Ik vind het een voordeel, de drie machten in de VS zijn voorzichtig opgesteld en houden elkaar in toom door middel van duidelijke checks & balances. Ja soms trekt de uitvoerende macht wat meer invloed naar zich toe voor een paar decennia, maar die balans is altijd in beweging. Het congres is echter wat binnenlandse politiek betreft altijd het machtigst, en zo lijkt het ook bedoeld, maar ze zijn niet allesbepalend.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Naar mijn idee zorgt het juist voor ongezond veel macht voor 1 persoon. Ok het Amerikaanse twee partijenstelsel zorgt ervoor dat de macht in het parlement altijd bij 1 partij ligt maar in een democratie meer als de onze zou een premier of staatshoofd met zoveel macht gelukkig geen kans maken.
op www.realclearpolitics.com houden ze ook de superdelegates bij.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 22:28 schreef Montov het volgende:
CNN heeft nu ook duidelijk vermeld hoeveel superdelegates een kandidaat heeft. Ik las iets over een georgainseerde mailactie om dit voor elkaar te krijgen.
laten we hopen dat obama wint anders staat hillary met een bigsmile te vertellen dat ze het echt niet verwacht had.quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:00 schreef matthijst het volgende:
5:53 Update– Early Exit Poll: Clinton 49 Obama 45 Hold onto your Hats! It’s gonna be a long night!
This poll doesn’t account for evening voters (professionals) who are now getting off work and heading to the polls. Bad Economy is on Dem. Wisconsin Voters mind.
Gotta love Hillaryquote:Op woensdag 20 februari 2008 00:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
laten we hopen dat obama wint anders staat hillary met een bigsmile te vertellen dat ze het echt niet verwacht had.
Ik vind het zo verschrikkelijk gemaakt allemaal vooral dat echt om mensen geven gedeelte, ik dacht iedereen kijkt daar dwars doorheen en ziet de machtsgeilheid ervan af stralen maar blijkbaar nietquote:
Inderdaad, snap er ook niks van. Ook niet van die spotjes en praat van d'r:": “Both Senator Obama and I would make history,” the former first lady said. “But only one of us is ready on day one to be commander in chief, ready to manage our economy, and ready to defeat the Republicans. Only one of us has spent 35 years being a doer, a fighter and a champion for those who need a voice.”quote:Op woensdag 20 februari 2008 00:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Ik vind het zo verschrikkelijk gemaakt allemaal vooral dat echt om mensen geven gedeelte, ik dacht iedereen kijkt daar dwars doorheen en ziet de machtsgeilheid ervan af stralen maar blijkbaar niet
Die polls liegen dat ze barstenquote:Op woensdag 20 februari 2008 09:13 schreef Montov het volgende:
Flinke overwinning voor Obama in WI, met 58% tegen 41%. 17 procentpunten! De polls gaven allemaal nog minder dan 5 punten aan.
Obama doet het ook goed, zoals verwacht, in Hawaii
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |