Een tweede hypotheek is, zoals het woord al zegt, een hypotheek die je afsluit NA de eerste hypotheek. Een hypothecaire lening is zoals al eerder gezegd is een lening bij een bank (of andere financiële instelling) waarbij de woning (alleen koopwoningen) als onderpand dienen. Zodra je de hypotheeklasten (rente en aflossing) niet meer kunt betalen zal de geldverstrekker haar recht tot beschikking uitoefenen en dus jouw woning verkopen om daarmee jouw schuld bij diezelfde bank in te lossen.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 22:03 schreef Double-U het volgende:
Ja, alles leuk en wel, maar wat is dan die 2e hypotheek?![]()
... of zullen we er een topic over starten
quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:24 schreef wolferl het volgende:
Marco Borsato die met zijn liedje 'Binnen', altijd 'binnen in mijn ziel,......'
Ik dacht dat hij 'ben een imbeciel' zong.
En als ik dat nummer op de radio hoorde, en hij zong dat zo, zei ik altijd: Ja dat ben je ook![]()
Bij de bank vroegen ze toen ik piepklein was of ik wilde tekenen, vroeg ik "Een handtekening?quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:30 schreef Andromedia het volgende:
Dat je een handtekening toegewezen krijgt ipv er zelf een maakt. Ik dacht altijd dat ik er al een had. En toen ik nog veeeel jonger was, toen dacht ik dat een handtekening de omtrek van je hand was.
Toegewezenquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:30 schreef Andromedia het volgende:
Dat je een handtekening toegewezen krijgt ipv er zelf een maakt. Ik dacht altijd dat ik er al een had. En toen ik nog veeeel jonger was, toen dacht ik dat een handtekening de omtrek van je hand was.
Dat dacht ik ook altijdquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:24 schreef wolferl het volgende:
En als ik dat nummer op de radio hoorde, en hij zong dat zo, zei ik altijd: Ja dat ben je ook![]()
En wie gaat je dat dan toewijzen??quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 10:30 schreef Andromedia het volgende:
Hij dácht dus dat je je handtekening toegewezen krijgt, maar hij snapt nu dat dat dus niet zo is. Ik moest ook eerst drie keer lezen, maar ik begrijp het nu welquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 17:28 schreef maok het volgende:
[..]
Toegewezen![]()
Ik heb hem toch echt zelf bedacht, weliswaar niet de omtrek van mijn hand maar wel een samenvoeging van mijn namen in een vloeiende lijn.
Had wel een betere toepasselijkere tekst geweest.quote:Op vrijdag 17 oktober 2008 07:24 schreef wolferl het volgende:
Wat belachelijk. Ik ken een boel mensen die gewoon hun naam schrijven. Ik vraag me af of je ook andere dingen mag nemen als handtekeningen. Allerlei obscene tekeningen of zo. Hakenkruizen, piemels, etc.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 01:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wilde een bankmedewerkster een keer geen geld meegeven omdat ik dat zo deed, maar op mijn pasje stond het ook gewoon zo
Jij hebt het ook niet begrepen: hypotheek is het recht om op je huis (of andere onroerende zaak waarop het gevestigd is) verhaal te halen wanneer jij een vordering tot voldoening van een geldsom niet nakomt. De bank mag je huis verkopen (en niet in beslag nemen zoals iemand anders zei), en zich op de opbrengst verhalen, maar het meerdere krijg je uiteraard van de bank weer terug.quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:56 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
En dan om het nog (on)duidelijker te maken: de huizenkoper neemt helemaal geen hypotheek, maar die geeft hypotheek. Hypotheek is namelijk het recht om als eerste aanspraak te maken op de waarde van de woning bij verkoop. Als huizenbezitter geef je dat recht weg aan de bank (bij gedwongen verkoop kan jij niet over de opbrengst beschikken, maar gaat het geld direct naar de bank).
OMG dat was mij nog niet eens opgevallen!quote:Op woensdag 1 oktober 2008 08:13 schreef seatsniffer het volgende:
Ik kom net door zo een Coca-Cola Zero reclame erachter wat dat 007 logo van James Bond nou inhoudt.
Begreep nooit wat dat rare aanhangsel rechts van de 7 in 007 moest voorstellen, maar zie nu pas dat zo de 7 en dat aanhangsel een pistool zijn...
Zoiets dus:
............_ ___.....
......0 0 7-'..........
..........................
Mag ik soms ook even kort door de bocht zijn tussen het verstrekken van hypotheken door....?quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jij hebt het ook niet begrepen: hypotheek is het recht om op je huis (of andere onroerende zaak waarop het gevestigd is) verhaal te halen wanneer jij een vordering tot voldoening van een geldsom niet nakomt. De bank mag je huis verkopen (en niet in beslag nemen zoals iemand anders zei), en zich op de opbrengst verhalen, maar het meerdere krijg je uiteraard van de bank weer terug.
Wanneer jij je huis verkoopt, blijft het hypotheekrecht op het huis zitten. Als jij je schuld bij de bank niet aflost, dan kan de nieuwe eigenaar van het huis zonder huis komen te zitten. In praktijk wil de bank wel meewerken het hypotheekrecht op het huis weer ongedaan te maken, maar dan wel als de verkoopprijs direct bij de bank komt.
Bij vestiging van een tweede hypotheekrecht op het huis mag eerst de bank van de eerste hypotheek zich op het huis verhalen, daarna de tweede bank pas.
Ik wou je bijna gelijk geven maar die dingen heten Wingdingsquote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
OMG dat was mij nog niet eens opgevallen!
---
Wat ik me serieus net pas realiseer:
Dat het standaard Windows lettertype niet WINdings (Windows dingen zeg maar) heet, maar Windings (omwindingen). Je schrijft het hetzelfde, maar ik noemde het altijd WINdings dus...
zie post hierboven.quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 14:01 schreef Gitarist het volgende:
[..]
OMG dat was mij nog niet eens opgevallen!
---
Wat ik me serieus net pas realiseer:
Dat het standaard Windows lettertype niet WINdings (Windows dingen zeg maar) heet, maar Windings (omwindingen). Je schrijft het hetzelfde, maar ik noemde het altijd WINdings dus...
quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 21:01 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Mag ik soms ook even kort door de bocht zijn tussen het verstrekken van hypotheken door....?
Iets zo langdragdigs typen op het werk in voor leken begrijpelijke taal is niet altijd even makkelijk!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |