Niet iedereen is het zat: Latino's en oude blanke vrouwen stemmen schijnbaar nog steeds liever op een vrouw (vastgeroeste feministes, gok ik), dan op een neger.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:53 schreef Chewie het volgende:
Als het volk (in de VS) het zat zou zijn met die clubjes had ze afgelopen nacht niet gewonnen.
Daarbij vind ik je hele reactie iets teveel doorspekt van complot-theorie geneuzel zodat ik het niet echt serieus kan nemen.
Ik heb ook niks te verbergen maar ik vertik het ook om mijn aangifte openbaar te maken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:35 schreef matthijst het volgende:
Als Hillary niks te verbergen heeft kan ze d'r aangifte ook wel openbaar maken...
quote:- Volgende primaries en caucuses
* 4 maart: Ohio, Rhode Island, Texas, Vermont
* 8 maart: Wyoming (D)
* 11 maart: Mississippi
* 22 april: Pennsylvania
* 6 mei: Indiana, North Carolina
* 13 mei: Nebraska (R), West Virginia (D)
* 20 mei: Kentucky, Oregon
* 27 mei: Idaho (R)
The release of candidates' tax forms has become common practice in presidential campaigns since the Watergate era of the early '70s.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:42 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik heb ook niks te verbergen maar ik vertik het ook om mijn aangifte openbaar te maken.
Wat is dit voor argument?
Ja en Nee.quote:
En? Daar staat dus niet dat Hilary dit geweigerd heeftquote:Op woensdag 5 maart 2008 14:47 schreef matthijst het volgende:
[..]
The release of candidates' tax forms has become common practice in presidential campaigns since the Watergate era of the early '70s.
Since 1984, only one major-party presidential candidate -- Bill Clinton in 1992 -- has refused to release the tax forms he sent to the Internal Revenue Service.
Al zou het natuurlijk belachelijk zijn als de superdelegates van de 'Democratische' Partij tegen de meerderheid van de stemmen in zouden gaan.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja en Nee.
Clinton moet de rest ruim winnen om het aantal delegates goed te maken, ze staat er ruim 100 achter, maar de morele overwinning zou haar wel eens heel wat superdelegates kunnen opleveren. En daar gaat het eigenlijk nu om.
Dat hangt natuurlijk van de voorsprong die Obama dan op het eind heeft. Is dat marginaal en scoort Clinton beter in de staten die er echt toe doen, niet in staten die toch naar de republikeinen gaan, dan zouden de superdelegates best eens een strategische keuze kunnen maken voor Clinton.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Al zou het natuurlijk belachelijk zijn als de superdelegates van de 'Democratische' Partij tegen de meerderheid van de stemmen in zouden gaan.
Ze heeft voorkomen dat veel superdelegates kiezen voor Obama. Ik denk niet dat ze zelf meer binnensleept nu. Ik denk dat ze met deze kleine overwinningen nu hoopt momentum te krijgen waardoor ze meer gaat scoren bij volgende voorverkiezingen. Pas na een kleiner gat qua delegates en de overall popular vote heeft ze kans op superdelegates.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:51 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja en Nee.
Clinton moet de rest ruim winnen om het aantal delegates goed te maken, ze staat er ruim 100 achter, maar de morele overwinning zou haar wel eens heel wat superdelegates kunnen opleveren. En daar gaat het eigenlijk nu om.
Als het verschil straks 20 ipv 120 is gaan ze vrolijk de kant van Clinton op. Het hangt een beetje van het moment af ook.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:56 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Al zou het natuurlijk belachelijk zijn als de superdelegates van de 'Democratische' Partij tegen de meerderheid van de stemmen in zouden gaan.
Je hebt de berichtgeving over de verkiezingen een beetje gevolgd? Dan was dezevraag je namelijk al stukken duidelijker geweest.quote:Op woensdag 5 maart 2008 14:57 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe zit het met de achterban van beide kandidaten? Daaruit zou je enigszins kunnen opmaken hoe het verloop van de race gaat. Vrouwen en latino's voor Clinton en zwarten en blanke (naïeve) idealisten voor Obama?
Niet echt (meer). Het antwoord zal wel ja zijn danquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je hebt de berichtgeving over de verkiezingen een beetje gevolgd? Dan was dezevraag je namelijk al stukken duidelijker geweest.
In een land waar de politiek een verlengstuk lijkt te zijn van de enterainment industrie is het misschien beter dat het volk niet alles voor het zeggen heeftquote:Op woensdag 5 maart 2008 15:10 schreef NY_Giant het volgende:
Sowieso belachelijk eigenlijk dat die superdelegates mogelijk beslissend gaan zijn. Laat de beslissing lekker over aan het volk.
Nee niet echt, de scheidingslijn tussen de kandidaten qua bevolkingsgroepen is stukken vager geworden. Zeker Obama blijkt een vrij breed publiek aan te spreken.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:09 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Niet echt (meer). Het antwoord zal wel ja zijn dan.
Het zou goed kunnen, hoewel de totaal aantal stemmen dan ook belangrijk wordt. Sowieso, als Clinton de achterstand tot een heel klein aantal weet terug te brengen dan betekent dat al dat ze een flinke inhaalslag heeft gemaakt. Gemiddeld winnen met 55-45 is dan niet voldoende.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:07 schreef popolon het volgende:
[..]
Als het verschil straks 20 ipv 120 is gaan ze vrolijk de kant van Clinton op. Het hangt een beetje van het moment af ook.
Maar dat neemt niet weg dat het nog wel aanwezig is. Door het momentum van Obama trekt hij natuurlijk allerlei opportunisten naar zich toe.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee niet echt, de scheidingslijn tussen de kandidaten qua bevolkingsgroepen is stukken vager geworden. Zeker Obama blijkt een vrij breed publiek aan te spreken.
Ik bedoel het niets mee hoor, was gewoon nieuwsgierig. Je snapt zelf ook wel dat die cijfers alleen niet genoeg zeggen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 13:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Kom jij weer hoor.
Van 2.0 naar 3.1 trillion is toch een increase van 55%, oftewel bijna 8 procent per jaar.
Tsja, wij hebben niet eens voorverkiezingen. Maar die superdelegates houden meestal wel rekening met hoe er gestemd is.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:10 schreef NY_Giant het volgende:
Sowieso belachelijk eigenlijk dat die superdelegates mogelijk beslissend gaan zijn. Laat de beslissing lekker over aan het volk.
Jawel, alle partijen hebben wel caucussen.quote:Op woensdag 5 maart 2008 15:38 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Tsja, wij hebben niet eens voorverkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |