maar ook weer meer witte kiezers die minder snel dan in de eerdere staten op een zwarte zullen stemmen. dat is denk ik doorslaggevender.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:38 schreef Evil_Jur het volgende:
Vandaag de beurt aan de Democrats in South Carolina; eerste grote test voor Obama in het Zuiden. Aanzienlijk veel zwarte kiezers dus als hij het hier niet redt kan het wel eens een slecht teken zijn voor de toekomst.
Ach er is veel veranderd, het waren nota bene de Democraten die vochten om de slavernij te behouden en waar later de KKK uit voortkwam. Maar daar staan de Demcoraten tegenwoordig toch echt niet meer voor. De Confederate Flag is ook niet per se racistisch bedoeld.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:22 schreef Caesu het volgende:
[..]
maar ook weer meer witte kiezers die minder snel dan in de eerdere staten op een zwarte zullen stemmen. dat is denk ik doorslaggevender.
zou elkaar weer op kunnen heffen...
zou wel wat zijn als hij wint in SC 50 jaar na de Civil Rights Act en in een staat waar de Confederate Flag nog vlak bij het state Capitol wappert.
Inderdaad, NH was een teleurstelling.quote:de polls geven aan dat hij wint maar die kloppen niet hebben we de vorige keer gezien.
Persoonlijk hoop ik het niet, maar het zou kunnen.quote:nog 9 dagen en het is Super Tuesday. dan haalt Clinton denk ik de echt grote staten als NY binnen en is de strijd beslist.
Gulliani heeft juist veel voor New York betekend door onder andere de criminaliteit te laten dalen en de werkloosheid te laten dalen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:58 schreef Caesu het volgende:
als burgemeester was hij een ramp. 9/11 redde hem. maar hij was niet de held maar, juist het tegendeel. brandweermannen hadden bijvoorbeeld brakke radio's, politie had wel goede radio's. tegen advies van iedereen in zat het crisiscentrum juist in het WTC. op de bekende beelden zie je hem dus eigenlijk vluchten. en nu in z'n campagne haalt hij in elke zin 9/11 aan.
hij liegt er constant over. maar het is nogal taboe om hem daarover aan te vallen.
Heb je hier ook gedegen bronnen voor of komt deze informatie van Stephen Colbert?quote:verder komt hij uit een mafia-familie. toen hij z'n loopbaan begon bij justitie heeft hij gegevens daarover vernietigd.
New Hampshire misschien, hoewel ik het overdreven vind: de peilingen klopten aardig, alleen Clinton was zeer verkeerd gedaan. Verscheidene verklaringen daarvoor, natuurlijk, maar het valt redelijk mee, vind ik. Obama en Edwards zaten in de buurt van de peilingen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Inderdaad, NH was een teleurstelling.
ik heb me uitgebreid in deze man laten verdiepen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:38 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Gulliani heeft juist veel voor New York betekend door onder andere de criminaliteit te laten dalen en de werkloosheid te laten dalen.
[..]
Heb je hier ook gedegen bronnen voor of komt deze informatie van Stephen Colbert?
quote:De maffia-banden van maffia-bestrijder Giuliani
Bert van Panhuis
Als geen ander heeft Rudy Giuliani, burgemeester van New York, als Amerikaanse openbare aanklager jacht gemaakt op de maffia. En met succes. Het is dan ook ironisch dat verscheidene familieleden van Rudy zich in het verleden hebben ingelaten met diezelfde onderwereld. Onder hen zijn vader Harold, die zelfs voor beroving in de beruchte Sing Sing-gevangenis heeft gezeten.
Onder een valse naam, een onjuist adres en een gelogen leeftijd stond Harold Giuliani in het voorjaar van 1934 terecht wegens een poging tot beroving van een melkboer. Samen met een medeplichtige had hij Harold Hall geprobeerd 128 dollar afhandig te maken onder bedreiging van een pistool, meldt Village Voice-journalist Wayne Barrett in 'Rudy: een onderzoeksbiografie van Rudolph Giuliani'. Het slachtoffer trok zijn aanklacht eerst in -onder druk, aldus de auteur- maar de vader van de burgemeester bekende schuld; de rechter stuurde hem vervolgens naar de Sing Sing, waar hij zestien maanden verbleef.
De beroving was niet de laatste gewelddadigheid. Toen Harold een jaar of veertig was, dus aan het eind van de jaren veertig, 'hielp' hij zijn oom Leo D'Avanzo bij het innen van leningen met woekerrente. Dat deed hij vanuit de bar 'Vincent', waar hij een honkbalknuppel had staan. Die gebruikte hij ook om mensen die niet konden betalen mee af te tuigen. ,,Het was Harolds werk om Leo's regels met geweld uit te voeren. Hij drukte mensen tegen de muur, brak benen, verbrijzelde knieschijven, plette neuzen. Hij bezorgde het nabijgelegen King's County-ziekenhuis een hoop werk.''
In het hoofdstuk: 'De familie bij elkaar: boeven, juten en een junkie' passeren tal van verwanten van Rudy de revue. Degene met de puurste criminele loopbaan is Leo's zoon Lewis. Het begon in 1960 -Lewis was toen 21- met autodiefstal, gevolgd door gewapende beroving, vervalsing, afpersing en oplichting. Halverwege de jaren zeventig werkte Lewis samen met de Cosa Nostra-familie Luchese en zou hij verantwoordelijk zijn voor tal van afrekeningen. Op 31 oktober 1977 probeerde hij te ontsnappen aan de politie. De groene Ford Maverick werd doorzeefd en Lewis stierf in het ziekenhuis.
Het boek geeft ook een weinig fraai beeld van de pogingen van Giuliani om in 1989 zijn Democratische rivaal voor het burgemeesterschap Ed Koch -een vrijgezel op leeftijd- een homoseksuele relatie aan te wrijven. Giuliani's medewerkers varen vrijwel helemaal op de rancune van enkele New Yorkers die menen dat Koch als 'geheime homo' de aids-crisis heeft genegeerd om geen verdenking op zich te laden homo te zijn.
De burgemeester zelf zal het boek van Barrett niet lezen. En zijn vader blijft voor hem 'de fijnste man die ik ooit heb gekend'.
Copyright: Trouw, zaterdag 15 juli 2000
als je op het llinkje klikt en de documenaire kijkt zie je dat dat niet wordt gesuggereerd.quote:En Bush zit achter 9/11 ofniet? (getuige jou onderschrift)
Als Giuliani Florida, waar hij al een aantal maanden bivakkeert en campagne voert, niet wint, dan kan hij ermee stoppen. Zelfs in zijn thuisstaat New York staat hij niet meer eerste in de peilingen. Op zich wel jammer, het zag er in het begin toch vrij belovend uit. Hij zou een goede kans hebben gemaakt de presidentsverkiezingen te winnen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
Guiliani, is dat nou geen serieuze kandidaat meer of gaat ie met een paar grote staten de show stelen?
Jammer? 't Is een halve fascist!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:49 schreef Morendo het volgende:
Op zich wel jammer,
New York Times: "Why, as a New York-based paper, are we not backing Rudolph Giuliani? Why not choose the man we endorsed for re-election in 1997 after a first term in which he showed that a dirty, dangerous, supposedly ungovernable city could become clean, safe and orderly? What about the man who stood fast on Sept. 11, when others, including President Bush, went AWOL?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 21:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Jammer? 't Is een halve fascist!
Omdat jullie een uitgesproken linkse krant zijn en nooit een Republikein zullen steunen...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:24 schreef Qomolangma het volgende:
Why, as a New York-based paper, are we not backing Rudolph Giuliani?
McCain is "hun" kandidaat voor de Republikeinse partij.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:28 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Omdat jullie een uitgesproken linkse krant zijn en nooit een Republikein zullen steunen...
Ja, nadat ze dit zeggen:quote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:35 schreef Qomolangma het volgende:
[..]
McCain is "hun" kandidaat voor de Republikeinse partij.
ik denk het ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 23:03 schreef Toad het volgende:
Over een uurtje weer Blitzer op CNN International in de Election room ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |