Dat is soms wel zo, in ernstige vormen van een open ruggetje, dan puilt het stuk met hersenvlies wat om je ruggenmerg heen zit echt naar buiten. Maar het kan idd ook gewoon van binnen zijnquote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:46 schreef _Arual_ het volgende:
Ik dacht dat een baby met een zogenaamd open ruggetje een grote open wond op zijn rug had, waardoor de ruggenwervel zichtbaar was.
Haha, dat dacht ik serieus ook altijd.quote:Op dinsdag 21 oktober 2008 21:30 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
En ook niet hetzelfde als een monteur
Een handtekening werkt toch meer met de drukpunten die je op sommige punten in je naam harder indrukt zodat het persoonlijk wordt? Dat heb ik iig ooit eens gehoordquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Er was ooit lang geleden iemand op Ook dat Nog! die een echte 'handtekening' maakte (een tekening dus met daarin zijn naam), maar hij maakte wel steeds consequent dezelfde tekening. Geen problemen, tot één instantie zei: nee, dat mag niet. Maar verder had hij óveral dat als handtekening.
Je vraagt je af of er eisen aan handtekeningen bestaan![]()
Wacht, google even.
[even later]
Nee, ik kan geen voorwaarden of eisen vinden(moest wel -elektronisch doen, want aan een elektronische handtekening zitten wel eisen). En als ik al ergens een eis vind dan is het in het woordenboek:
hand·te·ke·ning de; v -en in vaste vorm, eigenhandig geschreven naam
Het moet een vaste vorm hebben, eigengeschreven zijn en je naam bevatten. Maar verder....
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:47 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mijn oude hond helemaal niet op een boerderij aan het spelen is
En dat mijn dwergkonijntjes niet rondhupsen op de kinderboerderij.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 09:47 schreef Spooky4u het volgende:
Dat mijn oude hond helemaal niet op een boerderij aan het spelen is
En dat mijn kippen niet in Friesland maar in (diep)Vriesland zijnquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:17 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En dat mijn dwergkonijntjes niet rondhupsen op de kinderboerderij.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 12:31 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
En dat mijn kippen niet in Friesland maar in (diep)Vriesland zijn
quote:Origineel
'k Zag twee beren broodje smeren,
O het was een wonder. 't Was een wonder, boven wonder, dat die beren smeren konden.
Hi hi hi, ha ha ha!
'k Stond erbij en ik keek er naar.
Ik dacht dat een kekenaar iemand was die cake baktequote:Mijn interpretatie als kind
'k Zag twee beren broodje smeren,
O het was een wonder. 't Was een wonder, boven wonder, dat die beren smeren konden.
Hi hi hi, ha ha ha!
'k Stond erbij en de kekenaar.
Ik dacht ook dat het 'zien otto' wasquote:Op zondag 19 oktober 2008 16:06 schreef Daywalk3r het volgende:
Bertus op zien otto en tinus op de benes an...
Dat verstond ik altidj bij Oerend hard van Normaal
Het moet
Bertus op zien norton, en tinus op de BSA zijn
Norton is dus ook een motormerkquote:Op zaterdag 25 oktober 2008 11:44 schreef glasbak het volgende:
[..]
Ik dacht ook dat het 'zien otto' was![]()
Het tweede deel 'op de BSA' had ik overigens wel goed omdat ik BSA ken als motormerk
Ik dacht dat 'zien otto' een beetje dialect was voor 'zijn auto' maar dan begreep ik niet waarom hij er op zat en dat het nummer over motoren gingquote:
Wtf!quote:Op woensdag 24 september 2008 17:02 schreef Smart_ass het volgende:
Ben er laatst achter gekomen dat baco voor bacardi cola staat.
Nog zo eentje!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 13:14 schreef FunkJump het volgende:
Ik krijg opeens een briljante ingeving!
Het woord alfabet, stamt dat niet af van de twee eerste letters van het grieks alfabet? alpha em beta?
Verrek ... nou je 't zegt! Zelfs de afwasborstel van Ikea heeft een randje (niet alle afwasborstels hebben er 1).quote:Op zaterdag 1 november 2008 14:42 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom er net tijdens het afwassen achter dat dat scherpe randje, aan het uiteinde van de borstel, boven de borsteltjes, speciaal ervoor is gemaakt om aangekoekte dingen ergens vanaf te schrapen...
[ afbeelding ]
Ja, scheelt opeens een heleboel geschrob en nagelgekrabquote:Op zaterdag 1 november 2008 16:38 schreef Double-U het volgende:
[..]
Verrek ... nou je 't zegt! Zelfs de afwasborstel van Ikea heeft een randje (niet alle afwasborstels hebben er 1).
* Double-U heeft ook eigenlijk een afwasmachine
Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #32quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:40 schreef outtayourleague het volgende:
Ik kwam er niet al te lang geleden achter dat nutsbedrijven (watervoorziening, elektriciteitsbedrijf, etc.) bedrijven zijn van openbaar NUT.
Had er nooit echt over nagedacht, maar ik vond het altijd zo'n raar woord...
En dit van hypotheek gever/nemer wist eigenlijk nog niet zo lang.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
En dan om het nog (on)duidelijker te maken: de huizenkoper neemt helemaal geen hypotheek, maar die geeft hypotheek. Hypotheek is namelijk het recht om als eerste aanspraak te maken op de waarde van de woning bij verkoop. Als huizenbezitter geef je dat recht weg aan de bank (bij gedwongen verkoop kan jij niet over de opbrengst beschikken, maar gaat het geld direct naar de bank).
what are the odds?quote:Op zaterdag 1 november 2008 18:59 schreef maok het volgende:
[..]
Dingen die je pas jaaaaren later begrepen hebt #32
Je was het dus al die tijd ook niet in een lesboek tegengekomen?quote:Op maandag 13 oktober 2008 15:22 schreef Vlindur het volgende:
Ik heb werkelijk 23 jaar gedacht dat het pregestorie was in plaats van prehistorie....
Ik vond het altijd al zo'n stom woord...
Nu ik weet dat het pre-historie is vind ik het ineens een stuk logischer
Een Bahco is een merk van die sleutels en volgens mij net als "luxaflex" een soort soortnaam geworden voor het product.quote:Op donderdag 25 september 2008 12:51 schreef Rocho het volgende:
[..]
Ik kwam er pas later achter dat een Bahco een passchroefsleutel is. Ik stond ergens een mobiele bar af te breken, komt er iemand naar me toe
- "Heb je een bahco voor me?"
* "Nee, sorry, de bar is al gesloten."
- "Uhm, ik bedoel zo'n passchroefsleutel"
Toen voelde ik me een beetje dom.
Ik zie ze bij van die grote tankstations aan de snelweg toch anders niet steeds naar buiten turen, of doen ze dat heel sneaky? Is dat vrijgeven niet alleen bij kleine pompjes? Anders blijf je bezig..quote:
Weet je dat zeker? Volgens mij is dat meer een gebruik dan een voorwaarde.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 13:45 schreef Isabeau het volgende:
Er was ooit lang geleden iemand op Ook dat Nog! die een echte 'handtekening' maakte (een tekening dus met daarin zijn naam), maar hij maakte wel steeds consequent dezelfde tekening. Geen problemen, tot één instantie zei: nee, dat mag niet. Maar verder had hij óveral dat als handtekening.
Je vraagt je af of er eisen aan handtekeningen bestaan![]()
Wacht, google even.
[even later]
Nee, ik kan geen voorwaarden of eisen vinden(moest wel -elektronisch doen, want aan een elektronische handtekening zitten wel eisen). En als ik al ergens een eis vind dan is het in het woordenboek:
hand·te·ke·ning de; v -en in vaste vorm, eigenhandig geschreven naam
Het moet een vaste vorm hebben, eigengeschreven zijn en je naam bevatten. Maar verder....
Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .quote:Op zondag 2 november 2008 16:49 schreef Noortje. het volgende:
Dat FTW 'for the win' betekent, en geen omdraaiing is van WTF.
Weer wat geleerd.quote:Op zondag 2 november 2008 16:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .
Hé dat dacht ik altijd! Tof.quote:Op zondag 2 november 2008 16:54 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Eerder betekende het "Fuck the World", leden van MotorClubs hebben dat soms op hun vest/jas .
Bij het gewicht wordt soms de letter ‘e’ gebruikt, de aanduiding voor het Engelse woord ‘estimate’ dat ongeveer of schatting betekent. De letter ‘e’ bij de inhoud geeft aan dat het om een gemiddelde hoeveelheid gaat. Daarbij mag de hoeveelheid ongeveer 10% afwijken van wat er staat vermeld. Gemiddeld moet het gewicht wel overeenkomen.quote:Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef Koenholio het volgende:
Ik weet nog steeds niet (na aaaal die jaren) wat die "e" achter een maat op een pak melk/vla/... betekent. Bijvoorbeeld: "1 Liter e".
Iemand een idee?
http://en.wikipedia.org/wiki/Estimated_signquote:Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef Koenholio het volgende:
Ik weet nog steeds niet (na aaaal die jaren) wat die "e" achter een maat op een pak melk/vla/... betekent. Bijvoorbeeld: "1 Liter e".
Iemand een idee?
Ik weet niet precies waar de e voor staat, maar ik weet wel dat het aangeeft dat er niet exact 1 liter in hoeft te zitten. Het mag bijv ook 999 ml of 1006 ml zijn. Misschien staat het voor estimate of zoquote:Op woensdag 5 november 2008 18:15 schreef Koenholio het volgende:
Iemand een idee?
quote:Op woensdag 5 november 2008 18:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet precies waar de e voor staat, maar ik weet wel dat het aangeeft dat er niet exact 1 liter in hoeft te zitten. Het mag bijv ook 999 ml of 1006 ml zijn. Misschien staat het voor estimate of zo
Ja, dus als je een biker ziet met "ftw" dan is het waarschijnlijk dus niet stiekum een gamende nerd.quote:
ik wist wel dat draaikolken op het zuidelijk halfrond de andere kant opdraait maar dit is nieuw voor mij. Dus de zon staat daar in het noorden?quote:Op woensdag 5 november 2008 14:07 schreef maok het volgende:
Dat de zon op het zuidelijkhalfrond niet zoals bij ons met de klok mee (dus van links naar rechts als je richting zon kijkt) draait maar net de andere kant op.
Dat is toch niet waar? Ligt gewoon aan de grootte van de wastafel oid. *Kan me een televisieprogramma herinneren waar ze dat hebben getest, wie denkt even mee*quote:Op woensdag 5 november 2008 19:30 schreef Thijz het volgende:
[..]
ik wist wel dat draaikolken op het zuidelijk halfrond de andere kant opdraait maar dit is nieuw voor mij. Dus de zon staat daar in het noorden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |