Dan mag je van mij echt gewoon ergens gaan liggen en het hoekje om gaan.quote:Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent;
Maar die begonnen toch zeker wel groen?quote:Op dinsdag 23 september 2008 16:30 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Aan onze paprikaplant groeiden alleen rode
you are kidding right?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
Dat hoorde ik vroeger ook ja. Het klinkt wel leuker.quote:Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef SilkTie het volgende:
In "What a wonderful world" dacht ik altijd dat Louis Armstrong zong:
"The green blessed day, the dogs say goodnight".
Totdat ik laatst de songtekst las en zag staan:
"The green blessed day, the dark sacred night."
Kijk, dat is toch een stuk logischer.
Wat voor een mongool was dat dan?quote:Op woensdag 24 september 2008 13:17 schreef Larry-Laffer het volgende:
Iemand die ik ken geloofde tot ver nadat ze volwassen was dat de Milka-koeien echt paars waren.
quote:Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...
(En ze was niet eens blond)
Hoe dom ben je dan?quote:Op woensdag 24 september 2008 17:08 schreef SummerBreeze het volgende:
Ik zat ongeveer een jaartje geleden bij een vriend en zijn scharreltje in de auto terwijl het regende. Dat meisje (toen net 28) vroeg zich bij het vierde viaduct af waarom het af en toe een paar seconden niet regent. Pas na uitleg (omdat we toch in de file stonden onder het vijfde viaduct) begreep ze dat het helemaal niet droog hoefde te zijn om niet nat te worden...
(En ze was niet eens blond)
Jaquote:Op woensdag 24 september 2008 11:28 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Maar die begonnen toch zeker wel groen?
Nee, precies, je hebt rode en gele en oranje en dat zijn allemaal verschillende soorten.quote:Op woensdag 24 september 2008 18:51 schreef alledagenheeldruk het volgende:
[..]
Ja
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het nog steeds een vaag verhaal vind. Want in het verhaaltje (niet de Wikipedia) vond ik het net lijken of een paprikaplant alle kleuren paprika's kan krijgen. Dus dat je zowel rode, gele, als groene tegelijktijd aan dezelfde plant kunt hebben. Die groene is logisch ja
maar die vind ik niet tellen omdat die officiëel nog niet rijp is (en omdat ik de groene vies vind).
Maar even voor de duidelijkheid: je kunt dus níet zowel een rode als een gele paprika aan je plant hebben. Toch?
/dom hier
Bij de AH hier zijn de rode ook duurderquote:Op woensdag 24 september 2008 20:17 schreef Tegan het volgende:
Toch is het dan onlogisch dat ze groene paprika's verkopen als gelijke aan de rode/oranje/gele paprika. Want het is gewoon een onrijpe, die je dan eigenlijk nog thuis eerst zou moeten laten rijpen voor hem te eten...
Het was een vrouw, dat zegt genoeg lijkt me.quote:Op woensdag 24 september 2008 17:11 schreef SarahD. het volgende:
[..]
Wat voor een mongool was dat dan?
Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toequote:Op woensdag 24 september 2008 17:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ben er laatst achter gekomen dat baco voor bacardi cola staat.
heten die dingen zo? had ik ook nooit gewetenquote:Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toe
- "Heb je een bahco voor me?"
* "Nee, sorry, de bar is al gesloten."
- "Uhm, ik bedoel zo'n passchroefsleutel"
Toen voelde ik me een beetje dom.
Jokken is niet toegestaanquote:Op donderdag 25 september 2008 10:14 schreef Larry-Laffer het volgende:
[..]
Het was een vrouw, dat zegt genoeg lijkt me.
Zo heet de buurman van mn tante Wok. Duurde ook even voordat ik doorhad dat die niet echt Wok heetquote:Op donderdag 25 september 2008 12:29 schreef wolferl het volgende:
Vroeger mocht ik een keer mee met een klasgenootje naar diens oma.
Hij noemde zijn oma, Oma Bloemkool.
Zijn andere oma noemde hij, Oma Nasi.
Ik begreep het lange tijd niet, maar het zit dus zo.
Zijn vader is Indonesisch, de oma van die kant noemde ze Oma Nasi.
Zijn moeder is Nederlands, de oma van die kant noemde ze Oma Bloemkool.
En ik kon dat nooit begrijpen![]()
Nog 1.
Ik vroeg aan me moeder, als melk van zwart witte koeien komt, dan moet chocolademelk van bruine koeien komen.
Verstelbare moersleutel kan ook nog, of engelse sleutelquote:Op donderdag 25 september 2008 15:27 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
heten die dingen zo? had ik ook nooit geweten
't Zou ook niet de naam zijn die ik direct zou gebruiken, maar dat was de naam die opkwam toen ik Bahco op wikipedia invoerde.... Bahco zelf is nl. een merk, maar zoals wel vaker gebeurd, worden namen van nieuwe spullen nog wel eens gegeven aan de eerste (of grootste) producent van zo'n ding. Bv. Luxaflex, Maggie, etc..quote:Op donderdag 25 september 2008 15:27 schreef GrupoBalanca het volgende:
[..]
heten die dingen zo? had ik ook nooit geweten
Melba toastquote:Op maandag 29 september 2008 23:19 schreef Rocho het volgende:
[..]
't Zou ook niet de naam zijn die ik direct zou gebruiken, maar dat was de naam die opkwam toen ik Bahco op wikipedia invoerde.... Bahco zelf is nl. een merk, maar zoals wel vaker gebeurd, worden namen van nieuwe spullen nog wel eens gegeven aan de eerste (of grootste) producent van zo'n ding. Bv. Luxaflex, Maggie, etc..
Godver!quote:Op maandag 29 september 2008 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
Marina, marina, marina..
marina marina de mix
marinademix![]()
Ja ik zeg elke keer als ik een toastje neem: "hee ik heb trek in een Melba Toast'quote:
Chocomel, veel mensen bedoelen dan Chocolademelk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 22:47 schreef Daverz het volgende:
[..]
Ja ik zeg elke keer als ik een toastje neem: "hee ik heb trek in een Melba Toast'![]()
Meer namen zoals genoemd en bijvoorbeeld ook: asperine, en grappig om te horen dat ook TomTom een beetje die status krijgt. 'Heb jij TomTom' is vaker bedoeld als 'heb je navigatie' dan dat mensen daadwerkelijk informeren of ze een navigatiesysteem van het merk Tom Tom hebben. Maar dit is offtopic dus tevens tvp
Vond, en vindquote:Op vrijdag 26 september 2008 14:21 schreef _Arual_ het volgende:
[ afbeelding ]
Hierboven zie je tamme kastanjes.
[ afbeelding ]
En dit hierboven is een wilde kastanje.
Ik heb ze tot voor kort altijd verward. Ik vond de bovenste altijd een ruiger uiterlijk hebben, met die bos warrige stekels, dus dat moest dan wel de 'wilde' kastanje zijn.
Wat dan? Het is natuurlijk figuurlijk, maar daar komt het wel van toch?quote:Op maandag 29 september 2008 18:52 schreef QTPi het volgende:
Ik bedacht me pas dat de uitdrukking 'vlak jezelf niet uit' heeft te maken met een vlakgom aka een gummetje....
Dat zegt 'ie toch.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:47 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Wat dan? Het is natuurlijk figuurlijk, maar daar komt het wel van toch?
quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:13 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom net door zo een Coca-Cola Zero reclame erachter wat dat 007 logo van James Bond nou inhoudt.
Begreep nooit wat dat rare aanhangsel rechts van de 7 in 007 moest voorstellen, maar zie nu pas dat zo de 7 en dat aanhangsel een pistool zijn...
Zoiets dus:
............_ ___.....
......0 0 7-'..........
..........................
zo zing ik 'm ook altijd mee, the dogs say goodnightquote:Op woensdag 24 september 2008 14:39 schreef SilkTie het volgende:
In "What a wonderful world" dacht ik altijd dat Louis Armstrong zong:
"The green blessed day, the dogs say goodnight".
Totdat ik laatst de songtekst las en zag staan:
"The green blessed day, the dark sacred night."
Kijk, dat is toch een stuk logischer.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Alfabetquote:Het woord alfabet is ontleend aan alpha (α) en beta (β), de eerste twee letters van het Griekse alfabet.
Iemand URL of Youtube linkje naar die reklame?quote:Op maandag 29 september 2008 19:00 schreef PiRANiA het volgende:
Marina, marina, marina..
marina marina de mix
marinademix![]()
oja verkeerd geinterpreteert.quote:Op dinsdag 30 september 2008 20:55 schreef Tegan het volgende:
[..]
Dat is juist geen merk maar een soort toast...
Ja daar komt het van...alleen wie gebruikt tegenwoordig het woord vlakgom nog, meestal zeg je toch gummetje...quote:Op woensdag 1 oktober 2008 02:47 schreef JanusAnus het volgende:
[..]
Wat dan? Het is natuurlijk figuurlijk, maar daar komt het wel van toch?
Soms ook het omgekeerdequote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:06 schreef wolferl het volgende:
[..]
Chocomel, veel mensen bedoelen dan Chocolademelk.
quote:
Pakje in de magnetron? Dat kan heul niet.quote:Op zondag 5 oktober 2008 19:34 schreef yorP het volgende:
[..]
Soms ook het omgekeerde![]()
Warme chocolademelk = pakje chocomel in magnetron
Het kan natuurlijk wel, maar ik zou het niet doen..quote:Op maandag 6 oktober 2008 12:32 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Pakje in de magnetron? Dat kan heul niet.
Heb ik nooit last van: zelfbediening.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:28 schreef Dworkin het volgende:
Dat je bij een tankstation niet zomaar kunt tanken, maar dat de pomp eerst moet worden vrijgegeven door het meisje achter de kassa.
Een pomp wordt vrijgegeven zodra er betaald is door de vorige tanker.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:28 schreef Dworkin het volgende:
Dat je bij een tankstation niet zomaar kunt tanken, maar dat de pomp eerst moet worden vrijgegeven door het meisje achter de kassa.
Veel mensen snappen die nog steeds niet, proberen met een sigaret in de hand te tanken en dan maar klagen dat het ding kapot is, want er komt geen benzine uit...![]()
ik heb ook op een tankstation gewerkt en daar hoefde je alleen bij het openen de pomp vrij te geven.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:28 schreef Dworkin het volgende:
Veel mensen snappen die nog steeds niet, proberen met een sigaret in de hand te tanken en dan maar klagen dat het ding kapot is, want er komt geen benzine uit...![]()
Hoe voorkwam je daar dan dat iemand bijvoorbeeld met een brandende sigaret ging tanken, of in een emmer (heeft een collega mee gemaakt)quote:Op maandag 6 oktober 2008 16:21 schreef bodylotion het volgende:
[..]
ik heb ook op een tankstation gewerkt en daar hoefde je alleen bij het openen de pomp vrij te geven.
Toen ik daar 1,5 jaar geleden werkte was de maatschappij nog niet zo vertyft als nuquote:Op maandag 6 oktober 2008 17:58 schreef Dworkin het volgende:
[..]
Hoe voorkwam je daar dan dat iemand bijvoorbeeld met een brandende sigaret ging tanken, of in een emmer (heeft een collega mee gemaakt)
quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:28 schreef Trafasi het volgende:
ik dacht vroeger dat als je je arm oid brak, dat dan deze doormidden gebroken was... in 2 stukken, zoals glas breekt...
Haha, dat dacht ik ook altijd...quote:Op maandag 6 oktober 2008 19:28 schreef Trafasi het volgende:
ik dacht vroeger dat als je je arm oid brak, dat dan deze doormidden gebroken was... in 2 stukken, zoals glas breekt...
quote:
Dat had ik ook, snapte niet wat daar nu zo zielig (ontroerend als in tranentrekkend) aan was. Later snapte ik pas dat was als in niet roerend (verplaatsbaar) was. Het kan zich niet verroeren.quote:Op maandag 13 oktober 2008 01:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik vond het vroeger altijd raar als zet bij huizen hadden over dat ze ontroerend goed waren
R u kiddin me?quote:Op maandag 13 oktober 2008 00:40 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb een tijd lang niet het hoofd van Beatrix gezien op de guldens, maar een stel bergen. Toen kon ik nog niet zo lang lezen en de manier waarop je de gulden moest houden om die tekst te kunnen lezen vond ik erg onlogisch
Het is dan ook onroerend goed en niet ontroerend goedquote:Op maandag 13 oktober 2008 13:14 schreef Thijz het volgende:
[..]
Dat had ik ook, snapte niet wat daar nu zo zielig (ontroerend als in tranentrekkend) aan was. Later snapte ik pas dat was als in niet roerend (verplaatsbaar) was. Het kan zich niet verroeren.
En op de andere kant stond geen munt maar een of ander logoquote:Op maandag 13 oktober 2008 15:00 schreef maok het volgende:
Ik dacht vroeger juist dat het een struik was.Ik snapte dan ook een keer niet hoe je 'kop of munt' moest doen met zo'n munt aangezien er geen kop kant op zat.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:23 schreef Miesjel het volgende:
Dat een houdgreep niets te maken heeft met hout.
quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Het is dan ook onroerend goed en niet ontroerend goedWeer 1 erbij voor dit topic
OMG, dat vond ik tot nu toe zo'n vage naam...quote:Op maandag 13 oktober 2008 22:19 schreef Nepthys het volgende:
Ik legde pas later de link tussen de term nutsbedrijf en het hebben van openbaar nut in plaats van chocoladerepen met nootjes.
hehe nooit gehoord van de A6 zeker? Die weg waar altijd file staat enzo....quote:Op maandag 13 oktober 2008 16:21 schreef Merel1808 het volgende:
Ik kwam er afgelopen week achter dat er meerdere wegen zijn die naar Flevoland gaan, ik dacht altijd dat je alleen bij Harderwijk over kon steken
Of Ducktape. (Ducttape)quote:Op woensdag 1 oktober 2008 00:06 schreef wolferl het volgende:
[..]
Chocomel, veel mensen bedoelen dan Chocolademelk.
Wauw. Ik zie het nu pasquote:Op maandag 13 oktober 2008 22:25 schreef Tegan het volgende:
[..]
OMG, dat vond ik tot nu toe zo'n vage naam...
ligt er volledig aan.. Bij de BP waar ik heb gewerkt moest je aan het begin van de ochtendshift de pompen vrijgeven. Als er 2 keer een bedrag getankt is zonder te betalen, kon je niet een 3e keer tanken.quote:Op maandag 6 oktober 2008 14:28 schreef Dworkin het volgende:
En dat terwijl veel mensen (althans in mijn omgeving) eigenlijk geen ducttape willen gebruiken, maar "gaffa".quote:
Ik weet echt niet waar alle snelwegen liggen, de A6 kan voor mijn part net zo goed tussen Eindhoven en Maastricht liggen als tussen Groningen en Leeuwardenquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 01:28 schreef Daverz het volgende:
[..]
hehe nooit gehoord van de A6 zeker? Die weg waar altijd file staat enzo....
en iedereen maar denken dat je een turk bent.quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:22 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb werkelijk 23 jaar gedacht dat het pregestorie was in plaats van prehistorie....
Ik vond het altijd al zo'n stom woord...
Nu ik weet dat het pre-historie is vind ik het ineens een stuk logischer
Ik weet nog steeds niet wat een hypotheek isquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 22:30 schreef Double-U het volgende:
Een tweede hypotheek nemen heb ik nooit begrepen. Dan moet je toch juist 2x zoveel betalen?
... hmmm, verkeerde topic, want eigenlijk snap ik dat nog steeds niet
Bij een hypotheek leen je een smak geld om een huis te kopen. Dit geld betaal je terug over een langere periode. Omdat de bank zekerheid wil hebben dat ze geld terug krijgen als er wat mis gaat is het huis feitelijk van de bank tot de hypotheek is afbetaald.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:42 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat een hypotheek is![]()
Iemand die mij het in kleinemensentaal kan uitleggen?
Hypotheek is simpelweg een lening waarbij je huis als garantie staat voor je terugbetalen. Kan je je maandelijkse terugbetaling niet betalen (een x aantal maanden achter elkaar) dan neemt de bank je huis in beslag.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 11:42 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat een hypotheek is![]()
Iemand die mij het in kleinemensentaal kan uitleggen?
Aaah thnx. Kan ik eindelijk meepratenquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Hypotheek is simpelweg een lening waarbij je huis als garantie staat voor je terugbetalen. Kan je je maandelijkse terugbetaling niet betalen (een x aantal maanden achter elkaar) dan neemt de bank je huis in beslag.
Een hypotheek is een vorm waarin je van je bank een verhuurder kunt maken. Een hele losse verhuurder die je toelaat en zelfs geld leent om je huis helemaal te kunnen verbouwen ofzo
Je moet ook 2 dingen los zien, de hypotheek is eigenlijk het onderpand. Wat men in de volksmond bedoeld is: hypothecaire leningquote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:37 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Aaah thnx. Kan ik eindelijk meepraten
En dan om het nog (on)duidelijker te maken: de huizenkoper neemt helemaal geen hypotheek, maar die geeft hypotheek. Hypotheek is namelijk het recht om als eerste aanspraak te maken op de waarde van de woning bij verkoop. Als huizenbezitter geef je dat recht weg aan de bank (bij gedwongen verkoop kan jij niet over de opbrengst beschikken, maar gaat het geld direct naar de bank).quote:Op woensdag 15 oktober 2008 12:00 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bij een hypotheek leen je een smak geld om een huis te kopen. Dit geld betaal je terug over een langere periode. Omdat de bank zekerheid wil hebben dat ze geld terug krijgen als er wat mis gaat is het huis feitelijk van de bank tot de hypotheek is afbetaald.
Echt waarquote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:52 schreef VjenneKloetn het volgende:
Dat ze in een liedje van Liquido - Narcotic op het laatst geen Michel Kaine zingen maar my cocaine
And I called your name
My cocain
Werd altijd door het stukje 'and i called your name' van de wijs gebracht. Maar van de week drong het door dat het toch my cocaine moest zijn. Past ook beter bij de track naam
Haha okeej het zij je vergeven... tenslotte postte ik hier zelf nog dat ik pas laat erachter kwam dat het geen toeval was dat er 11 spelers in een ELFtal zaten... en dat dat dus geen synoniem is voor groep/team.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 10:04 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik weet echt niet waar alle snelwegen liggen, de A6 kan voor mijn part net zo goed tussen Eindhoven en Maastricht liggen als tussen Groningen en Leeuwarden![]()
of, my girl camequote:Op dinsdag 14 oktober 2008 21:52 schreef VjenneKloetn het volgende:
Dat ze in een liedje van Liquido - Narcotic op het laatst geen Michel Kaine zingen maar my cocaine
And I called your name
My cocain
Werd altijd door het stukje 'and i called your name' van de wijs gebracht. Maar van de week drong het door dat het toch my cocaine moest zijn. Past ook beter bij de track naam
Een tweede hypotheek is, zoals het woord al zegt, een hypotheek die je afsluit NA de eerste hypotheek. Een hypothecaire lening is zoals al eerder gezegd is een lening bij een bank (of andere financiële instelling) waarbij de woning (alleen koopwoningen) als onderpand dienen. Zodra je de hypotheeklasten (rente en aflossing) niet meer kunt betalen zal de geldverstrekker haar recht tot beschikking uitoefenen en dus jouw woning verkopen om daarmee jouw schuld bij diezelfde bank in te lossen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:03 schreef Double-U het volgende:
Ja, alles leuk en wel, maar wat is dan die 2e hypotheek?![]()
... of zullen we er een topic over starten
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:24 schreef wolferl het volgende:
Marco Borsato die met zijn liedje 'Binnen', altijd 'binnen in mijn ziel,......'
Ik dacht dat hij 'ben een imbeciel' zong.
En als ik dat nummer op de radio hoorde, en hij zong dat zo, zei ik altijd: Ja dat ben je ook![]()
Bij de bank vroegen ze toen ik piepklein was of ik wilde tekenen, vroeg ik "Een handtekening?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:30 schreef Andromedia het volgende:
Dat je een handtekening toegewezen krijgt ipv er zelf een maakt. Ik dacht altijd dat ik er al een had. En toen ik nog veeeel jonger was, toen dacht ik dat een handtekening de omtrek van je hand was.
Toegewezenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:30 schreef Andromedia het volgende:
Dat je een handtekening toegewezen krijgt ipv er zelf een maakt. Ik dacht altijd dat ik er al een had. En toen ik nog veeeel jonger was, toen dacht ik dat een handtekening de omtrek van je hand was.
Dat dacht ik ook altijdquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:24 schreef wolferl het volgende:
En als ik dat nummer op de radio hoorde, en hij zong dat zo, zei ik altijd: Ja dat ben je ook![]()
En wie gaat je dat dan toewijzen??quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:30 schreef Andromedia het volgende:
Hij dácht dus dat je je handtekening toegewezen krijgt, maar hij snapt nu dat dat dus niet zo is. Ik moest ook eerst drie keer lezen, maar ik begrijp het nu welquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:28 schreef maok het volgende:
[..]
Toegewezen![]()
Ik heb hem toch echt zelf bedacht, weliswaar niet de omtrek van mijn hand maar wel een samenvoeging van mijn namen in een vloeiende lijn.
Had wel een betere toepasselijkere tekst geweest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:24 schreef wolferl het volgende:
Wat belachelijk. Ik ken een boel mensen die gewoon hun naam schrijven. Ik vraag me af of je ook andere dingen mag nemen als handtekeningen. Allerlei obscene tekeningen of zo. Hakenkruizen, piemels, etc.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wilde een bankmedewerkster een keer geen geld meegeven omdat ik dat zo deed, maar op mijn pasje stond het ook gewoon zo
Jij hebt het ook niet begrepen: hypotheek is het recht om op je huis (of andere onroerende zaak waarop het gevestigd is) verhaal te halen wanneer jij een vordering tot voldoening van een geldsom niet nakomt. De bank mag je huis verkopen (en niet in beslag nemen zoals iemand anders zei), en zich op de opbrengst verhalen, maar het meerdere krijg je uiteraard van de bank weer terug.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
En dan om het nog (on)duidelijker te maken: de huizenkoper neemt helemaal geen hypotheek, maar die geeft hypotheek. Hypotheek is namelijk het recht om als eerste aanspraak te maken op de waarde van de woning bij verkoop. Als huizenbezitter geef je dat recht weg aan de bank (bij gedwongen verkoop kan jij niet over de opbrengst beschikken, maar gaat het geld direct naar de bank).
OMG dat was mij nog niet eens opgevallen!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:13 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom net door zo een Coca-Cola Zero reclame erachter wat dat 007 logo van James Bond nou inhoudt.
Begreep nooit wat dat rare aanhangsel rechts van de 7 in 007 moest voorstellen, maar zie nu pas dat zo de 7 en dat aanhangsel een pistool zijn...
Zoiets dus:
............_ ___.....
......0 0 7-'..........
..........................
Mag ik soms ook even kort door de bocht zijn tussen het verstrekken van hypotheken door....?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jij hebt het ook niet begrepen: hypotheek is het recht om op je huis (of andere onroerende zaak waarop het gevestigd is) verhaal te halen wanneer jij een vordering tot voldoening van een geldsom niet nakomt. De bank mag je huis verkopen (en niet in beslag nemen zoals iemand anders zei), en zich op de opbrengst verhalen, maar het meerdere krijg je uiteraard van de bank weer terug.
Wanneer jij je huis verkoopt, blijft het hypotheekrecht op het huis zitten. Als jij je schuld bij de bank niet aflost, dan kan de nieuwe eigenaar van het huis zonder huis komen te zitten. In praktijk wil de bank wel meewerken het hypotheekrecht op het huis weer ongedaan te maken, maar dan wel als de verkoopprijs direct bij de bank komt.
Bij vestiging van een tweede hypotheekrecht op het huis mag eerst de bank van de eerste hypotheek zich op het huis verhalen, daarna de tweede bank pas.
Ik wou je bijna gelijk geven maar die dingen heten Wingdingsquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
OMG dat was mij nog niet eens opgevallen!
---
Wat ik me serieus net pas realiseer:
Dat het standaard Windows lettertype niet WINdings (Windows dingen zeg maar) heet, maar Windings (omwindingen). Je schrijft het hetzelfde, maar ik noemde het altijd WINdings dus...
zie post hierboven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
OMG dat was mij nog niet eens opgevallen!
---
Wat ik me serieus net pas realiseer:
Dat het standaard Windows lettertype niet WINdings (Windows dingen zeg maar) heet, maar Windings (omwindingen). Je schrijft het hetzelfde, maar ik noemde het altijd WINdings dus...
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:01 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Mag ik soms ook even kort door de bocht zijn tussen het verstrekken van hypotheken door....?
Iets zo langdragdigs typen op het werk in voor leken begrijpelijke taal is niet altijd even makkelijk!
Dat is ook helemaal niet zo. Ze doen maar alsof, maar echte muziek draaien ze niet. Is alleen maar top40-meuk!quote:Op zondag 19 oktober 2008 20:10 schreef CarlosVela het volgende:
dat tmf een muziekzender was , pffff
had ik ook, en dan ook zo van, "In Nederland heb je heul geen bergenquote:Op maandag 13 oktober 2008 14:28 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
R u kiddin me?
Dat heb ik ook heel lang gedacht![]()
Dacht echt serieus dat ik de enige was.
En ook niet hetzelfde als een monteurquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:28 schreef alledagenheeldruk het volgende:
Dat een makelaar niet een soort van plastisch chirurg is
Dat is soms wel zo, in ernstige vormen van een open ruggetje, dan puilt het stuk met hersenvlies wat om je ruggenmerg heen zit echt naar buiten. Maar het kan idd ook gewoon van binnen zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht dat een baby met een zogenaamd open ruggetje een grote open wond op zijn rug had, waardoor de ruggenwervel zichtbaar was.
Haha, dat dacht ik serieus ook altijd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:30 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
En ook niet hetzelfde als een monteur
Een handtekening werkt toch meer met de drukpunten die je op sommige punten in je naam harder indrukt zodat het persoonlijk wordt? Dat heb ik iig ooit eens gehoordquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Er was ooit lang geleden iemand op Ook dat Nog! die een echte 'handtekening' maakte (een tekening dus met daarin zijn naam), maar hij maakte wel steeds consequent dezelfde tekening. Geen problemen, tot één instantie zei: nee, dat mag niet. Maar verder had hij óveral dat als handtekening.
Je vraagt je af of er eisen aan handtekeningen bestaan![]()
Wacht, google even.
[even later]
Nee, ik kan geen voorwaarden of eisen vinden(moest wel -elektronisch doen, want aan een elektronische handtekening zitten wel eisen). En als ik al ergens een eis vind dan is het in het woordenboek:
hand·te·ke·ning de; v -en in vaste vorm, eigenhandig geschreven naam
Het moet een vaste vorm hebben, eigengeschreven zijn en je naam bevatten. Maar verder....
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:47 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mijn oude hond helemaal niet op een boerderij aan het spelen is
En dat mijn dwergkonijntjes niet rondhupsen op de kinderboerderij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:47 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mijn oude hond helemaal niet op een boerderij aan het spelen is
En dat mijn kippen niet in Friesland maar in (diep)Vriesland zijnquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En dat mijn dwergkonijntjes niet rondhupsen op de kinderboerderij.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:31 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
En dat mijn kippen niet in Friesland maar in (diep)Vriesland zijn
quote:Origineel
'k Zag twee beren broodje smeren,
O het was een wonder. 't Was een wonder, boven wonder, dat die beren smeren konden.
Hi hi hi, ha ha ha!
'k Stond erbij en ik keek er naar.
Ik dacht dat een kekenaar iemand was die cake baktequote:Mijn interpretatie als kind
'k Zag twee beren broodje smeren,
O het was een wonder. 't Was een wonder, boven wonder, dat die beren smeren konden.
Hi hi hi, ha ha ha!
'k Stond erbij en de kekenaar.
Ik dacht ook dat het 'zien otto' wasquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Bertus op zien otto en tinus op de benes an...
Dat verstond ik altidj bij Oerend hard van Normaal
Het moet
Bertus op zien norton, en tinus op de BSA zijn
Norton is dus ook een motormerkquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:44 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het 'zien otto' was![]()
Het tweede deel 'op de BSA' had ik overigens wel goed omdat ik BSA ken als motormerk
Ik dacht dat 'zien otto' een beetje dialect was voor 'zijn auto' maar dan begreep ik niet waarom hij er op zat en dat het nummer over motoren gingquote:
Wtf!quote:Op woensdag 24 september 2008 17:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ben er laatst achter gekomen dat baco voor bacardi cola staat.
Nog zo eentje!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:14 schreef FunkJump het volgende:
Ik krijg opeens een briljante ingeving!
Het woord alfabet, stamt dat niet af van de twee eerste letters van het grieks alfabet? alpha em beta?
Verrek ... nou je 't zegt! Zelfs de afwasborstel van Ikea heeft een randje (niet alle afwasborstels hebben er 1).quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:42 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom er net tijdens het afwassen achter dat dat scherpe randje, aan het uiteinde van de borstel, boven de borsteltjes, speciaal ervoor is gemaakt om aangekoekte dingen ergens vanaf te schrapen...
[ afbeelding ]
Ja, scheelt opeens een heleboel geschrob en nagelgekrabquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:38 schreef Double-U het volgende:
[..]
Verrek ... nou je 't zegt! Zelfs de afwasborstel van Ikea heeft een randje (niet alle afwasborstels hebben er 1).
* Double-U heeft ook eigenlijk een afwasmachine
Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #32quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:40 schreef outtayourleague het volgende:
Ik kwam er niet al te lang geleden achter dat nutsbedrijven (watervoorziening, elektriciteitsbedrijf, etc.) bedrijven zijn van openbaar NUT.
Had er nooit echt over nagedacht, maar ik vond het altijd zo'n raar woord...
En dit van hypotheek gever/nemer wist eigenlijk nog niet zo lang.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
En dan om het nog (on)duidelijker te maken: de huizenkoper neemt helemaal geen hypotheek, maar die geeft hypotheek. Hypotheek is namelijk het recht om als eerste aanspraak te maken op de waarde van de woning bij verkoop. Als huizenbezitter geef je dat recht weg aan de bank (bij gedwongen verkoop kan jij niet over de opbrengst beschikken, maar gaat het geld direct naar de bank).
what are the odds?quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:59 schreef maok het volgende:
[..]
Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #32
Je was het dus al die tijd ook niet in een lesboek tegengekomen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:22 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb werkelijk 23 jaar gedacht dat het pregestorie was in plaats van prehistorie....
Ik vond het altijd al zo'n stom woord...
Nu ik weet dat het pre-historie is vind ik het ineens een stuk logischer
Een Bahco is een merk van die sleutels en volgens mij net als "luxaflex" een soort soortnaam geworden voor het product.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toe
- "Heb je een bahco voor me?"
* "Nee, sorry, de bar is al gesloten."
- "Uhm, ik bedoel zo'n passchroefsleutel"
Toen voelde ik me een beetje dom.
Ik zie ze bij van die grote tankstations aan de snelweg toch anders niet steeds naar buiten turen, of doen ze dat heel sneaky? Is dat vrijgeven niet alleen bij kleine pompjes? Anders blijf je bezig..quote:
Weet je dat zeker? Volgens mij is dat meer een gebruik dan een voorwaarde.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Er was ooit lang geleden iemand op Ook dat Nog! die een echte 'handtekening' maakte (een tekening dus met daarin zijn naam), maar hij maakte wel steeds consequent dezelfde tekening. Geen problemen, tot één instantie zei: nee, dat mag niet. Maar verder had hij óveral dat als handtekening.
Je vraagt je af of er eisen aan handtekeningen bestaan![]()
Wacht, google even.
[even later]
Nee, ik kan geen voorwaarden of eisen vinden(moest wel -elektronisch doen, want aan een elektronische handtekening zitten wel eisen). En als ik al ergens een eis vind dan is het in het woordenboek:
hand·te·ke·ning de; v -en in vaste vorm, eigenhandig geschreven naam
Het moet een vaste vorm hebben, eigengeschreven zijn en je naam bevatten. Maar verder....
Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .quote:Op zondag 2 november 2008 16:49 schreef Noortje. het volgende:
Dat FTW 'for the win' betekent, en geen omdraaiing is van WTF.
Weer wat geleerd.quote:Op zondag 2 november 2008 16:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .
Hé dat dacht ik altijd! Tof.quote:Op zondag 2 november 2008 16:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .
Bij het gewicht wordt soms de letter ‘e’ gebruikt, de aanduiding voor het Engelse woord ‘estimate’ dat ongeveer of schatting betekent. De letter ‘e’ bij de inhoud geeft aan dat het om een gemiddelde hoeveelheid gaat. Daarbij mag de hoeveelheid ongeveer 10% afwijken van wat er staat vermeld. Gemiddeld moet het gewicht wel overeenkomen.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef Koenholio het volgende:
Ik weet nog steeds niet (na aaaal die jaren) wat die "e" achter een maat op een pak melk/vla/... betekent. Bijvoorbeeld: "1 Liter e".
Iemand een idee?
http://en.wikipedia.org/wiki/Estimated_signquote:Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef Koenholio het volgende:
Ik weet nog steeds niet (na aaaal die jaren) wat die "e" achter een maat op een pak melk/vla/... betekent. Bijvoorbeeld: "1 Liter e".
Iemand een idee?
Ik weet niet precies waar de e voor staat, maar ik weet wel dat het aangeeft dat er niet exact 1 liter in hoeft te zitten. Het mag bijv ook 999 ml of 1006 ml zijn. Misschien staat het voor estimate of zoquote:Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef Koenholio het volgende:
Iemand een idee?
quote:Op woensdag 5 november 2008 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar de e voor staat, maar ik weet wel dat het aangeeft dat er niet exact 1 liter in hoeft te zitten. Het mag bijv ook 999 ml of 1006 ml zijn. Misschien staat het voor estimate of zo
Ja, dus als je een biker ziet met "ftw" dan is het waarschijnlijk dus niet stiekum een gamende nerd.quote:
ik wist wel dat draaikolken op het zuidelijk halfrond de andere kant opdraait maar dit is nieuw voor mij. Dus de zon staat daar in het noorden?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:07 schreef maok het volgende:
Dat de zon op het zuidelijkhalfrond niet zoals bij ons met de klok mee (dus van links naar rechts als je richting zon kijkt) draait maar net de andere kant op.
Dat is toch niet waar? Ligt gewoon aan de grootte van de wastafel oid. *Kan me een televisieprogramma herinneren waar ze dat hebben getest, wie denkt even mee*quote:Op woensdag 5 november 2008 19:30 schreef Thijz het volgende:
[..]
ik wist wel dat draaikolken op het zuidelijk halfrond de andere kant opdraait maar dit is nieuw voor mij. Dus de zon staat daar in het noorden?
zo gauw iemand de slang er af haalt gaat t piepen- alles pompen staan met kleurcodes op je scherm , afhankelijk van welk systeem men gebruikt kun je een pomp 1 of 2 maal vrijgeven , dus stel dat persoon 1 nog niet betaald heeft dan kan persoon 2 wel tanken. een derde kan dan niet tanken als het druk zou zijn. op het 'toetsebord'van de kassa zie je ook 2 rijen in 2 kleuren staan- die zijn dus voor vrijgeven van de pomp eerste keer, of tweede keer.quote:Op zondag 2 november 2008 13:10 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ik zie ze bij van die grote tankstations aan de snelweg toch anders niet steeds naar buiten turen, of doen ze dat heel sneaky? Is dat vrijgeven niet alleen bij kleine pompjes? Anders blijf je bezig..
Zo rond de autoloze zondagen zal dat wel gebeurt zijn jaquote:Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nou we toch in de benzinepompbranche zitten:
Ik vraag me al een tijdje af of de voorraad van een station wel eens op is geraakt, zodat mensen niet meer konden tanken.
Dan ben je ook flink de lul. Sta je daar met je lege tank bij een tankstation ergens in het midden van de woestijn in Australie.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Nou we toch in de benzinepompbranche zitten:
Ik vraag me al een tijdje af of de voorraad van een station wel eens op is geraakt, zodat mensen niet meer konden tanken.
aha, dat wist ik dan weer niet, maar ik heb ook geen auto., dat scheelt.quote:Op donderdag 6 november 2008 19:42 schreef Krln het volgende:
[..]
zo gauw iemand de slang er af haalt gaat t piepen- alles pompen staan met kleurcodes op je scherm , afhankelijk van welk systeem men gebruikt kun je een pomp 1 of 2 maal vrijgeven , dus stel dat persoon 1 nog niet betaald heeft dan kan persoon 2 wel tanken. een derde kan dan niet tanken als het druk zou zijn. op het 'toetsebord'van de kassa zie je ook 2 rijen in 2 kleuren staan- die zijn dus voor vrijgeven van de pomp eerste keer, of tweede keer.
Nu je het zegt....quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:42 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom er net tijdens het afwassen achter dat dat scherpe randje, aan het uiteinde van de borstel, boven de borsteltjes, speciaal ervoor is gemaakt om aangekoekte dingen ergens vanaf te schrapen...
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 6 november 2008 20:55 schreef Oncyclopedist het volgende:
Dat het face-lift is, ipv feestlift
Ik dacht altijd aan zo'n versierde lift ofzo
vond het al nergens op slaan...
Echt nietquote:Op donderdag 6 november 2008 21:40 schreef bravo het volgende:
Dat bussen helemaal geen knopje hebben om de stoplichten op groen te laten springen....
Weet je dat zeker? Ik weet een paar stoplichten die op rood gaan zodra er een bus van de andere kant komt (of een tram). En volgens mij verbeeld ik me dat niet.quote:Op donderdag 6 november 2008 21:40 schreef bravo het volgende:
Dat bussen helemaal geen knopje hebben om de stoplichten op groen te laten springen....
Zodra de deuren open gedaan worden gaat het lampje uit?quote:Op donderdag 6 november 2008 21:45 schreef Tegan het volgende:
Ik vraag me nog steeds af hoe dat stopknopje/lichtje in de bus werkt. Als de bus dan stopt bij een halte, moet de chauffeur het lampje dan uitzetten? Of gebeurt dat automatisch?
Dat waarschijnlijk, ik zat een keer in de bus toen iemand (bekende van de chauffeur) er midden tussen twee haltes in werd uitgelaten. Ik had daarvoor al op de knop gedrukt. Opeens rijd de bus dus veel te hard om nog te stoppen voor mijn halte, was het rode lampje ook uit dus. Halte gemistquote:Op donderdag 6 november 2008 21:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Zodra de deuren open gedaan worden gaat het lampje uit?
In Amsterdam in ieder geval niet, daar moet regelmatig een passagier aan de chauffeur vertellen welke kant we op moetenquote:Op donderdag 6 november 2008 23:42 schreef frame-saw het volgende:
Hier doet ie het altijd prima. En ze hebben ook een beeldschermpje waarop staat waar ze naar toe gaan, iig welke haltes enzo. Ik weet alleen niet of ze ook de route zien.
quote:Op donderdag 6 november 2008 19:42 schreef Krln het volgende:
[..]
zo gauw iemand de slang er af haalt gaat t piepen- alles pompen staan met kleurcodes op je scherm , afhankelijk van welk systeem men gebruikt kun je een pomp 1 of 2 maal vrijgeven , dus stel dat persoon 1 nog niet betaald heeft dan kan persoon 2 wel tanken. een derde kan dan niet tanken als het druk zou zijn. op het 'toetsebord'van de kassa zie je ook 2 rijen in 2 kleuren staan- die zijn dus voor vrijgeven van de pomp eerste keer, of tweede keer.
quote:Op woensdag 5 november 2008 18:16 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Bij het gewicht wordt soms de letter ‘e’ gebruikt, de aanduiding voor het Engelse woord ‘estimate’ dat ongeveer of schatting betekent. De letter ‘e’ bij de inhoud geeft aan dat het om een gemiddelde hoeveelheid gaat. Daarbij mag de hoeveelheid ongeveer 10% afwijken van wat er staat vermeld. Gemiddeld moet het gewicht wel overeenkomen.
Bedankt allebeiquote:Op woensdag 5 november 2008 18:17 schreef Tegan het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Estimated_sign
Een beter voorbeeld is; "Mijn vriend (jantje jansen -red-) vond het niet zo leuk.".quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:28 schreef kalinho het volgende:
Ja, en dan?
"De bal werd door spits Klaas de Vries (red) keurig afgemaakt"
Wat betekent Redactie dan erin?
Bang bang, who is affraid of the slang?quote:Op donderdag 6 november 2008 17:40 schreef viagraap het volgende:
Niet echt jaaaren later, edoch. Hier in de randstad komen er vaak van die 'straattaal' woorden voorbij die in mijn leeftijdsgroep al gewoon ingeburgerd zijn als normaal. Zo heb je ook het woordje 'affoe', dat is de uitspraak, scrhijfwijze weet ik niet. De 'affoe' is zegmaar het laatste restje van (meestal) een blikje bier of energy.
Maar, ik dacht dus altijd dat iedereen 'afvoer' zei, maar dan snel. En met het Rotterdams/Westlands dialect hier is het niet gek om ervan uit te gaan dat men dat zegt.
Pasgeleden kwam ik er dus achter dat het toch echt 'affoe' is.
Ik vermijd het ook zo vaak mogelijk. Maar dat woordje hoor je zo vaak.quote:Op vrijdag 7 november 2008 16:05 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Bang bang, who is affraid of the slang?
Bang ban, ik ben niet bang voor die slang!
Straattaal
Dat lijkt niet echt op een appel hequote:
Klopt inderdaad, het systeem wat vroeger gebruikt werd heette toen VETAG, tegenwoordig VECOM lees ik netquote:Op donderdag 6 november 2008 21:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Weet je dat zeker? Ik weet een paar stoplichten die op rood gaan zodra er een bus van de andere kant komt (of een tram). En volgens mij verbeeld ik me dat niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
Mwah, kwark toch? Wat dan eigenlijk weer heel erg verse kaas isquote:Op zondag 9 november 2008 00:50 schreef BabyLovable het volgende:
Dat er in Cheescake echt kaas zit!!! kwam ik vandaag pas achter
Cheesecake en een kwarktaart zijn niet 't zelfde. In een cheesecake zit roomkaas zoals mon chou.quote:Op zondag 9 november 2008 04:12 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Mwah, kwark toch? Wat dan eigenlijk weer heel erg verse kaas is
quote:Op zondag 9 november 2008 02:20 schreef MichielPH het volgende:
Dat de britten de naam van deze vriend iets anders schrijven dan ik zo 1-2-3 gegokt had.
[ afbeelding ]Jij hebt net Have I Got News For You gekekenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Of niet?
quote:Op woensdag 5 november 2008 14:07 schreef maok het volgende:
Dat de zon op het zuidelijkhalfrond niet zoals bij ons met de klok mee (dus van links naar rechts als je richting zon kijkt) draait maar net de andere kant op.
Indeedquote:Op zondag 9 november 2008 08:04 schreef Tegan het volgende:
[..]
Jij hebt net Have I Got News For You gekeken. Of niet?
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zondag 9 november 2008 02:08 schreef 2cv het volgende:
- Dat als een fiets vol hebt hangen met boodschappen en kinderen en je die boodschappenen kinderen er af haalt, de fiets dan meteen z'n oude gewicht terug heeft. Hij blijft dus niet nog een poosje zwaar door de belading.
Jij bent echt net pas onder je steen vandaan, he?quote:Op zondag 9 november 2008 02:08 schreef 2cv het volgende:
- Dat vrouwen niet spontaan zwanger kunnen worden. Ik dacht namelijk eerst dat een vrouw ook zwanger kon worden zonder een man/sex te hebben alleen dat met een man/sex de kans gewoon veel groter werd.
- Dat onze poes haar babypoesjes niet maakte door met haar pootjes iets vorm te geven, maar dat ze in haar lichaam groeien.
- Dat je planten niet kan zien groeien.
- Dat als je de schildjes van een lieveheerstbeestje af sloopt het dan niet een vlieg is.
- Dat als een fiets vol hebt hangen met boodschappen en kinderen en je die boodschappenen kinderen er af haalt, de fiets dan meteen z'n oude gewicht terug heeft. Hij blijft dus niet nog een poosje zwaar door de belading.
ja nee, hij is daar allemaal pas sinds kort achterquote:Op zondag 9 november 2008 15:36 schreef Double-U het volgende:
[..]
Jij bent echt net pas onder je steen vandaan, he?
Jij snapt het.quote:Op zondag 9 november 2008 15:49 schreef Etcetera het volgende:
[..]
ja nee, hij is daar allemaal pas sinds kort achterlijkt me meer een opsomming van jeugd-ontdekkingen
Vroegah jongah..quote:Op dinsdag 14 oktober 2008 18:49 schreef Silentalarm het volgende:
Ik heb een hele lange tijd echt gedacht dat je van te lang tv kijken (computeren deed ik in die tijd nog niet) vierkante ogen kreeg. Was toch wel een opluchting. Want ik was al wel zover dat ik dacht, het is logisch dat de opa's van nu geen vierkante ogen hebben want die hadden vroeger nog geen tv. Maar als ik zo oud ben als opa, dan heb ik wel 100000 keer zoveel tv gekeken. Dus dan heb ik vast vierkante ogen.
...quote:Op maandag 10 november 2008 02:49 schreef Scherpkoekje het volgende:
En ik kwam er pas tijdens een reis naar Duitsland achter dat ze in andere landen ook vogels hebben
Toen ik net een beetje duits kon vertaalde ik 'Ausfahrt' naar uitvaartquote:Veel mensen kwamen er pas jaaaaaren later achter dat 'Ausfahrt' (in Duitsland) en 'Sortie' (in Frankrijk) géén plaatsnamen zijn, maar gewoon 'uitrit' betekent.
hhuhuquote:Op zondag 9 november 2008 18:39 schreef Noortje. het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het waaide doordat de bomen heen en weer bewogen.
Ik las altijd ON, en ik wist dat het bij Albert Heijn hoorde maar ik vond het een vreemd logo.quote:Op maandag 10 november 2008 16:43 schreef bodylotion het volgende:
dat AN op die blauwe plastic tassen voor AH stond, en dat dat de afkorting is van Albert Hein
quote:Op woensdag 12 november 2008 16:15 schreef ganzenherder het volgende:
Dat het het krat is en niet de krat, ik vind het nog steeds niet klinken maargoed.
Volgens de Van Dale kan het allebei.quote:het, de; o en v(m) -ten kist van open latwerk of plastic: een ~je bier
Schaam je niet. Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 12 november 2008 22:25 schreef Oldboy het volgende:
Ook dacht ik altijd dat als er een baby werd geboren, dat die baby daadwerkelijk met een boormachine werd geboord
Hehe, ja. En dat ze dan afhankelijk van het gewenste geslacht de onderkant wat meer of minder met de boormachine verbouwden.quote:Op woensdag 12 november 2008 22:25 schreef Oldboy het volgende:
Ook dacht ik altijd dat als er een baby werd geboren, dat die baby daadwerkelijk met een boormachine werd geboord
Zijn/waren er dan mensen die hem grappig vonden? Ik vond hem als klein kind altijd nogal eng...quote:Op donderdag 13 november 2008 00:05 schreef Han-Pekel het volgende:
Ik snapte nooit wat er zo grappig was aan Dolf
[ afbeelding ]
daarom snapte ik het ook nooitquote:Op donderdag 13 november 2008 10:17 schreef Gitarist het volgende:
[..]
Zijn/waren er dan mensen die hem grappig vonden? Ik vond hem als klein kind altijd nogal eng...
Die is nu bijna af, dat wordt het nieuwe giraffenverblijf (als we het over dezelfde hebben).quote:Op donderdag 13 november 2008 14:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat die toren in Blijdorp die je ziet als je er langs rijd met de trein zo hoort en niet nog steeds afgebouwd moet worden![]()
ok niet gelijk jaren, maar ik kom er nu pas achter dat die frigging spoilers bij mij niet werken in chrome, en ik gebruik het al sinds de releasequote:Op woensdag 24 september 2008 18:18 schreef BreathMe het volgende:
[..]
Hoe dom ben je dan?
Ik wist eerst niet dat je met de muis over de spoilers heen moest
En in de Power Unlimited staat dan:quote:Op vrijdag 7 november 2008 01:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Een beter voorbeeld is; "Mijn vriend (jantje jansen -red-) vond het niet zo leuk.".
De redactie vertelt de naam van jantje omdat de geinterviewde alleen "mijn vriend" zegt en we nu niet weten over wie 't gaat.
Ik weet niet hoe ik 't beter uit moet leggen
Oh ?quote:Op maandag 15 december 2008 12:22 schreef Marble het volgende:
Dat sinaasappel staat voor China's appel
Dat Lingo staat voor linguistisch bingo
Waarom was dat dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 04:20 schreef Vyoo het volgende:
[..]
Oh en waarom er zowel Teenage Mutant Hero Turtles Als Teenage Mutant Ninja Turtles zijngawd ik herinner me daar nog ruzies over in groep 2-3 ofzo
Ninja werd te agressief bevonden voor de UK, Hero mocht wel. Daarom gebruikt Michaelangelo ook bijna nooit zijn nunchaku, als hij dat had gedaan had de serie gelijk een veel hogere rating moeten krijgen.quote:
Van die karatestokjes met een ketting er tussen. Bruce Lee was er ook wel eens mee aan het spelen.quote:
ja.. die zit in het rijtje van de banaanvraag en de umgebung....quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:38 schreef Vono het volgende:
"En natuurlijk zijn er dan ook nog woorden die je altijd verkeerd gelezen hebt, zoals bommelding"
Haha, dat had een klasgenoot ooit es. Te grappig om dit terug te lezen
Of omdat ze het Engelse woord voor redactie gebruiken, en dat afkortenquote:Op dinsdag 16 december 2008 05:36 schreef Tichelaar het volgende:
[..]
En in de Power Unlimited staat dan:
"Mijn vriend (Jantje Jansen -Ed-) vond het niet zo leuk."
Omdat de eindredacteur Ed heet.
dat wist ik ook nietquote:Op maandag 15 december 2008 12:22 schreef Marble het volgende:
Dat sinaasappel staat voor China's appel
Dat Lingo staat voor linguistisch bingo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |