Dan heeft NRC-next het toch mis. Het grootste probleem voor Obama is dat hij ervaring mist.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:29 schreef Yildiz het volgende:
Een tijd geleden stond er een overzicht van iets van 8 mensen die mogelijk kandidaat konden worden voor president, in NRC-next.
...
Als ik het zo'n beetje las, heeft Obama een flinke lading ervaring, en gun ik het hem het meeste, omdat hij mij competent overkwam.
Ik ben het niet vaak met vriend Lyrebird eens maar nu wel.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:38 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dan heeft NRC-next het toch mis. Het grootste probleem voor Obama is dat hij ervaring mist.
Goed plan.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:16 schreef Ringo het volgende:
En dus: hoe zit het met Condoleeza Rice? Zij is zwart én vrouw, christelijk bovendien, en draait al jarenlang mee in de top. Is er nou al sprake van dat zij wordt opgeworpen als dé tegenkandidaat van alle revolutionaire Democratische tuig? Dat zou nog eens spektakel opleveren: iedere kandidaat, Republikeins of Democraat, is óf vrouw, óf zwart, óf beide.
Ik stel voor dat we voor deze optie gaan. Zet Bill Burgerman maar lekker voor het blok.
Exactly, wat voor ervaring moeten ze hebben, CEO ergens van geweest, president van een ander land?quote:Op zaterdag 10 februari 2007 19:50 schreef pingu_ het volgende:
Alle 3 niet.
Een neger heeft best wel kansen in Amerika, kijk is al naar blanke steden die een gekozen zwarte burgemeester hadden/hebben. Steden als NYC, San Francisco, Houston om een paar te noemen hadden zwarte burgervaders. Eventueel zal er een zwarte president komen, kwestie van tijd. Daarnaast is Amerika niet zo bekrompen racistisch als NL.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:27 schreef ub40_bboy het volgende:
Obama heeft geen kans. Het begon al met FOX News die het de hele tijd over de madras had waar Obama in zijn jeugd op heeft gezeten. Een neger heeft gewoon geen kans in Amerika.
Niet bekrompen racistisch misschien maar een zwarte president wordt echt niet zomaar geaccepteerd.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:12 schreef Stratos het volgende:
[..]
Een neger heeft best wel kansen in Amerika, kijk is al naar blanke steden die een gekozen zwarte burgemeester hadden/hebben. Steden als NYC, San Francisco, Houston om een paar te noemen hadden zwarte burgervaders. Eventueel zal er een zwarte president komen, kwestie van tijd. Daarnaast is Amerika niet zo bekrompen racistisch als NL.
Jesse Jackson, kan ik me herinneren.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:29 schreef __Saviour__ het volgende:
zijn er eigenlijk al eerder zwarte presidentskandidaten geweest die een poging waagden?
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De primaries zijn compact georganiseerd, na een paar weken is het wel duidelijk wie de nominatie krijgt.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:01 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik durf eigenlijk niets meer te zeggen over wie het gaat worden, het wordt in ieder geval spannend.
Volgens mij schuiven beide partijen uiteindelijk elk één man/vrouw naar voren.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:06 schreef Yildiz het volgende:
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zei als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?
Ja ok, als we voorbij dat punt zijn is er al een stuk meer duidelijkheid. Maar de aanloop is in ieder geval erg spannend.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:08 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen. De primaries zijn compact georganiseerd, na een paar weken is het wel duidelijk wie de nominatie krijgt.
Het is behoorlijk ingewikkeld, vooral omdat het per staat verschilt.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:06 schreef Yildiz het volgende:
Wat ik me ook afvraag eigenlijk, krijgt straks iedereen in het stemhokje de keuze uit een stuk of 6-8 kandidaten? Of schuiven de Democraten en Republikeinen straks elk wat minder personen naar voren die zei als kandidaat achten, hoe gaat zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |