abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:16:21 #1
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46179906
Snel topic, want ik moet weg.

Een hoop ophef over de kandidatuur van Hillary Clinton, "de vrouw die nu eens wél een kans maakt". En nu weer Barack Obama, een zwarte kandidaat van de Democraten. Wat een verwikkelingen! Is Amerika wel voorbereid op zo'n grote stap? De president van Powernatie no. 1, dat is toch altijd een blanke kerel?

Het gedoe en gekeuvel over dit issue heeft natuurlijk meer te maken met het feit dat beide kandidaten Democraten zijn; en anti-Republicanism is hier nu eenmaal de mode. Niks emancipatie dus, gewoon meeheulen met een toevalligheid. Het gaat de meesten niet om Hillary als vrouw, of Obama als Afro-Amerikaan -- men wil gewoon een Democraat.

En dus: hoe zit het met Condoleeza Rice? Zij is zwart én vrouw, christelijk bovendien, en draait al jarenlang mee in de top. Is er nou al sprake van dat zij wordt opgeworpen als dé tegenkandidaat van alle revolutionaire Democratische tuig? Dat zou nog eens spektakel opleveren: iedere kandidaat, Republikeins of Democraat, is óf vrouw, óf zwart, óf beide.

Ik stel voor dat we voor deze optie gaan. Zet Bill Burgerman maar lekker voor het blok.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 10 februari 2007 @ 19:29:52 #2
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46180431
Een tijd geleden stond er een overzicht van iets van 8 mensen die mogelijk kandidaat konden worden voor president, in NRC-next.

Daar stond Rice, als ik het goed had, niet tussen.

Als ik het zo'n beetje las, heeft Obama een flinke lading ervaring, en gun ik het hem het meeste, omdat hij mij competent overkwam.
Daarnaast zijn zijn 2 boeken ook behoorlijk goed verkocht. Verder geen vage opvattingen zoals Intelligent Design ofzo.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_46180816
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:29 schreef Yildiz het volgende:
Een tijd geleden stond er een overzicht van iets van 8 mensen die mogelijk kandidaat konden worden voor president, in NRC-next.
...
Als ik het zo'n beetje las, heeft Obama een flinke lading ervaring, en gun ik het hem het meeste, omdat hij mij competent overkwam.
Dan heeft NRC-next het toch mis. Het grootste probleem voor Obama is dat hij ervaring mist.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:01:48 #5
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_46181703
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:38 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dan heeft NRC-next het toch mis. Het grootste probleem voor Obama is dat hij ervaring mist.
Ik ben het niet vaak met vriend Lyrebird eens maar nu wel.

Volgens mij liep er trouwens al een algemeen topic ergens. 'k Zal eens zoeken.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_46181752
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:16 schreef Ringo het volgende:

En dus: hoe zit het met Condoleeza Rice? Zij is zwart én vrouw, christelijk bovendien, en draait al jarenlang mee in de top. Is er nou al sprake van dat zij wordt opgeworpen als dé tegenkandidaat van alle revolutionaire Democratische tuig? Dat zou nog eens spektakel opleveren: iedere kandidaat, Republikeins of Democraat, is óf vrouw, óf zwart, óf beide.

Ik stel voor dat we voor deze optie gaan. Zet Bill Burgerman maar lekker voor het blok.
Goed plan.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 10 februari 2007 @ 20:07:16 #7
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46181875
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 19:50 schreef pingu_ het volgende:
Alle 3 niet.
Exactly, wat voor ervaring moeten ze hebben, CEO ergens van geweest, president van een ander land?
Heeft Bush ervaring? Dat is er niet vanaf te zien.

Of moet het echt senator / gouverneur zijn? Nou, dat is vergelijkbaar zeg...
pi_46182555
Obama heeft geen kans. Het begon al met FOX News die het de hele tijd over de madras had waar Obama in zijn jeugd op heeft gezeten. Een neger heeft gewoon geen kans in Amerika.
lollig
pi_46185363
Hmz, denk toch dat het iemand van de GOP wordt.
pi_46187935
Ik geloof dat Guilliani (spelling?) de burgemeester van New York best wel eens een grote kans maakt om te winnen. Die is echter wel een republikein.
pi_46188940
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:27 schreef ub40_bboy het volgende:
Obama heeft geen kans. Het begon al met FOX News die het de hele tijd over de madras had waar Obama in zijn jeugd op heeft gezeten. Een neger heeft gewoon geen kans in Amerika.
Een neger heeft best wel kansen in Amerika, kijk is al naar blanke steden die een gekozen zwarte burgemeester hadden/hebben. Steden als NYC, San Francisco, Houston om een paar te noemen hadden zwarte burgervaders. Eventueel zal er een zwarte president komen, kwestie van tijd. Daarnaast is Amerika niet zo bekrompen racistisch als NL.
  Donald Duck held zaterdag 10 februari 2007 @ 23:21:56 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46189272
Ik zie het nog wel gebeuren, een zwarte president. Het zou echt wel een historische gebeurtenis zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_46189455
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef Stratos het volgende:

[..]

Een neger heeft best wel kansen in Amerika, kijk is al naar blanke steden die een gekozen zwarte burgemeester hadden/hebben. Steden als NYC, San Francisco, Houston om een paar te noemen hadden zwarte burgervaders. Eventueel zal er een zwarte president komen, kwestie van tijd. Daarnaast is Amerika niet zo bekrompen racistisch als NL.
Niet bekrompen racistisch misschien maar een zwarte president wordt echt niet zomaar geaccepteerd.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Donald Duck held zaterdag 10 februari 2007 @ 23:29:12 #14
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_46189497
zijn er eigenlijk al eerder zwarte presidentskandidaten geweest die een poging waagden?
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 11 februari 2007 @ 04:16:48 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46194366
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 23:29 schreef __Saviour__ het volgende:
zijn er eigenlijk al eerder zwarte presidentskandidaten geweest die een poging waagden?
Jesse Jackson, kan ik me herinneren.
  zondag 11 februari 2007 @ 05:07:27 #16
167723 sanni
Acima de seu
pi_46194787
Als de Democratische partij slim is en goed wil investeren op langer termijn
dan zorgen ze dat er een super-ticket komt van Hillary Clinton en Obama.
Zo ben je alvast 16 jaar verzekert van het Witte Huis.
Hillary 2008-2012 en evt 2016 en Obama is dan ervaren en ouder
en kan dan mooi opvolgen.

Hoop alleen dat de Conservatieven dan niet weer een aanslag plegen
pi_46194861
Obama schrijft intelligente dingen in zijn boeken, alleen denk ik dat de VS nog niet klaar is voor een zwarte president. Dus idd, eerst weer een Clinton, en dan in 2012 eens mee doen als ik Obama was .

Kan hij nog mooi een beetje ervaring opdoen in de Senaat en wat verder "rijpen".
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_46198788
De Democraten moeten Barack Obama naar voren schuiven, anders zijn het gewoon een stelletje schijnheilige racisten.

Billary is niet eens in staat om haar eigen man onder de duim te houden, laat staan een land vol met Lunatics
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_46204371
Het wordt een van de meest interessante verkiezingen ooit. Laten we ook Guiliani en Romney niet vergeten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Rudy_Giuliani
http://en.wikipedia.org/w(...)ent.2C_2008_election

En dan te bedenken dat 40 jaar geleden Kenedy nog bijna niet gekozen was omdat hij katholiek is, en nu hebben we al een zwarte, een vrouwelijke en een momoonse potentieel.

Ik durf eigenlijk niets meer te zeggen over wie het gaat worden, het wordt in ieder geval spannend.
  zondag 11 februari 2007 @ 15:06:26 #20
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_46204618
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zij als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?

[ Bericht 0% gewijzigd door Yildiz op 11-02-2007 15:32:46 (dé spelfout; zei ipv zij) ]
  zondag 11 februari 2007 @ 15:08:59 #21
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_46204717
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik durf eigenlijk niets meer te zeggen over wie het gaat worden, het wordt in ieder geval spannend.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De primaries zijn compact georganiseerd, na een paar weken is het wel duidelijk wie de nominatie krijgt.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 11 februari 2007 @ 15:12:32 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_46204856
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:06 schreef Yildiz het volgende:
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zei als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?
Volgens mij schuiven beide partijen uiteindelijk elk één man/vrouw naar voren.
Het ingewikkelde systeem van Amerika, met kiesmannen etc, heb ik trouwens nooit helemaal begrepen.
pi_46205079
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De primaries zijn compact georganiseerd, na een paar weken is het wel duidelijk wie de nominatie krijgt.
Ja ok, als we voorbij dat punt zijn is er al een stuk meer duidelijkheid. Maar de aanloop is in ieder geval erg spannend.
pi_46205160
quote:
Op zondag 11 februari 2007 15:06 schreef Yildiz het volgende:
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zei als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?
Het is behoorlijk ingewikkeld, vooral omdat het per staat verschilt.

Ik ben me hier een beetje aan het inlezen: http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._presidential_primary
pi_46205231
De vorige verkiezingen met Bush waren echt vermakelijk.

Ik vond die documentaire ook heel goed, dan zag je Bush echt op campagne gaan en dan vlogen 'vijandige' journalisten ook mee met Bush en hij ging toen heel grappig om met die journalisten....
En dan zag je hem ook op een gegeven moment als Cowboy in die documentaire, toen ging hij een beetje vertellen over zijn outfitje

Heeft iemand een link naar die documentaire? hij was volgens mij destijds op nederland 3.

in principe maakt mij het niet uit wie het wordt, maar ik denk dat ze allemaal saaier dan Bush zijn....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')