee)
je kunt precies zien wat de nivo`s zijn van de tanks op elk moment.
quote:
Op donderdag 6 november 2008 19:42 schreef Krln het volgende:

[..]

home is where doghair sticks to anything but the dog!
  vrijdag 7 november 2008 @ 01:06:38 #231
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_63019982
quote:
Op woensdag 5 november 2008 18:16 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Bij het gewicht wordt soms de letter ‘e’ gebruikt, de aanduiding voor het Engelse woord ‘estimate’ dat ongeveer of schatting betekent. De letter ‘e’ bij de inhoud geeft aan dat het om een gemiddelde hoeveelheid gaat. Daarbij mag de hoeveelheid ongeveer 10% afwijken van wat er staat vermeld. Gemiddeld moet het gewicht wel overeenkomen.
quote:
Bedankt allebei
Guanine en Cytosine! *O*
  vrijdag 7 november 2008 @ 01:08:54 #232
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_63020008
Ik wist niet dat aardappelplanten giftige besjes produceerden totdat ik in de 3e klas zat
Guanine en Cytosine! *O*
pi_63020122
Wat ik na 20 jaa rnog steeds niet begrijp...wat betekend (red) in sommige berichten???
Dat staat vaak achter een naam.
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_63020219
Redactie
ijs_beer fan!
pi_63020270
Ja, en dan?

"De bal werd door spits Klaas de Vries (red) keurig afgemaakt"

Wat betekent Redactie dan erin?
Het is...kiezen of delen; spelen, winnen, verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_63020364
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 01:28 schreef kalinho het volgende:
Ja, en dan?

"De bal werd door spits Klaas de Vries (red) keurig afgemaakt"

Wat betekent Redactie dan erin?
Een beter voorbeeld is; "Mijn vriend (jantje jansen -red-) vond het niet zo leuk.".

De redactie vertelt de naam van jantje omdat de geinterviewde alleen "mijn vriend" zegt en we nu niet weten over wie 't gaat.

Ik weet niet hoe ik 't beter uit moet leggen
ijs_beer fan!
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:05:29 #237
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_63032903
quote:
Op donderdag 6 november 2008 17:40 schreef viagraap het volgende:
Niet echt jaaaren later, edoch. Hier in de randstad komen er vaak van die 'straattaal' woorden voorbij die in mijn leeftijdsgroep al gewoon ingeburgerd zijn als normaal. Zo heb je ook het woordje 'affoe', dat is de uitspraak, scrhijfwijze weet ik niet. De 'affoe' is zegmaar het laatste restje van (meestal) een blikje bier of energy.
Maar, ik dacht dus altijd dat iedereen 'afvoer' zei, maar dan snel. En met het Rotterdams/Westlands dialect hier is het niet gek om ervan uit te gaan dat men dat zegt.
Pasgeleden kwam ik er dus achter dat het toch echt 'affoe' is.
Bang bang, who is affraid of the slang?
Bang ban, ik ben niet bang voor die slang!

Straattaal
  vrijdag 7 november 2008 @ 16:16:21 #238
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_63033199
Potdomme! Dat vroeg ik me ook al heel lang af! Bedankt Nanking

Aardappel planten die giftige besjes produceren! WTF

Wel heb ik eens gehoord dat die appeltjes die overal aan bosjes zitten (lijkt op klein gele appels) als je daar thee van trekt dat je super leip wordt.
pi_63033348
Deze dingen? KLIK

Wiki
ijs_beer fan!
pi_63034187
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:05 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Bang bang, who is affraid of the slang?
Bang ban, ik ben niet bang voor die slang!

Straattaal
Ik vermijd het ook zo vaak mogelijk. Maar dat woordje hoor je zo vaak.
What Would Goku Do
  vrijdag 7 november 2008 @ 18:36:26 #241
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_63036444
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 16:21 schreef NanKing het volgende:
Deze dingen? KLIK

Wiki
Dat lijkt niet echt op een appel he

Nee ik bedoel echt van die mini-appeltjes. Met pitjes erin.
  vrijdag 7 november 2008 @ 20:48:03 #242
202014 JJH
Knetter. O+
pi_63039750
quote:
Op donderdag 6 november 2008 21:52 schreef Karina het volgende:

[..]

Weet je dat zeker? Ik weet een paar stoplichten die op rood gaan zodra er een bus van de andere kant komt (of een tram). En volgens mij verbeeld ik me dat niet.
Klopt inderdaad, het systeem wat vroeger gebruikt werd heette toen VETAG, tegenwoordig VECOM lees ik net

Kwam er net zelf nog achter dat de hoofdpersoon van Life with Louie in het echt ook betaat!

Serie is gebaseerd op de jeugdjaren van stand up comedian Louie Anderson
pi_63043427
Ik vond het vroeger altijd maar raar dat er zo lichtjes over werd gedaan als iemand een 'gat in zijn hoofd' had gehad, en dat dat ook zo snel genas. Het leek me nogal ernstig :p .

Oja, en die het dinsney-logo Disnep was voor mij ook heel herkenbaar
  zaterdag 8 november 2008 @ 10:29:53 #244
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_63049112
@Daywalk3r de Chaenomeles superba of tewel de japanse sierkwee

bloeit heel vroeg in het voorjaar met prachtige rood/rose bloemen en er zitten houtige doorns aan
@ nan king
wat je liet zien zijn doornappels eenjarige datura's die zich veel uitzaaien. maar heel decoratief zijn
pi_63050072
^^ die kende ik dus niet .
ijs_beer fan!
  zaterdag 8 november 2008 @ 11:37:23 #246
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_63050230
Komen veel voor in gemeente plantsoen
pi_63066336
Dat er in Cheescake echt kaas zit!!! kwam ik vandaag pas achter
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 02:08:10 #248
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63067617
- Dat vrouwen niet spontaan zwanger kunnen worden. Ik dacht namelijk eerst dat een vrouw ook zwanger kon worden zonder een man/sex te hebben alleen dat met een man/sex de kans gewoon veel groter werd.
- Dat onze poes haar babypoesjes niet maakte door met haar pootjes iets vorm te geven, maar dat ze in haar lichaam groeien.
- Dat je planten niet kan zien groeien.
- Dat als je de schildjes van een lieveheerstbeestje af sloopt het dan niet een vlieg is.
- Dat als een fiets vol hebt hangen met boodschappen en kinderen en je die boodschappenen kinderen er af haalt, de fiets dan meteen z'n oude gewicht terug heeft. Hij blijft dus niet nog een poosje zwaar door de belading.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zondag 9 november 2008 @ 02:20:30 #249
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_63067732
Dat de britten de naam van deze vriend iets anders schrijven dan ik zo 1-2-3 gegokt had.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 9 november 2008 @ 04:12:11 #250
39237 crew  H_T
2733
pi_63068402
quote:
Op zondag 9 november 2008 00:50 schreef BabyLovable het volgende:
Dat er in Cheescake echt kaas zit!!! kwam ik vandaag pas achter
Mwah, kwark toch? Wat dan eigenlijk weer heel erg verse kaas is
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_63068440
quote:
Op zondag 9 november 2008 04:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Mwah, kwark toch? Wat dan eigenlijk weer heel erg verse kaas is
Cheesecake en een kwarktaart zijn niet 't zelfde. In een cheesecake zit roomkaas zoals mon chou.

Bron
ijs_beer fan!
pi_63068917
quote:
Op zondag 9 november 2008 02:20 schreef MichielPH het volgende:
Dat de britten de naam van deze vriend iets anders schrijven dan ik zo 1-2-3 gegokt had.
[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij hebt net Have I Got News For You gekeken . Of niet?
pi_63069602
quote:
Op woensdag 5 november 2008 14:07 schreef maok het volgende:

Dit is helemaal nieuw voor me. Heb het nagezocht en bij nader inzien is het wel logisch.
  zondag 9 november 2008 @ 12:20:44 #254
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_63071136
quote:
Op zondag 9 november 2008 08:04 schreef Tegan het volgende:

[..]

Jij hebt net Have I Got News For You gekeken . Of niet?
Indeed
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_63073532
quote:
Op zondag 9 november 2008 02:08 schreef 2cv het volgende:

- Dat als een fiets vol hebt hangen met boodschappen en kinderen en je die boodschappenen kinderen er af haalt, de fiets dan meteen z'n oude gewicht terug heeft. Hij blijft dus niet nog een poosje zwaar door de belading.
Hoe kom je daar nou weer bij?
  zondag 9 november 2008 @ 15:36:29 #256
62210 Double-U
Yeah I'm a girl
pi_63075699
quote:
Op zondag 9 november 2008 02:08 schreef 2cv het volgende:
- Dat vrouwen niet spontaan zwanger kunnen worden. Ik dacht namelijk eerst dat een vrouw ook zwanger kon worden zonder een man/sex te hebben alleen dat met een man/sex de kans gewoon veel groter werd.
- Dat onze poes haar babypoesjes niet maakte door met haar pootjes iets vorm te geven, maar dat ze in haar lichaam groeien.
- Dat je planten niet kan zien groeien.
- Dat als je de schildjes van een lieveheerstbeestje af sloopt het dan niet een vlieg is.
Jij bent echt net pas onder je steen vandaan, he?
  Redactie Frontpage zondag 9 november 2008 @ 15:49:25 #257
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_63076130
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:36 schreef Double-U het volgende:

[..]

Jij bent echt net pas onder je steen vandaan, he?
ja nee, hij is daar allemaal pas sinds kort achter lijkt me meer een opsomming van jeugd-ontdekkingen
With four other people
And aliens
  † In Memoriam † zondag 9 november 2008 @ 16:57:11 #258
25682 2cv
Niet subtiel
pi_63078218
quote:
Op zondag 9 november 2008 15:49 schreef Etcetera het volgende:

[..]

ja nee, hij is daar allemaal pas sinds kort achter lijkt me meer een opsomming van jeugd-ontdekkingen
Jij snapt het.
pi_63079080
Vroeger toen ging ik als kind wel eens mee naar de winkel en toen vroeg ik me altijd af waarom ons pap 50 euro gaf terwijl het maar 36 euro kostte
pi_63080629
Ik dacht vroeger altijd dat het waaide doordat de bomen heen en weer bewogen.
  zondag 9 november 2008 @ 22:41:40 #261
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_63088851
Wat de songtekst van het lied "Du hast ganz ganz dikke dikke titt'n" betekent .
  maandag 10 november 2008 @ 00:13:06 #262
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_63091976
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:49 schreef Silentalarm het volgende:
Ik heb een hele lange tijd echt gedacht dat je van te lang tv kijken (computeren deed ik in die tijd nog niet) vierkante ogen kreeg. Was toch wel een opluchting. Want ik was al wel zover dat ik dacht, het is logisch dat de opa's van nu geen vierkante ogen hebben want die hadden vroeger nog geen tv. Maar als ik zo oud ben als opa, dan heb ik wel 100000 keer zoveel tv gekeken. Dus dan heb ik vast vierkante ogen.
Vroegah jongah..

..toen zeiden ze dat je een oogachterstand opliep als je met een nachtlampje een boek aan het lezen bent, tegenwoordig staat op elke slaapkamer een televisie aan met automatische timer.
Van die sega's en nintendo's waarvan werd gezegd dat het schade kon toebrengen aan televisies. Hoeveel ouders hebben dat niet echt gedacht? Al mijn klasgenootjes en buurtvriendjes zeiden tegen me dat er maar 3 kwartier met die gameboy gespeeld mocht worden, anders zou het uit elkaar klappen. Zo'n drogreden stond nota bene ook in de handleiding.
En dat in elk hard rock nummer wel een verborgen doodwens boodschap achterstevoren was gedraaid. Wel grappig, want nu lees ik dat als je "another one bites the dust" achterstevoren zou gaan draaien, je er een it's fun to smoke marijuana' te horen kunt krijgen in het refrein. Dat moet je dan maar eens uitproberen.'

eigen bijdrage:

lang gedacht dat die Garfield en Jon met elkaar konden praten...
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  maandag 10 november 2008 @ 02:49:31 #263
209810 Scherpkoekje
Scherp en koekig
pi_63094130
Ik vroeg me vroeger in winkels altijd af waarom de winkeliers geld teruggeven

En ik kwam er pas tijdens een reis naar Duitsland achter dat ze in andere landen ook vogels hebben
```/l
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Lieve kleine kitten &lt;3
 じしl_, )ノ
pi_63095087
quote:
Op maandag 10 november 2008 02:49 schreef Scherpkoekje het volgende:

En ik kwam er pas tijdens een reis naar Duitsland achter dat ze in andere landen ook vogels hebben
...
pi_63098292
  maandag 10 november 2008 @ 14:19:42 #266
216584 Trevland
Bad Spellers ofthe World Untie
pi_63101538
quote:
Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent.
Toen ik net een beetje duits kon vertaalde ik 'Ausfahrt' naar uitvaart
en noemde ik als er een paar hadden gebost 'geboemst'
pi_63101652
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:39 schreef Noortje. het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het waaide doordat de bomen heen en weer bewogen.
hhuhu
Zo niet.. dan toch!
  maandag 10 november 2008 @ 16:43:02 #268
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_63105621
dat AN op die blauwe plastic tassen voor AH stond, en dat dat de afkorting is van Albert Hein
pi_63126861
ik kreeg op de basisschool altijd een 'cream cracker' mee, om op te eten in de kring. ik heb dan ook jaren met de illusie gelopen dat die dingen 'kring crackers' heetten.

zo kwam ik er ook na jaren pas achter dat een boterham eruit ziet als een boterham omdat het rechthoekige deel ervan in het bakblik heeft gezeten en die bol erbovenop erbovenuit gerezen is.

en laatst op mn werk kwam ik er halverwege een gesprek (ik werk in een callcenter) achter dat dhr schotanus, dhr schoo-tanus heet en NIET dhr schot-anus. oops!
pi_63127647
quote:
Op maandag 10 november 2008 16:43 schreef bodylotion het volgende:
dat AN op die blauwe plastic tassen voor AH stond, en dat dat de afkorting is van Albert Hein
Ik las altijd ON, en ik wist dat het bij Albert Heijn hoorde maar ik vond het een vreemd logo.
pi_63162035
Dat het het krat is en niet de krat, ik vind het nog steeds niet klinken maargoed.

Verder heb ik Duitsers jarenlang een oversekst volkje gevonden omdat ze echt letterlijk alles geil vinden
Patat Friet
  woensdag 12 november 2008 @ 19:29:43 #272
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_63167548
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:15 schreef ganzenherder het volgende:
Dat het het krat is en niet de krat, ik vind het nog steeds niet klinken maargoed.
quote:
het, de; o en v(m) -ten kist van open latwerk of plastic: een ~je bier
Volgens de Van Dale kan het allebei.
pi_63170923
Vroeger ging ik heel vaak eventjes een eindje fietsen door het platteland waar ik dan altijd vaak rosenbottelstruiken ( http://www.werkgroepamerikaansesijzen.com/images/rozenbottel.jpg ) tegenkwam. Ik dacht echter dat dat cherrytomaatstruiken waren Ik ging dan ook van die dingen eten, vond ze toch raar smaken, anders dan die tomaten uit de supermarkt...
  woensdag 12 november 2008 @ 21:08:02 #274
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_63171313
Je kunt ze wel eten, dacht ik. Er is ook rozenbotteljam.
[KNE]-Mod
pi_63172905
Ja inderdaad ze zijn wel eetbaar, maar smaken toch raar als je tomaatsmaak verwacht te proeven

Zijn het niet die pitjes van de rozenbottel, die zo ontzettend jeuken, als je ze over je huid wrijft?
pi_63174651
Ik heb vroeger altijd gedacht, dat maar 1 persoon in de wereld de hik kon hebben, en dat als je hik over was, dat iemand anders in de wereld weer de hik had, en dat het dan zo de wereld rondging

Ook dacht ik altijd dat als er een baby werd geboren, dat die baby daadwerkelijk met een boormachine werd geboord
  woensdag 12 november 2008 @ 23:22:25 #277
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_63177387
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:25 schreef Oldboy het volgende:
Ook dacht ik altijd dat als er een baby werd geboren, dat die baby daadwerkelijk met een boormachine werd geboord
Schaam je niet. Dat dacht ik ook
pi_63178458
hahahahhhaha
pi_63178543
quote:
Op woensdag 12 november 2008 22:25 schreef Oldboy het volgende:
Hehe, ja. En dat ze dan afhankelijk van het gewenste geslacht de onderkant wat meer of minder met de boormachine verbouwden.
pi_63178619
Ik snapte nooit wat er zo grappig was aan Dolf
4 8 15 16 23 42
pi_63183628
quote:
Op donderdag 13 november 2008 00:05 schreef Han-Pekel het volgende:
Ik snapte nooit wat er zo grappig was aan Dolf
[ afbeelding ]
Zijn/waren er dan mensen die hem grappig vonden? Ik vond hem als klein kind altijd nogal eng...
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  donderdag 13 november 2008 @ 12:08:54 #282
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_63186699
Dat het nótulen zijn en niet wat iedereen zegt notúlen.
pi_63190019
quote:
Op donderdag 13 november 2008 10:17 schreef Gitarist het volgende:

[..]

Zijn/waren er dan mensen die hem grappig vonden? Ik vond hem als klein kind altijd nogal eng...
daarom snapte ik het ook nooit
4 8 15 16 23 42
pi_63190435
Toen we voor het eerst teletekst kregen (ik was een jaar of 8) dacht ik dat het een soort magische tv-keuze-iets was. Ik was dan ook heel erg teleurgesteld toen ik om 'iets met paarden' vroeg alleen een stel getallen (race uitslagen neem ik aan) kreeg te zien

En ik vond computers ook al magisch. Ik dacht dat je een computer àlles kon vragen en ik had me voorgenomen dat als ik ooit iets aan een computer kon vragen ik dan (jaja, de Grote Vragen des Levens) zou vragen hoeveel grassprietjes er op aarde waren. Daar zou die Allesweter het nog moeilijk mee krijgen, dacht ik.
  donderdag 13 november 2008 @ 14:27:44 #285
125915 Dribbel_
pi_63190489
Dat die toren in Blijdorp die je ziet als je er langs rijd met de trein zo hoort en niet nog steeds afgebouwd moet worden
pi_63190737
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat die toren in Blijdorp die je ziet als je er langs rijd met de trein zo hoort en niet nog steeds afgebouwd moet worden
Die is nu bijna af, dat wordt het nieuwe giraffenverblijf (als we het over dezelfde hebben).
  donderdag 13 november 2008 @ 14:47:36 #287
125915 Dribbel_
pi_63191121

Die ja, maar binnenin zit een dak al die je nét kan zien, ik dacht dat ie verder in de hoogte af werd gebouwd
  maandag 15 december 2008 @ 12:22:45 #288
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_64027978
Dat sinaasappel staat voor China's appel
Dat Lingo staat voor linguistisch bingo
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  dinsdag 16 december 2008 @ 04:20:00 #289
169413 Vyoo
musicjunk <3
pi_64048690
quote:
Op woensdag 24 september 2008 18:18 schreef BreathMe het volgende:

[..]

Hoe dom ben je dan?

Ik wist eerst niet dat je met de muis over de spoilers heen moest
ok niet gelijk jaren, maar ik kom er nu pas achter dat die frigging spoilers bij mij niet werken in chrome, en ik gebruik het al sinds de release

Oh en waarom er zowel Teenage Mutant Hero Turtles Als Teenage Mutant Ninja Turtles zijn gawd ik herinner me daar nog ruzies over in groep 2-3 ofzo
"And people think I'm bad, they say 'Oh he's so evil!' Because I go on blind dates with actual blind people!"
  dinsdag 16 december 2008 @ 05:36:57 #290
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_64048820
quote:
Op vrijdag 7 november 2008 01:35 schreef NanKing het volgende:

[..]

Een beter voorbeeld is; "Mijn vriend (jantje jansen -red-) vond het niet zo leuk.".

De redactie vertelt de naam van jantje omdat de geinterviewde alleen "mijn vriend" zegt en we nu niet weten over wie 't gaat.

Ik weet niet hoe ik 't beter uit moet leggen
En in de Power Unlimited staat dan:

"Mijn vriend (Jantje Jansen -Ed-) vond het niet zo leuk."

Omdat de eindredacteur Ed heet.
Asjemenou
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 11:35:56 #291
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64052995
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:22 schreef Marble het volgende:
Oh ?
pi_64053371
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 04:20 schreef Vyoo het volgende:

[..]

Oh en waarom er zowel Teenage Mutant Hero Turtles Als Teenage Mutant Ninja Turtles zijn gawd ik herinner me daar nog ruzies over in groep 2-3 ofzo
Waarom was dat dan?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 16 december 2008 @ 12:13:34 #293
39237 crew  H_T
2733
pi_64053896
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 11:50 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Waarom was dat dan?
Ninja werd te agressief bevonden voor de UK, Hero mocht wel. Daarom gebruikt Michaelangelo ook bijna nooit zijn nunchaku, als hij dat had gedaan had de serie gelijk een veel hogere rating moeten krijgen.
Ik ben de kleur MAGENTA
  † In Memoriam † dinsdag 16 december 2008 @ 15:20:36 #294
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64058567
Nuncha-watte ?
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:23:09 #295
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_64058649
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:20 schreef 2cv het volgende:
Nuncha-watte ?
Van die karatestokjes met een ketting er tussen. Bruce Lee was er ook wel eens mee aan het spelen.
  dinsdag 16 december 2008 @ 15:38:03 #296
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_64059161
"En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding"

Haha, dat had een klasgenoot ooit es. Te grappig om dit terug te lezen
pi_64063716
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef Vono het volgende:
"En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding"

Haha, dat had een klasgenoot ooit es. Te grappig om dit terug te lezen
ja.. die zit in het rijtje van de banaanvraag en de umgebung....
pi_64064559
quote:
Op dinsdag 16 december 2008 05:36 schreef Tichelaar het volgende:

[..]

En in de Power Unlimited staat dan:

"Mijn vriend (Jantje Jansen -Ed-) vond het niet zo leuk."

Omdat de eindredacteur Ed heet.
Of omdat ze het Engelse woord voor redactie gebruiken, en dat afkorten
  FOK!fotograaf dinsdag 16 december 2008 @ 18:22:30 #299
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_64064561
dat die E op voedselverpakkingen Estimated betekend
www.theinvision.nl
pi_64065106
quote:
Op maandag 15 december 2008 12:22 schreef Marble het volgende:
dat wist ik ook niet
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_64066416
Dat God niet bestaat.
Heb jij gezegd dat ik een lul ben?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')