Ja, dat is wel het mooie, dat de multimiljonairen John McCain en Hillary Clinton, die al decennia in Washington vertoeven en verscheidene huizen (wat ik op de 'HuffPuff' las) hebben, Obama 'elitist' noemen. De omgekeerde wereld.quote:Op maandag 14 april 2008 20:18 schreef popolon het volgende:
Maar McCain gelukkig wel want die is helemaal 'in touch with the people'.
Dat blijft inderdaad hilarisch. Vergis je niet, ook die opmerkingene worden regelmatig onder de loep genomen, het leverde in ieder geval al leuke tv op die uitspraak van McCain.quote:Op maandag 14 april 2008 20:29 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, dat is wel het mooie, dat de multimiljonairen John McCain en Hillary Clinton, die al decennia in Washington vertoeven en verscheidene huizen hebben, Obama 'elitist' noemen. De omgekeerde wereld.
We zullen het wel zien. Swiftboaten is een schone kunst.quote:Op maandag 14 april 2008 20:27 schreef popolon het volgende:
Je geeft er in ieder geval een leuke twist aan zoals jij het wilt zien, dat geef ik toe. Ik weet zeker dat dit geen enkel effect heeft, totaal opgeblazen geleuter.
Warmonger? De man die dit zei:quote:We zien over een paar maanden wel hoe Obama de vloer aan gaat vegen met die warmonger.
quote:I detest war . . .It might not be the worst thing to befall human beings, but it is wretched beyond all description … Only a fool or a fraud sentimentalizes the merciless reality of war.
Je weet net zo goed als ik dat in deze context "elitist" over gedrag en niet over eigendom gaat.quote:Op maandag 14 april 2008 20:29 schreef Monidique het volgende:
Ja, dat is wel het mooie, dat de multimiljonairen John McCain en Hillary Clinton, die al decennia in Washington vertoeven en verscheidene huizen (wat ik op de 'HuffPuff' las) hebben, Obama 'elitist' noemen. De omgekeerde wereld.
Hij heeft iets geroepen uit de linkse onderbuik dat niet aantoonbaar waar is en ook nog eens stuitend arrogant. De Republikeinen zetten hiermee natuurlijk wel een "narrative" in elkaar, en de Clintons zijn nog zo vriendelijk om mee te helpen ook.quote:Feitelijk is er niets aan de hand. Obama heeft eigenlijk niets verkeerds gezegd. Maar het wordt door de media gebracht als iets verkeerds omdat de media het zouden kunnen brengen als iets verkeerds! Het klinkt zo bizar, maar zo werkt het natuurlijk wel.
quote:BARACK: You know, this actually goes back to the earlier point you raised where Senator Clinton suggested I was being elitist when I said that people are frustrated and bitter. That is absolutely true. That's not just true in small towns. That's true in urban areas. That's true in my community of the South Side of Chicago. Because people feel forgotten. They feel as if nobody is listening in Washington.
Naast dat ze verbitterd zijn en vasthouden aan hun geweer en geloof zijn ze ook nog eens onbetrokken en slecht geinformeerd, de doorsnee Amerikanen en moeten ze gered en geheeld worden door de Verlosser Obama?quote:MICHELLE: We live in isolation, and because of that isolation we fear one another.
Because Barack Obama is the only person in this race who understands that. That before we can work on the problems we have to fix our souls. Our souls are broken in this nation.
Barack will never allow you to go back to your lives as usual; uninvolved, uninformed.
Aan je avatar te zien hou je wel van de standaard fake smile. En daar zijn Amerikaantjes ook goed in.quote:Op dinsdag 15 april 2008 03:42 schreef Perico het volgende:
Ik denk toch Barack en Michelle Obama er doemvisies op nahouden die in het geheel niet gedeeld worden door de small towns, de ruggengraat van de USA
Naast dat ze verbitterd zijn en vasthouden aan hun geweer en geloof zijn ze ook nog eens onbetrokken en slecht geinformeerd, de doorsnee Amerikanen en moeten ze gered en geheeld worden door de Verlosser Obama?
Die mensen zijn toch echt wel door de bank genomen productief, en gelukkig, en bereid om een ander te helpen...
Uhm, wat bedoel je? Het klinkt wel leuk, wat je zegt, maar ik heb geen flauw idee wat je nou concreet bedoelt. Hoe begint Obama door zijn eigen gecreeerde mand van hoop te vallen? Wat is die mand van hoop? Hoe heeft hij die zelf gecreeerd? En waarom valt hij er nu door? En hoe heeft dat alles met het spreekwoord 'door de mand vallen' te maken?quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:11 schreef MrX1982 het volgende:
Obama begint een beetje door zijn eigen gecreëerde mand van hoop te vallen.
In een bericht over Obama kan een portie bombastische retoriek niet ontbreken.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Uhm, wat bedoel je? Het klinkt wel leuk, wat je zegt, maar ik heb geen flauw idee wat je nou concreet bedoeld. Hoe begint Obama door zijn eigen gecreeerde mand van hoop te vallen? Wat is die mand van hoop? Hoe heeft hij die zelf gecreeerd? En waarom valt hij er nu door? En hoe heeft dat alles te maken met het spreekwoord 'door de mand vallen' te maken?
http://www.spiegel.de/international/0,1518,547403,00.htmlquote:Are working people bitter? There’s no doubt that many are extremely bitter over the economic hand they’ve been dealt. Those who believed that America’s industrial heartland was secure and everlasting have been forced to adjust over the past several years to an extremely bitter reality. Jobs and pensions have vanished. The value of the family home is sinking. Health care is increasingly unaffordable. For many, the cost of college is out of reach.
But “bitter” has a connotation that is generally not helpful in a political campaign. Bitter suggests powerlessness and a smallness of spirit. Most people would prefer to be characterized as “angry” -- a term that suggests empowerment -- rather than “bitter,” with its undertone of defeat.
So this was not a good episode for Senator Obama, however you look at it.
Dat is dus een beetje het probleem, he, als er over Obama gepraat wordt: alleen maar (bombastische) retoriek. Weinig concreets.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:27 schreef MrX1982 het volgende:
In een bericht over Obama kan een portie bombastische retoriek niet ontbreken.
Ten eerste, hij laat zich niet neerbuigend uit over een groot deel van Amerika, ten tweede: wat heeft dit te maken met Obama die door zijn eigen gecreeerde mand van hoop valt? Hoe valt Barack Obama hier door de mand? Leg dat eens concreet uit... ...want ik ben best wel benieuwd.quote:Als je praat over hope en change is het nogal merkwaardig dat je je neerbuigend uit laat over een groot deel van Amerika.
[..]
http://www.spiegel.de/international/0,1518,547403,00.html
Biedt die mensen dan hope en change in plaats van te zeggen dat ze zich toeleggen op wapens en religie.
De man doet zelf niet anders.quote:Op dinsdag 15 april 2008 12:33 schreef Monidique het volgende:
Dat is dus een beetje het probleem, he, als er over Obama gepraat wordt: alleen maar (bombastische) retoriek. Weinig concreets.
Hij heeft in zijn speeches over hoop en verandering. Vervolgens heeft hij het in San Francisco over:quote:Ten eerste, hij laat zich niet neerbuigend uit over een groot deel van Amerika, ten tweede: wat heeft dit te maken met Obama die door zijn eigen gecreeerde mand van hoop valt? Hoe valt Barack Obama hier door de mand? Leg dat eens concreet uit... ...want ik ben best wel benieuwd.
http://www.spiegel.de/international/0,1518,547157,00.htmlquote:Obama was explaining his trouble winning over small-town, working-class voters: “It’s not surprising then that they get bitter, they cling to guns or religion or antipathy to people who aren’t like them or anti-immigrant sentiment or anti-trade sentiment as a way to explain their frustrations.”
Echt:quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:09 schreef MrX1982 het volgende:
De man doet zelf niet anders.
Wat? Heh? Hij legt uit waarom mensen op dit moment op een bepaalde wijze denken. Die uitleg kan verkeerd zijn, maar dat is niet waar het hier om draait. Hoe is dat in tegenspraak met zijn speeches over hoop en verandering? Hell, hij zegt in de betreffende uitspraak dat de grootste uitdaging is die zienswijze te veranderen,quote:Hij heeft in zijn speeches over hoop en verandering. Vervolgens heeft hij het in San Francisco over:
[..]
http://www.spiegel.de/international/0,1518,547157,00.html
Dat vind ik nogal in tegenspraak met zijn speeches over hoop en verandering.
Ik zie heer geen logica in, laat staan waarom hij door de mand valt. Waarom valt hij door de mand? Hij zou iets tegenstrijdigs moeten doen, moeten zeggen, dat is duidelijk niet het geval.quote:Hij zet deze mensen weg als verbitterd die grijpen naar wapens en religie. Dat hoort men misschien graag in het progressieve SF en praat daarmee zijn toehoorders naar de mond maar daarmee valt hij mijns inziens dus door zijn eigen gecreëerde mand van hoop. Blijkbaar is zijn hoop en verandering voor een select gezelschap bedoeld en de working class stemmers ach die zijn verbitterd.
http://www.huffingtonpost(...)that-ha_b_96188.htmlquote:OBAMA: So, it depends on where you are, but I think it's fair to say that the places where we are going to have to do the most work are the places where people feel most cynical about government. The people are mis-appre...I think they're misunderstanding why the demographics in our, in this contest have broken out as they are. Because everybody just ascribes it to 'white working-class don't wanna work -- don't wanna vote for the black guy.' That's...there were intimations of that in an article in the Sunday New York Times today - kind of implies that it's sort of a race thing.
Here's how it is: in a lot of these communities in big industrial states like Ohio and Pennsylvania, people have been beaten down so long, and they feel so betrayed by government, and when they hear a pitch that is premised on not being cynical about government, then a part of them just doesn't buy it. And when it's delivered by -- it's true that when it's delivered by a 46-year-old black man named Barack Obama (laugher), then that adds another layer of skepticism (laughter).
But -- so the questions you're most likely to get about me, 'Well, what is this guy going to do for me? What's the concrete thing?' What they wanna hear is -- so, we'll give you talking points about what we're proposing -- close tax loopholes, roll back, you know, the tax cuts for the top 1 percent. Obama's gonna give tax breaks to middle-class folks and we're gonna provide health care for every American. So we'll go down a series of talking points.
But the truth is, is that, our challenge is to get people persuaded that we can make progress when there's not evidence of that in their daily lives. You go into some of these small towns in Pennsylvania, and like a lot of small towns in the Midwest, the jobs have been gone now for 25 years and nothing's replaced them. And they fell through the Clinton administration, and the Bush administration, and each successive administration has said that somehow these communities are gonna regenerate and they have not. So it's not surprising then that they get bitter, they cling to guns or religion or antipathy to people who aren't like them or anti-immigrant sentiment or anti-trade sentiment as a way to explain their frustrations.
Um, now these are in some communities, you know. I think what you'll find is, is that people of every background -- there are gonna be a mix of people, you can go in the toughest neighborhoods, you know working-class lunch-pail folks, you'll find Obama enthusiasts. And you can go into places where you think I'd be very strong and people will just be skeptical. The important thing is that you show up and you're doing what you're doing.
Precies. Zoals ik al zei: het is een controverse omdat het een controverse zou kunnen zijn. Dat is te wijten aan luie, laffe media, met name. Daar moet dan ook verandering in komen. Maar laten we dus wel wezen: hier is niets aan de hand. Feitelijk is er niets aan de hand. Maar er is een "controverse" om de controverse.quote:Op dinsdag 15 april 2008 13:42 schreef MrX1982 het volgende:
Dit soort controverses kunnen dan in jouw ogen nergens overgaan maar men spreekt er wel over. Het maakt allemaal deel uit van de moderne verkiezingsstrijd.
Toch even een voorbehoud, de luie laffe media die Obama nog steeds hoog op het paard houden getild en CNN die als damage control voor Obama over "bitter gate" even snel een Compassion forum inlast zodat hij zichzelf snel kan verantwoorden. Clinton kreeg persoonlijke vragen over geloof, waar Obama vrijuit mocht spreken over bitterheid en stokpaardjes.quote:Op dinsdag 15 april 2008 15:17 schreef Monidique het volgende:
[..]
Precies. Zoals ik al zei: het is een controverse omdat het een controverse zou kunnen zijn. Dat is te wijten aan luie, laffe media, met name.
Maar zo perfect hagelwit als die van John King van CNN wordt hij bij lange na niet...quote:Op dinsdag 15 april 2008 09:03 schreef matthijst het volgende:
Aan je avatar te zien hou je wel van de standaard fake smile.
Die Obama fanboy zegt juist dat alle televisiestations Hillary networks zijn. De waarheid zal wel in het midden liggen, ofniet?quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:06 schreef Perico het volgende:
Buiten Fox wordt hij echt met alle egards en fluwelen handschoenen behandeld, nog steeds.
Ten eerste, ik hoop dat "Obama fanboy" niet op mij slaat, ten tweede, als dat wel zo is, ten onrechte, ik heb niet gezegd dat alle televisiestations "Hillary networks" zijn...quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:44 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Die Obama fanboy zegt juist dat alle televisiestations Hillary networks zijn. De waarheid zal wel in het midden liggen, ofniet?
Ik bedoelde Diebold met fanboy, hij kijkt alleen nog maar c-span omdat alle televisiestations Hillary networks zijn en dat de waarheid in het midden ligt is wel een cliche maar in dit geval wel waar naar mijn mening.quote:Op dinsdag 15 april 2008 16:50 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ten eerste, ik hoop dat "Obama fanboy" niet op mij slaat, ten tweede, als dat wel zo is, ten onrechte, ik heb niet gezegd dat alle televisiestations "Hillary networks" zijn...
Ten derde: de waarheid die in het midden ligt? Dat is een cliche; feiten doen niet aan cliches.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |