abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 april 2008 @ 00:54:36 #1
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_58035217

Hier verder.

Democratic Party

• Hillary Clinton - Officiële Website

• Barack Obama - Officiële Website

Republican Party

• John McCain - Officiële Website

Independent Candidate(s)

• Ralph Nader - Officiële Website

Oval Office

Het uiteindelijke doel van deze verkiezing is een plaatsje achter het beroemde bureau in het Oval Office van de het Witte huis, waar in de vloerbedekking in het midden van de ruimte met trots het Seal of the President is verwerkt:

Algemene Websites

http://www.ontheissues.org - bekijk de standpunten van de candidaten.
    http://www.democrats.org - de officiële site van de Democratic Party
    http://www.gop.com - de officiële site van de Republican Party (Grand Old Party)
    http://www.pollingreport.com/2008.htm - grote verzameling van polls vanuit alle hoeken.
    http://politics.nytimes.c(...)8/results/index.html - mooi overzicht van resultaten tot nu toe.

FOK! US Election Special

Ook FOK! besteed aandacht aan de Amerikaanse verkiezingen. Op de FrontPage verscheen onlangs een special waarin het Amerikaanse verkiezingssysteem wordt uitgelegd, en een aantal van de kandidaten worden voorgesteld. Zie hier: US Election special op FOK!

De Primaries

Hieronder een overzicht van alle resterende primaries:

APRIL 2008
  • April 22: Pennsylvania

MAY 2008
  • May 6: Indiana, North Carolina
  • May 13: Nebraska (primary), West Virginia
  • May 20: Kentucky, Oregon
  • May 27: Idaho (R)

JUNE 2008
  • June 3: Montana, New Mexico (R), South Dakota

AUGUST 2008
  • August 25-28: Democratic National Convention in Denver, Colorado

SEPTEMBER 2008
  • September 1-4: Republican National Convention in Minneapolis-St. Paul, Minnesota

De Primaries op de kaart:

Vorige delen van dit topic:

Presidentsverkiezingen USA: Obama, Clinton & Rice?
    Presidentsverkiezingen US 2008 #2: Hillary, Obama, Giuliani
    Aanloop naar presidentsverkiezingen VS 2008 [Deel 3]
    Aanloop naar presidentsverkiezingen VS 2008 [Deel 4]
    Aanloop naar presidentsverkiezingen VS 2008 [Deel 5]
    Aanloop naar presidentsverkiezingen VS 2008 [Deel 6]
    Presidentsverkiezingen VS 2008 #7 - primaries in volle gang
    Presidentsverkiezingen VS 2008 #8 - Super Tuesday is coming!
    Presidentsverkiezingen VS 2008 #9 - Super Duper Tuesday!
    [US 2008] Primaries #10 - Super Duper Giga Tsunami Tuesday of Destiny!
    [US 2008] Primaries #11 - Super Tuesday - de uitslagen
    [US 2008] Primaries #12
    [US 2008] Primaries #13
    [US 2008] Primaries #14
    [US 2008] Primaries #15
    [US 2008] Primaries #16
    [US 2008] Primaries #17
    [US2008] Primaries #18
    [US2008] Primaries #19 - To the streets of Philadelphia

[ Bericht 48% gewijzigd door PJORourke op 14-04-2008 01:01:18 ]
  • What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    - Oriana Fallaci 1929-2006
      maandag 14 april 2008 @ 01:06:46 #2
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58035374
    hdtvp

Rock on Obama.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
    pi_58035397
    Steward for president!
    Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
    Ja DE Ik houd nog heel veel van je
      maandag 14 april 2008 @ 01:22:04 #4
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58035538
    Hoe is het eik met de Libertarian primaries?
    What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
    pi_58035719
    Gobama
    pi_58035785
    Hillary.
    pi_58036111
    Conservatief TVP'etje.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
      maandag 14 april 2008 @ 03:01:04 #8
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58036134
    Nu nog live te zien op CNN Live, een lang vraaggesprek met vragen uit het publiek met eerst CLinton en dan Obama, over geloof (in het licht van het pauselijk bezoek)....

Obama heeft zich al over het bitter comment moeten verantwoorden, nu gaat het over zijn liberale abortus opvattingen...

Owja, dat nieuws van Carter en Gore die zich zouden samenpakken om Hillary op te roepen om een einde te maken aan de race, is slechts een gerucht.

Carter zegt vanavond dat hij pas op de conventie zijn steun uitspreekt.
      maandag 14 april 2008 @ 09:13:31 #9
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_58037258
    Clinton is toch ook voor abortus? Uiteraard is haar mening gebaseerd op haar jarenlange overpeinzingen over deze zware materie
    "I believe the potential for life begins at conception," Clinton said. "For me, it is also not only about a potential life. It is about the other lives involved. ... I have concluded, after great, you know, concern and searching my own mind and heart over many years"

En ze trollt nog even door. Zij en Bill hebben in de afgelopen jaren meer dan 100 miljoen verdiend, maar toch zijn ze zo gewoon gebleven. Obama daarentegen, is een elitair menneke: "You don't have to think back too far to remember that good men running for president were viewed as being elitist and out of touch with the values and the lives of millions of Americans," Clinton added, referring to John Kerry, the defeated 2004 Democratic nominee.

Obama: "This is the same person who took money from financial folks on Wall Street and then voted for bankruptcy bill that makes it harder for folks right here in Pennsylvania to get a fair shake. Who do you think is out of touch?" Obama said.
    "This is the same person who spent a decade with her husband campaigning for NAFTA, and now goes around saying she's opposed to NAFTA," Obama said, referring to the North American Free Trade Agreement that is widely unpopular in blue collar communities.

Obama wordt een beetje moe van Hellary:
    "She is running around talking about how this is an insult to sportsmen, how she values the Second Amendment. She's talking like she's Annie Oakley," Obama said, invoking the famed female sharpshooter immortalized in the musical "Annie Get Your Gun." He continued: "Hillary Clinton is out there like she's on the duck blind every Sunday. She's packing a six-shooter. Come on, she knows better. That's some politics being played by Hillary Clinton."

En uiteraard heeft Hillary zelf ook gejaagd:
    Clinton has told campaign audiences that she supports the rights of hunters. Saturday, she reminisced about learning to shoot on family vacations in Scranton, where her father grew up.

Vroegah, toen Hillary nog klein was schoten de eenden nog terug... Levensgevaarlijke shit, snipers en alles
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_58039627
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 00:20 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je loopt een paar maanden achter...
    Nee hoor.
      maandag 14 april 2008 @ 11:52:17 #11
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58040142
    Vandaag of morgen nieuwe peilingen van SurveyUSA en InsiderAdvantage. Die peilers lieten vorige week nog een vergroting van de voorsprong van Clinton zien, terwijl de andere Obama zagen naderen. Benieuwd wat voor trend bij die twee peilers te zien zal zijn.
    Géén kloon van tvlxd!
      maandag 14 april 2008 @ 12:34:48 #12
    52187 Woodpecker
    One happy bunny
    pi_58040930
    Tijd Voor Presidentsverkiezingen
      maandag 14 april 2008 @ 13:19:06 #13
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58041697
    Obamaphile Andrew Sullivan heeft niet veel te melden over "bitter-gate". Mond vol tanden?
      maandag 14 april 2008 @ 13:59:42 #14
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58042462
    quote:
    Looking to honor the forty-third President of the United States of America, George W. Bush, the recently formed Presidential Memorial Commission of San Francisco is looking to change the name of the Oceanside Wastewater Treatment Facility. It seems the group would like to rename the SF Zoo adjacent facility to the "George W Bush Sewage Plant."
    pi_58045614
    Democrats piss me off
    pi_58047171
    niet zo'n hippe, maar wel een echte tvp.
    pi_58047654
    tvp al duren die verkiezingen nog veel te lang natuurlijk.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      maandag 14 april 2008 @ 18:51:52 #19
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58047708
    quote:
    Increasingly, Barack Obama appears to be the Candidate of Illusion. He presents himself as post-racial — which is harder to accept than it once was, given his intimate, longtime relationship with a pastor and church that harbor deep and obvious racial anger toward whites. Obama presents himself as post-partisan — even though in his time in the Senate he has done nothing to bridge the partisan divide, which explains why he has been endorsed by the rabidly partisan MoveOn.org. Obama presents himself as post-ideological — even though he was named the Senate’s most liberal member in 2007 by the respected National Journal. Obama is a public critic of free trade — yet his chief economic adviser is quoted by a Canadian official as saying that Obama’s position on NAFTA is politically motivated and insincere. Obama speaks about the importance of religious faith in his life and the life of the nation — yet when speaking to a group of rich liberals, he implicitly denigrates people of faith, pairing them with people who have “antipathy to people who aren’t like them” and who harbor “anti-immigrant sentiment[s].” He paints religious believers as folks clinging to crutches to better deal with their desperate lives — only to insist last night that his words were actually a tribute to people of religious faith. So sayeth Barack Obama, “healer of broken souls.”

Early on in this campaign I was impressed with Barack Obama as a thoughtful, inspiring, and admirable (if far too liberal) political figure. As the months have worn on, it’s become increasingly apparent that the candidate is projecting mere shadows on the wall. Our Republic deserves better.
    pi_58049398
    Volgens mij is bitter gate het equivalent van de Howard Dean Scream. Ik dacht eerst dat het sniper fire verhaal van Hillary de geschiedenis in zou gaan als een Howard Dean Scream, maar Obama deed er nog een schepje boven op.
    Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
    pi_58049424
    quote:
    Petje af voor de beller die op TV - met zenuwen - de pers zo netjes te woord staat.
      maandag 14 april 2008 @ 20:14:36 #22
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58050001
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 19:58 schreef Lyrebird het volgende:
    Volgens mij is bitter gate het equivalent van de Howard Dean Scream. Ik dacht eerst dat het sniper fire verhaal van Hillary de geschiedenis in zou gaan als een Howard Dean Scream, maar Obama deed er nog een schepje boven op.
    Twee totaal verschillende dingen. Dat sniperverhaal was wel het toppunt van hoe jezelf voor lul te zetten.

Over dat andere kun je discussieren want er zijn zat mensen die er wel deglijk wat zien in dat verhaal. Zeker na de toelichting.
    Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
      maandag 14 april 2008 @ 20:16:45 #23
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58050087
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:14 schreef popolon het volgende:
    Over dat andere kun je discussieren want er zijn zat mensen die er wel deglijk wat zien in dat verhaal. Zeker na de toelichting.
    Maar niemand kan het fatsoenlijk onderbouwen. Het is wat ze zooi mooi een "vooroordeel" noemen. Iets wat Obama toch wel zou moeten kunnen begrijpen.
      maandag 14 april 2008 @ 20:18:39 #24
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58050161
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar niemand kan het fatsoenlijk onderbouwen. Het is wat ze zooi mooi een "vooroordeel" noemen. Iets wat Obama toch wel zou moeten kunnen begrijpen.
    Dan weet jij niet wat er leeft.

Maar McCain gelukkig wel want die is helemaal 'in touch with the people'.
      maandag 14 april 2008 @ 20:23:03 #25
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58050300
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:18 schreef popolon het volgende:
    Dan weet jij niet wat er leeft.
    Mogelijk, maar ik kan wel redeneren.

1. Mensen die al 300 jaar van wapens en God houden doen dat niet nu alsnog omdat er geen werk is.
    2. De werkloosheid van PA ligt onder het nationaal gemiddelde
    3. Mensen die tegen illegale immigratie zijn voor xenofoben uitmaken is niet alleen slechte politiek, ook nog eens nonsens.
    4. In SF over de hoofden van je electoraat heenpraten is nooit verstandig.
    5. Meneer liet in SF doorschemeren wel voor vrijhandel te zijn. Verstandig, want het levert netto banen op, ook in PA. Maar hij voert er wel campagne tegen...
    quote:
    Hij scheldt ze tenminste niet uit... dat is het cruciale verschil. Iedereen weet dat we met drie elitaire rijke stinkerds te maken hebben.
      maandag 14 april 2008 @ 20:27:35 #26
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58050460
    Je geeft er in ieder geval een leuke twist aan zoals jij het wilt zien, dat geef ik toe. Ik weet zeker dat dit geen enkel effect heeft, totaal opgeblazen geleuter.

We zien over een paar maanden wel hoe Obama de vloer aan gaat vegen met die warmonger.
    pi_58050555
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:18 schreef popolon het volgende:
    Ja, dat is wel het mooie, dat de multimiljonairen John McCain en Hillary Clinton, die al decennia in Washington vertoeven en verscheidene huizen (wat ik op de 'HuffPuff' las) hebben, Obama 'elitist' noemen. De omgekeerde wereld.

Feitelijk is er niets aan de hand. Obama heeft eigenlijk niets verkeerds gezegd. Maar het wordt door de media gebracht als iets verkeerds omdat de media het zouden kunnen brengen als iets verkeerds! Het klinkt zo bizar, maar zo werkt het natuurlijk wel.
      maandag 14 april 2008 @ 20:33:10 #28
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58050682
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, dat is wel het mooie, dat de multimiljonairen John McCain en Hillary Clinton, die al decennia in Washington vertoeven en verscheidene huizen hebben, Obama 'elitist' noemen. De omgekeerde wereld.
    Dat blijft inderdaad hilarisch. Vergis je niet, ook die opmerkingene worden regelmatig onder de loep genomen, het leverde in ieder geval al leuke tv op die uitspraak van McCain.
      maandag 14 april 2008 @ 20:34:41 #29
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58050739
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:27 schreef popolon het volgende:
    Je geeft er in ieder geval een leuke twist aan zoals jij het wilt zien, dat geef ik toe. Ik weet zeker dat dit geen enkel effect heeft, totaal opgeblazen geleuter.
    We zullen het wel zien. Swiftboaten is een schone kunst.
    quote:
    We zien over een paar maanden wel hoe Obama de vloer aan gaat vegen met die warmonger.
    Warmonger? De man die dit zei:
    quote:
    I detest war . . .It might not be the worst thing to befall human beings, but it is wretched beyond all description … Only a fool or a fraud sentimentalizes the merciless reality of war.
      maandag 14 april 2008 @ 20:37:02 #30
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58050821
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 20:29 schreef Monidique het volgende:
    Ja, dat is wel het mooie, dat de multimiljonairen John McCain en Hillary Clinton, die al decennia in Washington vertoeven en verscheidene huizen (wat ik op de 'HuffPuff' las) hebben, Obama 'elitist' noemen. De omgekeerde wereld.
    Je weet net zo goed als ik dat in deze context "elitist" over gedrag en niet over eigendom gaat.
    quote:
    Feitelijk is er niets aan de hand. Obama heeft eigenlijk niets verkeerds gezegd. Maar het wordt door de media gebracht als iets verkeerds omdat de media het zouden kunnen brengen als iets verkeerds! Het klinkt zo bizar, maar zo werkt het natuurlijk wel.
    Hij heeft iets geroepen uit de linkse onderbuik dat niet aantoonbaar waar is en ook nog eens stuitend arrogant. De Republikeinen zetten hiermee natuurlijk wel een "narrative" in elkaar, en de Clintons zijn nog zo vriendelijk om mee te helpen ook.
      maandag 14 april 2008 @ 20:38:16 #31
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58050874
    War- en fearmonger, sorry ik vergat nog wat.

Maar goed, het staat wel garant voor leuke tv: Daily Show met Indecision '08 en Colbert report.
    pi_58050975
    Zodra ontkend wordt dat John McCain een oorlogs- en angsthitser is, dan zijn we toch echt in een alternatief universum beland. Misschien kan ik nog wat citaten van de huidige president zoeken, waarin je kunt lezen dat hij eenheid wil brengen en geen verdeeldheid. Hé, hij zei het immers toch?
      maandag 14 april 2008 @ 20:45:01 #33
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58051069
    Niet meteen de witte vlag willen hijsen en een genocide mogelijk maken is niet hetzelfde als een oorlogshitser zijn.
    pi_58051141
    Mja, zulke bekrompen conservatieve clichés zijn wel erg 2004; achterhaald en we kunnen er niets mee.
      dinsdag 15 april 2008 @ 03:42:53 #35
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58059176
    Ik denk toch Barack en Michelle Obama er doemvisies op nahouden die in het geheel niet gedeeld worden door de small towns, de ruggengraat van de USA

Neem nu twee quotes van hun van gisteren (Barack sprak op het Compassion forum van CNN, Michelle op een rally):
    quote:
    BARACK: You know, this actually goes back to the earlier point you raised where Senator Clinton suggested I was being elitist when I said that people are frustrated and bitter. That is absolutely true. That's not just true in small towns. That's true in urban areas. That's true in my community of the South Side of Chicago. Because people feel forgotten. They feel as if nobody is listening in Washington.
    quote:
    MICHELLE: We live in isolation, and because of that isolation we fear one another.

Because Barack Obama is the only person in this race who understands that. That before we can work on the problems we have to fix our souls. Our souls are broken in this nation.

Barack will never allow you to go back to your lives as usual; uninvolved, uninformed.
    Naast dat ze verbitterd zijn en vasthouden aan hun geweer en geloof zijn ze ook nog eens onbetrokken en slecht geinformeerd, de doorsnee Amerikanen en moeten ze gered en geheeld worden door de Verlosser Obama?

Die mensen zijn toch echt wel door de bank genomen productief, en gelukkig, en bereid om een ander te helpen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 15-04-2008 03:48:16 ]
      dinsdag 15 april 2008 @ 09:03:17 #36
    28167 matthijst
    pi_58060353
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 03:42 schreef Perico het volgende:
    Ik denk toch Barack en Michelle Obama er doemvisies op nahouden die in het geheel niet gedeeld worden door de small towns, de ruggengraat van de USA

Naast dat ze verbitterd zijn en vasthouden aan hun geweer en geloof zijn ze ook nog eens onbetrokken en slecht geinformeerd, de doorsnee Amerikanen en moeten ze gered en geheeld worden door de Verlosser Obama?

Die mensen zijn toch echt wel door de bank genomen productief, en gelukkig, en bereid om een ander te helpen...
    Aan je avatar te zien hou je wel van de standaard fake smile. En daar zijn Amerikaantjes ook goed in.
    Ik denk dat er een hoop onderhuidse onvrede is. Dat zwarten, latinos en blanken maar een beetje naast elkaar heen leven, dat er nog een hoop van die redneck wapenfreaks en vage godsdienstfreaks rondlopen. En dat Obama daar o.a. op doelt...
    Daarnaast gaat het in small-town America niet zo goed meer, economisch, net als in de rest van de VS trouwens. Probleem is de de elite daar niet zoveel last van heeft: de Clinton lulden $100.000.000 bij elkaar. En dan noemen ze Obama "Elite"

En tuurlijk: in Clintons roomblanke leventje zal niet zoveel bijzonders zijn gebeurd, dus dan lijkt alles al gauw goed.
    Naja, niets bijzonders, ze heeft natuurlijk in haar jarenlange ervaring al heel wat meegemaakt... een pijpincidentje hier en daar, onder vuur genomen worden door snipers

[ Bericht 10% gewijzigd door matthijst op 15-04-2008 13:13:32 ]
    pi_58063842
    Obama begint een beetje door zijn eigen gecreëerde mand van hoop te vallen.

Na dat gedoe met die racistische predikant en dan nu deze neerbuigende uitlatingen. Niet echt handig. Ik vraag me af wat de weerslag hiervan is op zijn kansen.
    pi_58064009
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
    Obama begint een beetje door zijn eigen gecreëerde mand van hoop te vallen.
    Uhm, wat bedoel je? Het klinkt wel leuk, wat je zegt, maar ik heb geen flauw idee wat je nou concreet bedoelt. Hoe begint Obama door zijn eigen gecreeerde mand van hoop te vallen? Wat is die mand van hoop? Hoe heeft hij die zelf gecreeerd? En waarom valt hij er nu door? En hoe heeft dat alles met het spreekwoord 'door de mand vallen' te maken?
    pi_58064223
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Uhm, wat bedoel je? Het klinkt wel leuk, wat je zegt, maar ik heb geen flauw idee wat je nou concreet bedoeld. Hoe begint Obama door zijn eigen gecreeerde mand van hoop te vallen? Wat is die mand van hoop? Hoe heeft hij die zelf gecreeerd? En waarom valt hij er nu door? En hoe heeft dat alles te maken met het spreekwoord 'door de mand vallen' te maken?
    In een bericht over Obama kan een portie bombastische retoriek niet ontbreken.

Als je praat over hope en change is het nogal merkwaardig dat je je neerbuigend uit laat over een groot deel van Amerika.
    quote:
    Are working people bitter? There’s no doubt that many are extremely bitter over the economic hand they’ve been dealt. Those who believed that America’s industrial heartland was secure and everlasting have been forced to adjust over the past several years to an extremely bitter reality. Jobs and pensions have vanished. The value of the family home is sinking. Health care is increasingly unaffordable. For many, the cost of college is out of reach.

But “bitter” has a connotation that is generally not helpful in a political campaign. Bitter suggests powerlessness and a smallness of spirit. Most people would prefer to be characterized as “angry” -- a term that suggests empowerment -- rather than “bitter,” with its undertone of defeat.

So this was not a good episode for Senator Obama, however you look at it.
    http://www.spiegel.de/international/0,1518,547403,00.html

Biedt die mensen dan hope en change in plaats van te zeggen dat ze zich toeleggen op wapens en religie.
    pi_58064400
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
    Dat is dus een beetje het probleem, he, als er over Obama gepraat wordt: alleen maar (bombastische) retoriek. Weinig concreets.
    quote:
    Als je praat over hope en change is het nogal merkwaardig dat je je neerbuigend uit laat over een groot deel van Amerika.
    [..]

http://www.spiegel.de/international/0,1518,547403,00.html

Biedt die mensen dan hope en change in plaats van te zeggen dat ze zich toeleggen op wapens en religie.
    Ten eerste, hij laat zich niet neerbuigend uit over een groot deel van Amerika, ten tweede: wat heeft dit te maken met Obama die door zijn eigen gecreeerde mand van hoop valt? Hoe valt Barack Obama hier door de mand? Leg dat eens concreet uit... ...want ik ben best wel benieuwd.
    pi_58065247
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:33 schreef Monidique het volgende:
    Dat is dus een beetje het probleem, he, als er over Obama gepraat wordt: alleen maar (bombastische) retoriek. Weinig concreets.
    De man doet zelf niet anders.
    quote:
    Ten eerste, hij laat zich niet neerbuigend uit over een groot deel van Amerika, ten tweede: wat heeft dit te maken met Obama die door zijn eigen gecreeerde mand van hoop valt? Hoe valt Barack Obama hier door de mand? Leg dat eens concreet uit... ...want ik ben best wel benieuwd.
    Hij heeft in zijn speeches over hoop en verandering. Vervolgens heeft hij het in San Francisco over:
    quote:
    Obama was explaining his trouble winning over small-town, working-class voters: “It’s not surprising then that they get bitter, they cling to guns or religion or antipathy to people who aren’t like them or anti-immigrant sentiment or anti-trade sentiment as a way to explain their frustrations.”
    http://www.spiegel.de/international/0,1518,547157,00.html

Dat vind ik nogal in tegenspraak met zijn speeches over hoop en verandering. Hij zet deze mensen weg als verbitterd die grijpen naar wapens en religie. Dat hoort men misschien graag in het progressieve SF en praat daarmee zijn toehoorders naar de mond maar daarmee valt hij mijns inziens dus door zijn eigen gecreëerde mand van hoop. Blijkbaar is zijn hoop en verandering voor een select gezelschap bedoeld en de working class stemmers ach die zijn verbitterd.
    pi_58065530
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
    De man doet zelf niet anders.
    Echt: .
    quote:
    Hij heeft in zijn speeches over hoop en verandering. Vervolgens heeft hij het in San Francisco over:
    [..]

http://www.spiegel.de/international/0,1518,547157,00.html

Dat vind ik nogal in tegenspraak met zijn speeches over hoop en verandering.
    Wat? Heh? Hij legt uit waarom mensen op dit moment op een bepaalde wijze denken. Die uitleg kan verkeerd zijn, maar dat is niet waar het hier om draait. Hoe is dat in tegenspraak met zijn speeches over hoop en verandering? Hell, hij zegt in de betreffende uitspraak dat de grootste uitdaging is die zienswijze te veranderen, !
    quote:
    Hij zet deze mensen weg als verbitterd die grijpen naar wapens en religie. Dat hoort men misschien graag in het progressieve SF en praat daarmee zijn toehoorders naar de mond maar daarmee valt hij mijns inziens dus door zijn eigen gecreëerde mand van hoop. Blijkbaar is zijn hoop en verandering voor een select gezelschap bedoeld en de working class stemmers ach die zijn verbitterd.
    Ik zie heer geen logica in, laat staan waarom hij door de mand valt. Waarom valt hij door de mand? Hij zou iets tegenstrijdigs moeten doen, moeten zeggen, dat is duidelijk niet het geval.

Daarnaast: Bill Kristol, . Obama een marxist? De analyse van een Republikeinse McCain-supporter die continu fout zit vind ik niet echt betrouwbaar, en dat kunnen we weer eens laten zien door het daadwerkelijke citaat te tonen:

Had je die al gelezen?
    quote:
    OBAMA: So, it depends on where you are, but I think it's fair to say that the places where we are going to have to do the most work are the places where people feel most cynical about government. The people are mis-appre...I think they're misunderstanding why the demographics in our, in this contest have broken out as they are. Because everybody just ascribes it to 'white working-class don't wanna work -- don't wanna vote for the black guy.' That's...there were intimations of that in an article in the Sunday New York Times today - kind of implies that it's sort of a race thing.

Here's how it is: in a lot of these communities in big industrial states like Ohio and Pennsylvania, people have been beaten down so long, and they feel so betrayed by government, and when they hear a pitch that is premised on not being cynical about government, then a part of them just doesn't buy it. And when it's delivered by -- it's true that when it's delivered by a 46-year-old black man named Barack Obama (laugher), then that adds another layer of skepticism (laughter).

But -- so the questions you're most likely to get about me, 'Well, what is this guy going to do for me? What's the concrete thing?' What they wanna hear is -- so, we'll give you talking points about what we're proposing -- close tax loopholes, roll back, you know, the tax cuts for the top 1 percent. Obama's gonna give tax breaks to middle-class folks and we're gonna provide health care for every American. So we'll go down a series of talking points.

But the truth is, is that, our challenge is to get people persuaded that we can make progress when there's not evidence of that in their daily lives. You go into some of these small towns in Pennsylvania, and like a lot of small towns in the Midwest, the jobs have been gone now for 25 years and nothing's replaced them. And they fell through the Clinton administration, and the Bush administration, and each successive administration has said that somehow these communities are gonna regenerate and they have not. So it's not surprising then that they get bitter, they cling to guns or religion or antipathy to people who aren't like them or anti-immigrant sentiment or anti-trade sentiment as a way to explain their frustrations.

Um, now these are in some communities, you know. I think what you'll find is, is that people of every background -- there are gonna be a mix of people, you can go in the toughest neighborhoods, you know working-class lunch-pail folks, you'll find Obama enthusiasts. And you can go into places where you think I'd be very strong and people will just be skeptical. The important thing is that you show up and you're doing what you're doing.
    http://www.huffingtonpost(...)that-ha_b_96188.html

Je kunt lezen: niets verkeerd, al helemaal niets elitairs en hoe hij in godsnaam door de mand valt door deze uitspraak, is mij totaal onduidelijk. Nog steeds. Je uitlegt overtuigt niet.
    pi_58065585
    Maar ik begrijp het al: Barack Obama is een holle inhoudsloze demagoog met een glad praatje, die alleen maar kan praten over 'hoop' en 'verandering'. Slechte Obama. Tegelijkertijd valt hij door de mand als hij niet over 'hoop' en 'verandering' begint. Slechte Obama. Echt, die "controverses" rondom Obama gaan ner-gens over...
    pi_58065903
    In het digitale tijdperk staan de uitspraken van de kandidaten eerder op internet dan dat men ze heeft uitgesproken. Bij wijze van spreken.

Dit soort controverses kunnen dan in jouw ogen nergens overgaan maar men spreekt er wel over. Het maakt allemaal deel uit van de moderne verkiezingsstrijd.
    pi_58067598
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
    Dit soort controverses kunnen dan in jouw ogen nergens overgaan maar men spreekt er wel over. Het maakt allemaal deel uit van de moderne verkiezingsstrijd.
    Precies. Zoals ik al zei: het is een controverse omdat het een controverse zou kunnen zijn. Dat is te wijten aan luie, laffe media, met name. Daar moet dan ook verandering in komen. Maar laten we dus wel wezen: hier is niets aan de hand. Feitelijk is er niets aan de hand. Maar er is een "controverse" om de controverse.
      dinsdag 15 april 2008 @ 15:47:16 #46
    28167 matthijst
    pi_58068072
    Voorspelling voor Pennsylvania:
    http://news.yahoo.com/s/c(...)cs/politics2703375_1

187 votes. 103 verdeeld naar district, 55 naar popular vote ratio en 29 naar superdelegates.
    Ze verwachten een 53-50 uitkomst voor Clinton voor het eerste deel. Laat ze dan eens met 58-42% winnen, dan pakt ze er nog 7 bij en zou ze al met al 10 delegates ingelopen, voordat de 29 superdelegates hebben gestemd.

Obama : "`The notion that people are surprised and I am out of touch because I spoke honestly about people's frustrations, that tells me there's some politics going on'' .
      dinsdag 15 april 2008 @ 16:06:33 #47
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58068410
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 15:17 schreef Monidique het volgende:

[..]

Precies. Zoals ik al zei: het is een controverse omdat het een controverse zou kunnen zijn. Dat is te wijten aan luie, laffe media, met name.
    Toch even een voorbehoud, de luie laffe media die Obama nog steeds hoog op het paard houden getild en CNN die als damage control voor Obama over "bitter gate" even snel een Compassion forum inlast zodat hij zichzelf snel kan verantwoorden. Clinton kreeg persoonlijke vragen over geloof, waar Obama vrijuit mocht spreken over bitterheid en stokpaardjes.

Buiten Fox wordt hij echt met alle egards en fluwelen handschoenen behandeld, nog steeds.
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 09:03 schreef matthijst het volgende:

Aan je avatar te zien hou je wel van de standaard fake smile.
    Maar zo perfect hagelwit als die van John King van CNN wordt hij bij lange na niet...
    pi_58069062
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 16:06 schreef Perico het volgende:
    Buiten Fox wordt hij echt met alle egards en fluwelen handschoenen behandeld, nog steeds.
    Die Obama fanboy zegt juist dat alle televisiestations Hillary networks zijn. De waarheid zal wel in het midden liggen, ofniet?
    lollig
    pi_58069169
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 16:44 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Die Obama fanboy zegt juist dat alle televisiestations Hillary networks zijn. De waarheid zal wel in het midden liggen, ofniet?
    Ten eerste, ik hoop dat "Obama fanboy" niet op mij slaat, ten tweede, als dat wel zo is, ten onrechte, ik heb niet gezegd dat alle televisiestations "Hillary networks" zijn...

Ten derde: de waarheid die in het midden ligt? Dat is een cliche; feiten doen niet aan cliches.
    pi_58069408
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 16:50 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ten eerste, ik hoop dat "Obama fanboy" niet op mij slaat, ten tweede, als dat wel zo is, ten onrechte, ik heb niet gezegd dat alle televisiestations "Hillary networks" zijn...

Ten derde: de waarheid die in het midden ligt? Dat is een cliche; feiten doen niet aan cliches.
    Ik bedoelde Diebold met fanboy, hij kijkt alleen nog maar c-span omdat alle televisiestations Hillary networks zijn en dat de waarheid in het midden ligt is wel een cliche maar in dit geval wel waar naar mijn mening.
    lollig
      dinsdag 15 april 2008 @ 18:26:06 #51
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58070824

Tihihi. Go girl!
      dinsdag 15 april 2008 @ 18:28:05 #52
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58070856
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
    En arrogantie en wereldvreemdheid. Die vrouw van hem is nog erger dan Hillary.
    pi_58071199
    Ik voel me nog steeds erg bitter vandaag.
      dinsdag 15 april 2008 @ 18:57:18 #54
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58071377
    The Mac heeft ook nog wat toe te voegen :
    quote:
    It’s hard to keep a straight face when you’re accused of being out of touch by a guy who thinks the whole country is worried about the high price of arugula or that you hunt ducks with a six shooter.
      dinsdag 15 april 2008 @ 19:03:04 #55
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58071501
    Een nieuwe poll van Rasmussen zegt dat Clinton nog steeds op winst staat in Pennsylvania:
    quote:
    Rasmussen 04/14 - 04/14 741 LV 50 41 Clinton +9.0
    Opmerkelijk, omdat Obama recordbedragen uitgeeft aan advertenties, 4:1 ten opzichte van Clinton in PA.

Het ligt in de lijn der verwachting dat Obama dik met 15 punten gaat winnen in North Carolina (115) op 6 mei, maar op diezelfde dag is ook Indiana (72) en de poll van dit weekend laat zien dat Clinton daar op winst staat.
    quote:
    SurveyUSA 04/11 - 04/13 571 LV 55 39 Clinton +16.0
    West Virginia, Oregon, Kentucky en Puerto Rico hierna lijken Clinton ook gunstig gezind. Tis maar de vraag of de druk niet te groot wordt om al deze mei verkiezingen nog doorgang te laten vinden voordat er een beslissing wordt geforceerd...
      dinsdag 15 april 2008 @ 19:35:51 #56
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58072252
    quote:
    The Underside of Hope
    Will the Democrats nominate yet another out-of-touch elitist?

By Rich Lowry

Obama has apologized for his phrasing while defending the substance of his statement. And why not? He was retailing an article of left-wing orthodoxy going back centuries: that the working class is distracted by religion and other peripheral concerns from focusing on its economic interests and embracing socialism.

Versions of Obama’s insight have been expounded by a world-famous 19th-century economist (Karl Marx), by a 1960s New Left philosopher (Herbert Marcuse) and by a best-selling contemporary liberal writer (Thomas Frank, author of What’s the Matter With Kansas?), among many others. It’s such a commonplace that Bubba-friendly Bill Clinton wrote in his memoir that Republicans wanted to undermine confidence in government so voters would be more receptive to “their strategy of waging campaigns on divisive social and cultural issues like abortion, gay rights, and guns.”

At bottom, this is a profoundly insulting point of view. Consider Obama’s formulation. He makes it sound like no one would be a hunter or a Christian absent economic distress, that economic circumstances drive people into such atavistic habits. Has he considered that some people simply enjoy hunting? And view the right to bear arms as a guarantor of American liberty? As they used to say, “God made men, but Sam Colt made them equal.”

The assumption is that only liberal attitudes are normal and well-adjusted: If only these small-town people could earn more income, get an advanced degree, and move to a major metropolitan area, then they could shed their chrysalis of social conservatism.

Obama prides himself on his civility, but it has to go much deeper than dulcet rhetoric. A fundamental courtesy of political debate is to meet the other side on its own terms. If someone says he cares about gun rights, it’s rude to insist: “No, you don’t. It’s the minimum wage that you really care about, and you’d know it if you were more self-aware.” But Democrats have an uncontrollable reflex to do just that. Since the McGovernite takeover of their party, they have struggled to work up enthusiasm for Middle American mores. (Since 1980, only Bill Clinton managed it, which is why he was the only Democrat elected president in three decades.)

When the liberal reflex is coupled with a Ivy League–educated candidate who seems personally remote and uncomfortable with everyday American activities, it’s electoral poison. After the likes of Al Gore and John Kerry, Republicans had to be wondering, “Could Democrats possibly nominate yet another candidate easily portrayed as an out-of-touch elitist?” With Obama, Democrats appear to be responding with a resounding “Yes, we can!”

Obama brings a special measure of arrogance to the standard liberal critique of Middle America. His candidacy has always been characterized by two paradoxes. How can he be so hopeful at the same time he and his wife, Michelle, portray America as a sink-pit of despair? And how can he claim to be a uniter when he’s an orthodox liberal who has risked little or nothing for bipartisan outreach?

Now, we know. Obama defines hopefulness as liberalism, specifically liberalism as embodied by himself. Only with Obama’s election will America be redeemed from its harrowing false consciousness. We will be unified, not by Obama reaching out to conservatives to hammer out compromises, but by conservatives shedding their bitterness and becoming Obama liberals.

This is the underside of hope: arrogance fading into a secular messianism based on the fallenness of everyone who disagrees with Barack Obama. And it’s small-town voters who are deluded?
    http://article.nationalre(...)NTNiMDFhMDZiY2FiMmU=
      dinsdag 15 april 2008 @ 20:04:26 #57
    28167 matthijst
    pi_58072905
    Among voters from households where someone owns a gun, Clinton leads by seventeen points. Voters from other households are more evenly divided. One redneck was quoted saying: "I won't let that nigger take my guns away".
    pi_58073039
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 20:04 schreef matthijst het volgende:
    Among voters from households where someone owns a gun, Clinton leads by seventeen points. Voters from other households are more evenly divided. One redneck was quoted saying: "I won't let that nigger take my guns away".
    Waarom moet dat laatste er weer bij? Alsof alle wapenbezitters dergelijke domme racisten zijn...
      dinsdag 15 april 2008 @ 20:19:25 #59
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58073232
    quote:
    One redneck was quoted saying: "I won't let that nigger take my guns away".
    Eigen deeg -> koekje.
    pi_58073299
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 20:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Waarom moet dat laatste er weer bij? Alsof alle wapenbezitters dergelijke domme racisten zijn...
    Goede vraag. Originele nieuwsbericht.

On-topic:

De meest relevante grafiek wat Pennsylvania en de Democratische voorverkiezing betreft. Het is niet alsof Hillary Clinton een ontzettende comeback maakt wanneer ze zou winnen...
    pi_58073369
    Het is sowieso raar wat Clinton doet. Obama wordt de kandidaat, klaar, zij kan niet meer winnen, maar ze lijkt nu wel gewoon voor de Republikeinen te werken, wier smerige trucjes zij uiteraard al jaren kent. Het lijkt mij eerlijk gezegd volkomen helder dat Clintons carriere bij de Democraten voorbij is. Ziet zij dat zelf niet? Mja, zoals Bill Clinton al zei, die familie kent geen verliezers en dit zou dus Hillary Clintons jaar worden, ze had er recht op. Dan nog, waar is ze mee bezig...
    pi_58074835
    quote:
    Dat is een wel erg lage quote. One redneck...

One liberal was quoted today that all Jews should be prosecuted and that Israel should be wiped off the map.
    pi_58074942
    Ladies, ladies...
    pi_58076303
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 20:10 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Niet allemaal natuurlijk maar een deel doet wel degelijk erg z'n best .
    pi_58076341
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 21:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is een wel erg lage quote. One redneck...

One liberal was quoted today that all Jews should be prosecuted and that Israel should be wiped off the map.
    Die redneck had toch gewoon gelijk? Dalijk worden zn koeien gejat door snoop dogg.
      dinsdag 15 april 2008 @ 22:28:19 #66
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58076359
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 20:25 schreef Monidique het volgende:
    Het is sowieso raar wat Clinton doet. Obama wordt de kandidaat, klaar, zij kan niet meer winnen, maar ze lijkt nu wel gewoon voor de Republikeinen te werken, wier smerige trucjes zij uiteraard al jaren kent. Het lijkt mij eerlijk gezegd volkomen helder dat Clintons carriere bij de Democraten voorbij is. Ziet zij dat zelf niet? Mja, zoals Bill Clinton al zei, die familie kent geen verliezers en dit zou dus Hillary Clintons jaar worden, ze had er recht op. Dan nog, waar is ze mee bezig...
    Ze gelooft gewoon oprecht dat Obama ten onder zal gaan.
    pi_58076421
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 22:27 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Die redneck had toch gewoon gelijk? Dalijk worden zn koeien gejat door snoop dogg.
    Op zich is het al een vreemde gedachtegang, natuurlijk: 'Een bekrompen, kortzichtige boer zei dat die neger zijn geweer niet af zal pakken' "pareren" ( )met 'Een vrijheidslievende persoon wil alle joden en Israël vernietigen.'

Nou, touche, hoor, !
    pi_58076525
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 22:30 schreef Monidique het volgende:

[..]

Op zich is het al een vreemde gedachtegang, natuurlijk: 'Een bekrompen, kortzichtige boer zei dat die neger zijn geweer niet af zal pakken' "pareren" ( )met 'Een vrijheidslievende persoon wil alle joden en Israël vernietigen.'

Nou, touche, hoor, !
    Liberals zijn het tegenovergestelde van vrijheidslievende personen. Zij zijn voor hogere belastingen, meer regulering (is dat een Nederlands woord?) en meer verboden.
    pi_58076554
    Het ging mij trouwens meer om de lage standaard die door de betrokken journalist werd gebruikt. Wat voor een quote is dat nou?
    pi_58076572
    Ach ja, ik had er ook 'progressieveling' van kunnen maken. Het punt is dat het wel zo'n allemachtig zwak "antwoord" is.
    pi_58076587
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 22:36 schreef Lyrebird het volgende:
    Het ging mij trouwens meer om de lage standaard die door de betrokken journalist werd gebruikt. Wat voor een quote is dat nou?
    Welke journalist?
    pi_58076591
    Bovendien zijn rednecks cool omdat ze goede whisky stoken en country spelen.
    pi_58076778
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 22:37 schreef sneakypete het volgende:
    Dát wil ik zo aannemen...
    pi_58076811
    I love guns, country music, and pickup trucks, en dat mag iedereen weten

Maar ga daaruit aub geen voorbarige conclusies trekken over de rest van voorkeuren, ideeën of eventuele redenen...
      dinsdag 15 april 2008 @ 22:50:41 #75
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58076955
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 22:37 schreef sneakypete het volgende:
    En Hillary kan een prima shot nemen.
    pi_58080012
    tvp
      woensdag 16 april 2008 @ 03:40:31 #77
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58080170
    quote:
    Op dinsdag 15 april 2008 20:25 schreef Monidique het volgende:
    Het is sowieso raar wat Clinton doet. Obama wordt de kandidaat, klaar, zij kan niet meer winnen,
    Clinton ziet alle resterende voorverkiezingen als examen voor de superdelegates... het haalt niet meer het nieuws, maar ze pikt er gestaag op (deze week 5)... het zou best kunnen dat Obama tot aan de zomer alleen nog maar North Carolina wint.

Ook hoopt men op nog meer "bitter gates", die Obama mogelijk treffen... waar de superdelegates ook huiverig voor zijn.
    En men wacht nog op een eindconclusie over Florida en Michigan.

Want het is eigenlijk van de gekke dat 6000 caucus stemmers in Wyoming meer gewicht in de schaal leggen dan 2 miljoen aan de kant geschoven stemmen in Florida.. en November winnen zonder Florida, waar de mensen mogelijk zwaar gefrustreerd zijn door de Democratische Partij, lijkt schier onmogelijk....
      woensdag 16 april 2008 @ 07:54:42 #78
    28167 matthijst
    pi_58080780
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 03:40 schreef Perico het volgende:
    ...en November winnen zonder Florida, waar de mensen mogelijk zwaar gefrustreerd zijn door de Democratische Partij, lijkt schier onmogelijk....
    Gaat het ooit nog lukken denk je, om de simpele Clintonbreintjes zover te krijgen dat ze snappen dat nu Florida "verliezen" van een andere democraat niet betekent dat je dan in november opeens automatisch ook verliest van een republikein

Clinton, onbetrouwbaar
    She has lost trust among voters, a majority of whom now view her as dishonest. Clinton is viewed as "honest and trustworthy" by just 39 percent of Americans, according to a new Washington Post-ABC News poll, compared with 52 percent in May 2006. Nearly six in 10 said in the new poll that she is not honest and trustworthy. And now, compared with Obama, Clinton has a deep trust deficit among Democrats, trailing him by 23 points as the more honest, an area on which she once led both Obama and John Edwards.

Obama staat voor in 2 van de 3
    Barack Obama is leading Hillary Clinton in two of the next three Democratic primaries, an advantage, if it holds, that would allow him to sew up the nomination. A new Bloomberg/Los Angeles Times poll of likely Democratic voters gives Clinton a 46 percent to 41 percent edge in Pennsylvania, and a similar 40 percent to 35 percent lead for Obama in Indiana. In North Carolina, Obama has a larger, 13- point advantage.
    `To have a solid chance of winning the nomination she'd probably have to win all three'' and get ``a double-digit victory in Pennsylvania,'' says Tad Devine, a former strategist for Democrat John Kerry's 2004 presidential bid. ``If she wins just one of the three, it may be difficult if not impossible for her to continue'' and ``if she loses Pennsylvania, it's over.''

[ Bericht 9% gewijzigd door matthijst op 16-04-2008 08:09:10 ]
    pi_58087512
    McCain koopt de verkiezing alvast.
    McCain proposes consumer tax cuts to boost economy
    quote:
    PITTSBURGH (Reuters) - Republican presidential hopeful John McCain proposed a summer gas tax reduction and other tax cuts on Tuesday in a bid to reassure voters he would help them navigate an ailing economy.

McCain, the expected Republican nominee for the November election, proposed the steps to boost the struggling U.S. economy, which has surpassed the Iraq war as voters' top concern.
    [..]
    With gasoline prices expected to climb beyond a new high of $3.39 per gallon, he asked Congress to suspend the 18.4 cent federal gas tax and 24.4 cent diesel tax from the Memorial Day holiday at the end of May to Labor Day in early September.
    [..]
    He also proposed relief for student loans and would double the personal tax exemption for dependents from $3,500 to $7,000.
    [..]
    McCain said he would trim wasteful spending by $100 billion and use the savings to pay for a tax cut for corporations. He also proposed increased funding for the federal government's Medicare prescription drug program by requiring higher payments for couples who earn more than $160,000.
    Dit samen met het geld dat Bush de bevolking geeft laat de bevolking geen keus dan Republikeins te stemmen. Ook een prima manier om de dure benzine-prijzen aan te pakken: stimuleren meer benzine te gebruiken.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 16 april 2008 @ 14:37:41 #80
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58088582
    tvp
    DeLuna vindt me dik ;(
    Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      woensdag 16 april 2008 @ 17:16:56 #81
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58091519
    quote:
    Clinton Goes for the Knockout
    Jennifer Rubin - 04.16.2008 - 8:42 AM

Hillary Clinton is now letting Barack Obama have it. Karl Rove, some think, could not have done a harsher ad on Snob-gate. She says in her latest ad that his “I don’t take money from oil companies” line is a lie, or at least an exaggeration, since no one can directly accept corporate money. (A little late, but she’s basically right.) Then, for good measure, she throws in that he voted for the Bush-Cheney energy bill.

This tells us a few things. First, Clinton thinks Obama’s brand (high-minded, honest, decent) is scuffed up and she’s going to make sure it gets permanently damaged. This is a character ad, the first one she’s used. Before learning about Snob-gate and Reverend Wright no one would have bought it. Now Clinton is hoping they will.

Second, she wants to win Pennsylvania by a healthy margin to give superdelegates something to think about. The morning after a convincing win, her refrain that Obama can’t win the big states and her argument that he can’t win working class voters will have some real oomph.

Third, she doesn’t much care if she echoes the same themes the McCain campaign is pursuing. She’s not above sinking her party in November. And if her polling (you know they poll this) says Obama is vulnerable on exactly the points the GOP is raising, then there is no reason, in her mind, to hold back.

So McCain doesn’t need his own money for an ad budget right now: he’s got Hillary’s. But if she by some miracle wins the nomination, she will be an infinitely more attractive candidate than the GOP anticipated to those critical Reagan Democrats. McCain better hope she wounds, but does not kill, her opponent. (The good news for him is that this is the most likely outcome.)
      woensdag 16 april 2008 @ 20:51:51 #82
    28167 matthijst
    pi_58096533
    Obamanieuws...

He got a vote of confidence on Wednesday from rock megastar Bruce Springsteen, who said the Illinois senator's comments on working-class voters had been ripped out of context.
    "I've been following the campaign and I have now seen and heard enough to know where I stand. Senator Obama, in my view, is head and shoulders above the rest," Springsteen wrote on his website. "He speaks to the America I've envisioned in my music for the past 35 years, a generous nation with a citizenry willing to tackle nuanced and complex problems."

Obama also won backing from the American Hunters and Shooters Association, a newly formed rival to the zealously pro-gun National Rifle Association.
    The AHSA endorsed Obama for president, citing his vote in 2006 for a law that forbids authorities from confiscating legally owned firearms during a Hurricane Katrina-type disaster.
    "We believe recent attacks on Senator Obama's stand on the (constitutional gun rights) Second Amendment... are unfair," association president Ray Schoenke told reporters on a conference call.
    "We know Senator Obama gets it. To say he is an elitist is patently ridiculous," he said, noting that Clinton had voted against the 2006 law and arguing that McCain had "flip-flopped all over the place" on gun rights.
    pi_58098456
    Ik ben nog aan het wachten op beelden van een gewapende Clinton en / of Obama op een schietbaan! Dat zit er zeker aan te komen nu
    pi_58098800
      woensdag 16 april 2008 @ 22:13:56 #85
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58098852
    John Stewart haalde eergisteren dat hele elitist gezeur wel mooi onderuit.
    pi_58101726
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 22:13 schreef popolon het volgende:
    John Stewart haalde eergisteren dat hele elitist gezeur wel mooi onderuit.
    Laat het maar aan de media over om Obama's blunders weg te poetsen.
    pi_58103095
    Komt er zometeen een debat tussen Hillary en Obama op ABC?
      donderdag 17 april 2008 @ 02:52:01 #88
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58103687
    Het debat is al een klein uur aan de gang, te zien via www.abclocal.go.com/wpvi

Eerste half uur zat vol vuurwerk, eindelijk wat kritische vragen voor Obama over Wright en zelfs zijn associatie met terrorist William Ayers en het niet dragen van een flag pin, terwijl Clinton nog eens Bosnia voor de kiezen kreeg.
      donderdag 17 april 2008 @ 03:11:17 #89
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58103742
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 23:54 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ah gut.

't Zal wel weer te liberaal zijn. Nou als conservatief rechts ook nog iets leuks heeft op tv houd ik me in ieder geval aanbevolen. Zal zoeken worden denk ik.
    pi_58103772
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 03:11 schreef popolon het volgende:
    Nou als conservatief rechts ook nog iets leuks heeft op tv houd ik me in ieder geval aanbevolen.
    Glenn Beck op CNN (communist network)? Die is conservatief maar verder heel redelijk.
      donderdag 17 april 2008 @ 03:32:28 #91
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58103788
    Tjemig Lyre, CNN een commie network noemen, ik dacht dat alleen de sjonnies en andere simpele zielen onder de GOP'ers dat deden.

't Debat is zoals altijd vrij saai. Ik ga weer sport kijken.
    pi_58103895
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 03:32 schreef popolon het volgende:
    Tjemig Lyre, CNN een commie network noemen, ik dacht dat alleen de sjonnies en andere simpele zielen onder de GOP'ers dat deden.

't Debat is zoals altijd vrij saai. Ik ga weer sport kijken.
    Tja, ik ben er eentje van het gewone volk. Not another Obama.
      donderdag 17 april 2008 @ 04:48:01 #93
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58103904
    Red Sox staan achter tegen de Yankees.
    pi_58103946
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 04:48 schreef popolon het volgende:
    Red Sox staan achter tegen de Yankees.
    Darn. Yankees suck.

Ik heb geen enkele Yankee of Red Sox in m'n fantasy team.
    pi_58104028
    Toch is Dick Cheney best grappig. Nu op Fox: Dick Cheney speaks at annual radio & tv correspondents dinner.
    pi_58104116
    Linkje naar het laatste debat? op Youtube staat hij niet
      donderdag 17 april 2008 @ 08:31:18 #97
    28167 matthijst
    pi_58104567
    Ach gut, Clinton stapt van haar standaard bullshitlijntje af: Hillary said Wednesday night that Barack Obama can win the White House this fall, undercutting her efforts to deny him the Democratic presidential nomination by suggesting he would lead the party to defeat.

"Yes, yes, yes," she said.
      donderdag 17 april 2008 @ 08:56:03 #98
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58104873
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 23:54 schreef Lyrebird het volgende:
    Ach, dat krijgen ze in de herfst wel terugbetaald. Kom er maar in, Karl.
    pi_58109104
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 06:46 schreef Lyrebird het volgende:
    Toch is Dick Cheney best grappig. Nu op Fox: Dick Cheney speaks at annual radio & tv correspondents dinner.
    Ik moet zeggen, Republikeinen hebben een aparte vorm van humor. George W. Bush vindt het leuk grapjes te maken over niet gevonden massavernietigingswapens, terwijl daarom honderdduizenden mensen zijn afgeslacht; John McCain vindt het erg grappig om te zingen over een land bombarderen; en Dick Cheney krijgt de hele zaal plat door een grap te maken over een incident waarbij het slachtoffer bijna overleden is.

Best grappig.
    pi_58109555
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 07:21 schreef WammesWaggel het volgende:
    quote:
    In perhaps the most embarrassing performance by the media in a major presidential debate in years, ABC News hosts Charles Gibson and George Stephanopolous focused mainly on trivial issues as Hillary Clinton and Barack Obama faced off in Philadelphia.

Wars in Iraq and Afghanistan, the health care and mortgage crises, the overall state of the economy and dozens of other pressing issues had to wait for their few moments in the sun as Obama was pressed to explain his recent "bitter" gaffe and relationship with Rev. Wright (seemingly a dead issue) and not wearing a flag pin while Clinton had to answer again for her Bosnia trip exaggerations.

Then it was back to Obama to defend his slim association with a former '60s radical -- a question that came out of rightwing talk radio and Sean Hannity on TV, but delivered by former Bill Clinton aide Stephanopolous. This approach led to a claim that Clinton's husband pardoned two other '60s radicals. And so on.

More time was spent on all of this than segments on getting out of Iraq and keeping people from losing their homes and other key issues. Gibson only got excited when he complained about anyone daring to raise taxes on his capital gains.

Yet neither candidate had the courage to ask the moderators to turn to those far more important issues. But some in the crowd did -- booing Gibson near the end.

To top it off, here is David Brooks' review at The New York Times: "I thought the questions were excellent." He gave ABC an "A."
    http://www.editorandpubli(...)ontent_id=1003790556
      donderdag 17 april 2008 @ 13:11:31 #101
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58110174
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 12:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik moet zeggen, Republikeinen hebben een aparte vorm van humor. George W. Bush vindt het leuk grapjes te maken over niet gevonden massavernietigingswapens, terwijl daarom honderdduizenden mensen zijn afgeslacht; John McCain vindt het erg grappig om te zingen over een land bombarderen; en Dick Cheney krijgt de hele zaal plat door een grap te maken over een incident waarbij het slachtoffer bijna overleden is.

Best grappig.
    Ja, of zeggen dat je moet studeren om niet in Irak te belanden.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58112045
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 13:11 schreef Montov het volgende:

[..]

Ja, of zeggen dat je moet studeren om niet in Irak te belanden.
    Ik zie een kwalitatief verschil...
    pi_58115204
    quote:

[..]

Best grappig.
    Je bent een zuurpruim, of een azijnpisser.
    pi_58117544
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 16:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je bent een zuurpruim, of een azijnpisser.
    Nee hoor, integendeel, ik merk alleen op dat het een eigenaardig soort humor is. Niets mis met zelfspot, hoor...
      vrijdag 18 april 2008 @ 04:12:13 #105
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58128182
    Vanmorgen in North Carolina:

Obama gives Clinton the finger
      vrijdag 18 april 2008 @ 04:17:19 #106
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58128187
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 04:12 schreef Perico het volgende:

Maar goed, ik zal even serieus doen: Ik zie twee vingers.
    pi_58131102
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 04:12 schreef Perico het volgende:

Haha, het zou zo maar expres kunnen zijn ja. Cool.
      vrijdag 18 april 2008 @ 11:12:02 #108
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58132020
    Na zijn rampzalige debat waar hij eindelijk over Ayers gevraagd werd, terug naar snobgate:

Ik ben het voor een keertje eens met de misselijke Krugman.
    quote:
    Clinging to a Stereotype

*
    * Print
    * Save
    * Share
    o Digg
    o Facebook
    o Mixx
    o Yahoo! Buzz
    o Permalink

By PAUL KRUGMAN
    Published: April 18, 2008

Will Barack Obama’s now famous “bitter” quote turn out to have been a big deal politically? Frankly, I have no idea.
    Skip to next paragraph

Paul Krugman
    Go to Columnist Page » Blog: The Conscience of a Liberal

But here’s a different question: was Mr. Obama right?

Mr. Obama’s comments combined assertions about economics, sociology and voting behavior. In each case, his assertion was mostly if not entirely wrong.

Start with the economics. Mr. Obama: “You go into these small towns in Pennsylvania and, like a lot of small towns in the Midwest, the jobs have been gone now for 25 years and nothing’s replaced them. And they fell through the Clinton administration, and the Bush administration.”

There are, indeed, towns where the mill closed during the 1980s and nothing has replaced it. But the suggestion that the American heartland suffered equally during the Clinton and Bush years is deeply misleading.

In fact, the Clinton years were very good for working Americans in the Midwest, where real median household income soared before crashing after 2000. (You can see the numbers at my blog, krugman.blogs.nytimes.com.)

We can argue about how much credit Bill Clinton deserves for that boom. But if I were a Democratic Party elder, I’d urge Mr. Obama to stop blurring the distinction between Clinton-era prosperity and Bush-era economic distress.

Next, the sociology: “And it’s not surprising then that they get bitter, they cling to guns or religion or antipathy toward people who aren’t like them.”

The crucial word here isn’t “bitter,” it’s “cling.” Does economic hardship drive people to seek solace in firearms, God and xenophobia?

It’s true that people in poor states are more likely to attend church regularly than residents of rich states. This might seem to indicate that faith is indeed a response to economic adversity.

But this result largely reflects the fact that southern states are both church-going and poor; some poor states outside the South, like Maine and Montana, are actually less religious than Connecticut. Furthermore, within poor states, people with low incomes are actually less likely to attend church than those with high incomes. (The correlation runs the opposite way in rich states.)

Over all, none of this suggests that people turn to God out of economic frustration.

Finally, Mr. Obama, in later clarifying remarks, declared that the people he’s talking about “don’t vote on economic issues,” and are motivated instead by things like guns and gay marriage.

That’s a political theory made famous by Thomas Frank’s “What’s the Matter With Kansas?” According to this theory, “values” issues lead working-class Americans to act against their own interests by voting Republican. Mr. Obama seemed to suggest that’s also why they support Hillary Clinton.

I was impressed by Mr. Frank’s book when it came out. But my Princeton colleague Larry Bartels, who had an Op-Ed in The Times on Thursday, convinced me that Mr. Frank was mostly wrong.

In his Op-Ed, Mr. Bartels cited data showing that small-town, working-class Americans are actually less likely than affluent metropolitan residents to vote on the basis of religion and social values. Nor have working-class voters trended Republican over time; on the contrary, Democrats do better with these voters now than they did in the 1960s.

It’s true that Americans who attend church regularly are more likely to vote Republican. But contrary to the stereotype, this relationship is weak at low incomes but strong among high-income voters. That is, to the extent that religion helps the G.O.P., it’s not by convincing the working class to vote against its own interests, but by producing supermajorities among the evangelical affluent.

So why have Republicans won so many elections? In his book, “Unequal Democracy,” Mr. Bartels shows that “the shift of the Solid South from Democratic to Republican control in the wake of the civil rights movement” explains all — literally all — of the Republican success story.

Does it matter that Mr. Obama has embraced an incorrect theory about what motivates working-class voters? His campaign certainly hasn’t been based on Mr. Frank’s book, which calls for a renewed focus on economic issues as a way to win back the working class.

Indeed, the book concludes with a blistering attack on Democrats who cater to “affluent, white-collar professionals who are liberal on social issues” while “dropping the class language that once distinguished them sharply from Republicans.” Doesn’t this sound a bit like the Obama campaign?

Anyway, the important point is that working-class Americans do vote on economic issues — and can be swayed by a politician who offers real answers to their problems.

And one more thing: let’s hope that once Mr. Obama is no longer running against someone named Clinton, he’ll stop denigrating the very good economic record of the only Democratic administration most Americans remember.
      vrijdag 18 april 2008 @ 12:11:20 #109
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58133472
    Zogby geeft nu een 1% voorsprong voor Clinton in PA, ten opzichte van 4% 6 dagen geleden.
    SurveyUSA geeft nu 14% voorsprong voor Clinton, tegen 18% een week geleden.
    Alleen Rasmussen geeft een grotere voorsprong van Clinton aan dan de peiling daarvoor.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58134011
    En wie is ,gezien het verleden, de meest betrouwbare van al die peilers? Dat is natuurlijk de vraag :-)
    pi_58139548
    quote:

[..]

Best grappig.
    O, ja, en dan deze dijenkletser: "Why is Chelsea Clinton so ugly? Because her father is Janet Reno." Geweldig, wat een humor!
    pi_58140689
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 16:38 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, ja, en dan deze dijenkletser: "Why is Chelsea Clinton so ugly? Because her father is Janet Reno." Geweldig, wat een humor!
    Vooral als je weet dat de "grap" afkomstig was van een van de meest lelijke mannen van de VS.
      vrijdag 18 april 2008 @ 18:44:28 #113
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58142166
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 12:35 schreef Apache4U het volgende:
    En wie is ,gezien het verleden, de meest betrouwbare van al die peilers? Dat is natuurlijk de vraag :-)
    SurveyUSA en Rasmussen zijn erg betrouwbaar. Zogby, Gallup en CBS niet erg betrouwbaar.

Vandaag is er weer een nieuwe Rasmussenpeiling uitgekomen: +3 voor Clinton. Drie dagen geleden was dat nog +9.
    Géén kloon van tvlxd!
      vrijdag 18 april 2008 @ 18:58:37 #114
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58142529
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 16:38 schreef Monidique het volgende:
    Heb je wel eens een foto van Janet Reno gezien?
    pi_58142673
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 18:58 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Heb je wel eens een foto van Janet Reno gezien?
    Een garantie voor levenslange impotentie:

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2008 19:03:26 ]
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:02:36 #116
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58146230
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 07:21 schreef WammesWaggel het volgende:
    http://www.crooksandliars(...)-hacktacular-debate/
    Géén kloon van tvlxd!
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:35:57 #117
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58147199
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 19:03 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Een garantie voor levenslange impotentie:

[ afbeelding ]
    Hey, dat doet me denken aan die vrouwen die in die sekte zaten in Texas, paar weken geleden hebben ze de hele bende daar weten op te rollen. Volgens mij zat dat daar ook tussen.
    pi_58147299
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:35 schreef popolon het volgende:

[..]

Hey, dat doet me denken aan die vrouwen die in die sekte zaten in Texas, paar weken geleden hebben ze de hele bende daar weten op te rollen. Volgens mij zat dat daar ook tussen.
    Reno en sektes is niet zo'n heel goede combinatie, geloof ik...
      vrijdag 18 april 2008 @ 23:52:18 #119
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58150818
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:39 schreef Monidique het volgende:

[..]

Reno en sektes is niet zo'n heel goede combinatie, geloof ik...
    Je zou die koppen moeten zien die ze daar vandaan haalden. Vol verbazing ben ik dat er niks in NWS over te vinden is, pretty big deal hier in de VS.
    pi_58151086
    Stel Hillary geeft op ergens eind april/mei, kan ze dan nog een gooi doen naar het presidentschap als independent? Zou wel grappig zijn...
      zaterdag 19 april 2008 @ 03:57:49 #121
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58153779
    Hillary en John Edwards waren gisteren te zien in the Colbert report, maar nog geen Edwards endorsement.. was wel grappig om te zien.

Verder vandaag weer 3 superdelegates erbij voor Clinton... uit de wandelgangen komen berichten dat Howard Dean onthutst was over hoe pover Obama uit het laatste debat tevoorschijn is gekomen en hij wil nu op 3 juni na de laatste primary echt hebben dat iedere superdelegate zijn voorkeur dan heeft uitgesproken.
      zaterdag 19 april 2008 @ 04:04:08 #122
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58153800
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 03:57 schreef Perico het volgende:
    Hillary en John Edwards waren gisteren te zien in the Colbert report, maar nog geen Edwards endorsement.. was wel grappig om te zien.

Verder vandaag weer 3 superdelegates erbij voor Clinton... uit de wandelgangen komen berichten dat Howard Dean onthutst was over hoe pover Obama uit het laatste debat tevoorschijn is gekomen en hij wil nu op 3 juni na de laatste primary echt hebben dat iedere superdelegate zijn voorkeur dan heeft uitgesproken.
    Wat vond jij van het optreden van Hillary bij Cobert?
    pi_58157475
    Mja, ik dacht dat het na Ohio en Texas al voorbij zou zijn. Monidique had het mis. Maar nu lijkt mij dat het toch echt voorbij is voor Clinton. Ze kan echt niet meer winnen, de peilingen zijn niet in haar voordeel, belangrijke mensen steunen Obama en Howard Dean wil dat het nu maar eens snel afgelopen is, wat dus niet in het voordeel van Clinton is.

Maar ja!
      zaterdag 19 april 2008 @ 14:00:23 #124
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58158139
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 13:15 schreef Monidique het volgende:
    Mja, ik dacht dat het na Ohio en Texas al voorbij zou zijn. Monidique had het mis. Maar nu lijkt mij dat het toch echt voorbij is voor Clinton. Ze kan echt niet meer winnen, de peilingen zijn niet in haar voordeel, belangrijke mensen steunen Obama en Howard Dean wil dat het nu maar eens snel afgelopen is, wat dus niet in het voordeel van Clinton is.

Maar ja!
    Ze zal hoogstwaarschijnlijk wel een (kleine) overwinning halen in PA, met tussen de 5 en 10% verschil, en dan gaat ze zeker niet stoppen.

Pas wanneer Obama Indiana en NC op 6 mei wint is het definitief voorbij. Maar ook met een klein verlies in IN (5%) en een +10% overwinning in NC zal het wel gedaan zijn. Dan krijg je een soort McCain-Huckabee race waar de winnaar zo goed als bekend is en de verliezer de partij niet verder gaat beschadigen.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58159445
    quote:
    Op zaterdag 19 april 2008 03:57 schreef Perico het volgende:
    Voor de volledigheid: ook Obama was (zelfs langer!) te gast.

[ Bericht 11% gewijzigd door Qomolangma op 19-04-2008 15:35:27 ]
    pi_58179279

Hm... welke foto wijkt af van de andere foto's...

.
    pi_58183470
    (CNN) -- Sen. Barack Obama received key endorsements Friday from a top former Clinton administration official and two former Democratic senators.

Robert Reich, a former Labor Secretary under President Clinton, endorsed Sen. Obama Friday.

Robert Reich, a former Clinton cabinet member and longtime friend of the former president, formally endorsed Obama's White House bid, saying that "my conscience won't let me be silent any longer."

"Although Hillary Clinton has offered solid and sensible policy proposals, Obama's strike me as even more so," Reich wrote on his blog.
      zondag 20 april 2008 @ 19:03:52 #128
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58184891
    quote:
    Op zondag 20 april 2008 15:25 schreef Monidique het volgende:
    [ afbeelding ]

Hm... welke foto wijkt af van de andere foto's...

.
    Al zijn lobbyisten passen er niet op.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58185269

[ Bericht 20% gewijzigd door Lyrebird op 20-04-2008 19:32:53 ]
      maandag 21 april 2008 @ 11:07:36 #131
    28167 matthijst
    pi_58198703
    Ach, de Clintonclan is alvast weer begonnen met indekken: "a four-to-seven point margin of victory would be "very significant.""

En d'r cash ik ook al op: financial reports filed Sunday by the Democratic presidential candidates with the Federal Election Commission show Clinton had $10.3 million in debts at the start of the month and only about $9 million cash on hand for the primaries. Obama reported having $42 million for the primary.

En uiteraard kan ze al niet meer winnen, maar hey, 't is 1 grote egotrip, dus what the hell, lekker doorgaan: To overtake Barack Obama in the nationwide popular vote, Hillary Clinton needs a bigger win in tomorrow's Pennsylvania primary than she has had in any major contest so far. And that's just for starters. Even if the New York senator wins by more than 20 percentage points tomorrow -- a landslide few experts expect -- she would still have a hard time catching him.
    More than just big margins, Clinton would need record voter turnout too. In Pennsylvania, she would need a turnout of 2 million, about half the state's registered Democrats; in the 2004 primary, about 800,000 voted.

Waarom stopt ze niet gewoon. Kan ze lekker op vakantie gaan. Misschien wat jagen met haar vader, of snipertje duiken in Europa....
    pi_58199719
    quote:
    “I told you we needed a stage,” he screamed, according to Hinz. “You incompetent little [expletive]. When I tell you to do something, you do it.”

(...)

“You better get [Barrett] out or I’ll destroy you,” a witness claims that McCain shouted at her. Dowling responded that if McCain couldn’t respect her right to support whomever she chose, that he “should get the hell out of the Senate.” McCain shouted an obscenity at her, and Dowling howled one back.
    http://www.washingtonpost(...)2008041902224_5.html
    quote:
    It was all very reassuring. There's just one problem: John McCain doesn't always behave according to his own statesmanlike script. In fact, while attending that same Munich conference in 2006, the Arizona senator had another one of what have come to be known as McCain Moments. In a small meeting at the Hotel Bayerischer Hof, McCain was conferring with Frank-Walter Steinmeier, the foreign minister of Germany—one of America's most important allies—when the others heard McCain erupt. He thought the German was being insufficiently tough on the brutal regime in Belarus. Raising his voice at Steinmeier—who's known for speaking in unclear diplomatese—McCain "started shaking and rising out of his chair," said one participant, a former senior diplomatic official who related the anecdote on condition of anonymity. "He said something like: 'I haven't come to Munich to hear this kind of crap'." McCain's old pal Joe Lieberman jumped in. "Lieberman, who reads him very well, put his hand on McCain's arm and said gently, 'John, I think there's been a problem in the translation.' Of course Lieberman doesn't speak German and there hadn't been any problem in the translation … It was just John's explosive temper."
    http://www.newsweek.com/id/129660
    quote:
    Former senator Bob Smith, a New Hampshire Republican, expresses worries about McCain: "His temper would place this country at risk in international affairs, and the world perhaps in danger. In my mind, it should disqualify him."
    Yep. Wat als Iran, bijvoorbeeld, Amerikaanse mariniers gevangenneemt die in Iraans gebied zijn gekomen? Wat als Rusland agressief gaat doen met zijn bommenwerpers? John McCain als president zou een gevaar zijn voor niet alleen Amerika, maar ook de wereld...
      maandag 21 april 2008 @ 21:36:03 #133
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58211990
    SurveyUSA heeft Clinton nu op een voorsprong van 6%, tegenover 14% vorige week en 18% twee weken terug. Rasmussen geeft 5% voorsprong aan Clinton. De rest van de peilers zit daar wat omheen.

Toch wel opmerkelijk hoe het verwachte scenario van het Obama-team begin februari weer erg dicht in de buurt komt: daar werd gesproken over een winst voor Clinton met 5% in PA: http://www.politico.com/b(...)mas_projections.html

Zo'n uitslag zou ongeveer 100.000 stemmen meer voor Clinton betekenen, en gewoonweg te weinig om qua popular vote nog in de buurt te komen van Obama, die nu 700.000 tot 800.000 stemmen voorsprong heeft. Puerto Rica, West Virginia en Kentucky zijn ook nog plaatsen waar Clinton goed kan scoren met misschien een half miljoen extra stemmen, maar alleen de positieve kanten opnoemen gaat haar dan niet helpen.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58212116
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:36 schreef Montov het volgende:

Zo'n uitslag zou ongeveer 100.000 stemmen meer voor Clinton betekenen, en gewoonweg te weinig om qua popular vote nog in de buurt te komen van Obama, die nu 700.000 tot 800.000 stemmen voorsprong heeft.
    Waar lees je dat?
      dinsdag 22 april 2008 @ 09:06:15 #135
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58219952
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 21:40 schreef Radegast het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
    Realclearpolitics.com heeft het overzicht van de popular vote, en met een verwachte 2 miljoen kiezers in PA betekent een 5% marge een verschil van 100.000 stemmen. Maar ze heeft een verschil van 400.000 nodig wil ze nog kans maken, zie http://www.usnews.com/blo(...)-delegate-count.html
    Géén kloon van tvlxd!
      dinsdag 22 april 2008 @ 10:34:37 #136
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58221566
    Op dailykos staat een analyse van de peilingen, en daarin wordt geconcludeerd dat de betrouwbare peilingen het zuidoosten onderschatten qua opkomst, de sterkste regio van Obama. In die analyse wordt de uitslag geschat op 51% vs 49% voor Clinton.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58221776
    tvp
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
      dinsdag 22 april 2008 @ 13:14:38 #138
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58224975
    Nou daar gaan we dan in PA. Een overwinning voor Hillary die haar eigenlijk niks zal opleveren, daar gok ik op.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 22 april 2008 @ 14:14:49 #139
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58226456
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 13:14 schreef popolon het volgende:
    Nou daar gaan we dan in PA. Een overwinning voor Hillary die haar eigenlijk niks zal opleveren, daar gok ik op.
    maar een overwinning die ze zelf groots zal opblazen!
    DeLuna vindt me dik ;(
    pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
      dinsdag 22 april 2008 @ 14:26:45 #140
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58226659
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 14:14 schreef rubbereend het volgende:

[..]

maar een overwinning die ze zelf groots zal opblazen!
    Uiteraard.
    pi_58235786
    TVP
    pi_58236193
    BBC bericht: Clinton "we would be able to totally obliterate them" when Israel is attacked with a nuclear weapon by Iran.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7361509.stm
    pi_58237286
    Ik heb geen flauw idee wat het wordt... Al die peilingen? Ik hou rekening met alles tussen 55-40 en 50-50, maar eerder 55-40... Helaas...
    pi_58239272
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 21:08 schreef Qomolangma het volgende:
    BBC bericht: Clinton "we would be able to totally obliterate them" when Israel is attacked with a nuclear weapon by Iran.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7361509.stm
    Geen nieuws eigenlijk, haar man was ook hardcore pro-Israel.
    pi_58239355
    Onnodig provocerende taal overigens van Clinton. Iran heeft geen kernwapen, er zijn geen bewijzen dat het eraan werkt, het heeft nooit laten doorschemeren er een te willen gooien op Israël, het zou suicidaal zijn, Israël kan z'n eigen boontjes wel doppen, en nogmaals: het is onnodig provocerend.
      dinsdag 22 april 2008 @ 23:49:47 #146
    28167 matthijst
    pi_58241026
    Geraghty reports that blue collars are going for Obama 2-1 and Philly is going 3-1 for Obama. Also, early exit polls shows Obama up 52-47. This is still early and probably reflective of Philly, so things will probably change.
      dinsdag 22 april 2008 @ 23:50:34 #147
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58241052
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 13:14 schreef popolon het volgende:
    Nou, wat dacht je van, dat Obama na vanavond geen enkele grote staat heeft gewonnen en dus niet in staat is de blanke arbeiders/katholieken/vrouwen/latino's en masse aan te spreken.

Hij heeft geen enkele grote vis gepakt, dat geeft toch echt te denken. En dan is de spin altijd meteen "ja maar dat wil niet zeggen dat ie ze tegen McCain niet zou winnen"... dat is echt een issue waar de ongebonden superdelegates gevoelig voor zijn
      dinsdag 22 april 2008 @ 23:55:27 #148
    28167 matthijst
    pi_58241178
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 23:50 schreef Perico het volgende:...dat is echt een issue waar de ongebonden superdelegates gevoelig voor zijn
    Ja, en dat zijn er nogal veel
    Zijn er nog zon 300 over.
    Volgens mij heeft Obama er de laatste tijd meer `opgepikt` dan Clinton.
    Maar ja, misschien dat ze straks nog allemaal van gedachten veranderen.
    Of alle 300 spontaan Clinton aan haar overwinning helpen
    pi_58241467
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 23:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ja, en dat zijn er nogal veel
    Zijn er nog zon 300 over.
    Volgens mij heeft Obama er de laatste tijd meer `opgepikt` dan Clinton.
    Maar ja, misschien dat ze straks nog allemaal van gedachten veranderen.
    Of alle 300 spontaan Clinton aan haar overwinning helpen
    Nou, wie verzint er even een leuke variant op de film?
    Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_58241626
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 22:57 schreef Monidique het volgende:
    Onnodig provocerende taal overigens van Clinton. Iran heeft geen kernwapen, er zijn geen bewijzen dat het eraan werkt, het heeft nooit laten doorschemeren er een te willen gooien op Israël, het zou suicidaal zijn, Israël kan z'n eigen boontjes wel doppen, en nogmaals: het is onnodig provocerend.
    Als ze onder de "liberale" Khatemei zeiden niet aan kernwapens te werken, en er wel aan werkten (daar zijn bewijzen voor), waarom zouden ze nu onder de streng-in-de-leer zijnde Ahmadinejad plotseling niet aan kernwapens werken?
    pi_58241892
    Nog wat achtegrondinformatie over de PA primaries:
    quote:
    Pennsylvania Primary

The State

• Pennsylvania and Ohio are usually compared to one another because they are both key hellhole states.
  • While the area's steel industry has struggled financially in recent years, it still wields a certain amount of influence over delegates who are suspended above vats of molten lead.
  • Pennsylvania has 188 Democratic delegates up for grabs, down from 211 following a tragic mine collapse in 2005.
  • Philadelphia, the state's largest city, is famous for its delicious, disgusting, delicious food.
  • Pennsylvania's late-April primary has traditionally been symbolic of the goddamn primary season almost being over.

Hillary Clinton

• Hillary Clinton has surged ahead in the polls in Fayette County, PA, after admitting to residents that it has been her dream since she was a little girl to win more votes than her competitor in Fayette County.
  • After talking with unemployed voters in Allentown, Hillary Clinton vowed to go home and listen to the Billy Joel song a lot more closely.
  • Hillary Clinton solidified her lead among blue-collar workers when she defeated a steam-powered machine in a steel-drivin' contest.
  • Although Clinton was recently called out for lying about dodging sniper fire in Bosnia, the people of the Appalachia backwoods will likely be more than willing to provide her with this valuable experience.

Barack Obama

• Barack Obama slipped in the polls when he traveled to Harrisburg and gave his now-infamous 30-minute "What is that God-awful smell?" speech.
  • Obama has spent the past two weeks paving and repairing a 20-mile stretch of I-80 so he can get to his next campaign stop.
  • Polls show that Obama has done well with undecided voters in Pennsylvania, though he continues to struggle with voters who have made up their minds.
  • Obama has attempted to appeal to Pennsylvania's working class by donning a specially made, all-denim, Brooks Brother's power suit.
  • Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
    pi_58243186
    Zo, CNN staat aan, here we go...
      woensdag 23 april 2008 @ 01:45:20 #153
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58243441
    CNN heeft altijd een fantastisch (ook meer neutraal) programma op election night... goeie panels, John King met zijn Wall, Wof Blitzer, Lou Dobbs, exit polls analysis... vooral die muur is voortreffelijk, daar kun je in Nederland alleen maar van dromen.. als de staafgrafiek het hier doet zijn we al blij.
      woensdag 23 april 2008 @ 01:53:45 #154
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_58243557
    Ik las net dat de exit polls 52-48 voor Clinton uitwijzen. Dat zou betekenen dat ze door gaat met haar campagne?
      woensdag 23 april 2008 @ 01:54:21 #155
    153970 Terecht
    Apodictisch.
    pi_58243563
    Ik lees nu dat het 52-47 voor Obama is
    pi_58243565
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 01:53 schreef Terecht het volgende:
    Ik las net dat de exit polls 52-48 voor Clinton uitwijzen. Dat zou betekenen dat ze door gaat met haar campagne?
    Vast wel, maar ze moet eigenlijk (veel) ruimer winnen..
    pi_58243622
    Net op tijd terug voor de exitpoll.

CNN: "competitive race"

Hillary
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2008 @ 02:04:27 #158
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58243678
    quote:
    Op dinsdag 22 april 2008 23:50 schreef Perico het volgende:

[..]

Nou, wat dacht je van, dat Obama na vanavond geen enkele grote staat heeft gewonnen en dus niet in staat is de blanke arbeiders/katholieken/vrouwen/latino's en masse aan te spreken.

Hij heeft geen enkele grote vis gepakt, dat geeft toch echt te denken. En dan is de spin altijd meteen "ja maar dat wil niet zeggen dat ie ze tegen McCain niet zou winnen"... dat is echt een issue waar de ongebonden superdelegates gevoelig voor zijn
    Texas is geen grote staat
    DeLuna vindt me dik ;(
      woensdag 23 april 2008 @ 02:22:58 #159
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58243872
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:04 schreef rubbereend het volgende:

Ja zeker maar die heeft zij toch met 51% - 47% gewonnen?

Die Texas caucus hebben ze maar gestaakt na 23.000 - 18.000 voor Obama. Vergelijk dat met 1,4 miljoen tegen 1,3 miljoen in de primary.

Op de Obama website tellen ze Texas voor hem ja, maar dat is wel erg opportunistisch...
    pi_58243881
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:04 schreef rubbereend het volgende:

[..]

Hillary won de 'popular vote' in de Texas primary, dus feitelijk heeft zij die staat gewonnen. Begin maar niet over die oneerlijke caucus, die daarnaast ook plaatsvond...
    pi_58243968
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:22 schreef Perico het volgende:

[..]

Die Texas caucus hebben ze maar gestaakt na 23.000 - 18.000 voor Obama. Vergelijk dat met 1,4 miljoen tegen 1,3 miljoen in de primary.

Op de Obama website tellen ze Texas voor hem ja, maar dat is wel erg opportunistisch...
    Je kan er wel allerlei andere dingen bij halen, maar dit spelletje draait gewoon om de gedelegeerden. En daar heeft Clinton er gewoon te weinig van wil ze ooit nog van Obama winnen.

http://www.vn.nl/Verhalen(...)aHeeftAlGewonnen.htm
      woensdag 23 april 2008 @ 02:47:20 #162
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244082
    Toad, er zijn 796 superdelegates die ook mogen stemmen.. 311 daarvan zijn nog onbeslist... En Clinton staat 140 gedelegeerden achter... wat dat artikel ook beweert, het is nog niet beslist.

Dat wil niet zeggen dat Obama er niet goed voor staat, maar okee, zo groot zijn de verschillen niet, zeker niet als je Florida niet meer weglaat...
    pi_58244141
    Obama nu op 47 % van de stemmen in PA. Nog beter dan verwacht volgens mij.
    pi_58244156
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:23 schreef wart het volgende:

[..]

Hillary won de 'popular vote' in de Texas primary, dus feitelijk heeft zij die staat gewonnen. Begin maar niet over die oneerlijke caucus, die daarnaast ook plaatsvond...
    Wat een onzin. In Texas heb je nu eenmaal een systeem van primaries en caucuses. Dat is democratisch vastgesteld. Clinton heeft de primary gewonnen, Obama de causus en uiteindelijk had Obama meer delegates. Dat is zijn verdienste.
    pi_58244160
    na 5%
    Obama 47%
    Billary 53%
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2008 @ 03:02:20 #166
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58244170
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:22 schreef Perico het volgende:

[..]

Obama won de meeste gedelegeerden. Daar gaat het om. Je kan bij de presidentsverkiezingen ook wel de popular vote winnen maar het gaat om de kiesmannen!
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_58244180
    De NOS weet meer dan wij.
    http://www.nos.nl/nos/art(...)1C8A4DD21359C14.html
    Ah, FOXNews meldt dat Clinton heeft gewonnen.
    -Edit: en nu ook CNN -
    pi_58244191
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 02:33 schreef Toad het volgende:

[..]

Je kan er wel allerlei andere dingen bij halen, maar dit spelletje draait gewoon om de gedelegeerden. En daar heeft Clinton er gewoon te weinig van wil ze ooit nog van Obama winnen.

http://www.vn.nl/Verhalen(...)aHeeftAlGewonnen.htm
    Nee, dat is niet zo. Ze kan namelijk als argument maken dat ze de popular vote maar 1% achter Obama ligt als je Florida en Michigan meetelt. En dat pleit voor haar omdat deze staten zijn uitgesloten door de democratische partij.
    En ze ook wint de swing-states, daar kan ze ook winnen van McCain, Obama staat daar 8% tot 10% achter.
    Dat kan de superdelegates overtuigen.
    pi_58244198
    clinton gewonnen... met een kleine marge
    pi_58244225
    @ravan: al die nieuwe argumenten zijn verzonnen door haar en haar spindoctors omdat ze het gewoonweg niet kan winnen via gedelegeerden. Echt een zwaktebod als supers daar naar gaan luisteren. Als ze echt om de partij geeft, kapt ze ermee.
    pi_58244247
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:09 schreef Toad het volgende:
    @ravan: al die nieuwe argumenten zijn verzonnen door haar en haar spindoctors omdat ze het gewoonweg niet kan winnen via gedelegeerden. Echt een zwaktebod als supers daar naar gaan luisteren. Als ze echt om de partij geeft, kapt ze ermee.
    Iedereen spint, dat doet Obama ook. En Obama kan ook niet winnen zonder de superdelegates.

Obama kan een Dukakus worden, als hij niet de blanke arbeiders kan winnen
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2008 @ 03:13:49 #172
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58244249
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:06 schreef ravan het volgende:
    en dus zal ze doorgaan...... maar met elke week dat ze doorgaat verkleint ze kans op een Democratische overwinning...... oké ze zal nog een kleine kans hebben om de nominatie te bemachtigen maar kijk eens ten koste van wat.........
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_58244260
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:06 schreef ravan het volgende:
    55% om 45% tot nog toe. Dat is geen kleine marge.
    pi_58244275
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

en dus zal ze doorgaan...... maar met elke week dat ze doorgaat verkleint ze kans op een Democratische overwinning...... oké ze zal nog een kleine kans hebben om de nominatie te bemachtigen maar kijk eens ten koste van wat.........
    Is voor haar onbelangrijk, dit is haar kans en waarschijnlijk haar enige kans. Wie deze verkiezing wint zit waarschijnlijk voor 8 jaar in het Witte Huis. Bush heeft ook elke keer met de hakken over de sloot het presidentschap gepakt.

Deze ruzie is heel goed voor McCain hij kan de staatsman spelen die de rust bewaard en krijgt gratis munitie voor de herfst.
    pi_58244284
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:14 schreef wart het volgende:

[..]

55% om 45% tot nog toe. Dat is geen kleine marge.
    Wel als je bedenkt dat Obama 25% achter lag. Clinton heeft letterlijk net niet gefaald. als ze onder de 10% zakt in deze clinton-staat heeft ze feitelijk verloren, omdat ze zover voorliep paar maanden terug.

Het gaat snel. nu nog maar 4% verschil na 13%. Dat is echt een slecht resultaat voor Clinton.
    pi_58244293
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:19 schreef ravan het volgende:

[..]

Wel als je bedenkt dat Obama 25% achter lag. Clinton heeft letterlijk net niet gefaald. als ze onder de 10% zakt in deze clinton-staat heeft ze feitelijk verloren, omdat ze zover voorliep paar maanden terug.
    Als je uitgaat van onbetrouwbare polls inderdaad... Dit is gewoon Obama-spin.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:24:45 #177
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58244313
    52-48 nu, Obama heeft 't, met die cijfers, eigenlijk boven verwachting gedaan.
    pi_58244374
    Als men zo vroeg al voorspelt dat Hillary de winnaar is, kun je er wel van uit gaan dat de uiteindelijke marge wat hoger is dan 4%.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:33:22 #179
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58244386
    Hoe dan ook, ze wint er weinig mee.
    pi_58244445
    54% om 46% nu, met 33% van de precincts reporting. Het kunnen nog double digits worden.
    pi_58244453
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:21 schreef wart het volgende:

[..]

Als je uitgaat van onbetrouwbare polls inderdaad... Dit is gewoon Obama-spin.
    Nee, kijk maar maar naar deze url: http://www.usatoday.com/n(...)008/poll-tracker.htm

In 2007 en zelfs nog in januari lag Obama 20 of meer achter.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:51:02 #182
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244460
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:19 schreef ravan het volgende:

Mwah dit is echte spin talk... ze heeft gewonnen, terwijl Obama 10.000 spots op tv heeft gekocht in Pennsylvania. In iedere staat liep het verschil drastisch terug, zo gaat dat nu eenmaal.

55-45% is double digits, en dat is een grote winst als het zo blijft...
    pi_58244462
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:47 schreef wart het volgende:
    54% om 46% nu, met 33% van de precincts reporting. Het kunnen nog double digits worden.
    Aan de ene kant hoop ik dat ook, want ik vind Obama symphatieker, maar aan de andere kant hoop ik dat niet, want ik wil dat McCain wint en deze is gebaat bij een lange bittere strijd bij de democraten.
      woensdag 23 april 2008 @ 03:51:53 #184
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244463
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:51 schreef Perico het volgende:
    En als je 2007 ads erbij haalt: toen was Rudy Giuliani de gedoodverfde kandidaat...
    pi_58244476
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:51 schreef Perico het volgende:
    En als je 2007 ads erbij haalt: toen was Rudy Giuliani de gedoodverfde kandidaat..

[..]

Met Ads win je niet een verkiezing. En Pennlysvania is nu eenmaal een hele stugge staat, met veel katholieke blanke arbeiders. Erg moeilijk voor progressieve Obama.

Mijn verwachting is dat Obama de rest van de voorverkiezingen gaat winnen.
    pi_58244479
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:49 schreef ravan het volgende:

[..]

Nee, kijk maar maar naar deze url: http://www.usatoday.com/n(...)008/poll-tracker.htm

In 2007 en zelfs nog in januari lag Obama 20 of meer achter.
    Ik heb het over de polls in het algemeen. Hoe vaak zitten ze er wel niet naast? Ook al is er inderdaad een trend in te bespeuren, ik vind het niet een erg overtuigend argument.
    pi_58244483
    Ik vind een strijd tussen Obama en McCain interessanter dan McCain en Clinton.
    pi_58244491
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:55 schreef wart het volgende:

[..]

Ik heb het over de polls in het algemeen. Hoe vaak zitten ze er wel niet naast? Ook al is er inderdaad een trend in te bespeuren, ik vind het niet een erg overtuigend argument.
    Bij dit soort verkiezingen zitten het gemiddelde van alle polls er juist niet vaak naast met een kleine marge van 3%.

Kijk maar naar deze site: http://www.rightpundits.com/?p=1361
    Er staan daar meerdere pre-polls van Pennsylvania, die binnen de marge liggen, het verschil tussen Clinton en Obama is 6% - 10%. gemiddeld 8%
    pi_58244544
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 03:59 schreef ravan het volgende:

[..]

Bij dit soort verkiezingen zitten het gemiddelde van alle polls er juist niet vaak naast met een kleine marge van 3%.

Kijk maar naar deze site: http://www.rightpundits.com/?p=1361
    Er staan daar meerdere pre-polls van Pennsylvania, die binnen de marge liggen, het verschil tussen Clinton en Obama is 6% - 10%. gemiddeld 8%
    Maar ga je dan de superdelegates overtuigen met het werk van obscure pollsters van twee maanden terug?

En zelfs al zou de trendgrafiek de werkelijkheid accuraat weergeven, het is niet zo dat Obama's stijging in de polls ten koste is gegaan van de populariteit van Hillary. Zij blijft namelijk constant. Obama heeft het gat enkel weten te verkleinen door bekend te worden onder groepen undecideds die uiteindelijk toch wel op hem zouden stemmen (liberals, African-Americans etc.).
      woensdag 23 april 2008 @ 05:05:07 #190
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58244645
    55 - 45% nou bij 84% van de stemmen en +200.000 in de popular vote.

Een zeer mooie double digit winst, zeker na de recordbedragen die Obama aan advertenties mocht spenderen de afgelopen 6 weken (11 miljoen in Pennssylvania).

[ Bericht 0% gewijzigd door Perico op 24-04-2008 02:50:20 ]
    pi_58244678
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 04:17 schreef wart het volgende:

[..]

Maar ga je dan de superdelegates overtuigen met het werk van obscure pollsters van twee maanden terug?

En zelfs al zou de trendgrafiek de werkelijkheid accuraat weergeven, het is niet zo dat Obama's stijging in de polls ten koste is gegaan van de populariteit van Hillary. Zij blijft namelijk constant. Obama heeft het gat enkel weten te verkleinen door bekend te worden onder groepen undecideds die uiteindelijk toch wel op hem zouden stemmen (liberals, African-Americans etc.).
    Maar goed, zij heeft die undecideds niet kunnen oppikken en Obama wel. Dat betekent dat Obama ook in de general election undecideds kan oppikken beter dan Clinton en dat is een sterk wapen tegen McCain
    pi_58244679
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 05:05 schreef Perico het volgende:

Een zeer mooie double digit winst, zeker na de recordbedragen die Obama aan advertenties mocht spenderen de afgelopen 6 weken (20 miljoen in Pennssylvania).
    Het lijkt er op dat ze net gered heeft. Hiermee kan ze net in de race blijven.
    pi_58244737
    Clinton loopt maar liefst 6 delegates in volgens CNN.
    Dat schiet dus ook niet echt op.
    Zul je zien dat ze die 6 ook weer kwijt is na North Carolina.
      woensdag 23 april 2008 @ 07:20:24 #194
    28167 matthijst
    pi_58244835
    quote:
    Een zeer mooie double digit winst, zeker na de recordbedragen die Obama aan advertenties mocht spenderen de afgelopen 6 weken (20 miljoen in Pennssylvania).
    Als Clinton het geld had gehad, dan had ze het ook uitgegeven. Maar ja, ze is broke as fuck
    pi_58245305
    quote:

Doe je dit nu echt opzettelijk? Tien punten verschil een zeer mooie double digit-winst? Een punt minder en je had er nog maar een over! Perico, al die dingen die je zegt, ik kan eerlijk gezegd moeilijk concluderen dat jij serieus bent...
      woensdag 23 april 2008 @ 09:00:53 #196
    28167 matthijst
    pi_58245788
    Clinton, voor de onopgeleiden, minder bedeelden, kerkgangers en gunfreaks
    Clinton won support from two of three whites without college degrees, and about the same number of whites from families earning under $50,000 a year.
    Gun owners, people who attend church at least weekly, and rural residents were all supporting Clinton by margins of about six in 10.

In many ways, voting groups split in familiar patterns. Women, older and less educated voters were decisively backing Clinton. Men, the young and most affluent were in Obama's camp.
    pi_58246225
    quote:
    De zwarte Democraat sleepte tot nu toe de meeste gedelegeerden in de wacht die uiteindelijk de knoop moeten doorhakken (1648 tegen 1504 volgens een telling van CNN). Pennsylvania is goed voor 158 gedelegeerden.
    Clinton krijgt er door Pennsylvania ongeveer 13 delegates meer bij dan Obama. Wat een kansloze missie toch voor Clinton.
      woensdag 23 april 2008 @ 09:32:05 #198
    28167 matthijst
    pi_58246453
    Inderdaad kansloos.

Nu
    Obama 1713
    Clinton 1586
    Verschil: 127

Over: 303 superdelegates
    Over: 408 Delegates
    Over: 711 Totaal
    Percentages nodig bij de komende primaries: 43 / 57

Als je de grootste staat eraf haalt, North Carolina, die waarschijnlijk naar Obama zal gaan:
    115 delegates, verdeling: 63/52 (55 om 45%).

1776/1638, over: 596 delegates

Nodig: 42/58, 16% verschil winnen, dat is haar hier niet gelukt, terwijl dit van begin af aan toch een van de grotre pro Hellary staten was
    pi_58246647
    Perico's zeer mooie double digit-overwinning is trouwens eerder vooralsnog een overweldigende 8,5%-overwinning. Mierenneukerij wellicht, maar toch. En ze wint hiermee acht a tien gedelegeerden. Moest ze eerst 66%, ofzo, halen, nu net iets meer...

Een gelopen race, nog steeds.
    pi_58247699
    Geen verassingen dus...
    pi_58248495
    o/t:
    quote:
    Consider this reality: The omnipresence of "God bless America" as a political slogan is an entirely recent phenomenon. We know because we've run the numbers. Analysis of more than 15,000 public communications by political leaders from Franklin Roosevelt's election in 1932 — the beginning of the modern presidency — through six years of George W. Bush's administration revealed that prior to Ronald Reagan taking office in 1981, the phrase had passed a modern president's lips only once in a major address: Richard Nixon used it to conclude an April 30, 1973, speech about Watergate.
    http://seattletimes.nwsou(...)4364209_domke22.html
    pi_58248649
    Wie het ook mag worden uiteindelijk, ik krijg nu niet het idee dat de volgende president het langer vol gaat houden dan 1 termijn.
    pi_58248872
    quote:
    the American people don't quit and they deserve a president who doesn't quit either
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7359957.stm

Dat mag misschien zo zijn, maar uit peilingen blijkt anders dat een meerderheid van de Amerikanen niet wil dat een president een reeds verloren strijd maar blijft voeren slechts gebaseerd op de hoop dat ooit ergens op de een of andere manier iets onverwachts gebeurt en de strijd daarmee gewonnen is.
      woensdag 23 april 2008 @ 11:20:39 #204
    28167 matthijst
    pi_58249107
    Waar zijn die snipers al je ze nodig hebt
    pi_58249962
    Veiligheidsriemen vast: Campagne wordt nu nog harder
    Uitgegeven: 23 april 2008 07:18

En dus modderen de Democraten nog een tijdje voort. Hillary Clinton deed het goed in Pennsylvania maar niet goed genoeg om haar onheilspellende politieke glijvlucht te stoppen.

Barack Obama deed het ook goed (hij wist dat hij fiks zou verliezen) maar niet goed genoeg om de kroon te zetten op de campagne. De beslissende klap heeft hij in Pennsylvania niet kunnen uitdelen.

Het enthousiasme van zijn miljoenen aanhangers zie je niet terug in het gedrag van de kiezers in het stemhokje. De twijfel over Obama is wijder verbreid dan goed voor hem is.

Verdeeld

En de kiezers? Die horen weer wekenlang dat de Democraten hopeloos verdeeld blijven. Daarbij vergeleken vertoont onze Nederlandse PvdA een bijna paradijselijke eensgezindheid. Kun je nagaan! Wie heeft er belang bij die politieke splijting?

"Is Obama wel mijn man op 4 november?"

Waar zit de breuklijn in het Democratische electoraat?

Hillary Clinton is populair onder de traditionele aanhang van de Democratische partij. Dat zijn veelal laagbetaalde werknemers in de snel geslonken Amerikaanse industrie ('the blue collar vote'). Clinton is ook geliefd bij oudere kiezers en natuurlijk kijken veel vrouwen uit naar een vrouw in het Witte Huis.

Hoger opgeleid

Barack Obama trekt meer hoger opgeleide kiezers ('the white collar vote') en progressieve jonge kiezers. Hij zorgt er ook voor dat veel Amerikanen, die tot nu niet stemden, zich nu wel als kiezer laten inschrijven. En natuurlijk zijn zwarte Amerikanen enthousiast over een African-American als president.

Maar lukt het Obama straks in de wedloop met Republikein John McCain de aanhang van Hillary naar zich toe te halen? Dat is allerminst zeker. Politieke twijfelaars horen in alle TV-journaals deskundigen onophoudelijk praten over de splitsing in de Democratische partij. En elke keer denken ze: "Is die Obama wel mijn man op 4 november?"

Liever niet

Als te veel kiezers tot de conclusie komen: "Liever niet", dan heeft Barack Obama een onoplosbaar probleem. De tien procent achterstand van Obama in Pennsylvania is veelzeggend.

Obama heeft veel van die twijfelaars nodig om in november president te worden. Vraag maar aan Democraat John Kerry die in 2004 verloor omdat hij bij veel kiezers argwaan wekte. Het waren centrum-kiezers die bij zichzelf dachten: "Better safe than sorry". Deze stemmen gingen naar de zittende president - George Bush dus - die John Kerry comfortabel versloeg.

Helm op: vallend politiek puin

Wat nu? Draag vanaf nu voor de zekerheid een helm; vanwege vallend politiek puin. En Veiligheidsriemen vast! De snoeiharde aanpak van Hilary heeft gewerkt. Daar gaat ze nu vast en zeker mee door. Clinton schildert Obama al een paar weken af als een elitaire man die niet opgewassen is tegen de zware eisen van het presidentschap.

Heeft ze gelijk? Is ze zelf dan beter voorbereid? Nee, natuurlijk. Maar veel kiezers zijn wel aan de zegeningen van een Obama-presidentschap gaan twijfelen. De negatieve aanpak van Clinton onder het motto "sloop-je-tegenstander" werpt zijn vruchten af. Sloopwerk

Dat is slecht nieuws. Want Barack Obama verdient lof omdat hij echt probeert ver weg te blijven van dit ordinaire politieke sloopwerk. Hij wil bouwen, samenbinden. Dat enthousiasmeert miljoenen toegewijde aanhangers.

Nu moet hij zich voorbereiden op de bulldozers van de Clinton-campagne. Weg verzoenende boodschap!

Schateren

Oh, en zet daar in het verre Nederland voor de grap uw raam even open: Ja, u hoort het goed. Héél in de verte hoort u de Republikeinen van George Bush en John McCain onbedaarlijk schateren. En als het aan de Democraten ligt, kunnen de Republikeinen nog wel een tijdje blijven schuddebuiken.

Ze dachten immers dat zij zelf het Democratische bolwerk, dat er na acht jaar gestuntel van Republikein George Bush zo fier en sterk bij leek te liggen, moesten slopen.

Niet dus.
    Die service verlenen de Democraten nu zelf.

(c) NU.nl/Charles Groenhuijsen
      woensdag 23 april 2008 @ 13:22:41 #206
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58252210
    quote:

Een zeer mooie double digit winst
    9.4% bestaat uit twee digits ja.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58252391
    Ik kan een beetje gek zijn, maar 45% van de stemmen krijgen, bewijst toch juist dat je electable bent?
    pi_58252903
    Clinton kan alleen nog winnen door de steun van de superdelegates. Het zou volslagen belachelijk zijn als die tegen de popular vote ingaan. Dan kun je de 'democratische' partij beter opdoeken.
      Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 23 april 2008 @ 13:59:09 #209
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58252984
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 13:55 schreef NY_Giant het volgende:
    Clinton kan alleen nog winnen door de steun van de superdelegates. Het zou volslagen belachelijk zijn als die tegen de popular vote ingaan. Dan kun je de 'democratische' partij beter opdoeken.
    mwah, hun taak is natuurlijk niet om blind te gaan op de popular vote. Want dan kun je ze net zo goed afschaffen. Ze zitten er om met hun ervaring en kennis een oordeel te geven wie de beste kandidaat is.
    DeLuna vindt me dik ;(
    pi_58253064
    Dat hangt er geheel vanaf hoever Obama nog beschadigt wordt tot aan het congres en of hij in staat is er goed mee om te gaan. De republikeinen gooien er straks natuurlijk nog een flinke schep bovenop.

Groenhuijsen heeft wel gelijk dat het midden zeer belangrijk is en die stemmen waarschijnlijk niet op een kandidaat die zich daartegen slecht verdedigt.

En ik zie in Clinton een betere straatvechter dan Obama.
    pi_58253123
    Ik begin zo het idee te krijgen dat McCain de volgende president zal worden, wie ook de kandidat zal zijn van de Democraten. Obama scoort niet goed genoeg in de cruciale staten in november en Hillary kan niet winnen omdat ze Hillary is.
    pi_58253377
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 13:59 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, hun taak is natuurlijk niet om blind te gaan op de popular vote. Want dan kun je ze net zo goed afschaffen. Ze zitten er om met hun ervaring en kennis een oordeel te geven wie de beste kandidaat is.
    Het verschil in de popular vote is nog altijd zo'n 600.000 stemmen. Als het verschil nu bijna niets zou zijn, kan ik het begrijpen dat de keuze van de superdelegates doorslaggevend is. Maar met zo'n verschil zou het vreemd zijn als de keuze van het volk genegeerd wordt.

Hier overigens een uitleg over de situatie door Bloomberg:
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a24PWVEPetpI&refer=home
    pi_58253402
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 11:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/7359957.stm

Dat mag misschien zo zijn, maar uit peilingen blijkt anders dat een meerderheid van de Amerikanen niet wil dat een president een reeds verloren strijd maar blijft voeren slechts gebaseerd op de hoop dat ooit ergens op de een of andere manier iets onverwachts gebeurt en de strijd daarmee gewonnen is.
    quote:
    Speaking after her solid nine-point win, she said Americans deserved "a president who doesn't quit".
    Zoals Bush zeker... wat een drama die Clinton.
    pi_58253575
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:17 schreef pberends het volgende:

[..]

[..]

Zoals Bush zeker... wat een drama die Clinton.
    En Obama is veel beter wou je zeggen? Obama heeft grote kans de nieuwe Dukakis te worden als hij de nominatie binnenhaalt.
    pi_58254078
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

En Obama is veel beter wou je zeggen? Obama heeft grote kans de nieuwe Dukakis te worden als hij de nominatie binnenhaalt.
    Een neger is altijd een groot risico in Amerika.

Clinton moet gewoon opgeven omdat ze kansloos is met haar aantal gedelegeerden achterstand.
    pi_58254430
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:46 schreef pberends het volgende:

Clinton moet gewoon opgeven omdat ze kansloos is met haar aantal gedelegeerden achterstand.
    Het probleem is dat ze dit door de recente overwinning niet meer is.
      woensdag 23 april 2008 @ 15:21:12 #217
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58255087
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:57 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het probleem is dat ze dit door de recente overwinning niet meer is.
    Ik las dat ze maximaal 12 delegates inloopt met deze overwinning, dus zoals pberends correct zegt: kansloos qua achterstand in delegates. Hiermee komt ze op zo'n 150 pledged delegates achterstand en als je superdelegates al meetelt dan is dat nog steeds zo'n 115. En dit was dan de grootste van de laatste 10 staten. Er zijn nu nog 400 pledged delegates te verdelen.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58255218
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:16 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Het verschil in de popular vote is nog altijd zo'n 600.000 stemmen. Als het verschil nu bijna niets zou zijn, kan ik het begrijpen dat de keuze van de superdelegates doorslaggevend is. Maar met zo'n verschil zou het vreemd zijn als de keuze van het volk genegeerd wordt.

Hier overigens een uitleg over de situatie door Bloomberg:
    http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a24PWVEPetpI&refer=home
    Wellicht dat ze met de stemmen van de twee uitgesloten staten al een stuk dichter op hem zit.
    pi_58255305
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 15:21 schreef Montov het volgende:

[..]

Ik las dat ze maximaal 12 delegates inloopt met deze overwinning, dus zoals pberends correct zegt: kansloos qua achterstand in delegates. Hiermee komt ze op zo'n 150 pledged delegates achterstand en als je superdelegates al meetelt dan is dat nog steeds zo'n 115. En dit was dan de grootste van de laatste 10 staten. Er zijn nu nog 400 pledged delegates te verdelen.
    Maar ze is niet kansloos voor de nominatie.
    pi_58255493
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 15:28 schreef Chewie het volgende:

[..]

Maar ze is niet kansloos voor de nominatie.
    Als de superdelegates ondemocratisch gaan doen ja. Voor de rest is ze kansloos.
    pi_58255612
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 15:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Als Obama roet in zijn eigen eten blijft gooien geeft hij ze ook weinig andere mogelijkheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2008 17:36:03 ]
    pi_58257043
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 13:22 schreef Montov het volgende:

[..]

9.4% bestaat uit twee digits ja.
    Ach ja, de Clinton campagne is net zo creatief met het afronden als met het bedenken van distractions.
      woensdag 23 april 2008 @ 17:14:21 #223
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58258019
    We bekijken het eens even zo:

Delegates needed:
    Obama: 299
    Hillary Clinton: 432
    pi_58258409
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:46 schreef pberends het volgende:
    Een neger is altijd een groot risico in Amerika.
    Obama's probleem is niet dat ie half zwart is, zijn probleem is dat hij te elitair is.
      woensdag 23 april 2008 @ 17:31:11 #225
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58258443
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 15:35 schreef pberends het volgende:
    Dat is niet ondemocratisch, daar heeft de partij zelf voor gekozen. Ze zijn vrij om op wie te stemmen dan ook.

Ik vind het ook een kutsysteem, maar elke partij mag zelf beslissen hoe ze hun kandidaat kiezen, of in het geval van de Dumbocrats, bij elkaar kloten.
      woensdag 23 april 2008 @ 17:32:26 #226
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58258470
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 17:29 schreef Lyrebird het volgende:
    Obama's probleem is niet dat ie half zwart is, zijn probleem is dat hij te elitair is.
    Zeuren over de prijs van rucola in Iowa.
      woensdag 23 april 2008 @ 17:34:11 #227
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58258507
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 13:31 schreef Monidique het volgende:
    Ik kan een beetje gek zijn, maar 45% van de stemmen krijgen, bewijst toch juist dat je electable bent?
    Bas van der Vlies haalt ook monsterscores onder SGP'ers hoor.
    pi_58258595
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 17:34 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Bas van der Vlies haalt ook monsterscores onder SGP'ers hoor.
    . Je hebt gelijk, ! !
    pi_58258719
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 14:24 schreef Chewie het volgende:

[..]

En Obama is veel beter wou je zeggen?
    Veel beter in wat, met betrekking tot wat?
    quote:
    Obama heeft grote kans de nieuwe Dukakis te worden als hij de nominatie binnenhaalt.
    O? Is dat zo? Waarom?
      woensdag 23 april 2008 @ 17:43:33 #230
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58258760
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 17:29 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar komt die flauwekul toch vandaan?

Obama zat diep in de (studie)schulden trouwens totdat z'n eerste boek uitkwam. Ik denk dat 'ie beter weet dan welke kandidaat ook hoe 't is om te leven met schulden (zoals héél veel Amerikanen) en nu is 'ie ineens elitair.
    pi_58258835
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 17:43 schreef popolon het volgende:
    Waar komt die flauwekul toch vandaan?
    Uit dezelfde koker waaruit gehaald wordt dat CNN communistisch is, Bush progressief zodra zijn waardering keldert, de oorlog (bijna) gewonnen is en de Democraten in 2006 waarschijnlijk nauwelijks zullen winnen of misschien zelfs verliezen, vermoed ik.
    quote:
    Obama zat diep in de (studie)schulden trouwens totdat z'n eerste boek uitkwam. Ik denk dat 'ie beter weet dan welke kandidaat ook hoe 't is om te leven met schulden (zoals héél veel Amerikanen) en nu is 'ie ineens elitair.
    Tsja, je zult toch iets moeten verzinnen als je kandidaat John McCain is, denk ik, ofzo.

.
    pi_58260174
    Ik wil juist een beetje een elitaire president, in zoverre een Ivy League opleiding elitair is. Fuck de man van het volk; het volk is dom!

Ok, Bush geeft aan dat Harvard en Yale geen garanties voor succes zijn, maar toch voel ik me geruster met een president met leuke papiertjes op de muur.
    pi_58260398
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 11:04 schreef Chewie het volgende:
    Wie het ook mag worden uiteindelijk, ik krijg nu niet het idee dat de volgende president het langer vol gaat houden dan 1 termijn.
    Dat dacht men over Bush ook
    pi_58263016
    Wel grappig dat er ook steeds wordt gesproken over welke kiezers en staten niet voor Obama kiezen. Clinton heeft wat dat betreft een groter probleem in november, als ze kandidaat wordt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toad op 23-04-2008 20:22:07 ]
      woensdag 23 april 2008 @ 20:19:20 #235
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58263139
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 18:44 schreef Evil_Jur het volgende:
    Ik wil juist een beetje een elitaire president, in zoverre een Ivy League opleiding elitair is. Fuck de man van het volk; het volk is dom!

Ok, Bush geeft aan dat Harvard en Yale geen garanties voor succes zijn, maar toch voel ik me geruster met een president met leuke papiertjes op de muur.
    Opleiding wordt er in geval van Obama niet eens echt mee in verband gebracht Anders maak je precies dezelfde opmerking die John Stewart vorige week maakte.
      donderdag 24 april 2008 @ 00:12:08 #236
    28167 matthijst
    pi_58268830
    Clinton won at least 82 of the 158 delegates up for grabs in Tuesday's contest, according to an analysis of election returns by The Associated Press. Obama won at least 73, with three still to be awarded.

Dus, minimaal 6 verschil, maximaal 12.

Pfoe! Wat een dikke vette overwinning voor Hillary
    pi_58268940
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 20:19 schreef popolon het volgende:

[..]

Opleiding wordt er in geval van Obama niet eens echt mee in verband gebracht Anders maak je precies dezelfde opmerking die John Stewart vorige week maakte.
    Die indruk kreeg ik een beetje van bijvoorbeeld die Cartoon met Kerry en Obama, allebei met een trui van hun universiteiten. Ik moet die John Stewart afleveringen overigens nog bekijken, loop alweer een paar weken achter vrees ik.
      donderdag 24 april 2008 @ 02:53:20 #238
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58270049
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 08:28 schreef Monidique het volgende:

[..]

Doe je dit nu echt opzettelijk? Tien punten verschil een zeer mooie double digit-winst? Een punt minder en je had er nog maar een over! Perico, al die dingen die je zegt, ik kan eerlijk gezegd moeilijk concluderen dat jij serieus bent...
    Ik noemde een verschil van 10 procent na 6 weken intensieve campagne een mooie winst, en het is double digit.

Dat was serieus bedoeld ja. Ik weet ook wel dat ik 1 van de weinige Clinton supporters ben die hier post, maar gooi je dan ook een baksteen naar de tv als je 1 van de vele panels op CNN zit waar altijd ook een Clinton aanhanger bij zit? Die zeggen de dingen nog veel scherper.
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 13:31 schreef Monidique het volgende:
    Hier kan ik niet geloven dat jij dit serieus meent... er is 6 weken keihard campagne gevoerd en hij krijgt klop met 10%, het verschil was 220.000 stemmen -- fors. In een general election is het winner takes all, en je ziet veel staten waar het verschil maar 1, 2 of 3 procent is dan.

Het probleem is, dat hij al die maanden maar geen serieuze voet aan de grond krijgt bij katholieken (Clinton scoort 68% in die groep), blanke arbeiders, ouderen, Latino's , en vrouwen.. en daarom verloor hij ook in Ohio, Califonia, Massachusetts, New Jersey, Texas en Pennsylvania. Dat zijn cruciale democratische kiezersgroepen en de reden waarom Clinton nog steeds een kans maakt.

In swing states stemmen de meer conservatieve (bittere) democraten net zo makkelijk Republikeins namelijk, die moet je voor je in weten te nemen...

[ Bericht 20% gewijzigd door Perico op 24-04-2008 03:13:51 ]
      donderdag 24 april 2008 @ 08:10:14 #239
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58270863
    De superdelegatevoorsprong van Clinton is nu alweer geslonken naar 23 volgens CNN.
    Géén kloon van tvlxd!
      donderdag 24 april 2008 @ 08:21:38 #240
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58270994
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 02:53 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik noemde een verschil van 10 procent na 6 weken intensieve campagne een mooie winst, en het is double digit.
    De bankiersafronding noemen ze dat toch? Maar in werkelijkheid is het 9%.
    Overigens is de voorsprong van Clinton in die 6 weken wel meer dan gehalveerd, ze stond destijds zo rond de 20%. En dat ondanks de 6 slechtste weken van de Obama campagne met 2 weken lang Wright, 1 week bittergate en een debat vol aanvallen.
    quote:
    Het probleem is, dat hij al die maanden maar geen serieuze voet aan de grond krijgt bij katholieken (Clinton scoort 68% in die groep), blanke arbeiders, ouderen, Latino's , en vrouwen.. en daarom verloor hij ook in Ohio, Califonia, Massachusetts, New Jersey, Texas en Pennsylvania. Dat zijn cruciale democratische kiezersgroepen en de reden waarom Clinton nog steeds een kans maakt.
    Jaja, kiezersgroepen waar Clinton goed bij scoort zijn opeens cruciaal...
    Overigens heeft Obama het wel beter gedaan dan Ohio mbt die groepen, ook overall was het verschil in Ohio groter (van meer dan 10% naar minder dan 10%).
    Géén kloon van tvlxd!
      donderdag 24 april 2008 @ 09:07:48 #241
    28167 matthijst
    pi_58271634
    quote:
    Het probleem is, dat hij al die maanden maar geen serieuze voet aan de grond krijgt bij katholieken (Clinton scoort 68% in die groep), blanke arbeiders, ouderen, Latino's , en vrouwen..
    Tsja, het is inderdaad vrij link om in november te gokken op een neger, als nu al blijkt dat Cliton alle zure, vrouwelijke, arme en racisctische trouwe schapen achter zich heeft staan, die ook nog eens aangeven niet op Obama te zullen stemmen als hij de kandidaat wordt...

Ongelooflijk, dan denk je dat Bush zo'n eikel is, maar ik vrees toch dat het grootste deel van het Amerikaanse volk ook gewoon 20 jaar achterloopt ofzo...
    2008, goddomme zeg, nog steeds niet klaar voor een neger als president
    pi_58272139
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 18:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee daar dacht men van dat die nog geen 1 termijn zou krijgen
    pi_58274468
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 09:33 schreef Chewie het volgende:

[..]

Nee daar dacht men van dat die nog geen 1 termijn zou krijgen
    Volgens mij stond hij wel goed in de peilingen, vooral ook omdat Al Gore het niet echt goed deed, ruzie had met Clinton.
    pi_58274478
    De overwinning in Pennsylvania is voor Clinton's kas in iedergeval goed geweest.
    quote:
    Clinton zet overwinning om in klinkende munt
    ANP | Gepubliceerd op 24 april 2008, 10:41
    14x bekeken
    NEW YORK - De Amerikaanse presidentskandidate Hillary Clinton heeft haar overwinning in de voorverkiezingen in de staat Pennsylvania meteen omgezet in klinkende munt. Volgens campagnemedewerkers haalde de gewezen first lady in de eerste vier uur nadat bekend was geworden dat ze in de Keystone State had gewonnen 2,5 miljoen dollar voor haar campagne op en dat werd alleen nog maar meer
    pi_58274513
    Augustus 2000:
    quote:
    There has been no significant change in the neck-and-neck race between presidential hopefuls Republican George W. Bush and Democrat Al Gore, with Bush now winning support from 46 percent of all likely voters and Al Gore getting 45 percent of the vote, according to the latest CNN/USA Today/Gallup poll.
    http://edition.cnn.com/20(...)/cnn.poll/index.html
    pi_58274536
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 11:26 schreef Monidique het volgende:

[..]

Volgens mij stond hij wel goed in de peilingen, vooral ook omdat Al Gore het niet echt goed deed, ruzie had met Clinton.
    Bush kan dan ook wel goed campagne voeren, zelfs zijn speeches waren goed (geen versprekingen, volzinnen etc).

Bovendien heeft Bush geen ellitaire uitstraling.
    pi_58274732
    quote:
    Dat was serieus bedoeld ja. Ik weet ook wel dat ik 1 van de weinige Clinton supporters ben die hier post, maar gooi je dan ook een baksteen naar de tv als je 1 van de vele panels op CNN zit waar altijd ook een Clinton aanhanger bij zit? Die zeggen de dingen nog veel scherper.
    Waarom zou ik bakstenen naar de televisie gooien, . Ik gooi naar jou toch ook geen baksteen? Ik zeg alleen dat ik vind dat jouw argumenten nogal onredelijk zijn.

Over die grote staten, die swing staten:
    quote:
    Get Real

I think I've said this a hundred times, as have many others. But this article in Thursday's Times is a good moment to revisit the point. As Patrick Healy explains, it is simply a fallacy to claim that winning a state's Democratic primary means you're more likely to win that state in the general election or that your opponent can't win it.

The dynamics are simply different between general elections and primaries. You have on the one hand patterns and preferences that Democratic voters show for different candidates in Democratic primaries. Then you have the separate question of whether these same voters will vote for the Democratic or the Republican nominee in the general. One is simply not predictive of the other. It could be -- if one candidate's voters simply refuse to vote for the other candidate. But who wins a primary doesn't tell you that.

And it's really not a big mystery that the argument doesn't hold up because it wasn't devised or conceived as an electoral argument. It's a political argument -- one that only really came into operation at the point at which the Clinton campaign realized that it was far enough behind that it's path to the nomination required making the argument to superdelegates that she's elected and Obama is not.

That's not to say there isn't a difference between the two as general election candidates -- at least in their current incarnations. There is. It's just not this big state nonsense. Peter Hart who, for what it's worth is actually part of the same polling firm as Hillary's new pollster/strategist Geoff Garin (though himself not working with either candidate), comes much closer to the mark when he says in the Times article, "Hillary goes deeper and stronger in the Democratic base than Obama, but her challenge is that she doesn't go as wide. Obama goes much further reaching into the independent and Republican vote, and has a greater chance of creating a new electoral map for the Democrats."

That's the essence of it. But there's actually a little more than that too when you combine that partisan analysis with a geographical one.

There's not a lot of good or consistent polling state by state yet. But we were looking today at what polling data is out there. Clinton is running a bit better against McCain in the rustbelt states that sit just above the Mason-Dixon line. That's principally Ohio (see Ohio polls) and Pennsylvania (see PA polls). The state where you see this pattern more wildly than anywhere is in Kentucky. (See KY polls). Clinton loses to McCain there but respectably, whereas Obama simply gets slaughtered. SurveyUSA has polled the state three times in the last eight weeks and the last two times McCain beats Obama better than two to one.

Kentucky isn't really an issue in itself. It's highly unlikely either Democrat would win it. But it's the best example I've seen where Clinton appears to run dramatically stronger than Obama.

But this isn't the whole story.

In a whole arc of territory stretching from the Great Lakes through the upper Midwest down into the inter-mountain West Obama consistently runs stronger than Hillary. Some of these states are ones Democrats really must win in order to win a general election -- states like Iowa, Wisconsin and Michigan.

Others are states red states that have been trending blue but which Obama appears able to put in play while Hillary can't. Colorado is a good example. The last four polls of the state show Obama tied or ahead of McCain while McCain beats Hillary handily. The most recent poll -- April 21st -- has Obama beating McCain by 3 points while McCain is beating Hillary by 14 points.

Given the spottiness of state by state polls, for now it's best to watch the national popular vote polls, which show the two Democrats basically even in how they'd face McCain. But there are differences. They run better in different parts of the country. But the 'big state' argument is just malarkey, an artifact of the spin necessities of the post-Super Tuesday campaign.

Lijkt me helder.
      donderdag 24 april 2008 @ 12:15:44 #248
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58275634
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58277497
    quote:
    Op woensdag 23 april 2008 18:52 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ah, dus in 2011 zal de VS weer een land invallen zodat de dan zittende president weer de verkiezingen kan winnen.

Maar zonder gekheid, ik ben het nu wel een beetje zat aan het worden. Obama en Clinton zitten elkaar zwart te maken terwijl het allang tijd is dat de Democraten en Republikeinen elkaar zwart maken.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
      donderdag 24 april 2008 @ 14:05:26 #250
    194524 tgs.
    unleash hell at my command
    pi_58278107
    Ik heb maar 1 ding te zeggen: Obama wordt een huilie. Gooooooooooooooooo Hilary!
    "When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
      donderdag 24 april 2008 @ 14:09:06 #251
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58278183
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 14:05 schreef tgs. het volgende:
    Ik heb maar 1 ding te zeggen: Obama wordt een huilie. Gooooooooooooooooo Hilary!
    Wat zei Obama? Greep hij tijdens een debat een humoristische sketch aan om te klagen hoe de media aanvalt? Oh nee, dat was iemand anders.
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_58278594
    De enige die tot nu toe echt huillie heeft gedaan is Clinton.
    pi_58281088
    Obama - Clinton. Het zijn net Sjiieten en Soenieten die elkaar naar het leven staan. Of Hutsi's en Tutsi's. Als buitenstaander snap je niet wat ze bezielt om zo tegen elkaar tekeer te gaan, terwijl ze hun energie beter op McCain kunnen focussen.

Maar is het jullie nu na een jaar of vijftien eindelijk duidelijk dat de familie Clinton niet te vertrouwen is? Dat ze een hamster zullen neuken om weer in het Witte Huis te komen? Kijk, wij aan de rechterkant wisten dat al sinds de eerste termijn van de Clintons, maar bij jullie duurt het altijd even voordat het kwartje valt.
    pi_58281286
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 16:18 schreef Lyrebird het volgende:
    Obama - Clinton. Het zijn net Sjiieten en Soenieten die elkaar naar het leven staan. Of Hutsi's en Tutsi's. Als buitenstaander snap je niet wat ze bezielt om zo tegen elkaar tekeer te gaan, terwijl ze hun energie beter op McCain kunnen focussen.

Maar is het jullie nu na een jaar of vijftien eindelijk duidelijk dat de familie Clinton niet te vertrouwen is? Dat ze een hamster zullen neuken om weer in het Witte Huis te komen? Kijk, wij aan de rechterkant wisten dat al sinds de eerste termijn van de Clintons, maar bij jullie duurt het altijd even voordat het kwartje valt.
    Jullie aan de rechterkant weten ook niet zo veel van andere culturen zoals uit de eerste regel van je betoog blijkt..Dat kan je in de problemen brengen als je bijvoorbeeld een land probeert te bezetten.
    - Als je niet begrijpt waarom sjiiten en soenieten elkaar naar het leven staan bijvoorbeeld.
    - Of als je niet weet dat het Hutus betreffen in plaats van Hutsi's
    pi_58283660
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 16:27 schreef Apache4U het volgende:

[..]

Jullie aan de rechterkant weten ook niet zo veel van andere culturen zoals uit de eerste regel van je betoog blijkt..Dat kan je in de problemen brengen als je bijvoorbeeld een land probeert te bezetten.
    - Als je niet begrijpt waarom sjiiten en soenieten elkaar naar het leven staan bijvoorbeeld.
    - Of als je niet weet dat het Hutus betreffen in plaats van Hutsi's
    Waar is je gevoel voor humor? Hutsi's en Tutsi's klinkt toch echt drie keer zo leuk als Hutu's en Tutsi's?
    pi_58284626
    Op basis van popular vote hijgt Clinton behoorlijk in Obama's nek. Als de twee uitgesloten staten (Florida and Michigan) worden meegeteld heeft ze zelfs meer stemmen gekregen dan Obama. Als ze deze lijn voortzet, kunnen welgezinde super delegates die aan Obama twijfelen makkelijk dit argument gebruiken om voor Clinton te kiezen. De strijd is dus nog niet gestreden.

Link met popular vote: http://www.realclearpolit(...)atic_vote_count.html
    pi_58284703
    Waarom zou je Florida en Michigan uberhaupt meetellen?
    pi_58285203
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 19:13 schreef Lyrebird het volgende:
    Waarom zou je Florida en Michigan uberhaupt meetellen?
    Moet je (ruim 5 miljoen?) mensen uit Florida en Michigan 'straffen' omdat een paar lokale pertijbonzen zich niet aan de regels weten te houden?

Flikker de lui gewoon de partij uit, denk ik dan.
    Ik vind het nogal wat van een democratische partij om zoveel mensen buiten te sluiten in een verkiezing.
      donderdag 24 april 2008 @ 19:48:27 #259
    28167 matthijst
    pi_58285654
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 19:09 schreef Majar het volgende:
    Op basis van popular vote hijgt Clinton behoorlijk in Obama's nek. Als de twee uitgesloten staten (Florida and Michigan) worden meegeteld heeft ze zelfs meer stemmen gekregen dan Obama. Als ze deze lijn voortzet, kunnen welgezinde super delegates die aan Obama twijfelen makkelijk dit argument gebruiken om voor Clinton te kiezen. De strijd is dus nog niet gestreden.

Link met popular vote: http://www.realclearpolit(...)atic_vote_count.html
    Dan heeft ze een week of twee de popular vote, tot North Carolina is geweest
    Benieuwd of ze nu haar punt al zal durven maken.

En dan nog: in Michigan stond Obama niet eens op de ballot, hoe sneu kun je zijn om dat dan wel mee te tellen
      donderdag 24 april 2008 @ 20:23:43 #260
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58286314
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 09:07 schreef matthijst het volgende:
    2008, goddomme zeg, nog steeds niet klaar voor een neger als president
    Onzin, Colin Powell wint dit fluitend. Condi Rice misschien ook wel. Misschien ligt het aan deze neger?
      donderdag 24 april 2008 @ 20:37:01 #261
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58286626
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 20:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onzin, Colin Powell wint dit fluitend. Condi Rice misschien ook wel.
    pi_58288489
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 19:48 schreef matthijst het volgende:

[..]

Dan heeft ze een week of twee de popular vote, tot North Carolina is geweest
    Benieuwd of ze nu haar punt al zal durven maken.

En dan nog: in Michigan stond Obama niet eens op de ballot, hoe sneu kun je zijn om dat dan wel mee te tellen
    Kan Hillary er wat aan doen dat Obama zijn naam van de ballot af heeft gehaald?

(Hij zag de bui natuurlijk al hangen; hij wist dat hij in Michigan niet veel kans maakte en besloot braaf het dringende advies van de DNC op te volgen.)
      Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 april 2008 @ 21:55:11 #263
    17650 crew  rubbereend
    JUICHEN
    pi_58288660
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 20:23 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Onzin, Colin Powell wint dit fluitend. Condi Rice misschien ook wel. Misschien ligt het aan deze neger?
    Colin is in iedergeval wel goed in vertellen wat erop spionage foto's staat alleen die spullen terugvinden is nog een probleem
    DeLuna vindt me dik ;(
      donderdag 24 april 2008 @ 21:59:46 #264
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58288766
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 21:48 schreef wart het volgende:

hij wist dat hij in Michigan niet veel kans maakte en besloot braaf het dringende advies van de DNC op te volgen.)
    Jij weet blijkbaar niet hoeveel stemmen er 'Uncommitted' in MI waren.
      donderdag 24 april 2008 @ 22:01:08 #265
    28167 matthijst
    pi_58288799
    quote:

(Hij zag de bui natuurlijk al hangen; hij wist dat hij in Michigan niet veel kans maakte en besloot braaf het dringende advies van de DNC op te volgen.)
    Al had hij er wel opgestaan: de stemmen zouden niet meetellen. Wat is dat dan voor sneue bende dat Clinton nu met haar creatieve rekenmethodes aankomt en ze toch meetelt

Dat ze die trol nog niet massaal uitkotsen
    pi_58289146
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 21:59 schreef popolon het volgende:

[..]

Jij weet blijkbaar niet hoeveel stemmen er 'Uncommitted' in MI waren.
    Minder dan de helft in elk geval.
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:01 schreef matthijst het volgende:

[..]

Al had hij er wel opgestaan: de stemmen zouden niet meetellen. Wat is dat dan voor sneue bende dat Clinton nu met haar creatieve rekenmethodes aankomt en ze toch meetelt

Dat ze die trol nog niet massaal uitkotsen
    En Obama heeft weer zijn eigen creatieve methodes waarmee hij op zijn website claimt Nevada en Texas gewonnen te hebben.
      donderdag 24 april 2008 @ 22:18:15 #267
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58289288
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:13 schreef wart het volgende:

[..]

Minder dan de helft in elk geval.
    [..]
    40% van de stemmen uncommitted. Ongehoord veel is dat. Ik zou het niet echt 'kansloos' willen noemen, integendeel zelfs.
    pi_58289714
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:18 schreef popolon het volgende:

[..]

40% van de stemmen uncommitted. Ongehoord veel is dat. Ik zou het niet echt 'kansloos' willen noemen, integendeel zelfs.
    Maar waarom zou hij zijn naam van de ballot halen als zijn belangrijkste concurrent dat niet doet en hij er een redelijke kans zou maken? Hij dacht (destijds) gewoon dat hij er toch wel zou verliezen... Dezelfde reden waarom hij de onderhandelingen over nieuwe voorverkiezingen zo traineerde.
    pi_58290200
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:33 schreef wart het volgende:

[..]

Maar waarom zou hij zijn naam van de ballot halen als zijn belangrijkste concurrent dat niet doet en hij er een redelijke kans zou maken? Hij dacht (destijds) gewoon dat hij er toch wel zou verliezen... Dezelfde reden waarom hij de onderhandelingen over nieuwe voorverkiezingen zo traineerde.
    Hij heeft zijn naam van het Ballot afgehaald op advies van de DNC. Hij maakte daar echt wel kans hoor.
    40% uncommited. Dat zijn dus mensen die de moeite hebben genomen om te gaan stemmen. Mensen die hebben gezegd , ik ga niet want mijn kandidaat staat niet op de lijst worden dus niet eens meegeteld.

Enne, ja, Obama claimt Texas gewonnen te hebben. Daar heeft ie ook volkomen gelijk in. Hij heeft in Texas namelijk 99 pledged delegates gewonnen en Clinton maar 94.
    pi_58291211
    Hillary spreekt morgen @ Indiana University.
    quote:
    April 24, 2008

BLOOMINGTON, Ind. -- Doors will open at 10:30 a.m., Friday (April 25), at Assembly Hall for Indiana University students and members of the community who want to attend Hillary Clinton's campaign appearance.

Clinton is scheduled to speak at 12:30 p.m. about "Solutions for the American Economy." The rally will be the first formal address by a presidential candidate in Bloomington this year.

Campaign organizers said they anticipate that seating will be available for all who wish to attend the event.
    Wij hebben morgen bezoek en die konden alleen nog maar een hotel aan de rand van de stad vinden. Alles zat vol vanwege veiligheidsmensen.
      donderdag 24 april 2008 @ 23:51:52 #271
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_58291722
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 23:33 schreef Lyrebird het volgende:
    Hillary spreekt morgen @ Indiana University.
    [..]

Wij hebben morgen bezoek en die konden alleen nog maar een hotel aan de rand van de stad vinden. Alles zat vol vanwege veiligheidsmensen.
    IU is een zeer relaxte uni. Heb goede herinneringen daar liggen. Ze geven er zelfs ergens Nederlands
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_58292240
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 23:51 schreef Napalm het volgende:

[..]

IU is een zeer relaxte uni. Heb goede herinneringen daar liggen. Ze geven er zelfs ergens Nederlands
    Klopt. Zo nu en dan kom ik wel eens iemand van de afdeling Nederlands tegen. Kun je je dat voorstellen: een Amerikaan die Nederlands wil leren?
      vrijdag 25 april 2008 @ 01:19:21 #273
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58293210
    quote:

[..]

Michigan blijft hierdoor een moeilijk verhaal, maar Florida is dat eigenlijk niet. Obama schond daar de regel dat er geen advertenties op tv mochten worden vertoond (hij draaide daar een nationwide spot en vergat om erbij te zeggen dat het niet mocht in Florida), maar er zijn gewoon primaries geweest en de uitslag was 50 - 33 (857.000 - 569.000).

Het is toch niet gek om die bij de popular vote te tellen. Als dit niet op een goede manier wordt opgelost, heeft McCain wel een heel goed argument om in zijn campagne daar te zeggen: stem op mij, want de Democraten verkwanselen jullie stemmen toch maar.
    pi_58294281
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 00:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt. Zo nu en dan kom ik wel eens iemand van de afdeling Nederlands tegen. Kun je je dat voorstellen: een Amerikaan die Nederlands wil leren?
    Ja zo kunnen ze zieltjes winnen voor het christendom in Nederland.
    lollig
      vrijdag 25 april 2008 @ 08:18:59 #275
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58294935
    Uiteindelijk dus 10 delegates, 214.000 stemmen en 9.3% verschil geworden in PA.
    Géén kloon van tvlxd!
      vrijdag 25 april 2008 @ 08:30:57 #276
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58295052
    MSNBC heeft altijd wel goede analyses: http://firstread.msnbc.msn.com/archive/2008/04/24/941329.aspx
    Géén kloon van tvlxd!
      vrijdag 25 april 2008 @ 09:35:38 #277
    28167 matthijst
    pi_58295924
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 22:13 schreef wart het volgende:
    En Obama heeft weer zijn eigen creatieve methodes waarmee hij op zijn website claimt Nevada en Texas gewonnen te hebben.
    Verschil is dat Obama op alle fronten voorstaat en Clinton weer op een standaard rattige Clintonmanier probeert alsnog haar gelijk te krijgen... Met dr hamsterbek
      vrijdag 25 april 2008 @ 09:40:29 #278
    28167 matthijst
    pi_58295992
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 01:19 schreef Perico het volgende:
    Als dit niet op een goede manier wordt opgelost, heeft McCain wel een heel goed argument om in zijn campagne daar te zeggen: stem op mij, want de Democraten verkwanselen jullie stemmen toch maar.
    Obama kan beter zeggen: stem maar op Mc Cain, want als jullie zo achterlijk zijn om wel te gaan stemmen terwijl al bekend is dat de stemmen niet geteld gaan worden, dan willen we jullie stem niet eens hebben

Zulk dom gelul van die Clintonfans: waarom zou je kwaad moeten zijn als je vantevoren al weet dat je stem niet geteld gaat worden? Dan ben je gewoon een stumperd als je wel gaat stemmen....

[ Bericht 0% gewijzigd door matthijst op 25-04-2008 09:45:47 ]
    pi_58297048
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 01:19 schreef Perico het volgende:

[..]

Michigan blijft hierdoor een moeilijk verhaal, maar Florida is dat eigenlijk niet. Obama schond daar de regel dat er geen advertenties op tv mochten worden vertoond (hij draaide daar een nationwide spot en vergat om erbij te zeggen dat het niet mocht in Florida), maar er zijn gewoon primaries geweest en de uitslag was 50 - 33 (857.000 - 569.000).
    Wat een mierenneukerij zeg. Vooraf zijn door de DNC een aantal regels opgesteld. Daar hebben alle leden zich aan te houden, ook de Democraten in Florida. Als ze zich niet aan die regels houden volgt uitsluiting, dat zal ook wel in die regels staan. Sim-pel.
    pi_58298146
    Vreselijk volk eigenlijk die Obama fanboys hier
    pi_58298701
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 11:19 schreef Chewie het volgende:
    Leg dat eens uit, tvlxd fanboy!
    pi_58298901
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 11:42 schreef Monidique het volgende:

[..]

Leg dat eens uit, tvlxd fanboy!
    Lees de reactie's van matthijst er maar op na, weinig inhoudelijke kritiek (overigens niet verwonderlijk voor een aanhanger van een kandidaat die nogal weinig inhoudelijk is in de campagne) maar puur op de persoon.

wat is een tvlxd?
    pi_58298946
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 11:49 schreef Chewie het volgende:

[..]

Lees de reactie's van matthijst er maar op na, weinig inhoudelijke kritiek (overigens niet verwonderlijk voor een aanhanger van een kandidaat die nogal weinig inhoudelijk is in de campagne) maar puur op de persoon.
    O, matthijst. Ik las meervoudig gedoe. Volk, fanboys, hier. Maar het blijkt dus eigenlijk dat je matthijsts berichten wat belachelijk vindt. Niet onredelijk af en toe.
    quote:
    (overigens niet verwonderlijk voor een aanhanger van een kandidaat die nogal weinig inhoudelijk is in de campagne)
    Pfffrt, .
    quote:
    wat is een tvlxd?
    Wat iedereen ooit wenst te zijn.
    pi_58299033
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 11:51 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, matthijst. Ik las meervoudig gedoe.
    Diebold is/was natuurlijk ook een goed voorbeeld geweest
    [..]
    quote:
    Pfffrt, .
    Je kunt nu niet echt zeggen dat er een inhoudelijke campagne gevoerd wordt
    [..]
    quote:
    Wat iedereen ooit wenst te zijn.
    Ik zal er aan gaan werken
    pi_58299207
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 11:54 schreef Chewie het volgende:
    Diebold is/was natuurlijk ook een goed voorbeeld geweest
    Dat is wel een verhaal apart, ja. Niet per se om zijn eventuele Obama-adoratie, maar meer om zijn hun wijze van posten.
    quote:
    Je kunt nu niet echt zeggen dat er een inhoudelijke campagne gevoerd wordt
    Ik denk dat deze campagne vooralsnog niet minder inhoudelijk is dan voorgaande campagnes en ik denk dat Obama niet minder inhoudelijk is dan de andere kandidaten. Dus: er is misschien bar weinig inhoud, maar daar kun je moeilijk Barack Obama voor uitzonderen en het ligt meer aan het Amerikaanse systeem in z'n algemeen, wat ik niet als excuus opvoer.

Maar het zou inderdaad al schelen als de media de campagne serieus zouden gaan volgen, in plaats van het infantiliseren van de Amerikaanse bevolking, ja.
    quote:
    Ik zal er aan gaan werken
    Nooit te laat daarvoor.
      vrijdag 25 april 2008 @ 12:57:00 #286
    28167 matthijst
    pi_58300639
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 11:19 schreef Chewie het volgende:
    Ach ja, dat is het effect dat Clinton en Perico met hun zwetspraat opwekken...

At the end of the day, the popular vote for the Democratic nomination means nothing. I doubt that having won the popular vote in the 2000 general election is of much solace to Al Gore. Many a football team gains more yards than its opponent in a game yet loses on that important technicality called points.

[ Bericht 31% gewijzigd door matthijst op 25-04-2008 13:10:59 ]
      vrijdag 25 april 2008 @ 15:41:16 #287
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_58304566
    In Indiana geven enkele lokale polls + LA/Bloomberg een lichte voorsprong voor Obama: 1% tot 5%. SurveyUSA gaf Clinton een dikke week geleden een voorsprong van 16%.
    Géén kloon van tvlxd!
      vrijdag 25 april 2008 @ 18:28:35 #288
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_58307611
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 00:15 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

mijn ervaring is iig dat het er vaak mooi weer is. Relaxte lui ook.

Zou er best kunnen wonen als ze me beloven nooit meer mij dwingen Hoosiers te kijken.

edit:
    Hmmm, dacht dat dit de SC was..

OT dan; naar mijn bevinding zijn de lui in Indiana niet zo afwijkend van ons hollanders. Wellicht is hun stemgedrag een interessante indicatie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Napalm op 25-04-2008 19:02:48 ]
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
      vrijdag 25 april 2008 @ 18:35:11 #289
    96190 PJORourke
    Beautiful burnout
    pi_58307722
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 12:57 schreef matthijst het volgende:
    At the end of the day, the popular vote for the Democratic nomination means nothing. I doubt that having won the popular vote in the 2000 general election is of much solace to Al Gore. Many a football team gains more yards than its opponent in a game yet loses on that important technicality called points.
    Elk argument dat superdelegates van mening kan doen veranderen heeft betekenis. Onvergelijkbaar met 2000 General, omdat daar alleen pledged delegates waren...
      zaterdag 26 april 2008 @ 00:39:49 #290
    28167 matthijst
    pi_58313824
    Obama has picked up 83 percent of the superdelegate endorsements since Super Tuesday, narrowing Clinton's superdelegate lead to 259-236, according to the latest tally by The Associated Press.
      zaterdag 26 april 2008 @ 04:47:11 #292
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58315872
    quote:
    Op vrijdag 25 april 2008 12:57 schreef matthijst het volgende:

[..]

Ach ja, dat is het effect dat Clinton en Perico met hun zwetspraat opwekken...
    Veel geblaat over Change en Hope valt hier natuurlijk niet onder...

Valt me gewoon op in het algemeen dat veel aanhangers van Obama het zo persoonlijk opvatten als je voor een andere kandidaat bent. Bij kanttekeningen bij the Messiah wordt er meteen als door een wesp gestoken gereageerd en de New York Times nagelt iedereen aan de schandpaal die het waagt es een kritische noot te plaatsen (zoals de ABC debatsleiders).

Het wordt als een soort heilige missie gezien, nu of nooit, om the Chosen One te verkiezen en dat vertaalt zich in fanatisme. Wat meer relativeringsvermogen mag best, waar Clinton al 15 maanden in de vuurlinie ligt wordt Obama in de media doorgaans op handen gedragen.
      zaterdag 26 april 2008 @ 08:46:11 #293
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
      † In Memoriam † zaterdag 26 april 2008 @ 08:51:04 #294
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_58316290
    Carpe Libertatem
      zaterdag 26 april 2008 @ 10:22:29 #295
    28167 matthijst
    pi_58316964
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 04:47 schreef Perico het volgende:
    Veel geblaat over Change en Hope valt hier natuurlijk niet onder...

Valt me gewoon op in het algemeen dat veel aanhangers van Obama het zo persoonlijk opvatten als je voor een andere kandidaat bent.
    Change en Hope, grappig dat je daarmee aankomt, ik heb de "Change" flyer van Hillary hier nog liggen

IK vat het niet persoonlijk op, ieder zijn mening, ik word alleen kortmisselijk van die simpele Clinton logica als "de popular vote telt, ik sta sinds vandaag voor in de popular vote".
    Er zijn regels, ze zijn simpel:
    - Florida en Michigan mochten hun primaries niet vervroegen, doen ze toch: pech, tellen niet mee.
    - De winnaar wordt bepaald door het aantal delegates, opzouten met die popular vote onzin.
    - Die 3am ONZIN Wat heeft ze nou helemaal voor relevante ervaring? Ze lag ernaast te snurken toen Bill eventuele 3am telefoontjes kreeg
    - Haar fantasyverhaaltjes: sniperbullshit

Obama wordt tegenwoordig, na een hoop gemekker en gejank van de oh zo sterke Hillary in de pers net zo stevig aangepakt (Wright, Bitter)...

En natuurlijk het feit dat ze maar door blijft gaan, ten koste van alles, terwijl ze niet meer kan winnen: 1 grote egotrip... Zal thuis bij Bill wel een hoop tekort komen, gok ik.
    pi_58322248
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 10:22 schreef matthijst het volgende:

[..]

Change en Hope, grappig dat je daarmee aankomt, ik heb de "Change" flyer van Hillary hier nog liggen

IK vat het niet persoonlijk op, ieder zijn mening, ik word alleen kortmisselijk van die simpele Clinton logica als "de popular vote telt, ik sta sinds vandaag voor in de popular vote".
    Er zijn regels, ze zijn simpel:
    - Florida en Michigan mochten hun primaries niet vervroegen, doen ze toch: pech, tellen niet mee.
    - De winnaar wordt bepaald door het aantal delegates, opzouten met die popular vote onzin.
    - Die 3am ONZIN Wat heeft ze nou helemaal voor relevante ervaring? Ze lag ernaast te snurken toen Bill eventuele 3am telefoontjes kreeg
    - Haar fantasyverhaaltjes: sniperbullshit

Obama wordt tegenwoordig, na een hoop gemekker en gejank van de oh zo sterke Hillary in de pers net zo stevig aangepakt (Wright, Bitter)...

En natuurlijk het feit dat ze maar door blijft gaan, ten koste van alles, terwijl ze niet meer kan winnen: 1 grote egotrip... Zal thuis bij Bill wel een hoop tekort komen, gok ik.
    Uit de toon van veel van je berichten blijkt anders dat je het weldegelijk persoonlijk opvat.
    pi_58324756
    Eigenlijk is de race helemaal niet spannend meer. North Carolina gaat vrijwel zeker naar Obama en dat is veruit de staat met de meeste gedelegeerden waar nog verkiezingen moeten worden gehouden.

In het delegatenrijke Pennsylvania is Clinton maar 10 delegates ingelopen.
      zaterdag 26 april 2008 @ 19:59:26 #298
    28167 matthijst
    pi_58325828
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 16:24 schreef wart het volgende:
    Uit de toon van veel van je berichten blijkt anders dat je het weldegelijk persoonlijk opvat.
    Ik vind het gewoon een irritante hamstertrol.
    Kan gebeuren
      zaterdag 26 april 2008 @ 22:21:06 #299
    10763 popolon
    Fetchez la vache!
    pi_58328503
    Daily show: Is Obama an elitist?

Vanaf 7.10 is dat stukje.
      zondag 27 april 2008 @ 06:03:04 #300
    1593 Perico
    Serpent Rouge
    pi_58333859
    Wat nog steeds niet geheel moet worden uitgesloten, en wat niet iets is dat ik zelf verzin maar wat af en toe de kop opduikt is...

Dat als tijdens de conventie de sfeer tezeer verpest is, het nog steeds nek-aan-nek is, hard tegen hard, waarbij 1 kamp het gevoel heeft erin te zijn geluisd etc... dat dan Al Gore naar voren wordt geschoven als kandidaat door de superdelegates en de macht grijpt... en dat Obama en Clinton dan overruled worden en het nakijken hebben.

Lijkt me een volstrekte long shot en een urban legend, maar toch hoor ik het wel vaker...
    pi_58334948
    quote:
    Op zondag 27 april 2008 06:03 schreef Perico het volgende:
    Wat nog steeds niet geheel moet worden uitgesloten, en wat niet iets is dat ik zelf verzin maar wat af en toe de kop opduikt is...

Dat als tijdens de conventie de sfeer tezeer verpest is, het nog steeds nek-aan-nek is, hard tegen hard, waarbij 1 kamp het gevoel heeft erin te zijn geluisd etc... dat dan Al Gore naar voren wordt geschoven als kandidaat door de superdelegates en de macht grijpt... en dat Obama en Clinton dan overruled worden en het nakijken hebben.

Lijkt me een volstrekte long shot en een urban legend, maar toch hoor ik het wel vaker...
    Maar dan zullen er toch regels veranderd moeten worden, want Gore kan, zelf als alle superdelegates voor hem gaan, de andere kandidaten nooit meer inhalen. Dit lijkt me dus inderdaad een urban legend.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')